חדשות  דעות  מאמרים  גד ברזילי
כסילות הקונצנזוס
גד ברזילי
פורסם: 13.08.06, 08:59
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 144 תגובות ב-144 דיונים
1. מופז, שרון ובניו, אולמרט, קפלונסקי, גבי אשכנזי, בני גנץ, פוא
צאו לנו ,   מהחחים   (13.08.06)
פואד, פרס, אהוד ברק, ועוד ועוד..... הרבה אלופים במיל: צ-א-ו ל-נ-ו מהחיים.
2. שוב כיבוש? אולי תחשוב לפני שאתה כותב?
ד"ר א"י כהן ,   חיפה   (13.08.06)
3. מה אתה אומר ?
אליהו ,   מקלט בנהריה   (13.08.06)
זה מדהים - אנחנו מבלים במקלט, הבנים שלנו בתוך לבנון, אצל שכנינו חגיגות על קיצה הקרב של הציונות , וכל הטמבלים מת"א מספרים לנו מה היה צריך לעשות, כדי שללא לחימה נחיה בהרמוניה ואידיליה עם נסראללה - ותרשה לי לנחש - בטח חוץ מהפרופסורה שיש לך באוניברסיטת וושינגטון, מן הסתם אתה גם אוחז בדרכון נוסף - אירופאי או אמריקאי. כל החוכמולגים כדוגמתך הם הם סוף הציונות!
4. עד כה ממשלת ישראל לא הכריזה מלחמה ולא מצב חירום.
דורון אפרתי   (13.08.06)
5. ביזיון ואסון בגלל ההנהגה המדינית !
נמאס מפוליטקאים בשקל ,   נמאס ממדינאים בגרוש   (13.08.06)
6. איפה היו הקולות האלה בזמן הלחימה? איפה היית פרופ' עד כה??
(13.08.06)
7. משטרת כיבוש? מה עם ועדת חקירה לגבי רעב וצמא החיילים?
יוסי   (13.08.06)
וכן חקירה על חוסרים חיוניים לטנקים ונגמשים ,חוסר מיגון טנקים ועוד
8. למשפחות החטופים
דני ,   פתח תקוה   (13.08.06)
כל מילה נכונה כאן. ולמשפחות החטופים - סליחה אבל האמת מוכרחה להאמר, חובה בכל דבר, אף אם כואב, לעשות שיקול של המחיר. נכון להיום, המחיר ששילמנו ועוד נשלם כדי להחזיר את בניכם, איננו כדאי. היו אתם הראשונים לקרוא לראש הממשלה להורות על הפסקת אש מידית. אני יודע שזה כואב, אבל אין ברירה, אל תסחבו על גבכם את האסונות שקרו ועוד יקרו ביממות הבאות.
9. אין לבנונים חפים מפשע
(13.08.06)
החיזבללה זה לא כנופיה שמחביאה 2 אקדחים ורובה באיזה סליק במשך שנים הם בנו בונקרים באלפי קוב של בטון מזוין, אכסנו אלפו טילים ומשגרים במחסנים. הקימו תחנות רדיו וטלביזיה והצהירו על כוונותיהם את זה לא עושים בהיחבא. זה נעשה לאור השמש וביודעין. מי שלא התקומם - הסכים ושיתף פעולה אדרבא - חלק סוכריות כשחטפו חייליםו עכשיו הוא נושא באחריות למעשיו שלו. ושלא יתבכיין, נגמרו לנו הטישיו
10. למה לא העברת ביקורת קודם לכן אם היא כל כך נחוצה
rufus   (13.08.06)
ביקורת בעת הקרב עלולה לפגוע יותר מאשר לתרום. לפגוע בחיילים, לפגוע במורל ובאזרחים שבמצוקה. ומנגד להרים את המורל של הצד השני
11. כבר מזמן שאנחנו זקוקים.
יורם ,   ת"א   (13.08.06)
וכבר משמן מבינים את זה רבים וטובים. השיטה הפוליטית חוסמת כל אפשרות לשינוי. אנשים נמוכים נאחזים בה לקרנות המזבח וגם קטסטרופות לא מנתקות אותן משם כי הם חלק ממערך אנשי שלומם של ראשי השלטון. ראשי השלטון (עם אחוז אפסי של יוצאים מן הכלל) קשורים לאנשי ההון. האחרונים למרבה הצער לא קבלו חינוך ראוי (דבר שאף אחד לא קבל כאו כבר שני דורות לפחות) וכך זוית הראייה שלהם כוללת בעיקר את עצמם. מכאן פערי שכר אדירים, מכאן הפקרת הפריפריות ומכאן אוסף אדיר של מצוקות. אם לא יקרה נס (או לחילופין קטסטרופה נוראית) שתטלטל את כולם; אין סיבה שמשהו ישתנה. הארועים בצפון אינם בגדר התרחשות כזאת ולכן רק ימשיכו לדבר ולדבר. שום דבר לא יקרה. חבל. מאד חבל.
12. כסילות הפרופסור ככסילות שאר ה"פרשנים" שלא ידעו לסתום את הפה
אס ,   לב ירוק   (13.08.06)
13. גדי, תפסיק לחרטט. האוניברסיטה בחופשה
ש. שלום ,   תל אביב   (13.08.06)
14. פררופ' יקר - ומה אתה עשית בשביל מדינה ??
אזרחית ,   שפלה   (13.08.06)
קל מאד לשבת ליד המחשב הנייד ולהעביר ביקורת מלומדה. היה הרבה יותר מועיל אם היית מפשיל שרוולים ומתנדב לעזרת התושבים בצפון, לדוגמה לארח אותם בביתך או לאמץ משפחה וללוות אותה לתקופה כדי להכיר את החיים "האמיתיים" שלהם שהם כנראה קצת שונים מהחיים במגדל השן שבו אתה חי !!!
15. ל-6 , הוא היה בוושינגטון.
עוד אידאולוג בדיעבעד   (13.08.06)
16. רציתי להגיב , אך במחשבה שניה אתה לא שווה את זה
גיל ,   מרכז   (13.08.06)
אין לשמאלנים תקומה, הם לעולם לא יפנימו את המציאות. לכן צריך פשוט להוציא אותם ממוקדי הכוח ומהשפעה על מקבלי ההחלטות. שיקול דעתם הוכח החל משנות ה- 90 כמוטעה ולקוי. צריך להעלות לשלטון ימין אמיתי שאינו מפחד להיות ימין.
17. "כלומלמרט טיפש" - אמר נאסראלה בתחילת הקרבות
דני כהן ,   חיפה   (13.08.06)
אם הפעולה הצבאית נחוצה למה לא עשו אותה בתחילה. אם הפעולה מיותרת אז למה עכשיו. בוש כבר בדיכאון מדרך קבלת ההחלטות המטופשות המגיעות בזמנים לא סבירים של ראש הממשלה. צודק הכותב שאת הביקורת יש להשמיע כבר עכשיו. האיום האסטרטגי הגדול על מדינת ישראל זה ראש ממשלה טיפש.
18. הבעיה מ67 היא אחרת לחלוטין
תומאש   (13.08.06)
ב-67 צה"ל הצליח לעשות המון בששה ימים. הנתון הכי מהותי כאן הוא ששת הימים. למדינה הזו יש יכולת עמידה כמגננה לאורך זמן ארוך מאד, ויעידו על כך הפיגועים והאסונות שפוקדים אותנו ואנחנו נספוג, ונכאב, אבל לא נכנע. כשאנחנו רוצים לתקוף, מרחב הנשימה שלנו קצר מאד. זה היה נכון פעם, וזה הופך נכון יותר ויותר ככל שהמלחמות נהיות מתוקשרות יותר, ככל שרמת החיים כאן עולה, וככל שהמלחמות נבדקות בזכוכית מגדלת גדולה יותר, כל פגיעה משודרת בטלויזיה, וחזית התקשורת לעיתים חשובה אולי אפילו יותר מאשר חזית הקרב. כל העובדות הללו מוליכות למסקנה הבלתי נמנעת שלקיים מלחמות לאורך זמן, זהו מתכון בטוח לפאשלות- המקלדות יתקתקו ויבקרו ללא הפסק, לערוצי החדשות יהיה חומר רב ובלתי מוגבל לשדר כרצונם (עם פרשנות סלקטיבית כמובן...), אפילו הסתברותית- ככל שהזמן חולף הסיכוי לטעויות גדל, ואלו אכן קורות וומתרחשות כל הזמן - אם ברמת ההחלטות, אם ברמת ההסברה ואם ברמת הביצוע בשדה הקרב. בקרבות מסוג זה, חשוב להבהיר בצורה מיידית מי שולט בשטח. צה"ל אולי פרוש עד הליטני, אבל אם יש כל יום 200 רקטות על הצפון, אם החיילים החטופים עדיין שם, ואם ראש ממשלת לבנון מעז להודות לחיזבאללה רגע לפני הפסקת האש, כל זאת ועוד מעיד שאנחנו לא שולטים בשטח ולא הצלחנו לקבוע שום יתרון מהותי. למה? בדיוק מהסיבות ההפוכות שאתה מונה כאן למעלה בכתבה- לא מספיק אזרחים לבנונים ספגו טילים, לא מספיק כפרים נמחקו עד דק. להשמיד, להרוג, לאבד, ולחסל. עשרות אלפי פליטים זוכרים ומייצרים שנאה, אני מסכים לגמרי- עשרות אלפי הרוגים לעומת זאת, מייצרים פחד בצד השני, ויום זכרון שיילך ויישכח עם הזמן. חוקי המשחק משתנים כל הזמן, ומי שלא מתעדכן - מפסיד. במציאות של היום מוסריות בשדה הקרב ברמת המאקרו פירושה הפסד בקרב, על אחת כמה וכמה כשהיריב שלך לא פועל לפי אותם קודים אתיים. ביום שהמדינה הזו החליטה שהיא לא מוחקת כפרים אחרי הפצת הכרוזים לתושבים, היא הפסידה את הקרב. ביום שהמדינה הזו החליטה שבלבנון לא ישלמו מחיר דמים נוראי על החיילים החטופים, הפסדנו את כח ההרתעה, ואיבדנו כל יכולת לתמרן ב"משחק" הזה. סוריה לא תוקפת את ישראל כי היא יודעת שהיא תושמד אם היא תעשה כן. החיזבאללה, וממשלת לבנון, יודעים שישראל תהרוג כמה מאות אזרחים, כמה עשרות מחבלים, שהעולם יצעק, והעולם ימשיך להסתובב ושום דבר רע באמת לא יקרה להם. בגלל זה הם מרשים לעצמם.
19. "נורמות בסיסיות של זכויות אדם" - טימטום השמאל
למה מתכוון ,   המשורר?   (13.08.06)
20. בגלל כל יפי הנפש והפרופסורים השמאלנים האלה נרצחים יהודים .
השמאל אשם בכל ,   הצרות של העם הזה   (13.08.06)
21. שמאלנים כמו כותב המאמר הרסו כל יכולת
עדו   (13.08.06)
חשיבה של מנהיגים ומצביאים. הכל כאן הפך לאיך להיות הומאני, איך לוותר על שטחים ובכלל לוותר ולוותר, בה בשעה שבמזה"ת כל ויתור הוא פתח למלחמה חדשה. אז שמאלן שכמוך, תתאדה לנו מהחיים כמו גם פרץ ואולמרט שלא לדבר על מופרעי מרצ.
22. איפה עשרות אלפי מפגיני שמאל בכיכר מלכי ישראל
טוב טוב הגמד   (13.08.06)
בתגובה על ההרג בכפר קנא? במהלך מלחמת לבנון הראשונה הפגינו עשרות אלפי אנשי שמאל מתלהמים בכיכר מלכי ישראל במחאה על ההרוגים (שנרצחו ע"י אנשי הפלנגות ולא ע"י הצבא הישראלי) בסברא ושתילא. והנה הפלא ופלא: על מעשה חמור בהרבה מן המעשה ההוא - הרג חפים מפשע ע"י חיל האויר הישראלי בכפר קאנה אין שום מחאה מצידו של השמאל ההומאניסטי, החרד כל כך לכל פגיעה באזרחים. וגם הכיכר ריקה. האם יתכן שמחאת השמאל בעת ההיא נבעה מן העובדה שבראשות משרד הביטחון עמד אריק שרון? או במילים אחרות האם יתכן שההעדר המחאה כיום נובע מן העובדה שבראשות המשרד כיום עומד "אחד משלנו" ולעזאזל עם ההומאניזם ופגיעה בחפים מפשע? אחרת לא ניתן להסביר את הסתירה הזו.
23. דבר אחד ברור - האקדמיה לא חכמה יותר
דן   (13.08.06)
כל הביטויים ששזורים במאמר "צבא הכיבוש" "אזרחים לבנונים חפים מפשע" מצביעים על הדיסקט השחוק של השמאל. אם בישראל היתה מדיניות שלום חברתית לא קפיטליסטית אזי נסראללה לא היה חוטף חיילים ואם היה חוטף אזי כוחות השלום היו מחזירים לנו את החיילים
24. הוציאו לנו את הגנרלים מהחיים והביאו
דן   (13.08.06)
איש וועד סוציאליסט - והתוצאה כשלון החזירו את הגנרלים, הם יודעים להילחם!!!!!
25. צודק בדבר אחד
איגור ,   מרכז   (13.08.06)
אומנם אני לא מסכים עם הרבה דברים פרופ' גד ברזילי, אך עם דבר אחד אני מסכים מאוד - החברה הישראלית לא יודעת מה היא ולאן היא הולכת. אנחנו הפכנו לחברה בלי גאווה, חלשים מוסרית, ומתעסקים כל הזמן בבעיות טקטיות ולא אסטרטגיות.
26. לפרופסור הנכבד
איציק ,   חיפה   (13.08.06)
מה שכתבת מעיד כאלף עדים שתעודה על הקיר איננה עדות לחכמה
27. הש"ג אשם - זה הרי ברור !
א   (13.08.06)
28. האויב מדבר על להשמיד אותך, ואתה מתעסק בביקורת עצמית
דמוסתנס   (13.08.06)
אולי האויב צודק באמת. אולי הם חכמים יותר וראויים יותר לשלוט בארץ הזאת.
29. מה עם "כסילות הקונצנזוס השמלאני בתקשורת"
ראובן ,   שרון   (13.08.06)
הכסילות הזאת נמשכת כבר יותר מידי זמן ואפשר להגיד שתרמה מאוד למצבנו העגום היום: שום דבר לא נבדק לעומק אלא מקבל כיוון בהתאם לדעת הקשורת השמאלנית (לדוגמא ההתנתקות או הבריחה מלבנון(ארבעת האימהות שהתקשורת היללה או הישיבה ללא מעש במשך שש השנים שחיזבאלה מתעצם ומאיים.... )
30. השמאל הציוני צריך להקים ועדת חקירה עצמית!
צפוני   (13.08.06)
לבדוק את הנהגתו הפוליטית הרפוייה והמגמגמת(כן,אבל...)ואת הנהגתו הרוחנית( בעיקר "שלושת הסופרים" ולפחות מחזאי אחד) שנתנו הכשר למלחמת האיוולת ושיטותיה האכזריות כלפי אוכלוסיה אזרחית. ופרופ. ברזילי ,שכתב רשימה מ צ ו י י נ ת,יצטרך להסביר,מדוע פרסם אותה רק עכשיו.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה