|
|
במה בדיוק הוא מפלג את עמו? ולמה את חושבת שהם פחות "עם" מן העם היהודי. האמת הפשוטה היא שתהליך אוסלו לא היה אלא משיכת זמן חסרת תכלית, ולפלסטינאים נשבר.
|
| |
|
זכותו של כל ציבור אנשים להכריז על עצמו כעם כל עוד זה לא נעשה על חשבון האחר.
הפלסטינאים לא היו עם עד 1967 - עובדה. ערביי א"י רובם מהגרים בלתי חוקיים שהגיעו לכאן לאחר תחילת הציונות שהחלה בהפרחת השממה שהיתה בארץ.
הישוב הערבי בארץ היה קטן והיה חלק מהישוב הערבי במזרח התיכון. מעולם לא היתה מדינה ערבית בא"י.
הערבים פלשו לכאן בחסות התורכים והבריטים. בחוצפתם כי רבה התנגדו להקמת הבית היהודי שהובטח ליהודים בהצהרת בלפור.
ב-48 לא קיבלו אפילו את גבולות החלוקה שהיו בקושי 20 אחוז ממה שהובטח בהצהרת בלפור.
עד 67 אף אחד מהם לא צייץ על מדינה בשטחי יש"ע ועזה למרות שהם היו תחת כיבוש לכאורה של ירדן ומצרים.
הפת"ח הוקם ב-64 עוד לפני "הכבוש" של 67.
בל נשלה עצמנו - הויכוח אינו על "השטחים" הויכוח הוא על עצם היותנו כאן.
|
| |
|
חבל שאין אנשים כמוך בצד השני
די לשינאה העצמית,תסנגרי גם על העם שלך לפחות בזמן הקשה הזה של הפיגועים.
התרוץ שאנו לא רוצים שלום כבר לא תופס,זו הממשלה הכי שמאלית שהיתה ותהיה בישראל,אני מכה על חטא עד היום שנתתי את קולי לברק.
|
| |
|
קודם כל תודה.סופסוף מישהי כותבת ישר למרות שהכל מסביב מבולבל.וכן,השמאל חייב להפסיק את עבודדת האלילים ל"שלום".זה לא דת,זה אמצעי מדיני להשגת תנאי חיים טובים יותר.מה שמוכיח שהדרך שהלכנו בה היתה מוטעית כי הביאה תנאי חיים רעים הרבה יותר(גם לפלסטינים).לדעתי למרות הבעיתיות הגדולה דוקא משורות השמאל,שנבגד ע"י עראפת ומשטרו,חיבת לבא התביעה (למרות הניגוד בין מהות השמאל לתביעה שכזאת)לנצח את המלחמה הזאת מהר וחזק,להביס את הפלסטינים ללא תנאי,שיתחננו להפסקת אש.רק תסריט כזה יאפשר בעתיד הסכם שיחזיק מיים,הרי אנו לא מתכונים להענות ל100 אחוז מתביעותיהם,ואם הסכמים חתומים ונכונות ורצון שלנו לויתורים ולשלום לא מונעים מהם להרים את נשקם אזי הפחד והזיכרון מהמכה האיומה שיקבלו יביאו למרבה האירוניה לשלום המיוחל.
|
| |
|
לאה עיני בשחצנותה מבקרת גם את הימין, וגם את חבריה מהשמאל. רק היא מבינה, ורק היא יודעת. האמת היא שאיני עיוורת בדיוק כמו כל חבריה השמאלנים: גם היא מסרבת להפנים את הכישלון הגדול, הקולוסלי, של מדיניות אוסלו. איני היקרה: אוסלו מת, השלום מת, עכשיו יורים.
|
| |
6. peace nobel prize winner
its a long way from being a peace nobel prize winner and blow civilians
|
| |
7. ראשית ההתפכחות וההתפקחות? אולי.....
לא בטוח שזו ראשית ההתפקחות. אבל לפחות קול אחד שפוי מפי משוררת. אמירה טובה בניגוד לגיבוב המילים המצועצע של איריס לעאל החכמולוגית.
|
| |
|
לערפאת נשבר? סוף סוף נשמע קול שפוי מהשמאל אז רת רוצה להשתיקו? גם לנו נשבר מהפסיכופאט ערפאת
|
| |
9. יש תיש והוא מכניס לנו באחוריים
העז הפלסטינית פעתה ופעתה וקיבלה סטירות אז עכשיו כבר יש תיש והוא מכניס לנו באחוריים.
והשאלה אם אנחנו נשאיר את האחוריים המוכים שלנו שם כדי לקבל בהם או שנוציא אותם כלאחר כבוד וניתן לתיש לחזור להיות עז.
אגב יש כלכך הרבה דימויים בכתבה שאני לא ממש בטוח אם הבעיה היא עם פלשתינאים או עם עיזים.
|
| |
10. לתמר שאיננה מבינה מה רוצה הכותבת.
תמר יקרה,
כנראה שצריך להסביר לך בפשטות :
אוסלו היא סתם עיר נחמדה שנחתם בה אחד ההסכמים המטופשים ביותר שנחתמו אי-פעם בהסטוריה המודרנית (כמו מינכן ועוד כמה ערים..)
מי שהלך לאוסלו האמין שיש לו נוסחה להגיע לשלום עם שונאינו - וטעה !
יש הסבורים , ובינהם אנוכי , שיש להבין שכנראה אנו ניצבים בפני העובדה המרה שהפלסטינים (עם ,לא עם- מה זה משנה ?)אינם רוצים בשלום עם הציונים.
(התנועה הציונית - תמר ,האם את זוכרת ?)
ולבסוף ,תמר ,אותם אלה מצפים שהתפכחות דומה מאשליות , תקרה גם אצלך ואצל שכמותך !
הבנת? איינשטיין !
|
| |
11. למה ערפת בחר באלימות?
כי אנחנו הראנו לו שהאלימות משתלמת. זה הכל.
|
| |
12. יונה עיוורת
| ראובן ריבלין , |
נתניה |
|
(22.11.00) |
מצטרף לכל מילה שכתבת.
|
| |
13. אולי סוף סוף, כמו בכל העולם!
| דורון כהן , |
נווה אפק |
|
(22.11.00) |
כל הכבוד. בכל העולם האליטות הם ימניים, פטריוטים ומובילים את הלפיד לפני עמם. רק בישראל, משום מה, האליטות נהפכו לשונאי-עצמם ושונאי-עמם.
לאט לאט אנו רואים מעבר הדרגתי של אנשי רוח וממשל לכיוון הנכון - המחנה הלאומי. כה לחי.
|
| |
|
טוב שלא כל השמאל מסכים ללכת עם אוסלו עד "היהודי האחרון"
|
| |
|
בנוסף לעובדה, שמהלכים מדיניים להם הטפת, הביאונו עד הלום. הרי שהתנסחותך הארכאית בקשר למחנה הימין נותרה מתנשאת ולא מעודכנת.
כאשר את מתארת את "מחשבת בשמאל" לעומת טיעוני הימין את מציינת שהשמאל, כדרכו מורכב יותר...
למה התכוונת במילה "מורכב"?
חכם? פילוסופי? עמוק?
קרוב לוודאי שהתכוונת לעמוק... שהרי לתהום עמוקה יותר כבר לא נגיע.
|
| |
|
טוב שלא כל השמאל רוצה ללכת עם אוסלו עד "היהודי האחרון"
|
| |
17. מזל טוב על פתיחת העיניים
האם פתיחת העיניים האיטית של השמאל תגמר בפתיחה מלאה שלהם? או שמא גם תושבי חדרה צריכים להתפנות כדי ילדיהם לא יפגעו?
|
| |
18. אוסלו - תרגיל של השמאל הישראלי
תמר,
אני מסכים אתך. תהליך אוסלו הוא תרגיל אופיני לשמאל הישראלי אשר תמיד רימה את הערבים תחת מסווה של הומניזם.
ב 1948 קראו להם לא לעזוב את חיפה ובו בזמן סלקו אותם מכפריהם בגליל ובשרון.( רבים הקבוצים היושבים על חורבות כפרים ערבים לעומתם ה,"התנחלויות" שלא מנשלות אותם מנכסיהם)
באוסלו ה"יפים"בקשו להתנתק מן פלסטינים המפגרים והכושלים.
. העקר לא לראות אותם אפילו לא כפועלים וסבלים ושיסתדרו לבד בבוץ של עצמם
|
| |
|
| |
20. האלטרנטיבה המיוחלת
| אליסף , |
שומרון מרכז |
|
(22.11.00) |
ראשית אני תומך בדבריך ההגיוניים ובלתי ניתנים לסתירה, מעבר לכך ברצוני להוסיף נדבך לדבריך, שואלים היום, מידי יום את השאלה שנראה כאילו לכאורה אין עליה תשובה, בתגובה לבקשת רובו של העם לתקוף ולהגיב ליזום ולהרתיע באמצעות צה"ל, נשאלת השאלה , האם תגובה תביא לפתרון? מה תשיגו בכך? לאן זה יוביל ? וכי אינכם מבינים-כך אומרים לנו- שתגובות חריפות תבנה "הסלמה" ? תגובות קשות יחריפו את המאבק וירחיקו אותנו משולחן המשא ומתן, השולחן ה"קדוש",אינכם מבינים שאין אלטרנטיבה? ה"שלום" הוא האלטרנטיבה היחידה שלנו!! ואם לאו מה אומרים אתם ? מהי ה" א ל ט ר נ ט י ב ה "?
א"כ תשובתי פשוטה , אין!!! אלטרנטיבה לצערינו כולנו היא לא דבר שבנמצא, ובכלל מעולם לא חיפש העם היהודי פתרון מהיר ומיידי לצרותיו, הוא פשוט למד לחיות עם צרות אלו, נכון צריך לשאוף לשלום אך יש שלום באופק? לא ! כרגע יש דם ולא באופק, הוא פה והוא מציף את כולנו! כרגע אין אלטרנטיבה, המוצא היחיד הוא הגנה על חיינו השבת בטחוננו וזאת באמצעות הפעלת צבא הגנה לישראל , סוף סוף, כי אין לנו אלטרנטיבה אחרת אנו חפצי חיים וככאלה נגן על חיינו ממש כמו בימי טרומפלדור ואחריו ראו ערך מדינת ישראל לדורותיה,
ובכלל מהי ה"אלטרנטיבה" שלכם ? אנשי אוסלו ??????
|
| |
|
האם כשאת "נשברת" ממצבים מסויימים ואפילו משכנייך הפלסטינים (קרה לנו לא פעם לא ?) את שולחת פצצות לעבר ילדים ?????ככה מתנהגות חיות אדם מבית היוצר של הצוררים היטלר חאג' אמין אל חוסייני ה"מופתי הירושלמי" וכן גם "חברינו" האיש בעל השערות על הפנים הצורר האופטימלי עראפת!
|
| |
|
הרעיון נכון לגבי השמאל העיוור
אבל הטיעונים לגבי הימין מוכיחים שגם את גברת לאה איני - יונה עיוורת !!!
|
| |
23. את עיוורת אם את אומרת שהימין לא ראה את הנולד
הימין ראה בדיוק את הנולד.
-התשובה האמיתי של הימין היא טרנספר תחילה,והשמדת כל העם הפלסטיני אח"כ.
זה הפתרון ההגיוני היחיד למצב,בבוא היום.
כל פתרון אחר הוא נטול תקוה.
|
| |
24. אוי אלעד הענייניות שלך הורגת....
דחילק מה זה השטויות האלו ? אנו מנסים לנהל פה דיון ענייני!!
טוב אתה בטח בן 12 שנתקל במחשב
לילה טוב חמודי!
|
| |
25. יש כאילו 2 חלומות; שלנו ושלהם
הם מתנהגים כמי שאבדו תקוה לחלוטין. ודאי שחלומם שונה לחלוטין משלנו.
חלום מרוסק מביא חלום על השמדתינו.
עכשו זה רק ויכוח על הקיום וההשרדות שלנו.
משפחת השחול היא אחת.
אנחנו כמובן יכולים להחזיק בחלום שלנו. זה טיפשי לנוכח המציאות.
צריך לטרנספר אותם, כצעד הומנטארי לממלכת ירדן, לפיקודה של המלכה הפלשתינית, רעיית המלך.
שלום נעשה עם מדינות קימות.
|
| |
26. זה לא בגלל מעשי הרשות.... זה בגלל ההיגיון הפשוט.
לא בגלל מעשי הרשות……… בגלל ההגיון הפשוט.
מתנחלים יקרים. אני מסיר את הכובע.
אתם אולי אחרוני החלוצים האמיתיים. אבל………
מה לעשות? ההגיון עובד הפוך!
חשבתם (וגם כל ממשלות ישראל חשבו) שתקימו ישובים באזורים ערביים (שלדעת חלק מאתנו "………. התווספו למדינת ישראל אחרי מלחמת ששת הימים" ) ובמשך הזמן תהפכו שם לרוב (לא כך? הרי כששקלתם להתיישב ביו"ש ובעזה, בוודאי הייתה לכם תקווה ש…הנה יום אחד שטח זה יהיה של מדינת ישראל. וזה כמובן מחייב שיצמח בו רב יהודי. )
ובכן, לא רוב יהודי ולא בטיח!!!!
היהודים הם מיעוט קטן ביו"ש ובעזה. מפוזרים פה ושם.
ולא יהיה שם רוב יהודי בשנים הקרובות. גם לא בעשור הבא וגם לא במאה הנוכחית.
אין כל סיכוי שיהודים יהפכו לרוב ביו"ש וברצועה.
נכון. אתם לא אשמים. להיפך, אני שוב מסיר את הכובע. לאורך השנים חוזקו אשליותיכם…..על ידי שליחי ציבור בעלי פנטזיות….. על ידי פוליטיקאים שלא רצו ללכת נגד הזרם………וכמובן……… על ידי ממשלות ישראל.
בקיצור, היום העובדות מכות בכם ובנו. הרי זה לא יכול להימשך כך זמן רב.
ומה המתלהמים שבנו מציעים? שנירה ונהרוג בהם יום יום. ונחטוף גם אנחנו יום יום. הרי לא נלך להשמיד – חס ושלום - עם שלם. וגם הם כמובן לא יצליחו להשמיד אותנו.
ואתם תישארו מיעוט ביו"ש ובעזה. תחת איום מתמיד. ועם הזמן, גם ללא קונסנזוז מאחוריכם.
נכון….צה"ל ישמור ויילחם – כל הזמן. ואתם תוכיחו שאסור לוותר. (כי אם נוותר – השלב הבא – לדבריכם - הוא : חיפה, יפו עכו……כדברי המסיתים שלהם).
אבל באיזה מחיר?
ובכן, נניח שאתם נשארים איפה שאתם היום. נקודה. אז אתם מיעוט שם ……והשלמתם עם זה.
בינתיים, מדינת ישראל מרכזת מאמצים לשמור עליכם בתוך ההמון הסוער והמותסס……… ובינתיים (שימו לב , אחרוני החלוצים!) יש שטחים נרחבים בתוך הקו הירוק….שבהם נאבד את הרוב שלנו. שעדיין קיים שם!
כן…כן!
בגליל. בנגב. יש שם אזורים שלמים שאנו, גם בגלל שכמאתיים אלף יהודים, מהטובים שבנו, מלח הארץ, בחרו דווקא לחיות באזורים אחרים (שידענו מראש!!) שבהם נהיה מיעוט, שנהפוך שם למטרות נייחות. שלעולם לא יסכימו לקבל אותנו שם.
אני שומע אתכם אומרים: אם נתפנה מההתנחלויות, אז הם ימשיכו בתביעות שלהם. אולי זה נכון! אבל במקום 200 אלף איש עם מוטיבציה להחזיק בקרקע, הפעם יעמדו מולם 5 מיליון אנשים. וזה פי 25 יותר מוטיבציה!!!! ובנוסף לכך, אם תסכימו לעבור לאזורים שלאחיזתנו עליהם אין (בינתיים) עוררין(לפחות אצלנו!). נוכל להציב רוב גדול יותר בגליל ושליטה איתנה בנגב (שאם לא כן, כלומר אם נרצה גם…וגם….וגם. …יום אחד הגליל והנגב יישמטו מאתנו).
ומי אם לא אוכלוסייה כל כך חדורת אמונה שכזו, כמוכם, יכול לעזור בהמשך שליטתנו בגליל ובנגב.
אבל אם נרצה גם…וגם. בסוף את הגליל נפסיד …גם.
כי ההיסטוריה מלאה בדוגמאות של מיעוטים…שהפכו לרוב, ואח"כ דרשו אוטונומיה, ובסוף קיבלו אותה! האם במחיר אחיזתנו המדממת ביו"ש ובעזה, שווה לנו לוותר בעתיד על הגליל ועל חלקים בנגב.
תמיד נצחנו במלחמות כי ידענו לרכז כוחות מול משימה אחת מוגדרת. והנה, בהתיישבות, התפזרנו לכל כיוון. זה הפך אותנו, אתכם – לפגיעים יותר.
בינתיים, אתם מדוללים בשטחי יו"ש ועזה. והגליל והנגב ילכו ויישמטו מידנו. כי מזה 33 שנה אנחנו משקיעים ביו"ש ובעזה. וזה בא על חשבון השקעות בגליל ובנגב. אין לנו משאבים אינסופיים.
בוודאי תגידו…..זה לעולם לא יקרה.
אם נמשיך לרכז מאמצים להחזיק בישובים המפוזרים ומבודדים ביו"ש ועזה, ונמשיך להזניח את הגליל והנגב – זה יקרה!
אם לא תוך 20 שנה אז תוך 30 שנה. זה מה שאתם רוצים? בוודאי שלא! זה מה שמתנגדינו רוצים! ואנחנו ממש צועדים למלכודות שלהם.
הפתגם " תפשת מרובה, לא תפשת! - אינו לקוח מפרסומת בטלוויזיה. מישהו הרבה יותר חכם הגה אותו.
אתם זכאים לדרוש פיצויים. הרי שנים נטעו בכם את האשליות. ממשלות מימין ומשמאל. ומגיעה לכם חלקת אדמה בגליל או בנגב. אבל, בהתיישבותכם מחדש תוכלו לחזק את מדינת ישראל. לחזק את אחיזתה באזורים שכולנו לא נוותר עליהם. וכך , באזורים אלה לנו יהיה רוב ברור ואיתן וציבור תומך רחב עם מוטיבציה חזקה.
נכון. זה לא פשוט להיעקר.
אבל תחשבו על האלטרנטיבות: להישאר עם כל ה…… או לצאת ולחזק את מדינת ישראל על ידי התיישבות מחודשת באזורים שכיום הם שלנו! אבל הם מתחילים להיראות לא כל כך שלנו!!!.
דן ליפשיץ
|
| |
27. נשבר לנו הזית + למי תודה וברכה
| אלמוני ימני! , |
תל- אביבי |
|
(23.11.00) |
כל הכבוד
את וכותבים כמוך
שוברים אצלי ואצל כולם את המיטוס שיצר השמאל בתקשורת (""הדמוקרטית"")שקיים מחסור יסודי באנשי
ימין יצירתיים,מקוריים, ומבריקים. ורק בשל כך לא מושמע קולם בתקשורת!
די- *נשבר הזית מתקשורת שמאלנית והלא שפויה!
את וכמוך מבטלים את כל התירוצים שיש "להם" למה אין עובדים ימניים בתקשורת.
מה שמפתיע בהתחשב שידיעות אחרונות (ynet) הוא עיתון שמאלני מובהק!
ת ו ד ה !
|
| |
28. "תנו לצבא לנצח" - תעמולה מסוכנת
| releaseBrian , |
Tel Aviv |
|
(23.11.00) |
אין פרטנר או אין פרטנר? יש סיכוי לשלום או אין סיכוי לשלום? הבלגה או בוא ננצח אותם? בוא ננתח את המציאות ורק אז נדע איפה אנחנו נמצאים.
למעשה, אנחנו כבר ניצחנו אותם - לפני 33 שנה. גם היום, אחרי שהחזרנו שטחים, הצבא שלנו מכתר את הערים שלהם, הכלכלה שלהם תלויה כמעט לחלוטין בנו, כמו גם הספקת הדלק שלהם, המזון, הכל בידינו. חופש התנועה שלהם מוגבל על ידינו לחלוטין, ובמחי יד אנחנו יכולים להחריב את עריהם.
לפי מונחים צבאיים, הבסנו אותם לחלוטין. אלא מה, אנחנו נמצאים במצב בו נמצאת כל מדינה המביסה מדינה אחרת וכובשת את שטחה - עכשיו (וזה מצב שכבר קיים כל השנים) אנחנו צריכים להתמודד עם לוחמי החופש של העם המובס, הנקראים טרוריסטים על-ידי העם הכובש.
זה אינו מצב מיוחד במינו, כל המדינות הכובשות בהיסטוריה התמודדו עם המצב הזה, ובדרך כלל הן נסוגו חזרה לגבולותם המוכרים, משום שאין אפשרות לשלוט על עם זר, אלא אם כן נוהגים בדיכוי אכזרי והרג המונים. בסופו של דבר, האימפריה הרומית קרסה ופינתה את כל ההתנחלויות שלה, האנגלים סולקו מכל מושבותיהם, כמו גם הצרפתים שסולקו מויאטנם. האמריקאים מהווים דוגמא לעם שכן הצליח להחזיק בכיבוש עד עצם היום הזה, אך דרכו הייתה אכזרית, והמיטה אסון על העם האינדיאני, אשר למעשה הושמד. אם היינו יכולים לבצע את מה שעשו האמריקאים, ייתכן והיה טעם לדון בהצעות של אנשי הימין (למרות שמדובר בפשעי מלחמה מן הסוג הגרוע ביותר). המציאות של היום, מה לעשות, איננה מאפשרת לבצע מעשים שכאלו, בלי להסתכן בבידוד עולמי וסנקציות כלכליות קשות. לכן, גם אם "ניתן לצבא לנצח", פירושו לסלק מכאן את ערפאת ואנשיו, ולשוב לרוץ אחרי ילדים בקסבה של שכם. ושוב נחזור לאותה נקודה, אלא שהפעם זה יקרה לאחר ששני הצדדים יספגו אבידות נוראיות.
לכן יש להמשיך לנהוג באיפוק, ולהבין כי כל עוד לאנשים בצד השני לא יהיו זכויות, וחופש תנועה, ותקווה כלכלית, מצבנו יהיה רע יותר ויותר.
|
| |
|
לכל המתלהמים למיניהם - מה שהביא עלינו את העימות הנוכחי הוא הכיבוש וההתנחלויות. תהליך אוסלו אשם רק בכך שלא הצליח לשים קץ למצב הזה.
האלמנט הבסיסי של הסכם שיביא שלום חייב להיות צדק לפלסטינים. מעשי הטרור שלהם אינם מוסריים אבל הם אינם מעלים או מורידים מעובדה בסיסית זו.
השמאל האמיתי לא צריך "לנמק" את האלימות של הפלסטינים, מכיוון שההתנגדות שלנו לאלימות היא מבנית ואידיאולוגית ולא תלויה במקור. אבל ההגיון הפנימי של אוסלו, לפיו ערפאת יהיה משת"פ שלנו כמה שנים ואז אולי נעשה לו טובה וניתן לו איזו מדינה מנוקדת התנחלויות, היה פגום מלכתחילה, כי לא היתה בו כל הכרה בזכויות הלגיטימיות של העם הפלסטיני אלא רק דיבורים על "שלום" - כלומר שקט לישראלים והמשך הכיבוש לפלסטינים.
אבל אתם יכולים להירגע בכל זאת מההאשמות כלפי אדריכלי אוסלו- בלי אוסלו ההתקוממות האלימה הזו הייתה מגיעה מזמן.
|
| |
30. אני מסכים לחלק - ומוסיף
ערפאת נכנס לעימות עם ישראל כדי לגבש את דמותה הלאומי של עמו.
דוגמה: מראה פלסטינים כובשים עולים על עמדה שנטש צה"ל ומורידים את דגל ישראל.
אבל ערפאת גם רוצה לגרור את המזרח התיכון למלחמה
הוא יודע שלא ינצח לבד
ולכן הוא רוצה לגרור את המזרח התיכון למלחמה כוללת. שבתוכה הוא יקים את המדינה הלסטינית הגדולה שלו... ברור לא?
תראו את הפיגוע האחרון מתוזמן היטיב השגריר המצרי הרי כבר במצרים ואם ישראל תגיב בחריפות הוא גם לא יחזור... אני לא עיוור
| |
|