חדשות  חדשות בארץ  חינוך ובריאות
"המפגר" קיבל 100 בבגרות במתמטיקה
אלעד טנא
פורסם: 19.08.02, 09:04
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 89 תגובות ב-89 דיונים
1. נפלאות התבונה
(19.08.02)
2. אולי את ה"תואר" המפוקפק יש להעביר אל מערכת החינוך..
טלי, תל-אביב   (19.08.02)
ובכן נפל דבר בישראל.. נער שהוגדר כ"מםגר" קבל 100 במתמתיקה , אכן סימן לפיגור ואטימות יתר.. רק שנדמה לי שאת התואר המפוקפק, (בתוספת האפסים שאחרי האחד..) יש להעניק למערכת.. אחוליי..
3. תגובה צפויה של משרד החינוך
(19.08.02)
לא ציפיתי לתגובה אחרת ממשרד החינוך.
4. גם אני קיבלתי 100 ואפילו לא עשיתי את המבחן!
דורון (שם בדוי) ,   ירושלים   (19.08.02)
ולא סתם בגרות- 5 יחידות!!! גם במתמטיקה וגם באנגלית. בזמן שכל חבריי, בני שכבתי ובכלל, מדינה שלמה ניגשה לבגרויות, לא לפני שחרשו שנה שלמה ויותר, אני עבדתי חודשיים, חסכתי 6,000 שקל, ושילמתי למישהו 3,000 שקל לכל מבחן. עשינו הסכם בינינו, חתמנו על חוזה, וזה היה כ"כ פשוט וקל, לא ייאמן. אני לא אכנס להסברים כיצד התבצע הדבר אבל אני בטוח שחצי מדינה עושה את זה. פשוט הסתכלתי על הדברים בצורה כזאת: ממילא אף אחד לא זוכר את החומר, במיוחד במתמטיקה, אז מה זה כבר משנה? בשביל מה ללמוד אם הכל בסוף יישכח???
5. "מפגר"
עידית ,   הרצליה   (19.08.02)
מזל טוב על 100 במתמטיקה כל הכבוד...
6. ראיתי הרבה מפגרים שקיבלו 100 ב3 יחידות!
שניר   (19.08.02)
הרמה שם זה משהו כמו להכניס נתונים לטבלה.
7. כל הכבוד
גבי   (19.08.02)
אני מאמן שאנו בצורה הזאת מאבדים המון חברי טובים
8. בטח 3 יחידות....!!!
מוטי   (19.08.02)
9. הקלות הבלתי נסבלת
ז. ,   מרכז   (19.08.02)
כל כך קל לסווג ילד/אדם כ"מפגר" וכל כך קשה להוציא את האמת לאור ולתת לילד את החינוך שמגיע לו. הפכנו לחברה קלוקלת, ללא ערכים, ללא התחשבות, בלי יכולת הקשבה ובעיקר, מלאי אטימות. כיצד מעזים בעלי המקצוע לקבוע עתידו של ילד במהירות חסרת אחריות? אוי לנו שכך אנו חיים. מזלו של הילד שהיה מי שיתעקש עבורו. מה עולה בגורל אותם ילדים שאין להם גב חזק?
10. אפשר להיות גאון ומפגר
נועם   (19.08.02)
ה-100 עדיין אינו אומר שאינו מפגר. הוא יכול להיות גאון במתמטיקה או פיסיקה ומפגר בשאר השטחים או ברובם. ישנם מאות סטודנטים ואפילו מצליחים באוניברסיטאות חסרי אינטלגנציה. אז מה ? ישנם גאוני מתמטיקה וטמבלים בשאר השטחים. אז מה ? וישנם חסרי השכלה - אבל אינטלגנטים. זה יותר חשוב וחיובי.
11. משפט המחץ...
(19.08.02)
ממשרד החינוך נמסר: "אנו לא יכולים להתייחס למקרה הספיציפי, ואולם מושקעים כספים רבים ויש יחידות שמטפלות בנושא במטרה למנוע הישנות המקרים". "מושקעים כספים רבים" זו הבעיה אצלנו מבזבזים המון כספים בתשלום שכר לחבורת אנשים ביינוניים שחיים היטב מכספי משלם המיסים ואינם עושים דבר. מקימים ועדות, ממנים מנהלים לועדות, ממנים חברי ועדות, יושבים על המדוכה, והתוצאות, אוי במבחן התוצאות כל הועדות הללו מקבלו את הציון 4. בלתי מספיק. אבל העלוקות ממשיכות להקים עוד ועדות ולשפוך את כספי משלם המיסים על בלתי מספיק!!! תקנו אותי אם אני טועה.
12. כל הכבוד , תקראו בהמשך
יעל ,   רמת אביב   (19.08.02)
בשנות החמישים כך נהג הממסד גם לעלייה מארצות ערב אחות ביה"ס החליטה שיש לי כינים וגזרה לי ברוע לב צמה אחת מתוך שתי צמותי הבלונדיניות טראומה שאני נושאת עד היום מזלי שאבי לא שתק עד שהיא סולקה מביה'ס לא' חזק ואמץ.
13. מי יודע כמה ילדים 'נקברו' בכל מיני מסגרות שלא היו צריכים להיות בהן, רק משום שמישהו לא עשה את העבוד
היזהרו מאיבחונים ,   פחד!!!   (19.08.02)
מי יודע כמה ילדים 'נקברו' בכל מיני מסגרות שלא היו צריכים להיות בהן, רק משום שמישהו לא עשה את העבודה כמו שצריך וקבע כך את גורלם גם כבוגרים.
14. תגובות ל-6 ו-7
סילו99   (19.08.02)
אשריכם שאתם מסוגלים לעלוב בקבוצת תלמידים. אנני משוכנע שאתם מבינים את אשר נכתב אבל לפי התגובות שכלם אנסה לרדת ברמה ולהסביר לכם: אם אתם מרכיבים משקפיים, ואבקש מכם לקרוא מהלוח או לנהוג בלי המשקפיים - אנני משוכנע שתצליחו למרות שאיש לא יטען לאתם מפגרים. כמי שקרוב לנושא- הפשלה היא של משרד החינוך, שרי החינוך (הקודמים והנוכחים), וכל מערכת החינוך. אבל מה לעשות כאשר המערכת הזו היא בעצם גוף מת הדואג אך ורק לאינטרסים פרטיים עם מכרזים תפורים מראש ועם "שמור לי ואשמור לך"? ואם מישהו יגיד לי שהנה ההוכחה וכעת מישהו למעלה יתן את הדין- אגיד לו "תתעורו מהחלום"
15. מנפלאות התבונה..
יודע !   (19.08.02)
יש הרבה אטימות, פיגור וחשכה במשרדי הממשלה בארץ - משרד החינוך (בכלל) וגורמי האבחון (בפרט) הם המפגרים ביותר בכל ארצות המערב !!!. מאות (!) ילדים מאובחנים מידי שנה ונשלחים למסגרות בלתי מתאימות להם בשל טיפשות, בורות, אטימות וגבהות לב של פקידים אפרוריים חסרי ידע, השכלה ונסיון מינימלי כל שהוא. רק עמותות פרטיות ומלחמות "דון קישוט" של הורים מצליחים לשנות את רוע הגזירה (לעיתים רבות באיחור רב !). אני כאדם חילוני רוצה להסיר את כובעי (ובכל פעם מחדש !) בפני הד"ר יצחק קדמן מהמועצה לשלום הילד וכן מעמותת "עזר מציון" החרדית אשר עושה מעשי קודש ומצוות בטיפולם בילדים אוטיסטיים ואחרים - זוהי היהדות האמיתית במיטבה !. את שרת החינוך הנוכחית וכן את אלו שקדמו לה הייתי שולח לנווה תרצה לנופש לזמן בלתי מוגבל.
16. זה אופייני גם אני הוגדרתי ע"י המורים שלי האדיוט שאין לו עתיד היום אני ד"ר לפיזיקה
יואב   (19.08.02)
17. כל הכבוד
עדי, קרית אונו   (19.08.02)
לא הרבה מצליחים להילחם במערכת משומנת.
18. הכסף מדבר
שרית ,   אזור השרון   (19.08.02)
כמו בכל דבר הכסף מדבר. בשביל להאבק צריך כסף, ובשביל לבנות את הילד צריך כסף. ישנם גם מקרים הפוכים של הורים הנאבקים להשאיר את הילד במסגרת חינוך רגיל למרות שאינו מתאים. הילד מפריע לכיתה, משתולל, מרביץ. המורים חסרי אונים וכל זאת מתקשר לכתבה אחרת על הנערות שהתעללו בנערה אחרת. האיזון העדין שקשה להשיג בין שמירה על זכויות הילד לבין חוקים נוקשים הנוגעים לכלל הציבור.
19. תגובה לנועם
אלמנוית   (19.08.02)
העיקר בכתבה הוא לא איזה ציון קיבל במתמטיקה אלא המאבק שלו להשתלב בחברה ולא להיות מקוטלג כ"מפגר". כי מי שלומד במערכת החינוך המיוחד, מקבל יחס שונה לחלוטין. דוגמא פשוטה: עבדתי בנקיון של משרד, ואנשים במשרד היו מדברים איתי באיטיות מחרידה ובשפה פשוטה מתוך הנחה שאם אני עובדת בנקיון סימן שאני סתומה. כשבעצם הייתי סטודנטית בפקולטה יוקרתית...
20. שלוש יחידות זה קל!!!
UnreaL ,   ta   (19.08.02)
21. מע' החינוך ??? יש דבר כזה???
יוסי ,   רחובות   (19.08.02)
22. ויש ד"ר אחד בטכניון שתכנן את גשר המכביה. הוא גאון או מפגר?
מערכת החינוך? ,   הצחקתם אותי   (19.08.02)
23. מה זה 100 ב 3 יחידות?
(19.08.02)
לא סימן לחכמה נדירה זה בטוח. אבל בכל זאת - פאק של המערכת וכל הכבוד למשפחה
24. זה מוכר!
משה ,   מרכז   (19.08.02)
בני אובחן כבעל קשיי למידה, לא נכנענו השקענו בבעלי מקצוע והיום הוא מהנדס בעל תואר מאונברסיטה מוכרת ומתחיל תואר שני בטכניון, בצבא היה ביחידה מובחרת. המסקנה לא להתיאש המערכת מחפפת ולא משקיע בילדים שעשוי להיות להם עתיד מבטיח,
25. סוף סוף כתבה שנעים לקרוא
שושו ,   תל אביב   (19.08.02)
26. עוד אינדיקטור למערכת חינוך חולה
יצחק   (19.08.02)
המקרה הזה הוא לצערי עוד סמן למערכת החינוך החולה שלנו. זו מערכת שמייצרת בינוניות. זה מתחיל ברמת התלמידים שמקבלים לסמינרים למורים , עובר ברמתם האישית של מנהלי בתי הספר והמפקחים ומסיים בתוכניות הלימודים ובמבנה השיעורים. רמתם הירודה של המורים והמפקחים מקשה עליהם להתמודד עם כל מי שהוא קצת חריג והפתרון הוא "הלבשת תוויות": מפגר, חריג, חינוך מיוחד ועוד. מבחינת עלות מול תועלת בתחום החינוך אנחנו די מפגרים. ההשקעה אצלנו של משאבים כספיים בחינוך היא בין הגבוהות בעולם כאשר התוצר הסופי הינו בין הגרועים ביותר בעולם המערבי. הפופוליסטיות של שרי החינוך בעת האחרונה: רובינשטיין, שריד וליבנת הביאה לתרבות של הגרלת מקצועות בחינה בבגרויות, מבחנים במקצועות ש"אין סכנה" שיפרנסו אדם כלשהו והכל בשם "בגרות לכל". אנחנו כתוצאה מהפקרות זו צועדים די מהר ודי בבטחה לרמה של מדינת עולם שלישי.
27. הייתי עושה...
רוני ,   ירושלים   (19.08.02)
אחת הבעיות במשרדי הממשלה זה "מוסד הקביעות". הקביעות במקום העבודה אמור לספק יתרון לחופש עיסוק תוך קבלת בטחון תעסוקתי. בפועל מוסד הקביעות יוצר סטגנציה או בשפת העם "כרס" בקרב רוב הפקידים - אמרתי רוב ולא כל העובדים. לעובדים רבים אין שום תמריץ לשנות ולקדם לשפר או לייעל אלא מחכים שמישהו באקדמיה יוציא כלי חדש או ספר או השד יודע מה כדי לקדם עניינים - במקרה הזה, בחינוך. לא רוצה להישמע גס רוח אבל הייתי מעביר את כל (והפעם אני מכליל את כולם) קובעי מדיניות, לגבי עתידם של ילדים את המבחנים שהילדים עצמם עוברים - כולל מבחני הבגרות. ולא רק את המבחנים אלא גם בקצב ובפרק הזמן (הצפוף) שהמתבגרים מתבקשים לעבור אותם. ואח"כ שידברו. ומי שלא עובר אותם נסדר לו עבודה במפעל מוגן להרכבת קוספאות קרטון... או מגשיות מפלסטיק. לפקידים יש יותר מדי כח ויותר מדי "שומן". הגיע הזמן לעשות סדר במשרדי הממשלה כי משרד החינוך, במקרה הזה, מציג דוגמא בולטת של סימטום כלל מערכתי ומשל של הבעיות שנוצרות לאזרחים בידי הפקידות הציבורית - הפעם בדמות ילד או משפחה מידיהם פקידים לא יעילים. אני לא בחנתי את המקרה הספציפי וייתכן שלילד יש בעיות. ייתכן שיש רמה מסויימת של פיגור או דיסלקציה, או בעיות תקשורת ואפילו הכל ביחד... אבל לא ייתכן שמדינה לא תתחס לצרכיה המיוחדים של אזרחיה באופן הבסיסי ביותר הכולל אבחון ומתן הזדמנות שווה. אני בטוח שלא רק הילד הספציפי מרגיש טוב יותר אלא משפחתו תתרווח נחת. והכי חשוב אני בטוח שברמה זו או אחרת הילד יגדל ויתרום לחברה (וישלם מיסים...) דבר שלא היה עושה ללא התעקשותם של ההורים. אני ממליץ לחשוב על רפורמה לא רק במערכת המיסוי בישראל אלא גם להרכב של המשאב האנושי - של המשרות, התפקידים, העיסוקים והעובדים הקבועים בכל משרדי הממשלה. ותקנו אותי אם אני טועה.
28. מערכת החינוך כושלת
דודו ,   באר שבע   (19.08.02)
מערכת החינוך שצריכה "לחנך" מלמדת אותנו שהמערכת אינה מבצעת את תפקידה והמערכת הרי מורכבת מאנשים ולצערי מערכת החינוך ללא נשמה, ללא איכפתיות מהיחיד, ממהרים להדביק תווית ... והלאה
29. ל"גאון" לא "מפגר"
(19.08.02)
תהנה מהנצחון שלך על מערכת החינוך, לא תמיד מה שראה יותר טוב ממך הוא כך. תאמין בעצמך ותדע שגם אם לפעמים קשה, אפשר להשיג כמעט הכל עם כח רצון, אז אל תשכח שאתה יכול. אל תתן לאף אחד לערער לך את הבטחון, תשמע שלעדם שעבר חוויה שונה אך דומה (בצבא), אל תתן לאף אחד לגרום לך להאמין במה שהם רוצים...
30. גם אני קיבלתי פעם סיווג מעניין
יואב ינאי ,   הולנד   (19.08.02)
From a teacher at 'Kita Beth' - saying that I had an exceptionally low IQ This did not prevent me from scoring very high at the Bagrut, ten years later, and to go on to achive a Masters degree in Computer Science at one of the top universities in Europe I am happy for your success story but I wonder how many similar cases remain 'buried' under the bureaucracy
תגובות נוספות
חזרה לכתבה