צרכנות  חדשות צרכנות
מלאי הערכה: כך תגיעו מוכנים לשיחה עם הבוס
אביטל ברקוביץ
פורסם: 29.06.07, 09:22
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 62 תגובות ב-61 דיונים
1. שטויות - הכל שטויות
שלומי   (29.06.07)
אם המנהל מפחד על המקום שלו אז הוא יקטין את העובד מאחורי הגב שלו יחייך לו אבל - ידפוק אותו פשוט צריך משוב של העובד על המנהל ולא ככה העובד יתן ציון למנהל שלו וזה צריך ללכת לכוח אדם
2. אחד הדברים היותר חשובים בארגונים ?!#@!
קישקוש   (30.06.07)
זה מס שפתיים בלבד אמירה פופוליסטית של מנהלים בכירים שכל מטרתה לשדר מסר חיובי כלפי העובדים. כשבאים לבדוק את המעשים בפועל הם אינם עולים בקנה אחד עם הסיסמאות. הסיבות לכך רבות ןמגוונות: -המנהלים הבכירים, השכירים שבהם המשובצים בתפקידים גבוהים בארגונים גדולים עסוקים בשמירת הסטטוס שלהם ובהגדלת הבונוסים שלהם עצמם. - הנהלות החברות ממוקדות לרווח פיננסי בלבד. כל מה שקשור בהיבטים חברתיים מבוצע כדי לצאת מידי חובה. קידומי שכר ניתנים רק בהעדר ברירה.
3. אם הייתי נראה כמו זו שבתמונה, לא הייתי צריך עצות כאלה###
והייתי מלא הערכה.... ,   סתם גבר מכוער   (30.06.07)
4. מזה החרטה הזה...
מבקר   (30.06.07)
במדינה שלנו זה לא עובד לפי הספר
5. הכל כיסוי תחת למשאבי אנוש
יעקב   (30.06.07)
להראות שעושים משהו פעם בשנה ולהצדיק את כמות העובדים במחלקה / אגף . בשורה התחתונה כל מה שנאמר משני הצדדים מנהל / עובד , הכל על הקרח .
6. בארגונים גדולים אל תאמינו לאף מנהל - כולם נחשים
יודע   (30.06.07)
אם אתם לא יודעים בוודאות שאתם מקורבים, אל תשקיעו. כי או שינצלו אתכם עד הסוף יחגגו עליכם ויגזרו קופון, או שלעולם לא תקבלו דרגות וצ'ופרים ובסוף יזרקו אתכם. וזה לא משנה כמה משובים או שאלוני הערכה או שיחות מוטיבציה ודברים מהסוג הזה יעשו לכם. אני חוזר ואומר, כולם נחשים ואין אף אחד צדיק, גם אם נדמה לכם שכך הוא הדבר.
7. אם אתם ותיקים בהיי-טק וקיבלתם הערכה נמוכה
(30.06.07)
אז ממש, אבל ממש, אין סיבה שתתאמצו להשתפר.
8. הבעיה היא שאנשים טובים שמתפקדים היטב ובלי הרבה רעש
גל   (30.06.07)
מפסידים. קודם כל בגלל שאלה שעושים רעש ומהללים את עצמם הם לרב הפחות מוכשרים ובכל זאת היותר מקודמים. אלה שעובדים היטב דקה אחר דקה ולא מנופפים בהישגים באמת מוערכים על ידי המנהל אבל עד הרגע שישנה סכנה לדעתו שזה יגרום להעלאת תנאים משמעותית למרות שמגיע לעובד או שהעובד עלול "לאיים" על מקומו של אותו מנהל. גם החברים בצוות יחששו ממישהו שהוא טוב מדי כדי שלא יגרום להם להראות כ"מיותרים" או "טיפשים" ולכן ינסו להזיק במקום לתת לו להמשיך,להוביל ולהעלות את התפוקה של הצוות ולתרום לשם הטוב ולהשגי הצוות.
9. קשרים
רפי ,   גבעת זאב   (30.06.07)
קודם קשרים ומעט קשורים
10. שיטה בדוקה לכסת"ח הנהלה ומשאבי אנוש
NICE ,   Raanana   (30.06.07)
11. אוי אוי אוי
(30.06.07)
כל שיחות הערכה זה בולשיט אחד גדול,המטרה של כל אירגון זה להגיד הנה אנחנו מקיימים שיחות הערכה ועושים תיאום ציפיות,תהייה כל השנה מצויין ותעשה טעות אחת ,ובטוח שחצי משיחת הערכה תהיה על השגיאה שעשית. תנסו לדבר על השכר וישר המנהל בוכה שהמצב של האירגון לא הכי בריא. פו'גי שעובד בקודאק
12. הכל עבודה בעיניים
עובד פשוט   (30.06.07)
בהערכת עובד אצלי המנהל שלי נרדם באמצע השיחה , שנים הוא טוען שאני לא קיים מבחינתו וכאשר ניסה להפטר ממני נתן לי תמיד ציונים שליליים,כשנוכח שלא יצליח בדרכו החליט לשווק אותי בציונים גבוהים והערכות גבוהות, הכל שקר. בארגון שממנה את המנהלים על סמך קשרים ולא קישורים אין כל צורך בהערכת עובד
13. הכל שטיות
רחלי ,   ב"ש   (30.06.07)
בארגונים כגון אלה לא מעניין אף אחד מה היעילות שלך ומה תפוקות העבודה שלך . הדבר היחיד שמעניין אם התחברת לאנשים הנכונים שיכולים להשפיע על המנהלים , ואם מנהל סתם לא סובל אותך עוד ליפני שהכיר אותך אזי זמנך ספור עד שהוא יחמם מספיק את הבוס מעליו כדי לבעוט אותך מבלי להתייחס לנתוניך המקצועיים .
14. מספר 3, תזכורת: אתה גבר (לפחות ככה כתוב)
למספר 3   (30.06.07)
15. זה לא קורה בארגון שאני עובד בו. איזה מנהל, איזה שיחה ואיזה
זופיכר עליבוטו   (30.06.07)
עציצים
16. אחן רוהים שגם לך יש קישורים גבועים מהוד....
סופרנוס   (30.06.07)
17. שטויות שטויות שטויות
ישראלית   (30.06.07)
בפעם אחרונה שהנמהל האידיוט שלי הזמין אותי לשיחת הערכה זה היה להודיע לי על הפיטורין. LOL שיפור באירגון? הבוס שלי הרגיש קטן לידי בגלל שיש לי השכלה גבוהה משלו וניסיון אז אני בחוץ כי הוא הבוס. שיפורים. אל תצחיקו אותי.
18. לכל המגיבים כאן - 2 אופציות
יוני ,   מרכז   (30.06.07)
או שאתם אנשים ממורמרים שלא הצליחו בחיים או שאתם עובדים טובים שנפלו על מנהלים גרועים. יום טוב לכולם
19. זו תוצאה של האמרקניזציה של החברה שלנו
רפי   (30.06.07)
באים אליך בכל מני תיאוריות ומאמנים אישיים כשמאחורי זה עומדת התפיסה שהעובד הוא כמו לימון וצריך לסחוט אותו עד הסוף (למכסם רווחים אמרנו?)ואז וכשהוא כבר גמור להעיף אותו בבעיטה.
20. הערכת עובד זה לא משהו תמים
13 שנה בארגונים   (30.06.07)
בסופו של דבר אם העובד הוא מבריק במיוחד איזה אינטרס יהיה למנהל לשבח אותו? אלה שמלמעלה עלולים לקדם את העובד על חשבון אותו מנהל!
21. ל 9 - דע את ההבדלים
כשרוני ,   במיוחד   (01.07.07)
רצית להיראות חכם,אך לא יצא לך כל כך טוב. אומרים- קשרים וכישורים
22. הדירוג ידוע מראש
הכל נכון ,   באופן תיאורטי   (01.07.07)
באירגונים גדולים ,"כמות הדרגות",ידועה מראש ,יש מניפולציות רבות לכיפוף העובד הטוב ולהאדרת שמו של העובד הפחות טוב. למשל- x קבל כבר שנתיים ברציפות דרגות כי היה טוב,אבל אפילו שימשיך להיות מצטיין גם בשנה הבאה,יקבל את הדרגה y שלא קבל דרגה כבר שנתיים כי ביצועיו גרועים בקביעות. ישנם מקומות עבודה(בנק לאומי,לדוגמא) שהשיקול בקבלת דרגה הוא גם פונקציה של גורמים שונים ונוספים שאינם רלוונטיים לרמת הביצוע של העובד. בקיצור-כל שיחות ההערכה,הן מסווה לקידום או אי קידום בשכר. כמעט ולא נולדו המנהלים עם " ביצים" שיאמרו לעובד שהוא ח...ה,יסובבו את העובד סחור סחור באמתלות שונות. מעטים המנהלים שיתעקשו על קבלת דרגות מצד ההנהלה מעליהם,לאלו שמגיע להם ולא קבלו,כי כל רצונם להראות לויאליות להנהלה הבכירה
23. הכל טוב ויפה,עד שהעובד מעלה את נושא השכר,
הכל קומבינה   (30.06.07)
24. שיחת הערכה עם אולגה זה לא דבר נעים
אולג ,   פ"ת   (01.07.07)
25. שימו לב הכל בלוף אחד גדול
שמוליק   (30.06.07)
היתי שם, השיחה לא משנה דבר הכל מחולק ומאורגן לפני שיחות הערכה. השינויים שלאחר השיחות אם יהיו הם מינוריים. באם אתה עובד טוב ומקושר עם הבוס היטב זכיתה לא אז להבא תלקק יותר תקבל יותר. אך זכור הכל בתנאי שתביא גם תוצאות. (לא רק תוצאות)
26. * קשה להניח ששיחות הערכה משנות משהו.
(30.06.07)
אני אישית, ממש ממש לא מעוניין בשיחת הערכה. בשיחת הערכה הכל בסדר אבל, תכל'ס לא יוצא מזה כלום. בשבילי - סתם בזבוז זמן.
27. המטרה האמיתית של שיחות ההערכה היא שונה לחלוטין
עבד הייטק ותיק ,   השרון   (01.07.07)
ארגונים רבים משתמשים במודלים מ "מדעי" ההתנהגות על מנת למקסם רווחים. שיחות ההערכה הן בהתאם למתודולוגיות האלה והן גם דרך להטמיע אותן בארגון ולהכפיף את העובד למנהל ולהנחיל לו את מקומו (כפועל שחור) בהיררכיה. זה נעשה גם על ידי עצם קיום שיחה בסיטואציה של תלמיד ומורה, וגם על ידי הפעלת מניפולציות בשיחה עצמה. יש פה אלמנט משפיל (במכוון) שאדם מבוגר נכנס לחדר ומתיישב מול מנהל שמחלק לו ציונים לפי מדדים מופרכים לחלוטין שכל מטרתם היא להפוך אותו לעוד רובוט קטן ותחמן במכונה לייצור כסף. המתודולגיות האלה הן כלים להערכה, לקידום ולקבלה לעבודה (מבחני מיון). חריצות, כנות, ואיכות עבודה הם משניים והם יביאו אותך פשוט לעמדה של פרה חולבת, כאשר מי שיקודם וירויח יהיו אלה שכלפי חוץ (אימיילים, ישיבות, והרבה רעש וצלצולים ) יטמיעו את "ערכי החברה" ובתכל'ס לא מסוגלים או לא רוצים לייצר שום דבר בעצמם. הרוב המכריע של האנשים שואפים להיות מנהלים ברגע שהאסימון הזה יורד להם. הם יעדיפו להיות המעריכים/המנהלים שלא עובדים קשה אבל כן גוזרים את הקופון. זו דמותו של המנהל הישראלי הממוצע. מעטים הם אלו שלא מתקלקלים ושורדים כמנהלים ישרים וחרוצים, או שמעדיפים לוותר על ניהול מתוך עקרון. פשוט כי מנהלים נמדדים גם על היכולת וההצלחה שלהם ביישום השיטה. שיטה של מניפולציה פסיכולוגית שיוצרת עדר של מוחות בקופסא. נשמע קצת הזוי? אחרי שתי סדנאות ניהול שכללו סימולציות של הגועל נפש הזה, ואחרי לחצים שהופעלו עלי מלמעלה בשני תפקידי ניהול, אני עומד מאחורי הדברים. ודרך אגב - אם אתם רואים שלמרות ביצועים מדהימים, ההערכות שלכם תמיד בסביבות ה 80 - זה מכוון. שתישארו "רעבים" ותמשיכו לפרפר..... אני מחפש כבר זמן רב חברה שלא עובדת בשיטה הזאת. פשוט אין. אם היתה - הייתי עובר מייד. לדעתי פשוט אאלץ לוותר על הייטק כי אלא אם כן מדובר בסטארטאפ קטן ויוצא דופן, הברירות הן או להיות מנוצל, או להיות מנצל.
28. זו הדרך של המנהלים הזוטרים לתת בראש לעובדים שלהם
הכל חרטה   (30.06.07)
סתם שטויות כל הכתבה הזו. ה-PR כמו שזה נקרא בהייטק (יענו "Performance Review") נועד רק כדי לכסח לעובד את הצורה, להוריד לו כל רצון להתקדמות ולהחזיק אותו קצר בתלם. מבחינת המנהל זה שהוא מקסח את העובדים שלו זה מראה להנהלה היותר בכירה שהוא "גבר גבר" ולא עמד בדרישות שלו עצמו כי מה לעשות העובדים שלו חארות... אם הוא עמד בדרישות ההנהלה הבכירה ממנו הוא יוצא ממש שאקל כי הוא הצליח עם עובדים ממש עלובים להגיע להשגים.
29. בחברת החשמל
שלומי   (30.06.07)
המנהלים שמים זין על העובדים. לא רואים אותם ממטר. מה שחשוב למנהל זה שיהיה שקט תעשייתי. כל שנה הוא מקבל בונוסים והטבות ואומר שהעובדים שלו בקושי עושים את העבודה והכל נופל עליו ובתכלס הוא לא יודע אפילו מה העובדים שלו עושים.
30. איך מתמודדים עם מנהל, עבד כי ימלוך ?
משה ,   תל אביב   (30.06.07)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה