דעות  מאמרים  ישראל רוזן
המוסר מחייב: לפגוע באוכלוסיה עוינת
פורסם: 22.06.06, 10:14
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפסת כתבה הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 239 תגובות ב-239 דיונים
1. צודק. כיצד אמריקה ניצחה את יפן במלחמה"ע השניה ?
שי   (22.06.06)
הרגו מאות אלפי יפנים וכך חסכו מעצמם פלישה ליפן במחיר של מליוני חיילים אמריקאים הרוגים. גם צ'רצ'יל הורה להפציץ את העיר דרזדן בגרמניה בפצצות תבערה ונהרגו שם 20,000 אזרחים נאצים, למרות שזה קצת שונה מיפן כי דרזדזן היתה נקמה נטו על הבליץ על לונדון, ללא צורך צבאי. אין הבדל מוסרי בין מצביעי היטלר למצביעי חמאס, שניהם שורפים יהודים.
2. הנאצים נהגו להשמיד כפר כל אימת שחוסל קצין שלהם
פריץ   (22.06.06)
3. זו רק הפרשנות שלך
אייל   (22.06.06)
התנך רווי באלימות בין עמים, גזענות והרס. אבל אתה לקחת את זה יותר מדי קדימה... סלח לי פאנאט נכבד, אני מרגיש שאני (ברוב עוונותי וחילוניותי) יותר יהודי ממך ומבין יותר במוסר ממך.
4. נשתבשה דעתו של הכותב
אחת העם   (22.06.06)
מה בין "הקם להרגך השכם להרגו" לבין רצח ילדים ועוללים? מה הקשר להלקאה עצמית, ו"טיפת הומאניות כלפי אחינו"? מה זה הבליל הזה של קטעי מחשבות מתמוססות מקדחת-ניוון מנטלי? הצילו. אין פה עורך אחראי?
5. צודק וטועה
משה א ,   עמק יזרעאל   (22.06.06)
בעיקרון אמירתו של הרב רוזן צודקת. לכל מדינה עומדת זכות ההגנה העצמית, ומותר לה להגיב ככל שתמצא לנכון על ירי כלפי אזרחיה מתחומיה של מדינה אחרת. אלא שכאן המלכוד. האם באמת מוכן הרב רוזן לתת לאיזור שממנו יורים קסאמים על אזרחינו מעמד של "מדינה אחרת"? כל עוד לא ייצבנו במעשה את קיומה של מדינה פלסטינית, אלא אנחנו דווקא עומדים על כך שמדובר ברשות פלסטינית בלבד, והאחריות העליונה לבטחון בכל השטח, והריבונות המדינית בכלל, הם שלנו, עדיין חלה עלינו אחריות, ככל שהדבר נשמע מוזר, גם לשלומה של אותה אוכלוסיה שממנה ועל ידי אנשיה נורים עלינו הטילים, ואנחנו דורכים על קרקע עדינה וחלקלקה. זהו מחירו של הכיבוש, ומי שעיניו בראשו צריך להודות בזה. לכן גם מהצד הענייני של השגת חופש התגובה, יש להחיש ככל הניתן את ההיפרדות המלאה מהפלסטינים ואת הקמתה של מדינה פלסטינית. אחרת הנשק החזק ביותר שיש בידי אויבינו הוא לא הקסאם, אלא אותו עורך דין ערבי בלונדון שבגלל כוונותיו לא יכל האלוף אלמוג לרדת מהמטוס בשדה התעופה בהיתרו. גם הגינוי שהרב רוזן מגנה את אותם מתוכנו ששוללים מבפנים את זכות התגובה שלנו ושהוא מוצדק בעיקרון, יקבל הרבה יותר משמעות כאשר יפסיק הרב רוזן להחזיק במקל בשתי קצוותיו. לאמור, להגדיר מצד אחד את הפלסטינים כאויב, אבל לטעון מצד שני שהם צריכים להמשיך להיות אזרחים סוג ב' הנתונים למרותנו, ולפיכך גם נמצאים תחת חסותנו ואחריותנו. מעבר לכל אלה קיימים חוקי המלחמה המקובלים, שאומרים וצריכים להמשיך לומר שיש לעשות מאמץ סביר שאזרחים חפים מפשע לא ייפגעו, אבל מצד שני מכירים בכך שמה שהאמריקאים הגדירו כ-colatteral damage כאשר קרה להם בסרביה, או באפגניסטן או בעירק, כלומר שאזרחים נפגעו למרות שנעשה מאמץ סביר שלא לפגוע בהם, איננו בגדר פשע מלחמה. כאשר זה קורה הכתובת והאחריות היא אכן על התוקפן הפועל מתוך אוכלוסיה אזרחית צפופה, ודמם באמת בראשו.
6. אני איתך !!
אני   (22.06.06)
אני לא דתי , אני אפילו לא ימני, ואני חושב שהדרך לשלום ושקט בין 2 הצדדים היא הידברות, ורק הידברות. אבל !.... במלחמה כמו במלחמה, אסור לתת את הלחי השניה. ואני מאמין שכאשר אתה מקבל סטירה, עליך להחזיר שתיים. אסור לתת לפלסטינים את הרושם שבכל מקום שייפול קסאם, אנחנו נתפנה משם. להיפך---נכה בהם כפליים. אם הם רוצים שלום...אדרבא---שיגלו נכונות.
7. השאלה היא לא אם זה מוסרי
ש ,   בן-ד   (22.06.06)
אלא האם זה יביא לתוצאות חיוביות עבורנו. ניסיון העבר מראה שככל שמצב הפלסטינים החמיר תגובותיהם נעשו נוראיות יותר. ובאשר למוסר - אט אט אני מתחיל לחשוש שהמוסר עבר מחובשי הכיפה אל אוכלי השרצים. עד כמה אירוני. עד כמה עצוב....
8. כל כך נכון
אסף ,   מרכז   (22.06.06)
ואשר למגיבים ..ynet מספיק כבר לשתול טוק בקים
9. אינך שונה מחמאס,אותו היגיון
רז   (22.06.06)
10. אוי לנו עם רבנים כמוך..
לא רב   (22.06.06)
11. ממש אור לגוים
קורא ומגיב ,   תל אביב   (22.06.06)
חשבת רגע מה היית מרגיש לו היו הורגים את ילדיך, בגלל שראש הממשלה שלך עושה שטויות? חס וחלילה שלא יקרה לך לעולם. אתה לא מייצג שום מוסר יהודי, אלא אוכלוסיה קיצונית נטולת כל מוסר, יהודי או אחר.
12. למרות הרבנים
מר ינשוף ,   ציון   (22.06.06)
צריך לשמור על צלם אנוש ועל ערכי היהדות
13. צודק ב-100%,הגרמנים הפציצו את לונדון
יהודית מהצפון   (22.06.06)
והבריטים הגיבו, אם לא היה סיםור נגמר אחרת. אילו לפלשתינאים היו האמצעים שהיו לגרמנים הם לא היו חוסכים הפצצות של טילים ופגזים על ערי ישראל, אז שאיש לא יתמם ומספיק כבר עם ההלקאה העצמית, במלחמה כמו במלחמה (זה פתגם בצרפתית). אנחנו עדין במלחמת עצמאות שלנו כמעט 60 שנה בהיסטוריה העולמית זה פסיק קטן בדפי ההיסטוריה.
14. אסור להסתפק בפגזים
A.Lasry   (22.06.06)
ראינו שזה לא עוזר, להתקדם הלאה. לנתק חשמל ומים, לכסח בתי מגורים, לתת להם את מרגול! תנו להם את מרגול והם יפסיקו.
15. מה לעשות. למרות שהוא רב הוא צודק...
גלעד   (22.06.06)
16. כשיפול פגז על רוזן, שר"י, אשיר "בנפול משנאיך, אדוני, אשמח"
רב צעיר   (22.06.06)
הוא לא רק פשיסט ופסיכופט, הוא גם דביל. חבר מועצת פש"ע.
17. ל3, שים לב לתקופה(תקופות, יותר נכון) שבה נכתב התנ"ך,
Dudi.   (22.06.06)
בתקופה הזו הדברים האלימים והברברים(לטענתך) היו נהוגים ע"י כל עם...
18. כך חושבים אנשים שאיבדו את הראש..
סולי   (22.06.06)
19. עם רוב דבריו אני מסכים
שלמה הלוי ,   בארות-יצחק   (22.06.06)
עם כל הצער האמיתי על הרג "לא לוחמים" , אני חושב שעד שהתושבים לא יקיאו מתוכם את יורי הקסאמים, הם יהיו בסכנת חיים אמיתית. אחד ההבדלים בינינו לבינם, שאנו משתדלים לטפל בבעיה תוך מזעור הפגיעה ב"לא-לוחמים". הרי שיורי הקסאמים ושולחיהם מתכוונים ורוצים לפגוע בכמה שיותר אזרחים ישראלים ללא הבדל דת, גזע, מין וגיל. כן יאבדו כל אוייביך.
20. ל3,ול4 פרט לחירופים וסיסמאות נדושות לא התמודדתם עם אף טיעון
מאיה   (22.06.06)
21. צודק בהחלט! התושבים בעזה צריכים להתפנות...
ליאת דורי ,   שדרות   (22.06.06)
ואז צריך לכסח את המחבלים. אין עניין להרוג חפים מפשע, אך במלחמה, כמו במלחמה, אין דבר כזה: חפים מפשע! המחבלים מנצלים את "טוב ליבנו" (=חולשתינו), ויורים בכוונה מתוך השכונות, ומסתתרים ופועלים מתוך האוכלוסיה, ואין לצה"ל ברירה אלא לירות חזרה לאותם המקומות. האוכלוסיה בעזה צריכה להוקיע את המחבלים באשר הם, ולגרש אותם מעל אדמתם. או שאולי... לא אכפת להם?
22. 2 - והנאצים היו צודקים אם מלחמתם היתה צודקת
כע   (22.06.06)
רק שהמלחמה שלהם היתה בעד תורת הגזע, ולשרוף כפר זה כמובן מוצא אחרון שזה המצב עכשיו בישראל. הנאצים לא עשו זאת כמוצא אחרון אלא מאכזריות.
23. תגובה ל-4
דנה   (22.06.06)
להיפך. סוף סוף מילים כדורבנות. אין מקום ליפי נפש מול המרצחים. אם היית מתגוררת באזור היית מדברת אחרת לגמרי. אנחנו שכחנו מי אנחנו ומהיכן באנו ולאן אנו הולכים. אגב כל זה החל ברצח רבין. מאז אנו מחשבים את קיצנו לאחור. היחידה שמבולבלת זו את. תתעוררי
24. צודק צודק צודק
שי   (22.06.06)
25. הבא להורגך השכם להרגו ישר כח
גד   (22.06.06)
26. אין הבדל בין החמאס לבין פנאטים יהודים כדוגמת ישראל רוזן
(22.06.06)
החמאס מוכן להרוג כמה יהודים שיצטרך כדי להשיג את מטרתו (מדינה פלשתינית מהירדן ועד הים), והימין הקיצוני מוכן להרוג כמה ערבים שיצטרך כדי להשיג את מטרתו (מדינה יהודית מהירדן עד לים). למעשה החמאס והימין הם בעלי ברית פוליטיים בצורה זמנית, שניהם חותרים למלחמה שממנה נדמה להם שיצאו מנצחים.
27. מסכים על כל מילה
יוסי ,   פתח תקוה   (22.06.06)
28. ל-2 תודה לאל אנחנו לא נאצים, אני מזדעזעת
יהודית מהצפון   (22.06.06)
מהעלאת המחשבה הזאת. ממש מצמרר.
29. ל-2 -גם האמרקאים נהגו בדומה- בדרזדן
צבי   (22.06.06)
בנות הברית במלחמת העולם השניה הפגיזו מהאוויר בלי אבחנה את דרזדן וגרמו למותם של -200000 אזרחים ולא הרגישו צורך להתנצל על כך
30. רוצים ראש ממשלה יהודי!
רק גירוש!   (22.06.06)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה