|
31. מפלגת העבודה קום תקום!
| אורן , |
רמת אביב |
|
(24.06.05) |
כל מי שסבור ש מפלגת העבודה מסיימת את חייה ללאת עתידכלשהו, יכול לשכוח מזה! מפלגה זו שהנהיגה את מדינת ישראל מאז הקמתה בתור מפא"י ואח"כ בתור מפלגת העבודה (כולל במסגרת "המערך"), לא תיעלם! אולם הדור הנוכחי המנהיג את המפלגה ושמיצה את עצמו, חייב לפנות את מקומו לצעירי המפלגה שיש להם יותר מה להציע ולתת למען עתיד המפלגה והמדינה. לא ירחק היום והעם יתפכח לחלוטין מתעתועי "הליכוד" ושיגיונותיו, מתרגילי הפוקר הכושלים של "שינוי" ויזדקק לחלופה שתחזיר את סדרי החיים התקינים ואת המינהל התקין, בד בבד עם דאגה לצדק חברתי. ולהתנעת תהליך השלום. רק מפלגת העבודה י בהנהגת הדור צעיר בה כולה להיות המועמדת מתאימהץ יבוא היום והאמת תצא לאור שיאיר את המדינה מחשכת שלטון הימין בראשות הליכוד.
|
| |
32. תגןבה לכתכה 26
| שמש העמים , |
מלבס |
|
(24.06.05) |
מילים כדרבנות אתה צודק ב100 אחוזישראל
ישראל וישמעל לעולם לא יחיו ביחד
|
| |
|
כמו בבדיחה העתיקה שניכם צודקים.
ב. מיכאל צודק בכך שמפלגת העבודה, על הגלריה ה"מפוארת" של "אישיה" , ומדיניותה היא פגר פוליטי .
סיכויה להוות אלטרנטיבה אמיתית, שואפים לאפס.
הוא גם צודק בזה שאי הבנתה את האסון הטמון במפעל ההתנחלות, ושיתוף הפעולה איתו בתחילת הדרך הוא החטא הקדמון, שאחראי למצב הנוכחי.
עוד טיעון שאיתו אני מסכים הוא שאין בכוונתו של שרון ללכת מעבר להתנתקות הנוכחית, ושהאסטרטגיה של המהלך , הוסברה בראיון וויסגלס+ מצבו בענין השחיתויות, קרי - הקרבת פיון ( עזה) , כדי לזכות במלכה - יו"ש .
אתה צודק בזה שבמציאות העצובה כאן , " זה מה יש" , ועדיף ללכת עם המהלך ולקבל לפחות את התקדים של הנסיגה מעזה , בתקווה שבקונסטלציה פוליטית אחרת הוא יהווה תקדים.
אבל, במציאות החברתית-תרבותית-פוליטית כאן אני לא רואה שום אלטרנטיבה לשילטון הימין- דתיים- לאומנים, בעתיד הנראה.
אני מסכים איתך שכישלון ההתנתקות, יהיה ארוע שלילי ביותר, שיתחיל תהליכים הרסניים, ולא חיוביים כמו שמקווה ב. מיכאל.
|
| |
34. ליוסי נץ 18 - אני מבין אותך אבל
|
| |
35. משה-ב. מיכאל צודק במזימות שרון-אך טועה לחלוטין בבלימת הנסיגה
| Ehad Haam-Zionist , |
ליברל-דמוקרט-איששלום |
|
(24.06.05) |
ההתנתקות מעזה וצפון הגדה היא הכרחית מהרבה סיבות:
א-ניתוק מעירבוב ושליטה ישירה ועקיפה על מליון ורבע פלשתינאים
ב-התחלת פירוק ההתנחלויות (לאחר שהייתה הצהרת הכרה בזכויות הלאומיות של הפלשתינאים וויתור של החלת ריבונות ושליטה מלאה או חלקית ישראלית ב40% מהשטחים-שזאת המשמעות של הסכם אוסלו ושטחי A ו B)
-אופציה ליציבות בטחונית (בתנאי שההתנתקות תלווה במהלכים מדיניים של משא ומתן)
-פתח למשא ומתן לשלום לפי תכנית מפת הדרכים-שתוביל לשלב ההסכם הסופי נוסח קלינטון, איילון-נוסייבה והבנות זנווה
-כל ביטול התנתקות באלימות יהיה פגיון בליבה של הדמוקרטיה הישראלית-וגם ביטול בהחלטת רוב כהצעת ב. מיכאל יכניס את ישראל לסיחרור בינלאומי עגום .
ולעניינים חשובים מעבר להתנתקות ההכרחית: הלקחים של האינטיפדה בעקבות כשלון קמפ דויד-והכשלון נובע מטעויות שלושת המשתתפים (ואצל שני הצדדים גם מכוונות לא טהורות)-יכולות להיות בכוונים השונים: מיאוש מאפשרויות השלום ועד הבנה שהצדדים בשלים יותר לשלום.
לטעמי, שני הצדדים למדו את גבולות הכח-וכי באלימות אי אפשר לכפות דבר על הצד השני-ולכן שני העמים בשלים יותר לשלום-שכמובן אפשרי רק על בסיס 67 ותיקונים הדדיים, כאשר אין שיבת פליטים לישראל (אולי רק אקט עזרה סימלי וסוברני)-ומזרח ירושלים הערבית בירת פלשתין-כששכונות ירושלים וגושי התנחלות קרובים הם חלק מישראל תמורת שטח חילופי זהה.
והיה אם נגיע למסקנה ששלום אינו אפשרי כעת-צריך להביא לחלוקה חד צדדית עם החזקת 10% מהגדה-וחובה על ישראל להתחייב בזמן זה (ועל הקהיליה הבינלאומית לפקח היטב)-כי יתרת השטח הפלשתינאי העתידי (10% הנותרים עם תיקונים הדדיים) יהיה פקדון שאסור להקים בו התנחלויות או לבנות בשכונות ירושלים הערביות-אחרת הכל ייראה כמסווה שיקרי לסיפוחים-והעוינות תמשיך ותתעצם.
לטעמי-כל מתנחל בשטחים לאחר מלחמת המגן של 67 הוא לא ציוני (מאחר והגשמתתה הטריטוריאלית של הציונות- הקמת מדינה להגדרה עצמית לבני הלאום היהודי-הוגשמה עם תום מלחמת העצמאות עקובת הדם)-ומאחר ומתוך מגוון שיקולים (מנוחות כלכלית ללא מודעות למעשה הרע ועד לאומנות ומשיחיות עם הרבה כוונות זדון) הוא מתנחל באדמתו של עם אחר ללא הצדקה (ולא משנה בכלל שכתוצאה מרצון להקטנת הסבל האנושי יתבצעו חילופי שטחים זהים שיכילו 80% מהיושבים מעבר לקו הירוק בגבולות ישראל תמורת שטח חילופי זהה-הנקודה השחורה עליהם עדיין קיימת)
|
| |
36. ליוסי נץ 18 - אני מבין אותך אבל
אסור להיקלע ל מצב נפשי של יאוש, למרות שאני מסכים איתך בתפיסת המצב הפוליטי כאן, והכיוון אליו הוא הולך.
בטווח הקצר אכן המציאות עגומה, והימין- דתיים- לאומנים, ישלטו כאן בשנים הקרובות על כל המשמעויות.
אבל , מצד שיני לא צריך להיקלע למצב נפשי של חורבן ואסון, כי יש סיכוי לשינוי בעתיד היותר רחוק.
אם תבחן את השתנות הנרטיב הפוליטי כאן מ 67, תראה שלאט לאט אנחנו זזים בכיוון הנכון.
מאף שעל, ו"טוב שארם בלי שלום" , והתנועה ה"מפוארת" למען א"י השלמה, זזנו למו"מ עם אש"פ, להכרה בפלשתינים ובזכותם למדינה, החזרנו את כל סיני, נסוגונו מלבנון ועשיו אנחנו עומדים להחזיר את עזה.
אומנם, כמו חיל גרוע, קיבלנו שכל רק "דרך הרגליים" . קרי מה שהביא את התזוזות היו שרשרת כשלונות ואסונות ( 73, אינטיפאדות, טרור, והרוגי לבנון), ולא ראיה מדינית הסטורית מפוכחת של מנהיגינו הכושלים.
לכן יש תיקווה, שלמרות מצעד האיוולת המתמשך של מנהיגינו, הכורח ההסטורי ימשיך, תוך כדי מכות בלתי פוסקות , להצעיד אותנו בטווח הארוך , לפיתרון הבלתי נמנע.
נכון , עצוב מאוד, אבל עדיין חיים ולא חורבן.
בברכה
לני
|
| |
37. לעומר: איך אפשר לענות בטיעונים אמיתיים
על בליל הנאצות המוטרפות של ב. מיכאל?
הנה כמה דוגמאות:
את מפלגת העבודה - השמאל הציוני המתון שלנו ,מכנה בעל המאמר "פגר ששכחו ליידע אותו על פטירתו". אכן, טיעון אמיתי ולא מתלהם!
את חלומותיו הכמוסים להכחדת המתנחלים מגלה לנו ב. מיכאל באומרו: " הבטן צמאה לנצחון על כל מפלצות הלאומנות והקלריקליזם המשוגע"... אכן , טיעון משכנע ומנומק היטב.
והפתרון, לדידו של הכותב הנכבד?
"העולם ישנס את מותניו, ישרג את שריריו , יאחז בציציות ראשם של הניצים" - לאמור: הפצצות נאטו על מרכזי הערים הישראליות, עד לכניעת היודאונאצים ולכינון פלסטין...
האם על טרוף-דעת כזה ניתן לענות בשיקול דעת ובטיעונים הגיוניים? אתמהה...
|
| |
|
לא מספיק שאת תגובותיך האינפנטיליות אנחנו רואים באתר של ה"ארץ" גם פה אתה צריך לבלבל את המח,דרך אגב אני רואה שפה אתה וחבריך קוראי "מקור ראשון" קצת פחות מגיבים,כמה טוב לא לשמוע את הבלכם
|
| |
39. לאחד העם, ציוני ,ליברל, דמוקרט, איש שלום,
| בוקי בן יגלי , |
ציון הלא תשאלי |
|
(24.06.05) |
רועה רוח, קוצר סופה, החכם מכל אדם...
הלוואי והיה גם לי תואר ארוך כשלך, כגון:
מנדלה מוכר ספרים, פוסט ציוני, פוסט מודרניסט, אקסטריטוריאליסט, רועה עזים, שפתיים ישק, אומר דברים נכוחים...
כי אז הייתי סותר אחת לאחת את טענותיך המלומדות. אלא שהשבת בפתח ובעל הבית דוחק ובכלל- עייפתי מתואריך האינסופיים.
אז בפעם אחרת...
|
| |
40. לא טעיתי גם במקרה הזה,השמאל הקיצוני נגד ההתנתקות.
| מומחה לשמאלנים |
|
|
(24.06.05) |
כך כתבתי בעבר והיום יש אישור רשמי.
משום מה הכותב לא מספר לנו על תוכניתו לשלום ומהו ההסדר שלו ,מעניין,לא?
אולי בגלל שהשמאל הקיצוני חותר למדינה דו לאומית נטולת זהות יהודית,משהו כמו פלשתין גדולה עם אישור חיים ליהודים?
הם נגד הגדר,נגד ההינתקות ונגד כל מה שיסכן את חלומם.
|
| |
41. בוקי-לכל אחד כרטיס הביקור שלו-ואצלך לא ראיתי אוירת ספרות....
| Ehad Haam-Zionist , |
ליברל-דמוקרט-איששלום |
|
(24.06.05) |
אני יכול להוסיף לכרטיס הביקור:
פרופסור, יליד ההתישבות העובדת, חילוני אוהב עם ישראל ובעד הפרדת הדת מהמדינה, חרד לשלטון החוק ולחברה לא קניבלית אלא בעלת הגינות פנימית.
וכל זאת לא מגביר כהוא זה את נכונות טענותי-אך מסביר את נקודת המוצא שלי.
ואגב, האם אתה אמרת משהו לענין הכתבה????
|
| |
|
אולי לא שמת לב לכך, אבל ב. מיכאל נוטה להשתמש רבות באמצעי רטורי המכונה "מטאפורה". הכוונה היא שהוא לא באמת מתכוון "להכחיד" את המתנחלים, והוא לא באמת מתכוון שישראל תופצץ עד סיום הכיבוש. במקרה הגרוע הוא מתכוון להטלת סנקציות על ישראל, כמו שהוטלו על דרא"פ בזמנו.
|
| |
43. שמע, יא ב.מיכאל! זה לא הולך ככה.
| מרלו-פונטי , |
כתומך התנתקות ===== |
|
(24.06.05) |
שמע, אדם רציני לא יכול לומר דבר והיפוכו, את האמת והשקר ביחד.
אז, פובליציסט עמוק אתה לא. זה אנו מבינים.
גם לא ידען גדול. גם בזה נוכחנו כבר מזמן.
אבל, קמצוץ של עקביות, של יושרה אינטלקטואלית, חייב להיות לך.
אז זהו, שלא!
באוקטובר 2004, טען ב. מיכאל שמימוש תוכנית ההתנתקות היא "סיוטו" של שרון, שממנה הוא מנסה להיחלץ בכל דרך. ש
הנה מה שליהג ב. מיכאל לפני פחות משנה.
"בשורשם של כל הניתוחים הללו עומדת הנחת-יסוד משותפת אחת: אריאל שרון מבקש באמת ובתמים להוציא אל הפועל את תוכנית ההתנתקות. הוא – ושוב יש להידרש למילון הקלישאות התקשורתי – "חצה את הרוביקון", "עבר את נקודת האל-חזור", "עבר מהפך אמיתי", "נחוש, נחרץ, תקיף, נמרץ".
אך במוחו של חשדן חסר-תקנה ועתיר-ניסיון ממשיך לקנן ההרהור העקשני, שמא אין כל שחר בהנחת היסוד הזאת. שרון לא חצה שום רוביקון, לא התקרב אפילו לנקודת האל-חזור, לא חלם אפילו לעבור מהפך אמיתי, ומלוא נחישותו, נחרצותו, תקיפותו ונמרצותו ממשיכות להיות רתומות, כרגיל, לאי-השמטת גרגיר אחד של חול מבין אצבעותיו. וכאשר זו היא הנחת-היסוד, מתברר לפתע כי שרון שוב השיג בדיוק את אשר ביקש להשיג: שיתוק קטטוני מבורך ויציב, אשר ישמר את כיסאו מחד-גיסא וידחוק את הקץ ההתנתקותי מאידך-גיסא."
|
| |
44. טעותו היסודית של ב. מיכאל
| לואנדה , |
שכל ישר |
|
(24.06.05) |
היא שאנו כובשים. ארץ ישראל ניתנה לעם היהודי ע"י חבר הלאומים בשנת 1922.
רוב הפלשתינאים הם צאצאי מהגרים לפלשתינה שהגיעו בעקבות ההגירה היהודית מסוריה ועבר הירדן. עבר הירדן מיושבת כיום ע"י פלשתינאים ופליטים מערב הסעודית - השבטים אותם גירשו ההאשמים.
חילוף אוכלוסין? לב. מיכאל הפתרון.
|
| |
45. לעומר: אבן נגולה מלבי. יפציצו אותנו במטפורות
| ואני חששתי , |
שב.מיכאל רציני |
|
(24.06.05) |
ולא בפצצות של טון. ישנאו אותנו על דרך המשל והשנינה ולא באמת ובתמים.
זה הכל בצחוקים, תודה לאל.
מקסימום - כמו בדרום אפריקה...
|
| |
46. ללני - 33 ואחד העם - 35 - סוגרים שורות, מה?
| משה א , |
עמק יזרעאל |
|
(24.06.05) |
עושה רושם ששניכם מבינים שקריאתו של ב. מיכאל לעצירת תהליך ההתנתקות על ידי מפלגת העבודה איננה, איך נאמר בעדינות, שיא החוכמה. אבל אסור שאחד משלנו לא יזכה להגנה, לא? אז אתם מנסים לאזן את השטות הפנומנלית שלו עם אמירות ש"באופן כללי הוא צודק, ורק בעניין ההתנתקות הוא קצת טועה" וכו' וכו'. במקום לאזור אומץ ולהתנער קצת מהטיפשות, אפילו אם הטיפש שלכם. נו, שיהיה לבריאות.
מה שאינכם מבינים ולא תבינו כבר כנראה, הוא שלמרות שאפשר להסכים שמפלגת העבודה היא "פגר פוליטי" (אף שקצת משעשע לשמוע את זה מפי אלה שמפלגתם לא הגיעה אף לשליש המנדטים של מפלגת העבודה), הרי דווקא עמדותיה המאוזנות נחוצות היום יותר מתמיד, ולא ניתן להחליפן באלה ההזויות של היוסי שנפל מהעבודה והשתלט על המפלגה שלכם. את הויכוח הפוליטי על עצם העמדות עשינו כבר יותר מדי פעמים מכדי שאחדש אותו בהזדמנות חגיגית זאת. קודם תתכחשו קצת לעשב השוטה הפרטי שלכם בדמותו של ב. מיכאל.
ושבת שלום מהעמק.
|
| |
47. מתי זה ייגמר סוף-סוף?
| פדרבוש , |
ארץ נהדרת |
|
(24.06.05) |
אין ספק, האיש הולך ומחכים! מוחו גומע מרחבי חכמה והוא מלקט בדרכו כל שביב של תבונה, כל בדל של דעת והוא נושא על גבו אמתחת ועוד אמתחת שכל ערכן שווה ל...
ב. מיכאל, או בשמו המלא בריזון מיכאל, יצא מזמן ממחוזות השכל הישר והוא עכשיו שוחה בסגנון חופשי במי מדמנת הכסילות. זה לא כל-כך נורא אם נזהרים שלא לפתוח את הפה, אלא שזהו האיש ואלה הליכותיו. וכך משתכשכות להן מרגליות פיו ונמהלות במי המדמנה והוא משפריץ על כולנו. זו, בין היתר, הסיבה לטינופת העם.
|
| |
48. שמע, יא עורך תגובות, זה או הכל או כלום!
| מרלו-פונטי , |
כמתנגד לפרבדאיזם==== |
|
(24.06.05) |
אני מבין את רצונו של עורך התגובות של YNET, לפרסם תגובות התומכות בהתנתקות - וככזו תגובתי הקודמת פורסמה. אולם, יש לדעת, תגובה זו התפרסמה רק בחלקה.
לטעמי (ולטעם היועץ המשפטי) יש לשמור על חופש הביטוי, ככל שזה אינו עובר על חוק ההסתה. וככזה, אני אף מצדד בצימצומו של חופש זה מפני מגפת הקיצוניות האלימה והאנרכית של ימינו.
עם זאת, אין כל ספק למשל שדבריו של ב. מיכאל הם בגדר הסתה פרועה ומכוערת כנגד המתנחלים (למשל "מפלצות הלאומנות והקלריקליזם המשוגע"). אין כל ספק גם, שטוריו הזדוניים של ב. מיכאל הם בגדר הוצאת דיבה ממושכת, חסרת תקדים ושלוחת כל רסן כנגד ראש ממשלת ישראל הנבחר (נוכל, "הורס הכל" וכו').
מנגד, אין כל ספק שהאשמתו של מיכאל בשרלטנות, לנוכח העובדות שהבאתי בתגובה הקודמת, היא לגיטימית ואף מעל לסבירה ביותר.
בנוסף, למתוח על סגנונו המתלהם והאלים של מיכאל ביקורת, גם זו אינה הסתה ואינה דיבה, כי אם ציון עובדה וגזירת משפט שיפוט לקוני.
אם כן, מדוע זה בחר עורך התגובות לקצץ ולעקר כל ביקורת על מר מיכאל? האם עלינו לספוג את גידופיו של האחרון, את חרון אפו המשתלח, את התקפי הזעם הבלתי מוסברים שלו, ואת משטמתו הרגשית העמוקה לשרון ולא להגיב על כך? האם זוהי המתכונת החדשה של השיח הדמוקרטי מבית מדרשם של ברוני חופש הביטוי ו"זכות הציבור לדעת"?
|
| |
49. משה-עם יד על הלב-אתה באמת לא רואה את תרגילי הסיפוח של שרון??
| Ehad Haam-Zionist , |
ליברל-דמוקרט-איששלום |
|
(24.06.05) |
כאן זה לא ויכוח על ההבדל בין התפיסה ה"אלוניסטית" שלך-תהיה מוטעה ככל שתהיה, אך מובנת (ורצוי שתקרא את ארי שביט היום כדי להבין איך אתה שוגה אפילו בתפיסה החד צדדית הזאת)-ובין תפיסת מחנה השלום שצריך לעשות כל מאמץ להגיע להתקדמות ולהסכם תוך זמן קצוב-ואם נגיע למסקנה שאין סיכוי, אזי נסיגה משמעותית שתאפשר קיום עצמאי למדינה פלשתינאית (נניח 90% מהגדה)-כך האחריות העתידית למדינה ולאוכלוסיה ומרקם יחסים זהיר ומתפתח ימתנו את הפערים, ונגיע בעתיד לחוזה שלום על בסיס 67 ותיקונים הדדים(אם נניח שדבקות בחלום זכות השיבה לא תאפשר להם להגיע להסכם כיום)
האם באמת אינך רואה שמזימת שרון היא סיפוח מחצית הגדה-והפיכת היתר לחצי תריסר מובלעות "בסטונותניות" בסגנון "אוהל הדוד אחמד"????
אם אינך רואה זאת-כנראה יש לך בעיה אמיתית בהבנת המציאות.
לגבי עתידה של מפלגת העבודה-אני לא חושב שהיא פגר, אך היא עושה הכל כדי לזכות בתואר זה-ודי בהצלחה(ואגב, ממש בימים האחרונים לפני הבחירות החליטו עשרות אלפים רבים-כשני מנדטים-מתומכי מר"צ להצביע לעמרם מצנע, לאור קריאתו הנואשת וחששם המוצדק שמפלגת האלטרנטיבה תהפוך למפלגה הרביעית בגודלה, אחרי שינוי וש"ס)
ומה קרה? אנשיו של פואד סירסו את חייו של מצנע עד התפטרות-ובמקום מוסי רז, אילן גילון ופרופסור נעמי חזן קיבלו אותם מצביעים שוחרי שלום וחברה הוגנת את השר שימחון ועוד כמה "נציונים" "פרגמטיים" מהעבודה
|
| |
|
נכון , שרון מתכוון למה שב.מיכאל כותב
אבל אם ההתנתקות כן תיצלח, שרון והימין
לא יוכלו גם אם מאוד ירצו לעצור את שאר
ההתנתקויות מכל השטחים כולם,
ממש כפי שלא יכלו לעצור את התנתקותם
של ראשי מערכת הבטחון מכיסאם.
דרך אגב, וויסגלס אמר במתכוון את שאמר
ולא בהיסח הדעת כדי להרגיע את הימין
שעסקת ההתנתקות היא הרע במיעוטו
ולנטרל את חלקם מלהתנגד ולהפריע יתר על המידה
(את השמאל הרי אין צורך, לא כן?)
|
| |
51. למשה א 1, יפה משה, סוף סוף מצא מין את מינו
| לאו , |
מדינת ישראל פלשתינה |
|
(25.06.05) |
|
| |
52. לאברהם אבינו ,סדום ועמורה-זה כאן, תודה אבינו, אין כמוך
| לאו , |
מדינת ישראל פלשתינה |
|
(25.06.05) |
כשאני קורא את ה"מחמאות" שלך אני יודע שאני עושה עבודתי נאמנה.
|
| |
|
לקרוא כאן את הדיון בין "השפויים" לבין עצמם. מה אני אגיד לכם , אם זו שפיות , צריך לשחרר את כל המאושפזים באברבנאל.
|
| |
54. לני-אתה פסימי מדי לגבי האלטרנטיבה להחלפת שלטון הימין
| Ehad Haam-Zionist , |
ליברל-דמוקרט-איששלום |
|
(25.06.05) |
ולכן אולי היתרון הנוסף ביישום ההתנתקות הוא ישראלי פנימי עם השלכות מרחיקות לכת: קיימת סבירות גדולה שהליכוד יתפרק לשנים-מאחר וחציו האידיאולוגי לאומני הוא חסר גמישות להחליט אפילו על דבר פעוט יחסית בקנה מידה מדיני, והוא ההתנתקות מעזה.
קשה לי להאמין כי אנשים השבויים בדוגמא זאת יצביעו בעד מפלגה שעומד בראשה שרון-וקשה לי להאמין שליכודניקים התומכים בהתנתקות יצביעו למפלגה ששלושה רבעים ממועמדי הכנסת שלה הם העתק של עוזי לנדאו ויחיאל חזן
מרגע שהליכוד יישבר, תתחיל תנועה פוליטית של איחודים חדשים-שלא תיעצר במה ששרון מתכנן (שבשבילו ממילא אלו הבחירות האחרונות)-ועל כך תוסיף את הלחץ החיצוני של בוש והאירופאים לקדם הסדר שלום.
אני בהחלט רואה אפשרות ריאלית בעוד שנתים-שלוש לממשלה שבראשה עומד עמי איילון ושר הבטחון שלה הוא דן מרידור (או ההיפך)-ששר החוץ שלה הוא ביילין ושר האוצר שלה הוא ברוורמן-ששרת המשפטים שלה היא ציפי ליבני ושר החינוך שלה הוא יוסי שריד-ששר הפנים שלה הוא עוזי דיין והשר לבטחון פנים הוא אופיר פינס (או ההיפך)-ששר התעשיה והמסחר הוא אולמרט ושר השיכון והבינוי הוא רן כהן-ששרת העבודה והרווחה היא יולי תמיר ושרת התירות היא זהבה גלאון-ושמשרתים בה עוזי ברעם (דתות?) ואברום בורג, מאיר שיטרית ועמיר פרץ וגומס, פורז ואולי אפילו מופז-וגם וילנאי ומצנע ואפילו שר ערבי (בריאות? חקלאות? תחבורה?)
חלומות? אולי, אך רבין נבחר אחרי שמיר וברק זכה בגדול אחרי נתניהו
|
| |
55. ל-31 מפלגת העבודה גוססת ולא בגלל ב. מיכאל
אתה נשמע לי נאיבי. ולא שאין טעם במפלגת פועלים חזקה בישראל (ובכלל), אלא מהטעם שאותה מפא"י נוסטלגית מתה כבר מזמן, וכל מה שקורה היום תחת שמות הירושה "המערך" או "העבודה" רחוק ת"ק פרסה הן מכוונת המחבר בשנות ה-20 והן מהתהליכים הסוציו-אקונומיים שהחברה בישראל חוותה בשנות דור מאז הקמתה של אותה מפא"י.
כי מלכתחילה הייתה הכוונה להקים שתי זרועות (1) יישובים חקלאיים ליישב ולהלביש את הערום של ארץ זו שהייתה ערומה ושוממה מיישובים חקלאיים יהודים ולכן הוקמו מאות הקיבוצים והמושבים השיתופיים לאורך ורוחב ארץ-ישראל מדן בצפון ועד רביבים בדרום. (2) במקביל הוקמו סניפי התנועה בערים והסתדרות העובדים בא"י כדי לכונן משטר סוציאליסיטי (בולשביקי) עירוני נוסח ברית המועצות. ואם אתה זוכר את ההתנהלות שלה בשלטון מיד עם הקמת המדינה שאסרה ייבוא רכב פרטי (פראייווט) שחס ושלום לא תהיינה מכוניות למעמד הבינוני (סוחרים ועצמאים) ובכלל השרו אווירה של חאקי (או חולצה כחולה) ואפילו איסור הבאת ה"ביטלס" טלוויזיה או ר"ל צבעונית או להחזיק יותר מ-10 דולר . אז ככה לא בונים עולם מודרני אלא זה אנכרוניזם אידיוטי. ואם עדיין חיו מנהיגים רבי און חלוצי כמו למשל קדיש לוז (יו"ר הכנסת) אברהם הרצפלד, ברל, טבנקין, אלתרמן ושלונסקי היה עם מי לדבר ואפילו להתפלמס. כיום, שאחרוני המוהקנים בורחים מהקיבוצים שהופרטו ושהמושבים הפכו למחסני תעשייה מושכרים ושההנהגה היא במקרה הטוב מושחתת ובורגנית. מה הטעם בהמשכיותה? איתן כבל זה "העבודה" ?זה יכול להשתוות ל (לובה) אריה אליאב? או הקשקשן חיים רמון צל של עצמו זה מנהיג? הרמאי ברק או המצחיקן פרץ - אלה מנהיגך ישראל? זו הרי פארסה בלתי ראויה לחיקוי על הבמה (של יצפאן) בגלל דלות החומר.
ראה ידידי מהשמאל, צריך לעשות פריש-מיש אמיתי עם החברה הטובים שקיימים עדיין בשמאל, שכל כוונתם להשתית חברה שיוויונית במדינה ולא להמר את האספרציות שלהם לאפיקים מייגעים כמו "התנתקות" שמחבר המאמר דנן כורך זאת עם מפא"י. לכן, אם יש לך ולידידיך כוח אמיתי לגרוף אל השדה הפוליטי כישרונות רעננים מהאקדמיה או עולם העשייה במדע ובכלכלה - פליס דו-אט. ואל תנשוך לי ברגל כשארד לגוש קטיף לעצור את הביזיון הלאומי ששרון הטיל עליך.
|
| |
56. לאחד העם - 49 - מה אתה מתחמק?
| משה א , |
עמק יזרעאל |
|
(25.06.05) |
אתה לא מסוגל להודות שיש אצלכם קיצוניים טפשים שמוכיחים שהשמאל הוא האויב הגדול של עצמו? עוד לא הבנת שכל מאמר של ב. מיכאל מוסיף תומכים לימין כל עוד אינכם מתנערים ממנו?
שוב, המאמר הזה הוא לא פלטפורמה מתאימה לחדש את הויכוח התפיסה של מי מוטעית. לי זה די ברור, אבל עם שבויים בקונצפציות חבל על הזמן להתווכח. מה שכן חשוב זאת מערכת הבחירות הבאה, ושם אתם הולכים לגרום את הנזק הגדול שאתם גורמים תמיד, כי מדביקים את השם הרע שלכם לכל השמאל והמרכז. מצטער, אבל אלה שיש להם זכות היסטורית על השגיאות הפוליטיות הגדולות בתולדות המדינה מימי המדינה הדו לאומית, המולדת השנייה, הבריחה מהמערך ב-1984 ועד היום, פשוט לא משכנעים אותי בסחורה שהם מוכרים.
גם לא תצליח לגרום לי להצטער על זה שעוד שלושה סהרוריים אופוזיציוניים לא נבחרו לכנסת.
ושבת שלום מהעמק.
|
| |
57. למרלו-פונטי , כמתנגד לפרבדאיזם==== 48, איך זה לצאת כעלה
| לאו , |
מדינת ישראל פלשתינה |
|
(25.06.05) |
התאנה של סותמי הפיות? נו, העיקר שפירסמו את 48.
|
| |
|
ב.מיכאל,אתה לא יכול להתאפק 2-3 חודשים?
סילוק המתנחלים מרצועת עזה,קודם לכל דבר אחר.
|
| |
59. ל 55 אלי היקר ! משיח לא בא, משיח גם לא מטלפן !
אולי למען הגילוי הנאות תציין גם שאתה הממושקף איש הימין הקיצוני, שמחלק את זמנו בין הר הבית לתל רומיידה, בכדיי לדלג מעט על הפרסה המלומדת שלך, רציתי להפנות אותך לדברי בני בגין אחרון הנפילים ההגונים של המחנה שלך "למרכולת שלי אין יותר קונים",קם ופנה לביתו, אז מה ? אתה שוב מנסה למכור לנו סחורה יד שניה שתוקפה פג ב 77 , בדרכך להשיב "עטרה ליושנה" בג'בליה, אל בורג', נוסייראת, שאטי, לא אלו אינם יצירות של רמברנדט, נא לא לשכוח את יצירות התרבות והרוח שהעמיד המחנה שלך "נפוטיזם וממלכתיות" של הרב עומרי, "העם והרולטה" של משפ' גבריאלי, "אמא אדמה" של משפ' אלפרון, "כתביי הצדיק" לבית משפ' כהן, "מי יתנני אור" (בעוד 10 שנים !) של ביבי חביבי, ושתהייה לך שהות נעימה ופוריה.
|
| |
60. לאחד העם 54 - אסביר לך למה
| |
|