חופש  טורים ומדורים  טיול לעבר
נכסי צאן ברזל: תמונות מהווי הנוקדים
נדב מן, "ביתמונה"
פורסם: 18.08.06, 08:14
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות ב-32 דיונים
1. עוד כתבות נוסטלגיה !
אבי ס. ,   נס ציונה   (18.08.06)
גאשר אנו מתחבטים כרגע בבניית העתיד שלנו, טוב להסתכל אחורה ולהזכר איזה דרך עצומה כבר עשינו קדימה
2. ימינו היפים והרחוקים
חיים   (18.08.06)
3. היה היה !
שולמית ,   נתניה   (18.08.06)
שימחת העניים - רינת היוצרים - משוש הראשונים - אייכם? - הלך ולא ישוב! כמה חבל! הרי חדלנו להיות מאושרים !!!! האמת ? הלב צובת - והיו קשיים , אבל האשר שהתלווה לקשיים והסיפוק שהגיעו מהאידיאל - איפה טיפה אידיאל? מי זוכר מה זה אידיאל ? הכל גועל נפש !!
4. אני רואה שבקריית שמונה הרבה לא השתנה מאז.
rasta   (18.08.06)
5. גידול בשר כחלק מהרעיון של משק אוטארקי.
franco   (18.08.06)
ואגב הרעיון של משק אוטארקי לקוח מצורת ההסתגלות בשטח של הכפרים הערביים. היום הרעיון מת ואיתו חזונות נוספים ואידאלים אחרים: עבודה עברית סוציאליזם ואחוות עמיזם שיתוף וערבות הדדית אהבת הזולת והמולדת נשאר רק אידאל האנטריקוט 350 גר'
6. עדר הצאן
מרים ארזי ,   עמק חפר   (18.08.06)
גם לנו היה עדר צאו בגבעת חיים. הטיול הראשון עם ילדי הקטנים היה לראות את המו... והמה... אבל עם הנכד- לראות ה שופל. הזמנים משתנים
7. מרגש
(18.08.06)
תמשיכו בבקשה
8. הערה לתמונה ראשונה (חלסה)
אירית ,   צפון הארץ   (18.08.06)
מהכיתוב עלולים להבין שמדובר בבתים הראשונים שנבנו בחלסה, ששמה יהיה ברבות הימים קרית שמונה. חלסה הייתה כפר ערבי שנכבש ב 1948, תושביו נטשו אותו, וכפי שקרה במקרים רבים אחרים, לא הורשו לשוב אליו. בכפר יושבו עולים חדשים, שם המקום שונה ל"קרית שמונה".
9. כרגיל, מהנה וקסום
אורלי   (18.08.06)
10. אומנות וצאן
יובל דניאלי ,   המעפיל   (18.08.06)
רבים מאמני התנועה ההתיישבותית היו בראשית דרכם רועי צאן. מלבד הרומנטיקה והערגה למקורות הקדומים , היה במקצוע זה את הזמן הדרוש לאמנים לשם יצירה, באשר היה במקצוע של רועה הצאן את מרחב הגמישות האופטימאלי בתקופה בה לא ניתן זמן ליצירה אומנותית. כך הפכו אמני הקיבוצים גם לרועים אומנותיים של תקופתם.
11. מתגעגעת לעבר שאיננו
סימה   (18.08.06)
מדור מקסים תמשיכו
12. הערה ל-8 ולכולם
אמיר   (18.08.06)
בעיקרון אני מסכים איתך. צריך עוד להוסיף אבל שהתושבים הערבים לאו דווקא נטשו את המקום. יש אומרים שהיהודים גרשו אותם מבתיהם, או הפחידו אותם כל כך, שלא נותרה להם ברירה אלא לברוח
13. העתיד כבר לא מובטח, ההווה משפיל, מה נישאר חוץ מנוסטלגיה?
די אני הולך מכאן   (18.08.06)
14. לאירית מהצפון מס 8 עוכרת השמחות
(18.08.06)
כל הכבוד לך!!! הנה, הצלחת לדחוף את האף שלך ביחד עם הרבה פוליטיקה גם למדור של נוסטלגיה. אין לי מה לאחל לך מלבד המרמור שאת חיה בתוכו.
15. האחזות מי עמי
דובוש ,   דרום   (18.08.06)
הכתבה והתמונות ממש מעורר עניין רב. חבל שאין יותר תמונות וסיפורים על אירגון הרועים משנות ה20'. לגבי האחזות מי עמי עלתה על הקרקע ב - 28.11.1963 (כפי שכתוב נכון באתר "מי עמי) ולכן הכיתוב תחת התמונה לא יכול להיות 1961.
16. הגיגי אירית אכולת ההרס העצמי..מעדיפה את חלסה על קרית שמונה
רואה נכוחה   (18.08.06)
17. תגובה ל8
המשחרר ,   שחרורה עילית   (18.08.06)
הכפר חלסה לא נכבש, הוא שוחרר. השטח היה כבוש על ידי שבטים ערבים והוא שוחרר על ידי ההתנגדות הציונית לכיבוש הערבי. לאחר שהמקום שוחרר והוחזר לבעליו הוקמה עליו עיר בשם קרית שמונה. לאחרונה ניסו כוחות האימפריאליזם הערבי להחריב את קרית שמונה בטילים אולם לא יכלו לכוחות ההתנגדות וההגנה הציוניים. שבוע טוב.
18. חאלסה היא עובדה ולא רגש
שטיכמוס   (19.08.06)
אין כאן מרמור, ולא עוכרי שמחות אולי תשאלו את פיהם של ראשוני קרית שמונה איזו שמחה בדיוק היתה שם שעוד ניתן לעכור אותה. וגם את אחרוני קית שמונה. בעניין גורלה של חאלסה (מבצע מטאטא?): הרי כבר נכתב על יגאל אלון, שבגזרות עליהן הוא היה ממונה לא נשארו ערבים. לשיטתכם זאת עובדה די משמחת, לא?
19. תגובה לתמונה-בעלי מלאכה 4
שרה וייץ רובין ,   ארה"ב   (19.08.06)
אבשלום עוקשי מורה לציור בבית ספר ה"תמר" בעכו בשנות החמישים. ונדמה לי שבתו חמוטל למדה גם כן בבית הספר.
20. כרישי הנדל"ן הרסו את ארץ ישראל
ליאור   (18.08.06)
ועוד היד נטויה
21. ל -8 הנחמדה והסובלת: קצת על חלסה (ברוח הנכונה)
ניקולאי הראשון מכפר ,   שגורשו ממנו הערבים   (19.08.06)
הערבים, שתקפו את את תל חי והחריבוה בשנת תר"ף (1920), באו מכפר שלו ושוחר שלום, שנקרא חלסה. בכפר השלו הזה חיו רק שוחרי דו-קיום, ורק היהודים העצבניים והתוקפנים עשו להם צרות. ערביי חלסה באו לעשות עמם מנגל, והיהודים לא הסכימו - כיוון שהם היו גזעניים ועוינים - ותקפו את אורחיהם ללא כל סיבה. לבסוף, אחרי שהערבים סבלו משך כמה עשרות שנים משכניהם הרעים, היהודים גירשו אותם בכוח מבתיהם לחיי עוני במחנות פליטים, ובמקומם הביאו מיליונרים מכל העולם, שקיבלו את בתיהם ההרוסים חינם. ומאז עשירי חלסה היהודיים עושים חיים על חשבון הפליטים הערביים המסכנים ...
22. ל-8 ול-12
עמיחי ,   שפלה   (18.08.06)
ראשית הרוב המוחלט של ערביי הכפרים אכן ברח מהכפרים, אשר יושבו ע"י יהודים עולים חדשים יוצאי מחנות התופת באירופה. שנית כפי שזה נראה, אתם תומכים בזכות השיבה, דבר שיוביל אותנו לאסון. די לתמימות וייפות הנפש! אתם לא חיים בשוויץ!
23. הערה ל 8 ל 12 לכולם
יגאל ,   קרית ים   (19.08.06)
נא עיינו בספר "עלילות 'גדוד העבודה'" בסיפורו של פסח בר-אדון (עמוד 63) פרק מעניין מאוד הקשור לחלסה והאפנדי כאמל חוסיין שהיה מעורב בתקיפת תל-חי.
24. למירי
חיים   (18.08.06)
שורות הבתים בתמונה הם כבר הרחובות הראשיים של קריית שמונה החדשה. חלסה היה כפר מסכן על צלע ההר, שלא נראה בתמונה.
25. איזה יופי!!
=]   (18.08.06)
26. עצוב, אבל תמונות כאילו לא אפשריות כיום בעיקר משום
אלי מהצפון ,   צפון   (19.08.06)
שבעלי העדרים היהודים מגדלים את העדר בשביל הגנבים שמה לעשות, הם ערבים. כיוון שלגדל עדר נלחמים בפלישות,גניבות והממסד שלא עושה כלום. במהירות אנו מאבדים את השליטה בשטח. עצוב
27. לכל "יפי הנפש"- באמת נמאסתם !!!
תל אביבית   (19.08.06)
אני בטוחה שאם יצרפו את כל רמות המשכל שלכם ביחד התוצאה תהיה שווה לרמת המשכל של דג קטנטן אחד . ועם הדגים סליחה.......
28. ל8, טעות קטנה:שוחררה, לא נכבשה.
יהודה ,   צפון   (19.08.06)
29. 8 גדול!
(20.08.06)
30. תגובה ל 27
אברהם ,   שער הגיא   (20.08.06)
עצוב לי עלייך, ממש רע לך בחיים! אחרת ,מאין תגובה מרושעת שכזו?
תגובות נוספות
חזרה לכתבה