דעות  מאמרים  ב. מיכאל
צאו גדולים
פורסם: 24.06.05, 11:22
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפסת כתבה הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 119 תגובות ב-119 דיונים
1. כמה שיהיה יותר רע - ככה יהיה יותר טוב. לא כן? מר מיכאל
משה א ,   עמק יזרעאל   (24.06.05)
זוכרים של מי הייתה הסיסמה הזאת? נכון, של הבולשביקים של לנין. הרבה טובה יצאה ממנה לעולם, לא? עכשיו יש יורש ראוי, ומר ב. מיכאל שמו. שבא לספר לנו שלא איכפת לו שהמדינה תיפול בינתיים לידי מר לנדאו וחבריו, העיקר שהעבודה לא ישתפו פעולה עם ההתנתקות. נכון שנורא לראות את מצבה של מפלגת העבודה, אבל מה האלטרנטיבה שמר ב. מיכאל מציע לנו? גם לחסל את המפלגה האחרונה שעמדותיה , אם גם לא אישיה, מתקבלות איכשהו על הדעת, וגם להגיש על מגש למר לנדאו וחבריו הן את ביטול ההתנתקות והן את השלטון. ואז, הוא חולם, כשיהיה כל כך רע, רק אז כולם יתפכחו, וירוצו לחיקם החם של ביילין, שריד, זהבה ושאר חברים של ב.מיכאל, ותבוא גאולה לעולם. כמו שבאה אז, ככה תבוא עכשיו...
2. הנתנתקות מעמיקה את הכיבוש
עמרי   (24.06.05)
וכדאי שיותר אנשים כבר יגלו את תכסיסו של שרון למנוע את הקמתה של מדינה פלסטינית, להעמקת הכיבוש ולבניית התנחלויות. כתה מצויינת. רק חבל שמפלגת העבודה אף פעם לא תעשה את זה...
3. מסכימה - ביבי יפנה גם את יו"ש
נחמה בת יפונה ,   נקבים דרום   (24.06.05)
רק הליכוד יכול.
4. ב.מיכאל רטוריקן מעולה, כרגיל, אבל פשוט טועה
להסבר כנסו   (24.06.05)
ב.מיכאל כותב בכישרון רב דברים שהם למעשה חסרי שחר. זה יהיה אבסורד גדול אם העבודה, שבקושי הצליחה להזיז קרוואן אחד בשטחים, תכשיל פינוי התנחלויות בידי ראש ממשלה מהימין. מניעת תוכנית ההתנתקות תגרום לקטסטרופה. ב. מיכאל מקווה שמתוך הקטסטרופה הזו תצמח כפיית הסדר על ישראל. איש לא יודע אם התקווה הזו תתממש. לבנות על תרחיש כזה זה הימור מסוכן. לב. מיכאל ולתומכים בדעתו אסור לשכוח שכישלון ההתנתקות יגרום לגל טרור חמור מקודמו, לבידוד בינ"ל חסר תקדים של ישראל ולעימות עם ארה"ב. לזה הם מקווים? שרון אכן מתכוון לכך שההתנתקות תהיה הצעד האחרון של נסיגה ישראלית מהשטחים. אבל המציאות חזקה מכוונותיו. יש לזכור, שבעבר הלא רחוק שרון עמד על כך שליישובי חבל עזה יש חשיבות בטחונית, והכריז ש"דין נצרים כדין תל אביב".
5. למשה החביב מהעמק(1)
אברהם אבינו ,   סדום ועמורה-זה כאן!   (24.06.05)
קודם כל רציתי שתדע שאני קורא את תגובותיך השונות בהזדמנויות רבות, ואין ספק שקולך קול של שפיות (ובלי להיכנס לשאלה מתי אתה צודק או לא - לפחות זוית הראיה שלך והניתוח הם קוהרנטיים והגיוניים, להבדיל מאנשים כמו לאו, גדליה-רבע-איש, או שאול ר.). גם במקרה הספציפי אני נוטה להאמין שאתה צודק (בעיקר לגבי מר ב. עצמו), אבל לצערי בכל מקרה ב. הולך לזכות כצדיק, מכיון שמלאכתו תעשה ע"י אחרים, לפחות לגבי החלק הרע; בניגוד לטבעי האופטימי אני מאמין שאכן יהיה פה מספיק רע במובן הבולשביקי, אם כי אני מסופק ביותר אם עוד יצא מתוק מעז. מסובכות המצב היא ברמות כאלה שאפקט האנטרופיה (הנטיה הטבעית לחוסר סדר יותר מאשר לסדר) רק יעצים ויכפיל כל טעות, תקלה, מקרהבין בפעולה ובין במחדל, וגם אילו כל עשרות הגורמים המעורבים או משפיעים היו כולם מלאי כוונות טובות כרימון (מה שברור שאינו נכון לגבי רוב הגורמים). דרך אגב, מאד ממליץ לך לקרוא את ספרו החדש של ארי שביט "חלוקת הארץ" שהוא דוגמא ומופת ליכולת ניתוח רציונלית, הסקת מסקנות וחשיבה יצירתית; הלואי עלינו עוד אנשים חושבים כאלה (ועוד עיתונאי רחמנא ליצלן...) ושבת שלום לך מהשפלה
6. הפוסט ציונים השתגעו
תמי ,   מרכז   (24.06.05)
מהאפשרות שנצא מעזה ותהיה הפרדה דמוגרפית בגדה על בסיס גדר ההפרדה. זה פשוט הורס להם את חלום המדינה הדו-לאומית שרקחו יחד עם עראפת.. היום ברור שרוב הציבור רק התקרב בחזרה לערכים הציונים ותומך בהסדר שיכלול מקסימום הפרדה דמוגרפית- גושי ההתנחלות לישראל, ישובי המשולש ה"ערבים ישראלים" ושכונות מזרח ירושלים הערביות- לפלסטין.
7. טוב לא יצא ממימוש תוכנית ההתנתקות אבל גם לא
***"שמאלנים" כנסו** ,   הראיון של וייסגלס   (24.06.05)
ממפלתה. אבל ב. מיכאל צודק כהרגלו: מטרת תוכנית ההתנתקות לדחות כל סיכוי להגיע להסכם עם הפלשתינאים ולהפסיק את הכיבוש בגדה. מפעל ההתנחלויות ימשיך לשגשג גם לאחר הנסיגה המינורית מרצועת עזה, וכל תומכי שרון מה"שמאל" יבינו זאת מאוחר מדיי. שרון מעוניין לייצר טראומה במהלך הפינוי, כדי שאף אחד לא יחשוב בעתיד לבצע פינוי משמעותי בעתיד.
8. כשל לוגי ! והמחבר זורם, וזורם, וזורם, וזורם.....
נתן   (24.06.05)
על הפרק התנתקות מרצועת עזה, ולא מצבה העגום של מפלגת העבודה, או מצבו האלקטורלי של מר שרון, איזה מין הבלים מהגג המחבר המכובד, מפלגה ובוכלטריה אינם ערך עליון, זה כבר חלף עבר מן העולם ברית המועצות קרסה ! מה שכחת ?, הסוגייה כבר הוכרעה !, המדינה, הדמוקרטיה, ושלטון החוק, זה הנושא שעומד עתה על סדר היום הלאומי, וכשמפלגת העבודה הצטרפה לקואליציה מחובתה להשלים את המהלך ולא לעסוק בספקולציות קטנוניות.
9. מצטרפת ל(4).
דיפני   (24.06.05)
לצערי, לשמאל יש את האינטלקטואלים,הסופרים,המשוררים, הסטיריקאים שהשפעתם על הפוליטיקה היא בערך כמו לכבות לשריפה בעזרת זרנוק של פיפי.
10. מה קרה בריזון הברווזון ?
* קובי הקאובוי * ,   בני ברק (חילוני)   (24.06.05)
פתאום שרון כן מתכוון לבצע את ההתנתקות? הרי כל הזמן אתה טענת שזה שקר וכזב ואחיזת עיניים, ושלא תהיה התנתקות. ופתאום, אתה קורא למפלגת העבודה לעצור את ההתנתקות, קרי, מדבריך נובע שאתה חושב שכן תהיה התנתקות. מוזר.
11. ל-1: אתה טועה מאד! לב. מיכאל דוקא איכפת!
תיקון טעות   (24.06.05)
יותר משהוא שונא את המתנחבלים , את שרון , את מפלגת האבודה,את הליכוד, את החרדים, את החרד"לים ואת ש"ס, שונא ב. מיכאל את ע צ ם קיומה של המדינה הציונית,הגזענית והכובשת ארץ לא לה (ארץ-ישראל? זו המצאה פשיסטית!!). חלומו הגדול הוא לראות את גייסות המהפכה הפלסטינית שוטפים את ערי ישראל וכפריה ומטהרים אותם בדם, באש ובתמרות עשן מכל אוכלוסיתה היודאו-נאצית. רק קימומה של פלסטין השלמה ירגיע סופית עוכר ישראל ציני זה, גם אם זה יעלה לו בחייו!
12. ל-5 - ואני היטלתי ספק בקיומו של אברהם אבינו... תודה לך!
משה א ,   עמק יזרעאל   (24.06.05)
13. יישר כח, בריזון, זו בלי ספק הפעם היחידה בחיי בה אנו מסכימים
חיים ,   גבעתיים   (24.06.05)
14. זה מה שאני חושב כבר הרבה זמן
גל   (24.06.05)
ההתנקות היא צעד נכון לדעתי אך, ככל שחולף הזמן מתגלה פרוצופו האמיתי של שרון ומניעיו המפוקפקים ביותר, שלא לומר פליליים. השחיתות שמכלה כל חלקה טובה, שמקורה במשפחת שרון, כל האיכס הצורם הזה, ובעיקר ההתנקות היא תירוץ מעולה להמשך הבניה המאסיבית במעלה-אדומים ובשומרון וקביעת עובדות בשטח שימסמסו כל סיכוי להסדר קבע עתידי. כך שאני מסכים עמך בכל מלה והלוואי ויתקיימו דבריך.
15. מפלגת העבודה לא תמות. היא תחליף שם לוגו וסיסמא ותשאר עם אותם
(24.06.05)
אנשים מפסידנים
16. מי תומך באמת בהתנתקות?? אף אחד לא קם!!!!
ואב ,   ים   (24.06.05)
ההתנתקות לא תיוולד !!! ראו את נסיון הפינוי שנכשל לפני שהתחיל של מלון" מעוז הים". הביטו סביבכם על עוד 50 יום , לאן הולכים המפונים? האם מישהו מעלה בדעתו איך בפועל תתבצע ההעמסת אלפי או עשרות אלפי מפונים על משאיות ופריקתם . איפה??? מה יקרה אחרי שיהיה ההרוג הראשון של הפינוי??? ואחרי ההתנתקות אם במקרה תצא לפועל , למישהו יש מושג מה יעצור את גל הפיגועים הבא, שבוודאות יתרחש אם לא יהיה המשך בתהליך מדיני כלשהו. והרי ברור לכולם!!! ששרון לא ימשיך לפנות שטחים!!! מסקנה מתבקשת . מאחר ולא תהיה התנתקות !!! הופכת הצעתו של מיכאל לקרש הצלה למפלגת העבודה!!!
17. יופי, כל בעיית מפלגת העבודה היא אלון ופרס שלפני 30 שנים, לא
איציק ,   המרכז   (24.06.05)
מיכאל ודומיו של היום.... כאילו לא היה רבין, בשתי מהדורותיו... כאילו לא הדרדרה המפלגה עמוק שמאלה ב 30 שנים האחרונות... כאילו לא הייתה שחיתות קשה במפלגה, ועוד כשאינה בשלטון... כאילו לו היו דברים מעולם, רק מיכאל צודק...
18. אמוציונלית אני מסכים לחלוטין עם ב מיכאל אולם,
יוסי נץ   (24.06.05)
כשאני חושב על האלטרנטיבות, אני רואה הרס וחורבן, ממש כמו בנבואות חורבן, (גם במצב הנוכחי החורבן נראה כמעט בלתי נמנע, לפי המומנטום של ציורה של המפה הפוליטית בארץ) . נראה לי כי כל שניתן לעשות עתה, הוא להלחם במלחמות בלימה של הקו השני והשלישי וכל שנוכל...
19. מר מיכאל , אני נוטה לקרוא
ענבר ,   כרמיאל   (24.06.05)
את מאמריך , ולרוב נוטה להסכים איתך מאוד. אבל הפעם - צר לי לבשר לך , הבשורה שלך פשוט טיפשית. עזוב את ההתנכלות המיותרת למפלגה. הנקודה היא , שאין שום היגיון , באשר הוא , בקשר למה שאתה אומר. אין שום סיבה הגיונית להקשיב למסר שלך. פשוט ... טיפשי.
20. מר מיכאל גם צודק וגם חכם וגם יודע את נפש שרונו
דנה ,   בתוך הקו הירוק   (24.06.05)
אכן, לציבור השפוי, הריאלי והמסוגל לראות את רוחב היריעה כולה ולא מסתפק רק בפריזמה קצרת הרואי של "התנתקות כפתרון האולטימטיבי לכל מצוקות המדינה", ברור לגמרי ששרון לא הפך באחרית ימיו לרודף שלום ולאוהב אדם. האיש היה ונשאר שקרן-מניפולטור-כוחני-מושחת. רעיון מהלך ההתנתקות שהוא רקח מהווה מבחינתו מהלך מבריק שמטרתו אחת: הנצחת ההשתלטות על השטחים הכבושים ומיסמוס החלום הפלסטיני למדינה משלהם. מבחינת מפלגת העבודה - אין כל סיכוי שהאנשים הציניים, המנותקים והלא חכמים הללו ינקטו בצעד פוליטי כפי שמציע מר מיכאל, כי צעד כזה מחייב המון אומץ אישי, שכבר מזמן אבד להם. (היוצא מן הכלל הוא אופיר פינס, אבל אין לשער שהוא יצליח להשפיע על הדינוזאורים הגדולים). המפלגה הזו בדרך החוצה מההסטוריה ואם לשפוט מהתנהלותה בשנים האחרונות, היא תעשה זאת באופן המכוער, המביש והמבזה ביותר שניתן. ניאלץ כולנו להסתפק בתקוה שמר"צ-יח"ד תצליח בבחירות הבאות להכפיל את כוחה (כפי שמנבאים חלק מן הסקרים), ושאולי תתחיל להיסלל דרכו של יוסי ביילין, האיש הראוי ביותר כיום לשמש ראש הממשלה.
21. ואז יעלה ביילין את גלאון
קבוצניק   (24.06.05)
והעם ישתחווה וכ--ווו--ללל--םם יגידו איזה טיפשים היינו שלא שמענו לדבריו של ב. מיכאל איזה איש מפוקח שתמיד תמיד אבל תמיד מאיר לנו את הדרך איפה היינו... מטומטמים שכמונו היינו חייבים ללכת לאורו...
22. אינשאללה...מהפה של הדגנרט לאוזנה של הנפקנית הנופחת את נשמתה.
כתום כחול לבן   (24.06.05)
23. מישהו כאן יודע איפה נמצא "הרע במיעוטו"?
תנו לחיות   (24.06.05)
ב. מיכאל צודק לחלוטין במחצית דבריו, ההתנתקות היא תמרון הטעיה ענק שנועד לרכך התנגדויות לחומת השנאה ולהתנחלויות שנבנות עתה בקצב אש בשטחים. צריך גם להוסיף שהתרגיל הזה נועד לא פחות מכך להסיח את הדעת מהשחיתיות שהוא מסובך בהן עד הצוואר. אבל מכאן ארוכה עדיין הדרך למסקנה שעדיף שמפלגת העבודה תפרוש כעת, זמן מועט לפני הורדת ההתנחלויות בעזה. ברור שתפקיד השמאל אינו בשום מצב לתמוך במאיסטרו הזה של אלימות וכזב. ואולם אין לנו שום דרך לדעת איזה צעד אופרטיבי של מפלגת העבודה (בעיניים) יביא לעתיד טוב יותר. מי שחולם על ארץ שלא מונעת על ידי שנאה ולא מצטיינת בעיקר ברמיסת אנשים מוטב שיסייע בכל דרך לחשיפת כזביו של אריק. אך בדבר אחד אני לא חושב שכדאי לעמוד בדרכו: בפירוק התנחלויות. ואפילו לא ב"בדל" הזה של עזה. צריך להבין שאם מפלגת העבודה תעשה את הטעות (לדעתי) של חבירה לאולטרה ימניים הרי שהיא והשמאל כולו יואשמו בגל הטירור שיבוא עלינו לרעה במקרה כזה. ושרון ינצל זאת כהרגלו לבניית בתמיכה ציבורית-ישראלית ואמריקאית מסיבית לצעדי דיכוי קיצוניים ביותר. נזכור שהיא בנה קריירה על מלחמה בטרור (וליבויו) הכבאי-פירומן הניצחי. סנריו אלים כזה יכול לשמח לבבות מסויימים (ואולי גם את ליבו של שרון עצמו) אבל יעציב מאוד את אלו שמאמינים שיש עוד דברים בחיים חוץ מחרחורי התנחלויות ומלחמות.
24. לא יאומן! ב.מיכאל נגד ההתנתקות?!
אביבה   (24.06.05)
עד עכשיו,במאמרים קודמים,ב.מיכאל לא האמין שנצא מעזה.עכשיו,הוא נגד זה. בדבר אחד אין איך שלא להסכים אתו,מפלגת האבודה נהפכה לאוסף מעורר רחמים של לוזרים ומעופפים.בשערוריה האחרונה בה התברר שמרבית המתפקדים למפלגה שהונהגה עי בן גוריון,אשכול,גולדה ורבין הם...פלשתינים ממזרח י-ם.(ברק,לדעתי,לא הנהיג את המפלגה,הוא פשוט קבר אותה).
25. 11 - די עם הדמגוגיה המגוחכת הזאת!
עומר   (24.06.05)
מתי כבר תתבגרו ותתחילו להשיב בטיעונים אמיתיים, ולא בתיאוריות קונספירציה או ניתוחים אישיותיים מצחיקים של השמאל? אז הוא לא חושב כמוך. במקום להחזיר בתשובה הגיונית, אתה פוצח במקהלת ה - "עוכר ישראל, שונא עצמו, אנטישמי, מלקק לערבים". כמה בוגר. כמובן שכל מה שב. מיכאל רוצה זה לראות את רחובות ערינו שטופי דם ודגלי אש"ף מתנוססים באוויר. זה בעצם מה שכל השמאלנים חולמים עליו בלילות, לכן צריך לסתום להם את הפה ולהעיף אותם מכאן, למען הדמוקרטיה וחופש הביטוי.
26. ההיתנתקות היא הדיביליות בהתגלמותה, אפילו מצד סמול, וגם מהעמק
סולו   (24.06.05)
תהליך אוסלו הפיל את מפ' העבודה על הקרשים, וההיתנתקות באם תוגשם, תיקבור אותה סופית, ואין כמו שימון שיבוא להגיד קדיש על הקבר, הרי כמעט הכל במו ידיו קרה. תוכנית ההתנתקות, היא חלופה דיבילית, לתהליך מדיני/בטחוני נכון, והתהליך המדיני/בטחוני הנכון והיחידי, שמדינת ישראל חייבת לעשותו, הוא, מחיקת תהליך אוסלו לגמרי, כלומר, לאסוף ולגרש לטוניס את כל מי שבא משם, לתקוף בכל הכח, ולחסל את כל פעילי הטירור ביש"ע, את המטיפים, המארגנים, המממנים והמבצעים פעילות טירור, ואז להטיל משטר צבאי אפס סובלנות לטירור, לאורך זמן של דורות, והגבול המזרחי חייב ליהיות נהר הירדן, רחוק ממרכזי האוכלוסיה הישראלית בגוש דן ובירושלים, המלך חוסיין עשה בדיוק כך, בממלכת ירדן, בספטמבר 1970, ומאז יושבים בירדן כ-3 מיליון פלשתינים, בשקט גמור, ואינם מעיזים אפילו לחשוב על טירור, כך יהיה גם המצב בין הירדן לים, שקט ושלווה, רווחה ושיגשוג, אם המאבק בין הערבים ליישות הציונית היה פתיר בהסכם פשרה, הרי כבר ב-48, ובכל זמן שהוא מאז, היה כבר קיים הסכם שלום יציב, יש לתתבונן בחברה הערבית, הן בא"י, והן מסביב. ולהווכח שאין סיכוי שנגיע לשקט ולנחלה, שלא בשימוש בכח. כל חוגי האינטליגנציה והתיקשורת בארצות ערב, הם נגד עצם קיום מדינת ישראל, וכל המשטרים למיניהם בארצות ערב, פועלים כנגד ישראל, אלה שמקבלים כסף אמריקאי, כמו מצרים וירדן, עושים זאת בחשאי, וכל השאר כמו סוריה, איראן וסעודיה, עושים זאת בגלוי, ומתי יגיע השלום לכאן ?, ובכן, הוא תקוע חזק ללא מוצא, בהזיות הסמול האוויל, אלמלא היה תקוע שם, אולי הוא היה מגיע לכאן. כלומר, טירור אוסלו הרחיק אותו להרבה דורות קדימה, וההיתנתקות באם תוגשם, תחסלו כליל.
27. פנייה למר ב. מיכאל
אלכס מהכרמל   (24.06.05)
אתה אדם מאוד משכיל והכתיבה שלך ראויה להערצה מבחינה ספרותית ולשונאית, אך התוכן שלה גורם לי לתמוה על מידת הבנתך את המצב באזורנו, ולהלן הפירוט: אתה רוצה לעשות הכול ומיד ולא לוקח בחשבון כי לכוח יש גבולות. אתה לא יכול לפנות הכול בבת אחת כי תגרום כאן למלחמת אזרחים. התערבות מבחוץ תגרום לעם להתלכד יותר סביב ראש הממשלה, ואף מדינה נורמלית לא תתעסק עם מדינה שאם תשתגע יכולה למחוק את העולם. ובכלל, אתה הרי נגד התערבות מבחוץ של ארה"ב בסכסוכים אחרים, אז למה אתה בעד במקרה שלנו דווקא? שאלה נוספת: למה אדוני מתנגד להפרדה אתנית בין שני ציבורים עוינים? האם אתה רוצה לחיות במדינה ערבית? הרי היא לא תהיה טובה יותר ממה שיש כאן כרגע בכל התחומים.
28. בעד התנתקות. כל המציל נפש אחת....
דני   (24.06.05)
כל מצעד של אלף מילין מתחיל בהתנתקות קטנה. אם הייתי פיליטוניסט צייקן אנין ואיסטניס גם אני הייתי מעקם אפי ודורש את הכל- ועכשיו אבל אני לא אני סתם דני, חשמלטור מירושלים שמת מפחד כשהבן שלו הולך ביום ראשון לצבא
29. רק רגע שו האדא התנתקות?! מה האוונטה הזאת אם הפינוי המבויים
מאיר ,   לונדון   (24.06.05)
ממה "התנתקה" ישראל בעבר וממה היא הולכת "להתנתק" בעתיד?! האם זו מין מסירה "חד צדדית" של פרוסה משטחי הכיבוש? האומנם ישנו דבר שכזה כמו מסירה חד צדדית?! או מין נסיגה בלתי ניסוגה אלא קיפול זנב זקוף קומה שלא ירים להם לערבושים ת'מוראל?! אבל עמיסראל מאוהב בשרון שלו ומאחד שהם אוהבים הם יקנו הככלל, אפילו יאמינו לו שהירח עשוי גבינת מסקרפוני, ולא יעזור להם לעיתונאים מיומנים כמיכאל, חבל על הזמן...
30. ל 17 איציק היקר ! כרגיל צודק, ב 77 זכינו באור מן ההפקר....
נתן   (24.06.05)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה