רכב  מבחני דרכים והשקות
הונדה ג'אז - השביעיה הסודית
פורסם: 30.01.03, 09:44
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפסת כתבה הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות ב-40 דיונים
31. מישהו יכול להסביר לי?
מיכה   (25.01.06)
איך זה שיש 7 הילוכים, אם תיבת ההילוכים היא רציפה? הרי כל המשמעות של תיבה רציפה היא שיש "אינסוף" הילוכים (ע"י גלגלת שמשנה את קוטרה באופן דינאמי). אגב, תיבות הילוכים רציפות למרות גאוניותם וחדשנותם, הם מקור לתקלות ולהרבה כסף במוסכים....
32. רכב פצצה נוסע על אדים של דלק
רותם   (22.10.07)
מתדלק פעם בשבוע במאה שקל ונוסע כל השבוע בלי פחד
33. ל- 31
s2000 ,   קיסריה   (31.10.07)
גיר רציף זה לא גיר שיש בו אינסוף הילוכים אלא גיר שלא מעביר בכלל הילוכים!!! ועל גלגל ההגה יש כפתור ולחצני מינוס ופלוס וברגע שלוחצים כל הכפתור את מעבירה 7 הילכים בעצמך על ידי המינוס והפלוס!!! דרך אגב גיר רציף הוא גיר מעולה כשאמרת שזה תקלות כנראה התכוונת לגיר רובוטי!!!
34. רכב פצצה יש לי אחת כבר שנה וממש תענוג
אליהו איתן   (04.11.07)
חסכוני בדלק מזגן מצויין נוח בנסיעה קל בקניות מקום בשפע אפס תקלות מה אפשר עוד לבקש אין מה לגיד הונדה זה הונדה ודרך אגב ביטוח זול אין איתוראן קודנית מספיקה סוף הדרך
35. הכי טוב שיש מבין הקטנות אין על הגאז
בני לוי   (08.11.07)
אני חולה על הרכב חיסכון בדלק נוחות בנסיעה מרוווח בתא הנוסעים שיוט ב100 קמ"ש ב2100 סל"ד ואחרי הכל אני נוהג בהונדה מה עוד אפשר לדרוש ועוד שלוש שנים אחריות
36. רכב פצצה חווית נהיגה וחיסכון אדיר בדלק
שלומי קזז   (08.11.07)
אין כמו גיר רציף ממש המצאה רכב גדול מבפנים וקטן מבחוץ אני חי ונושם בתל אביב אין על ההונדה גאז חסכונית אמינה אפס תקלות לאחר 74000 ק"מ חוץ מטיפולים לא רואה מוסך שמירת ערך הרכב ושוק פגז ביטוח זול והמון מקום לטיולים ולקניות בפעם הבא בעוד שנתיים אני קונה רק גאז נקודה
37. שיא ההנאה מספר אחת כל הכבוד להונדה
רפי לוי ,   ראשון לציון   (09.03.08)
יש לי אחת ואני לא מחליף אותה בשום רכב אחר אמינה נוחה זריזה מהירה חסכונית וכל מה שמחפשים ברכב ממש חוויה שווה כל שקל
38. פשוט רכב תענוג אין צורך להרחיב יש לי אחת כנסו
רמי לוי ,   יהוד   (12.10.08)
לכל כותבי התגובות כל מי שרשם כנגד הרכב הנ"ל הערות למין מנוע חלש מחיר בשמיים ביטוח יקר וכן הלאה הכל שטויות במיץ הרכב חסכוני הטיפולים עולים 415 כולל מע"מ שקל לעשרת אלפיים קילומטר הרכב ענק מבפנים ונראה קטן מבחוץ הביטוח זול ונע בכיון 3000 ש"ח הרכב אמין ומהיר יותר מהרבה כלי רכב ועוקף ללא בעיות כמעט כל רכב בנפח של 1600 סל"ד ובקיצור מה המשיך לכתוב אני מרוצה מהרכב הנ"ל מעל המצופה וכל יום עוד הנאה חדשה בנהיגה ברכב וכמובן בכניסה לתחנת הדלק
39. בתור בעלים של ג'אז משנת 2003 ועד היום (2010). להלן המסקנות
דניאל אימבר   (01.04.10)

אני יכול להכיד ככה:

 

בשורה התחתונה - אחלה אוטו. חסכוני מ-א-ו-ד בדלק. אמנם לא היברידי, אבל מגיע לרמות קרובות מאוד למכוניות ההיברידיות מבחינת תצרוכת דלק, בלי לסבך את המנוע עם יחידה חשמלית, החלפת סוללות וכדו'.

למרות שהאוטו כבר בן 7, אני מגיע ל-1:18 (ממוצע עירוני ובינעירוני) בנהיגה רגועה. בבינעירוני אני יכול להגיע גם ל-1:27 בנהיגה רגועה על 90 קמ"ש במישור. זה כמובן לא מעשי (רק רציתי לראות עד לאן זה יכול להגיע), אבל לכן כתבתי את הממוצע - 1:18. ממש אופנוע בצורת אוטו.

 

לצד החסרונות אפשר לומר שזה לא האוטו הכי חזק שהיה לי. למשל בעליות של הקסטל לירושלים עם 4 מבוגרים באוטו, המנוע עולה ל-4000-5000 סל"ד דיי רועשים כדי לסחוב את זה... אבל עדיין עמד במשימה לא רע.

 

הטיפולים ממש זולים. טיפול 10,000 במוסך המרכזי בראשל"צ (המוסך הכי יקר שיש, ללא הצדקה לדעתי, אבל התרגלתי) עולה לי בערך 400 ש"ח לטיפול "רגיל", ו-800 ש"ח לטיפול "גדול" (פעם ב-40,000, כי מחליפים גם מסנן דלק ו-8 מצתים). ומכיוון שאין רצועת טיימינג (יש שרשרת במקום) אז גם אין צורך להחליף אותה בשום טיפול. עוד חיסכון משמעותי בעלות הטיפולים!!! אבל שימו לב, יש 8 מצתים ולא 4 כמו בכל אוטו רגיל, כי בג'אז יש 2 מצתים לכל צילינדר (איכשהו זה חוסך בדלק) אבל מייקר בכ-60 ש"ח את טיפול ה-40,000 ה-"גדול". שווה בכל מקרה.

 

הביטוח המקיף עולה לי כיום כ-2000 ש"ח (עשיתי ב-"שומרה", אבל כולם נותנים אותו מחיר בערך. המחיר כולל מקיף מלא+צד ג'+גרירה/שמשות/רדיו וכל התוספות, עם הנחת היעדר תביעות ב-3 שנים האחרונות) והחובה עולה לי בערך 1400 ש"ח.

 

הנסיעה עצמה היא תענוג. אין בכלל הרגשה של העברת הילוכים אז הנסיעה היא "חלקה" אפשר ממש להירדם.

  במילואים אני משכיב את כל המושבים והו

טו לפלטה אחת ענקית. מכניס 2 מזרונים בפנים וישן בתוך האוטו בשכיבה מלאה. אנשים עם רכב גדול בהרבה לא יכולים לעשות את זה. שלא לדבר על הובלות מידי פעם, אף אחד לא האמין מה נכנס לאוטו הזה. הקיפול של המושבים גאוני, מאפשר לי למצא מקום לכל דבר. יחד עם זה, האוטו קטן מבחוץ וקל לחנות בכל מקום.

 

מבחינת מראה כללי האוטו דיי משעמם. בפנים האוטו הצבעים קודרים ואפרוריים לדעתי. מחוץ לאוטו מקדימה הוא נראה יפה ומודרני (חללי) אבל מאחורה משעמם תחת (דו משמעי).

 

הייתי משדרג אותו בכיף למודל 2009 / 2010 החדש, אבל משום מה הם החליטו שם בהונדה להחליף את הגיר הרציף המעולה לגיר רובוטי מעצבן, וזה לדעתי הורס את הכל. אם וכאשר תצא בעתיד גירסה עם גיר רציף (כמו בדגמים עד 2009), אני אשדרג מייד. לא בטוח שבהונדה יקשיבו לי, אז יתכן שפשוט אין מה לשדרג. כלומר, אני לעד אמשיך עם שנת 2003 שלי, עם הגיר הרציף...

 

אהה.. עוד משהו - למרות שיש לי את האוטו 7 שנים, ו-140,000 ק"מ, עדיין האוטו עובר כל טסט וכל מבחן גזים בלי שום בעיה ובלי להוסיף חומרים כמו K44 לדלק! פשוט אין צורך. עובר כל טסט בהצטיינות. יותר מזה - השמן של הגיר יוצא כמעט שקוף כשמחליפים אותו ב-10000, ולא שחור ומפוייח. כאילו לא השתמשו בו. או ליתר דיוק - המנוע נקי כמו תחת של תינוק. למרות שהוא כבר ממש לא חדש. כנ"ל נוזל הקירור שאין בו טיפה חלודה, וכדו'. פשוט תענוג...

 

מבחינת תקלות - אמין מאוד.. חוץ מהחלפת ציריה (כ-400 ש"ח) כנראה בגלל מכה עקב עליה על מדרכה גבוה מידי, מצבר שהחלפתי כבר פעמיים, ו-4 צמיגים שהחלפתי, לא היו לי בעיות בכלל באוטו. פשוט אין תקלות. הכל עובד פיקס. למרות שכבר עברתי 140 אלף ק"מ.  מכונה יפנית משומנת היטב.

 

לסיכום - אחלה אוטו. זול מאוד בדלק, זול בתחזוקה, אמין מאוד, נהיגה חלקה, המון מקום מבפנים למרות גודל קטן מבחוץ בזכות קיפול מושבים חכם. אבל - קצת משעמם למראה מבפנים ומאחורה (לדעתי), ועוד קצת כוח למנוע לא היה מזיק בכלל...

 

בעיה נוספת - המחיר הגבוה מידי (ללא הצדקה לדעתי) לרכב חדש. וגם שוק משומשות מאוד מאוד קטן. בקושי ניתן למצא ג'אז למכירה. וגם במשומשות המחירים גבוהים (אחת המכוניות היחידות שנמכרת מעל המחירון בגלל שאין להשיג). קצת מקלקל את הכיף של האוטו הזה...

 

40. להד"ם
(05.06.11)
מן הראוי לבדוק את מחירי הביטוח לפני שמשמיצים
תגובות קודמות
חזרה לכתבה