יהדות  מגזין  עיון
הפרדה. כי העולם התקדם
הרב שמואל אליהו
פורסם: 10.07.08, 13:31
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 158 תגובות ב-158 דיונים
1. הפרדה בבני עקיבא
טופסי ,   קפריסין   (10.07.08)
כבר הערתי שהרבה זיווגים של גדולי תורה נעשו בבני עקיבא המעורב. היה בכך ברכה לכולם. כיום בשל הגישה החרדלית גדלים מספרי הגירושין עקב אי הכרות עם בת הזוג או דרכי התנהגות עם המין השני, שלא לדבר על רעות חולות אחרות. הרב אליהו העולם מתקדם אך לא בכיוון שאתה מצביע עליו. אתה וחבריך מתקדמים לאחור לימי הביניים או יותר מדויק לכיוון האיסלם הקיצוני. עלינו כציונים דתיים לקום ולהקיא את החרדלים מתוכנו. סוד קיום העולם הוא ביסי בנים בנות. החרדלים רוצים להביא לקץ העולם. הקב"ה יצילנו מידם
2. הבנות שלנו
לאה   (10.07.08)
לפחות הבנות שלנו ישארו בתולות עד לתחונה!! חחחחחחחחחח
3. הרב אליהו שלי"טא תמשיך כך!!
יעל ,   חיפה   (10.07.08)
לענות בנועם ויופי לכל הקטנים שמתחבאים מאחורי התגובות, שנמשיך לשמוע את קול תורתך ותורת אביך בעם ישראל, הקדושה תנצח! חרדית לאומית זה לא מילת גנאי!
4. דעתי בנושא זה ... לשיקולכם !!!
הלל אלקבץ , צפת   (10.07.08)
א. אמר הכותב: "אל תנסו להחזיר את החיים אחורה. העולם לא קופא על שמריו, זה לא ילך. מה שהיה פעם זה לא מה שיש היום". אני חייב לציין שכל פעם שאני שומע טיעון שכזה אני מחייך וצוחק. חס וחלילה וחס ושלום, לא בגלל שאני טוען שדברי הרב אלו דברי שטות. זה פשוט נראה לי כל כך משעשע לראות איך כל צד במאבק משתמש בדיוק באותם טיעונים כנגד הצד השני, וכל צד בטוח שטיעונים אלה מכריעים את הכף. אתם יודעים כמה פעמים בחיי שמעתי חילונים שטוענים שיש לבטל תורה ומצוות בגלל ש - "אל תנסו להחזיר את החיים אחורה. העולם לא קופא על שמריו, זה לא ילך. מה שהיה פעם זה לא מה שיש היום". רוצים דוגמא נוספת למה זה דומה? לכך שהדתיים הרבה פעמים (לצערי) מסתכלים על החילונים כרודפי שמלות תאבי מין שכל מה שמעניין אותם זה סקס, ולא צריך להביא הרבה דוגמאות למה הדתיים חושבים כך. (פעם אחת אפילו מצאתי באינטרנט פורום בוגדים-בוגדות). מצד שני, אני בטוח שיהיו פה כמה טוקבקים שיחשבו שדווקא הדתיים הם אלו שרודפי שמלות ותאבי מין, לכן יש כלכ ך הרבה הפרדה בין נשים לגברים. כלומר - אם הפתרון אינו סירוס, אז לפחות נפריד אותם מהבנות כמה שיותר ... נו טוב, זה משעשע אותי כל העסק ... ב. אם כן מה הסיבה להפרדה? נאמר בתורה: "ושמרתם את משמרתי". ומפי השמועה קיבלנו, שכוונת הפסוק היא: 'עשו משמרת למשמרתי', כלומר - אם ראיתם צורך לעשות סייג לתורה במהלך הדורות, עשו זאת, ואין זה משום 'בל תוסיף'. וכאשר אמרתי 'מפי השמועה', כוונתי - על פי תורה שבעל פה שקיבלנו בסיני בצמוד לתורה שבכתב. ואם פוסקי ההלכה במהלך הדורות וגם היום החליטו שיש לאסור על עירוב גברים ונשים בכל אירוע ציבורי-חברתי, אנו מצווים מדאורייתא לשמוע להם ולקבל זאת על עצמנו. זו הסיבה העיקרית להצדקת ההפרדה, לפחות מבחינתי. באהבת ישראל , ה"א.
5. כל הכבוד !
שמוליק ,   רמת גן   (10.07.08)
ישר כוח כבוד הרב ! (חוזר בתשובה שמחפש את הדרך הנכונה להתקרב לה' יתברך)
6. גם מבחינה פסיכולוגית הפרדה בגיל ההתבגרות מסייעת לשלמות נפשית
אילנה לוי*~*~*~*בס"ד ,   אכן,הנוער חכם מהוריו   (10.07.08)
בני הנוער הנמצאים בעירוב וגם לומדים בעירוב, איזה תסכולים ותסבוכים יש להם, במקום להתרכז בלימודים, הם כבר מבינים שהם לא מלכים כמו שההורים שלהם חשבו והם כבר לא העיקר, ויש כבר מלך הכיתה ומלכת הכיתה והם נשארו מאחור לנצח וכל פגיעה כזו היא פגיעה קשה כי זה גיל שכל דבר שקורה להם נראה להם שזה יהיה לנצח והם עוד לא מבינים שהכל עובר. וכך הנערים והנערות עסוקים למשוך תשומת לב של המין השני כי אוי ואבוי אם יחשבו שהם חנונים לנצח ולזה הם נולדו? ושהם לא מושכים וזה נטבע להם בנפש וגם גורם לערעור נפשי חזק לרבים. ומי כבר מרוכז בלימודים במצב נפשי כזה? גם מחקרים חילונים הראו כשנערים ונערות לומדים בהפרדה, טוב להם יותר והם מרוכזים בלימודים יותר. וזה מהבחינה הכללית בכלל. ומהבחינה הדתית ידוע לנו את הסכנה להיות הגברים בעירוב עם נשים, זה סכנה לגברים לא לנשים. ונאמר בפרשת יקהל (סולם ז') שמשה רבנו היה הראשון שהבחין כשהוא הקהיל את עם ישראל יחד, היו רבים מהגברים מתים וסתם ואז בקש מהם לבוא בנפרד מהנשים. ואת הטעם מגלים לנו בתורת הסוד (מדרש רות הסולם ז') וזה נשמע נורא, את הטעם האמיתי כתבתי פה פעם, זה לא קל לשמוע למי שאין את הכלים הרוחניים להבין את סודות התורה, זה לבד יכול לערער אותו נפשית. גבר ההולך בין שתי נשים (שלא אשתו או אמו או ביתו אחת מהן), ממש מסתכן, בעין הרע, באיבוד כל רכושו ובמקרים רבים במוות. רק תיקון מיוחד של רב מקובל יכול לבטל מעליו גזירה רעה. אספר לכם סיפור אמיתי. אדם אחד בוגר שהוא די מאמין מכר שלי ממשפחה דתית, אבל הוא יותר חילוני מאשר דתי, לא רצה להאמין לסיפור הזה שאסור ללכת בין שתי נשים וכמה שהזהרתי אותו הוא צחק ועשה דווקא. אחרי כמה זמן שכחתי מהסיפור אבל הגיע אלי סיפור אחר. הוא הרגיש תקופה מסויימת אחרי זמן מה, רע מאד וחש שהוא הולך ונגמר והוא פגש את הרב דניאל זר שליט"א שהוא רב די גדול ונותן שיעורים בקבלה ותורה, ופגש בבחור הזה וראה אותו במקרה ונבהל מפניו ואמר לו דחוף תבוא אלי. והבחור הזה נסע אליו והרב אמר לו שיש עליו גזירת מוות והוא חייב לעשות לו תיקון, ואני לא יודעת מה התיקון שעשה לו, אבל אחרי תקופה הבחור הזה בא וספר לי את הסיפור שהרב הזה ממש הציל אותו ממוות. ואז נזכרתי באירוע שהוא עשה דווקא והזכרתי לו את הענין, אבל מסתבר שהוא בעצמו זכר את זה לבד והבין שהסתכן ממש. לכן, אתם רואים כמה בחורים צעירים ואנשים צעירים וגם בוגרים הולכים בטרם זמנם גם בתאונות גם במחלות וזו גזירה שפעמים הם גרמו לעצמם באופן לא מודע, כי התורה תורת חיים והמצוות דרך חיים להצלה. בני הנוער היום חכמים יותר מהוריהם, גם לרבים יש אינטרנט ושומעים שיעורי תורה ודברי גולשים במקרים רבים המספרים על חשיבות לימוד התורה לעומק שזה מציל חיים ובצדק. הפרדה חובה בכל המגזרים גם החילונים, כדי להציל את הילדים מפגיעה נפשית של תחרות בין המינים כבר בגיל צעיר כשהילד שלכם עדיין לא מוכן לזה ויכול להיפגע קשה. וגם לבוגרים ואפילו לחילונים ההפרדה הוא חובה, כי לרבים אין זוגיות, או התגרשו או התאלמנו או סתם לבד ובאירועים הם נמצאים לבד וזה ממש לא נעים בעוד אחרים נמצאים בזוגיות, לכן ההפרדה הזו היא גם פסיכולוגית עוזרת לאנשים שהם לבד לא להרגיש רע כשמולם זוגות זוגות מאושרים במקרים רבים או לא. אגב רבים מהחילונים בגיל ההתבגרות מתמוטטים נפשית בגיל צעיר, במיוחד הרגישים, כי לא עומדים בעומס התחרות ביחד עם בחינות הבגרות והרוע של בני נוער שאוהבים לפגוע בחלש דווקא. ותחשבו על זה ותראו כמה חכמים רבותינו.
7. מהי חרדלית?
דודי ,   פ"ת   (10.07.08)
חרדלית על פי התלמוד הם מי גשמים היורדים במדרון. אמרת שהעולם מתקדם ולכן יש לעשות הפרדה? אני חושש שאנו מחליקים במדרון ואנו עלולים להשטף במים הזידונים הללו.
8. תשומת ליבו של שמואל אליהו מופנית לכתבה "חרד"ל חדל!" שפורסמה
יהודי   (10.07.08)
כאן אמש. אתה חרד"לניק שמנסה לכפות את דעותיך החרדיות על הציבור הדתי לאומי ולשנות בהתאם את תנועת בני עקיבא. כל ההבדל ביניכם לבין החרדים מסתכם בכך שאתם [בניגוד לחרדים] הנכם אוהבי ארץ ישראל. אך בדיוק כמו החרדים, אתם אינכם אוהבי עם ישראל, אתם אוהבים אך ורק את עצמכם ואת הדומים לכם, אתם גורמים לפילוג עם ישראל ואתם מוציאים את דיבת היהדות רעה. כמו החרדים אתם סבורים שרק אתם "יהודים" אמיתיים ובטוחים שה' מינה אותכם לייצג אותו ולכפות על אחרים את פרשנותכם לכתבי הקודש. בפנאטיות שלכם, אתם גורמים לקרע בעם ומרחיקים רבים מהדת הכל כך יפה שלנו.
9. אליהו דורש נסיגה לעבר, מכיוון ש"העולם התקדם" ?!?!
כך על פי עדותו שלו ,   ובמילותיו שלו!   (10.07.08)
מר שמואל אליהו, זו תקטיקה מקובלת אצל מי שאינו בטוח בצדקת דרכו וחושש שעיני "חסידיו" יאורו.
10. רבנים כדוגמת שמואל אליהו אשמים בכך שהעם היהודי הולך ונכחד.
האדם החושב ,   העולם הנאור   (10.07.08)
לפני 2000 שנה כל המאמינים המונותאיסטים בעולם היו יהודים ואילו כיום מהווה העם היהודי פחות מ- 1% מכלל המאמינים המונותאיסטים בכל העולם. במהלך אותם 2000 שנים שלטה ביהדות האותודוקסיה החרדית, שלטון ללא מיצרים!
11. עדיין הסרוגיות בהשקפתה מתבטלת בפני
איציק ,   עצמונה   (10.07.08)
החילוניות,אך מכנה זאת בשם אחר: השפעה. דא עקא,מי המשפיע ומי המושפע?
12. לרב אליהו - אתה(!) "מחזיר את החיים אחורה", לא אותם אם דתיה
יהודי חושב ,   ישראל   (10.07.08)
לאומית שמסרבת לחיות על פי הפנאטיות שלך. אתה מרחיק, היא מקרבת! אתה חי לפני 2000 שנים, היא חיה במאה העשרים ואחת. אתה חי בגטו בגלות, היא חיה בארץ ישראל. אתה מעיד על עצמך שאתה מנוע מלשנות דבר [= מנוע מחשיבה עצמאית], היא עומדת על זכותה "לחשוב"! כי במה מותר האדם מן הבהמה? שבניגוד לכל שאר בעלי החיים, מוח האדם הינו היחידי שמסוגל לחשוב ולתכנן. כל שאר בעלי החיים פועלים על פי אינסטינקטים, או שמצייתים ציות עוור ל"רועה".
13. לך עם הדעות שלך עד הסוף.
אילת   (10.07.08)
כל כך הרבה הנחות שגויות במאמר אחד. מתאים לרב אליהו. לפי מה שהוא אומר שכל התקדמות דתית היא טובה הוא צריך להיות שמח נורא על מה שקורה היום באירן. הוא גם מניח שיצר הרע יש בחברה המעורבת. יש לי חדשות בשבילו על כמות היצר הרע בחברה החרדית. שרק ישאל את עצמו למה יש כל כך הרבה אזהרות במקוואות לגברים על הבאת ילדים ויבין עד כמה שההנחות שלא לא עומדות במבחן המציאות. אם הוא נותן אמון בילדים, שידע לו שבאמת חלק מהילדים רוצים נפרד אולם הרוב מבינים בישרות הטבעית שלהם שיש בנים ויש בנות ויש יחסים ביניהם ויש צניעות ביניהם – שיתן בהם אמון. אם הוא חושב שיש לו הוכחה שחיי המשפחה של מי שחי בחברה נפרדת ואין לו אקסים לשיטתו יש לי חדשות בשבילו. שיבדוק את כמות הגירושין בחברה זו ואז שידבר. זה שהוא נפגש פעם עם סניף כזה – נגיד אני מאמינה לו. אבל שיהיה עקבי עד הסוף וכשהוא ייפגש עם סניף שלא רוצה ככה שיתמוך באותה התלהבות. אם הוא רוצה לחזור לעמדת הרב קוק – בבקשה. אבל נראה אותו הולך עד הסוף עם עמדת הרב קוק וגם לא מרשה לנשים להצביע בבחירות. אז נראה שהוא איש ישר באמת. מי שמצטט את הרב קוק כשנוח לו ולא כשלא נוח לו – הוא לא איש ישר.
14. ל,8 ,9 10-בדיוק עליכם יעל
תהילה ,   ירושלים   (10.07.08)
בתגובה 3 כתבה. תתביישו לכם לקרוא לרב בישראל בשמו הפרטי, דתיים עלק...
15. הרב מרדכי אליהו מבקשים את הסיוע שלך להפגיש את כל הרבנים יחד
אילנה לוי*~*~*~בס"ד ,   מפגש תורני חשוב!   (10.07.08)
כב' הרב שמואל אליהו, מבקשים את הסיוע שלך לאחד את כל גדולי ישראל בתורה מכל המגזרים למפגש לאיחוד תורני ולא פוליטי בכלל. בעזרת השם נקווה לשמוע שהרב מרדכי צמח שליט"א הבריא לגמרי ויוכל להשתתף במפגש כזה אתך. יוזמים אותו דווקא רבנים מהציונות הדתית ועוד אחרים כדי להיפגש ביחד עם אביך וכן עם הרב עובדיה יוסף שליט"א והרב אליישיב ועוד רבנים ורק לדברי תורה ואיחוד בלי פוליטיקה בכלל כנאמר. כי פולטיקה זה מפלגות פלגנות פלגים, ואנחנו מדברים על איחוד תורני. אנחנו מאמינים שמפגש כזה ולו רק לדברי תורה באיחוד ישבר את הס"מ שהשתלט עלינו בכל אושיות השלטון בארץ ולבני תורה, אין חיים יותר ממש בארץ הזאת, רק סבל וייסורים ומנסים לשרוד איך שהוא. תודה.
16. להלל - שקלתי את דבריך...
דודי ,   פ"ת   (10.07.08)
נהניתי מדבריך הציניים על דברי הרב שמכיון שהעולם מתקדם קדימה אנו חייבי ם לצעוד איתו אל תוך החושך והערפל. אך לא אהבתי את חלק ב' אכן ושמרתם את משמרתי - עשו משמרת למשמרתי - כלל גדול בתורה. ראינו איך הרב הראשי והדיין הרב יונה מצגר שמר על המשמרת בסיבילה שבספרד. וכיצד הוא קיים "כנפי יונה נחפה בכסף ואברותיה בירקרק חרוץ" (תהלים ס"ח י"ד) בזמן של"כסף הירקרק" עוד היה ערך.. האם עשית משמרת למשמרת כאשר למדת באוניברסיטה עם סטודנטיות באולם הרצאות אחד? כאשר אני הייתי בבני עקיבא לא היתה הפרדה גורפת כזו, רק פעולות נפרדות בחברייא א'. והיו חברויות שאף הסתיימו בנישואין. למה לא? למה מה קרה?
17. כחילוני גמור..
לא גורנישט ,   ישיבה של מטה   (10.07.08)
אני לא רוצה להתערב במה שקורה בסניף של תנועה דתית שאין לי שום זיקה אליה. שיפרידו בין בנים לבנות ובין גבוהים לנמוכים מצידי. רק שאלה אחת יש לי לרב הנכבד : נניח שהמצב היה הפוך וצעירי בני עקיבא היו מחליטים שעדיף דווקא סניף מעורב, ריקודים מעורבים ו(אוי וי זמיר) שאין שום רע באיזו התנסות מינית לפני הנישואין כדי להגיע מוכן. האם גם אז היה הרב קורא לזה 'הליכה קדימה' ?
18. לה"א... לשיקול דעתך (אם עדיין יש לך שיקול דעת)
בעל הבית ,   ישיבה של מטה   (10.07.08)
פעם הייתה הפרדה בין מושגים. יכולנו לומר דאורייתא על מה שנצטוינו בסיני, ו"מדרבנן" על מה שהוסיפו חכמים. היום יש ערבוב מושגים: "אם חכמים גזרו - אז מצווה מדאורייתא להקשיב להם". הרי גם אם היו הרבנים ציניקנים כוחניים, הם היו מחוקקים מצוות-על כמו "לא תסורו - אפילו יאמרו לך על שמאל שהוא ימין.." וכו'. כך שבעצם קבלת האמירות הללו ומתוכן קבלת דברי רבנן כמצוות דאורייתא - זו קבלת מרות הרבנים - ואין לה קשר עם קבלת מרות אלהים. אתה מקבל את דבריהם משום שהם מצווים עליך לקבל את דבריהם... זה טיעון מעגלי!! במיוחד למי שלמד גמרא הדבר ברור: רבות מן ההלכות הנוהגות היום לא היו מוכרות לדורות מוקדמים!! אין מסורת אחידה, והראיה לכך היא שכל הדיון התלמודי בנוי על עימות בין מקורות סותרים, וחיבורם בתפרים גסים זה לזה, כאילו הם אינם סותרים אלא יש ביניהם חילוק, ששיייך למקרה, שגם על המאדים היה נראה מוזר... האורתודוקסיה היא לא אמונה באלהים, שהלך לאיבוד בכל הטקסטים הרבניים, אלא אמונה ברבנים עצמם, ובסמכות שהם העניקו לעצמם.
19. הרעות החולות של החינוך הנפרד
ג'ון סמית' ,   ירושלים   (10.07.08)
אני גדלתי בתנועת נוער נפרדת (עזרא)ובחינוך נפרד. אני מודה - זה דפק לי את המוח! העמיסו על המפגש עם הבנות כל כך הרבה משמעות מינית שכיום - קשה מאוד להשתחרר מזה. ראיתי בנים שלא ידעו על מה לדבר עם בנות, כי מבחינתם בנות זה לא בני אדם אלא ליליות טורפות, וסירנות הקוראות לך להתרסק על השרטונים... זה לא נכון ולא טבעי. על העולם להתקדם מעבר לזה.
20. העיסוק האובססי ב"צניעות" הוא כלל לא צנוע.
יהודה   (10.07.08)
יש כאן זהות מוחלטת לעיסוק האובססי בסקס אצל חילונים רבים. אלו ואלו כל הזמן עסוקים בזה. הדתיים פוחדים ופוחדים לקבל את מיניותם המבורכת. ואלו לא מפסיקים להסתכל על העולם רק דרך עיניים מיניות. אין קדושה באי קבלת המיניות ובטח יש אסון גדול בהדחקתה בנימוקים צדקניים.
21. דודי, פ"ת חתמת כבר על העצומה? ו - rubi?
(10.07.08)
22. רק איש אמת יכול לכתוב מאמר אמיתי כמו הרב,
מ ,   כרמל   (10.07.08)
23. השאלה האם הם יתחתנו
יוסף ,   ירושלים   (10.07.08)
הבעיות שנוצרו בשנים האחרונות לפי כמה וכמה דעות הם בדיוק בגלל ההפרדה ההולכת וגוברת וההקפדה והחמרה על צניעות והפיכת הנושא למוקצה. מרוב שזה רחוק ואסור זה מביא את זה עוד יותר למשהו מושך וקשה, ולנפילות קשות בהתאם. ומרוב שזה מוקצה ו"טמא" אז גם קשר טוב ויפה לנישואים בשלב שזה ראוי לא נוצר. להחמיר זה לא פתרון. גם חז"ל אמרו שחכם הולך לקולא. ומי שמחמיר זה רק מראה שהוא לא יודע ולא חכם. כן כך זה נראה לאורך השנים עם ההפרדה כך הבעיות גדלות... עצוב שמנסים ללכת בקיצוניות נגד המציאות אותה ברא הקב"ה.
24. ל-14. היכן פחיתות הכבוד בפניה לאדם בשמו? אני מעולם לא נפגעתי
האדם החושב ,   העולם הנאור.   (10.07.08)
כאשר מאן דהוא פנה אלי בשמי הפרטי ועל פי אמות המידה שלי [שמחייבות רק אותי] פניה לרב מבלי לציין את מקצועו/תפקידו, אין בה משום פחיתות כבוד. אין באמור לעיל כדי לפגום בעובדה שאין בליבי שום תחושת כבוד מיוחדת לאדם פנאטי כשמואל אליהו, אשר מעיד על עצמו שהוא [כמו גם חסידיו] מנועים מחשיבה עצמאית, אשר סבור שיהודי אמיתי זה רק הוא ודומיו ואשר בטוח שאלוהים מינה אותו להיות שליחו ולפרש את כתבי הקודש מטעמו.
25. איך שזה נראה מהצד
(10.07.08)
לי זה נראה כאילו כבוד הרב קיבל מכתב, וראה הזדמנות להפוך דתיים לאומיים לחרדים\ אנשים עם דעות דומות לו.
26. בקיצור תהפכו את "בני עקיבא" "לעזרא"
אבי   (10.07.08)
מעניין כשאני הייתי בבני עקיבא (אי שם בשנות השמונים) לא היתה הפרדה בתנועה ולא יצאנו דפוקים כמו שהרב חושב שיקרה לילדים היום.
27. לשטוף לילדים את הראש שזה מה שטוב עבורם ולעולם
rubi   (10.07.08)
ולאחר מכן לבוא ולהגיד שזה רצון הילדים זו דמגוגיה זולה אותן סכנות שיש בחברה מעורבת קיימות בחברה מתחרד"לת רק שאת הסכנות שבראשונה אנחנו מכירים ויודעים להתמודד ובשנייה.......
28. כבוד הרב, אינני יכול לקבל את דבריך
דובי הכתום   (10.07.08)
עם כל הכבוד לא ההורים מוכרים לילדים לוקשים, ולא הם אלו שמזלזלים באינטלגנציה של הילדים. זה מה שאתה, כבוד הרב, עושה לנו. האם באמת הנוער הוא זה שדורש את ההפרדה? יכול להיות שהנוער לומד בישיבות ובאולפנות, ושם שוטפים לו את המוח? הנה ככה זה עובד - מרוקנים את התיכונים הדתיים מתוכן, ובכך מחייבים את מי שרוצה חינוך סביר לשלוח את הנוער לישיבות ולאולפנות בתנאי פנימיה. שם, הרחק מהישג ידם של ההורים, שממילא רואים אותם פעם בשבועיים, שוטפים לילדינו את המוח. ואח"כ כשבאה כזאת דרישה, אז מציגים אותה כדרישה מהילדים. איננו יודעים מאיפה זה בא? האם אנחנו לא למדנו באותם מוסדות? בבקשה כבוד הרב, אל תזלזל באינטלגנציה שלנו. מדוע בן נוער לא דתי לא דורש להפריד את תנועתו, אם זה כ"כ הגיוני? האם הסיבה איננה נעוצה בכך שהוא עצמו אינו עובר את שטיפת המוח שאתם מעבירים אותו בישיבות? כבוד הרב חושב שתנועה מעורבת היא בדיעבד. אני לא יכול לקבל את הדיעה הזאת. כבוד הרב טוען שהיום הוכח שזה לא עובד. ואני שואל היכן ההוכחות. הרב לא צריך להתאמץ להציג הוכחות. הרי "הנוער דורש". בבקשה, בוא נשים את הדברים על השולחן. הרב יציג תימוכים לשיטתו, ואני תימוכים לשיטתי. אבל בוא לא נתיימר לדבר בשם הנוער. ושאלה לדיון - אם הנוער ידרוש לערב פעילות של "עזרא", האם כבוד הרב תהיה בעד? אז קדימה, בוא נתחיל לדבר לעניין.
29. לדודי היקר (16)
הלל אלקבץ , צפת   (10.07.08)
מה כוונתך במעשה הרב מצגר שהבאת? האם זה בא לסתור או להביא ראיה כנגד הכלל גדול בתורה שאמרת קודם, או שזה בא להראות שייתכן וישנם אנשים המייצגים את הדת ומחללים שם שמיים? אם זו האפשרות הראשונה, אז אני לא חושב שמעשה הרב מצגר שייך בכלל לענין. אם זו האפשרות השניה, אז אני מסכים. יש אנשים דתיים שמחללים שם שמיים, ועדיין זה לא שייך לענין. ולגבי האוניברסיטה, איני יורד לסוף דעתך. האם זו ראיה הלכתית לכך שלכתחילה אין צורך לעשות הפרדה? והאם העובדה שחברויות מוצלחות בבני עקיבא הסתיימו בנישואין זה לדעתך ראיה לחוסר הפרדה? ועכשיו לעיקר הדברים: לדעתי, במקום שיש חשש סביר לליצנות, שחוק וקלות ראש, יש לעשות הפרדה. ובמקום שהחשש אינו סביר, אין צורך לעשות הפרדה. ולא אני זה שקובע איזה חשש נחשב כסביר ואיזה לא. וכמובן כל זה רלוונטי למקומות שבהם יישמעו האנשים לפסק ההלכה והם רואים עצמם כפופים לה. בישראל של שנות האלפיים אין כח להלכה באוניברסיטה. ועובדה זו לכשעצמה אינה מהווה נימוק הלכתי מכריע לאסור לימודים באוניברסיטה. כל טוב ומחכה לתשובתך , ה"א.
30. תגובה לבעל הבית (18)
הלל אלקבץ , צפת   (10.07.08)
בתור חסר שיקול דעת שכמוני, כנראה שעדיף שלא אגיב לדבריך. איך תוכל לקבל תגובה חסרת שיקול דעת? תודה שפקחת את עיני לחוסר שיקול דעתי ועכשיו אני יכול לקיים את הפסוק: "גם אוויל מחריש חכם יחשב". אשתדל כמובן ללמוד יותר גמרא על מנת שהדברים יתבהרו לי. כל טוב , ה"א.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה