רכב  משפט וצרכנות
תחרות בשוק הרכב? למשרד התחבורה יש זמן
שחר הזלקורן
פורסם: 04.08.08, 15:19
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות ב-30 דיונים
1. זה פשוט לא נתפס איך משרד התחבורע מצפצף על האזרחים.
תמיר   (04.08.08)
הזילזול באזרחים פשוט מטורף. זה מעבר לכל הגיון. מדינה חופשית עלק.
2. מר סיטרמן ?! תמשיכו לזרות חול בעיני כולם!
יודע דבר   (04.08.08)
חלק מפקידיך נותנים רשיונות ייבוא לעבריינים ושקרנים תוך ידיעה ברורה כי הנם עובדים ומסיעים בשכר בניגוד לחוק וללא בטוח להסעת נוסעים בשכר .כיצד אתה מדבר על כללי זהירות ובטחון/בטיחות/בטוח כשאנשיך תורמים לתרמית הגדולה הזו ולסיכון כלל הציבור ולעשיית עושר במרמה ע"ידי חלק מהדילרים=היבואנים המקבילים אשר בעצמם הנם עברינים. האם לא יותר פשוט לחייב היבואנים לשרות טוב ויעיל יותר ,להוזלת התעריפים ולאפשר להם לייבא רכב בן שנתיים במקביל למתן אחריות ושרות טוב ויעיל כנדרש על פי חוק.
3. שיפתחו כבר את הייבוא
דניאל   (04.08.08)
כול העולם נהנה מהמכוניות היפות ובישראל אי אפשר לקנות כאלה:(
4. השר עסוק באירן ובפריימריס
י   (04.08.08)
משרד התחברוה הוא כשלון מתמשך, אין לו שר ואין לו מדיניות, פרט לרצון להגן על בעלי אינטרסים - יבואני רכב, אל-על ועוד
5. שוב פעם...
משה ,   ירושלים   (04.08.08)
גם לתקנה של פטור מביצוע מבחן תאוריה לרשיון נהיגה על אופנוע למי שיש כבר רשיון נהיגה לרכב וכבר עשה כמובן תאוריה אמרו שישנו, זה היה בחודש פברואר, אמרו,יקח כחודשיים, ..אז אמרו...,
6. השר הממונה עדין עסוק במערכת בחירות
חוגי ,   השפלה   (04.08.08)
7. רוצים רפורמה יותר פשוטה ויותר מועילה?
דניאל   (04.08.08)
בטלו את קבוצות שווי שימוש, הרעה החולה של שוק הרכב הישראלי. היפכו את שווי השימוש ללינארי כאחוז ממחיר רכב. שינוי זה יביא למהפכה של ממש בשוק ויאפשר להביא דגמים איכותיים יותר במחירים אטרקטיביים. למי שלא מבין - כל הרכבים שמחירם עד 90 אלף ש"ח נכנסים לקבוצה 1, כל הרכבים שמחירם עד 110 אלף ש"ח נכנסים לקבוצה 2 וכך הלאה. עפ"י הקבוצה נקבע גובה המס שישלם העובד השכיר בגין הרכב שקיבל ממקום העבודה, ולכן העדיפות היא לקבל רכב טוב אבל שיהיה בקבוצה נמוכה, הקבוצה הפופולרית בארץ היא קבוצה 2 שבה נמצאות רוב המשפחתיות. כתוצאה מכך היבואנים מתאימים את הרכבים שלהם לתקרת שווי מס, למשל יבואן שיש לו רכב משפחתי איכותי שמחירו אמור להיות 116 אלף ש"ח יוריד איבזור ואיכות ובטיחות על מנת להגיע למחיר של 110 אלף ש"ח כדי שהרכב שלו לא יקפוץ לקבוצה 3, אבל קיים גם מצב הפוך יבואן שיש לו רכב באיכות נמוכה יחסית שמחירו אמור להיות 103 אלף ש"ח ינפח את מחירו עד 110 אלף ש"ח כדי להרוויח יותר. בסופו של דבר מי שמפסיד אלה הלקוחות שרואים מולם את כל המשפחתיות בארץ במחיר של 110 אלף ש"ח מבלי לדעת איזו מכונית עדיפה ואיפה חסכו באיבזור. היבואן מוכר את הרכב לחברות הליסינג במחיר הכי זול שהוא יכול וכאן רואים את ההבדל בין היבואנים. הרכב שניתן למכור אותו לחברות הליסינג במחיר הכי נמוך ביחס ל- 110 אלף ש"ח הוא הרכב הנמכר ביותר בארץ, לא קשור לאיכות, נוחות, בטיחות והנאה מנהיגה. עכשיו לכו תבינו מה הקשר בין איכות לבין סוגי הרכבים הנמכרים בארץ - אין כל קשר, הכל שוק. עכשיו - אם שווי השימוש יהיה לינארי היבואנים לא יצטרכו להתאים את הרכבים לקבוצות באופן מלאכותי וכל יבואן ימכור את הרכב שלו בהתאם לשווי האמיתי שלו, יבואן שירצה לתת ערך מוסף יביא דגמים מאובזרים ואיכותיים מבלי לפחוד שכתוצאה מכך הרכב יקפוץ לקבוצה 3 או 4.
8. מה אתם לא מבינים ?........
דורון לאופר ,כרמיאל   (04.08.08)
הבעיה העיקרית של משרד התחבורה לוכסן משרד האוצר היא כיצד ע"י עושק האזרח היבואן לבטל את ההנחה לה יהיה זכאי בגין יבוא אישי בהטלת מס למען יראו ויראו ,זו התשובה. הרי לאורך כל הדורות ואלפי השנים המישוואה של יהודי וכסף תמיד הלכו יחד ,ומכאן גם השינאה העזה ליהודים בכל העולם למרות ש 98 אחוז מעולם לא פגשו יהודי.
9. הג'וב הבא, למה להרגיז מעסיק פוטנציאלי?
המנכ"ל ,   זכרון   (04.08.08)
האם יכול להיות שהמנכ"ל הנכבד פשוט מקווה לג'וב אצל היבואנים הקיימים? הרי בקרוב יהיו חילופי גברי במשרדי הממשלה...
10. משרד התחבורה ,יוליך תוכנית שמעטים מאוד יהנו ממנה !!
עו"ד יונתן   (04.08.08)
11. צריך למנות את אטיאס לשר התחבורה
אבי ,   ראשון לציון   (04.08.08)
ואולי דברים יצליחו לזוז במשרד הסופר כושל הזה
12. לאור יום ולעיני כולם ..שחיתות,עברינות והפקר גמור.
(04.08.08)
13. החשבון עם שר התחבורה- בבחירות לקדימה
me ,   here   (04.08.08)
האדון עסוק בכל נושא פרט לענייני משרדו, כולל ברברת שמעלה את מחירי הדלק בעולםץ אז יש להכותו במקום שהכי יכאב לו וילמד אותו ושכמותו לקח !!! לא להצביע עבורו בבחירות לראשות קדימה !!! רק חסר לנו שכך יתנהג אם חס וחלילה יבחר במקרה, לראשות המפלגה הוירטואלית הזו.
14. ל-7
יוני ,   לוד   (04.08.08)
מכל מה שרשמתה לא הבנתי איפה נכנס החלק של "המחיר האטרקטיבי". בתוספת אבזור המחיר רק יעלה. את השינוי הזה צריכים רק בשביל לקבל רכב עם אבזור בטיחות נורמאלי ולא שתי כריות אוויר,ג'אנטים מברזל, בקיצור רכב ערום...
15. הלחצים של קרטל יבואני הרכב ובעלי ההון עושה את שלו
אמנון   (04.08.08)
כל הפוליטיקאים ובעלי התפקידים הבכירים בכיסם של בעלי ההון חברי "קרטל" יבואני הרכב ואין כל סיכוי שהם יפגעו ברווחי הענק שלהם !!!
16. שאול מופז הוא שר התחבורה הגרוע ביותר שידעה מדינת ישראל
אלמוני   (04.08.08)
17. מבקש את סליחתכם - השר שאול מופז
אביקו ,   קריות   (05.08.08)
תושבי ישראל היקרים! אני מבקש את סליחתכם מהטעמים הבאים: 1) לדאבוני הרב יכולתי מוגבלות ביותר (והתפקיד והמישרג אינם מענינים אותי). 2)כפי שאתם יודעים וגם קוראים. אני עסוק בכל רק לא בעיניני מישרדי. 3) אני פוקד אנשים לקדימה, כדי שיצביעו בישבילי לראש קדימה. אבל למרות הכל עם חכם שלי. נכון שאני מתאים להיות ראש ממשלה. מופז קדימה תיתעורר אתה לא מתאים לכלום. התפקיד האחרון שבו עוד הית שווה זה מח"ט. מעבר לזה כל מה שעשית הית בין גרוע לבינוני. לסיכום. עשה טובה לך הביתה, שבטעות לא תיבחר ותוליך את העם הניפלא הזה לשום מקום. לא שכחתי את אמירתך ומיכתבך שנישלת על חשבוני. "בית לא עוזבים" אז חפש עבודה במקום אחר. אני בטוח שגם באזרחות תיכשל. הממשלה היא לא מקום מיפלט ללא יוצלחים מסוגך.
18. היום יום זוגי - ב YNet רכב כותבים שהממשלה מערימה קשיים
דורון   (05.08.08)
מחר יכתבו שוב שהעתיד וורוד וכל אחד יוכל לייבא כל רכב.
19. ראו לאלו משפחות שייכות סוכנויות הרכב ותבינו הכל
Ron ,   תל אביב   (05.08.08)
אין ספק שליבואנים הקיימים לובי חזק מאוד ומנגנון משומן שיודע איך לשמר את המצב הקיים.אנו המדינה היחידה בעולם שבה יש חוקים כאלה.כולי תקוה שאולי השר הבא יהיה אטיאס ואז אולי באמת דברים יזוזו
20. פקיד מושחת שיושב על ברז כח וכסף.
יוסי ,   חולון   (05.08.08)
21. השרים לתחבורה ואיכות הסביבה- שני קטסטרופות שחייבים לעוף מייד
מיקי ,   חיפה   (05.08.08)
עזרה ביקר בחיפה וטען שלא מריח כלום. ןהשני לא מבין כלום. או שחיתות ?????
22. שאול המושחת עובד אצל היבואנים
גבר גבר ,   לפתוח לתחרות מוחלטת!   (04.08.08)
הוא עובד אצלם, והם עובדים עלינו.
23. לשר התחבורה=איך נפלו גיבורים
אזרח מודאג   (05.08.08)
אט אט הופך מופז הפוליטיקאי מאקס רמטכל לעסקן פוליטי,הבוקר אנו קוראים על מינויי בוחני נהיגה "מוזרים" במגזר הדרוזי כולל הכחשה אנמית,נושא פליטות הפה האומללות שמשפיעות בעקיפין על מחירי הנפט בעולם,וההתנהלות המתחסדת כלפי יבואני הרכב.אדון מופז מצהיר על כישוריו בדרך למועמדות לראש קדימה,אבל בעשייתו המזגזגת והמוזרה ראוי להתמנות למנהיג מפלגת "אחורה". כל כך הרבה שאלות שהוא משאיר בכל עשייה שלו.מסתבר שמופז שבמזל לא דבקו בו כשלי טרום מלחמת לבנון השנייה ולהזכירכם הוא היה באותם ימים ממשיך להוכיח שאינו ראוי,אינו יכול ואינו מתאים להנהיג את קדימה,כל שכן את המדינה.
24. ל- 14
דניאל   (05.08.08)
ברגע שיעלמו קבוצות שווי שימוש יעלם כל החלק המלאכותי שקיים בתמחור רכבים בישראל. אנחנו נראה רכבים במגוון גדול של מחירים ולא את כולם באותו מחיר השוק יהיה יותר טבעי והתחרות יותר בריאה. בכל מקרה הרבה יותר פשוט וקל לבצע שינוי זה - ניתן לביצוע בתוך מספר חודשים. לעומת זאת הרפורמה הרשומה בכתבה (שאין סתירה ביניהן) קשה ליישום וייקח שנים אם בכלל כדי לבצעה. אבל משרד התחבורה חלש מאוד ושבוי בידי אינטרסנטים חזקים ולא מבצע שום שינוי מהותי ללא קבלת אישור מהם. בניגוד למשל למשרד התקשורת שמבצע רפורמות למרות התנגדותן של חברות חזקות בשוק.
25. למופז יש עינינים חשובים יותר ממשרד התחבורה
(05.08.08)
26. אתם יודעים מה הכי נורא?
(05.08.08)
זה אחרי שהיה לנו את אולמרט ושולה זקן, אם חו"ח מופז ייבחר לר"מ מטעם קדימה אנחנו נראה אותו ובייחוד את החיוך של גדעון סיטרמן בתור מנכ"ל המשרד. שני חדלי האישים האלה שעושים הכל כדי לדאוג לחברים (אגד, אל-על והרכבת) על חשבון האזרחים עוד יפרסמו מודעה שמשרד רה"מ פותח משרד אינטרסים, כל בעלי הממון מוזמנים על השולחן ובשקיפות מלאה לקדם את ענייניהם... כל פעם שאני נוהג בבקרים בדרך לרחובות אני עובר מאיזור מואר לאיזור מוצל ומבחין בקושי ברכב מסתתר בנתיב ממול - אני זוכר ששאול התנגד לחוק להדלקת אורות כל השנה - ופגע פגיעה משמעותית בבטחון בדרך. עכשיו תנו לו להיות ראש ממשלה - ובאמת תתגעגעו לאולמרט ...
27. הפרת הבטחה של שר או מנכ"ל =להתפטרות,אז במחילה פנה כסאך
רון   (05.08.08)
28. זה השר שרוצה להיות רוהמ
מולי   (05.08.08)
29. ל-2: יבואנים בתחפושת מ(ס)ריחים למרחוק
חובב ,   הרצליה   (05.08.08)
והתגובה שלך נראה שנוסחה על ידי יועץ משפטי של יבואן רכב, שממומן מהמיליונים שאתם עושים על אוכלוסיה שבויה "שלא במשפט". את הכסף הגדול אתם הרי עושים מהחלפים והשירות. אז מי זורה חול בעיני הציבור? מי גובה מחירים מופקעים על חלפים מקוריים? מי ניהל קמפיין בעלות מיליונים נגד תחליפיים? מה זה יעזור שתוכלו להשתלט גם על שוק המשומשות? אתם מפעילים לובי כדי שלא יגעו לכם בפרת המזומנים החולבת, ששמה נהגי ישראל. למה רכב בישראל צריך לעלות פי שלוש מכל מקום אחר? נכון, יש מסים - אבל מקובל שהיצרן פועל לתת הנחות לשווקים שממוסים בכבדות. ההנחות הללו ניתנות - אבל אתם לוקחים אותן לכיס. ולשר התחבורה, איתך יקירי עוד נבוא חשבון בכלים דמוקרטיים לחלוטין. אתה האכזבה המהדהדת הגדולה ביותר של כל גבר ישראלי שחשב שרמטכ"ל זה גבר-גבר. יצאת פוליטיקאי קטן וחדל אישים. תגיד לי, שאול, להורים שלך היה מספיק כסף לקנות היום מזדה יאריס חדשה במעל 120 אלף שקל? למישהו שהיה אתך במסלול היה מספיק כסף לקנות איזשהו אוטו חדש במחירים של היום? אז מה קרה, שכחת מאיפה באת? אל תדאג. את כל אלה ששכחת בדרך למעלה, אתה תפגוש מחיכים בדרך חזרה. יבוא מקביל יהיה, וזה לא יעזור. השאלה רק כמה השחיתות תעכב אותו. שני מיליון נהגים מאסו בעריצות ובמחירים הגבוהים.
30. נו באמת מישהו מאמין שיפתחו את היבוא
(05.08.08)
היבואנים חזקים ומפוצצים בכסף בעל המאה הוא בעל הדעה תסבלו בשקט
חזרה לכתבה