דעות  מאמרים  גילי סופר
צאו לו מהוורידים
פורסם: 09.01.06, 10:17
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפסת כתבה הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 80 תגובות ב-80 דיונים
31. האם להאריך את חייו
אווה   (09.01.06)
לדעתי צודק הכותב בכך שאין לדעת איך יסתיים . ולא בטוח שהיה רוצה בהתערבותו של הציבור . אולם אריק שרון עדיין לא אדם פרטי מכיוון שהוא לא מזמן תיפקד שראש ממשלה במלוא כוחו . תרם רבות ,גם אם תמיד הסכמתי פוליטית עם דרכו,עדיין הוא נחשב ברוב הציבור כרה"מ .לא בידי הכותב או אדם אחר ההחלטה האם יש טעם להאריך חיים.רק למשפחה. אבל מוקדם עדיין.
32. מסכימה
תמר מבורך ,   גבעתיים   (09.01.06)
33. כל הכבוד לך.
אאידה   (09.01.06)
טוב שמישהו מבטא את דעתם של רבים - הפלישה לפרטיותו וממש חדירה לתוך תאי גופו מעוררת חלחלה. נראה לי שתאוות הסקופ של כלי התקשורת לא יודעת גבול.
34. הודעה לגילי סופר
משה גולדפרב ,   הרצליה פיתוח   (09.01.06)
לגילי סופר, מכיוון שלטור קוראים דיעה, זכותי להודיע לך: דעתך אינה מעניינת אותנו ומייצגת דעת מיעוט. אדם נערץ כמו אריק שרון, מנהיג משכמו ומעלה ומי שחסרונו מייצר ואקום אדיר למדינה רגישה כמו שלנו, זה בוודאי מענייננו איך הוא מגיב אפילו לזבוב על הקיר. זה בא ביחד עם תפקיד ציבורי, בדיוק כפי שחשיפת תיקו הרפואי הייתה מעניין הציבור. באיחולי החלמה מהירה ושלמה ואפילו חזרה לחיים פוליטיים פורים (רק במידה וירצה), משה.
35. מעולם לא קראתי מאמר שאני כל כך מזדהה איתו.
לאה   (09.01.06)
ראש ממשלה עם פיליפינים צמודים ועם שקיות שתן,איזה ביזיון לאיש הזה ואיזה ביזיון לעברו המפואר.
36. אריאל שרון הוא לא אמא שלך.....
מאחל להחלמה   (09.01.06)
אין ספק, את הציבור אמא שלך (יתכן מאד שאישה ראויה ומכובדת) אינה מעניינת. כנ"ל רצונה או רצונך להמשיך ולחיות בנסיבות קשות. אבל רה"מ אריאל שרון ב ח ר בדרך אחרת מתוקף מעמדו ומקצועו - ולכן עניין הציבור בו ובמחלתו אינו בשום אופן "חוסר כבוד האדם", ואינו לחלוטין "חדירה לפרטיות". רק לאחר החלטת רופאים ומשפטנים שאפסה כל תקוה לחזרתו (הוא ע ד י י ן ראש ממשלה על פי חוק), יוכלו הוא ומשפחתו לחזור לאנונימיות מסויימת ולקבל החלטותיהם קשות כקלות בצינעה מסויימת. בכל מקרה אני מאחל לו שנים רבות, ברוכות ונעימות כסבא לנכדיו .
37. תנו לנשום בשקט
(09.01.06)
הדרך של שרון עוד ארוכה עד להחלמה זו או אחרת. תפקידנו כעת הוא לזוז הצידה ולתת למי שצריך וראוי שיהיה שם לטפל ולתמוך. לעיתים עלינו להתגבר על האינטרס הסקרני שלנו (והכלכלי של התקשורת), ולתת לאדם להתמודד בכבוד. תנו לו, וגם לנו, לנשום בשקט ולהתקדם.
38. איש לא חכם
איתן ,   מרכז   (09.01.06)
הבעיה של אנשים כמוך ולשמחתי הם אינם רבים, הינה שמרוב השכלה "התחפף" לכם משהו במוח. אנשים עצובים שמוצאים עניין ברוח דברים אלו...פשוט מרחם עליך... לא שווה להגיב... אתה מיעוט שבמיעוט... תמצא עניין יותר כיף מאשר לשבת ולכתוב מיילים באינטרנט.!
39. מסכימה עם כל מילה
רוני ר.   (09.01.06)
40. גילי היקר
שרון ,   תל אביב   (09.01.06)
לדעתי צריך לקחת כל מקרה לגופו ולכן אי אפשר לומר, שבגלל שההשלכות של השבץ יכולות ליצור מגבלות גופניות ונפשיות לרה"מ, יש צורך לתת לו למות כבר עכשיו. אני מאמינה שבניו של אריאל שרון שיושבים דרוכים ליד חדרו ומחכים בקוצר רוח שיתעורר, לא היו רוצים לראות את אביהם מכוסה בסדין לבן, ומוכנים להתמודד עם כל גרורות השבץ.. מעבר לכך, אנחנו, בתור אומה שבחרה ברוב קולות של אריאל שרון לראש ממשלת ישראל, וחלקנו הגדול רואה בו יותר מ"עוד" ראש ממשלה, רוצים לדעת מה שלומו ואיך הוא מרגיש ואיך הוא מתקדם לא מתוך חטטנות או חוסר כבוד, אלא מתוך דאגה אמיתית וצורבת. אני יכולה לומר לך, בתור בחורה בת 21 שבחרה בשרון לראשות הממשלה שלא עצמתי עין כמעט מאז יום חמישי בגלל הדאגה שלי לאריאל שרון. יש כאלה שאוהבים אותו באמת, מהלב, ודואגים לו באמת. ובדיוק אותם אנשים רוצים לקבל את אותו מידע שיכול לעודד אותם, בדיוק כמו עומרי וגלעד - בניו הביולוגים של אריאל שרון!
41. ל 8 אהבתי את תגובתך
דוד   (09.01.06)
42. ... בניו הביולוגיים? גילי סופר, יש לי הפתעות בשבילך...
אמא שאמצה ,   ישראל   (09.01.06)
גם אם הם היו בניו הלא ביולוגיים הם עדיין היו בניו . תתפלא, אבל הורים שאימצו רואים בילדיהם - ילדיהם לכל דבר למרות שלא ילדו אותם ביולוגית.
43. שימוש ציני
חנן ,   באר יעקב   (09.01.06)
התעמולה גויסה במלוא כוחה כמו ברוסיה הסובייטית, לא חלילה בשביל שרון, שיזכה לשנים ארוכות בחוותו ליד ילדיו ונכדיו, אלה בדאגה עמוקה עד תמיהה לאותם יצורים שהימרו על קדימה, שאבדה כששרון לא מתפקד והם חוששים לגורלה, ועל כן גוייסו כל שופרות התעמולה עיתונאים ערוצים וכתבים.
44. רוצים לדעת מה המצב.
למה ,   אנו מודאגים   (09.01.06)
מה שאנשים צעירים בישראל לא מבינים- הוא שאריאל שרון הינו חלק בלתי נפרד מההיסטוריה האישית של רבים שגדלו כאן. האיש ,בנתינה הבלתי פוסקת שלו למדינה ולחברה , כמו רבים אחרים אם זה בתחום הבטחון, אם זה בתחום החברתי, אם זה אך ורק בעצם השארותנו כאן,בתנאים שלפעמים היו קשים מנשוא, היה לאחד מעמודי התווך שמחזיקים את המדינה . לכן היחס למחלה ולאופן הטיפול אחרי המקרה הראשון מאד מטריד וחשוב לנו לדעת בדיוק איך מטפלים בו. האיש חזק ולא איש כמוהו ישבר בקלות . אנו לא רוצים שיהיה צמח אלא שיחזור להיות בריא ומתפקד. אם האיש יהפוך לצמח,אזי משפחתו הקרובה תקבלו חזרה וההחלטות כולן יהיו שלהם . עד אז אנו רוצים שיקבל את הטיפול הטוב ביותר כראוי לו מכל הבחינות. ולצעירים : קראו ולמדו אתההיסטוריה של האיש שהיא חלק מההיסטוריה של מולדתכם ואל תהיו כל כך מנותקים, בורים ואדישים. גם לכם תהיה ההיסטוריה שלכם . אישית ולאומית ונקווה שתהיו מספיק חזקים , שתולים בתוך המולדת , ישראל,על מנת שתוכלו לשמור אותה לדורות הבאים .
45. צודק התיקשורת הגזימה כרגיל בדיווח והגיע הזמן לצמצם ..
גדי ,   כרמיאל   (09.01.06)
46. צריך להפריד בין כמה מקרים
הילה ,   ירושלים   (09.01.06)
לא מדויק. המקרה של שרון לא בהכרח נכלל ברשימת המקרים שבהם ניתן לבחור שלא להאריך את חייו של אדם. הרופאים עוד לא יודעים מה מצבו המדויק של שרון - האם הוא יוכל לחזור לחיים עצמאיים במידה מסוימת או לא, וכל עוד הדבר הזה אינו ברור, לא ניתן להחליט בשבילו - לא הרופאים ולא בני משפחתו - שלא להאריך את חייו. ההחלטה הזו תהיה נתונה בידי בני משפחתו רק במקרה שמסיבות מסוימות הוא לא יוכל להחליט על זה בעצמו - אם בשל ליקוי בשיקול הדעת ואם בשל ליקוי מוטורי כזה או אחר. מעבר לכך, כל עוד היועמ"ש לא הכריז על מצב של נבצרות קבע ממילוי תפקידו - הוא עדיין אישיות ציבורית. נכון שלא כל המידע הנמסר בתקשורת הוא חלק מזכות הציבור לדעת, אבל מצבו הכללי של ראש הממשלה בהחלט נכלל בתחום של הזכות הזו של הציבור. צריך לזכור שבמצב הנוכחי הרופאים עוד לא יודעים מה יהיה מצבו של שרון לאחר הפסקת פעולתם של חומרי ההרדמה, והטווח האפשרי של עצמאותו הוא רחב למדי. אין טעם להספיד אדם שאנחנו עדיין לא יודעים כמה הוא חי.
47. מסכימה עם כל מילה
נעמה שחר ,   קיבוץ געש   (09.01.06)
48. מר גילי סופר היקר !!!!!!!
דוקטור z   (09.01.06)
עם כל הכבוד הקשר בין המציאות למאמרך הוא מקרי בהחלט עד כדי פנטזיה אישית מטורפת ! ראשית כל עם אמך (שתהיה בריאה) תגיע למצב שתיארתה (חס ושלום) אף אחד לא ישאלך אם לנתחה או לו הפרצודורה הרפואית היא לעשות מה שניתן להצלת חייה . השאלה עם להשאר בחיים תצוץ רק במידה שלאחר שנעשה הניתוח והחולה זקוק למכונות הנשמה/הזנה כדי לשרוד ורק החולה יוכל לבחור עם לנתקו .במידה והחולה אינו יכול להביע עמדה משפחתו מדרגה ראשונה תוכל להתחיל בפרוצודרה משפטית להמתת חסד. שנית אני לא חושב שיש אפילו אדם אחד בארץ (למעט שונאנו) שירצה לראות את מר שרון חולה סיעודי שאינו יכול לתפקד .אבל חשוב לזכור שאין שאלה אם לאפשר לו לחיות או לא לא לעם ולא לאף אחד גם לא לבניו את חייו חיבים להציל ! ובמידה והמצב יתבקש המתת חסד החוק מאפשר זאת בדרכו האיטית וה ברקוקרטית.כתבתך הזויה הציבור מביע סקרנות בצורה לגיטימית במידה ובניו של שרון ירצו למנוע מתן פרטים לציבור הם יכולים לעשות זאת בהפעלת חוק חסיון רפואי.הסיבה היחידה שניתן להתעדכן במצבו היא שהם מאפשרים זאת. לכן ידידי היקר אני חושב שמאמרך לא רלונטי ומביע דעת יחיד וכמו שצינתי קשרו למציאות לא קיים...
49. נכון, ושהוא יניח לנו!
ישראלית   (09.01.06)
50. גם אתה מנצל את מצבו לאג'נדה שלך נגד רופאים ורבנים
אויס ג'וועפד   (09.01.06)
51. גם לראש הממשלה מגיע קצת פרטיות
ה.ק.   (09.01.06)
ההחלטה אם להאריך את חייו או שלא היא של האדם עצמו (אם הכין צוואה ברורה בעניין) ושל בניו (בעניינו של שרון), אבל בהחלט מגיע לו ולמשפחתו קצת שקט מהמולת התקשורת. די הניחו לו!
52. נכון אבל בניו בחליטו שהם רוצים לנסות הכל עבורו- הוא לא אמר ב
נכון אבל ...........   (09.01.06)
בניגוד לאמך שהוא רוצה לתחפפף מהחיים מהר בלי מאבק. זכותנו כעם להביע אהבה. אין לנו זכות לחטט. אבל האופן שהפרטים נמסרים ממור יוסף נמסרים באחריות.וברגישות. שרון הוא לא רק אדם פרטי . רוב ימיו היה אדם ציבורי מאד. לכל דבר יש מחיר. אני גם חשה שהכל מבינים שהוא לא יתפקד כראש ממשלה אבל חשים צורך להביע אהבה. מגיע לו לקבל את האהבה הזאת גם אם הוא כרגע לא במצב מודע לה. מגיע לבני משפחתו לשמוע גם כמה אוהבים את אביהם. אני חשה גם שגזרת עליו צורך למות משום מה בגלל שאימך בחרה כך לעצמה. נכון שערך כבוד האדם חשוב מאד ואל לנו לדחוק קץ להרבות סבל. אבל יש לו בנים ואת זה הם מחליטים בשעה שהוא לא הורה להם מראש מה לעשות במקרה שכזה....
53. אני מסכימה עם כל מילה
הניחו לו ,   גדרה   (09.01.06)
54. אין לך מושג על מה אתה מדבר!!!
avi   (09.01.06)
עם כל הכבוד לך כתב נכבד, אין לך מושג על מה אתה מדבר!!! יש לצערנו יותר מידי אנשים משותקים בעולם, וזה לכשעצמו מאוד עצוב. בן אם זה כתוצאה ממחלה או חלילה מתאונה, עדיין ניתן לקיים אורח חיים מלא. נכון, אורח חיים זה הוא רצוף בקשיים, אבל!!! הוא בהחלט אמיתי. יתרה מזאת, באיזו זכות אתה בכלל מרשה לעצמך להחליט שצריך "לשחררו מחיינו". יש לך מושג מה מצבו? לרופאים אין מושג, אבל אתה כבר משחרר אותו מהחיים. הייתי מצפה ממך לברר קצת דברים לפני שאתה פורט את המילים על המקלדת כבל עם ועדה. פשוט חבל מאוד'. נ.ב. גם אני לא נימנה על מעריצי אריאל שרון. לזכותו יאמר שהוא משקיע מחייו כבר למעלה מ-50 שנה למען כולנו. רק בשביל זה, מגיע לו שיעשו הכל, אבל הכל ע"מ שהוא יוכל לחזור הביתה. וכן, אם לא הבנת כתב יקר, אני משותק וחי. קשה, אבל חי.
55. באמת יש גבול לדיווחים ולחדירה לפרטיות
זכות הציבור לא לדעת   (09.01.06)
56. אתה מוכן לוותר על האיש ואני לא. אבל,
מריאנה ,   מודיעין   (09.01.06)
1. אני מסכימה איתך רק בדבר אחד: צריך להפסיק את הדיווחים המפורטים על רגליו, ידיו ושאר איבריו של שרון. כואב לי על שהופכים את גופו לנכס לאומי-ציבורי. בהחלט פוגעים בפרטיותו. 2. לא אסכים עם הדעה שהבעת לגבי דרך הטיפול בו. גם אני לא התכוונתי להצביע עבורו בבחירות הקרובות. 3. אחד מהשניים: או שאתה לא אנושי או שלא שמעת שישנם גם מקרים מאוד דומים שבהם האנשים חזרו לחיים ולבני משפחותיהם. נדמה לי ששני הדברים יחד ...
57. הסכמה מלאה עם תגובה 52
מריאנה   (09.01.06)
58. די להכנס לנשמתו של מר שרון
מרכז   (09.01.06)
לא אנו הציבור נקבע מה רצוי או לא רצוי לכבוד ראש הממשלה. בניו משפחתו הרופאים הם שיקבעו. הלוואי ויחלים ויצא מזה. אולם בקשה לי אנא אנא הפסיקו לדווח לנו כל היום מה מצבו הוא השתעל הוא זז תנו לו את הפרטיות המגיעה לו כאדם התפללו בקשו שיחלים אל אל נא תדווחו כל רגע . האמת אני בעיקר נושאת תפילה שיחזור לבניו ןלנכדיו היקרים שיהנה מהם ומהחיים הטובים שהלוואי ועוד נותרו לו. לענייני המדינה לא נראה לי שיוכל לדאוג יותר.
59. תנו לישון ברוגע
סנדי ,   אשדוד   (09.01.06)
תנו לישון ברוגע
60. צאו לו מהורידים
אורנה ,   אמר'קה   (09.01.06)
aש שב בשקט. ודאג רק לאמא שלך,,,,
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה