חדשות  דעות  מאמרים  עוד דעות
הפוליטיזציה של עולם התרבות
נילי פורטוגלי
פורסם: 13.10.07, 12:30
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 84 תגובות ב-84 דיונים
1. כל כך נכון, סופרים וקולנוענים שמאלנים רדיקלים זוכים בפסטיבלי
הקולנוע הישראלי=תת ,   תרבות   (13.10.07)
ברחבי העולם ואף בארץ. כל מה שעליך לעשות זה להראות את ה"סבל והדיכוי והכיבוש" של הערבים והפרס אצלך בכיס.
2. הגיע הזמן!
לא אומן גדול   (13.10.07)
שמישהו יאמר את זה סוף סוף ויצעק מכל הגגות! הבעיה שאצל חלק מהאנשים הדעה האנטי ציונית כבר הפכה לחלק מההערכה והדימוי העצמיים שלהם... יש אנשים שחושבים שהם טובים מדי בשביל לפקוח את העיניים שלהם.
3. למה אין את השמות של ה"אמנים"?
עדי ,   טורונטו   (13.10.07)
4. קדרת לוציפר.
פייר ,   פריז   (13.10.07)
מוכן להיות איתך שנה שלמה על אי בודד בכדי שתאמרי לי ,שוב ושוב, את הדברים הללו.בלי שמות אמנים ו'אנשי רוח' שמכרו נפשם לשטן שקרני ומתעתע ,הצלחת במאמר קצר לאמר את אשר אני/אנו רואים ושומעים.כאשר הדרך לאנטישמיות נדושה, עוברת דרך ''תרבותיות'' וישראלים כיהודים בחול , מתדפקים על דלתות זהב שמאחריהן שונאים אותם עד שנאה לדמם, ממש,אך חושפים שינים בחיוך לקראתם, צריך לשוב ולאמר עד כאן.אפילו אם המחיר לסופר זה או אחר ,אי תרגום לשפות זרות ואפילו ישארו ציוריו ופסליו של אמן במרתף ,לא למכור את האמת היהודית במחיר סיר בשר שיתגלה כקדרתו של לוציפר .כמה תערוכות בעולם על רואנדה, סודן, עירק...?זה לא סבל פלסטיני.זה לא נכנס לדפוסי מחשבה של אלו שאיבדו את סבל הפרולטריזם בעולם ההופך לכפר גלובלי וכאשר הטרוריסטים נלחמים בקידמה עצמה. תהי ברוכה נילי פורטוגלי.
5. כן , בניגוד למצב בארץ...
אני   (13.10.07)
שבכלל לא דורשים מהאמן נאמנות פטריוטית, אלא רק מתייחסים ליושרה האמנותית שלו.
6. נילי פורטוגלי מדברת על "אומנות מגוייסת לאג'נדה זמנית".
ע"ש ,   ת"א   (13.10.07)
מה זמני בכיבוש הנמשך כבר 40 שנה (2 שליש של שנות המדינה). אכן, צייר יכול להסתפק בציורי נוף. אבל היה ראוי שיהיה לו גם מה לאמר. ודרך אגב, מאמרה של פורטוגלי גם הוא פוליטי, אבל מהכיוון של אלה שחושבים שאסור לאמר דבר נגד הכיבוש, ביחוד לא בחו"ל.
7. למרות שאני מסכים עם כל מילה עצם ההימנעות מציון שמות מעלה חשד
אריה ,   תל אביב   (13.10.07)
8. במקום להתמודד עם דעותיהם של האומנים, למה שלא נגדיר אותם כלא
לגיטימים. ,   חצופה!   (13.10.07)
9. אכן צודקת וראויה לכל שבח
יוסקה ,   פ"ת   (13.10.07)
עיתונאי בשם דני, שם משפחה ידוע, מעיתון אינטלקטואלי ידוע משמיץ בכנס של ועידת או"ם אנטישראלית. מרצה מבאר שבע בשם ניר , שם משפחה ידוע, נוסע לכנס אנטי יהודי אנטי ישראלי בארה"ב שבו יככבו פינקלשטיין, שונא ישראל ואנטי ציוני עד כדי שזרקו אותו מאוניברסיטה קטולית בארה"ב ועוד כמותו. מרצים באוניברסיטאות ישראליות מטיפים לחרם על ישראל. עולים חדשים אחרי שקבלו סל קליטה מתנצרים או לא ומטפים נגד ישראל. לא צריך כנגדם לא חרם ולא אלימות. צריך שמות, מקומות, תאריכים ולנהל ויכוח ציבורי מה היא חובתו ומה היא זכותו של איש רוח בישראל.
10. סוף סוף מישהו אומר זאת, רוב האמנות בארץ מגוייסת לשמאל
תודה שכתבת   (13.10.07)
11. כל הכבוד
אזרחית ,   תל אביב   (13.10.07)
נהניץי והזדהתי עם דברי הכותבת. אני מקווה לשמוע יותר ויותר קולות בכיוון הזה למרות שזה לא "איני" היום. תודה לנילי
12. מיעוט התגובות למאמר כמדד להסכמה מוחלטת עם הדברים
(13.10.07)
13. אי ידיעת השפה או ...?
איתמר בן אביו   (13.10.07)
בשלהי המאה העשרים פירושו בסוף המאה העשרים, ואילו הפשעים שעלים את מדברת בוצעו קצת לפני אמצע המאה העשרים, כלומר לפני שישים שנה ולא לפני עשרים שנה. יש הבדל.
14. אולי תתקנו?
(13.10.07)
זה אמנות - לא אומנות. אתם לא יודעם מה ההבדל?
15. כל מילה אמת, אבל זה ממש לא רק באמנות! מה עם האקדמיה?
מדעי הרוח במיוחד!   (13.10.07)
16. את לא פוחדת מהטרור השמאלני ? הם יקרעו אותך לחתיכות!חכי חכי..
צודקת   (13.10.07)
את אישה אמיצה אומרת את האמת לאמיתה. כל מילה בסלע,אבל דעי לך שמי שכותב נגד השמאל הצבוע והאלים,חייו שרוים בסכנה. אז כל הכבוד.
17. גב' פורטוגלי, תלמדי קודם את ההבדל בין אמנות ואומנות
טל   (13.10.07)
לפני תתחילי לבקר אחרים. אומנות = מה שעושה בעל מלאכה (נגר, שען) אמנות = מה שעושה אמן
18. מאמר חשוב ומעניין
(13.10.07)
תנו לי עשרה אמנים ימניים למניין בבקשה
19. מאמר אינטלקטואלי יוצא דופן
דורון   (13.10.07)
המאמר חד כתער, קצר וקולע.
20. קשקשת אנטי שמאלנית למוצ"ש
דניה   (13.10.07)
החומה, כמובן, תורמת לדו קיום. כל מי שמתנגד למדיניות הישראלית של 40 השנים האחרונות, הוא כמובן בוגד, וכל מחאה היא התחנפות לאירופים או לאמריקאים. כמובן. לימין שור, כולם. get a life
21. את טועה - את כותבת מחוסר ידע
ערן ,   י-ם   (13.10.07)
הכתבה מבוססת על מידע חלקי במקרה הטוב -עשרות אמנים צעירים בחודש מייצגים את ישראל בכבוד בתחום היצירה הפלסטית ורובם מציגים את דעתם האישית - מתוך העובדה שיש כל כך הרבה הזדמנויות כאלה ליוצרים פלסטיים בחו"ל קשה לקבוע , שלא לומר אי אפשר לקבוע אמירה כל כך לא אחראית כמו דברי הכותבת ואני מזמין את הכותבת הלא מעודכנת לגלות את זה לבד ולעמוד על טעותה. www.visualist.co.il
22. מאמר יפה ומדויק
רמי ,   ר"ג   (13.10.07)
רק אוסיף דבר שהכותבת לא ציינה במפורש בדבריה. אותם אומנים ואנשי אוניברסיטה הרותמים את התמיכה באויב, הפגיעה במדינת ישראל, הכפשת התרבות העברית לדורותיה על מנת לקדם את אומנותם ותרבותם, הינם במרבית המקרים אומנים בינוניים, חסרי דמיון וכח יצירה, בורים בתרבות העברית (ובד"כ גם העולמית), לא מקוריים (חקינים בהרבה מקרים). דוגמא מהשרוול, היא השוואת סופרים ישראלים עכשווים (א"ב יהושוע, שליו, גרוסמן וכיוצא בהם) לסופרי תקופת ההשכלה (מנדלי, שלום עליכם, פרץ, ברדיצ'בסקי וכו') שהיו מעורים בתרבות העברית (תנ"ך, משנה, תלמוד) ושאפו לקדמה, דאגתם ואהבתם הייתה לעמם (גם אם בקרוהו וציינו את חסרונותיו) ונלחמו את מלחמתו בשונאי ישראל.
23. לא יוצרים ולא בטיח
לומסה   (13.10.07)
סתם שרלטנים מלחכי פנכה שיודעים שהחמאה בלחמם תלויה בכך שירבו באוטואנטישמיות בוגדנית.
24. אני כבר מזמן לא נחשף ל"תרבות" ישראלית
רן ,   פתח תקוה   (13.10.07)
גם אלו שהם לא פוסט ציוניים הפכו את הפלסטינאים ויחסינו איתם למוקד יצירתם. נמאס לי מהפלסטינאים ומההתיחסות אליהם. מבחינתי מדובר בכנופיות של ברברים שלא יכול להיות כל שיג ושיח עמם ובטח ובטח שאני לא רוצה לשמוע עליהם בשעות הפנאי שלי.
25. 4 ואני מוכן להיות איתך על אי בודד
שי ,   פריז   (13.10.07)
גם מבלי שתגיד לי את הדברים האלה כן כתבה מעולה אבל זה בסדר,הם תמיד חוטפים כאפה בסוף
26. ההזדהות עם ה"פלסטינים המסכנים" - טרנד שמאלני פופוליסטי בינלא
(13.10.07)
השמאלנים פשוט אוהבים להתחנף אחד לשני. זה מגעיל, אבל להם זה לא מפריע. אחר כך כשבוש נוזף בהם פתאום האום מתעורר ומתנצל: אופס, באמת תמכנו יותר מדי בפלסטינים...
27. דוגמה טובה היא הבמאי אייל סיוון
איתן   (13.10.07)
28. כלומר האמנות צריכה לצמוח מ"המקום", אבל בלי פלסטינים?
כועס ,   מאד   (13.10.07)
זה ממש לא פוליטי. ובכלל לא-מגעיל. או מטומטם. או מתנשא - כאילו יש לה לגברת רצפט לואמנות גדולה, ומה לעשות, מי שלא יעצום עיניו לעוול שמתרחש (כאן, מאמי, כאן) לא יצליח לעולם. ובעצם, למה היא כותבת זה? מה המניע? יותר מדי אמנות אנטישמית ישראלית, אין. אולי משיהי מתחנפת..
29. איך אף פעם לא היה סרט ישראלי פרו ישראלי???
אני   (13.10.07)
30. בול ! כל הכבוד
ירון   (13.10.07)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה