דיגיטל  בלוגים  מרושתים
פסיכולוגיה וקניות באינטרנט
עזי ברק, בלוג "מרושתים"
פורסם: 12.11.06, 19:13
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
1. זהירות, שינו את המדיניות ב-PayPal
אני מה זה מאוכזבת   (12.11.06)
עד לא מזמן כאשר קנינו משהו והיה צורך לקבל את הכסף חזרה או את חלקו מהמוכר מסיבה כלשהי כמו פגם או מוצר שאבד בדואר זו לא הייתה בעיה (במיוחד שהמוכר לא ישראלי). היום לא ניתן לקבל כסף חזרה לכרטיס האשראי !!! זאת בשל הסכם חדש עם ויזה ומאסטרכארד. הכסף שתקבלו חזרה ישאר תקוע בזכות ב-PayPal אלא אם כן תפתחו חשבון בנק בארה"ב. גם אם תרכשו מוצר נוסף, מלוא הסכום ישאב מכרטיס האשראי שלכם ושוב תשארו עם יתרה שלא תוכלו לקבל חזרה !!! הלוואי שאני טועה, אם כך שמשהו יתקן אותי כי הכסף שלי תקוע שם חזק !!!
2. למה להכביר במילים כשהנושא פשוט כל כך
`CA   (12.11.06)
פסיכולוגיה פסיכולוגיה בגרוש העניין פשוט מערכת הקשרים החברתית בישראל - זאת של המעגלים הרחבים קרי..לא חברים שלי אינה מבוססת על אימון. כדי לקנות באי בבי צריך אימון בסיסי במערכת חברתית. למה? פשוט מאוד...כי צריך לשלם לפני שמקבלים את הטובין.... פסיכולוגיה...הא?
3. די לפסיכולוגיזציה של כל שטות!
(13.11.06)
מתי פסיכולוגים יבינו שלפעמים סיגר הוא רק סיגר? בתור אדם שכן מחזיק חשבון PAYPAL וקונה בEBAY לעיתים נדירות, אני יכול להעיד עלי ועל קבוצת השווים לי שמה שעוצר בעדנו מלקנות יותר בEBAY זה פשוט מחירי המשלוח הגבוהים. אם ספר עולה לי חצי דולר בEBAY אבל המשלוח הכי איטי זה עוד 10$ וייקח חודשיים לספר להגיע - אני כבר אלך לחנות ואקנה אותו.
4. הפרופסור צודק אך איננו מכיר את כל הטריקים
מקצוען באי.ביי.   (13.11.06)
והשטיקים באי.ביי. אין שום בעיה פסיכולוגית לגלוש ולשלם באתר ותמיד ישנן דרכים לאבטחת הממון הפרטי כפי שקיימות מספר דרכים לנצח בכל מכירה ולא לאבד את "המכנסיים". על סמך המאמר, יש לי תחושה שהפרופ' הנכבד לא מכיר מספיק את הנושא מקרוב. כמות הישראלים הגולשים ומבצעים פעולות כספיות באתר גבוהה ב- 22אחוזים מכל מדינה אירופית מערבית אחרת באופן יחסי פר אוכלוסייה. אפשר להשיג נתונים אלה ! הקהילה הישראלית באי.ביי ענקית ומאוד פעילה ! פיתחנו אף שיטות לנצח בכל מכירה אך עקב הסוד המקצועי לא אפרסמן במסגרת זו מן הסתם...כדאי לך מר ברק, להיות חבר בעמותת הישראלים ואז תבין עד כמה הינך זקוק לעדכן את המאמר הנ"ל... לילה טוב.
5. לא בעיה פסיכולוגית אלא משהו עניני יותר
גולש שקנה פעם   (12.11.06)
פעמיים קניתי ופעם התאכזבתי מאד ! שעון שנראה גדול ויפה בתמונה של האתר , התגלה כקטן , כבד , וממש מכוער . ויתרתי עליו .הנחתי אותו על מעקה הבית...מישהו אסף אותו לחיקו.אגב מאוחר יותר גילתי את השעון בחנות במחיר נמוך מזה שהוצע באתר הקניות. פעם שניה רכשתי ספר כמתנה . כשהגיע , התברר שמה שניראה בתמונה כספר התגלה כחוברת דקה ומגוחכת . מאז אני קונה רק בחנות ! רוצה לראות את המוצר , לקבל אותו מידית ביד ...בסופו של דבר זו הדרך הזולה והמהירה לרכוש מוצרים.
6. הכל עניין של גישה
צ'וק   (12.11.06)
כבר שנים שאני קונה ספרים בארץ דרך האינטרנט (הוד-עמי) וספרים בחו"ל (אמאזון). בנוסף עד כה קניתי דברים כמו ציוד בגדים, מכשירים סלולרים, סקייטבורד, נעליים, קניות לסופר. וחסכתי אלפי שקלים. באמת!
7. לא רק פסיכולוגיה
רפי פ   (12.11.06)
יורשה לי להעיר שמרבית המוצרים המוצעים כאן הם מיושנים ומחיריהם גבוהים מהמחיר בחו"ל. דגמים שנמכרים בסטוקים בחו"ל מיובאים לכאן ונמכרים כאן לא כמציאות אלא כסחורה שוטפת. אז קודם טול קורה ואח"כ תקדם את המכירה.
8. אני קונה ומוכר באיביי מידי שבוע!
איל   (12.11.06)
אני מלווה את איביי מראשית דרכה! קונה הרבה ולאחרונה (בחודשיים האחרונים) גם מוכר. ביצעתי עד היום מעל 100 רכישות ובחודשיים האחרונים הצלחתי למכור כ- 20 פריטים. לקנות זה ממש פשוט. יש הכל ובזול. מחסום השפה? הצחקתם אותי...אני קונה גם באיביי גרמניה ואני לא מבין מילה אחת בגרמנית (בשביל זה יש מנועי תרגום לא רעים בכלל!!!). הבעיה היחידה זה המכירות..בעולם רואים את ישראל כמדינת עולם שלישי ופשוט פוחדים. בדיוק כמו שאני אפחד לקנות משהו מתושב זימבבואה (וכנראה שאין הבדל גדול בין ישראל לזימבבואה...למרות מה שאנחנו חושבים). מאז המלחמה המצב אף החמיר והמכירות שלי נפגעו עד כדי עצירה מוחלטת. חרא מלחמה!
9. אני גם קונה ומוכר ב-EBAY
JASE   (13.11.06)
לקנות משתלם? תלוי מה וכמה המשלוח שלא לדבר על מכס. למכור רק דברים יש שניה בעלי רווח גדול יחסית קשה למכור בגלל משלוח יקר ומכס בכיוון השני. מנסיון במכירה יש לציין: מכס על חשבון הקונה כמו כן גם המשלוח. מומלץ לצרף את מחיר המשלוח לערך המוצר ולפרסם משלוח חינם. משלוח חינם מוסיף אנשים למכירה. דוגמא: כרטיס מסך ישן = 15$ התחלתי אבל לא כולל משלוח מהארץ שיכול להגיע ליותר מ-10$. יש למכור את המוצר במחיר התחלתי של כ-22$ ולהגיד משלוח חינם. מה לעשות בגלל המשלוח יש הפסד יחסית גדול, כמו כן נתקלתי במכירה לקנדה שגבו מכס על כרטיס מסך ישן בגלל שלא צויין על המשלוח, והקונה לא היה מרוצה בכלל. לפי דעתי אין קשר בכלל לפסיכולוגיה הכל שווה או לא שווה, בקשר לתגובה על החזר כספי מ-PAYPAL זה היה מההתחלה שלא ניתן לקבל את ההחזר לחשבון בארץ זה ממש לא חדש, PAYPAL בארץ ממש לא משתלם לעסק אני קונה עם הכסף שאני מרוויח, כמו לדוגמא: תשלום לטלפון של SKYPE OUT לשיחות לחו"ל ועוד דברים רבים שמקבלים היום PAYPAL שלא לדבר על קניות ב-EBAY. כמו כן התמיכה דרך ה-CHAT של EBAY מצויין כל אחד שקנה ממני וחשדתי שהוא מנסה לרמות אותי פשוט דיווחתי אליו ל-EBAY לפני סיום הקניה דרך ה-CHAT והם היו נהדרים והרגיעו אותי. למזלי עוד לא נתקלתי בבעיות ואפילו בקשר עם מוכרים רבים מכל העולם אפילו שלא קניתי מהם.
10. הבעיה איה בעיקר פסיכולוגית
קובי   (13.11.06)
אלא מעשית. מספר רב של מוכרים ב- ebay אינו מקבל כרטיסי אשראי שאינם אמריקאיים (גם לא בינלאומיים).
11. לא נכון
ארילו   (13.11.06)
הרבה אנשים לא קונים באמאזון ואיביי פשוט כי הרבה מאוד מוכרים לא שולחים מוצרים לישראל. זה הכל.
12. ל-1
יובל   (13.11.06)
אתה צודק חלקית בעיניין הכסף ב paypal, אבל תן לי להביא לך שתי דוגמאות להחזרת או לזיכוי כסף. אני יודע בוודאות שם רכשתה מוצר, והמוצר לא הגיע לא תקין או כל דבר אחר ונמצא שאחרי בירור ב ebay שהטענה שלך נכונה אתה מקבל זיכוי לחשבון שלך דרך כרטיס האשראי ולא משנה איפה החשבון שלך (מניסיון). זיכוי או יתרה מתבצעת אם אתה במצע מכירות ב ebay וכאן משום מה הכסף נשאר ב paypal אלה אם יש לכם חשבון בנק אחר (לא בארץ). מקווה שעזרתי
13. טעות גדולה בידי כותב הכתבה...
קובי איש eBAy   (13.11.06)
הגורמים העיקריים שמונעים ממשתמשים ישראלים לרכוש באתרי מסחר גדולים וותיקים כגון איביי ואמאזון הן לא הפסיכולוגיה ולא השפה. פסיכולוגית, הצרכנים הישראלים אינם שונים בהרבה מדומיהם בחו"ל. נהפוכו, הישראלים כמו האמריקאים אוהבים לקנות. הם מוכנים לשלם כשיש תמורה לכך והם אוהבים לאכול את הלוקשים ושיטות המכירה של "הסוחרים הוירטואליים" שאינם שונות בהרבה משיטות מכירה של חנויות בעולם האמיתי. מבחינת התקשורת הוירטואלית, נכון - שירות איביי בעברית היה עובר הרבה יותר טוב בארץ מאשר במצב הקיים בו השפה היא אנגלית, אך זו גם אינה הסיבה העיקרית המונעת מהישראלים לרכוש באינטרנט. אז מה כן הסיבה העיקרית? יש שניים גדולים לטעמי. הראשונה: מחסור בתמיכה באמצעי תשלום ומסחר וירטואליים כגון פייפאל. כיום אם איני טועה זאת פעולה בלתי אפשרית למשוך כסף מחשבון פייפאל לחשבון בנק ישראלי. אלא אם כן לקונים או הסוחרים הישראליים יש חשבון בנק בחו"ל, קשה להם מאוד להתמודד עם החיסרון הזה. בנוסף, נאמר ולמישהו יש חשבון בנק אמריקאי והוא מעוניין להעביר כספים ממנו לישראל, הוא צריך לעבור שבע מדורי גיהנום רצופים על מנת לעשות זאת, שלא לדבר על העמלה הגבוהה שכרוכה בכך. שנית, מיסים. כאשר ישראלים רוכשים בחו"ל, הם פוחדים כי הם לא יודעים כמה הם באמת ישלמו בסופו של דבר. המיסים האבסורדיים שנגבים על רכישות של מוצרים מחו"ל לארץ (17-18%) ותנאי המכס הנוקשים הם בלתי מוצדקים לחלוטין. קניה בשוק הוירטואלי מתייקרת באופן דראסטי כאשר המיסים הם כה גבוהים, שלא נדבר על התסבוכת הבירוקרטית שבקנייה כזאת. דבר שגורם לאנשים לוותר מראש על העלות והסירבול המיותר שבפעולת קנייה כזאת. לסיכום, יש פוטנציאל אדיר למסחר אלקטרוני בארץ. יש דרישה לכך ויש המון אפשרויות לעשות זאת. אם רק ישכילו אנשי החוק והביצוע לקלוט את הפוטנציאל הענק שבשוק הזה ויעשו מעשים בנדון, אנו יכולים לצפות לסוג חדש של מסחר בישראל. כזה שכבר קיים ומתפתח המון זמן בעולם ורק בארץ עדיין מחפשים לחוסר קיומו תירוצים פסיכולוגיים.
14. הענין האמיתי לא עלה כלל
קזבלן   (13.11.06)
כל המגיבים לפני היו כאלו שכבר בצעו רכישות באינטרנט ואלו בדיוק האנשים *שלא* מדברים עליהם בכתבה. מדובר על אנשים כמוני שחושב שמבין במחשב אישי, וממש לא מרגיש בטוח בכל ה- "תהליכים" שרצים בו בזמן שאני מקליד בדיוק כעת. איזה קי-לוגר רץ לי כעת על המחשב כשאני מקליד, איזה סוס טרויאני ישגר את נתוני ההקלדה שלי לאיזה כתובת אי-פי כלשהי בעולם. החברות המסחריות דואגות לא להבליט את מקרי גנבת הזהות שקורים כדי לא לצור בהלה בציבור המחזיק את הכסף. אך הגורם הפסיכולוגי הוא לא רק פסיכולוגי הוא ממשי לחלוטין, ולדעתי כל מי שמקליד את פרטי כרטיס האשראי שלו על המחשב האישי שלו חושף את עצמו בדרך זו או אחרת. ואם יש לך הרבה כסף לסכן, זה לא שווה את זה לקנות בכמה אחוזים פחות ובמקביל לסכן את החסכונות שעמלתי עליהם כל כך קשה. זאת הנקודה מבחינתי.
15. אמון אמון אמון
(13.11.06)
אמרו יפה לפני - בישראל אין אמון בסביבה. כולם מנסים לדפוק אותי וכולם חארות. עד שלא נצא מהתסבוכת הזו לעולם לא יהיו איביי ישראלים מצליחים. בתור אחד שחי בארה"ב אני יכול להגיד שזה נראה פה אחרת לגמרי - אפשר אולי לקרוא לזה נאיביות אמריקאית... אבל יש לאנשים פה אמון מלא אחד בשני (עד שמוכיחים אחרת).
16. to ebay professoinal
(13.11.06)
would u email me the wining system? thx
17. אני תמיד מקפידה לבדוק
גבריאלה   (13.11.06)
בין אם איביי ובין אם סתם חנויות ברשת, מה אומרים על החנות. נכון שאפשר לזייף, אבל אי אפשר להעלים עקבות... http://www.Trusted-Online-Shops.com לדוגמא.
18. אין כמו Amazon.com
גולן   (13.11.06)
אני אומר לכם, אני קונה משם כל הזמן. אני לקוח קבוע שלהם, ואני ממש מרוצה. אף פעם לא איכזבו אותי. והמחירים הרבה יותר זולים מכל אתר אחר. הם אמינים, זולים, ודייקנים. רק חבל שאין משלוח לארץ למוצרי חשמל ועוד כמה דברים.
19. ספרת מה לא טוב ואיך לא עושים אבל.....
מכאל   (13.11.06)
תן נקודות לשיפור איפה ואיך ניתן לשפר את המצב לא רק מה לא טוב אלה איך כן לעשות. תן דוגמה לרעיון פסיכולוגי מבריק. לדוגמה מחויבות האתר לאמינות והתחיבות לשליחה לכל דורש אמנה חתומה.
20. למס' 1
aa   (13.11.06)
תבדקי אולי זה יעזור: www.accentcard.com
21. שני גורמים שלא צויינו כהלכה ! ! !
(13.11.06)
1. חוסר ידע אם מי יש לך עסק בצד השני (אנושי). 2. אי יכולת למשש ולהתרשם, את מה מציעים לך לקנות. בקיצור אי אמון במסרים ורטואלים של תמונות וקולות.
22. אם זה היה בעברית, כולם היו קונים...
ערן   (13.11.06)
23. למכור בEBAY?
צחי   (13.11.06)
בשביל מוכרים קטנים זה כמעט בלתי אפשרי. רוב לקוחות EBAY משתמשים בPAYPAL שאינו מאפשר העברת כספים מחשבון PAYPAL לחשבון בארץ(או כרטיס האשראי). הדרך היחידה היא לפתוח חשבון בחו"ל ולהעביר את הכסף להארץ. אז דבר ראשון, אף אחד לא יפתח לך חשבון בארה"ב ללא א) נוכחות במקום, או ב) SOCIAL SECURITY או ג) ערבון של סכום של בסביבות 50 אלף שקל או דולר (לא זוכר). שלא לדבר שלעביר את הכסף לארץ בדר"כ מצריך נוכחות ברוב הבנקים. ואחרי כל זה יש עמלות של מספר אחוזים מסכום ההעברה. אם זה לא חסם משמעותי שאינו פסיכולוגי, אני לא יודע מה זה חסם :)
24. הרבה מאד פסיכולוגיה
עזי   (13.11.06)
מעניין שכמעט כל התגובות שטענו שהעניין לא פסיכולוגי העלו עניינים פסיכולוגיים מאד... למיכאל (ולאחרים שהסתקרנו): אכן, העליתי שאלות ורמזים אבל לא הצעתי תשובות בכתבה. נראה לי לא לעניין לתת מהידע שלי לאחרים שיעשו מזה כסף, לא?
25. EBAY מזלזלים מראש בקהל הישראלי ולא מכל מיני תירוצים שחוקים.
ליאו   (13.11.06)
כנראה שפשוט השוק שלנו לא אטרקטיבי מספיק עבורם(לאומית). כמו כן ישנם בין המוכרים שם הרבה מוכרים אנטישמיים ורמאים(גם מנסיון אישי, גם מנסיון של אחרים וגם מכתבות ברשת), שכאשר אתה מודיע עליהם להנהלה(אם היא לא גוף וירטואלי בכלל...), היא לא עושה דבר וחצי דבר בנדון. אבל, לפני מספר חודשים כאשר מישהו ביצע רכישות בשמי ב-EBAY הם לא היססו לסגור לי את החשבון, בלא אפשרות אמיתית להגן על שמי, וללא כל אתראה. וכאשר שלחתי(לבקשתם) את תעודת הזהות, האשראי וכל יתר הדברים שרצו שאפקסס אליהם כדי שיפתחו לי חזרה את החשבון, נעניתי ריקם. מה גם שחשבון חדש הם אוסרים עלי לפתוח, כאילו אני איזה גנב. לשאלתי(עד היום) מדוע אחרי שפקססתי אליהם את פרטי לא פתחו את חשבוני? הם אפילו לא טרחו לענות לי חזרה. אני הגעתי למסקנה ש-EBAY הם מונופול אנטישמי וצבוע, שלא כדאי להתעסק איתו, אלא אם כן הינך תושב ארה"ב או אירופה.
26. מיסים במשלוחים לארץ
זיו   (13.11.06)
המיסים שגובים במשלוחים לארץ הם אכן בעייתיים. לא מזמן קניתי חלקי מחשב דרך איביי וגיליתי שאם ערך החבילה לא עולה על 50$ היא לא עוברת דרך המכס. הטריק הוא לומר לבקש מהמוכר לרשום על החבילה שערכה 50$ מקסימום.
חזרה לכתבה