דעות  מאמרים  עוד דעות
ובלבה חומה
פורסם: 13.04.05, 09:50
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפסת כתבה הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 81 תגובות ב-81 דיונים
1. "שמש בגבעון דום..." ....****** @
wapy ,   פסגת זאב, ירושלים   (13.04.05)
ראשית הבהרה - תחום שיפוט ירושלים חופף לתחום שיפוט מעלה אדומים כך שכבר היום יש רצף מוניציפאלי - למה לא מביטים במפה "..בוש רוצה לדעת מה יקרה ביום שאחרי ההתנתקות, ושרון עונה: כלום. קודם שהפלשתינאים יפרקו את תשתיות הטרור ורק אז ניכנס לתהליך מדיני. בוש מתעקש שההתנחלויות לא יורחבו, ושרון מבקש רצף טריטוריאלי בין מעלה אדומים לירושלים... הפער הזה מטריד: או ששרון לא מתכוון להגיע ל"יום שאחרי" או שהוא מצפה שהעולם ימתין בצד עד שהפלשתינאים "יהיו פינים" ולא ידרוש מישראל להתקדם.." כאן העיקר: שרון מאמין שבמהלך שלו הוא דוחה לשנים, ואולי לתמיד, את הנסיגה מכל השטחים. הטקטיקה שלו השתנתה, אבל התוכנית נשארה אותה תוכנית: להגיע לסידור יציב שיותיר בידי ישראל נתח גדול, עד 40 אחוז, משטח הגדה. "ברית המחוזות" - הסדר עם חזון יש כאן מהלך מודולרי ארוך שיסתיים בשנת תש"ע(2010) והוא אמור לעבור תקופת מבחן ארוכה. לאחר פסח עם פינוי עזה והעתקת גנים כדים שאנור וחומש למחוז אריאל - בהתאם להסדר "ברית המחוזות" ישתנה המצב הגיאו פוליטי באזור . ".. תיחום גבולות רציונליים לאזורים גיאוגרפיים שיהיו בעלי משמעות מרחבית לתושביהם, ולאפשר להם גיבוש תחושה פוליטית,שיכות, ניהול תקין ועוד, וזאת על פי שיטות כמותיות, איכותיות והדמיה של חלוקות מישנה של מרחבים תוך בחינת יעילותם הכלכלית והביטחונית ויכולת עמידתו של מרחב בפני שינויים עתידיים.." " בוש: מה עם ההתנחלויות? שרון: מחוזות היהודים ביו"ש = 40% מהשטח בנוסף עד שבמצב יתייצב אני מקים "אזורי חיץ" על 20% מיו"ש - זאת כדי למנוע שוב ארמגדון... בוש: כמה זמן זה ימשך כך שרון: הבט לשמיים , תראה יש ליקוי חמה כעת במערב ארה"ב "נאום לטרון " שלי היה "שמש בגבעון דום..." אצלכם יש את "ארצות הברית" אצלנו יהיה - "ברית המחוזות" בין המחוזות היהודיים למחוזות הערביים - עם הנהגה חילופית בכל מחוז בוש: אתה יודע מה, זה הסדר עם חזון.. נטפל בסאדם, נעיף את ערפאת ושלום של ישראל " לפרוט התוכנית , הסברים ומפות מועדון "אי דעת" http://www.ynet.co.il/home/1,7340,L-815-148-11552122,00.html שח ירושליםwapyland יעו"ל יורדים עולים
2. הלוואי ואת צודקת, אבל לצערי שרון אכן הפך לשמאלני
בני   (13.04.05)
3. השמאל הישראלי שעזר לערפאת
גלית   (13.04.05)
השמאל הישראלי שעזר לערפאת לכל אורך הדרך מרגיש עזוב ומיותם. על פי האידאולוגיה השמאלנית הידועה לרוצחים הטרוריסטים הערבים מותר הכל וליהודים אסור להתגונן מפניהם. מי שהביא את החומה הם הערבים עצמם והחמדנות הנדל"נית הערבית הידועה.
4. אין בעיה אם זה ,כי הרי הם לא קשורים למדינה
(13.04.05)
5. כן..ממש לא ברור למה ישראל בונה שם חומה. זה סתם, אין שום סיבה
אור   (13.04.05)
אין פיגועים, אין מלחמה שנפתחה באמצע שיחות שלום (במטרה מ ו צ ה ר ת להשיג בכח את מה שהיה אפשר להשיג בשיחות). לא ברור למה השמאל תומך בתוקפנות הערבית, אבל זה לא רק פה. זה אותו העיוורון של השמאל בכל העולם.
6. זה הכול בגלל הטרור
ציניות   (13.04.05)
אם לא היה טרור, לא הייתה חומה, וישראל לא הייתה לוקחת לפלסטינים אדמות, ומזמן כבר הייתה להם מדינה.
7. החומה היא צורך חיוני. צריך חומה גבוהה גבוהה כמה שיותר
אלעד ,   ירושלים   (13.04.05)
8. החומה נועדה ליצירת הקנטונים הערביים, וטוב שכך!!
יונית ,   תל אביב   (13.04.05)
התוכנית היא יצירת קנטונים ערבים מבודדים וניתוק הגישה לישראל, וטוב שכך.
9. האמת
בן   (13.04.05)
הנתונים בכתבה שקריים. החומה - ניסיון להתגונן מפני הטרור ו"כולא" ערבים בשומרון ויהודה בכך שלא נותן להם להגיע לגוש דן, חיפה ועפולה. החומה מוקמת כמעת על הקו הירוק, השטח המסופח לישראל הוא פחות מ7% מיהודה ושומרון ורובו מאוכלס ביהודים (זו הסיבה לסיפוח). הבריחה של ישראל אל מעבר לחומה הזאת תחייב גירוש של עשרות אלפים של יהודים, הגרים בישובים חוקיים שהקימה המדינה. נסיגה כזאת תהווה גם זריקת עידוד נוספת לטרור (אפשר להשוות את הטרור של לפני 12 שנה לזה של היום? וכל מה שקרה מאז זה נסיגה ישראלית) ותשים את גוש דן ונתב"ג בטווח הקסאמים.
10. סימן שהכל בסדר
כשאת בוכה -   (13.04.05)
אם השמאל בוכה - סימן שאנו בדרך הנכונה ועוד דבר קטן הפלסטינים מאבדים את אדמתנו ולא אדמתם אדמה זו בין הירדן והים כולה שלנו - כל דונם שעובר אילינו ולא משנה באיזו דרך הוא דונם אדמה שנגאל KEEP ON CRYINGֱ
11. עם כל האמפתיה לסבלות הפלסטינאים, אני יותר מוטרד מהעובדה
מאיר ,   לונדון   (13.04.05)
כי "המפעלים הלאומיים" האלה שנעשים פחות או יותר בהסכמה כוללת הופכים אותנו לעם חלאה.
12. הם שם ואנחנו פה.... ושלום על ישראל
ישראל   (13.04.05)
הם יוכלו לנסוע לרמאללה,שכם או אפילו לעזה (מה יש להם לחפש שם?) ואנחנו נחיה בשלום בתוך המדינה ומנותקים לחלוטין מהמחבלים ומהערבים שכל כך "אוהבים" אותנו. רצינו הינתקות ונקבל אותה כמו שצריך כי איתם אי אפשר לחיות יחד אלא רק למות ביחד. יש להם עוד 22 מדינות בהם יוכלו לטייל ואין שום חובה שהם יחיו בתוכנו (גם הערבים הישראלים יכלים להצטרף לאחיהם) והסבל שלהם הוא עניינם שלהם בלבד ואם הם כל כך רוצים לשפר את תנאי חייהם איש לא מונע בעדם. הוא שאמרנו: הם שם ואנחנו פה והחומה או הגדר ימחישו זאת באופן שאינו משתמע לשתי פנים.
13. מי זו כותבת הדיעה הלז?
ד   (13.04.05)
דוברת שלום עכשיו או דוברת הגוש הפלסטינאי בישראל? יהיה נחמד לדעת זאת
14. לא נורא ,למה ? תקראו ואולי תבינו !!!
Raziel ,   Maalot   (13.04.05)
ואיחוד משפחות על פי הערכות ממעיטות, מאז קום המדינה ועד הסכם אוסלו "קלטה" המדינה בתחומה הריבוני כ 62,000 פלשתינאים במסגרת "איחוד משפחות". מאז הסכם אוסלו נכנסו 30,000 נוספים (סה"כ 92,000 פלשתינאים מימשו את תביעת השיבה בצורה חוקית.). מעבר למה שמתרחש באופן "לגיטימי" נכנסו בדרכים לא חוקיות, שוב- עפ"י הערכות ממעיטות כ 60,000 פלשתינאים לנגב הצפוני, כ 50,000 "שבו" לגליל, 120,000 נכנסו לירושלים וכ 10,000 "חזרו" לכפרי המשולש. עד לפרוץ האינתיפדה הנוכחית ניתנו אישורי הכניסה לישראל במסגרת "איחוד המשפחות" באופן הרבה יותר חופשי ממה שנדרש במדינות אירופאיות שונות. מאז קום המדינה ועד היום נכנסו לשטחי המדינה 302,000 פליטים פלשתינאים (ללא חישוב תוספת אוכלוסייה כתוצאה מריבוי טבעי). מדובר בכ 50% מהמספר הנומינלי של פליטים שעזבו את מדינת ישראל ב 1948 "איחוד המשפחות" הוא שם כיסוי למימוש תביעת השיבה של הפלשתינאים לישראל (לתחומי הקו הירוק לא לפלסטין) כך למעשה זה לא כל כך נורא.
15. טניה האלילה
אורי ,   תל אביב   (13.04.05)
למדתי אצלה והפכתי למעריץ
16. הכותבת היא בעלת מוסר כפול וחוסר תודעה לאומית-היסטורית
אופיר ,   ירושלים   (13.04.05)
1. ראשית, ב-48' התנלה כאן מלחמה. לא סתם מלחמה - מלחמת קוממיות של העם היהודי. לא סתם מלחמת קוממיות - אלא מלחמת קוממיות כפויה. כפויה ע"י אותם ערבים, שהחלו כבר 3 עשורים לפני כן (ויותר) במסעות רצח וטיהור נגד העם היהודי, פרעות שגברו ככל שהתקדם מימושו של החזון הלאומי של העם היהודי. ובלי כל קשר להקמת המדינה או לסיפוח שטחים. ב. במסגרת תוצאותיה של מלחמה - כמו כל מלחמה (ראי מלחמות העולם ובעצם - כאמור - כל מלחמה) - התוצאה היא העברת אוכלוסין. האוכלוסין הללו הם בעייתיים, מכיוון שהם צפויים ברמה ודאית לנסות פעם שנייה לחסל את המדינה ואת העם היהודי, אם תינתן אפשרות. ג. אבל, ככלל, וגם לדבריהם - רובם עזבו מרצון. נטשו, היגרו, עם פרוץ המלחמה, ולאחר שהובטח להם, כביכול, לחזור לבתיהם עם ניצחון מעצמות-ערב על המדינה היהודית שהיתה בחיתוליה ונוטלת מגן. ד. מעניין שאת מדברת באותו מאמר על התנתקות ועל טרנספר לערבים, בלי לקשר... תכנית ההתנתקות היא טרנספר ליהודים, משטח שמעולם לא היה בשליטה פלסטינית, מעולם לא ישב שם ולו פלסטיני אחד (רק יהודים). גוש קטיף אינו עזה, ויש יישובים מעבר לקו הירוק שסמוכים יותר לעזה מהגוש. אף על פי כן, מבצעים טרנספר כפוי ואלים נגד המתיישבים היהודים. כן, עם משאיות. ה. אני מניח שהיית נגד תכניתו של גנדי, למרות שהיא לא כללה גירוש כפוי. אבל מצחיק שאין בך צל של היסוס ביחס לגירוש כפוי ואלים של יהודים מאדמתם החוקית וההיסטורית. פשוט מדהים.
17. הכיבוש הערבי על ארץ-ישראל הרבה יותר מעיק ואכזרי
אלה ,   תל אביב   (13.04.05)
מאות שנים של כיבוש ערבי על ארץ-ישראל, מדינתו היחידה של העם היהודי, מאות שנים של אימפריאליזם ערבי נתעב, 100 שנה של פלישה קולוניאליסטית ערבית לתחומי ארץ-ישראל צריכים לבוא לסיומם ולקיצם. זהו אינטרס של כל שוחרי החופש והחירות שאין במוחם את חומת הטמטום המקדש את האימפריאליזם הערבי הרצחני והנתעב. סילוק כל עקבות התוקפנות הערבית מעל ארץ-ישראל, מהווה כם כן, את אחד מיסודות של התנועה הליברלית העולמית. על זה יש להוסיף את הדה-קולוניזציה של ארץ-ישראל מכל הנוכחות האימפריאליסטית הערבית וספיחיה ומתועבים.
18. מאז הסכמי אוסלו !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
CtrlX   (13.04.05)
192 אלף!!!!!! פלסטינאים קיבלו אזרחות ישראלית ,רובם אחרי הסכם אוסלו!!! את הנתון הזה שאבתי מתוך כתבה שהתפרסמה בYNET והעידכון מינואר השנה) הסמול התיר לפלסתינאים את זכות השיבה מאחורי גבו של העם. עוד 192 אלף בעלי זכות בחירה שיצביעו לסמול הסהרורי בדרך לאובדן מדינת היהודים.
19. הזיות חומסקיאניות ביום חמסין
גיום אפולינר חותך ,   ====================   (13.04.05)
הזיות הקונספירציה של ריינהרט מבית המדרש של מייקל-מור, חומסקי (המנחה לדוקטורט) ושות' כבר מוכרות לקורא המשכיל באופן אינטימי. במאמר של ריינהרט שנכתב לפני יותר משנה ("שרון זורק מוצץ"), פרסה בפנינו הגבירה טניה את "פרוטוקולי-שרון" מעשה ידיה. שם, טען העילוי -האינטלקטואלי מקפיטריית גילמן, כי תוכנית ההינתקות היא צעד תועמלני בלבד של שרון, שאין ברצונו כלל ליישמו. הטענה של ריינהרט היתה קטגורית, מוחלטת: תוכנית ההינתקות היא פיקציה. חד וחלק. אך עתה, משהזיותיה המופקרות, תוצרים מובהקים של מחשבה פרנואידית, אוטו-אנטישמית ואלימה, נחשפו במלוא הריקנות והגיחוך שבהם, עתה גברת ריינהרט, מקשקשת על "התוכנית האמיתית" של שרון. "טרנספר" בגדה. כאשר גם הקונספירציה האחרונה, פרי מוחה המורבידי של טניה, תתפוגג עם בוא הקיץ, לא יהיה מנוס מלהכתירה כמלכת השרלטנות של השמאל הרדיקלי, קריקטורה מעוותת של "אינטלקטואל הומניסטי". אך מדוע יש לי את ההרגשה, שגם עם תום הקיץ, בעוד שנה, שנתיים ואף יותר, נאלץ כולנו להמשיך לשאת את הזיות הקונספירציה הילדותיות של אותה גברת בלי שינוי אדרת.
20. מוסר כפול, זכרון סלקטיבי וסתם שקרים של סמולנית מצויה !
מבין ערבית   (13.04.05)
21. כל הכבוד לחומה, בוז למלעיזים
אביהו   (13.04.05)
כבר כמעט שנה שכיף הרבה יותר לעמוד בתור לגלידריה, כיף הרבה יותר לצאת לטייל במקום הומה, ופתאום לא כל אדם שרץ לתפוס אוטובוס, נראה חשוד ומעורר בהלה. פתאום יותר כיף לחיות, יותר כיף ללכת עם הילדים ברחוב, יותר כיף לקרוא בעיתון על טרגדיות "רגילות" שיש בכל מדינה, ולא על הנרצחים שבאים בנוסף לטרגדיות "הרגילות". תודה לחומה, תודה לגדר, תודה לפילבוקסים, אני גאה בחומה הזו ועם כל הצער עבור הכפריים שנפגעו, ועל ערכי הטבע והחי שנפגעו, איך שהוא קל לי עם זה. ובל נשכח גם את התמיכה הגורפת של הפלצטינים באלימות כדרך להישגים פוליטיים, עד לאותו שלב בו הם הובסו צבאית (ממצע חומת מגן ואילך) ואופורטוניזם זול, הוביל אותם פתאום לנקיטת עמדה אחרת. בעצם הם די שילמו את מחיר הימור שלהם. ולכל המלעיזים, מפגינים, וכל הילדים עם החולצות של צ'ה גווארה - תמשיכו לצפצף, המציאות חזקה יותר.
22. שיקרו לנו באוסלו, התפוצצו לנו ברחובות, ואז בוכים שהקמנו חומה
די לצביעות הפלסטינית ,   די לצביעות השמאלנית   (13.04.05)
23. רק חסר לב יכול באמת להיות אדיש נוכח ממשלה שמבצעת טרנספר
יוסי ,   שוהם   (13.04.05)
טניה היקרה באמת את צודקת הטרנספר שעושה שרון לערבים הוא עוול נוראי לעומת זאת לא התייחסת כלל לטרנספר הנגדי שעורך האיש ליהודים - ועוד פינוי בכוח במסגרת ההתנתקות משום מה, לא נראה לי שלגבי טרנספר היהודים את כל כך מזדעזעת. כרגיל אצל השמאל - הערבים סובלים על לא עוול בכפם . ליהודים לעומת זאת תמיד מגיע לסבול.
24. טניה תגורי לשכם, לא בוילה בירושלים !
ערן   (13.04.05)
נהנית מתפנוקי הארץ, ויורקת לבאר ששותה ממנה !
25. מכינה את התרוץ לפיגוע הבא, ריינהרט?
=======מזדהה?>> ,   המלץ על תגובה זו.   (13.04.05)
26. מסתבר כי מי שיש לו לב של אבן לא יכול לכתוב על חומה...
קפיץ   (13.04.05)
27. החומה היא אחת מתוצאות איוולת אוסלו, בנוסף לאלפי הנרצחים,
סולו   (13.04.05)
אבל אפשר לבטל את החומה, וגם לחסוך בחיים של המוני בני אנוש, אם רק יעשו סוף סוף את הדבר הנכון, שהוא, חיסול אוסלו כליל, כלומר, לגייס את כל הכח הצבאי, כולל המילואים, לתקוף ולכבוש בבת אחת את כל ישובי הערבים ביש"ע, ולעבור בית אחר בית, ולחסל את כל כנופיות הטירור, במקביל לאסוף ולגרש לטוניס את כל מי שבא משם. ולאחר מכן, להטיל משטר כיבוש יעיל, עם אפס סובלנות לטירור, כך עשה המלך חוסיין בארצו 'ירדן', בספטמבר 1970, לאותם כנופיות טירור פלשתיניות ממש, ומאז יושבים בשקט בירדן, כ-3 מיליון פלשתינים, ולא מעיזים אפילו לחשוב על טירור, כך יהיה גם כאן, אם נעשה את הדבר הנכון, יהיה כאן שקט ושלווה ורווחה, לכל התושבים ממערב לירדן, אחרת, כשיפתחו הגבולות לארצות ערב, באם ההיתנתקות תוגשם, כל מטורפי העולם האיסלמי יזרמו לכאן, עם נשק לרוב, וכל זה יופנה ישירות כנגד מרכזי האוכלוסיה הישראלית, גוש דן, ירושלים, הגליל והדרום,
28. 400000 פלסטינים ? זה גם המספר של
(13.04.05)
הרומנים בישראל - מה הקשר ? תנו פיצויים !!!!!!! למי ? מה זה משנה !!
29. תגובה לסולו 27
CtrlX   (13.04.05)
הפיתרון שהצעת יעיל ,אך לא אפשרי המדינה שלנו אחרי מאות הרוגים בקושי הסכימו לבצע את מבצע 'חומת מגן' , אז אין טעם לדבר על טיהור מחבלים אתני. אני כמוך גם מבין את הסכנות המיתרבות בקצב מסחרר . אבל מנגד טוען שעדיף שאת כל המחדלים יעשו במרוכז וכמה שיותר מהר, כי את המילחמת הקיום ביננו לבינם אי אפשר למנוע, אז עדיף לעשות כמה שיותר מחדלים כדי לזרז תהליכים ולקדם את המילחמה לתקופה שבה עדיין אנחנו הרוב החזק והמאוחד, מאחר שאת המילחמה אי אפשר למנוע עדיף שתתחיל בעשור הזה ולא בעשור הבא. וברגע האמת שהסמול יראה את חבריו צועקים 'יטבח אל יהוד' ברחובותיו הוא ברובו יתעורר ויתאחד עם הרוב השפוי , תחשוב מה היה קורה אם עראפת היה מתחיל את מילחמתו עשר שנים מאוחר יותר, כאשר מדינתינו היתה מסונוורת מה'שלום' רדומה וחלשה וכאשר הסדיר היה משרת רק שנה וחצי, וכאשר תקציב הביטחון היה חצי, וכדומה וכדומה!!!?!?!!?!??
30. תכניסו לכם לראש - שרון לא מתכוון לבצע התנתקות, הוא רק רוצה
אשר יגורתי   (13.04.05)
לשרוד כמה שיותר עד סוף הקדנציה.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה