חדשות  דעות  מאמרים  זירת צו פיוס
תורה או מתמטיקה?
משה גפני, גד ברזילי
פורסם: 16.08.07, 11:58
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 61 תגובות ב-61 דיונים
1. הרב גפני: בבתי הספר של החרדים בבריטניה
איתן האזרח   (16.08.07)
לומדים לימודי חול ונבחנים במבחני בגרות כלל ארציים, ובתמורה המדינה משתתפת במימון בתי הספר ומעניקה אוטונומיה נרחבת להנהלות. הישגי התלמידים בלימודים כלליים הם בין הטובים בבריטניה, ואני מניח שרמתם בלימודי הדת אינה נמוכה מזו שבכל ישיבה ישראלית. לא מבקשים שתלמדו דברים המנוגדים לאמונתכם. לגבי עניין המס. תשלום מסים ומסי צריכה בפרט הוא חובה במדינה דמוקרטית. לאזרח מגיעה בתמורה הזכות לחינוך על חשבון המדינה, אבל תכני החינוך אינם נקבעים בלעדית על דעתו של האזרח אלא המדינה שותפה בקביעתם.
2. ההתממות של גפני
הרשלה   (16.08.07)
ארנונה משלמים לפי גודל שטח ולא לפי מספר ילדים. בוא נגיד ששכחת את זה.... השוואת תקציב חינוך חרדי מול שאר האוכלוסיה בסכומים מוחלטים זה גם אחיזת עיניים מכוונת. אם החרדים הם 10% מהאוכלוסיה אז כדי שיהיה שיוויון צריך התקציב שלהם להיות 10% מתקציב שאר האוכלוסיה. נגיד שגם את זה שכחת... ולבסוף: רבים מכם לא משרתים בצבא ועובדים (כשכבר עובדים) בדרכים שתשלום מס, אם בכלל, אינו ממש מלא... ולבסוף, לעניין חשיבות התפילות מול השירות בצבא: מה דעתך על רוטציה הוגנת? חצי שנה אתם מתפללים ואנחנו משרתים וחצי שנה אתם משרתים ואנחנו מתפללים. וגם אלה שבתורם מתפללים ימוקמו סמוך לגבול.... אתה חושב שלאלוהים יפריע אם יהיו תפילות ברוטציה?
3. קשקושים לשמם
אאא   (16.08.07)
1) הכותב שואף לכפות את אורח החיים של מערב אירופה על כלל האנושות.קוראיםלזה קולוניאליזם.למה שהחילונים לא ילמדו שולחן ערוך,תלמוד ומצוות? זה יועיל להם הרבה יותר מספרות,דקדוק ופיסיקה. לפחות לרובם המכריע. 2) להפריד את הדת מהמדינה? למה? כי כך נהוג במערב הנוצרי הלבן? האם זו מטרת קיומה של ישראל? להיות מצודה צלבנית של המערב הנוצרי הלבן? 3) אין לאלה שהציפו את ישראל בחצי מליון עובדים זרים במטרה לאזרחם,שהביאו מאות אלפי נוצרים מברה"מ,שמציפים כעת את ישראל ב"פליטים" מאפריקה במטרה לכונן יישות קוסמופוליטית ומולטי אתנית בה יש גם כמה יהודים ותשמכו בעמדת אהוד ברק להסכים לזכות השיבה בשארם אל שיח - זכות לצייץ בסוגיות דמוגרפיה.
4. ידע בסיסי
אורי ,   חיפה   (16.08.07)
"התורה הקדושה שכל החכמות בה והיא רחבה מיני ארץ ועמוקה מיני ים" אם הרב המכובד גפני היה לומד בבית ספר ממלכתי, הוא היה יודע שהים יותר רחב מהיבשה... כנראה שבתורה עדיין לא כתוב הכל
5. תראה לי איפה כתוב בשולחן ערוך שאסור ללמוד מתמטיקה ואנגלית
תורה = בורות???????? ,   זה חילול ה'!!!!!!!!!   (16.08.07)
6. לטעמי, החילונים משתמטים מנטל לימוד התלמוד
מייק ,   מייק'ס פלייס   (16.08.07)
ראיתי כמה חרדים שמתים בצבא, אבל עדיין לא ראיתי חילוני שמת באהלה של תורה. מזה ההשתמטות הזו? למה רק אנחנו ובנינו צריכים לתרום לאומה בלימוד? למה שגם החילונים לא ישאו בנטל הלימוד? זו פשוט אפליה !!! ובמקרה של החרדים, לפחות ישנו חוק ספציפי שפוטר אותם משירות צבאי, ואילו לגבי החילונים, אין שום חוק ספציפי שפוטר אותם מנשיאת נטל שיוויוני בלימודה.
7. ידע
איתן ,   ר"ג   (16.08.07)
אצל הדתיים בארץ ידע כמו מתמטיקה , זה חטא. למרות שבארצות הנכר זה נורמלי (אצל הדתיים). הכנסות למדינה מצרכנות גבוהה אצל לרוב המכריע של הדתיים, זה שטות. תבדקו ותמצהו שהם צורכים בעיקר מצרכים מוזלים והם מעבירים הרבה מצרכים בינם לבין עצמם. יש להם גמ"חים ממוצצים ועד ריהוט.
8. צודק
מנחם ,   ממציא   (16.08.07)
הרב גפני צודק למדתי בישיכה והמצאתי באלקטרוניקה
9. בכל התרבויות "הולך וגדל הדור" ורכק אצל הדוסים היהודים הוא "פ
יותר מאלוהים ,   מיקרוסופט   (16.08.07)
טבע העולם הוא (בלי התערבותו של האלוהים של הדוסים) שהאנושות מתפתחת בכל התחומים כולל בתחום השכלי.אנו היום מסוגלים לבצע בשכלנו דברים שממויישה ועד מויישה לא ידעו אפילו איך לבטא אותם. אין תחום שהאנושות לא התקדמה בו ורק המפגרים האלומספרים לנו שהולך ופוחת הדור.הוא פוחת רק אצל פנטים דתיים מכל הדתות כי מוריהם הדפוקים מלמדים אותם דברים שנפתרו כבר 2000 קודם לכן. תתארו לכם פרופסור מאוניברסיטת בייג'ינג מועסק כל היום וכל הלילה בריחרוח ובמישמוש תחתונים צואים של סיניות שרוצות שיקבע עבורן את אורך המחזור? זה מה עושים "הרבנים" ומי שיטען שהםאינם דפוקים הסבירו לו שאלוהים החליף כתובת והוא גר היום בסיטאל בסן חוזה בהרצליה ובביג'ינג .
10. גפני מבטיח לעצמו את הדור הבא
סטודנטית בבר-אילן   (16.08.07)
של הבוחרים, שגם יהיו תלויים בו (כלומר, בחילונים) לפרנסתם . לדעתי, מדובר בהתעללות בחסרי ישע.
11. ל 1
אאא   (16.08.07)
א) בריטניה היא מדינה מערבית-נוצרית.מי שרוצה לקיים אורח חיים מערבי-נוצרי שיהגר לאחת ממדינות המערב הנוצריות. ב) בבריטניה קבוצת הרוב,האנגלוסקסים הלבנים שולטת בכל ומכתיבה את סדר היום.בישראל,המיעוט הסמולני הלבן שולט בכל דבר.בדיוק כמו העלוואים בסוריה. ג) בבריטניה,ההנהגה מחוייבת לאינטרסים של בריטניה.בישראל,ההנהגה מחוייבת לאינטרסים של האיחוד האירופי והבית הלבן...שהם כפיית אורח החיים הליברלי-מערבי-נוצרי על כלל האנושות ושעבוד כל האנושות למען האינטרסים של המערב הנוצרי הלבן. עכשיו ברור לך למה ההשוואה לבריטניה לא רלוונטית?
12. מאיזה כסף אתה משלם ארנונה מר גפני?
אלי ,   מרכז   (16.08.07)
מהכסף שקיבלת מביטוח לאומי? או מהכסף ש"הרווחת" בלימוד תורה בישיבה? אגב המרחאות הן כדי להדגיש כי לימוד תורה אינו עבודה, לא פרודוקטיבי ולא מייצר שום דבר.
13. ל אאא
ישראל פשוט ,   מדינה מתאבדת   (16.08.07)
את האינטרנט והמחשב ( והמכונית, והמטוס, והמנורה, והבניין שאתה גר בו) יצרו אנשים שלמדו מתמטיקה ומדע. בלי זה אין חיים. אפילו באיראן - (מדינה לא מערבית-נוצרית אלא פרמיטבית , דתית ונחשלת- כמו שאתה אוהב) - לומדים מתמטיקה ומדע. למה זה צריך לבוא על חשבון לימודי תורה? למה אתה רוצה שישראל תהיה המדינה הפרמיטיבית בעולם ? החרדים עניים כי הם לא לומדים שום דבר שיעזור להם בעולם המודרני. בגלל זה הם חייבים להיות תלויים ברבנים לנדבות וקצבאות. אמרו חכמינו (בפרקי אבות) : "כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עוון" הרמב"ם : "כל שאינו מלמד את בנו אומנות כאילו מלמדו ליסטות" די להתממות. בארה"ב ואנגליה החרדים עובדים ומפרנסים את עצמם, ולומדים לשם כך לימודי חול
14. לא כולם צריכים לדעת מתמטיקה, וזה לא הדבר העיקרי בחיים לכולם
סולו   (16.08.07)
בערך לכ-10% מהאוכלוסיה יש ראש מתמטי, ליתר ה-90% אין, והם גם לא צריכים את זה, (ראש מתמטי זאת תכונה מהקוד הגנטי), לכן צריך להשקיע באלה שמסוגלים ללמוד מתמטיקה, כי מהם יצאו המדענים, המהנדסים, ואנשי חשבון וכלכלה, וציון 8 הוא מספיק בשביל רובם לכל מעשיהם בחיים, לכל היתר מספיקה המתמטיקה ברמה של 2 יחידות, ואולי גם פחות. וגם כאן לא לדרוש מהם ציון 10. ציון 6 מספיק די והותר. בשביל ליהיות עורך דין, עיתונאי, רופא מנתח, פוליטיקאי, איש עסקים, פקיד בבנק, חקלאי, סופר, זמר, שחקן קולנוע, חנווני, וכו.. לא צריך מתמטיקה גבוהה, או אפילו בינונית, אפשר להצליח במקצועות ועיסוקים אלה, עם ידע מינמלי בחשבון, חיבור, חיסור, כפל, חילוק, אחוזים, ריבית וכו.. ובגיל 14 או 15 אפשר כבר לגלות למי יש את הכישרון המתמטי, וזה לא אומר שמי שרוצה בכל זאת ליהיות מדען או מהנדס, יש לעצור בעדו, אם הוא מוכן ויכול להתאמץ, שיכנס ללמוד מתמטיקה. ולהפסיק עם ההיסטריה המתמטית, ובעיקר להפסיק לנסות ללמד מתמטיקה מופשטת לילדי הגן. וגם אבריכי המשי לא חייבים בידע מתמטי, אפילו לא בידע בחשבון בסיסי, מכוון שהם חיים כפרזיטים כל ימי חייהם עלי אדמות. בסיכום: אין להמאיס את החיים לילדים שנולדו בלי הכישרון המתמטי, אלא להפך, לעודד אותם, ולהסביר להם שישנם אין סוף תחומים שבהם אפשר להצטיין, ולהתקדם בחיים, וגם ליהיות אולי ר"מ או אפילו שר האוצר. ---------------------------------
15. ואגב, הבורא הוא מתמטיקאי, הראיה ...
סולו   (16.08.07)
כל חלקי האנרגיה והמסה שנוצרו במפץ הגדול יודעים מתמטיקה, וחלקקים אלו ייצרו גלקסיות ומערכות כוכבי לכת, הכל בהתאם לחוקים קוסמיים שגילו ניוטון ואיינשטיין ועוד פיסיקאים. ובמקום שישנם חוקים קוסמיים, ישנו גם מחוקק קוסמי. בסיכום, יש כנראה בורא קדמון, הוא לא זה שמוגדר בכתבי הקודש של היהדות / האיסלם / הנצרות. אבל הוא כן מוגדר בכתבי המדע דהיום. כל זאת לא אומרת שצריכים לרוץ לישיבות וללמוד שם תאולוגיה דתית. ללמוד תאולוגיה דתית: יהודית - איסלמית - נוצרית - הודית, זאת הדיביליות בהתגלמותה. כל הרוצה ללמוד על הבורא ועל מעשיו, שילך לאוניברסיטה וילמד מדעי הטבע והמתמטיקה. -------------------------------------------------- אז למען הסדר הנכון, "בראשית המציא הבורא את המתמטיקה", ורק לאחר מכן, בעזרת המתמטיקה, ברא הבורא את השמים והארץ, כלומר את היקום על כל מאות מיליארדי הגלקסיות, שמכילות כל אחת מהן מאות מיליארדי שמשות, ושמסביב לכל שמש נעים כתריסר כוכבי לכת, ועל הכוכב הלכת השלישי, שנע מסביב לאחת השמשות, שבקצה גלקסיה 'שביל החלב', ברא הבורא חיים. ובהמשך, באחד מבעלי החיים, בני אנוש, הדביק הבורא את התבונת, ובני אנוש עשו שימוש נרחב בתבונה שהודבקה בהם. המציאו את הצוויליזציה והתרבות האנושית. שזה דבר חכם ונעלה, אבל.. במסגרת התרבות האנושית, בני אנוש המציאו גם את הדתות למיניהן. שזה דבר מטופש לאללה. בסיכום. המתמטיקה וחוקי הטבע היו קיימים לפני המפץ הגדול, אחרת לא היה מתקיים כוכב לכת שעליו היינו יכולים לבוא לידי קיום. זה אגב, "העיקרון האנתרופי" החלש. לעומת זאת, "העיקרון האנתרופי" החזק אומר... שהמתמטיקה וחוקי הטבע נבראו במיוחד בכדי שיתקיים כוכב לכת, שעליו אתה ואני וכולם יכולים לבוא לידי קיום. לאור הנ"ל, קיום האמיתות המתמטיות הנצחיות, סותרת את ההנחה שהיקום נברא יש מאין, מעצמו, מכוון שהאמיתות המתמטיות ושהחוקים הקוסמיים היו כבר קיימים. לכן יש להניח שקיים בורא קדמון, במקום שקיימים חוקים קוסמיים, ישנו גם מחוקק קוסמי, הבורא, כמו שאיישטיין אמר בזמנו, "האל לא משחק בקוביה", "טמיר הוא האל, אך אינו מרושע".
16. בהקשר ליהדות, כמה דברים טובים שיש בה...
סולו   (16.08.07)
העיקרון שכל אדם נברא בצלם האלוהים, הוא הבסיס המוסרי בצוויליזציה המערבית העכשווית. אם לא היה העיקרון ש'כל אדם נברא בצלם האלוהים', לא הייתה קמה הצוויליזציה המערבית עם אמות מוסר אנושיות, ועיקרון זה בתוספת עקרונות מוסר אנושיים נוספים, הוגדרו לראשונה בהיסטוריה האנושית בתנ"ך, בנוסף, בתנ"ך הוגדר שכל העצמים והתהליכים ביקום הם תוצרים של אלוה אחד ויחיד, ולא הרכבים של אלילים שונים, כמו אל השמש, ואלת הפוריות, ואל המלחמה, ואלת האהבה, וכו.., כמו בדתות האליליות השונות שבתקופת התנ"ך. דבר זה פתח את הצוער לחקירת היקום בצורה מדעית. וזאת הסיבה שהצוויליזציות כמו במרכז ודרום אמריקה, וגם במזרח אסיה, לא יכלו להתקדם מהבחינה המדעית, כמו הצוויליזציה המערבית. בתנ"ך מוגדר שהאלוהים ברא את היקום לפי חוקים קוסמיים. כלומר המאור הגדול, שזאת השמש, והמאור הקטן שזה הירח, וגם עונות השנה, וכו.., מתנהגים לפי חוקים קוסמיים מתמטיים שהבורא קבע. ודבר זה היווה תמריץ למדעני קדם, באלכסנדריה בעיקר, לחקור בכיוון. ולנסות לגלות את הרכב החוקים הקוסמיים שנוהגים בעצמים שביקום. אלכסנדריה של ימי קדם הייתה מרכז התרבות העולמי, מתקופת אלכסנדר ועד אמצע ימי הביניים. והיא הייתה מיושבת באנשי רוח יוונים שהיגרו מיוון, ובאנשי רוח חילוניים יהודים, שהיגרו מירושלים. כל מרכזי התרבות ששרדו מתקופת יוון/רומא ושיגשיגו בתקופת האיסלם, הושמדו במאה ה-13. אלכסנדריה, ע"י פאנטים מוסלמים. בגדד, ע"י המונגולים הברברים, וטולדו וסביליה, ע"י הכובשים הנוצרים הברברים. למזלה של האנושות, שר הכספים של הכובש הנוצרי הברברי שבספרד, היה יהודי. והוא בימקום לשרוף את כל סיפרי המדע והפילוסופיה שהיו בספריות שבספרד. הוא יזם את תירגומם ללטינית. ופיזר אותם בכל אירופה המערבית ובאיטליה. וכך התרבות האנושית החילונית, עברה והגיעה למערב אירופה, בסיכום. התנ"ך הוא שגרם להתקדמות האנושית כפי שהיא כיום בצוויליזציה המערבית. כמובן עם הרבה עזרה מתרבות יוון העתיקה.
17. הסכנה ליהודים.
פייר ,   פריז   (16.08.07)
הרב גפני כותב משנה ישנה ולעוסה עד תום.'ככה למדו ילדים בגילם בבל,בסורא...' הוא לא מזכיר את העובדה שבזמנו כדור הארץ היה שטוח,השמש הסתובב סביב כדור הארץ,כינים נולדו מזעת האדם ועכברים מעפר.מחזור הדם זרם בעורקים כשפל וגאות,המחלות היו מכות אלוהים או שדים שנכנסו באדם.עין הרע היה טיל ביניבשתי ובכל אירופה האמינו שאבן החכמים תהפוך עופרת לזהב.מתמטיקה ,פיזיקה ,כימיה, נמצאות בתורה ובתלמוד אומרים לנו 'קוזקים נגזלים של ריבונו של עולם ' הללו בלי להראות לנו מתמיד אחד שהמציא ולו צינורית קטנטנה במנוע. הם משתמשים בטכנולוגיה ,טלפונים סלולרים, מקררים, תנורי אפיהף פלטה של שבת, מכונית ,אשר לא נוצרו ,תוכננו, הומצאו, בשום ישיבה או כולל.איני מבין מדוע בארצות אירופיות כצרפת בתי הספר הדתיים ,נוצרים כיהודים, מוכרחים ללמד תוכנית השנתית של המקצועות ''החילונים'' פן לא יקבלו אישור לפתוח שעריהם. בית ספר דתי ''הברון דה הירש'' הוציא מבין כתליו דורות של תלמידים בעלי מצויינות בתחומי המדע בלי ללמד כישיבות בבל פרס,ספרד ,אשכנז..של העסקן גפני.מספיק לראות מה קורה במדרסות הדתיות באפגניסטאן ,פקיסטאן..כדי לחטוף שעט נפש מלימודי דת ללא מדעים. לא מחלחל לתודעתם של ''טפשי תורה'' הללו שישראל צריכה אנשי מדע ,טייסים, מהנדסים, חוקרים.. מהשורה הראשונה ,היות והאיכות היא שהצילה תמיד .איך מדינה כישראל תתקיים כשרובה יהיה חרדי מהזן של גפני?היא תטיס מטוסים ומסוקים על גב ענני קודש והטנקים ישעטו קדימה ריקים מאדם אך מלאים ברוח הקודש? בבתי חולים יחפשו בתלמוד את התשובה לניתוח מסובך ,ובמקום מערכת ירוט טילים יזרקו כובעי בורסלינו?למה להפוך עם חכם לעדת חמורים שטופי אמונה וריקים מחוכמת מדעים?איזו חברה תהיה זו כשרובה חרדית החיה בימי הבינים ומיעוט שישא על שכמו את כל הנטל?זה לא יחזיק מעמד אפילו שנות דור אחד.מנקודה מסויימת ההתמוטטות תחל בצורה מהירה .יוכל מר גפני להתפלל אך תפילותיו יהיו כתחינות יהודי הגולה משך 2000 שנה. הדתיים המוסלמים מסוכנים לכל העולם ,כך הנוצרים.היהודים החרדים מסוכנים רק ליהודים ולעצמם.
18. גפני- בחודש אלול
בן אפרים ,   ירושלים   (16.08.07)
בחודש אלול , חודש הסליחות והרחמים מתגלה ח'כ גפני לצערנו כי רב ( ואין זו אמירה צינית ) ככותב לא ישר בעיני אלוקים ואדם. הוא הרי יודע שהוא אינו נלחם למען חיזוק עולם התורה , את זה יעשו הרבה יותר טוב המעטים המסוגלים ללמוד בבחינת אלף למקרא ועשרה ופחות לכולל. הוא גם יודע שרב יוצאי הישיבות החרדיות גומרים כמלמדים או כלי קודש בטלנים ברובם נתמכים על ידי דור הסבים הנגמרים בגךלל הגיל והמעמסה הכספית הרובצת עליהם ועל ידי מפעלי גמ'ח ושאר עסקי אוויר המשאירים ילדים רבים מקרבם מורעבים ממש בגלל הנכות הגדולה שנגרמה להם בעבר עקב החינוך הדל שהוריהם ספגו בעולם הישיבות החרדיות . הוא רק אינו מבין כי היקף הבעיה גדול עד כדי כך כי בקרוב ממש חלילה כל המפעל הזה יקרוס והנזק הדתי והלאומי יהיה חמור פי כמה מזה שהיה נגרם לתלמידים על ידי לימוד של כמה שעות חשבון , אנגלית ושאר צרכי הכשרה אלמנטריים לחיי העולם הזה.
19. החינוך החרדי מכניס הון זר עצום למדינה.
אלי ,   הרוב הדומם   (16.08.07)
החינוך החרדי שממומן רובו ככולו ע"י תרומות מחו"ל, (מאחר והמדינה רק "תומכת" במוסדות החינוך החרדי ולא מתקצבת אותם) מכניס הון זר בהיקפים של מאות מליוני דולר מידי שנה. כל הכוללים, הישיבות, תלמודי התורה ממומנים ע"י תרומות מחו"ל. כך שבעצם, אפשר לומר שמדינת ישראל מייצאת בשווי של מאות מליונים נוספים מידי שנה בגלל החינוך החרדי.
20. ל-11 אתה צודק לא צריך להיות כמו במערב
בן-עמי ,   תל אביב   (16.08.07)
אפשר להיות כמו במזרח עם ההישגים של מדינות ערב. אז נהפוך לארץ נחשלת ואז באמת נתקרב מהר אל האל כי התמותה תהיה כמו במדינה נחשלת.
21. ל-11 אולי מספרים לך שאת התורה קיבל עם
בן-עמי ,   תל אביב   (16.08.07)
ישראל בהר סיני אבל מה לעשות לעם ישראל לא היה כתב בתקופה המדוברת. לעומת זאת הלוח "העברי" בו אתה בודאי גאה להשתמש הוא בבלי במקורו ושומו שמיםחודש תמוז הוא על שם אל בבלי. השם אל הוא שם כנעני והאוטו בו אתה נוסע והטלפון בו אתה משתמש והמטוס שאתה טס לרבה, מה לעשות זה תרבות המערב. גם הכספים שהיהודים הטובים תורמים לך הם נעשים במערב ומה לעשות זיקוק ומטוסים לא נבנו ע"י כלי קודש. אבל תמיד אפשר לחזור ולהשתמש בחץ וקשת ואת האוטו של הרבה צריך להר במים רותכים כי המרכיב אולי אכל סנדביץ' חזיר וכ"ו. אם להתנתק אז עד הסוף צודיק
22. קודם כל תורה!
תלמיד חילוני   (16.08.07)
במתמטיקה יש רק אותיות ומספרים, אטימות שאין בה אפילו יציקה מינימלית של ערכי אנוש. לעומת זאת, תורת ישראל, בעלת ערכים יהודיים וציוניים חשובה לא פחות ממקצוע שעוד יהפוך את כולנו לרובוטים ולעם ככל הגויים. בושה שהחינוך החילוני הממלכתי משקיע שעתיים בשבוע רק על תנ"ך לא כולל יהדות, וסיפורי עם ישראל. החינוך הממלכתי נכשל כישלון מוחץ בהקניית ערכיים ציוניים-יהודיים- וגם דמוקרטיים לילדנו. אני כחילוני סיימתי לא מזמן תיכון והתאכזבתי קשות מרמת החינוך החילוני. חינוך ריק מתוכן וחלול בצורה שלא תיאמן, אני פשוט מתבייש בכך! אני לא אומר שלא צריך ללמוד מתמטיקה, חובה ללמוד מתמטיקה אבל תראו את ההשקעה במקצועות חשבון ריאליים לעומת מקצועות מדע הרוח. פשוט ביזיון, אני לא מתפלא שאנשים לא יודעים להתנהג אחד לשני, כאשר ילד בישראל לא יודע מה זה טלית, שמע ישראל, ואפילו לא מכיר את סיפור עקדת יצחק (ועוד בתיכון) זה תעודת עניות והמחשה קטנה למצב החינוך בארץ, פשוט קריסה מוחלטת. האזרח החילוני בישראל צריך להתבייש במערכת החינוך שלו, את ילדיי לא אשלח לבית ספר ממלכתי אלא לבית ספר ממלכתי-דתי שם אני מקווה שהם יקבלו ערכים, דעת, וחינוך שאני לא זכיתי לקבל!!
23. ח"כ גפני שכחת כמה פרטים קטנים.
אריאל ,   באר שבע   (16.08.07)
1. אמנם הציבור החרדי עדיין משלם מיסי צריכה אבל משפחה חרדית שלמה צורכת פחות מילד חילוני אחד. 2. ליבת סל המזון של משפחה חרדית מבוססת בעיקרה על מוצרים כמו לחם וחלב שאנו (מעמד הביניים) מסבסדים לכם. 3. כידוע לך לא כל המשפחות החרדיות עומדות בתשלומי הארנונה ולכן הן משלמות חלק זעום ואת השאר מגלמים בתשלומי הארנונה שלנו למרות שכולנו זוכים לאותם שירותים. 4. כנציג המגזר החדי אתה אמור להצדיע ל"פרופסורים הנכבדים" שאלמלא הם בעוד עשור או שניים לא יהיו אנשים שיעבדו ויחזיקו את הציבור שלך. ולסיום אצטט מאמר חז"ל: "כל הכופר בטובתו של חברו, סופו שיכפור בטובתו של מקום" (ראה הוזהרת).
24. למשה גפני. מודה באשמה. לימודי הליבה בישיבה הם האינטרס שלי
מאיה   (16.08.07)
לא פחות ואולי יותר מאשר שלך ושל רבניך ששלחו אותך לכנסת. מי שאינו שולט באנגלית, בחשבון ובמדעי הטבע ברמת תיכון, מי שאינו מסוגל לקרוא טכסט בעברית, בעיתון או על הפתק המצורף לתרופה, אינו חלק מהחברה ואינו אדם עצמאי אלא ילד מפגר שויתר על האוטונומיה. הוא גם ישלשל את הצעטלה הנכון בקלפי, זה שהרבי אמר לשים. נכון שבמשטר דמוקרטי זכותו של כל אדם לנהל את חייו כרצונו, את חייו, אך לא את חיי ילדיו, וכשהוא מונע מהם לימודים כלליים הוא הופך אותם לנכים ומוגבלים. ובאשר למסים, טענת שאתם משלמים יותר בגלל המשפחה הגדולה שלכם. אך אתם צרכנים עלובים כי רובכם עניים וקונים רק מוצרי יסוד, וטענתך אינה אלא דמגוגיה. ואתה גם יודע שאנו לא רק מחזיקים אתכם כלכלית באמצעות קצבאות הילדים הגדולות אלא גם מגנים עליכם בדמנו, אתם אינכם יוצאים למלחמה, אפילו לא למלחמת מצווה, וגם מטפלים בכם יפה כשאתם חולים כי לכם אין רופאים ואחיות, ומשרתים אתכם כי אין לכם אפילו טכנאים ומהנדסים ופועלים. לפחות תגידו תודה או תשתקו. הצניעות יפה לכם.
25. תגובה לרב גפני
אריק   (16.08.07)
כבוד הרב, דבר ראשוון, אמרו כבר חז"ל כי תורה שאין עימה מלאכה נחשבת כלא מספיקה, ואולי אפילו כבטלה. בנוסף, בתלמוד ישנן הלכות כדלקמן: 1. אב שלא מלמד את בנו מלאכה, כאילו לימדו להיות ליסטים (גנב). 2. במלחמת מיצווה ומלחמת מגן, יצא חתן מחדרו וכלה מחופתה. כלומר: יצטרפו לצבא ויגנו על הארץ. ואכן, כפי שאני זוכר מלימודי התורה והתנ"ך, בימי דוד המלך, ובימי שלמה המלך, ומלכים אחרים בתקופה זו, לא שיחררו תלמידי חכמים משרות צבאי. בדבריך הזכרת אנשים גדולים בתורה כמו הרמב"ם והרמב"ן. יתכן כי אינך זוכר, אבל שני אנשים אלה היו רופאים, ומכאן שלמדו גם לימודי חול, ועבדו לפרנסתם. על פי גדולתם בתורה, אינני חושב שלימודי החול ועבודתם פגעו בלימודיהם. אמור לי בבקשה כבוד הרב, כמה מאותם תלמידי ישיבה השוקדים על לימוד תורה יום ולילה, לא לומדים לימודי חול ולא עובדים לפרנסתם, מגיעים לרמתם של הרמב"ם והרמב"ן? אני בטוח כי רובם הגדול והמוילט אינו מגיע לרמה זו. ובאשר לתשלומי המיסים עליהם דיברת. כיוון שהם אינם עובדים למחיתם ואינם מרוויחים כסף, הכסף לתשלום המיסים בא מקצבאות תמיכה אותם נותנת הממשלה, כך שבעצם זה כסף שאינו שלהם. נראה לי כבןד הרב שטיעוניך בטלים הם, ודברי הפרופסור אמת ויציב הם. האם יש ביכולתך לסתור את דברי? אשמח לקבל את תגובתך.
26. יולי תמיר - האתרוג החדש
ירון ,   תל אביב   (16.08.07)
איפה כל אותם עיתונאים שהריצו את יולי וגינו ללא הרף את לימור לבנת. רק לחשוב מה היה קורה לו לימור לבנת הייתה נותנת לחוק הזה לעבור. יולי תמיר הביעה התנגדות אבל על דבר כזה מתפטרים. יולי תמיר גרמה נזק למדינה ולחינוך ילדנו וכולם שותקים. העיקר שהיא מ"משלנו" העיקר שהיא בשמאל. איזה בושה לתקשורת בארץ שרואים ושותקים.
27. ל-16 כתיבה יפה, ואכן נשמעת הגיונית למי שהוא בור מוחלט..
דוקטורנט ,   להיסטוריה   (16.08.07)
נתחיל בכך שבסין הומצאו והתגלו הרבה דברים (אבק שריפה וכיו"ב) למרות,לפי טענתך,שהם לא מאמינים באל אחד. אז רק שתדע לידע כללי,עד המצאת הדפוס פחות או יותר(1450) סין הייתה שווה למערב מבחינה טכנולוגית ואף פילוסופית(קונפוציוס) ואולי קצת יותר.. ההבדל בא ככל הנראה בהשפעת מהפכת הדפוס על שלל השלכותיה. לגבי דרום אמריקה,אכן הם היו נחשלים יותר,אך גם להם היו תופעות מעניינות,כגון: המקדשים והפרמידות -שאף אחד לא יודע עד היום איך הם בנו אותם. בקשר לאלכסנדריה,אכן מדובר במרכז ידע חשוב ביותר בעת העתיקה,אבל לא בגלל היהודים(שדרך אגב עד ברוך שפינוזה במאה ה-17 לא היה דבר כזה יהודים-חילונים).אלא בגלל היוונים שהם אבי אבות הפילוסופים והחכמה -שאין לה שום קשר לתנ"ך,ואם כבר היהודים ניסו להעתיק מהם לאורך השנים (ע"ע "סנהדרין"=מושג יווני שנכנס לתלמוד ויש עוד הרבה כאלו).אני מניח שעל המיתולוגיה היוונית שמעת, והקשר בינה לבין הכרה באל אחד הוא מקרי בהחלט.. על מנת להיות ישר והוגן: אכן היהדות והתנ"ך השפיעו המון על הצוויליזציה המערבית ועל העולם כולו,אך מכאן ועד לקבוע שהכל קיים ביהדות ובתנ"ך המרחק רב(ומוגזם..). מתמטיקה ומדעים חשובים מאוד להתפתחות המין האנושי, אך בל נשכח שגם לתחומי הרוח:היסטוריה,פילוסופיה,ספרות,שפות וכיו"ב יש חלק גדול בהתפתחות המין האנושי שכן מה שמבדיל אותנו משאר היצורים הוא יכולת החשיבה שלנו, ולא הפלזמה מסך שטוח-50 אינץ' שיש לנו בסלון..
28. גפני תחת גפנו ואני תחת תאנתי בחו''ל שלום שלום
זה שעזב   (16.08.07)
ואתם תהיו תחת גפני וחבורתו
29. המענה הוא בישיבות בני עקיבא
אבשלום ,   באר שבע   (16.08.07)
אסור לראות את הדברים באופן קיצוני "שחור או לבן". לא מדובר במלחמה בין מערכת החינוך הממלכתית נגד המערכת הממלכתית דתית או אפילו מערכת החינוך החרדית. הפתרון היפה ביותר נמצא ביכולתנו לשלב. מנהל ישיבת בני עקיבא, מאיר גוטמן, מזכיר שוב ושוב כי בשל שנאת חינם נחרב בית המקדש. ויכוחים מהסוג הזה הם מה שמחליש את העם שלנו. "ואהבת לרעך כמוך"
30. למה לסבך?
אני   (16.08.07)
כדי להיות אדם טוב בעל מוסר וערכים לא צריך להקדיש את חייך לתורה, אפשר ללמוד אותה מדי פעם ברמה הבסיסית, אבל לא הלימוד שלה אמור להיות מהות החיים, אלא העקרונות הבסיסיים שעומדים מאחוריה. כדי לקדם את העולם והציויליציה, צריך ללמוד מתמטיקה פשוט מאוד
תגובות נוספות
חזרה לכתבה