רכב  דו גלגלי
אושר בטרומית: הקלה בביטוח דו-גלגלי
רועי צוקרמן
פורסם: 07.02.07, 14:42
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 92 תגובות ב-92 דיונים
1. נפלתם על הראש????
אילן ,   תא   (07.02.07)
הקלות לעבריינים שגורמים לתאונות דרכים? לאלה שנוסעים על מדרכות? דוהרים ב"אין כניסה"? שמסכנים חייהם של ילדים תמימים ועוברים ושבים? שחותכים נתיבים וגורמים לתאונות דרכים?? מה קרה לך גלעד ארדן? הגם אתה בעבריינים?
2. קצת מאוחר - אבל מוטב מאשר כלל לא
רוכב ,   מרכז   (07.02.07)
כל הכבוד ליוזמי החוק. עכשיו נראה כמה זמן יקח ל"כנסת הנכבדה" להעביר את החוק בקריאה שלישית מבלי להתחשב בלחצי חברות הביטוח.
3. ל 1 - בטוח חובה מתייחס לנפגעי גוף.
ברוך ,   ראשון לציון   (07.02.07)
כמה מקרים אתה מכיר שרוכבי אופנוע הרגו נהג, עקב רכיבה מסוכנת שלהם ? או לחילופין, פגעו בהולכי רגל ?? ( לי זכור מקרה אחד השנה של הולכת רגל באשדוד שנפגעה על ידי רוכב דו"ג. האם נהגי המכוניות עליהם אתה ודאי נמנה, לא פגעו לפחות בפי שניים מאותו אחד ? או פי 800 ?? האם נגדיר אותך מעתה והלאה כעברין תנועה בגלל חבריך פורעי החוק בכבישים ?
4. ל-3: אז תסביר לי את זה. למה אתם מעורבים ביותר תאונות?
לוגיקה פשוטה   (07.02.07)
לפי הסטטיסטיקה הרשמית של ישראל רוכבי דו גלגלי מעורבים ביותר תאונות מחלקם בנסועה או בצי הרכב הכללי. כשיש ציבור שמעורב באופן גדול מחלקו באוכלוסיה בפשיעה, מה זה אומר? ומה זה אומר שאופנוענים מעורבים באחוז תאונות גדול יותר מחלקם באוכלוסיה? .humor me (נ.ב: נהגי מכוניות מעורבים באחוז קטן יותר של התאונות מחלקם באוכלוסיה, אם תהית)
5. סוף סוף קצת היגיון
(07.02.07)
בלתי אפשרי לשלם את סכומי הביטוח הללו. ל-1 מדוע אתה קורה לציבור שלם עבריין, לא חסרים נהגי מכוניות פרועים? קצת פחות התלהמות ויותר חשיבה כוללת. אל תהיה איש קטן, האופנועים האלו מורידים הרבה עומס מהכבישים הצפופים של ישראל ודואגים ששליחויות חשובות יגיעו למשרדים בת"א גם בשעות העומס
6. ל-4
fxrt rider   (07.02.07)
זה אומר שלנו הרבה יותר קשה להמנע מתאונה, כי מרחק הבלימה שלנו גדול יותר, כי בכביש רטוב קשה יותר לתמרן וכן, מפגעים בכביש גורמים לנו ליפול. אך כל זה רק לגבי תאונות עצמיות, שלגביהן עדיין יופעל הביטוח של רוכב האופנוע. רק במקרה של תאונה בה מעורב כלי רכב, הביטוח יהיה של הרכב ולא של האופנוע (וכן, 80% מתאונות אלו באשמת הרכב, ולא האופנוע). ימי שלא רואה אותנו, זה רק בגלל החוסר תשומת לב של הנהגים - תבינו, אתם בכביש ולא בבית. תשתמשו במראות, תסתכלו על מה שקורה בכביש ולא על הרדיו/טלפון. וכך תחסכו מאתנו מפגש עם חדר מיון ומעצמכם תביעה לביטוח.
7. השג ענק מזה שנים
רוני ,   ירושלים   (07.02.07)
סוף סוף קצת קצת עתיד במדינה מחורבנת הזאת
8. ל 4, הסבר
aaa   (07.02.07)
סטטיסטית רוכבי דו-גלגלי מעורבים ביותר תאונות דרכים עם נפגעים. (ולא תאונות באופן כללי), מה שנגמר בין שתי מכוניות בפחחות וצבע ואינו מדווח כלל למשטרה, ייגמר אחרת לגמרי עבור רוכב דו"ג, כפי שייגמר אחרת עבור רוכב אופניים. עוד שאלות?
9. די להתלהמות
ערן ,   מרכז   (07.02.07)
האמת, כמו תמיד, נמצאת איפשהו באמצע; פסיכים ופורעי-חוק יש גם בקרב רוכבי הדו-גלגלי וגם בקרב נהגי הרכבים. אני נוהג ברכב וגם רוכב על קטנוע כבר לא מעט שנים, ועדיין לא מבין איך כל כך הרבה מופרעים ומטורפים על הכביש.
10. אוי 4, כמה שאתה טועה ומטעה
ריידר   (07.02.07)
נכון, הדו"ג מקום ראשון בפגיעות גוף. ולמה? כי מטומטם שסוטה מהנתיב/פותח דלת/לא מציית לתמרור ופוגע בנו זה מסתיים (במקרה הטוב) בבית החולים. כששני 4 גלגליים נפגשים זה מסתיים בד"כ במוסך הפחחות. אין התייחסות לאשמה במקרה של פגיעות גוף- כל נהג תובע את הפוליסה ש-ל-ו. זו הבעיה. רוב הדו"ג זהירים מאד ונשמרים לנפשותיהם, בדיוק מסיבה זו (למרות מיעוט של פרחחים/צעירים מתפרעים המוציאים שם רע לכלל הרוכבים) מה עוד-אם לישבנך אתה דואג- העלאת התעריפים תגרור ויתור של רוכבים על הכלי ורכישת רכב----> אתה תעמוד יותר בפקקים, ותחפש יותר זמן חניה. ריידר
11. לברוך מראשון לציון
אילן ,   תא   (07.02.07)
אני לא כ"כ בטוח אם אתה תמים או מיתמם. אני לא כ"כ מכיר את ההתנהלות בכבישים בראשל"צ אבל בת"א העבריינים פורעי החוק על דו גלגלי שמתנהגים כמו יצורים על ארבע הם הרוב. נסה ללכת עם ילדיך או עם הכלב באחד הרחובות בתא ותיתקל בעשרות עבריינים על דו גלגלי נכנסים ב"אין כניסה" , עולים על המדרכות (למה אני צריך לחנך את הבן שלי להסתכל ימינה ושמאלה על מדרכות? הרי מאז ומעולם הסתכלנונ ימינה ושמאלה רק כשירדנו לכביש) , משתחלים בין רכבים ומבהילים נהגים? עוברים מעברי חצייה ולא נותנים זכות דימה להולכי רגל? או במקרים היותר קשים פתאום עולים על מעבר הצייה ודרך המדרכה וכמה עשרות אנשים חוצים לנתיב שבצד הנגדי של אי התנועה? אנא ממך חסוך לנו את ההיתממות. מה שאנחנו צריכים זו יד חזקה של המשטרה
12. אתה מדבר על היגיון 5?
שמואל ,   אשקלון   (07.02.07)
מגיב 1 הוא לא איש קטן , הוא פשוט שומר חוק ומתעצבן כמו רבים מאיתנו על אוזלת ידה של המשטרה בטיפול בעבריינים על אופנועים ואלה רבים מספור ויוצאי הדופן הם הנוהגים כחוק ולא גורמים להפרעה בכבישים. ועל השליחים אני חושב שלא צריך להוסיף מלים.....אלה העבריינים הגדולים ביותר ולו רק בגלל שיש להם לוח זמנים לעמוד בו ועל הזין כולם , ילדים , כלבים , זקנים , רכבים , הכל מותר כדי להגיע ליד.
13.  ל - 5
אילן ,   תא   (07.02.07)
אם ה"התלהמות" שלי כאן כמו שאתה מכנה את דבריי , תחסוך ולו השתוללות אחת , עלייה אחת על מדרכה, כניסה אחת ב"אין כניסה" , שאולי רוכב אופנוע אחד ישתמש בוינקרים שלו תוך כדי מעבר נתיבים ויחסון התקף לב לנהג הרכב שחתך - יצאתי נשכר. אני חושב ששמירת חוק ודאגה לחיי בניי ולחיי אחרים , לא עושה אותי איש קטן. אני טועה?
14. כל הכבוד
(07.02.07)
הדו גלגליים מורידים עומס ופקקים, מפחיתים את זיהום האויר ומקלים על מצוקת החנייה של כולכם. ולמספר 3: נשים מתלוננות הרבה יותר מגברים על הטרדה מינית. האם זה הופך אותן לפורעות חוק? לאופנועים הרבה יותר קל להיפגע מאשר למכוניות, ברור שהם ידווחו על יותר תאונות. כל החלקה קטנה עלולה להסתיים בפציעה, לעומת שריטה קטנה במכונית. זה לא הופך אותם לעבריינים!!!
15. ל-1, קודם תקרא מה אומרת הצעת החוק
חג'בי ,   ראשל"צ   (07.02.07)
ואז תגיב. הצעת החוק אומרת שאם אופנוע מעורב בתאונה עם רכב הביטוח חובה של הרכב יפצה את רוכב האופנוע על נזקי גוף. בדיוק כמו המצב היום בתאונה בין משאית ואוטו. מאחר ובתאונה כזאת לרוב נפגע נהג המכונית קשה בהרבה מנהג המשאית החילו שביטוח החובה של המשאית יישא בתוצאות. עכשיו תקנו את המצה גם לגבי אופנועים שאין ספק שבתאונה הם המפגעים העיקריים. לא מדובר בשום פרס לאף אחד. מה שיקרה בפועל הוא שביטוח החובה של האופנעים יירד בצורה דרסטית ואילו ביטוח המכוניות יעלה בכמה עשרת בודדות. אופנעים פוגעים בילדים? תבדוק בבקשה מתי בפעם האחרונה נהרג הולך רגל כתוצאה מפגיעת אופנוע, כמה הולכי רגל נפגעים מאופנעים וכמה ממכוניות? אני אעזור לך, היה מקרה אחד לפני מספר שנים ששוטר זרק דיקט על רוכב אופנוע וכתוצאה מכל פגע האופנוע בשוטרת אחרת והרג אותה, יש לציין שגם הרוכב נהרג. למה שאתה תשלם 1,600 ש"ח ואילו אני אשלם 4,200 ש"ח? אתה אוהב סטטיסטיקות. הסטטיסטיקה של המשטרה אומרת שב-80 אחוז מהתאונות בין אופנועים למכוניות מי שאשם בתאונה הוא נהג המכונית אז למה רוכבי אופנעים צריכים לשלם יותר על מכוניות שפוגעות בהם? תעשה קצת חושבים, חוקים כאלה קייים בכל העולם בנוסח זה או אחר. אם תסתכל במראות(בכל השלוש) לפני שאתה סוטה מהנתיב, תשמור מרחק, תתן זכות קדימה ותפסיק לגנוב רמזורים אז הסיכוי שלך להיות מעורב בתאונה עם אופנוע(או עם כל כלי רכב אחר) יקטן משמעותית.
16. צעד ראשון בדרך לתכבות כביש נכונה
אורן ,   מודיעין   (07.02.07)
כל הכבוד ליוזמי החוק ולוועד הפעולה. יותר אופנועים על כבישי ישראל שווה פחות הולכי רגל הרוגים ופחות זיהום אוויר.
17. 4 - מכיוון שאנחנו פגיעים יותר
ברוך ,   ראשון לציון   (07.02.07)
כאשר נוהג ברכב סוטה מנתיבו כשרוכב דו"ג לצידו, ברוב המקרים האירוע יסתיים בפגיעה קטלנית לרוכב. הפוגעים ברוכבים הם אותם נהגי מכוניות. לא מוכר לי מקרה בו רוכב אופנוע חיסל נהג פחונוע, אבל מוכרים לנו הרבה מדיי מקרים הפוכים. אז ודאי שנפגעים יותר רוכבי אופנוע מיושבי הפחונועים. ומעבר לכך, האם תרצה שכל רוכבי הדו"ג יעברו למכונית ? ברור לך שבמקרה כזה, תוכל להשאר יושב במכוניתך ליד החניה שבביתך מבלי יכולת לזוז על הכביש עקב הצפיפות ? בכל העולם מעודדים נהיגה על דו, רק כאן, עשתה עד היום המדינה, כל אשר לאל ידה בכדי להקשות על הרוכבים. סוף סוף תיקון קטן למצב המעוות. ברכות ליוזמי החוק
18. אולי מספיק עם דמגוגיה זולה?
אופנוען צפוני   (07.02.07)
לא מדברים על תאונות פח שנהגי מכוניות לא מדווחים או שלא מדווחים למשטרה כי "אף אחד לא נפגע". אופנוענים נפצעים יותר, כי אין להם קופסה בגודל 2 על 4 ששומרת עליהם, חוסמת את הכביש ומזהמת במשך יותר משעה ביום בפקק. אולי תחשבו כמה "זמן איכות" עם הילדים ייתפנה לכם אם במקום שעתיים וחצי ביום בפקק תבלו רק 25 דקות בנסיעה? וכמו שכבר השוו בעבר לשומן/סיגריות... אנשים מעשנים שלא שומרים על משקל תקין משתמשים יותר בשירותי בריאות של קופות החולים. הזקנים מבקרים יותר בבית חולים. אז הם צריכים לשלם יותר מס בריאות? או אני כי אני מרוויח יותר מהם? תלו קורה מבין עינכם. באלף הקודמת, מחיר ביטוח היה 1000 עד 2000 ל-2 גלגלים. ואנחנו רק מנסים לחזור למה שהיה. נ.ב. היום אני יכול לרוץ לקראת האוטו שלך ולהתנגש בו ולתבוע ממך נזקי גוף, אני לא צריך אופנוע בשביל זה.
19. ל-4: אל תהיה עיוור כמו המטומטמים שם למעלה
לא אופנוען....אבל ,   חו"ל   (07.02.07)
סתם לידע כללי למעלה מ85 אחוז מתאונות דרכים בהם מעורב אופנוע ורכב נהג הרכב אשם הנתון שאתה מדבר עליו זה תאונות עצמיות בהם לא מעורב כלי רכב נוסף כגון החלקה וכו', צריך לעודד יותר ויותר אנשים לרכב על אופנועים וקטנועים, זה עשה פלאים באירופה ואין סיבה שזה לא יקרה גם כאן, פחות פקקים, עצבים, זיהום אויר, תאונות קטלניות ויותר מקום חניה, מה ההגיון שסטודנט שרוכב על קטנוע 50 סמ"ק שעולה 2500 שקל ישלם יותר מכפול מאיזה ערס בן זונה על BMW שעולה למעלה ממליון שקל שנוסע איך שבא לו על כלי שמסוגל למחוק משפחה שלמה ולהוציא אותו ללא שריטה ואם אתה שואל אז לא, אני לא אופנוען
20. בשורה התחתונה החוק יגורם לירידה בתאונות עם דו"ג
זה לא רק עניין של כס ,   ף   (07.02.07)
כל אופנוען חייב לחשוב שכל תאונה נגרמת באשמתו, ועליו לעשות הכל כדי להימנע ממנה. אתם באמת חושבים שנסמוך על בעלי הקופסאות ששומעים מוזיקה חזקה/ מתאפרים /קוראים עיתון / מדברים בסלולרי תוך כדי נהיגה, שיחפשו אותנו ויזהרו? מצד שני, רמת המודעות והאכפתיות של נהגי המכוניות כלפי דו"ג שואפת לאפס, ואולי החוק הזה יגרום לכם להבין שכדאי בסך הכל להיזהר ולהיות מודעים לעובדה שהאופנוענים פגיעים בערך כמו רוכבי אופניים או הולכי רגל. אחוז התאונות עם דו"ג נראה גבוה, כיון שמדובר בתאונות עם נזקי גוף, ולא לוקח בחשבון תאונות ללא נזקי גוף, וכמובן שכל פגיעה באופנוע גוררת פגיעה בגוף, שלא כמו תאונות בין מכוניות. בקיצור, זה שאתם חסינים בתוך הקופסאות, לא מוריד מכם את האחריות מפגיעה באחרים. (ותודה רבה לכל הנהגים שמבינים אופנוענים, מחפשים אותנו במראות, סוטים מעט ימינה או שמאלה ברמזור בשבילנו, ומתחשבים ונזהרים באופן כללי. תודה.)
21. הקטנועים הם מנוע כלכלי - יש לדאוג שיהיו כמה שיותר בכביש
דן   (07.02.07)
כי אחרת - עוד מכוניות, עוד פקקים, עוד מכתב שמתעכב, עוד זיהום אויר ועוד ועוד.
22. ב- 80% מהתאונות רכב-אופנוע הרכב אשם
גל ,   חיפה   (07.02.07)
לכל המתלהמים שטוענים שאחוז תאונות האופנועים גדול מאחוז האופנועים ממצבת כלי הרכב, הנה כמה נקודות למחשבה: 1. ב- 80% אחוז מהתאונות בהם המעורבת (מכונית-אופנוע) הרכב אשם, כלומר אחוז אשמת האופנועים בתאונות נמוך משמעותית מאחוז מעורבותם בתאונות. 2. אותה סטטיסטיקה תקפה גם לגבי משאיות , כלומר אחוז התאונות משאית-רכב גבוה מאחוזם בכלל הרכבים בארץ. אולם מעטים הקולות שטוענים שמשאית הינה רכב לא בטוח. אישית אני מעדיף שאופנוע יפגע בי ולא משאית (אבל זה רק אני :- ) ). 3. פעמים רבות תאונות קלות בין רכבים פרטיים לא מדווחות ו"נסגרות" בין הצדדים המעורבים, זאת מאחר שעירוב חברות הביטוח לא משתלם. תאונות אילו אינן מצטרפות לסטטיקה!!! תאונה "קלה" שכזו שמערבת אופנוע כמעט תמיד תרשם (מאחר שתהיה פגיעת גוף ועירוב ביטוח חובה) ותצטרף לסטטיסטיקה. 4. איפה אתם מעדיפים שישב נהג "פרוע" מאחורי כידון של אופנוע, שעליו הסיכוי שהוא יפגע פיסית במשהו חוץ מעצמו כמעט אפסי. או מאחורי הגה של מכונית?
23. כל הכבוד ארדן וסטס +תגובה ל1 ו3
(07.02.07)
הסטטיסטיקות לגבי מעורבות יותר גבוהה של דו"ג בתאונות הן במקרה הטוב לא מבוססות ובכל מקרה לפי הנתונים של המשטרה שני שליש מהתאונות עם דו"ג הן באשמת בעל המכונית ! בגלל זה זוהי הצעת חוק נהדרת כי היא מכירה במצבם הפגיע של רוכבי הדו"ג. חוץ מזה שעידוד מעבר לדו"ג יתרום להפחתת הזיהום, הפקקים ומצוקת החנייה - יישר כוח
24. צעד ראשון חשוב נמשיך לעקוב
קטנוען סביבתי   (07.02.07)
כל הכבוד לחכ"ים הנ"ל - חשוב עכשיו לא לוותר ולהמשיך לדחוף את העניין שמשרת את כל החברה בהפחתת הפקקים, ירידה בזיהום ובזבוז אנרגיה וכמובן מפחית את מצוקת החנייה. כל הכבוד
25. כל הכבוד
בר ,   מהכפר   (07.02.07)
החלטה שפוייה וחכמה. ביחד עם הצעת החוק המאפשרת גביית השתתפות עצמית לרוכבי הדו גלגלי, יוביל הדבר להפחתה אמיתית בתביעות ויותר דו גלגלי בכבישי ארצנו. פחות זיהום, יותר חניה, ויותר צעירים דלי אמצעים יוכלו להרשות לעצמם קטנועים. זאת הדרך הנכונה ותודה לגלעד ולסטס!
26. סוף סוף קיבלו קצת שכל
אוהב אופנועים   (07.02.07)
27. הרבה זמן רני עוקב אחרי שני החכ"ים הצעירים
(07.02.07)
האלו והם ממש מצויינים בהרבה הצעות שלהם יש הרבה שכל והגיון ממש כל הכבוד.
28. ל 22
יואבי ,   נשר   (07.02.07)
אני מעדיף שנהג פרוע יישב בכלא , באופן אישי. שיכנעת אותי דרך אגב , שכל ה"פרועים" יישבו מאחורי כידוני האופנוענים וכך בעזרת סלקציה טבעית תיפטר הבעיה.
29. אולי גם הולכי הרגל אשמים בתאונות של המכוניות??
רוכב שמנסה לשרוד ,   תל אביב   (07.02.07)
המצב הקיים כיום לא הגיוני. זה אינטרס ברור של כל עיר בישראל לעודד מעבר לרכב דו"ג. ולגבי הדמגוגיה כאילו דו"ג מעורבים יותר בתאונות: שליש מההרוגים בתאונות הם הולכי רגל. שליש! האם המסקנה היא שהם האשמים? או שהמכוניות הם האשמות? אותו דבר לגבי הדו"ג. נכון, הם נפגעים הרבה - כי הם הצד החלש. וחייבים לעודד אנשים לעבור ממכונות ההרג והקטילה, המזהמות את האוויר (הורגות את כולנו לאט אבל ממש בטוח), יוצרות בעיות של צפיפות, חנייה והרבה הרבה עצבנות- לטוסטוסים ואפילו אופניים. החשיבה כאילו ככל שנעבור לרכב יותר ענק וממוגן כל יהיה יותר טוב היא מעוותת ומסוכנת לסביבה. כיום הממשלה מעדיפה לעודד אנשים לנסוע על מפלצת ההאמר מאשר על טוסטוס. ואגב, ברור שיש עבריינים ורוכבים מסוכנים גם בדו"ג וגם במכוניות. חייבים לטפל בשניהם - בשביל זה יש משטרה. אבל הנזק העלול להגרם מעבריין תנועה עם טוסטוס הוא כלום לעומת זה שעלול להגרם מעבריין תנועה עם רכב.
30. חבל שאין הסבר - אבל למי שמתקשה בהבנה:
שלמה כהן   (07.02.07)
קודם כל, צריך להבין שיש עיוות בסיסי בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים בישראל: החוק מטיל את חובת התשלום על הנפגע (בעצם, על חברת הביטוח שלו) - בלי שום קשר לשאלה אם היה אשם בתאונה או לא. לנהגי מכוניות לא אכפת, משום שבממוצע, ההסתברות של כל נהג להיות אשם בתאונה בתאונה בין שתי מכוניות הוא 50%. אבל במקרה של אופנועים, לא זה המצב: בתאונות מעורבות, ההערכה היא כי הרוכב אשם רק ב-30% מהתאונות -- מה שאומר, שהרוכבים משלם על זה שהנהגים מתעלמים מהם, נכנסים בהם, ושוברים להם את העצמות. נכון, יש בעיה של נהיגה "מופרעת" של רוכבים - אבל למרבה ההפתעה, חוץ מהכעס והאנטגוניזם שהדבר מעורר - לא ההתנהגות הזו מככבת בסיבות לתאונות (ובלי שום ספק שצריך לטפל בכך - אבל שוב, אין לזה קשר לביטוח או לתאונות.) מדוע שהרוכבים ישלמו את מחיר הרשלנות וההתעלמות של הנהגים? מדוע שהרוכב יזהר מנהג המכונית, ולא שנהג המכונית יזהר לא לפגוע ברוכב? (ד"א שתי הגישות נכונות). הצעת החוק מוודאת שעכשיו יהיו לנהגי המכוניות סיבות כספיות להמנע מלפגוע ברוכבים. ואם עדיין תעריף הביטוח יהיה גבוהה כדי לכסות את תאונות הרוכבים - הרי זה לגמרי באשמתם. בכלל, עדיף היה אם כל השיטה היתה משתנה כך שכל נהג המעורב בתאונה ילם את נזקיו של הננכג האחר (ולא את שלו) - השיטה הזו, שמעודדת בטיחות וזהירות, טוב לכולם, לא רק לרוכבי כלי רכב דו-גלגלי. והשאלה צריכה להיות מדוע לא אמצה מדינת ישראל הצעה כזו לכלל הנהגים.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה