חדשות  דעות  מאמרים  שאול אריאלי
הגבול המזרחי האמיתי
שאול אריאלי
פורסם: 14.02.06, 07:45
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 68 תגובות ב-68 דיונים
1. שווה כל אגורה
משה א ,   עמק יזרעאל   (14.02.06)
מר אריאלי מנסה הפעם לשכנע אותנו בתחשיב כלכלי מבולבל. מצד אחד הוא מציג את העלות הקשה של פינוי מספר גדול של מתנחלים לפי מפתח עזה, ובאותה הנשימה מציע שנפנה יותר (ואז זה יעלה הרבה יותר, כמובן). את ההבדל בין ההצעות הוא תולה בתקווה מפוקפקת למדי שלפי הצעתו נזכה לסיוע מהקהילה הבינלאומית לפינוי ולפי ההצעה האלטרנטיבית לא נזכה. זאת ככל הנראה תקוות שווא, כי גם להתנתקות המוסכמת עד לגבול הקו הירוק ברצועת עזה, שעכל העולם גמר עליה את ההלל (ושאכן הייתה צעד נכון וחשוב, לפני כמה כאן קופצים) לא התקבלה כל עזרה כזאת. בהערת אגב אומר, שהפינוי ביו"ש לא יהיה לפי "מפתח עזה", כי בעזה היה מרכיב יחסי גבוה של נכסים חקלאיים שהיה צריך לפצות עליהם, ושלא קיים באותו היחס ביו"ש. גם החלק של הפינוי הצבאי, שהיה מרכיב ניכר בעלויות פינוי עזה, איננו גדול פי 7 ביו"ש בהתאמה ליחס בין מספר המפונים. לפיכך כל התחשיב של מר אריאלי רעוע ובלתי מבוסס. בתחשיב שלו, שוכח מר אריאלי שלפינוי אין רק צד של ההשקעה, אלא גם צד של החזר ההשקעה. ככל שהעלויות השוטפות של החזקת קו ארוך תהיינה גבוהות, הן נמוכות בהרבה מעלות ההחזקה של הצבא הממוגן והמשוכפץ שחייב להיות כל עוד אנחנו מחזיקים בעומק השטח ושלהן יש לצרף את העלויות הקשות של החזקת מערכות הכבישים הנפרדות, ההשקעות הלא נגמרות בהתנחלויות עצמן וכן הלאה. מכיוון שאני משוכנע שגם מר אריאלי איננו בעד השארת הכיבוש, ממש לא ברור בשביל מה הוא מעוניין להגזים כל כך בעלות הפינוי ולהסוות את החסכון שיתקבל. אבל מעבר לכך, בנסיבות הנוכחיות של העמדה הפלסטינית ושל אלמנטים לא מעטים מהאומה הערבית בכללה, החזקת בקעת הירדן נשארת חיונית למניעת חיזוק יתר של הגורמים העוינים בתוך שטח הרשות הפלסטינית והיכולת הפלסטינית להכניס "נשק מפר איזון" לתוך שטח פלסטין. לפיכך, אם יהיה צורך בגדר מזרחית שתעלה, על פי תחשיבו של מר אריאלי עצמו, כ-400 מיליון דולר, כלומר פחות מ-2 מיליארד ש"ח, זה עדיין הרבה פחות מעלות פינויה של הבקעה (שם, בגלל הנכסים החקלאיים, מפתח עזה כן יתפוס) שלא ייפול מ-10 מיליארד ש"ח. גדר כזאת, אם כן, דווקא כדאית מבחינה כלכלית, בניגוד לנסיונו של מר אריאלי להציגה כיקרה. לסיכום אומר: כנראה שמר אריאלי, שגישתו לפתרון הסכסוך ספגה מכה אנושה בעליית החמאס לשלטון ברשות, מסרב עדיין להתחבר למציאות. עדות מובהקת לכך ניתן למצוא בפסקת הסיום, שבה הוא מתעקש לספר לנו למה כבר הסכימו אותם פלסטינים שעליהם השליך את יהבו בעבר. סליחה, מר אריאלי, מה זה בדיוק חשוב היום? אמנם אותם פלסטינים שאיתם הוא לכאורה כבר סיכם את העניינים, אולי הסכימו לחילופי שטחים כאלה ואחרים, אבל לא הסכימו לוותר על זכות השיבה. אולי הכירו במדינת ישראל, אבל לא במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. אבל כל זה במילא היסטוריה. היום יש עסק עם פלסטינים אחרים ועם דיעות אחרות, ומוטב שמר אריאלי יעשה התאמה מהירה של דיעותיו ותחשיביו למציאות הנוכחית. במציאות זאת, ביצוע ההפרדה היקרה לכאורה לאורכה של גדר הפרדה ארוכה ויקרה, שמר אריאלי מנסה להפחיד אותנו מפניו, דווקא שווה לנו כל אגורה.
2. שאריאלי יציג את עצמו כמו שצריך - מועמד מר"ץ לכנסת
צונאמי   (14.02.06)
ואז נראה את המאמר באור הנכון - מאמר פוליטי גרידא ולמאמר - את התוכנית שאריאלי מציע עכשיו הציע ברק בקמפ-דייויד והפלסטינים דחו בשתי ידיים. אז מה הוא מציע לנו את הסחורה הרקובה הזו בשנית?
3. הלו אריאלי תתעורר! היו בחירות ברש"פ וזרקו את החברים שלך
(14.02.06)
עכשיו יש לנו את חמאס שהצהירו שהם לא מקבלים את אוסלו ולא את מפת הדרכים. אז עם מי תדבר? עם הקירות? עם הלאמפה? תחליף דיסקט אריאלי ותתלוש כמה דפים מלוח השנה כשתתעורר. אנחנו לא ב-2000 יקירי, אנחנו כבר ב-2006
4. מה לגבי גוש עציון ואריאל?
קובי   (14.02.06)
5. על מדינת ישראל להתבצר בתוך גבולות ברי הגנה, מפני העולם הערבי
סולו   (14.02.06)
וגבולות ברי ההגנה הן, - במזרח, נהר הירדן. - בדרום, סיני מפורזת מכוחות צבא. - בצפון, דרום לבנון מפורזת מאירגוני טירור. - בצפון מזרח, רמת הגולן. ובתוך גבולות אלה להחזיק את האוכלוסיה הערבית, תחת שילטון כיבוש יעיל עם אפס סובלנות לפעילות טירור, כלומר, לחסל את עוסלו כליל. וכל ערבי שלא יוכל להסכים לחיות תחת שילטון היהוד, פתוחה לפניו הדרך להגר לאחת מ-22 מדינות ערב, בעלות השילטון הערבי, הלא חשוך, והלא מושחת, והלא רודני, ששורר בהן. כך גם עם כל סמולני שלא יכול לסבול את הכיבוש, הוא יכול ללכת ולהגר לאחת מארצות הגולה, ולהזריק עצמו עד-דלא-ידע,
6. שאול אריאלי
בר-נחום פנחס ,   באר-שבע   (14.02.06)
לא מזמן שרנו דונם פה דונם שם התישבות היתה מילת קודש היום הממסד מצד שמול אומר היום דברים נגד הממסד הציוני נו מה עושים? והתקשורת שכחה שזאת מדינת היהודים
7. אריאלי צודק, צריך גבול קצר, הגבול על הירדן
לאו ,   מדינת ישראל פלשתינה   (14.02.06)
והערבים שישובו הביתה למולדת הערבית בסעודיה וכל השאר.
8. ויתור על בקעת הירדן = קשר יבשתי בין איראן לחמאסטאן
(14.02.06)
9. --------- מה קרה לך, עם ישראל? -----------
בן   (14.02.06)
מה זה צריך להיות "לפצות את הפלסטינים בעתיד"? אתה עדיין תקוע ב"שטחים תמורת שלום"? תתעורר, הערבים לא מעוניינים! וחוץ מזה, איזו זכות היתה לנו לגרש את הערבים מהגליל או מגוש דן? אולי צריך לפצות אותם גם? ובכלל, למה הקמנו כאן, על אדמה ערבית, מדינה של מהגרים מאירופה וצפון אפריקה? התשובה היחידה - כי זו היא ארץ ישראל, ארצו של העם היהודי. גם גוש דן, וגם יהודה ושומרון. אז או שנעמוד על כך, או שנסוג צעד אחר צעד, תחת קריאות הבוז והסלידה של העולם הערבי ותתפלאו, גם המערבי, עד שלא ניעלם מהמזרח התיכון.
10. משה א (1) מסכים עם כל מילה
פוסט שמאלני ,   רחובות   (14.02.06)
ומר אריאלי, תפסיקו כבר לתכנן לנו מראש "חילופי שטחים". על בסיס מה? "הקו הירוק הקדוש"? זה שהערבים לא הכירו בו לפני 1967 וגם היום בעצם לא (או שלא שמעת שהחמאס נבחר?...) אתם באמת פשוט לא יודעים לנהל משא-ומתן. במשא-ומתן אתה צריך לעמוד על האינטרסים שלך, ולא להחליט על האינטרסים של הצד השני!!
11. פוסט שמאלני,רחובות 10, במתן, אריאלי ודומיו יודעים ומתמחים
לאו ,   מדינת ישראל פלשתינה   (14.02.06)
12. ושכחתה איך נקבע הגבול ב 1922
אוליבר טוויסט   (14.02.06)
הגבול המקורי כלל את ממלכת ירדן. ההפרדה של 1922 נקבעה בשל אלימות ערבית . הגיע הזמן שהם ישלמו על האלימות שלהם ובגדול .
13. למה אנחנו צריכים להתחשב בפלסטינים
הקוסם   (14.02.06)
תראה את סיפוח בקעת הירדן כפיצויים על 100 שנות אלימות חד צדדית של הערבים, ב1947 הוצע להם 40% משטח א"י, ב1967 25% וב2000 20%, כל פעם הם דחו את ההצעה ואיבדו יותר, הגיע הזמן שהערבים יבינו שעל טימטום ואגרסיביות משלמים, לא בחיי אדם, שכן להם לא אכפת מחיי אדם אלא באדמה, שלהם היא קדושה.
14. דין הבקעה כדין נצרים
אנ י   (14.02.06)
מצטער אנשים, תתחילו לארוז. אין לנו שום סיבה לשמור על בקעת הירדן.
15. צונמי-אולי סוף סוף תצא משטיפת המוח-ברק הציע סיפוח ענקי......
Ehad Haam-Zionist   (14.02.06)
10% קבוע + 12% לעשרים שנה + 4 אצבעות סיפוח ענקיות המבתרות את הגדה אריאלי כמובן צודק בהצעתו למתיחת קו הגבול המזרחי-והשלב הראשון הוא "פינוי אזרחי" של 80% מהגדה מהתנחלויות ומחסומי צבא-חלוקת מזרח ירושלים הערבית כדי לבטל את זכות השיבה שמנהיגי העבודה והליכוד נותנים לשליש מליון פלשתינאים-והחזקה בינתיים של מחצית הבקעה. בעוד שנתים יהיו בחירות לנשיאות הפלשתינאית-וצריך לשחרר את בראגותי כדח לבנות את הפת"ח מחדש סלי שחיתות ולנצח את המועמדות (בסך הכל החאמס נבחר על ידי מיעוט של 45% מהמצביעים) הפינוי האזרחי של ההתנחלויות יעודד את הפלשתינאים המתונים והאחראים שישראל לא עורבת לשטחיהם עם עינים סיפוחיות גדולות-ובינתים אבו מאזן בונה בית משפט לחוקה שיכול לבטל החלטות של ממשלת החמאס בניגוד להסכמים שעליהם מבוססת קיום הרשות הפלשתינאית וזה משה המהלך הנכון כיום-לא רעיונות מאופשים של זכות שיבה לשליש מליון פלשתינאים
16. תגובה ל5 - אולי בימות המשיח...
אורן ,   כפ"ס   (14.02.06)
נוכל ליצור מצב בו אנו יכולים שוב לנצח את מצריים, סוריה, לבנון והפלסטינאים מבפנים כמו ב67. אם מלחמת יום כיפור הוכיחה משהו זה שאיננו יכולים לנצח בעוד מלחמה רב צדדית נוספת. אפילו ב73, כשקהיר היתה בטווח, הקהילה הבינלאומית לא הסכימה לתת לנו לכפות את רצונינו על המצרים. איך לעזאזל אתה יכול לראות מצב בו הלבנונים יפריזו את דרום לבנון, המצרים את סיני והפלסטינאים לא יתנגדו לסיפוח אזור הירדן? תמשיך לחכות למשיח או לז'בוטינסקי - מי שיבוא ראשון.
17. לאחד העם 15/ לא מצאתי אסמכתא להצעות ברק
צונאמי   (14.02.06)
כפי שאתה מציג. למיטב ידיעתי הוא הציע בדיוק את מה שאריאלי הציע וזה נדחה בבוז. זה שמצאת איזו ידיעה בחו"ל לא מלמד שום דבר. ראה ספריהם של יועציו 2. אתה עושה צחוק ממערכת נמשפט שלנו. ברגותי נידון למאסר על 5 מקרי רצח. ועד שהוא לא יגמור את ריצוי עונשו אין מה לדבר על חנינה.זה בדיוק כאילו שהצעת כי כדי להשלים עם נוער הגבעות יש לשחרר את יגאל עמיר. 3. אם יורשה לי לפרש את תוצאות הבחירות ברש"פ אזי הם לא קבלו את ההתנתקות כמחוות רצון טוב אלא כהוכחה לאמיתות התיזה של החמאס שרק בטרור יסולקו ההתנחלויות. עד שהפלשתינים לא יחליפו דיסקט אין צורך לפנות התנחלויות (כמובן חוץ ממקרים קיצוניים שבתים נבנו על רכוש פלשתיני פרטי) עלינו להבהיר חד וחלק שעל טרור לא מקבלים פרס.בדיוק כמו שהמוסלמים הוכיחו שעל לגלוג לא עוברים בשתיקה ותאמין לי שבעשרים השנים הבאות אף עיתון מערבי לא יציג קריקטורה אנטי מוסלמית.
18. תגובות והתפלתויות
ש.בן לזר   (14.02.06)
מה בסך הכל אנחנו צריכים ורוצים? אזרחי מדינת ישראל חייבים צריכים ורוצים את סוף הסכסוך כדי שנוכל לחיות בחיים נורמליים בין העמים. מאסנו ב40 שנות כיבוש המדרדר את נערינו לאלימות, לשחיתות ולעוני עקב ההוצאות המיותריות של סיפוחים התנחלויות ותקוה לבוא המשיח אשר בשמו אנו צועדים לעבר חדלון ואבדון. בלי מדינה פלשתינאית שכנה לא יקום כאן שלום ולא ושלוה. האם בכיבוש של עוד אבנים קדושות והתעללויות בשכנים הגרים כאן מאות שנים נצליח להכניע עם אחר? ההיסטוריה הארוכה כבר הוכיחה שאין ולא קיימת אפשרות לנטרל תקוות כאלה. ומשום כך נצטרך על אפם וחמתם של כל מיני חכמולוגים לותר על חלקי ארץ וסוף סוף לטפל בבעיות האמיתיות של עמנו האומלל ש"מנהיגנו" לדורותיהם משכו אותנו לאן שהגענו ובא לציון גואל
19. חטיבת שריון אחת
שומר ישראל ,   גדרה   (14.02.06)
את קו ברלב בתעלה החזיקה חטיבה אחת ב 23 מוצבים ! מכיון שעל הגדר לא צריך טנקים תותחים ומוצבים נראה שכוח של 4/6 פלוגות חרמ"ש יספיקו ! מכיון שהגדר עוברת ליד הישובים היהודים הכוח שמיועד לישוב ינוצל לשמירה על הגדר! בשעות היום מספיק מספר מועט של תצפיתנים בלילה מופעלים אמצעים לראית לילה פצצות תאורה וחישנים שלא יאפשרו פגיעה בגדר !! צריך לידע את הערבים שאסור בלילה (וגם ביום) להתקרב לגדר וכל מי שמתקרב למרחק של 500 מטר יירה !! מארבים ופטרולים לאורך הדרך שצמודה לגדרות בצד הישראלי יהפכו את הנסיון לפגוע בגדר לנסיון התאבדותי ! אפשר להוסיף במקומות רגישים כלבים ותאורה !
20. ל- Ehad Haam-Zionist 15#, אתה הוא שמדבר על שטיפת מוח,
סולו   (14.02.06)
קראת את שכתבת ב-15#, זה האמא של שטיפת המוח הסמולנית המסוממת, מה קרה ?, האיסלמים הפכו בין לילה לחסידי אומות העולם ?, חביבי, כל עוד האיסלמים הם 300 מיליון נפש, והיהוד בא"י רק 5 מיליון נפש, הם האיסלמים ינסו תמיד לסיים את המאבק נגד היהוד בכוח. אז תצא מההזיות שלך, אין ולא תיהיה פשרה טריטוריאלית. המאבק מבחינת הערבים הוא על כל הטריטוריה, והגיע הזמן שתשלים עם זה,
21. המאמר וחלק מהתגובות מעוררות חלחלה.
יצחק ,   שומרון   (14.02.06)
החישוב הכלכלי הקר, הטכנוקרטי והמפורט מעלה שאלה גדולה לגבי זכות הקיום של מדינת ישראל כמדינתו של העם היהודי. (לא יכולת הקיום אלא הזכות המוסרית). כותב המאמר וחלק מהמגיבים מאשרים בכל פה את ההאשמה הערבית הקלאסית: מדינת ישראל היא מדינה קולונאליסטית שמהווה חוד החנית בשאיפות האימפרליסטיות של זקני ציון (טענה שלא כהתהה במאום בשום מקום במרחב שסבינו, גם במקומות שבלית ברירה השלימו עם הקיום הכוחני שלנו פה). נראה לדידם שהזיקה לטריטוריה נמדדת רק במושגים של חטוף ואכול, ויותר מכך ממנטליות של כל דאלים גבר. היינו: עד לקו מסויים היינו מספיק חזקים כדי לכבוש, לגרש, ולשלוט - לכן זה שלנו. ומקו מסוים בו העלות הכלכלית גבוהה, בו לא הצלחנו לנשל, להרוג ולגרש - אנחנו מתנערים. כותב המאמר וחלק מהמגיבים מנתקים באופן גס את המדינה היהודית מהאתוס היהודי ומשאירים לנו להתבוסס במי האפסיים של הדמוגרפיה הגזענית. לשם המחשה האם יכולה להיות מדינה יהודית בלי יהודה? אליבא דחלק מהמגיבים - אם אין הצדקה כלכלית, ברור שכן. לא ברור לי איך העם היהודי שמוותר בקלות וללא סיבה בעלת משמעות מכרעת על שכם, בית אל, שלה, עלי, חברון, קבר רחל, גבעון בית לחם והר הבית, לא ברור לי איך הוא יכול לטעון שאינו חוד חנית במזימת השתלטות ציונית דורסנית. (טענה שהושמעה חזור ושמוע הרבה לפני שנת הנאכבא השמאלנית 67). אני לא נכנס לוויכוח ענייני עם הכותב והמגיבים. קצרה היריעה מחד, ועמם חלק מהאמת מאידך. אני רוצה להביע חלחלה, שאט נפש ובוז ליהודים שחלק קריטי מהתודעה היהודית שלהם נמצא במוות קליני. אני רוצה לגלות דאגה מיהודים שהארץ שלהם הפכה ללא יותר מנדל"ן עובר לסוחר המשמש מושא למשא ומתן וניזון אך ורק משיקולי רווח והפסד על פי רוח הבורסה לניירות ערך ומדד הני-קיי. יהודי בלי יהודה הוא יהודי עם בעיה. התמודדנו עם הבעיה הזו 2000 שנה ואני מניח שנתמודד איתה עוד 2000 (אם חלילההיא תתממש), אך נוכל לעשות זאת רק עם נדע שאנחנו בבעיה. מדינת היהודים על פי בסיס גיזעי-כוחני-כלכלי-נדלנ"י היא לא מדינה. היא נסיון פרה-קולניליסטי של העולם הלבן, בדיוק כמו שטוענים הערבים כבר יותר משמונים שנה. בימין הישראלי יש לפחות 5 תוכניות שונות, הומניות, הגיוניות, העשויות להתקבל בעולם הרחב לספק רווחה לפלסטינאים ובטחון ליהודים. צריך לצאת מהקיבעון המחשבתי, ומהדבקות הפגאנית-אלילית המקדשת קו באשר הוא קו ונייר באשר הוא נייר. כל התכניות משמרות את הזיקה היהודית לטריטוריה המכוננת של התודעה היהודית. אין כאן שום אפשרות לפרוס את התוכניות. אך ניתן להזכיר אותם: תכנית פדרטיבית על בסיס רעיונו של עו"ד אילון ירדן בספר "ציון במשפט תפדה" "המתווה האזורי לשלום" של בני אילון - זוכה לתמיכה נרחבת בקונגרס האמריקאי. "תוכנית הקנטונים" "האוטונומיה הפלשתינאית" מבית מדרשו של הליכוד הקלאסי. אני לא נכנס כאן בכלל לדיון על סוגיות ביטחון. כי זה לגמרי לא ממין העניין. ואני ממש לא מתרגש מתתי אלופים. הנסיון מוכיח שלתתי אלוף יש מעט מאוד הבנה בסוגיות בטחוניות ברמה האסטרטגית.
22. לכבוש את ארץ ישראל השלמה, כדי שיהיה ליהודי העולם מקום לעלות
עליו !!!!!!!   (14.02.06)
23. לאחד העם - 15 - באמת?
משה א ,   עמק יזרעאל   (14.02.06)
אל תצחיק. שאתה תדבר על "המהלך הנכון כיום"? הרי לא היה לך מושג, למרות דיבורים רמים, מה הולך שם. הסברתי לך עשרות פעמים שאותה הנהגה פלסטינית שבה נתת את מבטחך ואת אמונך היא לא הנהגה, לא מייצגת ולא ראויה ולא רצית להקשיב. כמוך כסולו, שמעז להראות את פניו אחרי שטען ש"לא תהיה התנתקות". אלה שלא מחוברים למציאות, כאשר טעותם מוכחת, צריך שתהיה להם ההגינות (מכיר את המושג?) להתחבא קצת בפינה ולא לספר על "מהלכים נכונים". צריך אכן לפנות, לא רק את ההתנחלויות, אלא גם את הצבא, ולגמור את פרשת הכיבוש. כל הניסיונות שלך להשאיר את צבא ישראל בשטח כדי לעזור להמליך מלך שחיתות אחר בדמותו של ברגותי רק כדי לחדש חלום שלך שכשל, לא יעזרו אלא רק יחמירו את המצב. אשר לשאלת ירושלים, שוב כדאי שתתחבר למציאות, זה לא לפתרון היום, אלא בדור הבא. כשאתה שואל מה אפשרי ומה לא, תשאל גם מה אפשרי מבחינת היהודים, לא רק מבחינת הערבים. הייחוס שלך של המילה "זכות שיבה" למקרה הזה הוא כמובן דמגוגי. האנשים האלה נמצאים באותו מקום כבר 38 שנים, ולא "שבים" לשום מקום. מעמדם יוכרע בעתיד, זה הכל. וערב טוב מהעמק.
24. תגובה ל - 19
(14.02.06)
19 , שכח מהכלבים . נוטרה נאגטס וכ.צ.ט . הרגו אותם . נסה משהו אחר.
25. ב-73 חטיבת השיריון נשברה --תגובה ל-19
cOSHi   (14.02.06)
מלבד העובדה שהדוקטורינה לגבי הגנה השתנתה לחלוטין מאז(הקפצת כוחות רבים לאזור בניגוד לפיזורם לאורך כל הגבול), פלוגות ח"יר ושריון לא בדיוק פותרות את הנשק המציק התורן של הפלסטינים- הקאסם
26. הכי זול, הכי פשוט והכי צודק להעביר את כל הערבים מארץ ישראל
דוד   (14.02.06)
הכי זול, הכי פשוט והכי צודק להעביר את כל הערבים מארץ ישראל לארצות ערב. היהודים חיו במקומות רבים בעולם ולא דרשו זכויות למדינה. הערבים רוצים מדינה בכל מקום, והם מחבלים בפוטנציה - לכן שיהיו במדינה משלהם - בארצות ערב - סוריה וכו'
27. סימני פשיטת הרגל לפני מכירת החיסול
ענת ,   ירושלים   (14.02.06)
החישובים שעושה אריאלי מעוררים שאת נפש ממש. זוהי פשיטת הרגל של השמאל הנהנתן, העכשוויסט, ששכח שבאנו לארץ הזאת בלי לשאול כמה זה יעלה לנו. בשבילנו ארץ ישראל שווה יותר מכל המיליארדים שלך. מילא, אם היית מציע הסדר שלום....אבל ככה? למכור? במכירת חיסול? 10 קילו (מטר) בשקל!....5 מתנחלים מפונים בשני שקל!.... מדהים פשוט. הגיע הזמן שנבחר לעצמנו סוחרים מתוחכמים יותר. דע מאיפה באת, כדי שתדע גם לאן אתה הולך.... לא מוותרים על ארץ ישראל בשביל כמה גרושים וקריירה של כמה שמאלנים.
28. צונמי: תאור דומה בספרו של דרוקר-אתה צודק חלקית רק ב3....ומשה
Ehad Haam-Zionist   (14.02.06)
1-אני אביא לך את הפוינטר לפחות למכון מחקר אחד 2-עם כל הכבוד, מאסרו של ברגותי לא קשור למערכת המשפט אלא למאבק בין ישראל לפלשתינאים. בראגותי ניהל את התנזים ובפקודתו בוצעו פעולות טרור איומות נגד ישראל. לכן מגיע לו בצדק עונש מאסר, כמו שהגיע למאות ואלפים אחרים מבין הפלשתינאים-כמו שהגיע לנלסון מנדלה ולגומו קינייטה ולרזיאל ויאיר ואפילו בגין. וסליחה ידידי היקר: אלימות של אזרחי ישראל שלטון החוק במדינתם הוא דבר אחר-שלא לדבר על רצח ראש ממשלתם(ואם אינך מבין זאת...... 3-אין אדם בישראל המאמין שפינוי עזה היה מחווה של רצון טוב-אז למה אתה בא אלי עם טענה מטופשת זאת? אכן, רבים מהפלשתינאים(וחלק מהישראלים) חושבים שברחנו תחת טרור. אני מאמין שהנסיגה היתה מתוך מקייבליזם שרוני להעמיק את ההתנחלויות והאחיזה במחצית הגדה-ובכל מקרה זה היה טוב בטחונית לישראל(כאן אני מסכים במאה אחוז עם משה). הפלשתינאים גם היו מיואשים מהשחיתות, מחוסר הבטחון מרחובותיהם מרובי הכנופיות-ומהמדיניות הכוחנית המעמיקה את ההשתלטות על מחצית הגדה-ועדיין הרוב לא הצביע לחאמס!!! 4-צריך לנהל מדיניות נבונה: אולי נגיע תוך שנתים לנסיגה שמשה מטיף לה-אך הדרך שלי של התנתקות אזרחית, חלוקת מזרח ירושלים ואי הפרעה לבחירות לנשיאות היא הדרך הנכונה, האחראית, המבטיחה והבטוחה יותר. ואגב משה צודק: את זכות השיבה העניקו ממשלות העבודה לפלשתינאים במזרח ירושלים-מזלנו שהם לא רוצים לקחתה.
29. לאחד העם - 28 - דרך מבטיחה יותר?
משה א ,   עמק יזרעאל   (14.02.06)
מבטיחה מה בדיוק? את המשך הכיבוש? המצאת מושג שלא קיים בשם "התנתקות אזרחית" וזה נראה לך מבטיח? אחראי? איך אדם שמתיימר להיות רציני לא מסיק מסקנה, כאשר כל אמירותיו ותחזיותיו מתפוצצות בפרצופו, שהוא כנראה לא בכיוון וצריך לחשוב מחדש. לא השקעת במנהיגות שלא הייתה אחראית, לא היה לה כוח ולמעשה לא הייתה מנהיגות? השקעת. לא אמרו לך שאתה מנותק מהמציאות? אמרו לך. אז עכשיו אתה מנסה להמשיך עם דגם משופר של טיל הזיות? אולי תקשיב פעם אחת כשמישהו שמבין את המציאות מסביר לך? חלוקת מזרח ירושלים לא תעבור כיום בציבור הישראלי. אז לא צריך להפוך את זה לעניין שמכשיל את מה שצריך לעשות. זאת סוגיה שתיפתר בדור הבא. עכשיו צריך ללכת למה שעובד. הוכח שכל מה שאתה מדבר לא רק שלא עובד, אלא שייך לפנטזיות לא קשורות למציאות, אז לפחות אל תפריע לעשות את מה שצריך, כלומר הפרדשה חד צדדית לפי מתווה נכון בטחונית ודמוגרפית. אם תעזור, זה יהיה עוד יותר טוב. יש לך כאן הזדמנות לכפר על חטאים, למה שלא תיקח אותה? ולילה טוב מהעמק.
30. 15 נשכח ממך בקלות מאסרי העולם שהוטלו על ברגותי??
בלי ברגותי והשמאל ,   השלום יתרבה   (14.02.06)
אז יש לי הצעה!!....נשחרר קודם את יגאל עמיר ממנו וודאי אין צפויה שום סכנה....הוא רצח רק פוליטיקאי!! אח"כ השמאל מזייף חוקים הזה יצעק חוק יש לקיים!!! שנית..ברגותי יקים רשות בלי שחיתות?חחחחהצחקת את כל האינטרנט ואשתו!!..ברגותי לא ישרוד שניה בלי שחיתות!!!...ברגותי צריך להיות מוצא להורג ע"י כיתת יורים מול משפחות קרבנותיו הרבים..ואם תרצה להצטרף אליו...זכותך!
תגובות נוספות
חזרה לכתבה