בריאות  איכות חיים
פסיכולוגיה חיובית: כך תהיה מאושר - עשה זאת בעצמך
שיר-לי גולן-מאירי
פורסם: 19.05.05, 08:55
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות ב-37 דיונים
1. אוננו עד כלות..
(19.05.05)
2. איך איך איך
(19.05.05)
לעזאזל האומה העלובה , הדוחה , הצבועה והמשעממת הזאת הפכה להיות מעצמה. לדולר פתרונים
3. אוננו תוך כדי קניות בערוץ הקניות בטלביזיה
מיש   (19.05.05)
4. עושר שטויות במיץ עגבניות על אושר מדומה
אזרח ישראלי   (19.05.05)
לכולנו ברור שאם יש עושר כלכלי, חיי חברה פעילים, נסיעות לחול, חברים אמיתיים, בריאות מושלמת, תחביבים מאתגרים, חיי נישואין יציבים וטובים, משפחה אוהבת ומלוכדת, בית יפה, מכונית נוצצת, אשה יפה, ילדים מוכשרים וכד' אז יש סיכוי רב שאם אנו לא משוגעים מלידה - נהיה מאושרים כל חיינו. השלאה היא, האם צריך להשיג את כל זה כדי להיות מאושרים? אם כן - אז בלתי אפשרי להיות מאושר. ואם לא צריך - אזי האם להיות מאושר בסגנון של שלמה המלך " הבל הבלים הכל הבל" זה האושר האמיתי - מסופקני. אז מהו אושר? האם ספרו של הפילוסוף דגול ברנטרד אסל מתחילת המאה משיב על כך? גם כן לא. מכאן שגם הספר השטותי הנ"ל חסר ערך. האושר הוא משהו חסר הגדרה וניתן לתחושה מפעם לפעם. אגב מישהו ניסה להגדיר מהו "אגו" למשל....
5. חח...אני חושבת ד"ר סליגמן אומלל במידה קיצונית - דיכאון מוחלט
לירון   (19.05.05)
6. הדרך לפתור בעיות ע"י נבירה בעבר... בולשיט אחד גדול...!!
שמוליק   (19.05.05)
... "אך כאשר מביעים את הרגשות ומתעכבים עליהם בהדגשה, הרגשות מתרבים וכולאים אותנו במעגל קסמים של התעסקות חסרת תוחלת באירועים השליליים שעברנו". ... צודק הכותב במליון אחוז מי שמרוויח מה"נבירה" בעבר הם רק הפסיכולוגים למינהם..."המלומדים, עאלק!!!
7. 4- ממש אהבתי כל מילה שכתובה.......
סיגל   (19.05.05)
כמה שאתה צודק, אם יש הכל אז למה שלא נהיה מאושרים. פעם בדור של ההורים שלנו לא היה אובססיה לכסף, לאישה יפה, לבית יפה, לאושר, לאוטו חדש היו מסתפקים במה שיש היום הדור שלנו רוצה לאכול הכל, תחרותי, וקנאי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, אז תגידו איך תוכלו להיות מאושרים? אם אתם כל היום עסוקים להתחרות באחרים ולהשיג את מה שיש לאחר???????
8. איזה אמריקקי!
(19.05.05)
9. מאמר קלאסי לפולניות
יצחק מנור   (19.05.05)
10. נישואים=אושר...פחחח...מפגר
ד   (19.05.05)
כן חיוביות תורמת המון לאושר אבל לא נישואים...רוב האנשים הנשאוים שאמרו שהם מאושרים אמרו את זה כשהם משקרים לעצמם...כי אם הם לא מאושרים אז זה יכול להוביל גירושים ..ואז הנישואים הם בעצם הרע במיעוטואי אפשר להסתמך על על מה שאנשים אומרים צריך לבדוק אחרת
11. בקנדה חוגגים עתה את חודש האוננות...............
א   (19.05.05)
http://news.walla.co.il/?w=/18/717761 למה לא לאמץ את זה?
12. 6 צודק
פז   (19.05.05)
13. חה חה חה...
(19.05.05)
חה,חה חה חה חה חה...אני כל כך מאושר חה, חה חה חה... לא יודע למה... לא יכול להפסיק לצחוק...חה חה חה כואבת לי הבטן... חה חה חה סתם חושב חיובית....וצוחק וצוחק
14. פתרון-חפשו אמת במבנה היקום
יוסי   (19.05.05)
יש דבר שלא הולך אתה לא בכיוון הנכון יש דברים מחוץ לחומריות הרי לאדם יש נשמה ורוח שמקושרות לחוקי היקום
15. במילים אחרות: צפייה בד"ר פיל + סדנאות מודעות = אחלה חיים!
מישהי מאושרת   (19.05.05)
16. הצלפות קלות בישבן
הדוניסט ,   חיפה   (19.05.05)
ממולץ לכל המדוכאים קלות
17. ל-6
פסיכולוג קליני   (19.05.05)
"מלומדים עלאק" - ממש מראה את הרמה המלומדת שלך... לך לטיפול דחוף!
18. מה זה "אלטרואיזם" ?
שואל   (19.05.05)
19. אוף, איזו כתבה מקושקשת... +תשובה ל-18 (בפנים)
שמעון ש ,   י-ם   (19.05.05)
אלטרואיזם = זולתנות, כלומר, לתת לזולת ולעזור לו, מבלי שתתעניין בטובתך האישית.
20. ל- 18 - משמעות האלטרואיזם
ערן   (19.05.05)
(מתוך ויקיפדיה) זולתנות (או אלטרואיזם) היא אינטרס לא אנוכי בעזרה לזולת או פשוט התנהגות המסבה טוב למישהו אחר ללא תמורה. עיקרון זה מבוסס ביהדות על מצוות "ואהבת לרעך כמוך" ומופיע גם בדתות אחרות. ועל זה נכתבו מאמרים רבים ומעניינים ביותר, מומלץ בחום לקרוא את קונטרס (מאמר) החסד, שכתב הרב א. א. דסלר בנושא בספרו "מכתב מאליהו" הרעיון הוא: ש"יותר ממה שהנתינה באה בעקבות האהבה, האהבה באה בעקבות הנתינה". כלומר, אם אוהבים מישהו ודואגים לו מתוך אינטרס, זו עדיין אהבה. אך אם נותנים ללא צורך באדם, אלא נותנים מכל הלב, ללא מחשבות אינטרסניות כלשהן (כמו התנדבות עבור יתומים וכדומה) מתפתחת אהבה עוד יותר גדולה. כיון שאם אדם אוהב את עצמו, הרי הוא אוהב גם את מה שהוא תורם ומעניק ללא תמורה אצל הזולת. גידול ילדים למשל, הוא סוג של אלטרואיזם, תינוק הוא חסר אונים, אך אנו משקיעים בו אהבה רבה, והוא מתפתח וגדל ואהבתינו רק גדלה כי חלק מאיתנו נמצא בתוכו.
21. לשמוליק-6
רון ,   מרכז   (19.05.05)
הבנת העבר חיונית לבצוע שינויים.עברתי טיפול הכולל "נבירה"בעבר וזה עזר לי מאוד להכיר את עצמי ואת המניעים להתנהגות שלי.כך יכולתי גם לאפשר לעצמי להיפרד מן העבר ולא לתת לו כוח לנהל את חיי.אתה טועה בגדול ואולי אם תאפשר לעצמך טיפול אצל מטפל טוב תבין דברים שאינך מבין היום.
22. תמצאו לכם זמן
רינה דנצינגר ,   עפולה   (19.05.05)
ותציצו בספר חמוד שגילתי לאחרונה "על חכמת הילד" - סוג של כיף!!
23. " כשהצרפתים התחילו להתפלסף, הם דיברו גרמנית..."
רופא נפש ,   גוף   (19.05.05)
הכתבה נכונה באופן כללי ויכולה להביא תועלת לאנשים מהיישוב, בניגוד לדעת חלק בולט מהמגיבים הקודמים שעוקצים אותה במהירות בזה אחר זה בלי לנסות לרדת לעומק הדברים, בסגנון שאופייני לתגובות בבתי-גידול מהסוג הזה. הנושא עצמו הוא מאד רציני והוא ראוי לדיון הרבה יותר מעמיק מאשר בתגובה לכתבה באינטרנט וההוכחה לכך היא שהמחקר והדיון על הנושא שנקרא "אושר" נמשך כבר יותר מ- 2500 שנה וקשה לטעון שאין לאנושות תוצאות או ניסיון בתחום הזה. השאלה היא אם ההתקדמות שקיימת בתחום הזה מספקת את האדם או נראית בעיניו כהישג, אבל זה כבר חלק מתקדם מהנושא או מהבעיה הזאת. בעיית האושר היא פילוסופית בצורה מובהקת ועד להופעת מדע הפסיכולוגיה ("מדע מחלות הנפש" ורפואת המוח בימינו), הפילוסופיה פיתחה תורות רבות בתקופות שונות שמתמודדות עם הבעיה הזאת באופן ישיר עם גישה רציונלית ומעשית, בניגוד למשל לדתות. הפסיכולוגיה כבשה את הנפש במאה האחרונה (שהיא בעיה בפני עצמה) והפכה להיות הכלי העיקרי של התקופה שמטפל בבעיות מהתחום הזה, כגון בעיית האושר שנשארה במרכז התחום וכמובן שלא נפתרה לחלוטין. אבל במשך השנים, לצערה הרב של הנפש הפסיכולוגיה נעשתה צרת-אופקים ושטחית עד כדי אנמיה, והיא ניגשה לבדה לנתח את בעיית האושר כאילו היא נולדה אתמול כשהיא מתעלמת או אינה מודעת להישגים של הפילוסופיה היוונית או המאוחרת יותר בתחום וממציאה מושגים שטחיים ורדודים כמו "אינטיליגניציה רגשית" והגיונות ניו-אייג'יים שונים שנחותים בהרבה מהמחשבה הקלאסית שעסקה בנושאים האלה ומצאה להם פתרונות פילוסופיים מעשיים שהם טובים גם בימינו, שלא לדבר על פילוסופיות מאוחרות שהמשיכו לפתח אותם ולהוסיף פתרונות אחרים. מי שחושב שהפילוסופיה המערבית לא הגיעה להישגים כלשיהם בהבנת האושר אינו מכיר את הפילוסופיה היוונית הקלאסית (אפלטון ואריסטו), את הפילוסופיה ההלניסטית (אפיקוראים, סטואים וכו'), את הפילוסופיה החדשה (שפינוזה) ואת הפילוסופיה היותר מאוחרת שעוסקת באושר ובחוכמת חיים. נראה שהפסיכולוגיה עוסקת בפילוסופיה חובבנית בלי להבין שזוהי פילוסופיה. השלב הבא בהתפחות הפסיכולוגית בתחום הזה הוא ככל הנראה מודעות עצמית ואולי התמסרות של הפסיכולגים ללימודי פילוסופיה, או לפחות התרחקות מבעיות פילוסופיות שלפסיכולוג הפוסט מודרני אין מה להוסיף בהן (ניתן להעריך את תרומתו במושגים כלכליים, נסיוניים, תרבותיים, אך לא פילוסופיים).
24. ל-18 ובכלל..יש עוד דברים מעניינים שניתן ללמוד באינטרנט פרט ל
מכל מלמדי השכלתי   (19.05.05)
מתן עזרה ואלטרואיזם למה אנשים במקום אחד בעולם מגישים עזרה לאנשים במקום אחר - אנשים שהם אף פעם לא הכירו או יכירו? ראינו את התופעה הזאת בשנה האחרונה במקרה של קוסובו, אבל זו תופעה החוזרת על עצמה פעם אחר פעם. למה אנשים מגלים אלטרואיזם כלפי אחרים? זה לא מתאים לדרך שבה אנחנו נוטים לתאר חברות מערביות מודרניות. בדרך כלל אנחנו רואים אותן כתחרותיות ואינדיבידואליסטיות - תיאור לא מתאים למקומות שבהם אנשים עוזרים אחד לשני. בפרק הזה נראה שלמרות האווירה והתרבות התחרותיות מאד, במצבים רבים אנשים כן עוזרים לאחרים. אלטרואיזם - התנהגות שכוונתה מתן עזרה לאחר, ללא תגמול או רווח אישי לנותן העזרה. קיימים מנועי חיפוש רבים רק צריך להקיש מילה ועולם שלם נפרש בפניך....
25. השפעת הפילוסופיה ההלניסטית על קהלת
צאצא לבני טוביה ,   עבר הירדן   (19.05.05)
ועוד הערות, למגיב הפופולי שציטט את קהלת- אני מקווה שאני לא פוגע ברגשות דתיים בפרסום הזה, אבל בדקתי את הנושא הזה מבחינה הסטורית, והמסקנה הזאת מצויינת גם ב"דברי ימי בית שני" של יוסף קלוזנר: 1. קהלת לא נכתב על-ידי שלמה בודאות, מועמד סביר יותר הוא הורקנוס בן טוביה שחי בעבר הירדן בתקופה הסלבקית והתאבד מפחד אנטיוכוס לאחר שהיה מתומכי בית תלמי. 2. יש השפעה הלניסיטית חזקה בספר הזה, בעיקר של הפילוסופיה הסטואית ושל אפיקורוס שהיו נפוצות אז בכל העולם העתיק והגיעו גם ליהודים מיוחסים שהיו מתייוונים ברמות שונות. השימוש בקהלת ממחיש כי לפילוסופיה יש השפעה רחבה ועמוקה בכל הקשור להבנת הנפש ושהיא חודרת גם לדתות.
26. כסף+אהבה=אושר
ודי לחכימא ברמיזא   (19.05.05)
מסכימה עם 4
27. לפי "שאלון האושר הקצר" ועוד משהו מסביב
אני מאושר :-) ,   באמת !   (19.05.05)
אפשר להבין עד כמה אתם מאושרים... לסדר השאלות והמילים בכל בכל שורה, יש היגיון מאוד מסויים! אם הבנתם אותו, אתם בדרך הנכונה. אני צעיר, רווק, לפני תחילת לימודי האקדמיים, לא עשיר כלל, לא חסר לי כלום, ואני מאוד מאושר!!!!!!
28. ל-23
פילוסוף פסיכי ,   גהה   (20.05.05)
הנה הוכחת לנו שפילוסופים יודעים לדבר שעות על כלום. אין ספק שהפילוסופיה השפיעה על הפסיכולוגיה, אבל מכאן לטעון שהפילוסופיה מצאה פתרונות מעשיים? הצחקת אותי. אתה כנראה מאלה שרוצים להיות "מטפלים פילוסופיים" (בעיה בפני עצמה) - טרנד חדש, כל אחד שסיים תואר בפילוסופיה חושב שהוא יכול לעשות הסבה למטפל. חבוב, מטרת המטפל הוא להקשיב, לא לדבר בעצמו! היית פשוט יכול לקצר את התגובה הרדודה שלך למשפט אחד: פסיכולוגים לא מבינים מהחיים שלהם, תנו את הטיפול בידי הפילוסופים.
29. We're all prisoners of fear and must learn to love ourselves
Donnie Darko ,   Middlesex   (21.05.05)
כאילו הפסיכולוגיה לא הייתה גם ככה מדע מפוקפק וחסר הוכחות מדעיות. עכשיו גם מנסים לדחוף לנו ממבו ג'מבו רוחני שהביסוס שלו נשמע לי בכלל דתי. כדאי להיות מודעים שכבר ממזמן לא מנסים לעבוד עלינו רק באמתלות דתיות. את התמימות של אנשים מאמינים החליפה עכשיו התמימות של אנשים לא משכילים. משתמשים במדע וכל מיני חצאי עובדות כדי למכור לנו כל מיני שטויות. הבעיה היא שבעידן הנוכחי כולנו למעשה לא משכילים. אי אפשר לדעת הכל על הכל, כך שתמיד אפשר לעבוד עלינו. בסוף קורה שאנשים מאמינים בכל מיני שטויות וחושבים שמדובר בעובדות מדעיות. תיכף הוא גם יגיד לנו שאנחנו רק משתמשים ב2% מהמוח...
30. פשוט נסו להיות בני-אדם טובים יותר? אמרה תמימה
(21.05.05)
כשתראה שאתה בן אדם טוב ושהחברה לא שמה על זה..אני בספק אם יצא מזה הרבה. אמנם זה לא נכון ברוב המקרים אבל חלקית, כאמור, זה קיים
תגובות נוספות
חזרה לכתבה