|
|
|
2. מעניין, יופי של מידע גם אם נראה סתמי.
|
|
|
3. שינוי עומד בפתח
עוזי , |
ירושלים |
|
(31.07.08) |
נודע כי בריטניה החליטה לעבור אף היא לנהיגה בצד ימין, אולם הדבר ייעשה בשלבים- בחודשיים הראשונים רק המשאיות יסעו בצד ימין...
|
|
|
4. איך נעשה המעבר בין המסלולים בין צרפת לאנגליה?
באמת , |
לא יודע |
|
(31.07.08) |
במנהרה התת מימית (יורו טאנל).
|
|
|
5. מכיוון שביורוטאנל נוסעות רק רכבות
הבעייה כלל לא מתעוררת...
|
|
|
המנהרה משמשת רק רכבות, והרכבות בצרפת גם נוסעות בצד שמאל
|
|
|
אין כביש במנהרת היורו-טאנל. רק מסילות רכבת.
מי שרוצה לסוע ברבבו הפרטי מאנגליה לצרפת (או הפוך) חייב להשתמש במעבורת. - וכמובן צריך לזכור לנהוג בצד הנכון של הכביש כשהוא יורד מהמעבורת.
|
|
|
8. ב - 1923 צנח מחיר הבשר בקנדה!
נקודה מעניינת - כשקנדה החליטה לעבור לנהיגה בצד ימין, השוורים שנרתמו לעגלות לא הצליחו לשנות את הרגלם, ולכן שחטו המון שוורים. מכאן ירידה זמנית אבל חזקה במחירי הבשר.
|
|
|
9. מה שיותר מדאיג אותי זה - למה הישראלים נוסעים הפוך?
כדי להוציא רישיון נהיגה צריך לדעת באיזה צד נוהגים, ומי שושכח - לרוב יש חצים . ועדין אנשים נוסעים הפוך.
|
|
|
10. יפה, אבל ישנה עוד סיבה מעניינת לתופעה.
שוגי , |
קישוא-לנד |
|
(31.07.08) |
מכיוון שבסוסים עסקינן, יש לשים לב שהטיפוס/העלייה על סוס לצורכי רכיבה תמיד מתבצע מצד שמאל, בדומה מאד לאופנוע (שגם הוא תמיד ייטה שמאלה במצב עמידה).
דבר זה משתלב היטב עם הנסיעה בנתיב השמאלי מכיוון שאם אתה רוצה לטפס על סוסך ולהיות בשול הדרך -- כלומר, לא באמצע הנתיב בעת שאתה מסכן את עצמך ואחרים, תוכל לעשות זאת רק בשיטת ה"נהיגה" השמאלית!
ותחשבו על זה. ;-)
|
|
|
11. ביפן גם כן נוהגים בצד שמאל
|
|
|
גרתי בעבר באנגליה וניסיתי לברר, כמספר הבירורים כך מספר התשובות. מבחינתי הסיבה שבאנגליה נוהגים בצד ההפוך היא... ככה!
למייטב ידיעתי שבדיה הייתה המדינה היחידה בקונטיננטל (כך נקראת יבשת אירופה בפי האנגלים) המדינה היחידה שעברה מנהיגה מצד שמאל לצד ימין בשנות ה 50 או ה60 במאה שעברה.
גם ביפן נוהגים בצד שמאל. פרט מעניין, האי אוקינאווה, האי הדרומי ביותר המהווה חלק מיפן, הנהיגה בצד ימין מאחר ואי זה נכבש ע"י האמרקאים במלחמת העולם השנייה והיה תחת השלטון האמרקאי (למעשה עד היום).
למגיב מס' 4, אין תנועת מכוניות ביורוטנל, המכוניות מעומסות בצד אחד על רכבת ופורקות בצד השני, כך שאין בעיה.
|
|
|
המעבר בין אנגליה וצרפת נעשה רק על ידי רכבות. מי שעובר עם רכב עולה על רכבת בצד אחד ויורד ממנה בצד השני.
|
|
|
14. בקמבודיה ההגה בצד ימין והוהגים בצד שמאל
babaila , |
herusalem |
|
(31.07.08) |
יענו מכוניות מאנגליה בכבישי ישראל
[ למרות שבתכלס אין ממש חוקים וכולם נוסעים איפה שהם רוצים . פסיכי לגמרי ]
|
|
|
האם עד מלחמת העולם השניה הנהיגה הייתה בצד שמאל, והגרמנים פשוט נכנסו בצד ימין?
|
|
|
16. in some countries you drive on the right
on the other you drive on the wrong side !
|
|
|
17. ל - 10, על אופנוע עולים משמאל
כי מימין יש את האגזוז, כך נמנעים מכוויות מיותרות
|
|
|
18. יופי, אבל לא ענית למה
פסקה ראשונה מדברת על זה קצת וכל השאר סתם גיבוב של שטויות.
|
|
|
19. ל-12 אין שלטון אמריקאי ביפן
|
|
|
כדאי לספר לקוראים את תלאות השינוי המחייב לא רק תרבות נהיגה שונה אלא שינויים טכניים רבים כגון : שילוט, הגבהת מעקמים, הפיכת דלתות באוטובוסים ועוד.
לזכרוני שבדיה ביצעה שינוי כזה.
|
|
|
למה הם נוהגים הפוך הוא ישיב לך שהם נוהגים נכון וכל השאר הם שנוהגים הפוך...
לפי הכתבה הם צודקים!
|
|
|
מן הראוי לציין גם שהרכבת במסילה כפולה בארץ מתנהלת בצד שמאל כמו בבריטניה. אגב גם בצרפת!!! לעומת זאת בגרמניה וארה"ב הרכבת במסילה כפולה היא בצד ימין. בזמנו נשקלה ברכבת ישראל האפשרות לעבור לצד ימין אך הרעיון נזנח עקב העלות הגבוהה להתאים את מערכת האיתות.
|
|
|
23. דני קיי אמר פעם שלא הבין למה נוהגים באנגליה בצד שמאל - עד...
... שניסה פעם לנהוג בלונדון בצד ימין..
|
|
|
24. למה הישראלים נוסעים הצד שמאל?ועוד לאט....
|
|
|
25. הסיבה היא היסטורית ויש בה הגיון
ובכן הכל החל עוד בתקופה שבה רכבו על סוסים, וחגרו חרבות. כיוון שרובנו ימניים אזי החרבות נחגרו על מותן שמאל. ואז כחוגר החרב רוצה לעלות על גב הסוס שלו יהיה זה אך יעיל יותר אם יניף את רגל ימין (הצד בלי החרב) מאשר את רגל שמאל (הצד עם החרב הכבדה) ולכן רוכבים בצד שמאל וכשרוצים לרדת מהסוס יורדים לצד שמאל של הדרך ואל מפריעים לתנועת הסוסים האחרים
|
|
|
26. בשבדיה, שינו את כיוון התנועה משמאל לימין
ויאגורד , |
סטוקהולם |
|
(03.08.08) |
בין לילה. שינו את הכל, והכל הלך חלק.
|
|
|
למה תנועת הרכבות הפוכה לנסיעה בכביש?
ז"א אומרת למה רכבות נוסעות בצד השמאלי כמו שנוהגים בכבישי אנגליה?
|
|
|
סיבה נוספת לנהיגת עגלות בצד שמאל בתקופה הרומית הייתה שהעגלון מניף את השוט ביד ימין (אל מרכז הדרך) סיכוי מופחת שיפגע בהולכי הרגל שעל המדרכה.
|
|
|
למה לעזאזל בימינו הנאורים לא לאחד את כל העולם , כמובן לשיטה שלנו , פחות בלבול יצרנים , יותר בטיחות , סכנת נפשות זה הרי הנהיזגה כמו באנגליה , החלפת ההילוכים ביד שמאל אף היא מסוכנת אבל העיקר זה חוסר האחידות בין המדינות שמהווה סכנת נפשות ולא מדובר בדבר פעוט אלא בתחבורה , אם זה עדיין אפשרי הייתי ממליץ על חיוב אנגליה ואוסטרליה לעבור לשיטה של שאר העולם.
| |