סביבה ומדע  בעלי חיים  חיות מחמד
"כלבי הנחייה מעניקים חירות לאדם העיוור"
ארז ארליכמן
פורסם: 30.04.08, 10:30
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות ב-39 דיונים
1. כל הכבוד לבובי!
דינה ,   נ"צ   (30.04.08)
2. מותר להיכנס עם סכין אבל לא עם כלב.
אב לחתול   (30.04.08)
הכלבים יותר מנומסים ומתורבתים מרבים מהאנשים שנתקלתי בהם באוטובוסים ובקניונים.
3. לאמץ את המבוגרים שפרשו???
קוקה ,   מרכז   (30.04.08)
עם כל הכבוד לעיוורים ואני רוכשת לכם כבוד נשמע נורא ואיום שכלבכם המשרת אתכם נאמנה שנים צריך לקראת זיקנה לחפש בית חדש..... רצוי מאוד שישאר אתכם.
4. מרכז מבורך שעושה עבודת קודש!!
אידית ,   תל אביב   (30.04.08)
5. להרחיב את הנגישות ולהשתמש יותר בכלבים
אין כמוני מקרוני   (30.04.08)
המון כלבים משוועים לבית חם, גם כלבים שאינם לברדורים יכולים לסייע המון לבעלי נכויות או מגבלות כלשהם (וגם לכל אחד מאיתנו ) ואני אומרת זאת מניסיוני ,התנדבות שאני עושה עם ילדים, מלבד האהבה ללא גבולות שהכלבים נותנים, הם יכולים להיות עזר רב, לדוגמא, ילד שאני מכירה בכיסא גלגלים, קבל כלב (בינוני ומעורב) ולימד אותו(בעצמו!!) "טריקים" שעוזרים לו בחיי היום-יום, אם נופל לילד משהו הכלב מרים ושם אותו על ברכי הילד, הכלב מכיר הרבה פקודות ("תביא שמיכה" "תביא את התיק" "תעיר את ***" וכו') . מדהים. לאמץ כלב זה לזכות בחבר אמיתי.
6. בהצלחה.נושא חשוב
GALIT   (30.04.08)
7. למגיבה מס' 3
משפחה אומנת לשעבר ,   חיפה   (30.04.08)
הרבה עיוורים לא לוקחים כלב כי הם פוחדים להתמודד עם טיפול בבע"ח - להאכיל, לטייל, לסרק, לקלח, לחסן, לטפל. הכלב נותן המון, אבל הוא גם דורש הרבה חזרה. כשהכלב פנסיונר זה קשה הרבה יותר, הוא "מרטיב במכנסיים", חולה כל הזמן. האם את מצפה מעיוור לטפל גם בכלב החדש שלו וגם בכלב הישן? הרבה רואים לא היו יכולם לעשות את זה, אז בפרט עיוור. מזל שיש אנשים שבמקום לבקר את האנשים האלו, שגם נותנים המון לכלבים, ולא רק מקבלים מהם, בוחרים להעניק לכלב בית חם נוסף לעת פנסיה. דרך אגב, הרבה פעמים זאת אותה משפחה שגידלה אותו כגור, וזאת סגירת מעגל נפלאה. אנחנו מקווים לקבל את וולטר חזרה עוד 9 שנים לפנסיה. אנחנו מקווים שגם את תבחרי לגדל גור או קשיש בעתיד.
8. יש לי 4 כלבים ו4 חתולים מספיק לך???
קוקה ,   מרכז   (30.04.08)
לידיעתך אני סועדת כלב בן 16.5 שנמצא איתי מהיותו בן חודש בנוסף ברשותי האסקית שננטשה לפני 11 שנים פיטבולית שננטשה גם היא ועוד 4 חתולי רחוב אה...ואני גם אם לשני ילדים והיו תקופות שגם אוכל ומקום לגור לא היה לנו...זה גם קשה אבל לעולם לא עברה בי המחשבה למסור את אף אחד מהכלבים שלי. ושוב אני לא שופטת רק מביעה דיעה.
9. כלבים יקרים, אנחנו איתכם...
sula   (30.04.08)
אני ובני משפחתי בעלי כלב (שנאסף מכלביה) אמצנו לנו מדיניות "איפה שלא מקבלים אותנו עם הכלב שלנו אנחנו מחרימים אותם" כמו מסעדות או כל מקום ציבורי אחר וכו;
10. למגיבה מס' 7
רונית ,   רמת גן   (30.04.08)
'סגירת המעגל' שאת מתארת - נשמעת נפלא. אבל משום מה חוששני שמשפחות לפחות חלקן מעדיפות גורים מאשר אימוץ כלבים קשישים. עצוב באמת שיש לחפש מקום לכלב הקשיש לאחר שכבר 'עשה את שלו'. הייתי מצפה ממשפחת העיוור - שהכלב במשך שנים הקל עליהם בכך שתרם לעיוור את ההעצמאות - שתיקח אחריות עליו כבן משפחה (בן מאוד מסור...) ותאמץ אותו עם כל המשתמע מכך...
11. אין על כלבים בעולם הזה, אין!
