חדשות  דעות  מאמרים  עוד דעות
נקודת האל-חזור של חוק העישון
אורי פוגל
פורסם: 02.01.08, 07:55
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 271 תגובות ב-271 דיונים
1. אורי פוגל היקר !, אנחנו לא "מדינות אחרות" פה זה ישראל
דורון ,   חיפה   (02.01.08)
ומה שעולה מכך זה שמה שטוב לכל אדם אחר בעולם לא בהכרח טוב לישראלי. לכל אדם בעולם אין מאבטח בכל מקום ציבורי שהוא מגיע אליו ולכל אדם בעולם אין פיגועים ורקטות שעפות לו מעל הראש והוא צריך לחיות "כרגיל". אז אל תשווה את ישראל לשאר העולם ואל תכניס שטויות כמו בא למעשן לעשן עם הסטייק או בזמן שהוא צופה בסרט. גם למעשנים יש טיפל'ה זכויות, ו20% משטח הבילוי בעיר מסוימת לא יפגע באף אחד שלא מעשן. אז צא מהסרט ותכתוב על דברים עם עניין ואל תאסוף קומץ שטויות ותזרוק אותם בטור. אגב, נותנים אלטרנטיבות של 20% לציבור מעשנים ו80% לאלה שלא מעשנים אז שים לב לפרט הזה.
2. לפי הנימוקים שלך יש לאכוף גם כשרות בכל מקום ציבורי....
ג'ירולמו סבונרולה ,   פירנצה, איטליה   (02.01.08)
אתה קורא את מה שאתה כותב?
3. יש לי שאלה
מעשן בפאבים בלבד   (02.01.08)
אני יכול להבין את הלא מעשנים בפאבים, רוצים אוויר נקי, לא רוצים סירחון סיגריות וכו' וכו'... אבל אני לא מבין דבר אחד, מה אכפת לכם שיקימו פאבים למעשנים בלבד? אפשר יהיה לחלק את הפאבים בישראל לשניים, מעשנים ולא מעשנים. כל מי שחפצה נפשו בסיגריה וכוס בירה קרה ילך לפאב המעשנים, מי שרוצה לשתות בירה עם אוויר נקי מעישון ילך לפאב הלא מעשנים. כמובן שבכניסה לכל פאב יהיה שלט גדול המודיע אם זה פאב מעשן או לא. ומצדי שיתנו גם קנסות כבדים ביותר למעשנים בפאבים האסורים לעישון. תחשבו עלינו כמצורעים, פאבים למצורעים בלבד, בסדר?
4. לא גנבנו לא רצחנו ולא פשענו
המעשנת   (02.01.08)
בסך הכל התמכרנו לסיגריה. תפסיקו לנדות אותנו ולחוקק כל מיני חוקים נגדנו. תבינו!!! מי שמכור לסיגריה, זו כבר לא שאלה של בחירה. צבחינתו זה כמו שיהיה מקום בילוי ללא שירותים. אז תנו לנו את האפשרות שבמספר מקומות ספציפים נוןכל לקבל את הבילוי שלנו. מה כואב לכם??!?!? אז לא תלכו לבאר X אז מה? זה יהיה נניח באר אחד בכל רדיוס של כך וכל ק"מ, אז תלכו לבאר אחר ותנו גם לנו להנות. ולגבי הקופון הפוליטי- אורי פוגל, בינינו, מי הוא זה שגוזר קופון? ולא רקפוליטי אלא גם כלכלי. כל העמותה שלכם מושחתת מהיסוד. אם הייתם עמותה אמיתי לצורך שמירה על בריאות הציבור הייתם יודעים להתפשר הפאנטיות שלכם רק מוכיחה שהמטרות הן פוליטיות ויותר מכך- כלכליות באתם לגזור קופה על עסקים קטנים. תתבישו!!!!!!!
5. להפסיק את הרדיפה
ישראל ,   ישראל   (02.01.08)
את האיש הרע הזה שכתב את הכתבה ועומד כראש חץ בחזית המלחמה באנשים הטובים שרוצים לעשן צריך להכניס לאקווארים מבודד. צריך אולי לאפשר גם מקומות שאין מעשנים בהם אבל צריך וחשוב לאפשר לכל אדם לנהוג כרצונו. הרדיפה הזו כבר מזמן עברה את גבול הטעם הטוב ואני קורא לכל המעשנים להתעלם בגלוי מהחוקים הנוראיים הללו. מרד כזה יחזיר את השפיות. אם כולם ילחמו ברוע אולי יתנו לנו לחיות. וכן ראוי לתת אפשרות לעשן גם במסעדה על הסטייק וגם באוטובוס ובמטוס.
6. צביעות- כל המדינה הזאת מלאה בזהום
זמירה ,   תל אביב   (02.01.08)
צביעות, כל המדינה הזאת מזהמת ומזוהמת. האם הכותב מעלה על דעתו את הגזים הרעילים שעולים לאפו מידי יום יום או שמע הוא יאפי החי ביוקרה על חבל ארץ עשיר עם קינואה ואוכל אורגני יקר וספא? על הרידיניג הוא שמע? על שלטי החוצות שכבשו את נחלת הכלל הוא שמע? על חומות ההפרדה שהרסו את הסביבה של מדבר קדום וקסום הוא שמע? בטוח שכן אבל מה...מאוד נוח להיטפל למעשנים שרוצים בכיף לשבת בבוקר על בבית קפה עם משקה של בוקר וסיגריה ביד. הבדיחה העצובה הכי גדולה שהמעשנים מעשנים ברחוב מול מכבשי עשן שממילא נדחפים לאפו של הכותב ושכמותו ומתייחס בצורה של מילים "כדורבנות" אל המעשנים כאל "מצורעים", כאילו אין נזק סביבתי הרסני. אז כן להניח 20% מקומות ישיבה למעשנים ובמקביל לשלוח את הכותב והחברה שלו לכנסת לבדוק איך מונעים זהום ונזק סביבתי ואז הוא אפילו לא ירגיש את "השחטה" של כל אחד ואחת מאיתנו. לידעתך בכמה ארצות אירופאיות יש אזורי עישון ולך כנראה בא על אמריקה ועל ה"טרנדים שלה". ממני המעשנת בכיף ומברכת על החוק, אינשאאלה שיקרה בקרוב
7. ח"כים מושחתים, דואגים לאינטרסים אישיים כמובן!
חנוקה   (02.01.08)
8. סילוף ושטויות
כעסני ,   ת"א   (02.01.08)
אתה מדבר שטויות. מקום עבודה או אוטובוס הם מקומות ש"הכרחי" להיות בהם- אף אחד לא רוצה לכפות בהם עישון על הלא מעשנים. מקומות בילוי כולל מרפסות פתוחות או שולחנות מדרכה של בתי קפה הם כאלו שיש בהם בחירה. ילכו הלא מעשנים לבתי עסק שאין בהם עישון, וילכו המעשנים למקומות המיועדים להם. יטיבו הלא מעשנים לעשות וללכת ברגל- המעשנים החליטו בשבילם שזה יועיל לבריאות הלא מעשנים ויוריד את זיהום האויר של המכוניות, שהוא חמור ומזיק הרבה יותר מסיגריות. למה אתה חושב שיש לך הזכות או החוצפה לכפות על המעשנים את אורח חייך?
9. אתה רציני??? ממש דפוק
אבי מעושן ,   דרום   (02.01.08)
מר צדקן היקר מהיכן אתה שואב את הנתונים שלך? אני פשוט רוצה לדעת מי המכון לסקרים אשר מספק את המידע. אני מעשן ומרבית חברי מעשנים ועדיין לא שמעתי מהם תגובות כמו שאתה מציין. שאלה: האם אדם שעובד במפעל גילוון יכול לבקש ממעסיקו לא לנשום את האדים הרעילים? האם אדם שעובד בחברת חשמל יכול לאסור את עישון הערובות? כל אדם שבוחר לעבוד בכל מקום עושה זאת לאחר שיקוליו הוא ואם בפאב מסויים יותר לעשן הוא רשאי לבחור האם הוא מעוניין לעבוד בו. מה מפריע לך שפאבים מועדונים או מסעדות יתירו עישון בשטחם ובכך יגבילו את עצמם ללקוחות מעשנים? הרי אתה אומר ש 80% לא מעשנים (נתון שאינו נכון 70-75% זה הנתון העדכני) ועוד אחוז נכבד מקרב המעשנים תומכים באיסור העישון (תן לבעל העסק לעשות את השיקול הכלכלי ולאזרחים את השיקול הבריאותי) עם כל הצדקנות שלכם ויפי הנפש אתם צרכים להבין שישנו אחוז גם קטן שיהיה שמעוניינים לעשן באותם מקומות "מעודדי עישון" כמו פאבים ומועדונים ומסעדות. לגבי עישון בטיסות ובתי קולנוע כמובן שאני הייתי רוצה שיתאפשר לי לעשות כך אך בטיסה אני לא מאמין שתהיה חברה שתגביל טיסות למעשנים בלבד או בית קולנוע שיעשה זאת מאותם מניעים כלכליים, ויכול להיות שעם החוק יתיר זאת עדיין החברות או כל מקום אחר לא יתיר מסיבות כלכליות. טז תפסיקו עם "ההגנה" על הציבור ותנו לציבור החכם לעשות את הבחירות לבד. אנחנו יודים להגן על עצמנו ולשמור על בריאותנו. ובמילה אחת קצרה "חלאס"
10. דמגוג
יהושפט הרכבי   (02.01.08)
כמה בנאדם אחד יכול להיות דמגוג
11. את הכתבה הזו היית צריך לשמור במגירה
דידי המדהימה   (02.01.08)
12. הכותב צודק במאה אחוז. מרציאנו בושה לכנסת.
בן ,   חיפה   (02.01.08)
13. נעניש את בעלי העסקים כהוגן!
אם יחזירו את העישון ,   למקומות הבילוי   (02.01.08)
כדי שבעלי העסקים יבינו שקהל הלקוחות הלא-מעשן שלהם גדול יותר מהמעשנים, ושההפסד הגדול יותר יהיה אם אנחנו הלא-מעשנים לא נצא למקומות בילוי, אולי כדאי שאם יחזירו את העישון למקומות ציבוריים אנחנו "נשבות", ולא נבלה במקומות שמתירים עישון. ואז באמת הרווחים שלהם ירדו. והם יבינו שלהתיר עישון בשביל 20% מהאוכלוסיה זו שטות גמורה. עישון זו התמכרות, ולא צריכים לעודד אותה, בטח ובטח שלא על חשבון בריאותם של הלא מעשנים!
14. צודק 100%
(02.01.08)
נמאס מהעשן! מעשנים - תחנקו את עצמכם בדלת אמותיכם ולא בציבור!
15. עישון
ארנון פוגל ,   חיפה   (02.01.08)
אם האדונים הנכבדים הנדל ומרציאנו מעונינים להיתאבד זכותם לעשות כך אולם אנא לא על חשבוני (או על חשבון ראותיי)ובכלל נראה שמרציאנו מתחבר לכל חוק שהוא אנטי חוק ואנטי ציבורי(ראה התנגדותו לחוק השלטים)מעניין בשם מי הוא נשלח לכנסת?
16. לתת לכוחות השוק להכריע
א.א.   (02.01.08)
כל עוד העישון עצמו הוא חוקי (ואינני רואה כל אפשרות מעשית להפוך אותו לבלתי חוקי), הרי שתהייה דרישה לקיומם של מקומות בילוי בהם יהיה אפשר לעשן. אלא שקיום מקומות כאלו בעוד שבמקומות אחרים העישון אסור יהווה פגיעה בכל אותם עסקים בהם אוכפים את איסור העישון. אי-לכך יש ליצור מנגנון אשר יאזן בין השניים מחד וכן יתחשב בנזק שגורם העישון לעובדי המקום ולמבקריו, גם אם הם עושים זאת מרצונם. על-כן, יתקן המחוקק את החוק למניעת עישון ויכניס בו סעיפים, המאפשרים לבית עסק לקבל פטור מאכיפת איסור העישון בתנאים הבאים: א. הפטור יהיה לשנה אחת ובעל העסק ידרש לחדשו מדי שנה. ב. בעל העסק ישלם אגרת בריאות שנתית מיוחדת בגובה 10 אחוז ממחזור המכירות ועד מליון ש"ח בחודש, הנמוך מביניהם. בעל העסק לא יהיה זכאי להכיר בהוצאה זו לצרכי מס. ג. בעל העסק יחויב לרכוש על חשבונו עבור כל אחד מעובדיו ביטוח בריאות פרטי, הכולל כיסוי לכל התרופות והטיפולים המוכרים למחלות הסרטן למיניהן ולמחלות לב וכלי דם. בעל העסק לא יהיה זכאי להכיר בהוצאה זו לצרכי מס. ד. בעל עסק, אשר יתפס 3 פעמים או יותר במהלך שנה קלנדרית כאשר הוא אינו אוכף את איסור העישון בתחומי העסק שלו, יחשב הדבר כאילו הגיש בקשה לקבל פטור מאכיפת העישון בבית העסק לאותה שנה. בעל העסק יחוייב בתשלום כל הקנסות הנובעים מן העבירות שבהן נתפס וכן בכל האגרות האמורות כתוצאה מקבלת פטור מאכיפת איסור העישון. ה. הקנס בגין אי-אכיפת איסור עישון בבית עסק שלא קיבל פטור כאמור יועלה ויעמוד על 5000 ש"ח למקרה הראשון, 20 אלף ש"ח למקרה השני ומאה אלף ש"ח לכל מקרה נוסף באותה שנה קלנדרית. ו. בעל עסק שלא יעמוד בתשלומי האגרות או הקנסות האמורים, יוצא נגד העסק צו סגירה מנהלי ל-30 יום, במהלכם יוכל בעל העסק לשלם את חובותיו ולקבל אישור לפתיחתו המחודשת של העסק. לא עשה כן, יוצא לעסק צו סגירה קבוע. ז. בעל עסק, אשר יוכל להוכיח כי אדם או קבוצת אנשים עשנה בתחומי העסק למרות השילוט שהוצב כחוק ולמרות שהתבקשה על ידו או על ידי מי מעובדיו לחדול מכך ולמרות שהשירות לאותו אדם או קבוצת אנשים הופסק כאמור בחוק, יחולו כל הקנסות, האגרות ושאר הסנקציות שהוטלו על בעל העסק כתוצאה מכך על אותו מעשן או קבוצת מעשנים.
17. ו"במדינות אחרות" לא היו נותנים לך להביע את דעתך באתר חדשות
דורון מ1 ,   חיפה   (02.01.08)
18. ל-8 - מה עם אנשים שעובדים בפאבים
עובד בפאב ,   מרכז   (02.01.08)
מה עם אנשים שעובדים בפאבים ולא רוצים למות מסיגריות מה עליהם אההה
19. צודק
אבי ,   תל אביב   (02.01.08)
מעניין איך מרציאנו כול הזמן נגד הציבור ובעד בעלי ההון גם בעישונים וגם בשלטי החוצות הוא פשוט חושב שהם בחרו בו ואותם הוא מייצג ,בושה!
20. מסכים עם כל מילה של הכותב
גיא   (02.01.08)
21. מעשן סולידי
בניה ,   כ"ס   (02.01.08)
בדרך כלל אני בעד הירוקים,איכות הסביבה ,שימור אתרים,מיחזור פסולת ועוד כל מיני דברים שתורמים לאיכות החיים. אבל עד כאן !!! אני נגד עישון בצורה נחרצת במקומות ציבוריים שהם שרות הכרחי לציבור כמו אוטובוס מונית בנק סופר וכל מקום אחר שהציבור זקוק לו. כמובן גם בית קולנוע ותיאטרון שהם מקומות בילוי ותרבות מסוג מאוד מסויים. אבל ... דחילק !!!! פאב ??? מי שרוצה הולך , מי שלא רוצה שותה בבית. תנו לפאבים את הזכות לאפיין את עצמם וכל אזרח שווה זכויות יחליט איפה הוא יעבוד ואיפה הוא יבלה. הרדיפה האובססיבית של הלא מעשנים אותנו חוצה קוים אדומים. גם בעקבות החוק החדש,אם אתה יושב בפאב ושותה ולפתע מעשנים לידך ואתה מבקש להפסיק ולא מפסיקים ואין תמיכה מההנהלה אז אוקיי לך תתלונן. אבל להכנס לפאב ועוד לפני שהזמנת משקה ,או שבכלל לא התכוונת להזמין מתחילים לצעוק ולדרוש ולהתלונן על המעשנים. אז תנו לנו לעשן בשקט ובהנאה ואתם תעמדו עם הכוס בירה בחוץ, באויר הצח.
22. פופוליסט. זה שאתה לא מעשן ושונא את זה, לא הופך את זה לנחלת
(02.01.08)
הכלל, ווודאי לא של 80% מהאזרחים. גם המעשנים אזרחים - תנסה לזכור את זה.
23. מה אכפת לך בכלל אם פאב רוצה שכולם יעשנו!!
talkback   (02.01.08)
אם במקום שמחליטים שכולם יעשנו שם מה אכפת לך ? אל תהיה לי עכשיו לוחם חופש לזכויות היובדים כי אתה רחוק מזה וכבפאבים יפתרו אנשים אז תדבר למה נותני הטון הם המעשנים ברור כי הם אלה רוב בבלינים!! להזכירך שוב הפאב ללא עישון ניסגר כי אף אחד לא בא!!
24. ל-3 ולכל המעשנים המתוסכלים...
M ,   חיפה   (02.01.08)
נראה לכם הגיוני שמעשנים ייצאו לפאב אחד וכל השאר לפאבים אחרים?? ומה אם יש לי חברים מעשנים ואני רוצה לצאת איתם? כל התגובות הכועסות כאן הן של מעשנים שמעמידים בפניהם את האמת על העישון והם מבוהלים. אני עישנתי כמעט 15 שנה והפסקתי (בקושי רב!!) והדבר שהכי הפחיד אותי היה - מה עושים בפאב או בית קפה בלי לעשן?? אז תתפלאו... מתרגלים לזה ואפילו נהנים יותר! יורם מרציאנו כבר הוכיח לכולנו לא פעם שאין לו טיפת איי.קיו. אז לא הייתי ממהרת להקשיב לו....
25. תפסת טרנד כמו אגודה למלחמה בסרטן ! הון פוליטי וכספי !!
חייפ   (02.01.08)
26. אורי פוגל, הלוואי וכולם היו מחזיקים בדעותיך!!!
דלית   (02.01.08)
היינו בריאים ומאושרים יותר. אבל, כמו כל דבר אחר במדינה - גם בזה יש כפייה. כפייה עלינו, השואפים לבריאות ולאוויר נקי לסבול את מנהגיהם הלא נעימים והלא בריאים של האחרים.
27. מסכימה עם כל מילה!!
ישראלה ישראלי   (02.01.08)
מעשנים מספיק עם הפינוק! תעשנו בבית שלכם!
28. נראה איזה חבר כנסת יעיז להצביע בעד החוקים האלה
אחד   (02.01.08)
מרצינו זה הרי חבר כנסת גמור עם כל הפרשיות שלו, ולצבי הנדל יש את קהל המטורפים הקבוע. נראה אם חוץ משני אלה יש מישהו שיעיז להצביע בעד החוק הזה (ותודה לגלעד ארדן על חקיקת החוק).
29. לפני מספר שבועות שכרתי חדר במלון בלוס אנג'לס
(02.01.08)
שכידוע נלחמים שם ביד קשה מאוד בעישון, והיתה לי אפשרות לחדר מעשנים או לא. מדוע אי אפשר לעשות זאת גם עם בתי קפה ופאבים בישראל? מדוע לא ניתן לאזרחים הפשוטים זכות לבחור ?
30. תגובה ל-4 - לא גנבתם? לא רצחתם? לא פשעתם?
יניב רבל   (02.01.08)
לא גנבתם? מה נטל על כלכלת המשפחה שלך, האם לא עדיף לפנק את הילד שלך ביציאה לספארי ברמת גן? לקולנוע? צעצוע נחמד? גן טוב יותר? בית ספר טוב יותר? לא רצחתם? כל שאיפה של העשן המגעיל הזה פוגע בסביבה שמסביבכם עם נזק בריאותי חמור שגורם לעלייה המשמעותית בסיכויים ללקות בסרטן. מי שבסיכון הכי גבוה זה אתם המעשנים. לא פשעתם? הפשע הוא בכך שאתם מזיקים לבריאות הסביבה. בריאות הכלכלה של המדינה - אתם יוצרים יותר חולי סרטן כולל המעשנים עצמם אשר ביטוח הבריאות שלהם יקר יותר אז הם מעדיפים לבטל אותו מאשר להפסיק לעשן.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה