רכב  מבחני דרכים והשקות
הונדה ג'אז - השביעיה הסודית
אלי שאולי
פורסם: 30.01.03, 09:44
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות ב-41 דיונים
1. הפונטו הקדימה אותה
למה 105 א' זוזים???   (30.01.03)
הפונטו הוצאה כבר לפני 3 שנים עם תיבה רציפה בעלת 7 הילוכים (לארץ משיקולי עלות הביאו רק 6). כנ"ל לגבי תגבור הגה חשמלי (הפונטו היתה החלוצה, וכולם העתיקו אותה). וגם לגבי המנוע, פונטו 1.25 אמנהם אבל עם 16 שסתומים ו-80 כ"ס.
2. קליאו
רוני   (30.01.03)
הקליאו עם 98 כ"ס....
3. מחירי הונדה לפריירים
אלי   (30.01.03)
איך שלא נסתכל על זה מחירי הונדה בארץ גבוהים ללא הצדקה - לא של ביצועים, לא של אמינות, ולא של נוחיות. כנראה שיבואני הונדה רגילים למחירי הוולוו! בארה"ב מחירי הסיויק למשל דומים למחירי הקורולה והלנטיס [323] וכך גם באירופה. רק בארץ הצליחו הונדה למצוא את הפריירים שישלמו יותר תמורת משהו לא מוגדר. דרך אגב, אילו מחירי הסיויק היו דומים למחירי הלנטיס הייתי רוכש סיויק. במצב הקיים אני עם הלנטיס. כנ"ל לגבי הג'אז. במיוחד לאור הביקורת על הנוחיות ורעש המנוע אין הצדקה לבחור בג'אז כשקיימת היאריס.
4. רגע לפני
קוח פוטנציאלי ,   מרכז   (30.01.03)
שאתם רוכשים את המכונית המאוד מוצלחת הזאת (באמת) התקשרו לסוכן הביטוח שלכם ובררו את מחירי הפוליסות. בעוד שלמכוניות דומות ניתן להשיג ביטוח מקיף בפחות מ3000ש"ח עבוד הג'אז דורשים למעלה מ4000ש"ח הודות לחברותיה הגניבות מבית הונדה.
5. הקטנה המשתלמת- קליאו
אורן ,   מרכז   (30.01.03)
כ- 80,000-85,000 ש"ח. גם כ"ס גבוה יותר, ביטוח די זול, גימור אירופאי ויחסית מרווחת. בובה של מכונית! מי ישלם 105,000 על מכונית קטנה???
6. האיביזה החדשה
עדי   (30.01.03)
באמת שאי אפשר להשוות אותה כמעט לאף מכונית בקטגוריה: עיצוב מרשים,נוחות נסיעה, איבזור ומחיר. למה עושים עליה מבחן דרכים?!
7. לא יאמן-מנוע פרימיטיבי
UDI KHEN ,   holon   (30.01.03)
בלתי נתפס,שיצרן מתקדם,יעיז לשווק רכב עם מנוע מיושן ביותר?????? גם תג המחיר גבוה מדי.
8. קליאו - בעיות אמינות ותחזוקה
יובל   (30.01.03)
יש לי קליאו בת פחות משנה, ו 30000 ק"מ על הספידומטר בשנה הזו כבר הלכה משאבת מים, ונדפק מחשב ההצתה. מזל שהרכב באחריות. בלילה גשום אחד נשרפה לי המנורה הקדמית. הסתבר לי שצריך להיות גמד מיומן כדי להחליף מנורה. הנורה עצמה מיוחדת ויקרה (60 ש"ח למנורת אור דרך - לא כולל אור גבוה שזה נורה נפרדת). מזל שזו היתה הנורה הימנית. את הנורה השמאלית אפשר להחליף רק אחרי פירוק של כמה חלקים שמפריעים לגישה. נסו לעשות את זה בלילה. (אין סיכוי - יותר פשוט לקבל דו"ח על נסיעה בלי אור)
9. יאריס
יגאל ,   מרכז   (30.01.03)
יאריס הקטנה הטובה ביותר. ללא ספק.
10. אין כמו הגטס
יואב ,   שוהם   (30.01.03)
קחו נסיעת מבחן, תראו שהיא יותר זריזה ומהנה. מה גם שהיא עולה רק 91K ש"ח. שווה, שוהה...
11. 7 הילוכים אבל חוסכים על שעון חום מנוע
(31.01.03)
12. היאריס היא הקטנה הטובה העולם
א ,   ב   (31.01.03)
ע"פ כל מיבדק בינלאומי, ואים גם ההונדה יקרה יותר אז אין כאן מה לרכוש והיא לא תצליח בארץ.
13. פונטו אוט' עדיין המשתלמת ביותר!
אורן ,   כ"ס   (02.02.03)
פונטו 85 אלף ש"ח היא החלוצה בתיבה הרציפהCVT, שהיא דרך אגב פרי פיתוח של פיאט וחב' Fuji (חב' בת של סובארו) שמחוברת למנוע נמרץ יותר 1250 סמ"ק 16V אם 80 כ"ס וביצועים גבוהים יותר ולא לשכוח 4 כוכבים במבחני הריסוק של ה-EURO-NCAPהתיבה הרציפה תמיד תחפש את היחס הנמוך ... 7 הילוכים זה סתם גימיק! ולרוב אין לו שימוש, מדובר על CVT שפירושה יחסי העברה משתנים אם כבר 105 אלף לכו על הסיטרואן C3 החדשה ותפנקו את עצמכם.(שהיא גם אם תיבה רציפה)
14. הפונטו משלתמת אבל ל-C3 אין תיבה רציפה
תגובה למס' 13   (02.02.03)
15. מה זה פה, דוקטורט על הונדה?
עדיף לקצר קצת ,   ופחות לסבך   (02.02.03)
מה לעשות שאני האזרח הממוצע/ ההדיוט.
16. אני עם 10
ירון כוכבי ,   ראשון לציון   (02.02.03)
אכן, כשמחשבים יחס עלות\תועלת, הגטס מתבלטת כסופר-מיני מוצלחת מאוד...
17. פוג'י חברת האם של סובארו
הבאבא   (02.02.03)
ולא ההפך,לתשומת לב מס' 13
18. אבוי לבושה .. היונדאי זה לא הונדה
אורן   (02.02.03)
עם כל הכבוד לגטס שמטז או מה שלא יקראו לנעבך הקוראיני הזה... הונדה זה ליגה לאומית ויונדאי עוד לא. הונדה נחשבת לליגה בפני עצמה רק בגלל מה שהיא עשתה ולא בגלל מה שיהיה בעתיד... אז בינתיים תנו ליונדאי להוכיח עוד כמה שנים ואולי יום אחד הם יעלו ליגה...
19. יסלח נא לי ההדיוט , מנוע מיושן? הונדה? מישהו כאן פיספס
אורן   (02.02.03)
צא ולמד! מנוע שני שסתומים מסוגל לפתח מומנט עדיף בסל"ד נמוך יותר ומכאן ההעדפה של הונדה את המנוע בעל שני שסתומים על זה עם עם ארבעה. כמובן לרכב עם ייעוד כמו של הג'אז. שטח פנים קטן יותר (של שסתום יניקה בודד מאפשר מעלת מילוי טובה יותר בקצב זרימה איטי של האוויר-סל"ד נמוך). מעלת המילוי היא היכולת של המנוע למלא את הצילינדר בתערובת בהתחשב בסל"ד הנמוך ומצערת פתוחה חלקית. הפתח הקטן יוצר הפרש הלחצים של הפתח הקטןגורם למילוי יעיל יותר בתנאים אלו. לכשהסל"ד עולה צריך פתח גדול יותר מאחר ומהירות האוויר גבוה ומעלת המילוי משתפרת מאליה. במצב זה צריך פתח גדול שלא יפריע לאוויר הזורם במהירות למלא מהר ככל הניתן את הצילינדר. בקיצור כשהונדה מעוניננת בפתרון טכני כלשהו היא בוחרת בטוב ביותר למשימה הייעודית. אז להבא לפני שמישהו פוסק בהחלטיות כדאי שיעשה שיעורי בית!!!
20. תגובה ל-19 - מנוע מתקדם
(03.02.03)
כל מה שהסברת נהוג לקבל ממנוע עם "הרבה" שסתומים ותזמון שסתומים משתנה
21. חיזוק ל-9 ול-12 ותשובה לירון כוכבי-16
(06.02.03)
מה קורה לכם? היום היאריס עולה "רק" 5000 ש"ח יותר מהיונדאי ו-5000 ש"ח פחות מההונדה. ליאריס יש את המנוע המתקדם והחזק מכולם (מנוע השנה ביפן) עם אמינות מופלגת ושירות של טויוטה. בכל סקרי דעת קהל באירופה היאריס זכה במקום ראשון. אז נכון שההונדה בסדר אבל אם אפשר לקנות יאריס ולהשאר עם עודף לביטוח ועוד 2000 ש"ח בכיס....
22. היא מדהימה
ערן   (08.02.03)
בתור אחד שנוסע על הג'ז כבר 6 חודשים אז ככה היא מדהימה! נכון תנוחת נהיגה ומתלים בהחלט היה אפשר לשפר אבל איכות הרכבה רמת שקט איכות ועיצוב תא נוסעים הכי יפה שיש כאן התיבה המגניבה המרחב העצום והמנוע -ד"א לא חסר לו שום כח ומעל לכל זה הונדה!!! מומלף בחום.
23. תגובה ל 12.
מהרהר ,   רמת-גן   (09.02.03)
ביום שישי עשיתי נסיעות מבחן על גטס, יאריס ועל הקטנה של סוזוקי. תוצאות : 1. יאריס טיפה יותר זריזה מגטס, אבל בכל השאר - רכב צ'יוקו-מוקו יחסית לקוריאנית. 2. מרחב פנים - אין בכלל מה להשוות - יאריס היא קוספת סרדינים אחת קטנה, לגטס יש מרחב כמו למשפחתית. 3. הגה מתכוונן באיזה 2 סנטימטרים מסכנים ביאריס!!! לא נוח במיוחד לאנשים שגובהם מעל מטר וחצי. 4. המחיר!!!! 103 אש"ח על הכביש ליאריס - השתגעתם? 5. נוחות והתנהגות כביש- עדיפות ברורה וחד משמעית לגטס. 5. האיבזור - גטס עדיף בהרבה - 4 ח"ח הגה כוח מתכנוונן, כל תאורה שרק תחשובו עליה. 6. הרכב של סוזוקי - לא שווה מילה. גרוטאה רצינית.
24. מהירה בין הצבים
יובל   (10.02.03)
הרנו עם מנוע הנפח דומה מוציאה יות רהספק משמעותית עוד איזה 15 כוחות סוס ונוסעת מהר ממנה בכל מצב. ה206 טובה ממנה בכל היבט ואולי קצת יותר איטית . קרטון נוסע .
25. תגובה ל-23
(10.02.03)
אתה בטוח שנסעת על היאריס? אני בגובה 193 ס"מ ויושב בנוחות רבה ביאריס ועוד נשארים כ-10 ס"מ מעל הראש עד התקרה... היאריס קטנה בהשוואה ליונדאי?!? אולי התבלבלת? היאריס ענקית בפנים בכל קנה מידה למכונית בגודלה. ודרך אגב, ליאריס יש 4 ח"ח, מחשב דרך, צג מחוונים דיגיטלי תלת מימדי, רדיו דיסק מקורי RDS, 4 כוכבים במבחני ריסוק, 87 כ"ס עם תזמון שסתומים משתנה, אמינות של טויוטה....איך אתה בכלל משווה ליונדאי?!?
26. קרטל המחירים של היבואנים
אילן ,   מיפה   (16.02.03)
גם בעזרת משרד התחבורה, לגבי ההחמרה של היבוא האישי (בשורה תחתונה,סגרו את האופציה הזאת, למעשה), וגם המיסוי המופרז. כמו כל נושא אחר במדינה, אין פרופורציות והעשירים (היבואנים), ממשיכים להתעשר. עוד מונופול בלי תחרות חופשית!!!. שמשרד התחבורה והעומד ברואשו ילכו ללמוד בשדות זרים, כמה דברים טובים לשם שינוי.
27. אין כמו היפניות.....
בארוס ,   רמות יצחק   (21.02.03)
כמו תמיד אין כמו היפניות מכל הכיוונים חבר שלי יש לו סיאט טולדו ובימיי החורף נכנסים מים קרירים לתוך האוטו דרך הגג...... ויש לציין שהאוטו ממש ממש ע ג ל ה . . .(לאילן).
28. פיז'ו 206, חבל לכולכם על הזמן.
אסף ,   רחובות   (16.03.03)
29. ג'ז לעומת קליאו
עמוס פיקהולץ ,   רמת גן   (31.12.04)
היתה לי קליאו שהחלפתי אותה ב ג'ז חדשה. הקליאו זולה וחזקה אולם ההפרש במחיר משולם באחזקה למוסכים. הג'ז כמו כל הונדה היא בראש בראשונה אמינה ואין השקעה בין טיפול לטיפול בקליאו כל טיפול הוא כאב כיס רציני
30. ברשותי גאז כבר שנה וחצי, כנסו והשכילו..
דוד ,   אריאל   (22.07.05)
ההונדה גאז נמצאת ברשותי כשנה וחצי. הספקתי כבר לצבור איתה 30K קילומטר. מבחינה טכנית רכב מדהים ללא שום בעיות. עיצוב ומרחב פנים מעולה, הכסאות האחוריים מתקפלים בצורה יחודית היוצר מרחב ענק להובלת דברים. הרכב שותה בממוצע 1:15, קצת פחות מה שהיצרן מפרסם בעלונים (1:17). חסרונות: טיפולים יקרים ותכופים- הרכב נדרש לטיפול כל 10K דבר המייקר את אחזקת הרכב, ביטוח יחסית יקר בביטוחים הישירים, בגלל זה עברתי מהישיר להכשרת הישוב. בסה"כ מרוצה מאוד.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה