חדשות  דעות  מאמרים  עוד דעות
נאציזם איסלאמי
יהונתן דחוח הלוי
פורסם: 10.07.05, 06:46
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 142 תגובות ב-142 דיונים
1. כשדחוח הלוי מדבר כדאי לשמוע
מילואימניק   (10.07.05)
זכורני שעוד בזמן שירותו הצבאי, כשכולם היו באופוריית אוסלו, הוא התריע מפני האינתיפאדה שבפתח. לצערנו, לפלורליזם במודיעין יש גבולות והוא נדחק החוצה מהמערכת.
2. כוחו/רצונו של אללה
רוני קליין   (10.07.05)
כל הדתות המונותאיסטיות (יהדות, נצרות איסלם) נהגו בתקופות שונות "לכפות את רצונו של האל" הבלתי נראה, בלתי מורגש, וכנראה בלתי קיים... היהדות רק כלפי "חוטאים" מבפנים, הנצרות והאיסלם גם כלפי חוץ. כיון שעולם האיסלם נותר מאחור ב-200 השנים האחרונות עדיין אנו עדים לתופעות המתחילות ברצח על רקע "כבוד המשפחה", וכלה ב"הברקה" של 15 השנים האחרונות מבית מדרש אל-קאידה: מלחמה ב"כופרים הצלבנים". אין כאן סוג הדומה לנאציזם. יכול להיות שיש דרשני דת מוסלמים הקוראים להשמדת ה"כופרים" אך הם עדיין על תקן של "מיעוט תמהוני" אפילו בעולם האיסלם. המאמינים באידאולוגיה הזאת יכולים לגרום, כמובן, לנזק גדול אך לא לנצח כי אין כאן עניין טריטריאלי או עניין של עדיפות צבאית. "נצחון" אחד אינו סולל דרך ל"נצחון שני". לדידם, כל עוד יש "כופרים" אין נצחון כלל.
3. מה לא נכון כאן,שמאלנים?
ד   (10.07.05)
4. והיהודים לא גזענים?
מיקו ,   מעלה יחורון   (10.07.05)
שהרי אנחנו "העם הנבחר" וכל השאר הם סתם "גויים" שלפעמים נתייחס אליהם יפה ולפעמים צריך להעיף אותם בבעיטה על מנת שאנחנו נירש את הארץ... אז נכון שלא מתכוונים לרצוח את כולם (בטח יש כמה "חכמי דת" שדווקא זה נראה להם נכון) אבל בסה"כ גזענים
5. לא חידשת לי כלום-רק השמאל עדיין עיוור
(10.07.05)
6. נאציזם איסלאמי
חיים ,   בני ברק   (10.07.05)
קראתי את דבריך בכובד ראש, ומצאתי אותם תואמים להפליא לתחושותי האישיות מזה זמן רב. לדעתי אתה צריך להוציא מאמר כזה באנגלית אל העולם הרחב, ואולי באמצעות צנורות רשמיים חסויים אל כל ראשי המדינות בעולם החפשי. אגב - המלה נאצי בגימטרי'ה 151 והמלה איסלמי גם הוא בגימטרי'ה 151. 151 - זה אותיות השורש: קנא. יש הרבה מה לפתח בנושא הזה של קנאה וקנאות כשמדובר על שני סוגי הרשע הנ"ל.
7. המכנה המשותף לפעילים
לימבו   (10.07.05)
הוא שאין באמת כזה פרט לאמונה ברעיון זהה - הג'יהאד במובן הרצחני שלו. הם יכולים להיות בכל מדינה, חסרי אפיון גזעי, חסרי אפיון כלכלי ורק האלמנט הנפשי יכול אולי להסגיר אותם. זיהוי אחר הוא כמובן תפילה במסגד. מלחמה מול מדינה בעלת גבולות וארץ היא משחק ילדים לעומת המלחמה הזו ולכן צריך תפישה שונה לגמרי מאשר להשוות אותם לנאציזם. צריך אולי לתפוש זאת כמחלה שיש להדביר אותה ותחילה כמובן לאתר אותה. תחילה יש לצוטט לכל מנהיג רוחני בכל מסגד באירופה ובעצם בכל העולם. אחרי כן יש לצוטט לכל המאמינים הקרובים לאותם מנהיגים ולאלה המתנגדים למתונים. שיתוף פעולה של האיסלם השפוי הכרחי כדי לשתול סוכנים שיוכלו לחשוף את תעשיית שטיפת המח החסויה. זו הגלויה ברורה ופועלת חופשי מדי ויש לטפל בה כמו בתחנת החיזאללה שנאסרה לשידור בכמה מדינות באירופה.
8. האיראנים אומרים בפירוש שהם ישליטו את האיסלאם על העולם
דנה   (10.07.05)
ואני חושבת מה היה קורה אם ישראל היתה מכריזה שהיהדות רוצה להשתלט על העולם?
9. אני מסכים לכל מילה בכתבה
זאב הים ,   חיפה   (10.07.05)
אני מסכים לכל מילה בכתבה. ריקודי ה"מה יפית" סביב הנאצים המוסלמים, מזכירים את כניעת צ'מברלין (בעל "מטריית השלום") להיטלר (ימח שמו וזיכרו), ואת הסכם מולטוטוב ריבנטרופ, מולוטוב כרת ברית עם השטן הנאצי אבל הדבר לא עזר לו (לתשומת לב הצרפתים, מלחכי הפינכה של המוסלמים). בקיצור: את ניצני הנאציזם האיסלמי יש לעקור במלוא העוצמה והנחישות, ללא רחמים.
10. עוד מאמר בז'אנר של מאמרי הפצת ההיסטריה שמופיעים
בעיקר אחרי פיגועים   (10.07.05)
11. חבל שהשמאל המתון לא הבין את זה עד עכשיו.
(10.07.05)
את השמאל הקיצוני זה לא מעניין מבחינתם הם רוצים להיות הקפואים של הנאצים המוסלמים.
12. מה חדש? שהארופאים יתעוררו!
אמריגו   (10.07.05)
13. ומה בין בן לאדן לעראפת? כלום. ובין עראפת לאבו מאזן? כנ"ל.
שלמה ,   חיפה   (10.07.05)
14. כולם יודעים איפה היה האיסלאם ללא היהודים
(10.07.05)
= לא קיים
15. נסראללה ובן לאדן הם היטלרים חדשים
(10.07.05)
הם מנסים להשמיד אותנו לא פחות ולא יותר. צריך להתעורר לפני שיהיה מאוחר מדי
16. זילות השואה! כשמשווים את חבריך הכתומים לנאצים זה גם בסדר?
ל-זחוח   (10.07.05)
17. צביעות
סמולן ,   נגב   (10.07.05)
אמירות המתנחלים לא פחות חמורות. זכורה לי במיוחד מתנחלת נאה ואינטילגנטית שאמרה מבלי למצמץ שאינה מתנגדת לרצח ילדים פלשתינאים מכיוון שבעתיד יהפכו לטרוריסטים. מדבריה משתקפים היטב דבריו של הימלר בפני קציני ס.ס כאשר הסביר להם מדוע עליהם לרצוח ילדים יהודים.
18. ל-6
(10.07.05)
151 זאת גם הקידומת להתקשרות לתא הקולי, זה לא קשור איכשהו?
19. כתבה פופוליסטית. ההשוואה לא נכונה
שי   (10.07.05)
ההבדל המשמעותי ביותר הוא בין תפיסת הגזע הנצית לבין האיסלם הקיצוני הוא שמי שאינו ארי אינו יכול להפוך לכזה. לעומת זאת כל אחד יכול להתאסלם. כלומר אין פה תפיסת גזע במובן הנאצי. אני מניח שכותב המאמר מודע לעובדה אבל כניראה נוח לו לעשות השוואות פופוליסטיות.
20. תורת הגזע
מאיר ,   מעלה אדומים   (10.07.05)
המאמר מטעה. הנאצים מדברים על גזע, וזה קרוב יותר ליהדות מלאיסלם. קשה לההפך ליהודי ובילתי אפשרי להפוך לארי. קל יחסית להפוך למוסלמי (או לנוצרי). המוסלמים הקיצונים הם פשוט קיצונים, וכאלה קיימים מכל הגזעים והדתות. לצערי גם בין היהודים יש קיצונים וגזענים. לא עם סגולה ולא אור לגויים.
21. הגדרה מדויקת!
אורן ,   רמת אביב   (10.07.05)
למרבה הצער, אני מסכים איתך לחלוטין! אל קעאידה וקנאי האיסלאם מייצגים נאציזם בגירסה איסלאמית - האיום הגדול ביותר על שלום העולם וקיומו מאז סיום מלחמת העולם השניה
22. ההשוואה שלך לנאציזם אינה מקרית
יעל   (10.07.05)
הרי יכולת לתאר את הסכנה באיסלם הקיצוני בלי לערוך השוואה לנאציזם.ההשוואה הזאת באה לחזק את הדמוניזציה של האיסלאם באשר הוא(מספיק לקרוא תגובת הקוראים). המאבק באל קאידה וספיחיו צריך להיות רצוף וחד משמעי,אך שמוש בביטוי טעון והפיכת בן לאדן לדובר האסלאם,מביאה רבים פה למסקנה שכל מוסלמי הוא בן לאדן קטן או נאצי וברור מה יש לעשות לו.הרי המאבק של אותו מטורף הוא גם באסלאם עצמו-המתון,המשתף פעולה עם המערב. וכמו כל תופעה קיצונית,היא מתפתחת ומתחזקת בתנאים מסוימים כמו עוני,תחושת השפלה ודיכוי-אך מזה מתעלם הכותב כי קל יותר להציג תופעה מחרידה כזו כאילו צמחה יש מאין.
23. תבדוק בציציות שלך קודם
אדם   (10.07.05)
ההתקפה המתוזמנת על האיסלאם אינה חדשה ואינה מפתיעה ואין ספק שבן לאדן וחובריו עושים נזק בל יתואר לאיסלאם וערכיו. חבורה של תמהונים שהובלו ע"י המערב כאשר היה למערב נוח להשתמש בהם כחוד החנית נגד הקומוניזם באפגאניסטן ואם נזכיר לכותב גם החמאס בזמנו עודד וקודם ע"י מי שעומד בראש ממשלת ישראל כיום. חרב הפיפיות התהפכה והיום הוא מופנה דווקא לכובשים בעיראק (בצדק) ובשל כך כנראה למקומות אחרים בעולם ( לא בצדק). אך לפני שיקבע הכותב על היות האסלאם נאציזם שיבדוק ויפשפש ביהדות קודם אותה דת "נאורה " שרואה בעצמה כעם הנבחר. שטבעה שאת הטוב בגויים למיתה, שפוך חמתך על הגויים ומבלי לכנס לביטויים הגזעניים המצויים בשולחן ערוך. דת שמעמידה את החמור לפני הגר ומאפשרת ליהודי לגזול את פרנסתו ואת קנינו של האחר והכל בשם התורה ושם שמיים לפני שתתקוף האסלאם בשל חבורה של קנאים מטומטמים שעושים לו רק נזק מוטב לך שתפשפש בדת שלך. כאשר אתה קובע שהאחר הוא נאצי בשל מיעוט קיצוני שנמצא בתוכו אל תתפלא כאשר יזרקו לעברך אותם מלים ממש ומאותם טיעונים בדיוק. ההכללה שלך באה לשרת אינטרס אחד ואינה באה לנתח את התופעה המזיקה. זהו אוסף מלים מגובב שמטרתו הינה השחרת פניו של האיסלאם ואינה באה לבדוק לבחון והילחם בתופעה מזיקה כמו בן לאדן. המשיחיות בישראל של היום היא מהחזקות והמזיקות בעולם והיא זו שתביא למהפכה צבאית שאתה וחברייך כלכך מייחלים לה . התהדרותך בתארים אקדמאים או היותך ב JPCA רק מוכיחים כמה אתה מגוייס והשנאה פשוט הטריפה את דעתך. האיסלאם אינו בן לאדן ובן לאדם אינו האיסלאם. אם העיראקים נלחמים נגד הכובש הרי זו זכותם כמו שזו זכותם של האפגאינם להלחם נגד הכובש. לך ולדומיך יש מטרה אחת ויחידה והיא להוביל את העולם באם ניתן למלחמת חומרה באיסלאם שבאה אך ורק לשרת אינטרסים שלך ושל חבורת המטורפים הזורעים הרס וחורבן בעולם כולו.
24. שטויות במיץ
תמיר   (10.07.05)
מה הקשר לנאציזם? זו מלחמת דת, לא מלחמה גזעית. אם למשל המערב יתאסלם, הג'יהאד ייגמר.
25. עכשיו לך תספר את זה לבריטים ולצרפתים
תביא חמור לשוקת אבל ,   לך תכריח אותו לשתות!   (10.07.05)
26. והדתיים רואים ביהדות את "העם הנבחר" הטוב מבין העמים. אז מה?!
ביקורתי   (10.07.05)
לא שאל קעידה היא חס ושלום כוס התה שלי, אבל גם לא רבני היהדות ובמיוחד לא רבני ההתנחלויות.
27. ומה עם נאציזם יהודי?
די לביזוי השואה   (10.07.05)
אלו שטוענים שהם עם סגולה כבר כמה אלפי שנים ויצא להם כבר כמה פעמים במהלך ההיסטוריה לעשות כמה ג'נוסיידים בכמה עמים שהתיישבו להם על טריטוריה שלטענתם אלוהים נתן להם? ומה עם הנאציזם היהודי ששב ומתעורר היום, ואם רק תיתן לו הוא ישמיד בשמחה - נתחיל מהפלשתינים, נמשיך בסתם ערבים ונגמור בכל המוסלמים עלי אדמות? לא שמעת קריאות כאלו? לא קראת כתבות כאלו באתרים נבחרים וגלויים? או שמא היחס שלך לשם התואר "נאציזם" דומה ליחסם של חבריך הניאו-נאצים מגוש קטיף או כל חברי הכנסת במדינה - מה שלא מוצא חן בעיני הוא נאצי, ואם אומרים עלי נאצי אני קופץ, צורח משתולל ומאיים לרצוח את האומר? די לביזוי ולהכחשת השואה.
28. ל-26, אתה דמגוג נבל, הרבנים אינם מטיפים לרצח ולהשלטת
אלעד ,   חיפה   (10.07.05)
היהדות על העולם. אם כבר ההיפך, הם עורמים קשיים ככל יכולתם, שלא לצורך, לכל מי שרוצה להסתפח על היהדות.
29. ומה עם הנאציזם של קיצוני המתנחלים האנטי דמוקרטים והאלימים?
רפיק ,   ת"א   (10.07.05)
הם לא סופרים ממטר 3 מיליון וחצי פלשתינאים ומתייחסים אליהם כאל תתי-אדם
30. מתי יפסיקו להשוות כאן כל דבר לנאציזם? אולי עדיף סטליניזם?
קפיץ   (10.07.05)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה