חדשות  דעות  מאמרים  שאול אריאלי
איום צבאי - בומרנג חברתי
שאול אריאלי
פורסם: 06.09.06, 06:59
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 56 תגובות ב-56 דיונים
1. בדרך כלל אני לא מסכים עם שאול אריאלי אבל...
תקדים   (06.09.06)
פה הוא צודק למרות שבקשר לסוריה אולי אין עדין תנאים מתאימים למגעים גלויים ובטח שאסור לתת להם את רמת הגולן בשום אופן
2. נהפוך הוא
מרק ,   נתניה   (06.09.06)
מכיוון שסוריה נמצאת במחנה הרשע , כל הידברות איתה תהיה תקיעת סכין בגבו של הנשיא בוש ובגבה של המדינה היחידה שתומכת בנו גם כלכלית. ואז אני לא בטוח כמה מיליארדים ממשיים נפסיד תמורת רווח מפוקפק התלוי כולו באוויר.
3. אזרח מדינת עולם שלישית
(06.09.06)
מסכים לגמרי עם הכותב! סוף סוף מישהו שמדבר לעניין. נמאס כבר מכל הבולשיט הזה שנקרא מלחמה, ישראל כבר היום חזקה מכל מדינות ערב ביחד באזור, חיל האוויר הישראלי מתקדם בכמה מונים מכל שאר הגייסות של השכנים, והיום חיל האוויר הוא הנשק העיקרי והמכריע בקרבות, אין שום סיבה להגדיל את תקציב הביטחון המופרז גם ככה ובו בזמן לקצץ בקצבאות הרווחה שגם ככה נמוכות ולא מספקות. רבע מאוכלוסיית ישראל נמצאית מתחת לקו העוני, זה כבר מלמד על משהו, והנתון הזה עוד אמור לעלות, עם כל הדיבורים שחייבים ביטחון וצבא חזק שכחו שבינתיים האוכלוסייה שלמענה קיים הביטחון נפגעת יותר ויותר.
4. צאו מהאשלייה - על חרבינו נחייה.
בן   (06.09.06)
אין עם מי לדבר. אלו שדיברו איתנו - או שבגדו בנו, או אילצו אותנו לוותר מבלי לזוז מילימטר בעמדותיהם. 15 שנה של וויתורים העצימו את הכוחות הניצבים מולינו - תשוו את המקרי הסכינאות הבודדים בסוף שנות השמונים עם יש"ע היום, עם חמאס וג'יהד פרי מערכת חינוך של הסתה, מחומשים בטילים, כסף ולגיטימציה. אוייבינו נחושים מאי-פעם לחסל אותנו, וכל נסיגה נותנת להם רוח גבית. מתי נצא מאשליית מזרח תיכון חדש ונראה את הדברים כפי שהם? בעתיד הנראה לעין רק כוח והרתעה יעזרו לנו לשרוד. זה פחות קוסם משלום עכשיו, אבל בניגוד לו, זה מציאותי.
5. מה שחיזבאללה עשה לוקח המון המון זמן,וזה טוב לפעם אחת בלבד!!!
רן   (06.09.06)
לא תהיה פעם הבאה כי הם השתמשו בכל הקלפים.סוריה לא יכולה להשתמש בשיטת חיזבאללה,השיטה טובה להגנה בלבד,בשטח שלך.וסוריה הרי רוצה את הגולן,היא ח ייבת לתקוף,לא להגן.ולכן הם יושמדו.
6. עם סוריה ולבנון רק שלום תמורת שלום - לא יורדים מהגולן
משה בארי ,   תל אביב   (06.09.06)
אם זוהי בחירתו של אסד, תפדל!
7. כשאולמר נועם, הוא עושה המון תנועות, אני רואה אותו כשחקן
(06.09.06)
מעולה ולא מקשיב לדבריו.
8. לרדוף ולהרוג באויב עד שיתן שקט או עד שיושמד כליל
דדי   (06.09.06)
זה עובד וזה מוכח היסטורית! כניעה לפרוטקשן כמו אוסלו וכו' - לא עובד, וזה מוכח היסטורית (זוכר את חייבר?). לא רוצה להיות קורבן שלום! אתה רוצה להיכנע? אתה רוצה להיות "נאור"? לך תקים ישוב ליד סוריה ותודיע לסורים שהם יכולים לנהוג בכם כמנהגם... הדיקטטורה הסורית רוצה לעשות עימנו הסכם על-מנת לשרוד את הכוחות הדמוקרטיים שארה"ב מפעילה בסוריה. אנחנו לא צריכים לעזור לה לשרוד, כי זה יהיה כמו לשתף עימה פעולה בפשעיה. ההסכם שהדיקטטורה הסורית רוצה לחתום עימנו מבוסס על עיוות ההיסטוריה ובעצם מציג אותנו כהתוקפים והכובשים וכו'. מזל גם שהם לא דורשים מאיתנו פיצויים על ש"תקפנו אותם ללא סיבה מוצדקת"... המקסימום שצריך לתת לדיקטטורות האלו זה הסכמה לשקט כל עוד הם בשקט. שלום אמיתי יהיה רק עם שלטון דמוקרטי חילוני אמיתי (שהרי בו יש שקיפות כך שניתן לאתר תהליכים מסוכנים מראש) ושלום כזה יהיה מבוסס על צדקת ישראל ולא פחות מכך. הערבים הם הכובשים והם תקפו אותנו והמלחמה הזו שלהם נמשכת כבר 100 שנה ובאחת ההסלמות שחררנו אדמות ישראל והאדמות האלו ישארו שלנו לנצח. את אוכלוסיית האויב שבידינו אסור להחזיק - יש לגרשם ואם צריך גם להחריב אח"כ את ישוביהם הריקים. אם יש משהו שאני מסכים שיעשו עליו מו"מ, זה על היקף הפיצויים שהערבים חייבים לנו. פה אפשר למשל לקזז למען אוכלוסיית האויב שנגרש מאדמתנו, בתור טובה לדרך.
9. אין מנוס מהחזרת רמת הגולן. חשוב להגיע לגבול מוסכם אופטימלי
רמי   (06.09.06)
בעיקר בצפון מזרח הכנרת. חללי לבנון נפלו רק בגלל ההתעקשות הישראלית להחזיק בארץ לא לה.
10. *הצבא מילואים חלש בגלל הפערים של העשירים*
חונטה לנד   (06.09.06)
אולמרט צריך להבין בגלל שחבריו העשירים תאבת הבצע והבולמוס גרמה לחיסול החוסן החברתי ופערים גדולים הם הם שגרמו לאולמרט מבוכה ומפלה האשמה אצל הקומבינטורים שמפעילים אותו. ממליץ לאולמרט לעשות מהר בדק בית כי העם חלש עייף וזה מזמין צרות קודם מתסיסה המונית וגם מפזילה של האוויבים מבחוץ. העניים הבינו שהם לא נלחמים למען התשתיות ההשכלה הדמוקרטייה הצדק הסולדריות אלה נלחמים למען בני העשירים מסביון שמריהו קסרייה ולמען משרדי יחסי הציבור בעוד הם נטחנים תרתי משמע על הגבול במלחמה וחוזרים למלחמה נוספת השרדות מול השחיתות.
11. איש "חזון" או איש "חזיונות".?
דוד ,   צפון   (06.09.06)
שאול אריאלי מתאמץ ללא לאות להשתייך ל"חבורת השלום".למציאות העגומה אין כל משקל בחזיונותיו. וכי יש מאן דהוא בישראל -ולא חשובה השתייכותו המפלגתית- שלא רוצה/מעוניין/כמהה לשקט ושלום?? אריאלי והמועצה לשלום ובטחון ממציאים את הגלגל? שיאזינו/יקראו/ילמדו את מה שכותבים ואומרים בפה מלא נשואי השלום שלהם. לא צריך להיות אל"מ במודיעין ו/או אלופים במיל' כדי פשוט להפנים את המסרים האלה.כן צריכים להיות אטומים/מתנשאים/רודפי פרסום כדי להביע בכל הזדמנות חזיונות שווא המבוססים על "רצונות וחלומות" ולא על המציאות.
12. אוסלואיד משונה האיש הזה
גימלי ,   ת"א   (06.09.06)
שום דבר לא ישנה את דעתו.
13. מעניין שאריאלי זוכר מנאום אסד רק את הבחירה האיסטרטגית בשלום
דק אבחנה   (06.09.06)
אסד אמר באותו נאום עוד כמה דברים שמר אריאלי (שמשום מה נמנע מלציין את שיוכו הפוליטי בכתבה) בוחר במודע להתעלם מהם. הוא דיבר על בחירה בהתנגדות כדרך להכריע את ישראל, הוא לא דיבר על שלום עם ישראל, אלא רק איים במלחמה אם ישראל לא תחזיר את הגולן לסוריה, הוא פאר את הלוחם הערבי ואמר לשומעיו שבניהם ונכדיהם יהיו אלה שבסופו של דבר ישמידו את ישראל. אבל שאול אריאלי, כמו גם ביילין, שריד, זהבה איינשטיין-גלאון וכל שאר חבריהם שמאד לא אוהבים שמבלבלים להם את התאוריות עם עובדות, בוחרים לשמוע אך ורק את מה שהם רוצים
14. נו, טוב שסמולני השתכנע שאולמרט מיותר ומדבר יותר מדי
לאו ,   מדינת ישראל פלשתינה   (06.09.06)
הימין כבר ידע את זה מזמן. לולא התקשורת הסמולנית סיממה את העם מפלגת השחיתות לא היתה שורדת את הבחירות.
15. תגיד לי? איך זה שלא ברור לך שאתה טועה?
שי   (06.09.06)
אנחנו לא פשיסטיים ולא צמאי דם ומלחמה ובהחלט אוהבי שלום אבל אנחנו גם בעלי זיכרון ארוך להיסטוריה ויש לנו עיניים בראש ואנחנו לא מוכנים לזרוק את ישראל לאבדון רק בשביל שניראה יפים בCNN ובאו"ם. אז תראה לי הסכם מוצלח אחד שיצא מהתפיסה המדינית הזו של "שלום עכשיו ובכל מחיר": עם דיקטטורת ירדן עשינו הסכם והתפשרנו קשות על צדקתנו, אבל אין לנו מושג אם השלטון שם ישרוד בעשר השנים הבאות ואם המצב לא יחזור למלחמת האזרחים של שנות ה-70 של המאה ה-20. עם דיקטטורת מצריים גם עשינו הסכם והתפשרנו קשות על צדקתנו, והשלום איתם כ"כ חם עד שלפעמים, אפילו לתמים הממוצע ברחוב זה נדמה כמו מצב מלחמה. והוא לא טועה, כי אכן השלטון המצרי מסייע ותומך בכוחות של ערבים בעזה. עם הדיקטטורה הסורית אתה מבקש לעשות הסכם שגם הוא מתפשר קשות על צדקתנו (בכלל, מכל ההסכמים האלו, הצדקה היחידה שנשארת לנו היא שמגיע לנו לחיות בגטו, זהו!) ולמסור להם אדמת ישראל בגלל שהם תקפו אותנו (מה באמת היה שקט ושלום לפני יוני 1967? אצלך בטח גם שעה של שקט נחשב שלום). ותראה את הערבים ה"פלסטינים". לא מספיק שאין עם כזה, שהם בסה"כ אוכלוסיית אויב מכל מיני מקומות מהאומה הערבית, אתה רוצה לעשות עימם הסכם על בסיס הזכויות שהם המציאו לעצמם. פתאום ישראל היא אדמתם ההיסטורית, הם בטח שלא חלק מהערבים הכובשים (גם ספרד היא אדמה מוסלמית לפי ההיגיון שלהם), פתאום אסור לגרש אוכלוסיית אויב במלחמה שהאויב פתח נגדך (הם אומרים שאנחנו אלה שפתחנו במלחמה ומסיבה לא מוצדקת ולכן אסור לנו היה לגרש אוכלוסייה ולהם כן היה מותר לגרש את הישראלים משטח ערב, כי זה בסה"כ חלק מתגובתם למלחמה "שאנחנו פתחנו נגדם"), פתאום צריך לעשות מדינה דו-לאומית ופתאום צריך לזרוק את הישראלים לים. איפה אתה כן מוכן להחזיק בצדקתך (ואני לא מדבר על כשדופקים לך את האוטו, אני מדבר על מקרה ציבורי, בהקשר של כולנו)? מתי תאמר די? רק כשהם ידרשו שנקבל חזרה את אוכלוסיית האויב שגירשנו לתוכנו וניתן להם אזרחות? אם פה, אחרי שמסרת אדמות ישראל ושמת אותנו בגטו, אתה מוכן לומר די ואתה מאמין שנצליח לשרוד בנקודה הנמוכה הזו, למה אתה לא מאמין שנצליח לשרוד בנקודה גבוהה יותר, לפני שאנחנו מוסרים את אדמות ישראל לאויב? בכלל, איך אתה רואה את המלחמה הארוכה שלנו, מי לדעתך הצודק וזה שתקף, שהתחיל?
16. אכן צודק הפעם שאול אריאלי..
יורם גילעד ,   הקו הציוני   (06.09.06)
כמי שהיה בסיור באזור ירושלים בהדרכת שאול אריאלי אני יכול להעיד שמדובר באדם רציני מאוד עם ידע מעמיק מאוד בגאוגרפיה והדמוגרפיה של ארצנו . למרות שלנו בתנועת הקו הציוני WWW.HAKAV.ORG יש גם חילוקי דעות עמו ושאר אנשי יוזמת ז'נבה אין ספק בכול זאת שהם תרמו רבות לתהליך ההיפרדות מהפלשתינים החיונית לקיומנו . לגופו של עניין צודק הפעם לחלוטין שאול אריאלי ואנחנו חייבים לנסות להגיע לשלום עם סוריה ולבנון לפני ההיתחמשות הגרעינית של איראן והאפשרות הסבירה שלאחר יציאת האמריקנים מעירק יקום בה משטר פרו איראני בראשות ארגון כמו חיזבאללה ומנהיג כמו נסראללה. ואז נעמוד חלילה בפני חזית מפלצתית רציפה של איראן עירק סוריה לבנון והפלשתינים בגיבוי נשק גרעיני !
17. ההכרזות של אולמרט על סוריה נועדו להסיט את העיסוק בכשלונותיו
שמעון ,   מרכז   (06.09.06)
אולמרט ממשיך להביא אותנו למעמד מדינת עולם שלישי.איך הוא יסיט את דעת הקהל מהרצון לועדת חקירה ממלכתית,ולעיסוק בכשלונותיו החמורים? ע"י התלהמות מטופשת מול סוריה.אולמרט יעשה טובה לעם ישראל-יקום וילך הביתה!
18. על ה"שוט" וה"גזר" שבאמת נחוצים לנו
יאיר ל   (06.09.06)
"גזר" מול האיסלם הקיצוני אינו בנמצא. "שוט" מול התשקורת הישראלית קל להשגה. התשקורת סרבה לפרסם מידע על הפגנת התנועה לאיכות השלטון בדרישה להקמת וועדת חקירה ( בג"ץ 7140/06 ). התשקורת מתנגדת להקמת וועדת חקירה. כיצד ניתן להפעיל את ה"שוט" ? עיתון ידיעות אחרונות מוכר פרסום בהתאם לכמות קוראיו. חרם קוראים נגד העיתון, הדורש סילוק רשימה שמית של עורכים, כתבים ופרשנים מטעם יחייב את העיתון לבצע שינוי. בהמשך, בשיטה דומה, ניתן יהיה לטפל בשאר התשקורת הפרטית. בשלב האחרון, באמצעות התקשורת שתקום ניתן יהיה לדרוש לסגור את התשקורת הממלכתית, זו שמתוקצבת מכיסנו. עם ישראל זקוק לתקשורת אשר תקום על חורבנה של התשקורת.
19. צודק צודק- להתחיל שיחות שלום עם הסורים
טלקו ,   חולון   (06.09.06)
אולמרט מתגלה כל יום כיותר אידיוט..צריך לדבר שלום ולא מלחמה. זו הדרך היחידה להביא ביטחון א מ י ת י לישראל!
20. רמי(9)כותב שטויות,כמנהג השמאלנים.הגליל הוא"שטח לא לנו"ואפשר
שלמה ,   סוריה אל ג'נוביה   (06.09.06)
להגיע ל"גבול אופטימלי" עם סוריה... חבל"ז. אתה תמשיך לחיות בשקר ובאשליה.
21. תתעוררו!!! (כנסו)
יוני ,   תל אביב   (06.09.06)
אין דבר כזה פלשתינים! שטח האדמה שמעבר לירדן נקרא פלשתין - חבל ארץ, לא מדינה, לא עם. בשנות המנדט הבריטי התושבים שחיו פה קיבלו תעודת תושב של פלשתיני. עד 67 המושג לא היה קיים חוץ מספרי ההיסטוריה. אם היית שואל מישהו מעזה - הוא היה אומר שהוא אזרח מצרי. התושבים שחיו פה מעולם לא הגדירו עצמם כעם, לא היתה להם היסטוריה משותפת, ושום דבר אחר שמגדירם כעם. ב- 69 עם הקמת אש"ף נולד מחדש הרעיון של "פלשתינים" במטרה ללחוץ מדינית על ישראל. גם גולדה מאיר הראתה לכולם את תעודת התושב שלה - "פלשתינית". לא קיים עם כזה!!! מעולם לא הייתה מדינת פלשתין!!!
22. האיראנים משוגעים.אם לא נעשה שלום, כולנו נמות כאן.
נעלחדש ,   בבית   (06.09.06)
ההגנה היחידה שלנו זה לא הצבא הבטלני והבזבזני שיש לנו עכשיו, אלא הסכמי שלום וחיים נורמלים עם המדינות והעמים השכנים. זה יוציא את הפתיל מהפצצה האיראנית, אחרת האיראנים יזרקו כאן אטום. הם מטורפים ולא מלחדים מכלום.
23. העם היהודי אינו יכול להיות ביחד - הכל פלגים
"ארץ אוכלת יושביה"   (06.09.06)
24. רק ליברמן..דא
בוריס   (06.09.06)
רק ליברמן..דא
25. מיעוט התגובות לדברי ההבל של האוסלואיד אריאלי הוא סימן לשפיות
אריאלי הוא עב"מ ,   אוסלואיד הזוי ופתטי   (06.09.06)
26. שלום עם סוריה יפתור את הבעיה של איראן? עוד הזיה שמאלנית
ZE   (06.09.06)
27. ליורם גלעד 16, אתה לגמרי לא משכנע
לאו ,   מדינת ישראל פלשתינה   (06.09.06)
אולי אריאלי "אדם רציני מאוד עם ידע מעמיק מאוד בגאוגרפיה והדמוגרפיה של ארצנו" ועוד ועוד כיוצא באלה ידע, אבל יכולת החשיבה והסקת המסקנות של אריאלי עמוק באדמה.
28. סוף סוף הקולות השפויים, תודה לשאול אריאלי
שמי   (06.09.06)
האיום על סוריה לא מוסיף לביטחון של אף אחד. צריך להכיר בטעויות ולנסות להידבר עם לבנון, סוריה, וכל מי שיהיה מוכן לדבר איתנו אחרי המלחמה האומללה הזו. זו אחריות שלנו
29. אולמרט עלה נידף ברוח נע ונד בדעותיו
(06.09.06)
30. גופו של עניין או גופו של איש!
גבי ,   מצפה רמו   (07.09.06)
אנו הולכים להיות מדינת עולם שלישי תוך עשור או שניים. כל עוד אנשים כמו אריאלי נמצאים וכותבים אנו בולמים את התהליך הזה!
תגובות נוספות
חזרה לכתבה