רכב  בטיחות בדרכים  ת ישן בטיחות ברכב ומבחני ריסוק
הצמיג - כל מה שלא ידעתם
בני ברק
פורסם: 11.11.04, 16:14
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 174 תגובות ב-166 דיונים
31. תגובה ל10
יוסי   (11.11.04)
תגובתך מראה את גודל בורותך בצמיגים צמיגים טובים יותר או חדשים יותר תמיד מאחורה למרות שרוב המשקל והבלימה של הרכב הם על הצמיגים הקידמיים . וזאת בגלל שבמקרה של תקר או פיצוץ של גלגל הסיכוי שזה יקרה גדול יותר בצמיג ישן ומשופשף. ואני רוצה לראות אותך על הכביש תופש את הזנב של הרכב שלך במהירות של 90 קמ"ש כאשר גלגל אחורי שלך מפוצץ ובבלימת חירום תמצא את עצמך במקרה הטוב בשוליים או חס וחלילה בנתיב הנגדי
32. לכרמית
(11.11.04)
תנסי בפתח תקווה - צמיג ישיר. יש פנצ'ריות שאומרות עליו שהוא מתאבד במחיר. אני קניתי אצלו כבר פעמיים, ועוד מעט אצטרך כנראה לבקר בשלישית. בהצלחה
33. תקשיבו לגפני, יש על מי לסמוך....
אריק ,   תל אביב   (11.11.04)
34. רבותי לכו כמה שיותר ברגל. זה בריא ובטוח.
אילן ,   רמת-גן   (11.11.04)
35. כמה ש 25 צודק!!!!!!!!!!!!
בעל פנצריה   (11.11.04)
אני לא מכיר אותך אבל כמי שבעל עסק כבר חמש שנים בתחום אתה צודק בכל מילה
36. אני מת ויש בYNET כתבה על צמיגים?!
עראפת ,   מוות   (11.11.04)
37. לכרמית
יוסי   (11.11.04)
תנסי את צמיגי לביטל בפתח תקוה באזור התעשיה סגולה . מקצוען ישר ואמין ולא יקרן. אל תתפתי למחיר זול של יצרן לא ידוע קני צמיגים של גודייר . פירלי .קונטיננטל . מישלין או בריג' סטון
38. שתי שאלות חשובות, בבקשה לעזור...
שם   (11.11.04)
1.הצמיגים באוטו שלי משמיעים רעש בפניות אבל לא רק, כמו רעש של החלקה. בדקתי את הלחץ אוויר בהם והוא תקין, אז למה הם משמיעים את הרעש הזה? ואיך להפתר ממנו? 2.המלצות היצרן אומרות לחץ של 30 אחורה ו28 מקדימה אבל בעל החנות שאצלו קניתי את 4 הצמיגים החדשים אמר שזה לא מתאים וניפח ב30 את כל הצמיגים, האם הוא טעה? האם עליי לדאוג? תודה.
39. מה נכון?
יהודה   (11.11.04)
אני מופתע! תמיד נאמר לי, כולל במוסכים שונים, שהתמיגים הטובים ביותר חייבים להיות על הציר הקדמי ועכשיו אני קורא כאן את ההיפך. מה נכון?
40. השלמת הכתבה בנתון חשוב
אילן   (11.11.04)
על כל צמיג קיים תאריך יצור הצמיג כמו בכל גומי או ספוג או חומר אחר גם כאן יש פג תוקף לכן אין לקנות צמיגים חדשים שתאריך היצור הינו שנה וחצי ומעלה אנחנו זוכרים את משלוח הצמיגים שהובא לארץ ומחירו היה יחסית זול ואז נודע שתאריך יצור הצמיגים היה גבולי לגבי התקן . צמיג זול מאוד חשוד במקום יצורו או במנת היצור והתאריך. גם תחילת נסיעה , עצירה , עליה על מדרכות מקצרת חיי הצמיג והחשוב מכל גם בנושא זה משרד התחבורה מפשל
41. כמה רשעים וציניים ynet
חיים ,   צפון   (11.11.04)
למה?למה אני צריך לקרוא שחייל נפצע קשה בעת ניפוח צמיג ולרדת 2 ס"מ ולקרוא כתבה שלמה על בטיחות צמיגים?אתם מקבלים השראה מידיעות שאתם שמים?זו רשעות לשמה וחוסר רגישות.אני רק חושב על קרוביו של החייל ברגע כזה ומייחל לבריאותו השלמה.כנראה שאין גבול לציניות ולרשעות. אתם כורתים את הענף שעליו אתם יושבים-אתיקה עיתונאית במחסור כאן,וחבל.
42. חזק ואמץ
יוסף נעים ,   גבעתיים   (11.11.04)
לבני ברק המקסים חזק ואמץ על כל הכתבה כאשר צמיגאי נותן הסבר על צמיגים הוא לא מבין אך כאשר זה מפורסם בתיקשורת יש לזה הד חזק מאוד בשטח על כך יומרו חכמים חזק ואמץ והמשך כך בידידות יוסף נעים איגוד המוסכים
43. אזג איזה צמיגים לקנות? (איכותיים!)
גרי   (11.11.04)
אשמח לקבל יותר מידע על סוגי הצמיגים לאוטו משפחתי (דייהו רייסר), מה כדאי. ולא הבנתי למה להרכיב צמיגים חדשים מאחורה, אם הקדמי יתפוצץ זה נראה יותר מסוכן כי אי אפשר לבלום בכלל !
44. צמיגים יבשים!
ברזליקו ,   עפולה   (11.11.04)
בשבוע שעבר עצרו אותי לבדיקה ניידת בטיחות בדרכים.בבדיקה קבעו שהכל תקין למרות שארבעת הצמיגים שלי היו יבשים ומסוכנים. באחד מהם היה "בלון" וזה מוכיח כמה הבדיקות האלה שוות. היום החלפתי לחדשים.
45. תגובה ל 1 - זול לא אבל חכם!!
רווית מ.   (11.11.04)
מתח השיווק (הרווח) על צמיג הוא כ 100% לרוב תקבלו 25% הנחה מהמחירון "הרשמי" וזה כ"טובה" גדולה ובבכי רב... יש לעשות "שופינג" - זה עוזר! לדרוש לפחות 40% הנחה מהמחירון ופריסה של 6 תשלומים ללא ריבית. המחיר כולל הכל מע"מ - איזון, פירוק והרכבה, וינטיל, בדיקת אוויר בכל 5 הצמיגים ברכב וכוס מים קרים... תמיד לבקש מחיר ל4 - גם אם אתם רוצים 1! תקבלו מחיר יותר טוב ל4 - ואז להתעקש על 2 באותו המחיר. תמיד לדרוש לראות לפני ההרכבה ואחרי (שלא יחליפו) את גיל הצמיג ולבקש שירשמו זאת בפירוט כל הצמיגים שקניתם על החשבונית! לא רוצים?? ללכת מהר ולא להגיד תודה! תמיד לשלם בכרטיס אשראי - לעולם לא במזומן, לכסף יש כתובת והאחריות ברורה. לא לחשוש מסצינת "הנעלב", "אני עסוק" - שיסבירו יפה ובסבלנות מה ומי... לא להתרשם מ "שם" - נניח גודייר - יש מטורקיה, יש גם מארה"ב.... תמיד לראות מייד אין - היכן יוצר הצמיג - עדיף צרפת, ארה"ב או יפן. ניתן - קוריאה. להתרחק מ - טורקיה. לעולם לא - סין נסיעה טובה!!
46. הידעתם? הצמיג הוא נוזל
מורה למדעים בירוקרטי   (11.11.04)
רק במצב של צמיגות גם זכוכית נוזל,אבל במצב של צמיגות. הוא כלכך קשה,שקשה להאמין שזה נוזל אבל העובדות בשטח למשל: היה כתבה לפני שבועיים,בתאילנד,על כנסייה בת 500 שנה,שהחלונות היו מזכוכית ופשוט החלון למעלה היה זכוכית דקה מאוד,ולמטה הזכוכית הייתה עבה זה כאילו "נשפך" למטה. ועוד עובדות סותרות. סתם לידע,חשוב לדעת!
47. עדיין מבולבל - אחורה או קדימה!!
גדי   (11.11.04)
מה שכתב מספר 31 נכון, אבל נראה לי שרוב המכוניות מבלות את הזמן יותר באזור העיר ולא באזור בינעירוני. לכן הגיוני שהצמיגים החדשים היו מקדימה על מנת לאפשר אחיזה טובה יותר במקרה של בלימת חירום. כי חלק גדול מקורבנות תאונות הדרכים הם דווקא הולכי רגל.
48. תגובה ל-10
dk   (11.11.04)
בגלגלים הקדמיים ניתן לשלוט ע"י ההגה-אליו הם מחוברים. האחוריים "עצמאיים"- נגררים ולכן לא ניתנים לשליטה. האחוריים צריכים,לכן להיות הטובים יותר.
49. בורג בצמיג
א   (11.11.04)
מצאתי בורג תקוע בצמיג. הוצאתי ואין פנצ'ר. אבל יש חור. האם עובדה זו משפיעה על בטיחות הצמיג?
50. תאריך יצור הצמיגים חובה בחשבונית מס
יוסף נעים   (11.11.04)
גפני ידידי אני מאוד מאוד מתפלא על תגובתך לבני ברק גם אתה וגם אני יודעים כי לפי החוק במדינת ישראל מותר להרכיב צמיגים גם בני 15 שנה ועדיין זה מותר מבחינת משרד התחבורע השאלה שלי האם כבודך היה מרכיב צמיג ללקוח בן 15 שנה ואומר ללקוח זה בסדר? אין חוק אשר אוסר זאת ולעיקר לפי הוראות משרד התחבורה אין ליבוא צמיגים מעל לעשרה חודשים מתאריך יצור הצמיג. מאחר והצמיג מעל לעשרה חודשים מסוכן ועלול להתפוצץ אבל למכור צמיג בן 15 שנה זה מותר אין כל סיכון בטיחותי בהרכבת צמיג זקן (משרד התחבורע אלה מה ) לגבי מכירת צמיגים לידיעת כל הנהגים חל איסור מוחלט ע"י משרד התחבורה למכור צמיג חדש או ישן או משומש ללא אחריות המוכר ובכתב. כמו כן חלה חובה על הצמיגאי לכתוב, כן לכתוב את תאריך יצור הצמיג על גבי החשבונית. צמיגאי שלא יעשה כן יתבע לדין ע"י משרד התחבורה על שמכר צמיגים בניגוד לכתוב ברישיון מפעל של המוסך. לבני ברק, המשך כך אתה בדרך הנכונה לחינוך הנהגים בארץ. גפני זה לא המקום לויכוח ביננו צור קשר ואתן לך חומר של משרד התחבורה, אתה יודע שלי יש את כל החומר אני לא מדבר באויר.
51. קדימה או אחורה - התשובה בפנים.
אלי ,   ירושלים   (11.11.04)
צמיגים טובים תמיד אחורה ולמה. במקרה של פיצוץ בגלגל קידמי נשאר אחוז מסוים של היגוי כדי לא להתהפך או לאבד שליטה. פיצוץ בגלגל אחורי עלול לגרום לסיבסוב הרכב ולהתהפכות - סכנה גבוהה בהרבה ושליטה מוגבלת מאוד של היגוי. יציאה ממצב זה דורשת מיומנות גבוהה מאוד. לגבי יכולת בלימה ושאר טענות שכתבו חברי, הם צודקים במעט, אבל הסיכון בפיצוץ גלגל אחורי גבוהה בהרבה - כאמור סכנת התהפכות סיבסוב ואובדן שליטה. גלגלים חדשים ותקינים תמיד אחורה !!!
52. כמה יש להוסיף לללחץ האויר כשהגלגל חם אחרי נסיעה ???
יזהר ,   נתניה   (11.11.04)
53. לכרמית
חיים ,   תל אביב   (11.11.04)
בתחנת הדלק ליד בית פנורמה יש שם בחור מאוד ישר ואני קונה אצלו מעל 10 שנים
54. משרד התחבורה
מבין בצמיגים   (11.11.04)
הגיע הזמן שנושא הצמיגים יטופל על ידי אנשים בעלי הסמכה וניסיון, שמוכנים בזמנם הפרטי לדאוג ליישום החוק, כגון: פנצ'יריה שלא עומדת בתקנים ישלל רישיונה.
55. צמיגים איכותיים
ללא אינטרס   (11.11.04)
אם לא צמיגי מישלין תזכרו טוב צמיגי יוקהומה!
56. תגובה ל- 4
טל ,   ת"א   (11.11.04)
סביר מאוד להניח שההפרשים נובעים, בעיקר, משינוי טמפ'. יש שוני בלחץ הצמיגים בין היום והלילה, וכן לפני נסיעה ואחריה. נסיעה מהירה, האטות והאצות פתאומיות וכן סיבובים, מגבירים מאוד את החום ובתוך כך מעלים את הלחץ. לא בכל הדברים הרעים אשמה המדינה...
57. ל 17 עו"ד
מוטי מומחה בטיחות ,   חיפה   (11.11.04)
אים תבדוק בכל ספר רכב לטיפולים תקופתיים תראה שיש גם לבדוק אוויר בצמיגים ולדעתי מוסך שלא בודק זאת, ואים אכן ניתן להוכיח, אז האשמה כולה ואולי בחלקה מוטלת עליו, ויש להביא זאת להכרעת בית המשפט, כאשר אני בטוח שאים אכן נגרמה תאונה עכב כך, תהיה לו אשמה של לפחות 70% בתאונה, אני עובד מדינה ולא יכול לתת חו"ד, בהתאם לתקשי"ר.
58. תגובה ל4 - מלא אויר -
H   (11.11.04)
בתחנות דלק עם מתקני מילוי אויר דיגיטלים החדשים (כאלה שמצפצפים כשהגעת ללחץ שכיוונת). הם בדרך כלל יותר מדוייקים. ובכלל, אם ידוע לך מה הסטייה במתקן מסויים השתדל תמיד למלא בו.
59. אתר מידע טוב של מוסך מעולה-כנסו
רמי ,   ב"ש   (11.11.04)
כנסו ותלמדו: http://www.lebo.up.co.il המוסך מומלץ בחום, שירות טוב מאוד ואמינות מעל לכל.
60. הרכבות צמיגים ברכב
יוסף, נעים ,   איגוד המוסכים   (11.11.04)
ציבור יקר רק בכדי לתת לכם את ההרגשה אך משרד התחבורע עובד נשלח מכתב למנהלת אגף הרכב אנה קראו את המכתב ! אנו באיגוד המוסכים עד היום לא קבלנו תשובות בנושא ומה כבר דרשנו מהם חומר מקצועי להעביר לכל הצמיגאים בארץ וגם זה יותר מידי......??????? 30 מאי 2004 לכבוד הגב' חוה בן ארי מנהלת בכירה באגף הרכב משרד התחבורה רח' המלאכה 8 תל אביב ג.נ., הנדון : לחצי ניפוח צמיגי רכב ואחריות המנהל המקצועי במוסך 1. בהתאם לדין מוטלת על המוסך , וליתר דיוק, על בעל תעודת ההסמכה, או כתב אישור האחריות המקצועית המלאה לתיקון הרכב שהובא למוסך – כל אחד בתחום התמחותו. 2. מבלי לפגוע בכלליות האמור לעיל אין כל ספק שיש לייחס חשיבות עליונה למכלולים בטיחותיים שהרי בכך תלויים חיי אדם ולא רכוש בלבד. 3. אין חולק כי הצמיגים שהם הקשר של הרכב לכביש הינם מכלול בטיחותי מהחשובים ביותר ולמוסך אחריות כבדה ביותר בעת הטיפול בהם. 4. נוכח כל זאת מתחייב כי בידי כל העוסקים בענף יהא מצוי כל המידע הרלבנטי לטיפול בצמיגים השונים ובראש ובראשונה הנחיותיו של יצרן הרכב. 5. ברם, למרבית הצער לא אלו הם פני הדברים שכן מטעמים שונים לא ברורים וודאי בלתי מוצדקים לא עולה בידי הצמיגאים לצבור את כל המידע הנדרש מיצרני הרכב. 6. אשר על כן, נוכח חשיבות הנושא מחד ונוכח היות משרד התחבורה הממונה על כל הנעשה בענף הרכב בכלל של ציבור המשתמשים בדרך בפרט מתבקשת התערבותך ועזרתך הדחופה לפתרון הבעיות שמעוררת סוגיות ניפוח צמיגי הרכב וזאת לפי הפירוט הבא: א. מהן מידות הצמיגים המקוריים והחלופיים לכל רכב המיובא לארץ? ב. מהו קוד משקל וקוד מהירות לכל רכב המיובא לארץ? 7. אנו מעריכים כי הנתונים המבוקשים מצויים או אמורים להיות מצויים ברשות משרד התחבורה ועל כן נבקש כי יועברו אל האיגוד כל הנתונים דלעיל במסגרת ההנחיות הטכניות אשר אמורות לחייב את כל הצמיגאים. 8. בנוסף לכך הנכם מתבקשים להתייחס למספר שאלות רלבנטיות נוספות כגון כיצד יש לנהוג אם יצרן הרכב לא מאפשר הרכבת צמיג בודד או צמד צמיגים בלבד אלא דורש החלפת כל הצמיגים, האם ישנן נסיבות בהן ניתן לחרוג מהוראות יצרן הרכב כגון לעניין קוד משקל וקוד מהירות. 9. יובהר – בהעדר המידע המבוקש לא ניתן לדרוש מהצמיגאים לקבל על עצמם אחריות לפעולות המתבססות על הוראות יצרני הרכב. 10. להתייחסותכם המידית אודה. _______________ _________________ _________________ יוסף נעים ראובן בוסיס חיים מלאך ועד ענף צמיגים יו"ר ועד ענף צמיגים מנכ"ל איגוד המוסכים
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה