צרכנות  חדשות צרכנות
מספטמבר 2006 - מספר הטלפון שלנו ינדוד איתנו
שלומי דונר
פורסם: 23.03.05, 13:37
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 89 תגובות ב-89 דיונים
1. כל הכבוד
(23.03.05)
סוף סוף משהו שבאמת יעזור לצרכנים
2. לא יעלה לנו כסף???
אמיר ,   קרית אונו   (23.03.05)
ואני אומר,יעלה גם יעלה! גם על הפחתת דמי הקישוריות סיפרו לנו שנרוויח,ומה קרה לבסוף? אנחנו משלמים היום בריבית דריבית! חבל שמשרד התקשורת ברוב עליבותו,הן בתקופת אולמרט ,והן בתקופת דליה איציק, מתיימר להציג את עצמו כמי שנלחם בענקי הסלולר למען האזרח הקטן. אבל,הם הרי תמיד עושים רבע עבודה,ובסופו של דבר אנחנו האזרחים משלמים על כך ביוקר.
3.  על מי הם חושבים?
סתיו ,   ירושלים   (23.03.05)
הדבר הזה יעזור לחברות הסלולריות בלבד! אני אישית מעדיפה תמיד להתשר לסלולרי בחברה שבה אני נמצאת ולא לסלולרי בחברות אחרות, כי זה עולה יותר זול כמובן,ועכשיו איך הם רוצים שאני ידע מה זה פלאפון, אורנג וסלקום? צריך מספר זיהוי!
4. אתם חושבים שזה לא יעלה לכם כסף :)
פורום החברות הסלולרי   (23.03.05)
5. ממש לא מובן לי עכשיו למה עברנו אז ל 10 ספרות???
בני ,   תל אביב   (23.03.05)
אם ההחלטה הזאת תתבצע!
6. כולל טוקמן?
שאלה   (23.03.05)
7. איזה ביזבוז
הנייד   (23.03.05)
החברות דרשו מאיתנו מאות שקלים למספרים נוחים ועכשו אומרים לנו נידות, תראו מה עשו החברות למחיר הקישורית המדינה הורידה הם העלו את המחיר לדקה ואז מי הפסיד הלקוח הפרטי נמתין ונראה איזה חוכמה ימצאו לזה חברות הסלולר ושוב חזרנו לאי השקיפות איך נבדיל לאיזה חברה אנחנו מתקשרים ואז שוב הרווח יעלה
8. אכן ניצחון לצרכנים אבל
(23.03.05)
הניצחון יבוא כשנצליח לכופף את החברות ולא נחתום להם על חוזה ל-3 !!!!!!!!!!!!!!!!! שנים. אתם קולטים את זה? אנחנו התרגלנו, אבל אנחנו חותמים להם על 3 שנים. ולכל מי שחושב שאין לו התחייבות אלא הוא רק פורש תשלומים על המכשיר ל-3 שנים אז תשימו לב שאנו מקבלים "הטבה" של החזר כסף על זמן אויר בתנאי שנישאר בחברה למשך 3 שנים.
9. אז למה לכל הרוחות שינו את המספרים לפני כמה חודשים?
דני   (23.03.05)
הרי איחדו את הקידומות כדי "שנוכל לדעת לאיזה רשת מטלפנים" קודם עושים אחר כך חושבים.
10. הגיע הזמן, כרגיל שלוש ארבע שנים אחרי ארה"ב ואירופה
יעל ,   מרכז   (23.03.05)
11. דבר אחד לא מובן
דורי   (23.03.05)
הרי החיוג בין הרשתות הסלולריות יקרה. אם אני לדוגמא שיך ל-050 אני מעדיף היום לחייג ל-054 מטלפון בזק כי זה זול יותר.ולכן בשינוי שיהיה איך אדע לאיזו רשת אני מחייג וכמה אשלם?
12. סוף סוף --- הכי חכם שיש
ארז ,   צפון   (23.03.05)
13. השלב הבא צריך להיות
(23.03.05)
להוריד את הקישוריות ל-0 אג תוך העלאת המחיר לדקה. המצב היום נוח לחברות הסלולר מפני שכאשר צרכן מחייג כיום לא לוקח (בדרך כלל) בחשבון את העלות האמיתית של מחיר השיחה.
14. יפה, ומה עם ניידות המכשיר? היום חברות הסלולר חוסמות אותו.
(23.03.05)
כשאתם קונים מכשיר טלפון, חברת הסלולר חוסמת את מנגנון המכשיר שלכם כך שלא תוכלו לעבור לחברה אחרת, אלא תמורת הסרת החסימה, שעולה 200 שקל. מתי יאסרו עליהן לעשות את זה???
15. צריך גם כתובת דוא"ל שנודדת בין החברות
דוד ,   ת"א   (23.03.05)
16. בלאגן רציני הולך להיות , לא כל חברה תומכת בכל פורמט של טלפון
א.   (23.03.05)
וכך יכול להוצר מצב שבו רכשתי מכשיר בחברה א' ובמשך הזמן עברתי לחברה ב' אך חברה ב' לא יכולה לספק לי שרותי תוכן למכשיר שרכשתי מחברה א' . תקנו אותי אם אני טועה???
17. מכל הדברים שנעשו עד עכשיו .....
אני עובר מחר !!!   (23.03.05)
זהו הפיתרון האידיאלי, עכשיו רק להוריד את דמי הקישוריות ל 0 ש"ח, גם בסלולר וגם בבזק\HOT, הכח בידינו.
18. בעיה שלא חשבו עליה
משה ,   ירושלים   (23.03.05)
כאשר אני מתקשר למנוי בקידומת מסוימת , נניח 054 אני מצפה שזה יהיה מנוי אאורנג' ובפועל זה יכל להיות מנוי של כל אחד מן החברות האחרות, וכשאר מתרקשרים מטלפון נייד יש עלויות שונות כאשר מתקשרים לחברה כזאת או אחרת
19. זה קיים בעולם והוריד מחירים דרסטית!
ארנון   (23.03.05)
ניידות מספרים (number portability) קיים כבר בלא מעט מדינות בעולם (אנגליה, הונג-קונג ועוד), בכל המקרים ביוזמת הממשלה ועל אפם וחמתם של חברות הסלולר. התוצאה היתה תמיד חד-משמעית זהה - גידול ברור בחופש המעבר של צרכנים בין חברות ובעקבותיו ירידת מחירים דרסטית. אין ספק שזה לטובת הצרכנים ונגד חברות הסלולר.
20. זה כבר קיים היום בכל אתר אימייל
(23.03.05)
21. צוחקים עלינו
שאדי ,   חיפה   (23.03.05)
כשעברו ל10 ספרות תירצו את המהלך בכך שכל לקוח יידע בדיוק לאיזה חברה סלולרית הוא מתקשר. ומה קרה עכשיו? פתאום זה לא מספיק חשוב??????????????
22. רע מאוד!!!!....... מי שירוויח...
(23.03.05)
הם רק חברות הסלולר והלקוחות כרגיל ידפקו בפעם המליון כשלא יוכלו לבחור את החברה שהם מעדיפים להתקשר אליה!!! מה יותר פשוט מלהשאיר מספר חדש בתא הקולי של המספר הישן עם המספר החדש?! או כדי להקל מספרי החברות לא יהיו זהים כלומר אם ב פרטנר יש מספר שהוא 054-222333 אז בסלקום ושאר המתחרים לא תהיה אפשרות להשתמש באותו מספר רק עם קידומת שונה וזאת עלמנת לאפשר ללקוח בבוא העט לעבור למתחרה ולהשאר עם אותו המספר אך עם קידומת שונה. ולגבי מה שמספר 15 אמר... זה הרבה יותר פשוט ולא פחות נחוץ!!!! השארת כתובת האי מייל זהה גם במעבר לחברה אחרת!!!
23. ל-15 : יש דבר כזה נקרא bigfoot
גדליה   (23.03.05)
www.bigfoot.com זה שרות עקוב אחרי של EMAIL כולם שולחים לכתובת ה BIGFOOT שלך, ואתה אומר להם לאן לנתב את זה
24. למרות ההתנגדות, המצב החדש ישרת את חברות הסלולר, כנסו לקרוא:
אורן ,   רמה"ש   (23.03.05)
המצב החדש יצור בלבול גדול יותר מאשר היה קודם. אחת הסיבות שהעבירו את המיספרים ל-7 ספרות, היתה הבלבול שנוצר כתוצאה מכך שלכל חברה היו מספר קידומות, והיה קשה לדעת, לאיזה חברה מתקשרים. אם מתקשרים לחברה אחרת, ברוב המקרים משלמים יותר מאשר אם מתקשרים לאותה חברה. הוספת הסיפרה נועדה לכך שלכל חברה תהיה קידומת אחת בלבד, ומרבית המשתמשים יודעים שאם למשתמש מסויים יש את אותה קידומת, השיחה אילו תהיה יותר זולה מאשר למשתמש ברשת אחרת. ואז האדם יחשוב פעמים אם לדבר שיחות ארוכות עם אותו אדם. המצב החדש, יבלבל עוד יותר את הצרכנים, וייצר מצב שבו אנו נחשוב שאנחנו מדברים עם משתמש באותה חברה, בגלל שהקידומת זהה, שלמעשה אנחנו מדברים ארוכות עם משתמש מחברה אחרת, ומשלמים יותר. אני לא יודע מהם הפתרונות הטכנולוגים, שלא מפורטים כאן, שמציע משרד התקשורת לפתור בעייה זאת. אבל אני יודע שאם הוא יהיה יותר מדי טכנולוגי, סביר להניך שאנשים מבוגרים או אוכלוסיות חלשות אחרות, יתקשו לזהות לאיזה חברה הם מתקשרים. נכון, זה בהחלט יקל על המעבר בין הרשתות, ואפילו יגדיל קצת את התחרות, אבל יצור בלבול גדול בין המשתמשים, ובסופו של דבר, הצרכן הוא זה שיסבול, מפני שהבילבול משרת את החברות הסלולריות. אני מניח שחברות הסוללר יגיסו את כל עורכי הדין הגדולים והטובים, על מנת למצוא את המילים הקטנות הנכונות, כדי לעקוף את האלמנטים הצרכניים, ויצליחו לשים לנו מחסומים בדרך לרשת המתחרה, כמו ההתחייבות ל-3 שנים, שהם כלכך אוהבים. זאת בהחלט לא בשורה לצרכנים. אלא עוד סיפור של שיתוף פעולה בין הון ושילטון.
25. ל 14 ו 9
השפוי   (23.03.05)
14 - יפה ביג'ו, עכשיו אתה מבין שה"חינם" הוא בערבון מוגבל..... 9 - מה קשור מחט לתחת ??? בקצב פה בארץ, שכל רך נולד מקבל מייד נייד ליד (אה.. איך הפיוטיות ?!?), תוך שנה שנתיים היו אוזלים המספרים וחברות הסלולר היו מתחרפנות... חוצמי, זה גם משרת אותך כלקוח, וחוסך לך את הבלאגנז' הכרוך באיזה קידומת שייכת לאיזו חברה.... (כסף....)
26. סוף סוף משהוא שווה
גידי ,   גבעתיים   (23.03.05)
הנקודה אינה רק כלכלית אלא הנוחות והיעילות של מספרי סלולר וטלפון קבועים לנו ולאחרים.
27. השאלה הכי חשובה- גם הסרטן ינדוד איתנו בין הרשתות?
רנטגן ,   איכילוב   (23.03.05)
28. צודק מס. 15 - חובה גם לכתובת e-mail היום זאת בעיה חמורה
שמרתיעה מלעזוב ספק   (23.03.05)
29. אבל איך נדע מה הרשת לפי המספר
Moishe   (23.03.05)
30. איך אני אדע לאיזה חברה אתקשר??
מודאגת   (23.03.05)
לא מבינה בשביל מה את כל הבלגן הזה. מצד אחד זה נוח מצד שני מה זה מבלבל... ובאמת: למה שינינו קידומת לפני כמה חודשים???????
תגובות נוספות
חזרה לכתבה