בריאות  איכות חיים
שירות שח"ל, נטל"י או אחר: כמה זה עולה ומה כדאי
דן אבן
פורסם: 10.07.07, 12:28
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 75 תגובות ב-70 דיונים
1. מאיפה כל המידה הזה?
אלמונית   (10.07.07)
חצי מהרשום בכתבה על נטלי הוא שטויות איפה יש שם 65 רופאים ואיפה יש שם 5 מוקדנים, נעליים. יש 3 רופאים במשמרת פראמדיק ועוד שני מוקדנים וצוות הרפואי לביקורי בית לא עולה על 20 כל השאר זה קבלנים שהחברה עובדת איתם ההמתנה לביקור בית יכולה להיות גם 3-4 שעות , הרופאים שעובדים שם הם סנדלרים וגנקולוגים שלא מבינים כלום ברפואה , כולם בני 80 ומעלה שבקושי זזים ובקושי מצליחים לעלות במדרגות ללקוח כל קריאה לוקחת כשעתיים לרופא עד שהוא מגיע ובודק את החולה גם במוקד עצמו ה-3 רופאים שיושבים שם הם לא תמיד רופאים אלא חלקם גם פראמדיקיםן שמתייעצים עם הרופאים כל הזמן מה לעשות שלא ישלו אותכם
2. מה שלא מספרים למנוי
מאחורי הקלעים   (10.07.07)
מדיניות השווק אגרסיבית ביותר ומתבססת על הפחדת החולה (תמות אם לא תעשה מנוי), מתעלקים על חולים טרם יציאתם מבי"ח. לכל אותם גימיקים הקשורים לתקשורת עם החולה מרחוק אין כל משמעות טיפולית מלבד הארכת משך הזמן עד להעת העזרה, היות ולא ניתן לטפל דרך הטלפון. במרבית איזורי הארץ אין כיסוי של אמבולנסים והשרות מתבסס בלעדית על מד"א, אשר מגיע בחלק מהמקרים לחולים קשים מאוחר מידי כי חולה בזבז זמן יקר על ההתקשרות עם המוקד ושידור אק"ג, כל אותם נתונים מהחברה הפרטית לא מגיעים למד"א, והם חסרי חשיבות במצבי חירום. לגבי מימון נסיעות בנטני"ם של מד"א יש כאן הטעייה מכיוון שקופות החולים מחזירים החזר כספי מלא לחולה באם אושפז, או כ 50% אם שוחרר מהמיון. מבולבלים? זו המטרה ,להפחיד , לבלבל, ולגזור קופון שמן, וכל האמצעים כשרים. בשורה התחתונה אם ברצון המנוי בשקט נפשי וכל השאר לא מעניין אותו, בהצלחה. ההגיון המעשי היחידי הוא בקרב חולים בעיקר בגוש דן שם כיסוי הנטני"ם של החברות הפרטיות הוא הגדול ביותר (שם גם הכסף). אגב כדי לקבל עזרה ממד"א צריך לחייג 101 ללא צורך במנוי או שירותי תווך/חיוג של חברות שונות ומשונות.
3. ל-2 : אתה כותב שטויות.
בעלי מנוי   (10.07.07)
ראשית, ידוע שחולי לב אחרי התקפים סובלים מחרדות, והסימפטומים של התקף חרדה די דומים לסימפטומים של התקף לב. אני לא יכולה אפילו לספור כמה פעמים המנוי הזה חסך מאיתנו ריצה למיון. שנית, בפעם היחידה שאכן היה אירוע לבבי נוסף, החברה זיהתה את זה ושלחה מיד אמבולנס ורופא. אפשר לשדר גם מחו"ל וזה מאפשר לנו לטייל בשקט. ברור שאם יש דום לב לא מבזבזים זמן על אק"ג! פשוט מתקשרים וזועקים שישלחו אמבולנס. לא קרה לנו, תודה לאל, אבל אני מניחה שהם שולחים. ואנחנו בת"א, אז יש כיסוי אמבולנסים. ואם אנחנו מטיילים באזור שאין בו כיסוי, נדלג ישר למד"א.
4. חברת קשב לב
אחד שאיכפת לו ,   ירושלים   (10.07.07)
חבל שלא צירפתם קישורים לכתבות שנעשו בתקשורת, כולל תחקירים בטלויזיה, על חברת קשב לב. כדאי לעיין בכתבות הללו לפני שחותמים על חוזה איתם
5. רופאים
שני ,   תל אביב   (10.07.07)
תבדקו מי מהרופאים הוא קרדיאולוג, ???? לי יש תשובה תבררו . התשובה שתקבלו ואימות התשובה תקבלו חלחלה
6. חבל על כספכם !
אלי רוזן ,   תל אביב   (10.07.07)
שח"ל ! זמן תגובה רב , מד"א מהיר הרבה יותר , ופרוס היטב בנושא נט"ן , כדי לקבל נט"ן מד"א לא צריך לעשות מנוי שנתי יקר מאוד, זאת לצערי עם ניסיון מר שחוויתי עמם.
7. הזול הוא בסוף הכי יקרררר!!!!
דן   (10.07.07)
8. מכשיר הטלדור של שח"ל הציל את סבא שלי
אריק   (10.07.07)
באמצע בדיקת א.ק.ג. הוא התמוטט והוא היה לבד בבית. מזל שהרופא במוקד שחל יכול היה לפתוח את דלת הבית מהמוקד.
9. ככה זה עובד
מיכל   (10.07.07)
סרטון קצר: http://www.youtube.com/watch?v=tkISnySjPwE
10. אריק - שאלה
אדי   (10.07.07)
ואם היית מחייג 101 הם לא היו מגיעים? וזה בלי דמי מנוי...ואגב צר לי...אבל אם הוא התמוטט באמת אז ביזבזת הרבה זמן יקר על האק"ג...
11. נטלי איכזבו אותי מאוד
דניאל   (10.07.07)
אמרו לי שיש ניידת של נטלי בירושלים, אבל לילה אחד כשנזקקתי לה, הגיעה ניידת של מד"א אחרי המון זמן. מזל שלא היה לי כלום אחרת הייתי כבר בטוח מת. עכשיו אני נלחם בבית משפט כדי להשתחרר מהחוזה איתם.
12. סיפור מרתק
ארנון   (10.07.07)
לפני כשנה נסעתי לטיול ארוך בהודו ובשלב מסוים ההורים שלי הצטרפו אליי. פתאום אבא שלי הרגיש לא טוב והיינו בטוחים שהוא חוטף התקף לב. פתאום הוא שלף מכשיר קטן שנראה כמו אייפוד. מסתבר שזה היה מכשיר למדידתץ אקג של שחל. הוא הרכיב את המכשיר על גופו תוך כמה שניות, וכעבור עוד כמה שניות הוא כבר התבשר שהכל בסדר ושהוא לא עובר התקף לב. הבנתם, זה עובד גם מחו"ל. לא גדול??? סחתיין על שחל :-)
13. מרוצה מאד משח"ל
אלון ,   תל אביב   (10.07.07)
עשיתי לסבתי מנוי לאחר התלבטויות בשל העלות החודשית, אבל לאחר כמה קריאות אני לא מצטער ואפילו מרוצה מאד. המנוי הביא אותה לבית החולים כמה פעמים בשעות משבר וגם מעניק לנו שקט נפשי...
14. אל תעשו מנוי!!!
לשעבר נהג בנטל"י   (10.07.07)
נטלי אמנם מחזיקה צוותי ט.נ. ברמה גבוהה ביותר אבל היא חברה המונעת משיקולים כלכליים ובגלל זה לא תמיד חושבת על טובת החולה אלא על טובת הכיס. למשל: אם מנוי בראשל"צ חש כאבים בחזה והניידת של ראשל"צ תפוסה ואילו ניידת של ת"א פנויה - לפעמים תישלח ניידת מת"א במקום שנטל"י ישלחו ניידת של מד"א (וישלמו למד"א כסף) אותו דבר למשל אם בלילה חולה מרגיש קוצר נשימה או כאבים בחזה באיזור השרון תישלח הניידת של ת"א שעובדת בלילה ולא יוצא אמבולנס של מד"א כי הניידת של איזור השרון לא עובדת בלילה. ועוד לא הזכרנו ציוד ענתיקה וניידות שבהם אני כנהג ממש פחדתי לנהוג... תישמרו לנפשותיכם מהחברה הזאת ומי שחושב שאני אומר ככה כי פוטרתי- התפטרתי בעצמי ומצאתי מקום טוב ובטוח יותר לי ולחולים
15. אסור להתקרב לנטלי
מיכאל   (10.07.07)
אם אתם רוצים שאנשי טלמרקטינג יענו לשיחות שלכם במוקד הרפואי, או אם אתם רוצים לחכות שעות לרופא רוסי שיגיע לביקור בית, אז התקשרו היום לחברה המצוינת נטלי. פשוט גועל נפש. הבטחות לחוד ומעשים לחוד.
16. אבא שלי מנוי בשחל כבר 10 שנים
אפרת   (10.07.07)
אין מילים. מעולם לא נתקלתי בחברה עם שירות כל כך טוב, אדיב ונדיב. המשיכו כך.
17. לשני ההורים שלי יש מנוי לשחל והם מבסוטים מאוד למרות המחיר
שלומי   (10.07.07)
18. נטלי לא נתנו לנו להשתחרר מהם גם לאחר שהמכשירים שלהם לא פעלו
מרים   (10.07.07)
בושה!!!!
19. הקרדיו סנסי של שחל מדהים מדהים מדהים
מיכל   (10.07.07)
שחל הצליחו לייצר את המכשיר של הדור הבא. זהו הישג מדהים. אני מבקרת בתערוכות ששל טכנולוגיה בעולם, וכולם מדברים עלזה. כל הכבוד לכם שחל.
20. מוניטור - שירות של סנדלרים
מיכל ,   תל אביב   (10.07.07)
תמיד שמחייגים למוקד מוניטור עונה אותו רופא, כך שלא יכול להיות שיש שם יותר מרופא אחד. אמא שלי היתה מנויה במוקד החובבני הזה. איכות השירות מתחת לכל ביקורת. אני מציעה בחום לא להתקרב לחברה הנ"ל. לדברי הרופא במוקד הוא האחראי היחידי על כל 500 המנויים של החברה. כך שגם הנתונים שהצגתם בכתבה לגבי כמות המנויים - לא רלוונטים !
21. אז מה עושים?
ארנון   (10.07.07)
לפני שעושים מנוי תשאלו את השאלות הנכונות, כפי שעושים בכל התקשרות ארוכת טווח, ותשקלו את מידת הרווח וההפסד, מה לשאול? כנסו לאחד הפורומים כמו קארדיולוגיה, או מד"א .
22. עושים כסף מפחדים של אנשים
פארמדיק   (10.07.07)
הצוותים הכי טובים בארץ הם במד"א, נקודה. הטיפול המקצועי בחברות הפרטיות מתחת לכל ביקורת...הכל יחסי ציבור שם...המקצועיות אפס.
23. ראו הוזהרתם-נטלי לא להתקרב!!!!!!
רוני ,   תל אביב   (10.07.07)
חברה בבלאגן. יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה. שיש תלונה אין מי שיטפל, לא חוזרים אליך ואתה תקוע. עשינו שם מינוי לשלוש משפחות ושנזקקנו לטיפול הסתבר שכולם פתאום לא רשומים אצלהם ולכם סרבו לתת טיפול במהלך סופשבוע. אמרו למשפחה-תתקשרו ותבררו ביום ראשון וזאת כאשר בקשו להזעיק רופא והם סרבו ללקוחות שמשלמים מחיר מלא. אחת המשפחות הזמינה רופא במקרה אחר והוא אכן הגיע אך נדרשו לשלם 120 ש"ח לביקור למרות שבהסכם היה שמשלמים רק 20 ש"ח. היה צורך במאבק ואין ספור טלפונים כדי לקבל 100 ש"ח חזרה. חברה שכך מתנהגת עם לקוחותיה, שומר נפשו ירחק ממנה. ראו הוזהרתם מראש !!!!
24. למספר 3 , מס2 לא - כתב שטויות!!
(10.07.07)
25. כמה תיקונים
עובד שחל לשעבר   (10.07.07)
בשח"ל עובדים במוקד אחים ואחיות ולא רופאים במקרה הצורך האחות מוקד יכולה לבקש יעוץ מרופא שנמצא בניודות עצמן. בנידות טיפול נמרץ של שח"ל יש שני אנשי צוות בלבד רופא ופראמדיק שמשמש בעיקר כנהג, במקרה חרום אמיתי קשה מאוד לתפקד עם שני אנשי צוות. לדוגמה: גם טיפול מתקדם בחולה במצב קריטי כשהפרמדיק צריך ללכת לרכב כדי להביא כסא או מיטה (תפקיד של הנהג) בזמן שהרופא נשאר לבד עם החולה ולא תמיד יכול לתת את הטיפול הנחוץ לחולה.
26. שח"ל-מה שלא ששכחו לספר לכם בכתבה !!
שח"ל ,   ת"א   (10.07.07)
הינם היחידים בארץ שעובדים בצוות של 2. איזו ניידת טיפול נמרץ עובדת בצוות של שניים ? איך בדיוק עושים החייאה מתקדמת ? איך מפנים בבצקת ריאות קשה גם חולה וגם ציוד ? נו, באמת - חבל על הכסף שלכם !!
27. גם כן רופאים . . .
אמינות ,   ישראל   (10.07.07)
לאיזה חברה יש בדיוק רופאים שהוכשרו לטיפול נמרץ ? הרוב המוחלט הינו גניקולוגים,משפחה וכדומה ואם התמזל מזלכם נפגשתם עם רופא בעל ניסיון בתחום. מה שלא סיפרו לכם- בכל חברה יש חוסר אדיר של רופאים. כתוצאה מהנ"ל הם בעומס אדיר,עייפים תמידית ועם שיקולים המושפעים ישירות ממצב עייפותם. הדבר נכון במיוחד לנהגי האמבולנס. נהלי הצוות הרפואי אינם תואמים למעודכנים. בקיצור- תלמדו החייאה בסיסית ותוותרו על המנוי.
28. נטלי הצילו את סבא שלי
אחד שאכפת לו ,   גבעתיים   (10.07.07)
עד היום אנחנו אסירי תודה על מהירות התגובה, היכולת, המקצועיות והמסירות. תמשיכו כך!
29. מספר רופאים בניידת
ג'ון דו ,   רעננה   (10.07.07)
שימו לב לצוות שיש בשח"ל. הם פועלים בניגוד להנחיות משרד הבריאות, על מנת לחסוך. כל הכבוד לנטלי שממשיכים להקפיד על פרמטר זה, למרות העלות הגבוהה והכתבות השוק.
30. לא להעיז להשתמש בחברת מנטל
אחד שיודע   (10.07.07)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה