|
|
תודה שפתחתם את עיני להבין את מצוקת העיוורים. מהפכה טריוויאלית כמו שאנו חווינו עם האינטרנט כלל לא מובנת מאליה כלפיהם.
|
|
|
2. אבל...
| הכל טוב ויפה.... |
|
|
(22.10.07) |
כמה עולה הציוד הממוחשב לעיוורים?
כן..ילדים...70000 ש"ח בדיוק.....
מחשב לכל ילד עיוור במחירים כאלה....?
עוד חזון למועד......יש ציוד וערכו גבוה מעל למה שמשפחה ממוצעת יכולה להרשות לעצמה....ומשרד החינוך...לא ממש נדיב.....
|
|
|
3. מה עם המצאה שתאפשר לעיוור לכתוב טוקבק?
|
|
|
4. יפה יפה לא ידעתי שהם יכולים!
|
|
|
5. ***********ברוך אתה ה' פוקח עיוורים ***********
| ישר כח , |
לעוסקים במלאכה |
|
(22.10.07) |
|
|
|
6. עם כל ההתקדמות, זה עדיין לא שם...
בעיקר בתחום הנגישות למחשב ולאינטרנט. תוכנות באנגלית אמנם כבר עושות את העבודה, אבל התוכנות בעברית עדיין נמצאות מרחק רב מלהיות כלי טוב ויעיל.
תוכנות הקראה ("מקריאי מסך") בעברית, אשר חלקן מפותח בארץ וחלקן מבוסס על גיור של תוכנות מחו"ל, הן מסורבלות לשימוש, בעיתיות מבחינה טכנית (לא מתקשרות טוב עם תוכנות אחרות על המחשב), ובעיקר - התוצר שלהן- השמע- נשמע כמו רובוט עילג עם אינטונציה בעייתית ומלים שמוקראות בצורה שגויה.
צריך להתקדם עוד הרבה כדי לספק לעוורים ולאוכלוסיות אחרות, כמו לקויי למידה או סתם אנשים שנוח להם לשמוע טקסט במקום לקרוא אותו).
|
|
|
7. Bindows enables web apps 4 blinds
Using Bindows it is possible to develop web applications that are fully usable by blind people.
|
|
|
8. ל-5: ברוך? סליחה, מי בדיוק "ברא" אותם עיוורים?
אם אני לא טועה, ה-ה' הזה שלך ברא אותם עיוורים, ובני האדם מנסים איכשהו לתקן את השגיאה שלו. לא ככה?
|
|
|
9. האם מישהו יודע היכן ניתן להשיג חוברת "חשבץ" , זוהי חוברת...
זוהי חוברת עם תשבצים בכתב ברייל !
|
|
|
10. פעילות מבורכת ורצויה. מומלץ להסביר לעם
| מיכאל רויטמן , |
מומחה לנגישות |
|
(22.10.07) |
כי מוגבלות ראיה שכיחה בטווחי גילאים רחבים. מכאן שגם ברמה הלאומית
יש להקצות משאבים בהתאם לכך.
מוכן לסייע בכל דרך.
|
|
|
11. ברוך אתה ה' יוצר העיוורים החרשים והנכים
כולם בטח היו רשעים בגילגולים הקודמים וזה העונש שלהם להיוולד בגוף נכה או חולה.
מוזר שהם לא נראים רשעים. אבל בטח בגלל שהפגיעה בגופם גרמה לתיקון בנשמתם.
אצל הקדוש ברוך הוא אין סתם. הכל מחושב למען צדק עליון
|
|
|
12. חשוב מאוד. חבל שדף זה לא נבנה ע"פ התקן
לעבודה עם תקן יש צדדים רבים, ותמיכה באנשים עם מגבלויות היא רק אחת מהן.
מצורף קישור עם בדיקה של הדף הנוכחי:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.ynet.co.il%2Farticles%2F0%2C7340%2CL-3458919%2C00.html&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0
ניתן לבדוק כל דף בקישור הבא:
http://validator.w3.org
רכזת.
|
|
|
13. והעיקר - יחס נורמלי ומכבד
אל תשכחו שעיוורים הם....בדיוק אותו דבר רק בלי ראייה. לא צריך לדבר אליהם לאט יותר, הם לא מפגרים. ולא צריך להעביר אותם את הכביש (או בכלל לעזור) אם הם לא מבקשים.
עיוור שיוצא לבד מהבית לרחוב עושה זאת בביטחון כי הוא יודע שהוא יכול. עודף רצון טוב עשוי להעליב אותו (מה אתה מעביר אותי את הכביש? מה אני ילד קטן?)
דברים מסוימים שעיוור צריך בהם עזרה הוא לרוב ישאל - למשל איזה מספר האוטובוס שמתקרב. תענו בנימוס, אבל אל תעזרו לו לעלות - אין צורך, תודה.
|
|
|
14. לynet נא למחוק את תגובה מס' 11 המכוערת
| ירון , |
ירושלים |
|
(23.10.07) |
אני מתפלא שלא עשיתם את זה עד עכשיו. אם את זה לא מוחקים, אז את מה כן?
נעלבנו.
|
|
|
15. ל-11, אין מצב שאתה דוס!!
גילית את פרצופך האמיתי! אתה שונא ישארל, זה מה שאתה!! אדם דתי לעולם לא היה כותב דבר כזה!!!
מי אנחנו שננסה להבין את הנסתרות?!?
מה אתה, רואה החשבון של ריבונו של עולם?!!?
תתבייש לך!! ממש שנאת חינם!!
|
|
|
|
חבל שאתר גדול כמו ynet לא דואג שהאתר ייבנה נכון, בהתאם לתקני w3c.
|
|
|
17. מקובל- חרדי
| תגובה עמוקה ל 11 |
|
|
(23.10.07) |
מקובל אצלנו שיש דברים שהשתיקה
יפה להם ידוע כי גם ענקי עולם מתגלגלים על פעם אחת ששמעו לשון הרע ולא מיחו
על גזל של כמה פרוטות וכו
אנא טול קורה מבין עינך...
ודפוק אותה חזק בראש יכול להיות משהוא משובש אצלך למרות שאתה לא רשע :)
לך על כיוון עצמי שאם לא תתקן את עצמך
בפעם הבאה תהא פגום יותר
אבל את הידע הנ"ל על תפעיל כגורם שיפוטי
באופן כללי המכאיב לפגועים גם כך
אתה גורם להם צער היזהר העונש בפעם
הבאה יכול להיות בלי ידיים שתקתקו
בטוקבק בלי עיניים שהשתתפו
וגם מידה כנגד מידה על הכאב
אתה רוצה לקיים הוכח תוכיך את עמיתך
היזהר שלא תשא עליו חטא
ללמד אחד על אחד ברצון השני ללמוד את הדיעה כן
באופן כך כך לא אחראי בבקשה בשם הציבור לא
חרדי
|
|
|
|
רבי 11,
אל תתיימר לדבר בנושאים שאין לך הבנה בהם.
אתה סתם יוצא מגוחך.
אגב, עם זה שאתה יוצא מגוחך אין לי בעיה, כי כנראה שאתה כזה. הבעיה היא שאתה מעמיד גם את היהדות באור מגוחך.
|
|
|
19. הנגשת אתרים ללקויי הראיה צריך להיות.....
ה א' ב' של כל בונה אתרים.
כשאני הקמתי את אתר סוניקבוקס, אתר לספרים מוקלטים, הקפדתי במיוחד שהוא יהיה נגיש על תקני האינטרנט הבינלאומי ואף ביקשתי מלקויי ראייה שיבחנו את האתר אם אכן הוא כך
|
|
|
20. 11- ה' יצר אותך מוגבל שכלית כי היית רשע בגלגול הקודם?
וזה העונש שלך בגלגול הזה?
אם כן אז זה לא ממש עזר... כי אתה עדיין רשע גם בגלגול הזה...
|
|
|
21. הכתבה לקוה בחסר- מידע חלקי !!!!
חבל שסקירת הפתרונות אינה מלאה !
יש מוצרים נוספים, תורכנת הקראה JAWS, READ IT , להכרת מקלדת ראשונית DOC TALK.
המון סוגי טלויזיות במעגל סגור הרבה מעבר למוזכר.
המרכז לעיוור אמור להיות גוף אוביקטיבי ומקצועי חבל שלא כך !
|
|
|
22. רבותי - תפתחו את העיניים!
לנסות להבין את העיוורים ע"י זה שעוצמים עיניים או הולכים ל"דיאלוג בחשכה" - יש בזה בעייתיות... כי ככה לא מבינים "את העיוורים".
עיוור, במיוחד אם הוא נולד עיוור, מפתח באופן טבעי יכולת זיכרון טובה במיוחד, וגם מחדד את יכולת ההאזנה שלו (אין לו שמיעה יותר טובה! הוא פשוט יודע להאזין יותר טוב לסביבה ולשים לב ליותר פרטים שמיעתיים).
אלה יכולות שמפתחים עם השנים, ומי שעוצם עיניים לחצי שעה לא יכול לפתח את זה תוך כדי... ובעיניי זה גם לא נחוץ.
יותר חשוב לזכור שגם בחצי שעה שאתם עוצמים עיניים ומדמיינים שאתם עיוורים, אתם עדיין בני אדם עם מחשבות ורגשות, שמה שהכי מעסיק אותכם בחיים זה - אם יש לכם אהבה, אם אתם מממשים את הכישורים שלכם וכו'...
אז תזכרו שעיוור הוא קודם כל בנאדם, שמה שמעסיק אותו בחיים זה - אם יש לו אהבה ואם הוא מממש את עצמו (ווואלה - בנאדם יכול לממש את עצמו גם אם הוא לא רואה!).
כל השאר זה נחמד למשחק של חצי שעה...
|
|
|
23. למגיב 11 : אבל אתה רשע מרושע כבר בגלגול הזה !!!
| בטוח שהקדוש ברוך הוא , |
יעניש גם אותך !! |
|
(23.10.07) |
|
|
|
24. תגובה ל-14 - גם בלי למחוק את מס' 11 ממילא שרפנו אותו כאן
| 11 הוא רוח רפאים , |
ועבר לעולם שכולו טוב |
|
(23.10.07) |
|
|
|
|
|
|
26. הכל טוב ויפה ומה עם מחירים??????בטח יקר מאוד
|
|
|
|
הבעייה של עוורים היא לא שהם עוורים, אלא שכל היתר רואים.
אני אסביר.
אלמלא שאר האנשים היו רואים, אם כל האנושות היתה עוורת (כמו שכל האנושות לא יכולה להתקיים ללא עזרים מיוחדים מתחת לפני המיים, למשל) אז היינו יוצרים אינטרנט אחר לגמרי, שלא מבוסס על ראייה.
לכן העוורים צריכים לקוות שיום אחד הרעלים הכימיים שאנחנו מייצרים וצורכים יהפכו את כל האנושות לעיוורת- ואז יהיה להם קל.
|
|
|
28. ומקליד הקלדה עיוורת (טוב, אם לא הוא אז מי?)... באמת מי?
|
|
|
29. מסכים עם סמדר ואף מוסיף
שלום, שמי רפי, עיוור מוחלט ומהנדס תוכנה במקצועי העובד בתחום ההייטק כבר שנים רבות. ראשית, ברצוני לשבח את ירון לייבוביצ' אישית על המקצועייות הרבה שהוא מגלה בתחום והערותי אינן נוגעות לו כלל. כפי שכבר ציינתי, אני מסכים לחלוטין לדבריה של סמדר. על המרכז לעיוור כאירגון גג של העיוורים חלה החובה להקפיד על אובייקטיביות הקפדה יתרה ולהציג את כל המגוון הקיים ולא רק מה ש"נוח להם". אך מעבר לכך המסר העיקרי שלי היא שמאחורי הכתבה חייב היה להיות מומחה עיוור בנושא ויש כאלה. זו היתה צריכה להיות מדיניות עקרונית של המרכז לעיוור ללא פשרות. מאוד נאה לדרוש ממעסיקים שיעסיקו עיוורים, מבוני אתרים שינגישו אתרים לעיוורים, אם האם נאה דורש גם נאה מקיים? הופעה של מומחה עיוור בכתבה כזאת היתה שווה אלףי מילים של הסברה על יכולתם של עיוורים להשתלב בחברה ועל הפתיחות שעל החברה לגלות כלפי עיוורים. איפה הפתיחות של המרכז לעיוור והגאווה על יכולתו להציג מומחה עיוור לתחום הטכנולוגיה, כמו גם לתחומים אחרים?
|
|
|
30. הסכמה והערה
| יעל אולמר , |
תל אביב |
|
(23.10.07) |
נפגשתי עם היוצר המקורי של הרעיון שבינתיים מומש בארצות נוספות. הוא בפרוש לא ביקש בפרוייקט הזה להמחיש חיים ללא עיוורון. כל מטרתו הייתה לטפל בתופעה של תקופתנו שהוא קרא לה זיהום חזותי. אנחנו כולנו קורבנות של הזיהום הזה. הפרסומת והמדיה מציפים אותנו בייצוגים חזותיים בעל כרחנו שמנוונים את חדותם של שאר החושים. כל מה שהוא רצה להמחיש זה שאם מנטרלים את ההשפעה של אותו זיהום חזותי מתחילים פתאום לשים לב לחוויות חושיות אחרות ואף ליהנות מהן כך שגם כשעברנו את המסלול נתחיל, כך הוא מקווה,לטפח ולהיות עירניים גם לחוויות חושיות נוספות.
| |