בריאות  כושר
ילדים מתאמנים עם משקולות בחדר כושר: נזק או תועלת?
פורסם: 30.08.07, 10:13
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפסת כתבה הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות ב-31 דיונים
1. מי שמקשיב לכתבה הזאת = טיפש. כנסו להסבר
(30.08.07)
יש הרבה מאוד אנשים שיש להם אינטרס שיותר אנשים ילכו לחדר כושר לדוגמא כותב המאמר רופאים אומים לכם את האמת רוצים תאמינו לא רוצים תנסו ואז תאמינו תבדקו למה מספיקים לגבוה ומה התאוריות של הרופאים (תשאלו את הרופא משפחה שלכם) ואז תבינו היגיון פשוט גם סוחרי סמים אומרים שקוקאין לא מזיק השאלה למי אתם מאמינים
2. צריך לאכול עד שעה וחצי לפניו מנה של ברנפלקס ביוגורט דל שומן
חובה עליך   (30.08.07)
3. רצוי שתדעו
מדריך חדר כושר   (30.08.07)
לא ברור לי למה באף כתבה לא מזכירים שעבודה על כל שריר אסור שתבוצע יום אחרי יום אלא לפחות 24 שעות הפסקה כדי שהגוף יתאושש וכך השריר יתפתח אנשים אינם מבינים מדוע הם כל יום עושים כפיפות בטן ואין שום תוצאות אנא ציינו את זה בכתבות שלכם שהשריר מתפתח במנוחה
4. מגזימים קצת... דיאטה מגיל 0?
(30.08.07)
מה הלאה? זה יוצר ילדים עם "בעיות" כמו: http://www.ouch.co.il/articles/deardiary/moms-child.php
5. ילד שמתאמן עם משקולות יפסיק לגבוה - החלטה של ההורים
רופא ילדים נחשב ,   מרכז   (30.08.07)
אם רוצים ילד שרירי ונמוך או ילד עם גובה נורמלי ונראה טוב ולא שרירי
6. שאלת תם
תמים   (30.08.07)
מה פירוש המילים מבוקר, מאוזן, מסודר וכו.. ההם משתמש הכותב לתיאור הפעילות הנכונה בחדר הכושר. איך אני יודע שהאימון בחדר הכושר שעושה ילדי (כיום בן 10) אינו מזיק?
7. לא נכון ויותר נכך
ספורטאי   (30.08.07)
הכותב טועה. אימון בחדר כושר מסוכן לילדים. יותר מכך האימון גם אינו בריא למתבגרים ולצעירים. אימון בחדר כושר מסוכן לכל הגילאים ההישג בכל מקרה הינו קצר טווח..
8. כתבה טובה. כנסו לקרוא את התוספת שלי!!
מאמן כושר אישי ,   קרית אונו   (30.08.07)
בקישור הראשון תמצאו את יתרונות אימון הכוח לגיל השלישי. http://www.fitlife.co.il/articles/strengthadv.htm בקישור השני תמצאו תשובה מתי כפיפות בטן עוזרות להשיג בטן שטוחה ומתי לא http://www.fitlife.co.il/articles/faq.htm ובנוגע לאימון הביתי אני חולק על דעת כותב המאמר. אני מאמין שבחיים אלו מלאי לחץ ומחסור בזמן פנוי, האימון הביתי הוא התשובה הטובה ביותר. בכדי לקרא על יתרונות האימון הביתי לחצו כאן http://www.fitlife.co.il/homeadv.htm רק צריך לדעת כיצד לבצע אימון קצר ואפקטיבי. והכי חשוב התמדה
9. 3 כמה שאתה צודק
לילוש   (30.08.07)
כאחת שעובדת במכון כושר אני משתדלת להסביר זאת למנויים, שלא מומלץ להתאמן יום אחר יום בעיצוב הגוף/ משקולות ושכדאי לשלב עבודה אירובית ואנאירובית בכדי לראות תוצאות טובות ומהירות. בנוגע לילדים במכון כושר החוק אינו מאפשר זאת כך שזה לא ממש רלוונטי.
10. ל-5: אתה רופא כמו שאני אינסטלטור
שרברב נחשב ,   ת"א   (30.08.07)
11. grandpa got biceps
(30.08.07)
12. מה שברקת פלק כתבה במשך שנים עכשיו ברור לכולם
ישראל   (30.08.07)
13. פיייי... איזו זקנה כוסית יש בתמונה... סחתיקה!
זקנופיל   (30.08.07)
14. ובכל זאת לדעתי חייבים מינון נמוך של משקולות
ל נ י ##   (30.08.07)
שילוב נער בגיל 14 בפעילות משקולות מדורגת הינה הנכונה ביותר . לאפשר לילדים בגילאי 8-12 משקולות על הגוף הרך שלהם זה מוקדם ביותר . ילד בגילאים אלה החפץ בחיזוק הגוף עושה את זה בגלל נוכחות גופנית ולא כבריאות . לכן הסכנה גדולה , המחשבה להיות במראה יפה מפילה הילדים למלכודת עבודת המשקולות שאינה בריאה להם בגילאים הצעירים . אז בבקשה רק מגיל 14 עם הדרגתיות מזון מאוזן ( לא אוכל מזדמן ) ועם תוכנית נייר מבוקרת . ובכל זאת רק שלוש פעמים בשבוע מקסימום
15. 1+5+ כל "מבין גדול" אחר
יוטי   (30.08.07)
יש מחקרים שמוכיחים שמשקולות לא פוגעות בגדילה, תפסיקו לחיות באשליה. יש מחקרים שנערכו עשרות שנים וגילו את זה כבר. בוא אני אתאר לך את זה גם ככה, מתח, שכיבות שמיכה או מקבילים, פוגעים בגדילה? בטח שהתשובה שלך תהיה לו כי אתה בור. אין שום הבדל למשל ממתח לפולי עליוןף שכיבות שמיכה ללחיצת חזה וכו'. ההבדל היחידי הוא קצת שינוי בשרירים המייצבים שאין לזה משמעות רבה. מתי תבין שמשקולות דווקא כן יכולות לעזור לגביהה, מכיוון שהם משחררות הורמון גדילה ברמות גבוהות בזמן האימון? אל תטעה אנשים, כי אתה פשוט לא מבין על מה אתה מדבר.
16. תביאו הסמכתאות
שוקימראי מקום ,   אשתאול   (30.08.07)
הממומחה מהכתבה טוען כי מחקרים מוכיחים את צדקת תענותיו. ידכבד נא המומחה ויביא ציטותים ומראי מקום מדויקים של מחקרים אלו. כנ'ל לגבי המומחים מהתגובות הטוענים כי הצדק עמם. מראי מקום בבקשה. באילו ירחונים מקצועיים באיזו שנה ובאיו עמודים. תודה.
17. ל 3 "מדריך החדר כושר"
ניב   (30.08.07)
בתור מדריך בחדר כושר היית אמור לדעת ששרירי הבטן הם לא ככלל השרירים בגוף וף רצוי להתאמן עליהם כל יום שאל כמו שרירי החזה למשל שמצריכים 3 ימי מנוחה או כל שריר אחד שלוקח לו 48 שעות להתרפות
18. מכל הכתבה והתגובות אני מגיע רק למסקנה אחת
העיקר   (30.08.07)
לעבוד בחדש כושר יכול להתאים גם למתבגרים בהשגחה ובצורה נכונה, חשוב מאוד התנועות שיהיו נכונות וחשוב להקפיד על הכללים על סמך עשרות שנים של נסיון ושל ניסוי ותהייה, בהחלט ניתן ליישם את המסקנות.
19. נכון! 18 צודק!
נער המתאמן עם משקולו   (31.08.07)
אני מתאמן ואני לא נמוך! אני מתאמן עם מאמן אישי ומקצועי המבין בעניין (הוא זכה באולימפידת סידני) זה לא פוגע בגדילה!!!
20. מי שמקשיב לתגובה הזאת טיפש
מתאמן 16 ,   שוהם   (30.08.07)
הבנאדם שכתב אתזה הוא רופא בכיר והוא מבין זה מבוסס על עובדות ועל מחקרים מדעיים,ארנולד שוורצנגר התחיל להרים משקולות בגיל 16 והוא 1.88. אז אל תקשיבו לכאלה שלא מבינים.
21. שאלה : למה מרימי משקולות שהתאמנו מגיל צעיר נמוכים?
ישי   (31.08.07)
אני רואה הרבה פעמים בטלוויזיה מרימי משקולות או לחלופין מתעמלי קרקע /מתאבקים שהתחילו להתאמן מגיל ארבע-חמש והם מאוד מאוד נמוכים . למה זה ? גם אם הם התאמנו בצורה חריגה , עדין , איך אפשר לדעת מה הגבול ומתי אתה כבר פוגע בגדילה של הילד ?
22. ל-21
יוטי   (01.09.07)
הסיבה היא פשוטה - טווח תנועה קטן יותר. ככל שאתה נמוך יותר, ככה טווח התנועה קטן יותר, ולפיכך המשקל שאתה יכול להרים גדול יותר. חוץ מזה, יש לך הרבה סטרונגמנים ופווארליפטרים בעולם, שהם גבהים מאוד. האמת רוב הסטרונגמנים הםא מעל ה 1.78, ויש להם מסה אדירה שאולי גורמת להם להיראות נמוכים, מה שבדרך כלל הם לא. אתה יכול לצפות לעיתים ב eurosport בתחרויות ולראות את הגובה של כל אחד. אגב, משקולות לא פוגעות בגדילה, לא משנה אם אתה עובד נכון או לא נכון, משקולות פשוט לא פוגעות בגדילה. נכון שיכול להיות בעיות בעתיד אם לא תעבוד נכון לגב, כתפיים וכו', אבל פגיעה בגובה לא תהיה, גם אם תרים בצורה הכי איומה שיש משקולות, הגדילה לא תפגע, זה שתי דברים שונים לגמרי.
23. למה מרימי משקולות נמוכים - התשובה
ביומכניקה   (31.08.07)
כאמור על פי מחקרי אורך במשך השנים לא נמצאה התאמה בין אימון והרמת משקולות לגובה ולבעיות גדילה. אז למה מרימי משקולות שרואים בתחרויות הם נמוכים? התשובה היא בכך שבכל תחרות שאתם צופים, אתם רואים בעצם את ספורטאי העילית בתחום. לכל ספורט מקצועי יש מבנה גוף אופייני המאפשר להגיע ליכולות מקסימליות. מסתבר מן הסתם שלצורך הרמת משקולת של מעל 100 ק"ג ולהחזיק אותו יציב מעל גובה הראש מבנה הגוף המתאים מבחינה ביומכנית הוא נמוך ומוצק! זאת משום שקל יותר להרים את המשקל לגובה נמוך יותר, וכן התנודות הן קטנות יותר ככל שהגובה נמוך יותר. זה לא אומר שאין מרימי משקולות בגובה 1.80 ומעלה- פשוט הם לא אלו שיגיעו לתחרויות ולשיאים.
24. כותב הכתבה מסכן את ילדכם
(02.09.07)
50 שנה עקבתי אחרי מתעמלים שהחלו להרים משקולות מגיל 10 והם בודאות נמוכים מאחיהם שלא התעמלו ב 5 עד 15 ס"מ וזאת בהתאם לתדירות האימון
25. כתבה מטעה...אנה קראו תגובתי
פיזיותרפיסט   (16.09.07)
יש מספיק דוגמאות חיות שניתן לתת שיש השפעה שלילית על אימון של ילדים בחדרי כושר. לדוגמה מתעמלי קרקע ומרימי משקולות מגיל צעיר נמוכים יותר מילדים בקבוצות גילאים שלהם. יקומו ויתווכחו שמלכתחילה נבחרים אותם אנשים עם מבנה גוף מסויים וגובה נמוך כי הם מתאימים יותר לענפי ספורט אלו אך לא נכון הדבר. לוחיות הגדילה של ילדים נסגרות סופית בגיל 12 לפני אותו גיל לא מומלץ הרמת משקולות בכלל שכן עצמות הילדים רכות מאוד ועלולות לפתח קשתיות בעצמות. לפני כמה שנים נחשף לעולם ילד שנודע בשם הרקולס הצעיר ילד שהוכרז בתור הילד החזק ביותר בעולם בגיל שלוש הרים פי שלוש ממשקלו והיום הוא נמוך מאוד יחסית לגילו. עובדה היא שרבים ממכשירי חדר הכושר בכלל חדרי הכושר היום אינם מותאמים בכלל לילדים ואני מדגיש כי כלל מכשירי הכושר אינם מותאמים לילדים אז אנה אם חשובה לכם בריאות ילדיכם תעודדו אותם להשתמש רק במשקולות חופשיות ולא במשקלים מוגזמים במידתיות ובהדרכה מקצועית ואל תכחו כמובן מאליו כתבות כגון אלו. תודה.
26. פעילות אנארובית קשה גורמת לסגירת לוחיות הגדילה מוקדם !!
רופא שמבין בתחום   (25.09.07)
ניתן לאמן ילדים בחדר כושר בעיקר במשקל נמוך ועם חזרות רבות יותר אבל!!!! 1. שימו לב שילדים יש להם נטיה לא להשאר בתחום ההוראות 2. מדריכי חדרי כושר יש להם נטיה שלא לעשות "בעיות למתעמלים".. אז שירים 80 קג הילד מה אכפת לי אמרתי לו שזה לא מומלץ... 3. בחדרי הכושר מסתובבים בין הייתר גם טיפוסים "מכורים" לפיתוח הגוף שנוטלים תוספים אלו ואחרים - ודי לחכימא ברמיזא... לסיכום אתם רוצים לאמן את ילדיכם בחדר כושר - מצויין!!! עם מדריך בקבוצת ילדים ללא אפשרות לעבודה חפשית עם מבוגרים !!! ראו הוזהרתם !!
27. טבלה של משקלמשקולות הידיים בהתאם לגיל הילד.
ד"ר ליאנה אורין סופר ,   פ"ת   (02.03.08)
אני מחפשת מידע מקצועי בנוגע למשקל של משקולות הידיים המותר להרמה מגיל 7 והלאה. אשמח אם תפנו אותי למקור מיומן ומקצועי. כמו כן, כל כותב המפרסם מידע מתקדם נתקל במתנגדים. גם אני פרסמתי מספר כתבות מהפכניות בתחום הרפואה וקיבלתי תגובות נזעמות ואף מגדפות. אדם אמור לנהוג על פי אמונתו בלי להפחית בערך הזולת. רק כך נבנה חברה מאושרת. בברכה, ד"ר ליאנה אורין סופר. www.lianamd.com
28. שאלה-לפי מה שאתם אומרים
משהחייבלכתדכח ,   גאדאלה חרא   (23.03.08)
אני בחדר כושר 4 חודשים אני די נמוך אבל זה לא קשור...(בן 13.5) יש איתי אחד שהוא בן כמעט 14 והוא כבר משהו כמו 3 שנים בחדר כושר. עכשיו הוא באזור של 1.80..ואין לו הורים גבוהים.(והוא עובד על משקלים די גבוהים) איך אתם מסבירים את זה?(כל אלה שאמרו שזה כן פוגע)
29. תגובה ל-21
(27.08.08)
מהסיבה ששחקני כדורסל הטובים לרוב גבוהים(ולרוב הגובה שלהם הוא מרכיב חשוב בהצלחתם)+אימון מוגזם. ניתן להתאמן נכון בעזרת הפסקות של 48 שעות לפחות בין אימון לאימון אירובי / אנאירובי וכל תרגיל עם משקולות לבצע כ-6-15 חזרות -פחות יכול להוות סיכון- -ויותר מזה חסר תועלת של ממש-. אז הילד צריך למצוא את המשקל המתאים להרמה של 6-15 חזרות. אה. וכמובן מאמן כושר שידריך כל הדרך או יועץ כושר לבנייה של תוכנית אימונים אפקטיבית ולא מסוכנת
30. ל-27
(27.08.08)
לכל ילד זה משקל שונה תלוי בגובה משקל וכו' לא ניתן לקבוע כך הכללה ויש לפנות ליועץ.מאמן כושר. לרוב אומרים כי יש להשתמש במשקולות שניתן לבצע בהן כ- 6-15 חזרות אבל הכי בטוח זה לפנות למומחה
תגובות נוספות
חזרה לכתבה