שתף קטע נבחר

בבוקר יום ראשון: שיבושים קשים ברכבת

תקלת איתות באזור הרצליה הובילה לאיחורים של יותר משעה ועצירת רכבות על המסילה דווקא ביום ראשון: "לקח חצי שעה מתחנת תל אביב מרכז לתחנת האוניברסיטה", טענה אחת הנוסעות. אחרי 13:00 אמרו ברכבת כי התקלה תוקנה

 

שיבושים קשים בתנועת הרכבות בעקבות תקלת איתות ברכבת ישראל: איחורים של יותר משעה מורגשים הבוקר (א') בתנועת הרכבות, שמספקות צורך תחבורתי לאלפי נוסעים, וכמה מהן עוצרות על המסילה דווקא ביום ראשון, שנחשב לאחד העמוסים בשבוע. מרכבת ישראל נמסר כי מדובר בתקלת איתות באזור הרצליה ואחרי השעה 13:00 מסרו כי התקלה תוקנה.

 

שלמה אברמוביץ' עלה על הרכבת מתחנת תל אביב סבידור מרכז להרצליה ומדווח על יותר משעה של עיכובים. "זה נראה כאילו מערכת האיתות שלהם פשוט קרסה. הרכבת איחרה ועוצרת כל כמה מטרים, ועכשיו אנחנו עומדים והכרוזים מודיעים שאין להם הערכת זמן מתי זה ישתפר", אמר אברמוביץ'. 

עומסים בתחנת תל אביב סבידור מרכז (צילום: Raz Linkovski) (צילום: Raz Linkovski)
עומסים בתחנת תל אביב סבידור מרכז(צילום: Raz Linkovski)

"חברים מהצפון אמרו שעל כל הרכבות כתוב 'איחור', אבל לא אומרים לאנשים מידע בזמן אמת. אם עולים לרכבת, אז אומרים להם שייקחו את זה בחשבון בהחלטה שלהם", הוא אמר בשיחה עם ynet.

 (צילום: שלמה אברמוביץ') (צילום: שלמה אברמוביץ')
(צילום: שלמה אברמוביץ')

הלוח מראה איחורים וביטולים (צילום: שלמה אברמוביץ') (צילום: שלמה אברמוביץ')
הלוח מראה איחורים וביטולים(צילום: שלמה אברמוביץ')

ליאת עלתה על הרכבת בשעה 8:55 מרחובות לנתניה. לפי לוחות הזמנים היא הייתה אמורה לרדת בשעה 10:00, אבל שעה וחצי לאחר מכן היא עדיין הייתה בדרכה. "בארלוזרוב הורידו אותנו מהרכבת ובשעה 10:30 העלו אותנו לרכבת לחיפה ואמרו שתעצור בכל התחנות. היא עמדה חצי דקה אחרי שהחלה בנסיעה. לקח לנו חצי שעה להגיע מתחנת רכבת מרכז לתחנת האוניברסיטה (מרחק של דקות נסיעה ספורות. א"ז). עכשיו אנחנו באזור הרצליה והיא כל פעם נוסעת קצת ונעצרת שוב. הייתי אמורה להיות בעבודה ב-10:30 ובמקרה הטוב אגיע ב-12:00, זה ממש לא נעים".

 

ליאור נמצא גם הוא ברכבת שנעצרה בין בנימינה לחיפה. "זו פשוט קטסטרופה מה שקורה כאן", הוא כתב למערכת ynet במייל האדום. "זה איחור של לא פחות משעה". דורי כתב גם הוא למייל האדום של ynet: "אנחנו נמצאים חצי שעה בין תחנות תל אביב לאחר שהרכבת איחרה ביותר מ-20 דקות לתחנה".

 

ימי ראשון ברכבת גם כך עמוסים לעייפה בנוסעים ובחיילים שעושים את דרכם לבסיסי צה"ל ברחבי הארץ. על הקושי הזה, המתבטא בדוחק וצפיפות, נוספה התקלה במערכת האיתות. יש לציין שמערכת האיתות של הרכבת לא נחשבת למתקדמת שבמערכות האיתות בעולם המערבי.

 

התקנת מערכת האיתות והבקרה החדשה של הרכבת צפויה לשנת 2019. המערכת תאפשר להניע יותר רכבות על המסילות ובכך תשפר את השירות שהרכבת תיתן למשתמשים ותמנע מקרים של עיכובים ותקלות מסוג זה ברשת האיתות. בשבוע שעבר החליטה ועדה בראשות שר העבודה והרווחה חיים כץ להקפיא את עבודות התחזוקה בשבת שלפני תשעה באב. בין היתר הוקפאו גם העבודות על מערכת האיתות החדשה.

 

יש להזכיר שהחל מ-18 באוגוסט ועד 27 באוגוסט תיסגר תחנת הרצליה. לפיכך תיפסק תנועת הרכבות ולא יופעלו רכבות מהירות בין חיפה ותל אביב.


פורסם לראשונה 06/08/2017 11:58

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שלמה אברמוביץ'
איחורים ברכבת
צילום: שלמה אברמוביץ'
מומלצים