שלולית ,   תה לביב   (30.04.08)
כמה חום וכמה אהבה אפשר לקבל מיצור פרוותי ומסור, שלא לדבר על עזרה של ממש כמו במקרה של כלבי הנחייה. מפתיע אותי שישנם מקומות שעדיין לא מוכנים להכניס כלבי נחייה לשטחם, בעיקר משום שמדובר בבעל חיים ממושמע ומחונך מאין כמוהו. שיצאו כבר מהחושך, האנשים האלה...
12. תגובה נוספת ל 3
איתי ,   חולון   (30.04.08)
אני מצטער, אך לא יכולתי לעצור את עצמי. הבורות והצד האגואיסטי שבך פורץ החוצה. תפקידו של הכלב הוא לשמש עזר לאדם שהינו מוגבל, ובמקרה זה עיוור. נשמע לך הגיוני שאדם כזה יכול לטפל בכלב נוסף, בנוסף לקשיים היומיומיים שעוברים עליו. כל הכבוד לכל מי שמגדל כלבים למטרה זו, וכל הכבוד למי שיכול להמשיך לגדלם לאחר הפרישה מתפקיד זה. ועוד נתון, כבדרך אגב, כלבים מסוג זה חיים בממצוע עד גיל 12-14. כאשר כלבים מעורבים חיים אפילו יותר (כמובן הכל יחסי). וכלב בן10 למרות גילו, כאשר יש בו שמחת חיים - הוא יתן את כל האהבה שבעולמו לבעליו, ישנים או חדשים.
13. ל-12 אתה אפס מתנשא וחסר רגישות
לא טוקבקיסט   (30.04.08)
מושג הנאמנות בעיניך הוא חד צדדי הא?? מהכלב מצופה לתת את כל נאמנותו ומסירותו למען נוחיות העיוור שלו, אבל לא מגיעה גם לו נאמנות והכרת תודה לעת זיקנה?? בעיניך כלב הנחיה זה סתם כלי עזר שמחליפים שקצת התיישן.. לידיעתך ,זו לא בעיה כזו גדולה לטפל בכלב נחיה קשיש.. "אל תשליכני לעת זיקנה ככלות כוחי אל תעזבני".. המוסר הזה לא קיים לגביך.. אני לא מאחל לך שבני משפחתך (אם יש לך)יפנו גם לך עורף כשכבר לא תהיה שווה הרבה.... אבל עם עולם הערכים שלך ? לך תדע .. אולי דווקא זה יתכן אם כך הנחלת להם.
14. אנחנו איתכם
אוהב כלבים ,   וגם עיוורים   (30.04.08)
15. הכלבים האלה נראים כל-כך נהדרים שקל להתאהב בהם
(30.04.08)
עלובים חיי הכלב. הם רבים כל כך, ולא רק כלבי הנחייה, עד שאין מי שאמץ אותם ואין להם זכות לחיות את חייהם מבלי שזריקת ההרדמה תאיים עליהם. העולם הזה מלא מצוקות שאין להן פתרון.
16. למגיבה 8
X ,   Y   (30.04.08)
החיים שאת מתארת לא מביעים טוב לב אלא דווקא חוסר ארגון פיננסי. לחיות בלי בית אבל עם 8 חיות מחמד? עם כל הכבוד, סדר העדיפויות שלך נראה לי שגוי
17. פרס ישראל למפעל המבורך של בית עובד !!!
יגאל ,   ירושלים   (30.04.08)
בעקשנות ובאורך רוח הוקם מרכז לתפארת של אימון כלבים למטרה נעלית, עזרה לזולת. מגיע לזוג המנהל פרס ישראל !!!
18. אנשים לא מבינים
אני   (30.04.08)
לאמץ כלב בוגר ומחונך זה הרבה יותר טוב פעמים רבות מלאמץ גור... לצערי, אנשים מתלהבים בהתחלה מהגור הפרוותי, אבל אח"כ לא מוצאים את הידיים והרגליים כי הוא עושה את הצרכים בבית ומכרסם דברים.... אם אין לכם ניסיון עם גורים והרבה זמן וסבלנות תקחו כלבים בוגרים- תאמינו לי זה ישתלם לכם--זה כמו להיות סבא וסבתא המון אהבה , ופחות כאב ראש... ולעיוורים- שתצליחו אתם צודקים!!!
19. ל-12 איזה מזל שאתה כאן כדי להגדיר
קוקה ,   מרכז   (30.04.08)
לנו את תפקידו של הכלב. ולפי איך שאתה מתאר זאת הכושי עשה את שלו הכושי יכול ללכת. נהדר. אז אתה תחנך ת'ילדים שלך לנצל את החלש ואני אשאר עם הבורות והאגואיסטיות שלי.
20. ודבר נוסף לי אליך המגיב 12
קוקה ,   מרכז   (30.04.08)
כשמוסרים כלב בן 10 ולא משנה מאיזה סיבה כי תאמין לי שכלב נחיה לא מבין שמוסרים אותו כי הוא צריך לפרוש, מקבל את זה כנטישה לכל דבר, ולא רק ששמחת חייו נמוגה הוא אף נכנס לדיכאון ולפעמים מת מצער. אבל שטויות העיקר שבני האדם מרוצים והשיגו את שלהם. ואתה עוד מעיז לדבר על אגואיזם....
21. ל-12 - 3 אנוכית ?? אתה מקשיב לעצמך?
(30.04.08)
היא אומרת שזה לא בסדר לדעתה שמשפחות נוטשות כלבי נחייה לעת זקנה ולדעתה צריך לטפל בהם גם אחרי שהם מסוגלים לתרום, בנוסף היא בעצמה מגדלת מספר כלבים. היא דווקא אומרת שלמרות הקשים יש לדאוג לכלבים בשנותיהם האחרונות, במיוחד לאור העזרה הרבה שהציעו, וגם מכיוון שכלב כבר נהיה בן משפחה ולא סתם "עשית את שלך, אתה יכול ללכת" ואתה קורא לה אנוכית?
22. מגיבה מס' 3 - את קצת לא בסדר אהה?
חוני   (30.04.08)
23. הכושי עשה את שלו....
יעל ,   צפון   (30.04.08)
אני מסכימה לחלוטין עם מס' 3. עם כל הכבוד לעיוורים, לא מספיק שמשתמשים בכלבים המדהימים האלו ככלי, העבודה שהם עושים היא קשה ביותר - תחשבו, מי מכם היה רוצה להתרוצץ ברחובות בכל מזג אויר בלי שמתחשבים בצרכים הבסיסיים שלו ? אז בסוף גם "נפטרים" מהם ומוסרים אותם ? אני מאמינה שאותן משפחות שמאמצות את הפנסיונרים עושות זאת באהבה מוחלטת, בזה אין לי ספק, אבל העובדה שאותם עיוורים מוסרים את הכלב ששירת אותם רק משום שכבר אין בו תועלת, היא מעציבה מאד. זה מזכיר לי במשהו גם את היחס בחברה כלפי פנסיונרים על שתיים - הם עשו את שלהם וכעת כבר לא זקוקים להם....ממליצה בחום לקרוא את ספרו של שמעון ענתבי - "האיש של הכלבה הלבנה", ספר מדהים שמעלה את הדילמה הזו. המחבר המשיך לגדל בביתו את הכלבות גם לאחר שפרשו לגמלאות....כן יירבו !
24. אמת בפרסום
תושב רמת-גן ,   רמת גן   (30.04.08)
בתור עד ראיה להפגנה הייתי רוצה למחות על הכותרת "מאות משתתפים" להערכתי בהפגנה לא נכחו יותר מ-50 איש. הנושא אומנם חשוב, אך הייתי מצפה לסיקור ישר והגון
25. כלב נחיה
וודי אלן   (30.04.08)
...אחרי כל כך הרבה "בליינד-דייטס" שהיו לי, לא מגיע גם לי כלב נחיה?
26. תגובה למספר 12 ו-3
אתי ,   קריית גת   (30.04.08)
מספר 12 מי שלא בסיידר פה זה אתה..אתה מקשיב למה שאתה אומר?!?! כלב זה חיה(בן אדם) לכל דבר וצריך לטפל בו כשהוא ובייחוד שהוא מבוגר.. כהוקרה על כל מה שהוא עשה למען העיוור.. זה עצוב בכלל שאתה חושב ככה ואני מאוד מקווה שלא תלמד את הילדים שלך להיות כאלה אגואיסטים ומגעילים!!! למספר -3 את צודקת!!!!!!! אסןור לזנוח כלב שנתן כ"כ הרבה מעצמו רק כי הוא זקן זה פשע!!!!!!!!
27. לא יודעת, נשמע רע כל להשתמש ולזרוק הזה.
עמוס ,   תל אביב   (01.05.08)
החלק הזה בכתבה הרס את כל האידיליה שהצטיירה ביחסים בין האדם העיוור לכלבו.
28. פעם היו פינות עישון
דנה   (01.05.08)
היום אסור לעשן במקומות ציבוריים אז שיהפכו את המקומות עישון במקומות ציבוריים למקומות ישיבה לעיוורים בעלי כלבי נחייה מה כל הרעש? כמה פעמים קרה לנו שנכנסנו למסעדה לדוגמה ושאלו אותנו אם אנו מעשנים וכשהתשובה שלנו היתה כן אז סידרו לנו מקום במקומות עם עישון? למה לא יכולים לעשות ככה גם לבעלי הנכויות ???
29.  כלבי נחיה
יומטוב ,   כרמיאל   (01.05.08)
יש לי כלב כזה אני מבקש לכל משיכול ליתרוםלעמותה ולבית ספר לכלבי נחייה שנימצא בקיבוץ סאסא בהדרכתו של יוני לנקרי או לאמץ את המלאכים על ארבע.
30. כל הכבוד למאלפים אנא היכנסו
חנה ,   יבנה   (01.05.08)
אני גרה ביבנה ומול ביתי מאלפים את הכלבית הנפלאים , כל הכבוד והערצה למאלפי הכלבים, אתם עושים עבודת קודש פשוט מדהים כיף לראות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה