תרבות ובידור  טלוויזיה  הצופה
הכל אחלה?
איוי לרר
פורסם: 24.12.06, 10:07
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפסת כתבה הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 58 תגובות ב-58 דיונים
1. האמת...
קואלה וואלה   (24.12.06)
בכל מקום ששונאים ישראלים בגלל ההתנהגות שלהם מדובר באנטישמיות חבויה. תאמינו לי שרוב הישראלים מתנהגים כמו שצריך בחו"ל וכמו שיש קומץ ישראלים מכוערים כך יש גם קומץ אנגלים מכוערים ואוסטרלים מכוערים ואמריקאים וצרפתים ואיטלקים מכוערים. עליהם אף אחד לא מלין כי רק אצלנו לוקחים ללב, אף מדינה אחרת שהיתה שומעת על אזרח טיפש שעשה משהו במדינה אחרת לא היתה מתרגשת כמו שפה מתרגשים מזה. (אלא אם כן הוא היה מחרבן בכיסא של האפיפיור או משהו בסגנון הזה) אם לא היו רוצים ישראלים לא היו טורחים ללמוד עברית ולכתוב בעברית...
2. נמאס כבר מסגנון הכתיבה
רועי   (24.12.06)
של אחת ואחד, היא והוא וכו' וכו' זה משעמם ועדרי!!! די!!!!!!!!!
3. מספיק עם ההתחסדות וההתנצלות
תרמילאי בדימוס   (24.12.06)
התרמילאים הישראלים לא שונים מאף תרמילאי אחר. האנגלים, הגרמנים והשווייצרים לא באים להודו כדי להזדהות עם סבל התושבים. כ-ו-ל-ם באים לאותה המטרה. לתפוס זולה במזרח. להודים זו הכנסה כספית אדירה והם לא יוותרו על זה.
4. ל-1: זו לא האמת
אחת   (24.12.06)
האמת? מי שמגיע לבאגסו יכול ממש לשמוע עוד מרחוק זמזום טורדני ולא קשור בנוף הרי ההימלאיה-מוזיקת טראנס, או יותר גרוע מזה-כל מיני להקות ישראליות, בפול ווליום. וככל שאתה הולך ומתקרב למקור הרעש אתה מגיע למרכזה של העיירה הפיצית-באגסו, ולמסעדה שכל התפריט שלה כתוב על הקיר, בענק, ובעברית וכולל כמובן רק מאכלים ישראלים, ורואה חבורה של סטלנים, עם שיער ארוך ובגדים ליצניים כמיטב אופנת הודו העכשווית, מעשנים צ'ילום (כלי לעישון צ'אראס-חשיש הודי)-כל יום, כל היום. למלצר הם בד"כ צועקים מרחוק שיביא להם עוד זיווה, עוד מלאווח, עוד פיצה, יושבים רגל על רגל-ולא זזים. מה אני אגיד-אני התבאסתי לראות את זה. נסעת עד הודו כדי לראות את הודו ואתה מגיע ורואה את ישראל המכוערת במיטבה-עושה רעש ומפריעה לכולם, ולא שונאים אותנו כי אנחנו יהודים, אלא כי אנחנו מפריעים, ולא מבינים שאנחנו א-ו-ר-ח-י-ם במקום, לא בעלי הבית. נכון, לא כולם ככה ונכון שאפשר גם אחרת, אבל אלה שכן ככה הם בהחלט הנציגים הבולטים ביותר וקשה, קשה מאוד שלא להתבייש.
5. נועם פנחס מגינוסר במקור? מעניין....
who???   (24.12.06)
6. בושה לנו...
מישהי   (24.12.06)
בתור אחת שהתגוררה ועבדה כמה שנים בהודו והשאירה שם חברים טובים, אני חייבת להגיד שהתביישתי נורא. אוכל ישראלי בכפרים שלמים שהפכו להאחזות ישראלית מסוממת, תושבים מקומיים שמדברים עברית, שאפילו שלשם שלהם לא היה מספיק כבוד והיו חייבים "לעברת" אותו?! גועל נפש!!! למה כל ישראלי שמגיע להודו חייב להתנהג בהתנשאות כזו? הוא בא למדינה שיש לה את היופי והתרבות שלה, מרגיש צורך לאכול דווקא את האוכל שאמא מכינה לו, חייב ללמד את המקומיים את השפה שלו ואפילו לשנות את השם של כולם למשהו יותר "קליט" ובדרך גם לחשש את עצמו לדעת.... למה, לעזאזל?!? מה זה חוסר הכבוד הזה?? ועוד אח"כ הם חוזרים לארץ, מגודלי שיער וראסטות ולבושים שרוואל (שאף הודי שמכבד את עצמו לא ילבש) ובטוחים שהם - את הודו מכירים. אני מבינה למה גם על ההודים נמאסנו. לא קשה לשנוא התנהגות כזו.
7. עוד זווית מחשבה
(24.12.06)
כל מה שכתבו פה - אכן נכון. ישראלים אכן מתנהגים בהודו כמסוממים, מתנשאים ומה לא. אבל מה שעוד יותר נכון הוא שגם כל שאר התגובות צודקות - גם שאר התיירים ובמיוחד הבריטים, הדרום אפריקאים, הצרפתים, מתנהגים בדיוק אותו דבר. טיילתי בהודו כמעט תמיד עם בריטים ושום דבר לא היה שונה. אולי הם מנומסים יותר אבל בטח לא מתנשאים פחות ותמיד חושבים שמגיע להם הכל. אז כנראה שיש פה דיון הרבה יותר מעמיק על איך המערב משתמש במזרח ולא שוב דיון סרק שכבר טחנו אותו אלף פעם על הישראלים והודו
8. גועל נפש אמיתי !!
מוטי   (24.12.06)
תראו לי עוד מדינה שבה ככה צעירים נוסעים לכמה חודשים ומתנחלים בכפרים בהודו ?? כפר של 500 תושבים ועוד 5000 ישראלים זה פשוט לא יאמן !! איזה מטומטמים. תחשבו אם באיזה קיבוץ בישראל היו פתאום מתעלקים כמה אלפי תיירים הזויים . ומי שיגיד לי רק אצלנו עושים צבא.., הם רוצים לנקות את הראש אחרי הצבא אז תסלחו לי זה הבולשיט הכי גדול ששמעתי.. אפשר לחשוב כבר איזה לחץ היה להם בצבא וגם אם כן אז זאת סיבה להתחיל להתקרצץ על ההודים החמודים ?
9. הייתי אצל שורש והיה כיף גדול
חברה של שורש   (24.12.06)
הבחור מצחיק, נחמד ובעיקר מארח למופת. אם הוא עדיין עושה את הארוחות שבת שלו אני מניחה שזאת הסיבה שהעדיפו אותו על החב"דים... איש טוב
10. ל-6: צודקת לגמרי. גם אני הייתי בהודו וגם אני התביישתי שראיתי
(24.12.06)
את הדברים בסרט
11. ל-4 זאת האמת לאמיתה חברים.....
קואלה וואלה   (24.12.06)
קראתי את מה שכתבת. אז מה? רק ישראלים נוסעים למזרח כדי לעשן סמים? רק ישראלים נדלקים עם מוזיקת טראנס והולכים למסיבות למיניהם? למה אותו סוריש או שורש מבאגסו (בסרט המדובר) לא רוצה לשלוח את כל הישראלים לבית חב"ד הסמוך ולהינות מערב אחד שקט? כי זאת הפרנסה שלו, ולהגיד לך את האמת אני מוכן להתחלף איתו ברגע, לעזוב את העבודה שלי ולהיות בעל גסט האוס בהודו ולהתמודד עם כל מגוון המבקרים. אם באמת רצית לחוות את הודו ולא את הישראליות המכוערת לטעמך ממש לא בעיה להתרחק מריכוזי הישראלים בהודו, הרי כולם יודעים בדיוק לאן הולכים כל הישראלים. כל מי שמתעסק בתיירות ובמלונאות (בעיקר במלונאות זולה) צריך שתהיה לו את היכולת להתמודד עם מקרים קיצוניים אבל אנחנו חייבים להפנים שמדובר במקרים קיצוניים ואנחנו לא המדינה היחידה שמייצאת אותם. צריך לדחוף אנשים להיות "שגרירים של כבוד" אבל לא צריך להתרגש מכל אידיוט שפירק ברז במלון בטורקיה או דיבר לא יפה לאיזה הודי.
12. אני קורא לממשלת ישראל לפנות לאלתר את כל ההתנחלויות בהודו !!
מוטי   (24.12.06)
די לכיבוש הצעירים הישראלים בהודו, תאילנד ושאר חורים בעולם.
13. תגובה ל- 4
לילי ,   תל אביב   (24.12.06)
כל מילה בסלע. יפה אמרת
14. התחושה הלא נעימה שלי מהסרט נבעה ממשהו
ענבר ,   תל אביב   (24.12.06)
אחר לגמרי. היה לא קל בכלל לראות אנשים שמתמודדים עם קשיי פרנסה וחיים על מספר מסוים של חודשי תיירות בשנה. ומה הם מוכנים לעשות עבור כך. למרות שעדיין לא ביקרתי בהודו נראה לי שאנחנו כתיירים קצת מקובעים על מה שאנחנו אוהבים מהבית לפחות בנושא האוכל !! למה לא לנסות את המטבח המקומי ? להנות מהתרבות המקומית ? אם הבת שלי שהיא בת 8 נהנתה מהאוכל והתרבות המקומית בגואה כולם יכולים. על אחת כמה וכמה אנשים צעירים שסיימו צבא.
15. ל- 4 ו- 6 אתם מתייחסים לזה כאילו ההודים לא מרווחים מזה כלום
רועי   (24.12.06)
העולם (וכן גם בהודו הרחוקה) יש דבר שנקרא ביקוש והיצע אם תייר ישראלי מחפש בהודו פיצה איטלקית או ג'חנון תימני יבוא ההודי המקומי ויספק לו את זה במחיר מסוים למה זה צריך להפריע לכם זה דרכו של עולם וכן ההודי המקומי ילמד עברית לא בגלל שדריסת הרגל הישראלית מאלצת אותו אלא בגלל שכך הוא מרוויח יותר כסף אם אנגלית היכנסה לו X כסף ועברית תכניס לו Y כסף כל עוד Y>X שווה ללמוד עברית לא אנסו אותו לעשות כלום
16. ל-6
מטייל   (24.12.06)
אני לא מבין מה הבעיה שלך? שישראלים לובשים שרוואלים שאף הודי שמכבד את עצמו לא ילבש? אז מה, ההודים מרוויחים מזה כסף? שאוכלים אוכל של הבית, לא בא להם על האוכל של ההודים וההודים מכינים מה שהמטייל רוצה כי מזה הם מרוויחים כסף ומתפרנסים. שמעשנים את עצמם למוות, בעיה שלהם, ההודים מוכרים הישראלים מעשנים במי הם פוגעים? זה שהם לא ממש מכירים את הודו, בעיה שלהם. אבל הם לא פוגעים באף אחד, הם מתנתקים מהיומיום של הארץ ונחים, כל אחד בדרכו שלו. רובם הגדול של המטיילים לא נוהג במארחים בחוסר כבוד או בחוצפה שזה הקריטריון הכי חשוב!!! חוצמזה שיאכלו, יעשנו, ישתו וילבשו מה שבא להם ההודים מתפרנסים מזה יפה מאוד. לעניין ההודים ש"עברתו" את השם שלהם, תבואי בטענות להודים שהסכימו לכך, או שמא כשהם עושים משהו זה לא מבחירה??? אלה מכפייה של המטיילים הברבריים
17. יופי של סרט!
איילת   (24.12.06)
ראינו ואהבנו. הסרט לא בא ממקום ששופט, אבל משאיר המון מקום לתהיות על הקולוניאליסטיות הישראלית השוררת בכפרים ברחבי המזרח.
18. דייי, כאילו המציאו את הודו רק עכשיו, נמאסתם!
קשקש   (24.12.06)
ראבק, כמה עשרות שנים ימשיכו ישראלים לחזר נדהמים מהישראלים בהודו??? הא? איזה קשקוש, אז יש כפרים תיירותיים בהודו שעושים כסף מישראלים אז מההה? זה הודו? קחו מאה מטר מהמקומות האלו ולא תראו אפילו ישראלי אחד. זה לא מזיק, זו פרנסה עבורם, מי שרוצה שיזוז קצת ויראה הודו של הודים. בסך הכל הכפרים ה"ישאליים" האלו הם כיף גדול למי שבן 21-21.1, ככה אפשר להיות מחוץ לבית, לא לעשות כלום, ולא להיות לבד אבל במקומות כלכך יפים כמו בסרט. כאילו שאותם מאחרים הודים הם מייצגים משפחה הודית... זה כמו להגיד על מפעיל מתקן בדיסנילנד שככה חיים אמריקאים.
19. ל-11
אחת   (24.12.06)
לא הסבל של ההודים מההתנהגות של הישראלים הוא שמטריד, אלא איך שאנחנו נראים גם בעיני ההודים וגם בעיני שאר סטלני העולם...ברור שגם הם באים להיזרק ולרקוד במסיבות טראנס וברור שגם הם מעשנים יום וליל, אבל יש הבדל בין לרקוד במסיבה לבין להשמיע את המוזיקה הזאת כל היום, מהבוקר, באיזה מסעדה במרכז הכפר, כששומעים אותה מכול מקום. בעיני זה מגעיל והשיא היה במנאלי, שפשוט לא יכולתי להיום שם עוד רגע. יום יפה, שמים כחולים ואפילו סטלה חביבה ונהדרת, כשפתאום אתה שומע שלמה ארצי בפול וולים...גועל נפש!! מה הקשר. מה זה ההשתלטות הזאת. וברור שההודים בעלי העסקים נהנים מזה, אבל יש עוד הודים אתה יודע, תושבי המקום, וזה מפריע להם ששמים מוזיקה חזקה ליד מקדש או ליד שוק, מוזיקה זרה כמובן. איך היית מרגיש אם היו באים לארץ כמה חברה מגרמניה נגיד, ובכל מקום היו שמים בפול וולים מוזיקה גרמנית רוק כבד כזה..חוצמזה שיש גם תרמילאים מכול העולם, שרואים אותנו ומתרחקים מישראלים כמו מאש. ברור שגם אני יכולה (והלכתי) לא למקומות בלי ישראלים, אלא עם ישראלים אחרים, אורחים ולא משתלטים. קשה לי להאמין שאתה חושב שאין שום דבר רע בזה ושום פגיעה להודים המקומיים (חוצממי שמגלגל את הכסף לכיס).
20. כמה זה מעצבן לשמוע את ההתחסדות שלך 4 !!
אחת שגם הייתה שם ,   צפון   (24.12.06)
מי שישמע הישראלים הם היחדים שיושבים רגל על רגל ומחכים שיביאו להם,ישרתו אותם..מצטערת כולם כאלה!! את יודעת מה ההבדל?? שאנחנו פשוט שמחים יותר...מצחיק להגיד אבל כן!! שמחים יותר!!איפה שיש חבורה של ישראלים תמיד תשמעי צחוקים מתגלגלים ונכון גם צעקות ( אבל מותק..זה קורה גם בארץ!!) ונכון מסטולים,ונכון לבושים משעשע..אבל מה להגיד לך האנגלים מסטולים לא פחות ולבושים לא פחות משעשע!! יתרה מזאת אני יכולה להגיד לך שכמות האנשים "האבודים" היו דווקא יותר ארופאים ופחות ישראלים.. אולי כי אנחנו דואגים לחבר'ה שלנו (לזכותנו יאמר) את יודעת מה אני יכולה להגיד לך שהרגשתי הכי בטוח עם החבר'ה שלנו הישראלים המושמצים..והמצחיק הוא שאחרי הרבה שיחות עם הרבה אירופאים גם הן טוענים שהכי טוב לטייל עם ישראלים.... איך זה בשבילך?????????
21. ל-16
אחת   (24.12.06)
לא אכפת לי שהישראלים יעשו מה שבא להם, כל עוד זה לא פוגע באחר. וזה לא נכון שזה לא פוגע-זה מפריע, זה מעצבן, זה משתלט על ההווי של הכפר. ותתפלא-יותר ויותר גסטהאוסים לא רוצים ישראלים אצלם. כי הישראלים מפריעים. ראית פעם חבורת צרפתים שיושבים ושומעים ראפ צרפתי בפול וולים וכל התפריט של המסעדה בצרפתית ובכל המסעדה יושבים רק צרפתיים קולניים וצעקניים? אני לא. ברור שלא כולם ככה, אבל רואים את זה המון. אני הייתי בלה איזה שבוע בלי בכלל לדעת שיש גם שם "רחוב ישראלים" כזה. כשגילינו אותו היינו בשוק-כל כך לא קשור לכל ההווי של המקום הזה, לכל האווירה, כל כך מנותק, ורועש, ומסחרי...זה די דוחה חבוב, צטערת.
22. אין על הודו של פעם
יניב ,   צפון   (24.12.06)
הודו לה' כי טוב
23. לשירלי
ר.   (24.12.06)
אותי ממש הגעילה שירלי, הבחורה הישראלית מהכתבה- שניהלה ספק רומן עם קאלה. הרי ברור שבארץ לא היית ממצמצת לכיוונו. מה הקטע שלכן בנות? זה פשוט זול...
24. מה שיפה בסרט וגם מאוד לא ישראלי- שהוא לא ניסה לחנך אף אחד
מיכל   (24.12.06)
אני ובנזוגי ראינו אתמול את הסרט ומאוד נהנינו מהתיעוד היפה והרגיש שנעשה, בלי התערבות כמעט, עם נקיטת עמדה עדינה ולא יותר מזה- כך שבסוף כל אחד לקח את מה שהוא לקח מהסרט. ובתור מי שהיתה כבר פעמיים בהודו ובעזרת השם עוד תחזור, אני יכולה גם להעיד שהישראלים, ברובם לא כאלו גרועים כמו שעושים מהם, גם האירופאים והאמריקאים מרעישים, האלכוהול שהם שותים בכמויות לא בדיוק הופך אותם לג'נטלמנים מנומסים. והרבה פעמים ההודים מתחברים יותר לישראלים החמים ולא רק הם אלא גם האירופים שמתחברים לחום ולשמחה הישראליים. זה כאמור ברוב המקרים, אני לא מתייחסת לקיני הקרחנערסים, שמרוכזים במושבות שלהם, ומשם באמת רצוי להתרחק- יש מספיק מקומות מדהימים בהודו לטייל בהם ואין בעיה להמנע ממפגש ישראלי צפוף מידי, אם רק רוצים. וזה לכל המגיבים הממורמרים שטוענים שהטיול נהרס להם בגלל המקומות האלו- אפשר פשוט להמשיך הלאה, אתם יודעים....
25. איפה הכפר הזה?באיזו מדינה? תגובה 4 ודומותיה--
אודי ,   תל אביב   (24.12.06)
הודו ענקית ומפוצצת בטוב,זה שיש הרבה ישראלים נוראיים...זה גם פה וגם שם וגם בכל העולם,אז לא נכנסים למסעדה הזו...לא הולכים לגסט האוס ההוא...יש כל כך הרבה מקומות ללא ישראלים שליליים ויש כל כך הרבה ישראלים טובים שעושים כבוד להודים ולכל דבר אחר....גם אני הייתי עם שיער ארוך עגילים בכל חור, שארוולים וכל הבלגן אבל לא הייתי כישראלים האלו הרעים ,הדוחים,הארסים,המגעילים...כשלי אמרו שאין כניסה לישראלים חייכתי ושאלתי למה?אחרי דקה של שיחה התנצלו בחיוך מבוייש ואמרו לקבוצה שלנו שאנחנו אורחים קרואים וטעו שחשבו שאנחנו כמו הישראלים הנוראים..אלו שבערב כל הכפר בחדר שלהם מפריע לשאר דיירי המלון...אבל לא כולנו כאלו ומראה ,לבוש ושימוש בסמים אינם מספיקים כדי להכליל ביננו .יש ויש... הודו בלב ובנפש. ואגב הכל מתחיל פה בארץ....
26. leave the Indian people alone
m.p.   (24.12.06)
27. ל-16
מטייל   (24.12.06)
ידידתי, שלא תביני לא נכון, לא אמרתי שאני בעד, אבל תקראי בבקש/ה את התגובה של 6 ותביני למה כוונתי... ראשית, רוב המטיילים לא שומעים ראפ ישראלי בפול ווליום אלה הם מיעוט!!! העובדה שיש המון ישראלים הביאה לכך שלהודים כדאי לשים תפריט בעברית כדי לקנות את לב המטיילים. לא נעים לך שיש הרבה ישראלים כי את מרגישה פחות בחו"ל, יכול להיות שאת צודקת, סעי למקום אחר!!! בכל מקום שיש הרבה מטיילים מלאום מסויים אז נראה כי יש רעש אדיר מאותה השפה. כך למשל תנסי לטייל במקומות בהם הרבה מטיילים גרמנים ותראי רעש בגרמנית מהו. נסי לטייל במקומות הומי טיילים אמריקאים ותווכחי לדעת מהו רעש באנגלית!!!! דוחה, יכול להיות, אבל אני בספק אם היה מדובר במוסיקה באנגלית ובאמריקאים אם זה היה מפריע לך באותה המידה
28. מעיר חוויות רדומות
תמר   (24.12.06)
טיילתי בהודו לפני יותר משנתיים ובעיניי היא קסומה. נכון, גם אני נהנתי מהאוכל הישראלי ונכון, גם אני נהנתי מה"ישראליות" של ההודים. אבל הטעות היא שזה לא היה ממקום מתנשא של "אני בעלת הבית" אלא ממקום שהם מתחברים אלינו ואנחנו אליהם. גם אני, כמוהם, ניסיתי ללמוד את שפתם בשביל התקשורת, החוויה והידע. הסרט גרם לי להרגיש במשך שעה שלמה כאילו אני חזרה בטיול שלי. עם אותן התהיות, אותה ההרגשה הנהדרת. עד כדי כך שאח"כ ישבתי על אלבום התמונות הגדול שלי והעלתי זכרונות. הודו ואנשיה הם מדהימים וקסומים והישראלים המטיילים שם, ברובם, אנשים טובים שרק רוצים חופש לפני שהחיים הקשים במדינת ישראל יישאבו אותם לתוכם. ובצדק!! סרט מדהים ומקווה שיהיו לו שידורים חוזרים.
29. מה זול? לנהל רומן עם הודי?
שירה   (24.12.06)
הוא לא בן אדם??? תתפלא יש כאלה שאפילו מתחתנות עם הודים ורחמנא ליצלן עושות איתם ילדים...אין בזה כל רע, אהבה היא אהבה היא אהבה, שירלי לא התאהבה בגופאל
30. מקווה שישדרו גם ב YES
תומאס   (24.12.06)
או בערוץ כללי. לא רק בהוט. התחלתי לראות אצל חבר אבל נאלצנו ללכת באמצע עקב התחייבות קודמת. נראה סרט חמוד.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה