דעות  מאמרים  עוד דעות
איך קלסרים מוּכּרים לצרכי מס ומטפלת לא?
פורסם: 30.07.08, 10:51
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפסת כתבה הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 76 תגובות ב-76 דיונים
31. תגובה ל - 20
גיל   (30.07.08)
ממילא המטפלות ועוזרות הבית אינן מגיעות לסף המס. ביטוח לאומי משלמים עליהם.
32. למי כבר החוק הזה יעזור?
הלוך ושוב   (30.07.08)
תממנו יום לימודים ארוך וארוחות צהריים חמות בבתי ספר, במקום להתעסק בהחזרי מס לעשירים. כך אולי גם המוכרת והמנקה יוכלו לצאת לעבוד, ולא רק עורכות הדין.
33. 18 ו 4 - אין מטפלת? אני בבית!
טלי   (30.07.08)
אין סופ"ש, האם תפסיק ליצר הכנסה? נראה לי שלא. אין ריהוט חדש במשרד, האם תפסיק ליצר הכנסה? לא. ארוחות במסעדות עם לקוחות לא יחשבו לענין המס, האם העסקים יגרעו? לא ולא. המטפלת לא הגיעה, יש שביתה במעון, האם אחד מבני הזוג יפסיק היום ליצר הכנסה? בודאי!!! מסקנה: תשלום לטיפול בילדים עוזר ליצור הכנסה. נקודה. ובמדינה שלנו גם תורם לשיוויון - מה שכמובן לא אמור להיות שכן ברוב המקרים לילד יש שני הורים.
34. 3, 9, 18 דמגוגים ומספרי סיפורים, תקראו למה
גולם אחת ,   מבוא גלם עילית   (30.07.08)
א. "פקודת מס הכנסה" היא לא תורת מטה מסיני אלא מעשה ידי המחוקק ופרשנות בתי משפט. או במילים אחרות אפשר לשנות את הפקודה בכנסת ולהתאימה למטרות מקרו כלכליות. פרשנות בתי משפט גם היא משתנה ויש הרבה פסיקות עתיקות שהיום נראות מוזרות. ב. המבחן הוא האם ההוצאה הייתה מתקיימת אם העובד לא היה יוצא לעבודה. קורת גג וארוחה הוא צריך בכל מקרה, לנסוע לעבודה ומטפלת רק אם הוא עובד. ועכשיו למי שיקפוץ שיטען שהוצאות נסיעה לא מוכרות, שיקרא שוב את (א).
35. חשוב מאוד להעביר את החוק
הילה ,   יהוד   (30.07.08)
אחרת כל הקריאה לשוויון זכויות היא ריקה מתוכן, כי בפועל לא נותנים לנשים את הכלים ואת הצידוק הכלכלי לפתח קריירה. המדינה רק תרוויח בסוף, כי במקום שיהיו שתי נשים מובטלות - יהיו שתי נשים עובדות (המטפלת והאימא) ושתיהן תשלמנה מיסים ותתפרנסנה בכבוד.
36. בולשיט -מה שצריך זה יותר מענות מסובסדים ולא החזרי מס לעשירות
אבא גאה.   (30.07.08)
צריך לעבוד קשה ולא לחפש פיתרונות קלים - צריך לעבוד קשה ולעשות קרי ולפתוח עוד ועוד מעונות מסובסדים לאמהות ולאבות (כן גם לאבות יש זכות לגדל ילדים )מעונות כאלו חייבים לעבוד ב 7 בבוקר עד 5וחצי אחר הצהרים מה שלא קורה היום . זה נועד לתת להורים לעבוד יום עבודה מלא .הגיע הזמן להפסיק לחפש פתרונות קלים כזיכוי במס שיטיב עם קבוצה מצומצמת של נשים .
37.  ששדולת הנשים תדרוש הקמת מעונות יום עד שעות מאוחרות , עדיף..
אחד   (30.07.08)
מה ייתן לי ולאישתי י זיכוי במס ? אני צריך כאבא להפסיק את העבודה בשעה שלוש לחזור לקחת את הילדה מהגן שגם שעולה לי הון כסף , כי הגן מסתיים ב4 ואין מספיק גנים / מענונות מסובסדים כמו של ויצו נעמ"ת שיתנו פתרון מחיר סביר . הגיע הזמן לדרוש הקמת מעונות יום בכמות גדולה ועד שעות מאוחרות מאוד , זה יותר טוב מכל זיכוי במס .
38. ויפול בילדים הוא הוצאה אבל לא ליצור הכנסה.
(30.07.08)
הילדים שם כי בחרנו להביא אותם ואנחנו צריכים לגדלם על חשבוננו בין אם אנחנו עובדים או לא. אפשר לעבוד ולהשתכר אותו דבר גם בלי לגדל ילדים. לםפי ההגיון של המציעים גם ניקוי הבית, ואחזקת הסירה בכינרת הן הוצאות ליצור הכנסה. אילולא עבדנו היינו יכולים לעשות זאת בעצמנו, וכדי לעבוד אנו משלמים למישהו אחר שיעשה זאת. אם רוצים לעודד יצאה לעבודה של הורים אפשר להכיר בזה אבל ההגיון אינו ההגיון של הכתבה אלא אמצעי לשינוי חברתי בלי קשר שלו ליצור הכנסה.
39. זה באמת להיטפל לקטנות- משאבים להפנות למעונות
רווית   (30.07.08)
מה שחשוב זה מעונות והצהרונים ציבןריים על רמה. עם הכשרה אמיתית ויחס סביר של צוות- פעוטות.
40. ל-9 ו-18 למה לא באמת??
שוקי   (30.07.08)
כמובן, במגבלות הוכחת הכנסה.. אם סופ"ש באיי סיישל עוזר לך להרוויח חצי מליון שקל בחודש, אני בעד שיכירו לך בזה כהוצאה מוכרת.. לעומת זאת אם בחרת להשקיע בסופ"ש בסיישל כמה אלפי דולרים ובסוף החודש אתה מציג הכנסה של 10000 שקלים, אז הטיול על חשבונך חביבי.
41. הארכת חופשת הלידה ל-12 חודשים (כפי שנהוג בסקנדינביה)
יעל ,   ירושלים   (30.07.08)
תטיב עם רוב הנשים העובדות, ולא רק עם המיעוט שמרוויח מספיק בשביל להזדכות על המטפלת במס. חופשת לידה של שנה תטיב גם עם התינוקות, שיוכלו להישאר בבית ולזכות לטיפול צמוד, חם ואוהב במשך השנה הראשונה והמשמעותית כל כך בחייהם. חופשת לידה של שנה תחסוך למדינה הרבה כסף היוצא על אישפוזים, תרופות, וימי מחלה שההורים נאלצים לקחת בכל פעם שהתינוק חולה [ותינוק שנכנס למעון כשהוא בן 14 שבועות, חולה בלי הפסקה]. חופשת לידה של שנה תאפשר לנשים רבות לשמור את מקום עבודתן לאורך השנים, להתפתח בו ולצמוח, והן לא יאלצו בכל פעם שהן יולדות להתפטר ולהתחיל את הכל מאפס. חופשת לידה של שנה תחסוך למדינה מאות אלפי מובטלות והרבה מיליונים של דמי אבטלה וקצבאות. חופשת לידה של שנה תאפשר גם לגברים לקחת חלק בחופשת הלידה. עקרונית גם היום האבא יכול לקחת חצי מחופשת הלידה. אך כשהתינוק יונק, והחופשה היא 14 שבועות, אין הרבה היגיון שיהיה זה האבא. כשהחופשה תהיה של 54 שבועות, יוכל גם האב לקחת חלק בשנה החשובה והמשמעותית הזו בחיי בנו. חופשת לידה של שנה תאפשר למובטלים רבים להיכנס למעגל העבודה: במהלך השנה בה האם או האב יעדרו ממקום עבודתם, ימלא את מקומם אדם אחר, שיצבור הכשרה וניסיון, ובתום השנה יוכל למצוא עבודה בקלות רבה יותר במקומות אחרים, או ישתלב בארגון בו עבד. במצב היום מקומות עבודה רבים בכלל לא טורחים למצוא לאם בחופשת לידה מחליף: מכיוון שהחופשה כל כך קצרה, הם מעדיפים לספוג את ההיעדרות הקצרה ולחכות עם העבודה המצטברת עד שהאם חוזרת. חופשת לידה של שנה היא הכי נכונה מבחינה כלכלית למדינה ולאזרחים. חופשת לידה של שנה היא הדבר הכי שפוי והכי אנושי שמדינה מתוקנת יכולה להעניק לאזרחיה ולעצמה.
42. הבעיה עם ארגוני הנשים בארץ, שהם לא מפעילים לובי בכנסת
הדס ,   מבשרת ציון   (30.07.08)
או שהם כן מפעילים לובי כזה, רק שהלוביסטים שלו שכחו את תפקידו. אחרת, איך קורה דבר כזה, שחוק חשוב כל כך עומד לקריאה, ורוב חברי הכנסת בכלל לא יודעים על מה הם מצביעים? בדיוק בשביל זה יש לוביסטים, שתפקידם לוודא שלא יהיה ח"כ אחד שלא ידע על מה החוק, בשביל מה הוא טוב ולמה הוא חייב לתמוך בו ויפה שעה אחת קודם
43. מתנגד להצעה
סטודנט לחשבונאות   (30.07.08)
קודם כל זוהיא הוצאה מעורבת שכידוע אסורה בניכוי דבר שני יש חצי נקודת זכות אם אני לא טועה נוספת לכל אישה בוגרת ודבר אחרון אם דבר כזה יאושר עלותו כמה מיליארדים כלומר רצית לעשות טוב אבל יהיה צריך לקצץ כדי לא לחרוג מגירעון של 1.7% ומי יממן את זה האוכלוסיות הכי חלשות זקנים נשים וסטודנטים לכן ישראל מדינה עם כל כך הרבה אילוצי תקציבים לצערי הרב לא יכולה לקבל הרבה הצעות מוצדקות דוגמה זו
44. ללא קשר לגובה הכנסתן, - דמגוגיה של נשים וגברים עשירים
עפר   (30.07.08)
רב הנשים שמוותרות על עבודה לטובת טיפול בילדים לא מגיעות לסף המס ולכן לא יהנו מהחוק. מצד שני האם המטפלת תיתן חשבונית? כמה מטפלות יוותרו על הרעיון כדי להשאר מתחת לרדאר של מס-הכנסה? איך הדבר ישפיע על עלות המטפלת? הביקוש יעלה וההיצע ירד. משפחות ממעמד בינוני נמוך יפסידו כי יקבלו החזר מס נמוך. משפחות ממעמד בינוני וגבוהה יקבלו החזר גבוהה יותר מעלית מחירי המטפלות. במקום זה יש להגדיל את הסבסוד למעונות יום. ככה עיקר ההטבה תגיע לשכבות הנמוכות שלא מגיעות לסף מס.
45. מה קשה להבין?
ק. פריש   (30.07.08)
קלסרים הם בני-אדם ואילו מטפלות הן סתם חפצים!
46. מה עם אוכל?
אוהבת לאכול   (30.07.08)
ללא אוכל אמות ברעב ולא יתאפשר לעבוד. לכן יש להביר בכל ההוצאות שלי על אוכל כהוצאה מוכרת לצורך מס!
47. יש גם בעיה עם שכ"ד לעובדים מהבית
אני   (30.07.08)
אם אני עובד מהבית ואני שוכר את הבית שבו אני גר מס הכנסה לא מהיכר בחלק של חדר העבודה. מס הכנסה רוצה שבעל הבית ישלם מס על אותו החדר. איזה בעל בית ישתגע לעשות כזה דבר כאילו החדר בבית שבו המשרד הביתי לא משמש לייצור הכנסה....
48. מי שטוען שזה עוזר רק לעשירים לא מבין כלום במיסים
דוקטורנט למיסים   (30.07.08)
השאלה היא איננה כמה זה עוזר ולמי. השאלה היחידה היא האם טיפול ילדים הוא הוצאה בייצור הכנסה. מס צריך להיות "מס אמת" ולא להיות מוטל בהחבא. הסבר: נכון שמי שמרוויח יותר יהנה יותר מההכרה בהוצאה. אבל זה נכון לגבי כל הוצאה. גם לגבי קלסרים או ניקוי יבש. מי שמרוויח יותר נהנה יותר גם מניכוי הוצאת רכישת הקלסרים והנייר למדפסת. על פי ההיגיון הדמגוגי של "העשירים נהנים יותר" צריכים לבטל את כל הניכויים לעשירים ולהותיר ניכוי רק לעניים (מה שיעודד את כולם להרוויח פחות, משמע, לעבוד פחות - בדיוק ההיפך מהמקווה). קחו לדוגמה שני עסקים זהים. האחד מנוהל היטב ומרוויח מצויין, והשני מנוהל ברישול ולא מרוויח. האם ראוי להותיר הוצאה מסוימת לשני ולא לראשון כיוון שהראשון נהנה יותר מן הניכוי? את ההבדל בין עשירים לעניים משיגים באמצעות פרוגרסיביות של מדרגות המס. אי התרת ניכויים פשוט מעוותת את הפרוגרסיביות (כלומר - נדמה לכם שאתם משלמים מס של 49%, אבל בעצם אתם משלמים מס אפקטיבי של 51% כי הוצאות מסויימות לא מוכרות). אי התרת הוצאות הוא העלאת שיעור המס "מתחת לשטיח".
49. 27- מסכימה איתך בכל מילה
אני ,   מרכז   (30.07.08)
רק מי שהיתה בהריון ומגדלת ילד,וממשיכה לעבוד, יכולה להבין!! פשוט מדינה בזיון
50. ילדים הם אינטרס של המדינה ועדיף כאלו שגדלו
ליד ההורים שלהם..   (30.07.08)
51. ומה אורך החיים הכלכלי?
איתם   (30.07.08)
52. ל13 צרת העין
קנאה ,   עושה קמטים   (30.07.08)
אם את חושבת שמי שמרוויחה 10,000 שקל בחודש היא עשירה אז אני מרחם עלייך ועל הראייה שלך של העולם. במקום להיות צרת עין תחשבי איך את יכולה להיות "עשירה" שמרוויחה 10000 שקל בחודש
53. ל6 האם את על כדור הארץ???
החושב ,   צפוני   (30.07.08)
עד שיש הצעה שמביאה רווחה לנשים אז אשה תוקפת אותה, כי למה להסכים עם מה שאישה אחרת אומרת, יותר מעניין לפתח cat fight ולשכנע עוד אנשים במיתוסים שובינסטיים
54. ל-6
סתם אחד...   (30.07.08)
אני מסכים איתך שככה זה צריך להיות, אבל בשביל שזה יקרה גם צריך לבטל את החוק שאם הורים מתגרשים אז בנם המשותף הולך ישירות אל האמא או חוקים נוספים להפליה מתקנת.
55. איזה פרזיטים בשכל שלך? הנשים הן חצי אם לא רב
כולם יצאו נרווחים   (30.07.08)
56. הגיע הזמן
דורית אברמוביץ' ,   תל אביב   (30.07.08)
שטיפול בילדות/ים תהא עבודה בשכר ולא עבודת חינם של אימהות.
57. 3 נקודות למחשבה
(30.07.08)
לפי אותו היגיון - גם משכנתא אמורה להיות מוכרת. ללא קורת גג - אין אפשרות לעבוד. אני עובדת מביתי, לא משלמת שכירות למשרד - אז מדוע לא להכיר בחלק מהמשכנתא? נקודה שניה - כיום משלמים X ש"ח למטפלת, ללא קבלה. ביום שהמטפלת תצטרך לשלם מס - היא תעלה את המחיר. פשוט שכרו בהפסדו. המדינה תתן מצד אחד - תקבל מצד שני. האמהות לא יחסכו כלום, והמטפלות יעשו את החישוב שלהן. נקודה שלישית - אם כבר מטפלת, למה לא עוזרת בית? הרי אם יש עוזרת, מתפנות עוד אי אלו שעות בשבוע לעבודה. לא מבינה את ההתעקשות על החוק הזה. ממילא רוב הנשים העובדות מרוויחות פחות מגברים, ולא ממש יהנו מהטבה מפליגה בעקבות החוק.
58. ל-5 תבקשי הכרה במס לקרם גוף טמפונים ומספרה ותקבלי החזר !!!!
מדינה קורסת ,   ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~   (30.07.08)
59. טיעון לא רציני
(30.07.08)
בפקודת מ"ה מתיר החוק הוצאמ בייצור הכנסה הדגש הואעל "ב" ולא לייצור הכנסה כפי שמופיע במדינות אחרות. טיפול בילד לדעתי היא הוצאה פרטית לכל דבר והטוענת כנגד כי אינה מוצאת עבודה כעו"ד אמורה היתה לחשוב מראש לפני שעזבה עבודתה וסיבותיה עימה. ייתכן פיצויים?
60. אין דבר כזה הוצאה מוכרת לשכירים
רענן גרין ,   שדה אילן   (30.07.08)
רק עסקים עצמאיים יכולים לקצור את הפירות של הכרה בהוצאה על מטפלת כהוצאה מוכרת. אך העצמאיים נהנים כבר מהאפשרות להעסיק עובדים שיטפלו בהרבה דברים הקשורים לעסק וגם בילדים של בעל העסק, או בהורים שלו. וכאן המשכורת מוכרת כהוצאה מוכרת - לכן אין צורך בחוק כזה! כי הוא יוצר כפל מבצעים ואבסורד. ובמס הכנסה אין כפל מבצעים. חוק כזה גם מפלה את השכיר שדווקא הוא זה שצריך את העזרה הכספית כדי לחזור לעבודה. ישראל צריכה להשקיע בחינוך חינם לילדים - מגיל אפס ועד תואר ראשון באוניברסיטה. כמו כן, חייבים ליצור יום ארוך מאד של לימודים - (עד השעה חמש וחצי אחר הצהריים.) רק כך אפשר יהיה שהורים יוכלו להתמסר לעבודה והילדים יקבלו שוויון אפשרויות להצליח.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה