דעות  מאמרים  עוד דעות
כל הילדים הם כמו שלך*
פורסם: 03.10.07, 13:35
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפסת כתבה הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 206 תגובות ב-206 דיונים
31. "אין זה משנה על ידי מי נהרג?" - משנה ,ערד ניר.
יחיאל כ"ץ ,   ראשל"צ   (03.10.07)
במאמרך אתה טוען כי אין זה משנה בידי מי נהרג ואני אומר שמשנה מאד מי ירה ,אם בכלל ,נורה ונהרג הילד , כל זאת לאור המימצאים אותם הציג כתב עיתונות ישראלי העובד ברשת אמריקאית הטוען כי התמונות בויימו. מדוע מסרבת הרשת הצרפתית להציג את כל הגירסה המלאה? מה יש לכתב הערבי שלה להסתיר? . הנושא הפך לכלי שרת בידי שונאי ישראל וליבה אש שינאה "שפירנסה"את ההתפרעות ( הם הפלסטינאים ,קוראים לה אינתיפדה) השניה . ככתב אתה בעצמך יודע מהי עוצמתה של התקשורת.ואתה אומר שאין זה משנה מי ירה והרג? . יש לציין עוד כי מלבד העובדה שעדיין לא ברורה מי ירה בילד ,אם בכלל , תענה לי אתה , איזה אב שפויי סוחב את בנו לראות כיצד מתנהל קרב בין חמושים פלסטינאים ובין לוחמי צהל? יבוא ראשית האב בטענות אל עצמו ואחר כך יזרוק האשמות .
32. ברור שזה משנה! הם השתמשו בזה לתעמולה בינלאומית נגדנו
ארז ,   באר-שבע   (03.10.07)
תגיד, את הנזק שמקרה הרג מחמוד א-דורה גרם לתדמיתה של ישראל אתה לא מכיר? את אינספור הכתבות שבהן אביו של מחמוד התראיין והאשים את ישראל ברצח בנו אתה לא מכיר? איזה מין עיתונאי אתה? ברור שחשוב לקעקע את השקרים הפלסטינאים, שקרים שבאמצעותם הם משווקים את ישראל בעולם כמבצעת טבח בג'נין, כרוצחת ילדים קטנים, תמימים, לא חמושים וחסרי ישע שמסתתרים מאחורי אביהם. תדמיתה המגואלת בדם של ישראל בעולם לא חשובה לך? את הכוח של המדיה להשפיע על הדיפלומטיה אתה באמת לא מכיר? ואתה עוד "עורך חדשות חוץ". בושה. זה מה שקורה לשמאל כשאומרים לו שהוא טעה. ישר אתם שולפים את "מה זה משנה/הפרטים לא חשובים". עובדה שעשיתם על זה כתבות נרחבות וקורעות לב.
33. אין פה הסתה אלא אנשים עיוורים
עודד   (03.10.07)
כל צד מאשים את השני בעוד מדובר בקרב יריות ששני הצדדים אשמים בו, אחד כובש השני טרוריסט. אל תתאכזרו לרחמנים? פעם הבאה שאתם מדברים ככה תלמדו, מדובר בילדים! הרבה רחמים, רחמו עלינו בלי תגובות מלאות רשע כאלו.
34. אחראיות הורים !! הילד מת באשמת אביו.
צביקה ,   מרכז   (03.10.07)
מותו של הילד הזה קודם כל רובץ על אחראיות אביו. באיזור מלחמה כמו בעזה וביוחד בפרוץ האיניטדה השנייה כשכולם ידעו בעזה מה קורה, להרשות לילד להסתובב חופשי ברחובות ולהתקרב לעמדות הצבא היא חוסר אחראיות הגובלת בפשע. הילד מת באשמת אביו.
35. לא משנה אם חמאסניקים ירצחו מחר 500 פלסטינים
(03.10.07)
בכל זאת יאשימו אותנו - זה ההגיון שאני מסיק מהמאמר.
36. מספיק כבר ללעוס את הפרשה הזו.
יעלי   (03.10.07)
37. הסבל שלהם מר ניר מעניין לי את קצה ה...ן.אני רוצה
שרד קיר   (03.10.07)
לחיות בבטחון ,לא שלום ולא אשליות של תמימים ולי זה כן משנה כי עשו עלינו עליהום בעולם בגלל הדבר הזה אבל אצבע הוויתורים והסליחות קלה אצלנו,רק אצלנו ,על ההדק.
38. אם זה לא משנה ...
אבי ,   מודיעין   (03.10.07)
אם זה לא משנה מי הרג את מוחמד, וערבים הרגו את מוחמד, האם משהו היה מדווח על כך שמוחמד נהרג בידי ערבים ??? האם ערד ניר היה מקדיש למוחמד - הילד החביב - איטם של 30 שניות ?? אם לא משנה מי הרג את מוחמד - מדוע אין אף ילד ערבי אחד שממלא את כל מסכי הטלביזיה בעולם - לאחר שנהרג ע"י ערבים ?? הרי אלפי ילדים ערבים נרצחים ונהרגים בכל שנה ע"י ערבים אחרים. אלפים נהרגים בעירק, בלבנון, באלג'יר ובעוד מקומות אבל זה לא מענין אף אחד. האם יתכן שמה שמענין זה מי הרג את מוחמד ? שמא חילים ישראלים הרגו את מוחמד ? מה פתאום חילים ישראלים משיבים אש כשיורים עליהם ???? אדון ניר - לך לחפש מי הפליל את רוג'ר ראביט - זה הרבה יותר מתאים לך מאשר לעסוק בחדשות.
39. תגיד, אתה חי בסרט? אנחנו במלחמה, ובמלחמה נהרגים גם חפים מפשע
(03.10.07)
ההבדל, בין הסיטואציה הרג חפים מפשע בשטחים לעומת חפים מפשע בצד הישראלי הוא בכך שהצד שכשפלסטינאי בוחר להתפוצץ בקרב חפים מפשע ולהיות שהיד הוא רוצה במותם של החפים מפשע. בעוד כשחיילים הורגים בטעות חפים מפשע זה קורה כי החפים מפשע מנוצלים כמגן חי של החמושים. יחי ההבדל הדק ...
40. על שקרים, עיתונות ובוגדנות
היקאטיוס ,   אבדירה   (03.10.07)
ההיתממות של עיתונאים בישראל מעוררת חלחלה ומעידה על רמת הסיאוב המקצועי שלהם; להוציא עיתונאים ספורים, יואב יצחק למשל, כל השאר אינם אלא תועמלנים מהסוג הגרוע ביותר ואמצעי התקשורת הממלכתיים שלנו יכולים להתחרות בפראבדה בהצלחה. פתאום עיתונאים והיסטוריונים (תום שגב למשל) אינם מעוניינים בחשיפת האמת ובהבאת אשמים לדין; כשנתניהו נחשד בקבלת מתנות שלא כדין או בכך שלא שילם למר עמדי על שירותי ההובלה שלו, ניחר גרונם של צדיקי הדור בקוראם למצות עמו את הדין, אולם כאשר מדובר, ולו גם בניסיון רופס ומהוסס, בחשיפת שקריהם של הפלסטינים - הקולגות היקרים של מר ערד ניר, קרן נויבך, תום שגב ושות', עשויים להיחשף במערומיהם, וצה"ל עשוי להתנקות מההאשמה של רצח ילדים בכוונת תחילה. וכדי שחלילה וחס זה לא יקרה, נרתמים כל הצדקנים הקרנפים, כמו ערד ניר, להגן על ה"פרות הקדושות הפלסטיניות" שלהם, כי האמת עשויה להיחשף - שלא רק שהפלסטינים אינם קורבנות תמימים, אלא שהם רוצחים את ילדיהם כדי להשיג כותרות. והלוא ראינו את אולפני פאליווד בפעולה- משפחת ראליה על חוף עזה, מתים קופצים מאמבולנסים, שקיות ניילון ממולאות בסמרטוטים בטענה שאלו גוויות בג'נין וכו'. פרשת א-דורה חיה דווקא מחוץ לגבולות הארץ: בתוכנית של אסתר שפירא בטלוויזיה הגרמנית לפני כמה שנים הועלו ספקות רבים בקשר לקלטת, כך גם שני עיתונאים צרפתיים האשימו את רשת הטלוויזיה פראנס 2 בפברוק הקלטת. אילו היה מר ערד ניר עיתונאי הגון, היה צריך לרצות בגילוי האמת - לא יותר ולא פחות, אך כיוון שהוא וחבריו חוששים ממנה הם מציפים את העיתונים במאמרים מאוסים כגון מאמר זה.
41. בוודאי שזה משנה! זוועות הכיבוש
??!?   (03.10.07)
הישראלי התגלו לעיני כל , ללא מסכות וללא תירוצים! לרוצחים המכנים עצמם "חיילים בצבא הגנה" - שום תירוץ לא יתקבל לעולם!!!
42. מאמר מתחסד
AP   (03.10.07)
משנה מאוד אם ישנה כאן עלילת דם או לא . ברור שאיש מאיתנו אינו רוצה במותם של ילדים.
43. כמה נכון. כמה עצוב. וכמה חבל שאיני בדעת מיעוט שבמיעוט כאן.
אמיתי ,   גוש דן   (03.10.07)
44. ערד ניר, עדיף שתקריין מאשר תכתוב, מה בדיוק התכוונת להגיד ?
רונן   (03.10.07)
45. סמלים.
פייר ,   פריז   (03.10.07)
הילד מוחמד אדורא מת מירי ערבי או ישראלי ובאמת לא חשוב איזה כדור הפסיק את ליבו.הוא מת בגלל חוסר מזל, קרב יריות בין ישראלים לבני עמו, טירוף קרבות רחוב, מחיר החיים הנמוך שבחלק זה של העולם.סמל לערבים ...בכל יום מוחמד אדורא נהרג בעירק ,אפגניסטאן, סודן..ללא פרנס 2 שאפילו יתגלה ש''טעתה'' היא תמשיך לייצר סיפור פלסטיני חדש.ללא צלם ערבי שאולי לא ביים אך משהו בו מזכיר את בכרי מ'ג'נין ג'נין' .אה, המצלמות החדשות המצלמות תמיד לכיוון אחד,פריזמה אחת, תמונה אחת..מסרטות הוידאו החוזרות לקחת 'קאדר' אחד ומרובע מהנוף..משהו מקולקל בטכנולוגיה כשמדובר בישראל.חייל צעיר ,ילד בן 19 , עומד בטרמפידה כי התגעגע לאמא לא יקלע לקרב יריות.אף אב לא ינסה לסוכך עליו ושום צלמוניה לא תראה אותו נופל.לא בדיוק נופל ,יותר נכון מתרסק .סתם ביום אחד בסמפטמבר חזיר אדם יתפוצץ עם מטענו .החייל הזה לא יהיה לסמל המלחמה בעובדים למולך.היהודים מאבדים את סמליהם מרוב סמלים ומרוב שנים של שנאה שחורה.שנאה לדמם עד התאבדות בהריגתם. היכן עובר הגבול בין סמל לסמל?לא בין הילד אדורא לחייל אלא בין מוחמד אדורא למוחמד איסלמיקז אשר תמונתו תתנשא בגאווה בבית הוריו. אולי אין תשובה.
46. איזה קיטץ' עלוב שמנסה להיות נאור ולסחור ברגשות וכל זאת כאשר
עדי ,   ת"א   (03.10.07)
מתבררת אחת העלילות היותר שערורייתיות שהפנו אצבע מאשימה כלפי ישראל.
47. אמרת בדיוק את מה שאני מרגישה
כדשככד   (03.10.07)
כל השנים האלה. לא מזיז לי של מי היו הכדורים. א-דורה הוא סמל לאיך ילדים משלמים מחיר בעולם של מבוגרים. כן, אני די משוכנעת שאלה היו כדורים פלסטיניים. אז מה? עדיין מזעזע לראות את הקטע הזה של ילד צורח ובוכה מרוב פחד.
48. משנה באופן מהותי
(03.10.07)
יתכן ונוספו הרבה מאד קורבנות רק בגלל פרובקציה מכוונת - משפט דרייפוס במתכונת עכשווית
49. ל7 ו22
שלומית בונה סוכה ,   סוכתי הסוכה   (03.10.07)
7 היקר, מה שכתבת אינו נכון סוכנות התקשורת הצרפתית תובעת בימנו עיתונאי (יהודי) ששב וטוען שהכתבה מבויימת. 22- קודם כל, רק לפי התגובות כאן אפשר להבין מה יכול להניע טרוף כזה - זה הצית אש ושימש נימוק להצתות אינסופיות מהצד הפלסטיני. חוץ מזה, בוא נניח שחלילה זה מה שקרה: (חולי-נפש) ביימו הרג של ילד בידי צה"ל. הנה, המשיכה לה ביתר שאת המלחמה, הסיבות לה כביכול וכמובן נקודות חזקות ביותר במגרש דעת הקהל הבינלאומית נוספו לצד הפלסטיני. אולי שווה למישהו להקריב בשביל זה שהיד? ולבסוף, נשמע הזוי, אבל- יתכן שהילד הזה (הוא אומנם לא אני אבל) הוא חי וקיים! ויש תמונות שלו כמה ימים אחרי הארוע! אם כך - בכלל משתלם: גם מלחמה וגם אף ילד לא מת! (טוב לא ממש אף ילד - הרי זאת מלחה על בסיס אזרחי והקורבנות הם בין היתר ילדים) מקוה שעזרתי להבין.
50. המלצה על 26, 27.
(03.10.07)
51. אני ממש מתפעל מיפי נפשו של הכותב
גם עיתונאי   (03.10.07)
וגם אני חושב שהרג ילדים זה דבר איום ונורא. אבל מעיתונאי, הייתי מצפה ליותר סקרנות לעובדות. זה כן משנה בעולם שלנו מי הורג את מי, ובמיוחד אם ההרוג הוא ילד בן 12. ככל שהתעמקתי יותר בנושא א-דורה, כך אני יותר משוכנע כי אין לישראל יד במותו. הוא ואביו שימשו שחקנים בתיאטרון מוות. למרבה הצער, הילד מת. אין זו אשמת ישראל.
52. ל- 1 ולחברים שלו- אתם מפספסים את הנקודה
שגית   (03.10.07)
ישראל לא אשמה במקרה זה אולם נמצאה אשמה במקרים אחרים. אל תדאגו. לא התכוונתי להוציא את הפלסטינים נקיים. גם להם יש אחריות כבדה על מה שמתרחש בשטחים ועל מצבם העגום. השאלה היא איך ממשיכים מכאן כי הכיבוש משחית ומנוון ואת מעגל הדמים הזה חייבים לסיים. אז כשאתם מדברים על שלום או לפחות מייחלים לו תחשבו מה עשיתם על מנת שיגיע- מהצבעה למפלגה ראויה ועד שיחות הסלון שאתם מנהלים.
53. ל-34 אל תגזים, הילד היה עם אביו!
פוסט שמאלני ,   רחובות   (03.10.07)
חוץ מזה אני מסכים עם התגובות כאן, הזדעזעתי כשראיתי את הוידאו של מוחמד א-דורה נהרג בזרועות אביו, זה עצוב, זה נורא, ומבחינת הילד זה באמת לא משנה "מי הרג אותו". אבל מבחינת מי שמואשם בהריגתו, קרי צה"ל, זה משנה ועוד איך! אחרת, כמו שכתב מגיב 18, ילך נא ערד ניר ויודה בעצמו בהרג מוחמד א-דורה כי "זה לא משנה"... שלא לדבר על חוסר העניין המזעזע שמפגין כאן עיתונאי (!!) במציאת האמת!
54. טוב, כבר הרגלתם אותנו שהעובדות לא הכרחיות כשמייצרים סיפור.
התשקורת   (03.10.07)
55. למען האמת, תגובה מס' 1 מייתרת את כל התגובות שבעקבותיה.
קורא   (03.10.07)
56. מה לי עובדות כשיש לי "ערכים" למכור ?!?
עיתונאי נפוץ   (03.10.07)
57. מסכים עם הלבלר ד'לעיל, מות ילדים זה עניין עצוב.
יש עוד סקופים ??   (03.10.07)
58. שאלה אחת: למה לא טענת שזה "לא משנה"כשהאשימו את ישראל?
רוחמה ,   חיפה   (03.10.07)
משך זמן רב היתה ישראל במוקד עלילת דם מודרנית שניצלה מות (שהיה או לא היה) כדי להכפיש אותה ולצייר אותה כמדינה מרושעת הרוצחת ילדים תמימים "שתמיד ישארו בני 12". כל אותה עת לא טענת שזה לא משנה, שמה שקרה הוא בעצם באשמת שני הצדדים שהילד מת בכל מקרה וזאת טרגדיה שמעבר לה לא צריך לחפש אשמים. רק עתה משהופרכה העלילה פתאום זורחת עליך ההכרה ואתה מוצא לנכון לצאת במאמר רגשני בטענה כי זה לא משנה בידי מי הוא נהרג. סליחה, זה מצחין מהתייפיפות, התחסדות וצביעות.
59. מה זה משנה? - זה כל העניין
מה זה משנה   (03.10.07)
זמן מה לאחר התקרית , ערכה אחת מרשתות הטלויזיה הארופאיות ,( לא הצרפתית ) תחקיר על האירוע , והיה בידה חומר המעלה ספקות רבות כי הצד הישראלי הוא זה שגרם למותו של הילד . מיד לאחר הכתבה נשלחו איומים על צוות ההפקה ובעקבותיו הופסק התחקיר - מעניין למה ???
60. ל-52
(03.10.07)
ה"כיבוש" כביכול שאת מציינת איננו רלוונטי . הטרור כלפי ישראל היה קיים גם לפני הכיבוש ואף לפני שקמה מדינת ישראל
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה