דעות  מאמרים  בני לאו
ואתחנן: מלחמת מצווה
פורסם: 04.08.06, 09:29
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפסת כתבה הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 53 תגובות ב-53 דיונים
1. יש מקום לפרשנות שבועית
(04.08.06)
פרשת שבוע כל שבוע עם ביאורים קלים תחזק את עם ישראל.
2. 1 אתה צודק 100%
מירי (חילונית לגמרי) ,   חולון   (04.08.06)
גם אני חושבת שזאת לא בושה יהיה לאתר להכניס טיפה.. אבל טיפה של סממנים יהודיים. להיפך.. זה רק יוסיף יותר כבוד. אנחנו יהודים ואנחנו צריכים את החיזוק הזה מהתורה. אין לכם מושג וחצי מושג כמה התורה נכונה וחכמה וכמה אפשר ללמוד ממנה ולהתחזק ממנה. עם ישראל חי.
3. פרשנות מצויינת
כל הכבוד   (04.08.06)
4. סטראוטיפים מיותרים
יוסף ,   אילת   (04.08.06)
הציבור החילוני אינו שונה במחויבותו וברצונו להתעמת עם אויבינו מהציבור הדתי , חלוקה מופרכת זו שהעלית בפתח דבריך איננה עולה בקנה אחד עם המציאות
5. מלחמת מצווה? כמו ג'יהאד?
אופיום להמונים ,   קרל מרקס   (04.08.06)
6. לא מצווה ולא בטיח
talmid   (04.08.06)
המצווה היחידה היא לקרא לחיילים תושבי יהודה ושומרון לשוב מיד הביתה להגן עליו מפני אולמרט אם אין לך רב עשה לך רב
7. אני שמאלן ואני איתך
דרוקה   (04.08.06)
מסכים איתך. נגמרו הימים של סליחה ומחילה לקמים להורגנו. אנחנו כאן ואנחנו בוחרים בחיים ובשלום.
8. ידען "גדול" בתורה, ידען "קטן" באקטואליה!
שוורץ   (04.08.06)
"ניתוח" המצב בא לכבודו מהבטן ולא מהשכל (ידע), העם כולו מלוכד ומגבה את מהלכי הממשלה והצבא, ואין "מחנות", יתעסק כבודו בתורה "נטו" ולא יעסוק בדברים שאינו מבין בהם.
9. חוסר חינוך יהודי מביא להומניזם מזויף
חיים ,   מרכז הארץ   (04.08.06)
תמהתני על כבוד הרב המשווה את ההומניזם המזויף הנובע מחוסר חינוך יהודי להומניזם הבסיסי והיסודי המופיע בתורתנו. ולעומת זאת האמנם החינוך היהודי מביא בעקבותיו התלהמות לאומית, שאינה כואבת את חללי האויב? חכמים הזהרו בדבריכם!
10. לאויבנו אין ערך לחיי אדם
דובי ,   רעננה   (04.08.06)
עמנו סבל לא מעט פוגרומים של היטלריזם, סאדמים, וכו' בכל קצווי תבל. מיפעת שמירה על חיי ערך האדם לו נצתוונו נפלו ונפצעו לא מעט חילים ואזרחים. על מנהיגי העם להפסיק להתייחס לאומות העולם שכל כולם למצוא חן בעיני שרלטני הנפט והכסף והתוצאה הנה לחץ על צהל להפסיק את הלוחמה בארגון טרור שלימים עוד נסבול מהם מיפעת קיצוניות איסלאמית של אותם ארגונים,חמאס, ג'יהאד איסלמי, חיזבאלה וכו' , לכן עלינו לא להתייחס לשמאל הקיצוני המתגורר ברמת אביב ג' ובאזור המרכז שלא הם הסובלים מכל ההרס , הפחד והפגיעה בנפש של ארגוני הטרור. יש לרסקם ולפרקם וכמה זמן שנזדקק ולו גם על חשבון פרוק לבנון לגורמים . זה ילמד את המוסלמים הקיצוניים שחטיפת חילים, ירי לשטחי מדינתנו תסתיים בתגובה קשה ביותר.
11. אני מחכה בקוצר רוח לשנה הבאה, לקרוא מה תכתוב כשיגרשו יהודים.
הנביא יו"ש   (04.08.06)
וזה הולך להיראות כך: דווקא בזמן זה העם צריך להתאחד ולהיות מלוכד וככה ננצח. בניגוד להיום שזה : דווקא בזמן זה העם צריך להתאחד ולהיות מלוכד וככה ננצח. בניגוד מוחלט למה שהיה לפני שנה בהתנתקות שזה : דווקא בזמן זה העם צריך להתאחד ולהיות מלוכד וככה ננצח.
12. למיטב זכרוני טרם נערך סקר רציני המציין
חובב   (04.08.06)
חלוקה בין דתיים לחילונים כפי שציינת . זוהי התרשמותך , ואולי גם התרשמות של רבים נוספים , אך לא בהכרח האמת .
13. אני מזהה את קול אלוהים
זינה   (04.08.06)
ה בדיוק מה שאני מרגישה,,רק שלא ידעתי לקרא לרגשות שלי בשם..אהבתי מאוד את הפרשנות.
14. נמאס
דוד ,   הרצליה   (04.08.06)
לא נמאס לכם מאותם ברבורים ואותם התפתלויות. ככל שהרבנים יותר צעירים, הם רק חושפים את ערוותם ההגותית.
15. כל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו(פרעה נבוכדנצר המן אנטיוכוס
עם ישראל חי !!! ,   עם ישראל חי !!!   (04.08.06)
היטלר סאדם אחמינג'ד נאסרללה). והקדוש ברוך הוא מצילנו מידםץ בציפייה לגאולה השלימה.
16. כחילוני - קראתי ונהנתי מדברי חוכמה , תורה בגובה עיניים - תוד
משה ,   גן יבנה   (04.08.06)
17. כואב אבל לא פחות
משה ,   רמת גן   (04.08.06)
כיהודי דתי שלא חשוד בימניות אני כואב מיום פרוץ המלחמה את כאבם של הלבנונים שאיבדו את ביתם, את ילדיהם, את פרנסתם , את כבודם ועוד. בצד האמפטיה לסבלו של כל אדם אני שואל את עצמי האם ההפצצות האלה הן הדבר הנכון לפתרון הבעיה? יחד עם זה אין לי שום ספק שהממשלה והצבא עושים את הדבר הנכון לרגע זה, בשיקול דעת, ברגישות ומתוך בחינת כל המרכיבים שידועים להם ולא ידועים לי. אני חושב גם הפעם , כמו שחשבתי תמיד, ששלום עם הערבים עושים מעמדת כוח. לכן צריך לתקוף כדי לפגוע במי שפגע בי או באחי, צריך לכאוב את כאבם ובעיקר לא לשכוח שבסופו של דבר המטרה היא שלום כלשהו.
18. שטחי
shalom   (04.08.06)
כ"כ שטחי, כ"כ סטריאוטיפי, כ"כ מתחנף ! אילו לא הכרתי היה אומר : "טיפש" , לצערי אני מכיר, ואין כאן דבר מלבד יחצנו"ת אישית שקןפה וילדותית. אילו היית מדריך בבני עקיבא לילדים של חבריא א' , נו מילא... אך אדם שמתיימר להיות איש חינוך ומנהיג ציבור ???
19.  וָאֶתְחַנַּןאֶל-יְהוָה- שבת נחמו..**@
wapy ,   פסגת זאב, ירושלים   (04.08.06)
פרשת ואתחנן - מבחר מאמרים- שבת נחמו "..אם מדובר כבר על שבת נחמו, לפני 50 שנה בכנס מדעי שהתקיים בדיוק בפרשת נחמו, החל פרופ` יגאל ידין לקרא המתוך מגילה גנוזה של ספר ישעיהו. רצה הגורל המילים הראשונות שנתגלו במגילה זו היו "נחמו נחמו עמי.."(פרק 40). מגילה זו התגלתה בשנת 47` ונרכשה בכ"ט בנובמבר..." "ב-29 לנובמבר נפגשתי עם הסוחר מבית לחם... ובאותו מעמד קניתי מידו צרורות גוויל אחדים וגם שני כדי חרס שהביאו הבדוים עם המגילות, ואמרו שהגוילים נמצאו בתוכם. באותו יום היה יום החלטת האו"מ על חלוקת הארץ, ותכפו לו המאורעות הידועים, שגרמו לניתוק הקשרים בין היהודים לערבים בארץ ישראל..." אליעזר סוקניק "מגילות גנוזות" היכל הספר ודגם בית שני (שישי, 10:00): סיור מודרך באתרים במוזיאון ישראל. משך הסיור: כ-3.5 שעות. הכניסה למוזיאון כרוכה בתשלום. החברה להגנת הטבע, 6252357 02. פרשת "ואתחנן" מרגשת אותי יותר מכל פרשות התורה האחרות. העניין קשור בעתוי קריאתה, בנימתו האישית והנדירה של משה רבנו ובתכניה המיוחדים. הפרשה נקראת תמיד לאחר צום תשעה באב, שהוא יום האבל החמור בלוח העברי. בקריאתה יש משום פרימת העצב הגדול, ואחריה נקראת ההפטרה מישעיהו פרק מ` "נחמו נחמו עמי". "ואתחנןאל ה`, בעת ההיא לאמר http://www.ynet.co.il/home/1,7340,L-815-18167-17420179,00.html
20. הג'יהאד היא מלחמת ק ו ד ש ויש הבדל:
אלעד ,   חיפה   (04.08.06)
הג'יהאד היא מלחמת ק ו ד ש ויש הבדל עקרוני ביניהם. התורה לא שמה את המלחמה כעיקרון נעלה בפני עצמו אלא היא משמשת ככלי בידי האדם לכשיצטרך להשתמשמש בו מסיבות קיומיות או מוסריות ואילו באיסלם המלחמה היא קודש כל הזמן, כנגד הכופרים באיסלם. היהדות אינה דת מסיונרית שמעבירה את את אומות העולם על דתם בעל כרחם אלא ההיפך הוא הנכון, ההלכה אומרת שכשבא גוי להתגייר משכנעים אותו שלא יעשה זאת כדי להיווכח אם הוא באמת רוצה בזה.
21. יפה וקולע.
אלון   (04.08.06)
22. דמגוגיה בגרוש!!
בעז ,   מודיעין   (04.08.06)
מעניין : ,בתקופות אלו זו "שעתם היפה" של הקשקשנים הדתיים/ רבותי :!!זו לא מלחמת מצווה זה מלחמת אסון !!המלחמה היא סכנה ממשית לחיי אזרחינו!!! וגם פגם מוסרי ,כי אין שום הלכה בתורה המורה על עקירת מיליון תושבים מביתם או להרג תינוקות!! על אחת כמה וכמה כשזה מביא לעוד הרג חפים מפשע נשים וילדים אצלנו!! במלחמה הזו עוברים על כמה לאווים:1.ונשמרתם לנפשותיכם 2.לא תעמוד על דם רעך 3.לא תרצח והמשכיל בעת ההיא יידום!!
23. השכלה לא מגרשת טיפשות..במקרה זה שלך!
(04.08.06)
אז למה אתה לא שותק...אני מזהה שאתה מאוד משכיל..מסתבר שהשכלה לא מגרשת את הטיפשות..
24. ל-22 אז מה אתה מציע? להתנהג כמו צאן מובל לטבח?
א ,   רעננה   (04.08.06)
כי אין כזה דבר מו"מ עם מחבלים, זה רק לזרוע חול בעיניים. אפשר כביכול לעשות "שלום" עד שנה הבאה ששוב ישחטו את חיילנו, שוב ירצו אדמות מ"פלסטין" שמעולם לא הייתה קיימת, שוב יחטפו את ילדנו. יש רגע שבו אתה צריך להשלים עם המציאות והמקום בו אתה חי, ולא להישבר ולהתרפס. גבר צריך לדעת להילחם.
25. בני לאו אומר דברי תורה והם כמובן נכונים
אליהו ,   ירושלים   (04.08.06)
אבל אתה מסביר דברים לאנשים שמתעקשים להאמין שכל הבריאה על מורכבותה ועל ההרמוניה שבה נבראו מעצמם. מהם לא מעט מחכמי הסטטיסטיקה וההסתברות, שיודעים לחשב את הסיכויים להתרחשויות, שמתאר דארווין ויודעים שדבריו הם דברי הבל. מי שמאמין במקריות זו בודאי מאמין שמשה רבנו לפני קרוב ל 4000 אלפים שנה אמר דברים שבמקרה נמצאו נכונים. משה רבנו פשוט לקח צ'אנס.
26. תשובה למגיב מספר 8
אני ,   פה   (04.08.06)
קבל עדכון מהשטח - במהלך המלחמה נערכו מס' הפגנות של אנשי השמאל בארץ נגד המלחמה. כך שאני לא בטוח שהאמירה הגורפת והמתנשאת שלך במקומה.
27. תגובה ל-22: לגרש לבנונים מביתם זה פגם מוסרי. ולגרש יהודים
בזה למתיפיפים   (04.08.06)
מביתם בשנה שעברה וכיום מה עושה נאסראללה לא מגרש צפוניים מביתם? אתה לוקה בפגם מוסרי -שנקרא שנאת יהודים הלקאה עצמית. לך תעמוד בפינה ותתן לעצמך שתי סטירות אולי זה יעבור לך.
28. אלוהיך ,רבי.
פייר   (04.08.06)
בשבילי התנך הלכנו ואנו עברים.לא תורתו של היהודי מרכס וגם לא שולחן ערוך.אלוהים יצא למלחמה בתוך המחנה ,הלוחם לחם, לאדוני הישועה.מול יריחו הרסנו עד היסוד את העיר ולא השארנו משתין בקיר ואשה להוליד כהן לאל כנעני. אל של אש ועשן שגלגל לפני המחנה את כוחו ולא חס על האוייב והשונא. לפני הרבנות ועיוות דת הנביאים שלחנו לכל עבר את ברכותינו כדי שההוא שבצלם האדם נברא ישיב שלום ויחלק עמנו לחם ומלח.לא, לא שכחנו את דינה .לא אמרנו 'הפעם הזו זה יעבור' ושרפנו את בן חמור וכל באי ביתו.לא בשם הכבוד אלא לבער את הרוע הבא עלינו. גם אז חסנו על ילדי האוייב ואפילו מלכנו שאול חס על מלך עמלק. מי שמח במות ילדים ,אפילו ילדי הרוע המה?מי חס על ילדי ישראל?מי יאמר ,בצד השני, ילדים הם ?אלוהיך , רבי, עייף , ועמו רצוץ ושבור.
29. איפה הזקן שלו???
חילוני   (04.08.06)
אם הוא רב , היכן הזקן שלו????
30. מלחמת מצווה?! כדור הארץ לבני
איפיגניה   (04.08.06)
מלחמה היא דבר מסריח - יש בה ריח של דם ושל זעת פחד, של גופות חרוכות, של חיים נשרפים. המצווה היא לעשות הכל, אבל הכל, כדי למנוע את הזוועה של שדה הקרב וזו שנשארת בנשמות מי שישרדו את הקרבות.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה