מחשבים  אינטרנט
Web 2.0: כרוניקה של מוות ידוע מראש
פורסם: 28.06.07, 11:58
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפסת כתבה הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 75 תגובות ב-75 דיונים
31. אין משמעות לתוכן גולשים , אבל
ב.שוחט   (28.06.07)
יש משמעות לתוכן של גוף גדול שנבחר ע"י גולשים. WEB2.0 זאת בועה של בלוגרים שקוראים אחד את השני.
32. כתבה מעניינת אבל מדויקת רק בחלקה
עידו   (28.06.07)
אכן השירותים החדשים שאלפון מציג כ- tangible web צפויים להיות בעלי משמעות (חלק יותר חלק פחות, העתיד יספר - אבל הם בהחלט נראים מבטיחים למדי) אולם גם לשרותי הווב 2 יש מקום לצידם. יוטיוב וסופרנוס כמו שאמרו האחרים זה לא אותו שוק וגם לא וויקיפדיה ושוק הספרים - וויקיפדיה היא אינציקלופדיה והיא כבר נצחה את המתחרות ההממוסדות שלה. וליתר פרטים ראו את תגובה 21 המצויינת.
33. זה תמיד משעשע אותי מחדש שכותבים מאתר 'הארץ' מדברים על מחשבים
תוכניתנית   (28.06.07)
תגידו, ראיתם איך האתר שלכם נראה? עוד לא הספקתם להבין שיש תקן לשפת HTML, ואיך להשתמש בו כדי לכתוב אתר קריא בעברית. הווב 2 הביא דברים נחמדים, וגם הרבה שטויות. כמו כל דבר - גם ממנו יגמרו להתלהב ויעברו הלאה. יחד עם זאת, היום יש הרבה תוכן איכותי בחינם באינטרנט. רק דוגמא קטנה - פעם היה צריך לשלם סכום נכבד רק כדי ללמוד עוד שפת מחשב. היום הידע קיים באינטרנט. ידע אמיתי, איכותי, חופשי ומדוייק. עם תגיות או בלי, עם עיצוב יפה או לא, האינטרנט יכול בהחלט להיות כלי שימושי.
34. תמיד יהיו מי שישללו חזון וקדמה לא נורא העגלה תמשיך
הרצל ,   והמדינה   (28.06.07)
35. גם פוקו ופוסטמודרניזם הם מותגי ווב 2.0 מ1962?
דב חלפון ,   ג'רבא, תוניסיה   (28.06.07)
מט"ח תוקע את החינוך של ישראל במאה ה19. יוסי ורדי "הצליח בפיס" ב1998, מאז לא היתה לו אפילו הצלחה אחת. 400 מיליון הדולר של מיבליס רק אטמו אותו מלראות דברים חדשים. הקונטרול והפחד מהעתיד משבית את ישראל. מר אלפון, ווב 2.0 הוא הטכנולוגיה שמאפשרת לממש רעיונות פוסטמודרניים ואקזיסטנציאליסטיים מ1920 עד 1960 בצורה נרחבת בסאן פרנסיסקו ובניו דלהי, בירוחם ובסביון. זו הטכנולוגיה של המהפכה החברתית הגדולה של המאה ה21. האם הרעיונות של פוקו ודרידה וניטשה הם חלק מקמפיין שיווק של ווב 2.0 שהתחיל ב1872 אצל ניטשה?
36. כנסו - האמת !!!!
פרסומאי   (28.06.07)
תמיד הטכנולוגיה רצה קדימה עם המצאות אך לרוב זה לא תואם את רוב הציבור שלא מצליח להבין מה קורה ואיך לתפעל דברים הצעירים והאנשים שמבינים בטכנולוגיות ירוצו אך הרוב יעצור - ולכן יקח המון זמן עד שיסגר הפער, או יפתחו טכנולוגיה שתעשה לנו את כול העבודה חיפוש וקניה אוטומטי דרך עידכון כול המערכות אינטרנט טלפון ויומן וכו' אך יקח המון זמן ויכול להיות מצב כמו בשנת 2000 שהיתה בועה שרצה מהר מידי ואנשים לא הספיקו להבין ולעקל מה קורה בכלל
37. ל-21 אהבתי, תגובה יפה
(28.06.07)
אוסיף ואומר שהווב 2 עוד לא מיצה את עצמו... ואני יודע.
38. והדוגמא של הITUNES היא בדיוק זנב ארוך מובהקת!!!
כותב מארץ חלם   (28.06.07)
39. לכל הטוקבקיטים שמצדדים בכותב שכחתם דבר אחד
ט. בק ,   טוקבקיסטן   (28.06.07)
טוקבקים = web2.0 האם בעתיד סוף סוף נזכה שהטוקבקים השטותיים שלכם יעלמו??
40. this post is a WEB 2.- idea
netme ,   center   (28.06.07)
academics always dislike the current state and prefer to talk about some perfect future, which is just fine. thats why we have companies like IBM and Microsoft Research (and now Google... but, for us simple computer scientists, engineers and MBA's who didn't get into finance and instead chose computers, for us, WEB 2.0, like ENT 2.0, Wikis, Tags, and whatever, is just another way to describe a new feature in our products. So, please, let our marketing people do their work so we can all do our early exists in time and be happy :) (it would be great if they had a spell checker in here... I'm too lazy to read it again or copy/pase it into my brand new Word 2007)
41. 400 מיליארד ל-95 חברות = 4 מיליארד לחברה !!! אין סיכוי
אולי 400 מיליון ?? ,   חשבון לא פשוט   (28.06.07)
42. 39 את צודקת
טוקבקידע   (29.06.07)
43. כל הכבוד על כתבה מעניינת, מעניקה ומקצועית. תודה.
דרור ,   מרכז   (29.06.07)
44. חבל שהאמירה מוצגת בצורה מלודרמטית כל-כך
אודי   (29.06.07)
בעיקר בכותרות, כמובן. בעוד מה שנקרא ה-Web 2.0 הוא לא איזה מודל יצירת וצריכת תוכן בלעדי וסופי, אין שום דבר בכתבה שמראה שהעקרונות החשובים של ה-Web 2.0 לא ישרדו ואף יפרחו בדור הבא של האינטרנט וגם באלו שלאחריו. לפחות בתחומים שאני מכיר, היום נוצר ומשותף יותר תוכן איכותי בחינם מאשר אי פעם בהיסטוריה. אלא אם נשלח את אזרחי המערב בעלי הזמן הפנוי בחזרה למכרות ולשדות, אני לא רואה סיבה שהמגמה הזו לא תלך ותגדל. בשביל מה יש לנו טכנולוגיה אם לא כדי שלאנשים יהיו יותר פנאי ויכולת ליצור? ומספיק שאחוזים בודדים מהם יעשו את זה כדי להתחרות ממשית על תשומת הלב של צרכני התרבות.
45. כל הכבוד!! סוף סוף
אלון   (29.06.07)
מישהו אומר את זה יש באנגלית מוסג שניקרא פלאפ שזה אומר משהו חסר משמעות שלא יעיל לכלום זה WEB 2 בוא ונומר שלעובש יש מתרה ל WEB 2 אין תרדו מיזה דייי
46. מאמר מלומד
איץ ,   ת"א   (29.06.07)
אפשר להסכים או לא לקביעותיו ותחזיותיו של אלפון, אולם אי אפשר שלא להתפעל מהבהירות הלוגית ומהצגת התזה המנומקת. כל הכבוד. ממש מאמר ברמה של עתון הארץ.
47. סימני נפט - או הבהלה לזהב
אנונימי   (29.06.07)
ממרום שנותי באינטרנט, אני יכול להגיד שהוא התפתח בצורה נחמדה. כל הסיפורים על 2.0 3.0 וכולי הם עניינים שמטרטם למשוך משקיעים למיזמים כאלו ואחרים, אבל אין להם דבר וחצי דבר עם האינטרנט כפי שהוא. האינטרנט יכול להסתדר באותה המידה גם ללא גוגל או יוטיוב, אם לא הם יהיה מישהו אחר....
48. זה מצחיק אותי איך טיפשים כותבים על משהו גלובלי
(29.06.07)
ו"שופטים" ו"מנתחים" ו"מעריכים" אותו לפי התנהגות וחוקיות (אלק) של מדינה מיקרוסקופית ומפגרת במזרח התיכון גדול :-)
49. הי, אלפון, גמרת כבר להרוס את כינרת? או סתם באת לנוח?
(29.06.07)
50. מזמן לא פורסם כאן מאמר כל כך מקיף ונוקב
(28.06.07)
51. למה צריך בכלל לקטלג פיתוחים שונים לWEB 1 2 3?
המלך עירום   (29.06.07)
מה זה השטויות האלה? זו סתם דרך לעשות כסף מכנסים על טכנולוגיות שלא שלך. אפשר היה גם לקטלג פיתוחים בתחומים אחרים ,כמו המצאת המזגן המכונית וכו' ולקרוא להם עולם אחד עולם 2 ... למה העיתונאים בכלל מקדישים רגע לשטות הזאת -חבל לבזבז מילים. יש אחלה טכנולוגיות -זה אחלה לספר עליהן אבל למה לעזאזל לקטלג אותן????
52. 41 צודק
וויל סרף ,   סן חוזה   (29.06.07)
הכותב מבלבל מליונים עם מליארדים. אם תעשו את החשבון תראו שסכ"ה הסכומים המושקעים ה web 2.0 קטנים ביחס לתעשיית המחשוב הגולבלית. כבל מקרה הכותב שכח לציין אספקט חשוב של web 2.0 - אתרים אינטרקטיבים מחליפים אפליקציות מקומיות. לדוגמא google docs
53. כמעט שהשתכנעתי פחחחחחחחחח
אד ,   ת"א   (29.06.07)
הנה דוגמא http://www.ted.com/index.php/talks/view/id/129 במקרה מהיום תראה מה זה web 2.0 טכנולוגיה עם קהילת משתמשים
54. קיומה של הרשת מאיים על הנרקיסיזם של אלפון
שלום   (29.06.07)
כתבה כמו זו כבר התפרסמה לא מעט פעמים ותמיד על ידי אנשים כמו אלפון שמשוכנעים בעליונותם האינטלקטואלית ובאקסלוסיביות של התכנים הנעלים שהם מייצרים. יש אמנם המון זבל ברשת אבל מצד שני יש גם חומרים חדשנים ומפתיעים באיכות מדהימה שבגלל אנשים כמו אלפון הסיכוי שלהם לראות אור הוא לא קיים. הWEB 2 מייצר תהליך שהולך למחוק את האגו של כל ההוגי דעות בפרוטה ולכן אנשים כמו אלפון נעמדים על רגליהם האחוריות, הWEB 2 גם הולך לייתר את כל המרכזים והכנסים שדב אלפון מתפרנס מהם בגלל שבמהותה הרשת היא אנטיתזה למרכזיות מכל סוג שהוא ולכן בדיוק כשם שהמלכים והעריצים נלחמו בזמנו נגד הדמוקרטיזציה כך גם העורכים הראשיים נלחמים היום נגד הWEB 2. ,אבל זה לא יעזור להם, הטכנולוגיה מרהיבה והאפשרויות שהיא פותחת עדיין רחוקים מלהתממש.
55. "הווב המוחשי" - התפתחות טבעית מהווב 2
אור ,   ת"א   (29.06.07)
אחרי כל התרחבות באה הצטמצמות - זה נכון לתרבות ונכון לפיסיקה. אחרי הווב 2 והתכנים הדמוקרטים, האליטות ישאפו להיבדל ובתהליך ארוך - ההמון ילך בעקבותיהןhttp://feelternet.blogli.co.il/archives/25
56. לא לגמריי מדוייק
(29.06.07)
זרקת פה הרבה שטויות, וחבל.. נכון שזאת בועה שתתפוצץ, אבל עיקרון השיתוף שכבר עכשיו הצלחה חסרת תקדים בבלוגים הכתובים יתפתח עם הזמן ויהפוך נחלת הכלל (בעיקר בגלל שהילדים של היום כבר לא יהיו ילדים..)
57. לטוקבקיסטים, נא להתייחס לאלפון לא אליי
אשר עידן   (29.06.07)
זה לא יפה שאתם לא מתייחסים לכותב אלא אלי. תנו לו את תשומת הלב הראויה. אגב, מעניין לראות היום את מפת הבלוגיסטן הגלובאלית, ישראליסטן שמנהיגיה בתקשורת ובממשלה ובעסקים היו מתים שווב 2.0 ימות, לא על המפה העולמית של הבלוגים, גם לא על מפת 100 חברות ההיטק החשובות בעולם הנה הלינק לגסיסת ההיטק הישראלי http://www.businessweek.com/magazine/content/07_27/b4041402.htm
58. מה שאלפון לא מבין, זה שבאינטרנט יש מקום גם לזה וגם לזה...
מפוכח   (29.06.07)
באינטרנט זה לא מצב של או-או, כמו בביזנס מסורתי. כמות המשתמשים הנוכחיים (ובטח העתידיים) היא כל כך גדולה, שאפשר גם Joost וגם YouTube, למשל.
59. מחכה לכתבה שלך ב2010 על השטות של הTANGABLE WEB..
גיל   (29.06.07)
60. לא רבולוציה, כי אם אבולוציה
סיגלית ,   מודיעין   (29.06.07)
במבט של תהליך ולא של מהפכה - אפשר לראות הרבה דברים ששורדים (ומתפתחים) מתקופת האבן של web 1.0. וכך גם ניתן לראות אך אלו ימישיכו להתפתח מתוך הקיים היום. הכתבה הזו באה מגישת "השתמש וזרוק" שאני ממש לא מסכימה איתה. יש דברים שיתפתחו ויש דברים שיעלמו ויהיו חידושים אמיתיים. קשה לבטל בהינף קולמוס את התופעות המרתקות שאנו עדים להן היום. ובאשר לבועה - זו כנראה טיבה של "כלכלת האינטרנט" שאינה בוגרת במיוחד. אך זה גם יופיה.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה