חדשות  דעות  מאמרים  רוני אלוני-סדובניק
פדופיליה עוזרת לפנסיה?
רוני אלוני-סדובניק
פורסם: 26.02.06, 00:06
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות ב-24 דיונים
1. אני דווקא חשבתי שהפרסומת משקפת את המציאות
(26.02.06)
בסך הכל ילדים נפגעים מינית... נכנסת לכתבה כאן באתר YNET שסיפרה על כך שנתפסו 4 ישראלים שהיו חלק מרשת פדופיליה...? תיכנסי ותקראי את התגובות ותביני שילדים היום זה מוצר זניח... (למען כל המתלהמים כל הנאמר לעיל נאמר בציניות!!!)
2. עצוב עד כמה את צודקת, רוני
מאיר   (26.02.06)
מתגעגעים אלייך בעיריית ירושלים, אם כי שמחים שאת מתעלת את האנרגיות הרבות שלך לפעול לכיוון הזה, אין ספק שיש לך כוח להשפיע.
3. פרסומות נמוכות, טיפשיות ומגעילות שיש פה
שקד ,   גן ירק   (26.02.06)
כדי לייצר פרסומת ברמה צריך לחשוב בצורה עמוקה וחדשנית - אולם - כדי לעשות פרובוקציות - לא ממש צריך לחשוב - רק לנסות להגעיל את הצופה כמה שיותר ולרדת נמוך ככל האפשר - חכמים בלילה הפרסומאים והמשתמשים בהם - שבוע טוב לכולנו
4. האזכור היה בבירור שלילי
דני ,   פ"ת   (26.02.06)
הפרסומת מיועדת לאנשים עם רמת IQ גבוהה מ-60. הניסוח "מאד אוהב ילדים" הנו בבירור אזכור שלילי, ציני וארסי. לא היה בזה שום עידוד לפדופיליה ולו ברמז. האם הכותבת מצפה שכל הפירסומות תהיינה ברמת הטימטום המבחילה של ג. יפית?
5. עד שלא תוגש תביעת מליונים בגין נזק שגרמו פרסומות
צונאמי   (26.02.06)
כמו שהגישו נגד חברות הסיגריות לא ימצא פתרון לבעיה
6. פרסומת מפגרת, וגם הכתבה
אנבליביבל   (26.02.06)
איזה פרסומת דוחה. ראוי להסביר למשרד הפרסום שיש מרכיב אחד חשוב כשאתה משתמש בהומור: זה צריך להצחיק. ולגבי הכתבה: תרצה גרנות היא הגורו של עולם הפרסום? תגיד, אתה מחובר?
7. האם המפרסמים - תעשיינים כיבואנים - צופים בפרסומותיהם?
תמיד בתנועה   (26.02.06)
שוב ושוב אני נדהם מחדש כיצד אנשי עסקים שקולים ומיושבים, ביניהם כאלו שמרימים תרומה לחברה ובעלי השפעה בחברה נופלים כזבובים כשהם פוגשים את משרד הפרסום שלהם ואת אשפי הספין חסרי הערכים שאישוניהם נראים כסימן הדולר. ציניות עסקית אינה דבר חדש. כשצופים בפרסומות המתוחכמות והלא-פוגעניות של חברה כ"נייק", אפשר להעריך את הטעם הטוב והאיפוק ובכל זאת לזכור שנייק מייצרת את מוצריה בסדנאות-זיעה של ילדים במזרח הרחוק. אצלנו "טעם טוב" הוא ביטוי בלתי מוכר והוולגריות שלטת ברמה. דוגמה לחוסר הקשר בין היצרן לצרכן הן הפרסומות (אסם) בכיכובן של ג. יפית והמאיה שלה. בכל עת שפרסומת כזו מפציעה על המסך, כולם, אבל כולם בסביבתי (קשישים, מבוגרים, נוער וטף. משפחה וזרים גמורים) נסים על נפשם, מעקמים אף ואוטמים אוזן. ואני שואל האם המפרסמים המכובדים ובעלי החושים העסקיים המחודדים מבינים איזה נזק הם גורמים לעסקיהם? האם הם תופסים שצרכן בררן ירחק ממוצר שמזכיר לו תחושות לא נעימות?
8. יישר כוחך - אבל גרעין הבלבול ואובדן הדרך
שמוטי   (26.02.06)
מסתתר במאמרך. במה דברים אמורים? פעם הייתה צנזורה פעם היה חוק (בארה"ב עדיין יש) פעם ידעו שלשאוג "שריפה" באולם מלא איננו דוגמא לחופש הבטוי אלא מעשה טרור. אך לא עוד. אם מציגים בימים אלה בארץ סרט המתאר אנשים שמענים אנשים אחרים כדי להגיע לפורקן מיני, ובמאי הסרט זוכה לראיונות נרחבים בהם הוא "מסביר" את ההבדל בין פורנוגרפיה רחמנה ליצלן ובין האמנות שהוא מייצר, מה נלין על כל הערסים שהשתלטו על ענף הפרסומת בארץ הזאת? מפליא אותי רק מדוע את "מבינה" אותם. האמנם הגורם התחרותי מצדיק מחיקת צלם אנוש? האם הילדים שלהם לא נחשפים לסכנות שהם מייצרים? האם קשה לבטא את המלים האסורות - יש להגביל את חופש הדבור! וכמה שיותר מהר.
9. תרצה גרנות היא הגורו של עולם הפרסום?
פרסומאי   (26.02.06)
כמו שמאיר שטרית הוא הגורו של חברי הכנסת.
10. את בטוחה שלא צומחת כאן תעשיית תלונות
(26.02.06)
שווא - גם בנושא זה ? כפי שקורה ב "תחומים" אחרים ?
11. המלצה לכותבת Get yourself a life
ע.פ ,   ת"א   (26.02.06)
12. בפרסומת של fox מפשיטים בובה
י.   (26.02.06)
כל השאר נמצא בראש החולה שלך...
13. שימו לב ל-9 ותבינו
משה פרומו   (26.02.06)
מכל הנאמר, מה שמעניין אותו זה האם תרצה גרנות היא הגורו של הענף או לא (היא לא). פגיעה בילדים, זוהמה תרבותית וכיוצ"ב - ממש לא חשוב. על זה כבר נאמר: כסף יעוור עיני חכמים ולייף-סטייל עיני שנונים.
14. הוא זוכה. מה את רוצה ממנו?
י   (26.02.06)
שופט פדרלי זיכה אותו. את לא יכולה להיות גם התובעת וגם התליינית. האם הערך של חף עד שהוכחה אשמתו כבר אינו ערך? האם אפשר להרוס לאדם את החיים רק ע"י עלילות שווא? בישראל זה אפשרי. בארצות הברית זה לא.
15. הפאשיזם של הצרכנות הפך להזניית החיים(ע"ע מע' הבחירות בישראל)
כשכסף קונה הכל ,   כשהאמת היא הכוח לשקר   (26.02.06)
את מושגי הנעת המונים , צריבות תודעה וסימום החברה , יצרו הפאשיסטים ובראשם היטלר, הוא ששיכלל תרעיון שהמדיה היא העיקר והפך תשחור ללבן תמלחמה לשלום ותאונס לאהבה מאז עברו הרבה מילים בעולמינו שהוקטן לחוות צרכנות בה הכל למכירה מאז מנות היתר של הרוע החמדנות והשתלטנות רק הישתכללו המכבסות נהיו פי אלף יעילות ודוקא בחסות הדמוקרטייה הנאורה והשוחרת הזניית החיים מישתכללת מיום ליום במיקרוקוסמוס הישראלי בו חוסר האיזון גם כך הוא קטלני, בו אנשים דורכים זה על זה כי אין ברירה-מזמן הרוע השקר והטימטום משרת פטריוטיות מנוולת שמרעילה תצמה ומתקתקת את סופה-ולהזכירכם שמדובר בעם הגאונים, אלה שכל סיבת וצידקת קוממיותם היא באותה שלילת פאשיזם,שקר , כוח ורוע אנושי הרי אותו פאשיזם שטיפח תכיבוש עבר מזמן את כל הקווים הירוקים והאדומים והוא שיצר את הפאודליזם החברתי כלכלי נגד יהודים כשרים מעם הבכי רע וזה לא רק ההון והביטחון שהשתלט על השלטון והפך את כולנו לבשר תותחים ועבדים זה העם עצמו שהוא קרקע נוחה לגידול הסרטני - העם עצמו , כל שבט וכל פרט הם בהוויה פאשיסטית כי מלכתחילה הדבק היה ווירטואלי-מהגרים לא אוהבים באמת מולדת מנוכרת בטח שלא את חלקי העם האחרים הציונות היצליחה להוציא תיהודים מהגולה אבל ממש לא את הגלותיות מהיהודים והתחמנות החמדנות השתלטנות וחוסר היצירתיות פרצו כמגיפה הרי כולם פה "לא פראיירים" שבישראלית זה לדרוך על אחרים כי הכל מגיע לי ועוד לשקר את מסיכת הצדיק השקר הענק של הציונות הוא זניחת רעיון האיכות לטובת שקר הכמות-כוח, כסף, שטח וכמובן יהודים שעושים עלייה וילדים ואח"כ מופקרים או משמשים מספרים או מועלים כקרבנות אדם לאלוהי השקרים של הביבים והשרונים והאולמרטים והליקוק הלאומני תמשיכו לאכול ולשתות כי מחר תמותו תמשיכו להצדיק תפשעים במסיכת הזהות הבדוייה של הקדושים הנאורים והשוחרים רק כשיבוא סוף הממלכה הצלבנית הזאת והוא יבוא בקרוב לנוכח היתפשטות הנגע תבינו (אם יהיה מי) שהייתם המתאבדים האמיתיים שאת המוות של מחר(שעבור רבים הוא כבר שילשום)יצרתם במו ידיכם בעיוורונכם המפוכח שממש לא בחרתם בחיים שהייתם עם מוכה שהפך למכה כולל את עצמו עד למנת היתר מי קיבל בלי ווזלין ורוצה עוד מי ביקש פורמלין ולא קיבל העם רוצה שואה זאת תבנית מולדתו והוא יגשים את חזונו כי זאת שפתו היחידה רצון העם הוא קדימה לקומבינה אז ניתראה או לא בבית הבא ובינתיים נמשיך בתפקידינו בכלא אליו דחפנו את עצמינו - תפקיד עם הבכי רע נמשיך לירות ולבכות, לשקר ולבכות, לגנוב ולבכות, לאנוס ולבכות ולבכות ולבכות
16. די לטמטום
משה ,   ר"ג   (26.02.06)
הפרסומת ניסתה להעביר מסר שקרן הפנסיה שרדה תהפוכות גדולות בעולם. כדוגמה לתהפוכה כזו הובא מייקל ג'קסון - כאליל ילדים שנתגלה כפדופיל. צריך רמת טיטום לא קטנה כדי למצוא בפרסומת דעה חיובית על מייקל ג'קסון או על פדופיליה. הביטוי "אוהב מאוד ילדים" משמעותו שלילית לחלוטין בהקשר זה (בדיוק כמו ש-"אוהב מאד גברים" הוא לעיתים ביטוי הומופובי). אם כבר תוקפים פרסומות - יש את הפרסומות של ספרינג שמנסה להציג זריקת זבל לים (בקבוקים הם סמל מובהק לזיהום האוקיינוס) כסמל לטבע - זו פרסומת ראויה לגנאי.
17. אל תכתיבי לי מה לקנות ומה לראות
צופה   (26.02.06)
אם היה חרם צרכנים על החברות האלה, הפרסומות הפוגעניות היו נעלמות. אנחנו לא חיים במדינה פשיסטית ואין כאן מקום לצנזורה. מה שאתם עושים זה מורידים אחריות מהאזרח ומטמטמים אותו, ואחר-כך מתפלאים שפרסומת מגעילה כמו של פוקס עובדת. השוק יכול להחליט בעצמו אילו פרסומות מתאימות ואילו לא. די להכתבה של "האח הגדול".
18. לא קונה מוצרים שהפרסומת שלהם פוגעת, מעליבה ומבזה
(26.02.06)
19. 17-18 - תומך.
אני   (27.02.06)
מתי תבינו שיש דבר כזה "פרסום רע"?
20. ומה עם התרנגולת המסורסת שמפרסמת חברת בטוח
goofy   (27.02.06)
בצרחות היסטריות. אם היתה פרסומת כזאת הפוכה כלומר על נשים שנוהגות כמו חיות,בטח כל הפמיניסטיות שורפות החזיות היו מזדעקות....גוועלד! איכס איכס איכס!
21. צנזורה קיימת גם בארה"ב וחוץ מזה...
דפנה ,   ארה"ב   (27.02.06)
צנזורה קיימת בארה"ב ובמדינות מתפתחות כמו גרמניה, צרפת, בריטניה... משום מה בארץ הקודש מחליטים לאמץ רק את הקווים המכוערים שקימים במדינות השונות - "ככה מרגישים חופשיים" (יאני זהו חופש הביטויי). גם הצרכנים חכמים יותר מבישראל, הם מבינים שאם יתמכו באלימות בכל צורה שהיא - בסוף היא תכנס אליהם הביתה, ולא רק דרך המסך...בסוף היא תפגע בהן. פרסומות אלימות, ללא ספק מעלות את סף הרגישות לאלימות - ובסוף גם לאילמות פעילה...מילולית ופיזית. וכמובן שקיימים מחקרים שמוכיחים את זה, אבל בארץ כמו בארץ מתאלמים מכל מה שעומד בדרך לכסף.
22. ל-16
יונית ,   מרכז   (27.02.06)
נראה לי שלא הבנת כ"כ את הפרסומת לספרינג אז אל תדבר על טימטום. בפרסומת הבחורה בסה"כ מעבירה את הבקבוק עם פתק דרך הים ע"י בעלי החיים בכדי לקבל בקבוק מלא בחזרה. זה נראה בהרבה סיפורים וסרטים שמעבירים מסר דרך בקבוק בים , אז אין כאן שום קשר לזיהום הסביבה.....
23. צודקת !!!!!!!!
(27.02.06)
24. איזו אישיות מרשימה
יותם   (04.03.06)
כותבת המאמר נחשבת בעיני רבים לדמות מיתולוגית. מוח מהיר וחריף. ידע תרבותי עצום. הישגים חסרי תקדים בקרירה הציבורית ולמרות כל אלו הופעה אישית צנועה וחסודה. חבל שאישיות בסדר גודל של רוני אלוני לא עומדת בראש מפלגת שלטון. מנהיגה שכמותה ראויה להנהיג את עם ישראל בתקופה קשה זו.
חזרה לכתבה