סביבה ומדע  מדע  גליליאו צעיר
קיצור תולדות האנימציה
יובל היימר, גליליאו צעיר
פורסם: 30.04.07, 01:13
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות ב-11 דיונים
1. הפנייה ותיקון טעות
(30.04.07)
מי שרוצה לראות את הסרט "גרטי הדינוזאור" מומלץ להיכנס לאתר הבא: http://video.google.com/videoplay?docid=-7376677924754736568 אגב, זהו לא סרט האנימציה הראשון. הראשון הוסרט ב- 1908 (6 שנים לפני "גרטי"). עוד מידע מעניין קיים ב: http://en.wikipedia.org/wiki/Animation
2. למה לנקד ??????
למה ? ,   למה ?   (30.04.07)
זה פשוט כואב בעיניים !!!! תפסיקו עם זה כבר !
3. שאלה למבינים
רפי חכמוב ,   תל אביב   (30.04.07)
כמה תמונות צריך כיום לסרט אנימציה שאורכו שעה ואיך אפשר ליצור כ"כ הרבה?
4. הערה לכתבה במילה אחת: הנפשה
עוקר הרים   (30.04.07)
5. 2 - זה בגלל שזה לקוח מ"גלילאו צעיר"
מויברידג' ,   זואיטרופ   (30.04.07)
במקור נכתב עם ניקוד עבור ילדים. הניקוד עובר בקופי-פייסט.
6. מגניב...
(30.04.07)
נותנים לנו עכשיו את כל המאחורי קלעים ...
7. תשובה ל-3
קבל הסבר   (30.04.07)
אנימציה תקינה מכילה 24 תמונות בשניה לפחות, מכאן שצריך מינימום 86400 פריימים לשניה עבור שעה אחת. בפרודוקציה מודרנית מקובל אפילו לייצר יותר פריימים לשניה. פעם היו מציירים את כל התמונות בצורה ידנית ומצלמים אחת אחרי השניה. כיום מקובל לעבוד בצורה ממוחשבת. תוכנת פלאש של מקרומדיה (כיום אדובי) לדוגמה, יועדה עבור האינטרנט אך הצליחה להכנס גם עבור הפקות טלויזיוניות כמו "בית פוסטר לחברים דמיוניים" שבה הדמויות הונפשו בפלאש, הרקעים צויירו באילוסטרייטור והכל שולב בשכבות בתוכנת אפטר אפקטס. חוץ מפלאש, שרק בטעות השתרבבה לעולם ההפקה, יש הרבה תוכנות שנבנו באופן ייעודי לייצר אנימציה (למשל Toon Boom). התהליך בתוכנות היום הוא לייצר דמויות בנקודות מפתח (Key frames) ולהניח למחשב לחשב את הפריימים שבינם ("tweens"). באנימציה תלת מימדית יש כלים חזקים הרבה יותר. הסדר המקובל הוא מידול של הדמויות והנוף, לאחר מכן בתהליך שנקרא "rigging" בונים לכל דמות שלד (IK bone) שמאפשר יצירת תנועה (הזזת גפיים וכו'). לאחר מכן יוצרים טקסטורות לכל דמות. גם כאן האנימציה נוצרת באמצעות Key frames ואת הפריימים במעבר ניתן לחשב לפי מודלים מתמטיים שונים, כמו כן ניתן גם להזיז את ה"מצלמה" במסלולים שונים, כולל למימד העומק, מה שאי אפשר לעשות באנימציה דו מימדית. בסופו של דבר בתהליך שנקרא render המחשב מחשב מסלול של קרני אור כדי ליצור תמונה סופית איכותית. התהליך הזה נעשה עבור כל פריים והוא מהווה את עיקר הזמן בהפקה.
8. תודה רבה ל-7 על ההסבר!
רפי   (30.04.07)
9. רגע של עברית לתגובה....
Gotenks33   (30.04.07)
בעברית, אין צירוף "בגלל ש...", מפני ש-"בגלל" הינו קישור למשפט פשוט ו-"ש" מתחיל משפט מורכב. תקפידו!
10. שאלה ל-7
Gotenks33   (30.04.07)
איפה אפשר להוריד תוכנות אנימציה? (תוכנות איכותיות ומובנות וקלות)
11. ל-10, אין דבר כזה
(01.05.07)
אנימציה בכלל זה לא דבר פשוט. רוצה חינם? נסה את Blender: http://www.blender.org זה פרוייקט קוד-פתוח של תוכנת מידול תלת מימדי ואנימציה. לינק להורדה: http://download.blender.org/release/Blender2.43/blender-2.43-windows.exe תוכנות אנימציית דו-מימדית חינמיות מובאות בקישור: http://www.freebyte.com/graphicprograms/#animation כמעט לכל התוכנות הגדולות והנחשבות (Maya, XSI, Toon Boom, Anime, Flash וכו') יש גירסת אבלואציה חינם שניתן להוריד. ההתקנה היא לתקופת ניסיון מוגבלת.
חזרה לכתבה