דעות  מאמרים  חיים משגב
דרומי והספינה התובעת
פורסם: 23.01.07, 07:05
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפסת כתבה הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות ב-51 דיונים
1. אכן אישום תמוה. היה צריך להיות על רצח ולא הריגה
אורלי ,   ירושלים   (23.01.07)
מעשה של גניבה הוא מעשה חמור המצריך ענישה ראויה, אבל אין בה שום דבר שמצדיק הריגה, בטח שלא היה כאן שמץ של הגנה עצמית. הכותב מתיר את דם הפורצים (וגם דם של גנבים הוא אדום) כיוון שמדובר בבדואים, ואין כאן שום "הגיון משפטי" בדברים.
2. את המשטרה והפרקליטות לדין
שועל במדבר   (23.01.07)
שי דרומי, סלח למערכות שפשעו, סלח לנו שלא באים אנו ומשחררים אותך בכח
3. כתבה תמוהה
לא משפטן ,   מודיעין   (23.01.07)
הרבה השמצות מעורפלות ומעט מדי עובדות בכתבה שהולכת סחור סחור סביב העובדה הפשוטה שמדובר ביהודי שהרג בדואי. אני לא מציע לתת לגנבים פרס אבל אני שואל את עצמי אם הייתה כזאת התגייסות עבור החוואי היורה לו היה מדובר בפורץ יהודי. לא מזמן היה בחור שנשלח להביא דבר מה מדירה , טעה בדלת ונורה על ידי בעל הבית, למזלו הוא רק נפצע קל , האם גם אז היה צריך לוותר ליורה ? גם אני לא מצוי בפרטי החקירה אבל ידוע לי שהפצוע שנורה במהלך האירוע נורה בגבו - ולזה כבר ממש אין תירוץ אלא אם הוא רץ לכיוון הבית של היורה. בקיצור הצביעות חוגגת כאן, בואו נשים את הדברים על השולחן. אם היה בדואי פותח באש על יהודי שניסה לגנוב לו עיזים מהעדר הוא היה מואשם ברצח חד וחלק.
4. לאורלי - מס' 1
יוסי ,   ירושלים   (23.01.07)
מדובר בהגנה עצמית. כאשר פורצים אלי הביתה עם דוקרנים וגרזן, אינני צריך לחכות שיתקפו אותי ע"מ להגונן. והגנה תמיד תהיה מפני הגרוע ביותר. מה שאת עושה זו הסתה מהסוג הגרוע ביותר.
5. שיבוש דעתה של מגיבה 1
יעל   (23.01.07)
רק דעת משובשת וחוסר שכל ישר יכול לגרום למגיבה מספר 1 להגיב כך. אני מקווה שאותה הגברת תעמוד בסיטואציה דומה, או הקרובים לה יעמדו בסיטואציה דומה ואז נראה אותה מגיבה כך.. צביעות והתחסדות לשמה. בכלל, אם רעיון "זכויות האדם" גובר על השכל הישר של האנשים והופך רע לטוב וטוב לרע, לא רחוק היום ובני האדם ידחו את הזכויות הללו ויבקשו להם בחזרה את הסדר הישן- סדר שיש עימו בעיות רבות, אבל כולם יודעים מי הם ה"רעים" ומי הם ה"טובים".
6. דרומי והספינה טובעת
דן שיש ,   כרמי יוסף   (23.01.07)
אני המום מדברי הבלע של אחד המתימר להיות עורך דין כרם מאכל היה לי באזור רמלה, לא פעם ולא פעמיים נתקלתי בגנבים "תמימים" אשר פשוט עצרו את רכבם ובאו ליטול מעמלי מה היה טוען הכותב לו היתי פותח עליהם באש? היה לי אקדח עם רשיון בר תוקף - אך במקרה שלי הגנבים היו יהודים - האם היה הכותב יוצא להגנתי? די לצביעות די לגזענות יש לשלול את רשיון עו'ד מכותב כתבה זו
7. חומר למחשבה ל-1
דב להב ,   נתניה   (23.01.07)
אורלי היקרה .את מציגה את המקרה כמו .1.2.3. 1-גניבה .2- הריגה .3-גזר דין ובכן כאדם שטורח להגיב לכתבה ,את גם ראויה לתגובה. ולהלן העובדות. לאחר שרכושך נגנב לך פעמים רבות גם רוח נושבת תמנע את שנתך. יש לי ידידה 'בוגרת בני סלע'היא איננה ישנה עוד.זאת ועוד .תחושת המצור והפחד .התאמיני ישנם כאילה ששואלים מדוע אימו חיה שם , בחווה... כמו שברור כי החווה היא יעד לפיגוע.כמובן.אחרי טרור כלכלי שמבצעים תושבי הנגב כלפי כל אנטנה ,וכלפי כל אתר של חברת חשמל .ונזכיר את גניבות הרכב את ההברחות .סמים נשים אומללות ונשק נמשיך ללחצים ולפרוטקשן והאלימות הפיזית שהפכו לנורמת התנהגות שהסכנו עמה בתקופתו של המפכל שהיה מפקד המרחב אני מפסיק כאן .אני מסכים לכל מילה של ד'ר חיים משגב ועוד דברים רבים שהוא יודע ולא אמר
8. תבינו מה זה בדואים...
שי המסכן   (23.01.07)
אחוז גבוה של התאונות הקטלניות בדרום הוא באשמת בדואים פורעי החוק, שלא מצייטים לחוק, תמרורים, רמזורים וכו'. אני לא מוכן להעיד שראיתי רכבים נוסעים באדום כי אז יבוא הצעיר הבדואי ויאיים עלי ועל משפחתי. אם המשטרה מפחדת, למה שאני אסתכן. שי דרומי הסתכן ויענש בהתאם. כדאי לפנות את הנגב מיהודים לפני שיהרגו עוד כמה בתאונות, איומים וכד'. ועל עסקי קניית הצעירות הרוסיות אני לא מדבר.
9. זו אותה הפרקליטות שלא מעמידה לדין את תושבי שפרעם על הלינץ'
(23.01.07)
רצח של אדם שכבר נתפס ע"י המשטרה ונכפת עוברים לסדר היום ואילו הרתעה של 4 בריונים באשמורת הלילה היא לא הגנה עצמית?
10. צודק הכותב! ואיך יכול היה לדעת דרומי שהם רק יגנבו ולא ינסו
יעלי   (23.01.07)
לרצוח את העד (דרומי) שעומד מולם. האם היה צריך לחכות עד שהם ינסו לרצוח אותו????
11. צודק הכותב. ההחלטות של הפרקליטות הן פוליטיות יותר משהן
הרואה נכוחה   (23.01.07)
ענייניות. השלטון המרכזי לא רוצה להתעמת עם הציבור הבדווי. לכן מוכן להקריב קורבן את שי דרומי, ובלבד שלא תתחיל שם אינתיפאדה. השלטון שוכח שברגע שהטורף מרגיש את הפחד של הטרף, הוא כבר לא יחכה לקורבנות, הוא יקח אותם בעצמו. ואם לא יחול שינוי דרסטי בחשיבה של השלטונות - צפו לאסונות !!!
12. חבל להגיב ל-1. היא ממילא לא תבין.
ריטה ,   תל-אביב   (23.01.07)
13. אין מה לעשות-ככה אנחנו נראים
דן ,   אי שם-לא במרכז   (23.01.07)
במדינה הזו יש בעיה ביחס לערבים, אזרח ערבי לא שווה לאזרח יהודי. נקודה. במדינה הזו מי שחי מחוץ לגוש דן והמרכז שווה פחות. נקודה. במדינה הזו המשטרה לא נותנת מענה ובטחון שניתן לסמוך עליה ורק עליה, כמו שצריך להיות במדינה מתוקנת. מדינה שרשויותיה – להלן עובדי מדינה, נדחקים בכל דיון כלכלי למקום של שודדי הקופה הציבורית אפסים לעומת "תעשיינים/כרישי נדל"ן/חברים טובים של פקידי האוצר ופוליטיקאים שקונים מהם דירות בעסקאות מפוקפקות, ותמצאו משטרה לא מתפקדת. אז יש לנו בדווים שמרגישים ובצדק מחוץ לגדר, ומתנהגים בהתאם ויש לנו רשויות אכיפה שלא עושות את עבודתן וזה נגמר באדם שצריך לישון בדיר עם רובה. עכשיו תמיד נמצא את הימניים שקופצים בכל פעם שיש התנגשות בין יהודים לערבים, ויש לנו שמאלניים שקופצים אותו דבר רק הפוך. ויש לנו אנשים טובים שחיים בדירה נחמדה, בבניין רב קומות, כשהסופר והפיצוצייה מתחת לבתיהם ולא מבינים מה זה לחיות מחוץ למדינת גוש דן והמרכז, כשאנשים מתקרבים בלילה חשוך, כדי לעשות מה שהם עושים לילה לילה - חודרים לביתך, לוקחים מה שהם רוצים, הורגים את כלביך כי הם מפריעים להם ואף אחד לא מבטיח לך שאם תפריע להם הם יגידו "אופס סליחה, ננסה מחר". והמשטרה? היא תגיע, אולי בבוקר ואולי לא. כבר מזמן הבהירו לך שלא תצפה לשום הגנה מהם. אז יש לנו אדם שחי באמצע שום מקום, רועד לו הפופיק כל לילה, שלא לדבר על זה שמחרבים את פרנסתו יום אחר יום, הגנה לא מציעים לו, אז הוא יורה. שיהיה ברור: זה לא בסדר לירות על אנשים-נכון מאד. על גניבה אין עונש מוות-נכון. מפחיד לחיות בחברה שבה מותר דם אדם. מקומם לחיות בחברה שבה יהודי שהורג ערבי זה לא אותו דבר כשזה בכיוון ההפוך. אבל למען השם, מה היה עליו לעשות? לצעוק עצור או שאני יורה? לירות יריית אזהרה והם מתחילים לברוח? ומה יהיה מחר? רוב הסיכויים שהם יחזרו מוכנים יותר. היום הרעילו רק את הכלבים כי הפריעו להם, מחר כבר ידעו שאתה מחכה להם עם רובה וחסר לך שתרדם בשמירה.
14. תגובה ל-6 ההמום
הצדיק מסדום   (23.01.07)
א. הבה נתחיל בכך שאתה, כנראה, טמבל לא-קטן, אם אתה "המום מדברי הבלע". איך זה בתור התחלה? יפה מה? ב. אילו היה מדובר ב"גנבים תמימים" אשר עמדו לרגע ניחא. אצלך כנראה, לא מדובר שהם ממש נכנסו פנימה לכרמים והחלו לקטוף מכל הבא ליד, לתוך שקים ומכולות. ומה היית אומר לו אנשים היו נכנסים אליך הביתה, באישון לילה, בידיהם כלים מכלים שונים. עדיין היית קורא להם "גנבים תמימים"? ג. הנכון הוא שגניבה היא גניבה בכל מקרה. לפני שנים רבות, כאשר פיקדתי על סיורי "פתיחת-ציר" באיזור עמק הירדן, נהגנו לעבור ליד מטעי בננות ואבוקדו. אסרתי על חייל להתקרב למטעים והסברתי להם שזהו אקט של גניבה, לא חלילה "סחיבה" או "פילוח". גניבה במובנה המכוער ביותר של המילה. הוספתי שמי שיתפס, ישפט. הם רטנו אך לא קטפו. יום אחד היה שם קיבוצניק שעבד שם. ניגשנו ושאלנו לדעתו בסוגיה. הוא ענה שכל עוד מדובר במצב של אכילה ארעית, ללא שימה בכלים זה מקובל עליהם בקיבוץ ואנו רשאים לקחת. אגב, גם בדין פועל יומי, "ואל כליך לא תתן". ד. אתה משווה ממש מין בשאינו מינו. אתה גם לא פותח מיד באש על מישהו שנניח גרם לתאונה, תוך אשמתו הברורה. יש כללים וסייגים. דבר אחד ברור - כאן מדובר במקרה (לדעתי ברור לחלוטין) של "אם במחתרת ימצא הגנב והוכה ומת, אין לו דמים". ה. הפסק להתלהם ולצרוח על גזענות, שלילת רישיון, דברי בלע ועוד שטויות מסוג זה. אני בכל אופן איני מכיר את המקרה, אבל לאור הקורה בארצנו המחורבנת לאחרונה, אני גם לא לגמרי שולל את דברי הכותב.
15. במקום להעמיד את המשטרה במקומה, אם יש לה מקום
איתן ,   עכו   (23.01.07)
מעמידים אזרח שהגן על משפחתו ורכושו לדין , וביהמ"ש נותן לזה יד . לא יאומן ! אזרחי המדינה והנגב , רכושכם הפקר , ופורץ הישר בעיניו יעשה .
16. דעתו של משגב ידועה-ההורג ערבי זכאי לפרס!!!
דוד ,   תל אביב   (23.01.07)
מזל שבפרקליטות לא נתנו מקום למוטציות מעוותות של עורכי דין דוגמת משגב להתפתח ורק אנו, עורכי הדין הפרטיים, צריכים לשאת את החרפה!!!
17. ל4 -יריות בגב אינן יכולות להיות הגנה עצמית!!!!
דוד ,   תל אביב   (23.01.07)
מה גם שעכשיו מתברר שהקורבן אפילו לא נכנס לתחומי החווה.
18. 16,17 - גם אם היה הורג יהודי זה היה צודק
ד"ר א"י כהן ,   חיפה   (23.01.07)
והנסיון של 17 למצוא תירוצים של עבריינים קטנים מביך.
19. למס' 17
יוסי (מס' 4) ,   ירושלים   (23.01.07)
נסה להבין את המצב: חושך. מתקרבים אנשים. אתה יודע שהם חמושים ואלימים. אתה גם יודע שהם נמצאים בתחום החוה שלך (לא קונה את ההסבר שה"קורבן" לא נכנס לתחום החווה). אתה יודע שהגרזנים והדוקרנים שברשותם אינם לצורך שעשוע. מה לדעתך צריך לעשות? לאפשר להם לתקוף ורק אחר כך להגיב? ואולי אם תאפשר להם לתקוף ראשונים, כבר לא יהיה לך סיכוי להגיב? באשר לשאלה החוזרת כל הזמן: "לו היו אלו יהודים, האם גם אז הייתם כל כך סובלניים לגבי הירי עליהם"? יש לי אליך שאלה הפוכה: לא היו ה"קרבנות" יהודים, האם גם אז הייתם כל כך נזעקים? לי יש תשובה ברורה: אם מישהו יפרוץ לביתי עם כלי הרג, לא יעניין אותי אם שפת אימו ערבית, עברית, או אידיש או כורדית. אני פשוט אגן על עצמי בכל מה שיעמוד לרשותי. אילו ההרוג מהחווה היה יהודי, גם אז הייתי מצדיק את דרומי הצדקה מלאה. מה יש לך להגיד בנושא?
20. הכנסת תחוקק חוק למנוע האשמת מי שהגן על ביתו
anita decktor ,   tel aviv   (23.01.07)
היום בחדשות הבוקר דווח על חקיקת חוק דחופה שמתבצעת ביוזמת מישהו מהליכוד - אם אדם פוגע במהלך הגנה על ביתו ורכושו לא ייחשב הדבר הריגה ודאי לא רצח. תודה לד"ר משגב שניתח באופן מבריק ומושכל את הרקע ה"מסריח" להחלטה להשאיר את דרומי. שוב חשוב להדגיש - יש קיפוח של המגזר הבדואי אבל הטיפול בו לא יתרחש אם אכיפת החוק תופעל רק מפחד העבריינים שבאוכלוסיה זו. יש לשחרר את דרומי מיד !
21. זה מה שקורה לאלה ששונאים את עצמם, יהדותם ושורשם, שנאת אחיו !
אילנה לוי*~*~*~*~* ,   פרקליטות שונאי ישראל   (23.01.07)
כתוב רשעים על פתחו של גיהנום, לא חוזרים. זה פשוט לא יאומן, איזו שינאה עצמית, שינאת אחיך ועל מה? על שרצה להגן על עצמו ומשפחתו? מספיק שפרצו לו לבית רצחו את כלבו, למה הוא צריך לחכות? שיהרגו את אשתו ומשפחתו ואז הפרקליטות היו רגועים? זו ממש בושה וחרפה לאלה הקובעים היום ונמצאים במרכזים חיוניים, פרקליטות משטרה בג"ץ, ועיניהם לפגוע בעמם שלהם בשר מבשרם, לטובת שונאי ישראל, אלה הרוצים להשמיד את עם ישראל כל יום מחדש. ועל זה נאמר, ואהבת לרעך כמוך, וכשיהודי שונא את עצמו שורשו ויהדותו והתנתק מעצמו ומנשמתו הקדושה, הוא שונא את אחיו ורוצה עוד התנתקות ועוד התכנסות. יהודי שאוהב את עצמו ומחובר לעצמו, אוהב כל יהודי ולא רוצה לפגוע באח שלו לטובת שונאי ישראל. יהודים, תעשו תשובה, כי הגאולה בפתח ואתם תשארו מאחור, אומללים ומיובשים לנצח. תנסו, אף שכתוב שרשעים על פתחו של גיהנום לא חוסרים, יעני רואים איך נשרפים אנשים חיים כל יום מחדש, ועדיין נשארים ברשעותם. חבל, ממש חבל!
22. לדעתי זה רצח ולא הריגה !
המבקר   (23.01.07)
הוא גם לא נכנס לחווה וגם נורה בגבו. ותחשבו על זה. ואם הנרצח היה יהודי גנב? תחשבו גם על זה!
23. אם הקשישה שנשדה באכזריות בחיפה, היתה יורה בשודדים
המשטרה היתה מאשימה ,   אותה בהריגה   (23.01.07)
ניצב אורי ברלב ממ"ז דרום ותחנת עיירות מחפשים לא את הצדק והחוק , אלא שקט מול הפחד מ"אינתיפדה של בדווים בדרום". אורי ברלב מתנהג כמו דיפלומט ושכח שהוא צריך להיות מפקד משטרה שאמורה להגן על האזרחים השלווים מפני העבריינים האלימים. תושבי הארץ מחבל לכיש ודרומה סובלים מ- עבירות רכוש שחברות ביטוח לא מוכנות לחדש פוליסות. סחיטה מבעלי עסקים בייחוד בבאר-שבע. הברחות סמים ממדבר סיני וירדן. נהיגה מטורפת בכבישים. השתלטות פראית על קרקעות בייחוד לאורך וצידי הכבישים לערד, קריית-גת ודימונה. גניבות חקלאיות כולל צנרת השקייה מכל הקיבוצים והמושבים. בשעות הערב נוסעים לדימונה בשיירות של 3-5 מכוניות מפחד שוד מכוניות בצמתים. חברות הסלולר ומקורות מעסיקות "שומרים" בדווים ככופר שלא יפרקו ויגנבו את הצנרת והאנטנות והמגופים. הישוב עומר הקיף עצמו בגדר אבטחה, פטרולים ומצלמות אבטחה. תחומי מחוז דרום במשטרה הפכו בשנים האחרונות ל"דרום הפרוע". חבל שהתביעה במחוז לא עוסקת בהגנה על האזרחים השלווים , אלא מחפשת את המטבע 10 אג' מתחת לפנס ותובעת את האדם שהגן על עצמו ורכושו לפי הוראות סעיף 34 לסד"פ. אורי ברלב - זכור אתה מפקד כוח משטרתי ולא דיפלומט. דרושים מעשים נחושים וברורים ולא למרוח עם דיבורים יפים.
24. למס 1
מרק ,   נתניה   (23.01.07)
אולי ספרי את זה לשוטר שקיבל מברג במוח ושוכב ללא הכרה בבית חולים? גם שם הם באו " רק " לגנוב. כמה מתחסדים וצבועים יכולים לפעמים אנשים להיות.
25. דרומי וההגנה העצמית
סרג' אלפסי ,   כרמיאל   (23.01.07)
אכן הפרקליטות והמשטרה פשוט מאבדים את דרכם ומועלים בתפקידם !! איפוא נשמע שרוצחים חמושים במסווה של שודדים גם יפלשו למקומות פרטיים בלילות לשם שוד גניבה אונס ורצח ! כן כן והכל מבצעים כל הזמן לא חקלאים אלא בדווים מכל חלקי הארץ אסור לעשות הכללות אבל מה לעשות הרי ברור לכל ברוב גניבות הרכב בערי ישראל מעורבים אך ורק ערבים.אנחנו גם יודעים שמשטרה מפחדת מאלימות ומעלימה עין ראה כל הרציחות ופעולות שוד הפרקליטות מנסה להרים דגל של יפה נפש וצביעות .ידי שני גופים אלו לא נקיים וחו"ח יביאו חורבן על המדינ ה ובסופו של דבר תהיה פרקליטות +משטרה אך אוי לנו ללא מדינה.
26. ד"ר משגב, מילים כדורבנות
יעקב קמחי ,   תל-אביב   (23.01.07)
כהדיוט בין הדיוטות רבים שאינם בקיאים ברזי והמשפט , קל וחומר לא ברכילויות המתרחשות-מתלחשות-נרקמות בחדרי-חדרימ שבפרקליטת _ אני מתחיל לחוש שעוד סדק נסדק, ועוד פרה קדושה, הפרקליטות, בסכנת שחיטה. השאירו את הפוליטיקה המסואבת לפוליטיקאים, ולנו השאירו פרקליטים ושופטים נקיי-כפיים וברי-לבב. נראה שידי הפרקליטים קלה על הדק הגשת כתבי אישום דרקוניים ועל תביעות מביהמ"ש למעצר עד תום ההליכים. כל הכבוד למשפטן המלומד והמעורב שעומד על המשמר. יישר כוחך, חיים משגב!
27. תשובה ל-16
יעקב קמחי ,   ת"א   (23.01.07)
ל-16, מה עניין דעתו הפוליטית של משגב לבין בדיקה ישרה, ישירה ואמתית של טענותיו כנגד הפרקליטות? את טענותיו אלה יש לחקור כדי לברר אם הדג אינו מסריח מראשו. הייתי רוצה לראות את 16 עומד כנגד עבריינים בדואים אלימים שחודרים לתוך ביתו-מבצרו ומסכנים הן את רכושו והן את משפחתו. לא חסרים מקרים שבהם נפגעו שוטרים שומרי חוק מפגיעתם הרעה של אלה, כשניסו להימלט מידי החוק ודרסו שוטרים שעמדו בדרכם.
28. 10 - מסכימה עם כל מילה
יישר כח לדרומי   (23.01.07)
אם הוא לא היה מגיב כך אולי היה נרצח? מי ערב לנו שרק את עדריו הם התוכננו לקחת?? אולי גם את נפשו ? טוב מאד עשה דרומי.
29.  ל- 17 - היריות היו בגב, כי הוא ברח
ארצי   (23.01.07)
למה קשה לך להבין. חוץ מזה איני מאמינה לבדווי למילה אחת שלו . הם באו לגנוב כמו כל הפעמים הקודמות- ה פ ע ם לא צלח להם, ואולי רצו להרוג את דרומי?? לא היה כתוב להם על המצח שהם רק גונבים.
30.  16 -מרוב שנאתך לעו"ד משגב נהיית עיוור
נאוה ,   מרכז   (23.01.07)
אני סבורה שאתה טועה בגדול. הערבי הוא זה שנכנס לחווה, ועל דרומי להגן על רכושו/ ביתו/עדריו ובני ביתו. ומאין לו לדעת שהפעם (חוץ מהפעמים הקודמות) הם לא ירצחו אותו? לכן הטעות היא שלך וגם השנאה שלך לכל מה שיהודי היא שלך בלבד.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה