חדשות  דעות  מאמרים  שאול אריאלי
גם ממשלה מקרטעת חייבת לקדם הסכם
שאול אריאלי
פורסם: 08.09.08, 14:08
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות ב-34 דיונים
1. אבו מאזן לא מוותר על זכות השיבה - במה הוא שונה מחמאס?
דב הצפון ,   הצפון   (08.09.08)
מי שדוגל ב"זכות השיבה" הוא מאמין בשתי מדינות לעם עחד - העם הפלסטינאי.
2. האם במקרה שממשלה מקרטעת ימנית
(08.09.08)
היתה מנסה לקדם עסקה כלשהיא - הם אז היית מצצד ועומד מאחורי דעתך המלומדת??? הממשלה הנוכחית אין לה שום מנדט לקדם שום דבר בטח לא דברים שעשויים להשפיע על עתידנו הביטחוני!!!! לכו הביתה כבר - נמאסתם כולכם!
3. ממשלה מקרטעת ?
דוד ,   חיפה   (08.09.08)
מעניין מה היה אומר הכותב הניכבד (שדעותיו ואיפיונו הפוליטי מוכרים) על ממשלה מקרטעת שמחליטה בניגוד לדעתו הפוליטית-
4. אולי נוותר על קיומה של מדינת ישראל - זה ממש יחזק את אבו מאזן
מי אתה? המועצה לשלום ,   וביטחון של פלסטין???   (08.09.08)
5. אין הבדל בין עבאס לחמאס,בכל מה שנוגע ליחסים עם ישראל. החמאס
שלמה ,   ירושלים   (08.09.08)
ינכס לעצמו כל הישג שיינתן לעבאס, ולבסוף יתפוס את השלטון ביו"ש.
6. שלום עכשיו לא היו מנסחים זאת טוב יותר
אתי ,   רמת גן   (08.09.08)
איזה שלום ואיזה ביטחון. המועצה היא רק כיסוי לדעות השמאל שבשמאל.
7. אבו מאזן וחמאס היינו הך
לא עוד בשמאל   (08.09.08)
הגדה המערבית צריכה להישאר בידי ישראל למען בטחונה. זו המסקנה ההגיונית היחידה שניתן להסיק מההתנתקות וממה שקורה היום בעזה.
8. יחי פרופ' פרידמן
amir   (08.09.08)
אני מוכן למחול לאולמרט על כל עוונותיו אם יתקן את מערכת המשפט הרקובה שהפכה בראשותו של הברק הידוע לסניף שמאלי של מרץ. מערכת המשפט בפסיקותיה המוטות שמאלה היא שמערערת את יסודות הדמוקרטיה יותר מכל. משהו בצה"ל ובמדינה השתבש בדרך וצריך לחזור לסדר בראשית. ואני אשכנזי! חילוני!! מהנדס!!! נכד למייסדי דגניה חושב ואומר את זה ולא ימני אדום צוואר כמו שמנסים להדביק לכל מי שחושב ככה.
9. כל הכבוד! הבעת עמדה אמיצה בזכות הרחבת ההתישבות ביו"ש!
גל   (08.09.08)
כלומר, אם היתה לנו ממשלה שתומכת בזכות היהודים על ארץ ישראל, זו המשמעות של דבריך. יפה!
10. התחזקות החמאס: 1. נסיגה מגוש קטיף 2. החמאס השתתף בבחירות
מחיר כואב???   (08.09.08)
11. אין לממשלה מנדט
(08.09.08)
ראה דעתו של פרופ' קרמניצר: אין לממשלה מנדט כל כך הרבה סיבות היו לממשלה להימנע מלדון בחוק שהגיש שר המשפטים. רק יתרון אחד טמון בהצעתו בכל זאת מרדכי קרמניצר פורסם: 07.09.08, 14:33 הרעיון להביא לאישור הממשלה הצעת חוק שתעצב את הביקורת השיפוטית על חקיקת הכנסת מעורר תמיהה רבה. ברור לכל שהממשלה הנוכחית מצויה בימיה האחרונים. לכן, הניסיון להתנהג כאילו "עסקים כרגיל" אינו ראוי גם אם ניתן לגבש לו רוב כפי שעשתה הממשלה. ... http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3593167,00.html
12. כל הזמן טענתם ששחרור אסירים יחזק את אבו-מאזן
ץונאמי   (08.09.08)
הנה שחררנו 200. מישהו זוכר? אפילו אתה שכחת! מישהו בכלל הודה לנו? סתם היתה מחווה ריקה מתןכן והערבים השתכנעו שוב שכולנו פאקה-פאקה. לדעתי, יש להציב כוחות ארטילריה מול עזה ואח"כ לתת אולטימטום... אבל להיותת נחושים!
13. יש כאלו שעדיין חושבים במושגים של
אנטי כרייסט   (08.09.08)
"לחזק את אבו מאזן". זה מזכיר לי את הסבא שלי , שכל החורף מחכה להוא שמוכר נפט.
14. הסכם מדף יושלח לפח ,מחטף לפח
חדש   (08.09.08)
15. אנחנו לא חייבים לכם כלום, תתחילו להשתמש בכספים שאתם מקבלים
(08.09.08)
מכל העולם ואשתו ותשקמו את חייכם ואת הפליטים שלכם.
16. איזו צביעות ורדידות שמאלנית, שאולמרט ימשיך, כל עוד זה תואם
אלי ,   ארה"ב   (08.09.08)
את דעותיך שאין להם תמיגה ציבורית
17. למה שנעשה דבר כזה ?
הפטריוט האחרון ,   ארץ ישראל השלמה   (08.09.08)
הארץ הזאת שייכת לנו מתחילתה ועד סופה וצריכה להיות רק מדינה אחת - יהודית והערבים שירצו להשאר כאן יצטרכו לקבל את מרותה וריבונותה כמו כן אין לנו רשות לוותר על חלקים ממנה משום שהיא לא שייכת רק לנו , אלה גם לעשרות הדורות של היהודים מאז גלות בבל ולאינסוף הדורות שעוד יבואו אז למה לעזאזל אתה חושב שאנחנו צריכים לעשות חצי חצי עם ישות טרוריסטית שחולפת על פני ההיסטוריה (אני לא מבין על פי איזו הגדרה אתה קורא לפלסטניים "עם") טרור מנצחים רק בכח ובנחישות של לא לוותר לא משנה מה המחיר
18. לחזק את אבו מאזן???!!!
דוד ,   פתח תקווה   (08.09.08)
לפעמים נדמה שחיזוק אבו מאזן היא מטרה בפני עצמה. אני מציע לתת לאנשי הפתח לחטוף חייל שלנו ולשלם לאבו מאזן את כמות האסירים שניתן לחמס תמורת גלעד + 1. אז הוא יהיה חזק כמו פופאי ובא לציון גואל.
19. אם נקים מדינה בלסטינית, החמאס ישלוט בה
לאו   (08.09.08)
רק עיוור לא רואה את זה. אבו מאזן והחמאס הם אותו דבר. אז תפסיקו להזות סמולנים.
20. ל-1 ולכולם!
אלי ,   חיפה   (08.09.08)
למדו עברית. נמאס.
21. חיזוק אבו מאזן...למה??
אחד מהעם ,   ישראל   (08.09.08)
22. חובה עלינו להתעסק בבניין הארץ ולא בחורבנה
nesher23 ,   פ"ת   (08.09.08)
במאמר הכותב "יפה הנפש" הביא את כל הסיבות ללמה אסור ואף חובה ללכת להסכמי שלום עם האוייב הערבי (ואל תאמרו לי שהפת"ח הוא לא האויב) וזה מכמה סיבות. א. גם שאול אריאלי סבור שהחמאס לא מעוניין להגיע איתנו לשום הסכם בשום צורה וכמו שכתוב בכתבה: "חמאס אינו מעוניין בהשתלטות מקומית על מאחז כזה או אחר, הוא מעוניין ביצירת שינוי היסטורי רחב.." עכשיו נשאל השאלה מהו אותו שינו היסטורי, הרי ברור הוא שהכוונה היא לא לזה שהחמאס מעוניין להחזיר אותנו לקווי 64 כי אם כך איזה שינוי היסטורי יש כאן ואם כן וודאי שהחמאס רוצה לנשל אותנו לגמרי מאדמתנו. אם כך הדבר מה יעזור לנו שנלך ונחזק את הפתח הרי לא כך נפתור את הבעיה, כך רק נציג חולשה והתרפסות ונקל על אנשי החמאס לצאת כנגדנו למלחמה ואף להעלות את רף הדרישות תמורת שחרורו של גלעד שליט, מה גם שאנשי הפתח לא ייצטרפו אלינו למלחמה כנגד החמאס כך שנצא קרחים מכל הכיוונים. 2. הכותב ציין זאת וזה גם ידוע שימי אבו מאזן כיו"ר הראשות ספורים אז מה יועיל לנו שנחזק אותו הרי ברור שאחריו יקום מישהו קיצוני יותר שקרוב בדעותיו יותר לאנשי החמאס. 3. האם הסכם ותרני מול האויב ייפתור לנו את הבעיות מול איראן או מול החיזבאללה, האם הסכם כזה יביא את גלעד שליט הבייתה? 4. צריך להפסיק עם עצימת העניים. נתננו לפלסטינים את כל רצועת עזה, גרשנו יהודים מבתיהם, לכאורה היה צריך להיות שקט באזור הדרום, הרי נתננו שטחים בתמורה לזה שנקבל שקט בדרום ומשם נפתחה עלינו הרעה בדמותם של עשרות קסאמים על תושבי הדרום. מסקנה: שמאלנים נמאסתם, תפסיקו להתעלם מהמציאות בשטח שחזקה מאיתנו, האויב מבין אך ורק כח, לאחר הניצחון בששת הימים היה שקט במדינה והערבים לא העיזו להרים את האף. ויתורים נתפסים כחולשה ומגבירים את המוטיבציה לפגע בנו. עלינו להמשיך בבניין הארץ על מנת לתת תשובה הולמת להתנהגות הברוטאלית הערבית.
23. אריאלי, איזה עמדה שלכם הצדיקה את עצמה?
חגי ,   השרון   (08.09.08)
אריאלי ושות' עדיין בשלהם מנפקים עצות לבקרים, כיצד להשיג שלום וביטחון. הייתי מצטרף לעצות שלך אם רק תגיש, בפעם הבאה שתכתוב, דוח מה מכל עצותיך ושל חבריך הוכיחו את עצמם כמקדמי שלום וביטחון. זה שנים אתם מנפקים הצעות ועצות, תומכים בעמדות ושוללים אחרות, . מה מכל אלה הועילו לנו מאז התארגנתם ביומרה רבה? האם מצבנו כיום טוב יותר מבחינ מדינית צבאית והשלום עם שכנינו ואפילו בתוכנו? אני מכיר את הכלל שאירגונים הופכים את קיומם למטרה בפני עצמה גם כשאין תועלת והצדקה לעניין שעליו התארגנו, כמובן כל עוד יש מימון ממאן דהוא להוצאות אירגוניות ופירסומת לפעילים. כדאי שתעשו חשבון נפש ומאזן הישגים וגם ..תמנו את הכשלונות שהיה לכם חלק בהם, בטרם תנפקו את העצה השגויה הבאה. אינני רוצה לפקפק בכוונותיכם הטובות למען המדינה, אבל ידוע שזו יכולה להיות גם דרך לגהינום, כמשפט החכם.
24. ל-8, ל "יחי פרידמן" שלך אשיב:
חיים ,   השרון   (08.09.08)
אני מסכים עם חלק מטיעוניך על התנהגות בית המשפט העליון כסניף של מרץ. מכאן ועד למסקנתך שאתה מוכן למחול לאולמרט רק בזכות התפקיד שממלא שר המשפטים פרידמן, כנגד בית המשפט, שגוייה באופן קיצוני. א. צריך לבחון איזה נזק כבד יותר נגרם למדינה: השחיתות של השילטון שבו במקום להתמסר לבעיות קיומיות של המדינה ובעתיד כולנו, גם שלך, או בית משפט העליון שאתו יש לך מחלוקת, ככל שהיא מוצדקת. . זה מזכיר לי את המשפט הידוע :- "מכער את פניו, כדי להרגיז את חוטמו". ב. אם כמו שהעדת על עצמך אתה נכד למיסדי דגניה, אתה בוודאי התחנכת על שירת רחל. בשירה "יום בשורה", כותבת רחל: .."כשומרון במצור כל הארץ כולה וכבד הרעב מנשוא אך אני לא אובה בשורת גאולה אם מפי מצורע היא תבוא..." ייתכן שלפרידמן יש כוונות טובות. אם כן, אפשר וצריך התיקון להיעשות בהידברות רחבה ולא על לשונו של שר אחד בלבד ועוד בממשלה מקרטעת ומפוקפקת. רק פירוש אחד יכול להיות לפועלו של פרידמן. הוא זה שקולו קול יעקב וידיו ידי עשיו. לאולמרט, ראש הממשלה שמינה אותו, פרידמן חייב, אך ידיו הם ידי אולמרט וממנו באה "הבשורה" שאתה כה מיחל לה. הוא, שכנראה יעמוד בפני אותו בית משפט על סדרת תיקים פליליים באשמות שחיתות חסרת תקדים מופיע כדואג לסדרי משפט.
25. אריאלי, חרף דרגתך הבכירה בצה"ל אתה פתי גדול!
סרן במיל' ,   המזרח התיכון ה"חדש"   (08.09.08)
26. אריאלי אינו דואג לשחרור שליט אלא לשחרור ברגותי ו"בתמורה" לו
איציק ,   המרכז   (08.09.08)
לוותר גם לפושע המלחמה אבו מאזן. פושע מלחמה, בעומדו בראש ארגון המבצע פשעי מלחמה בתמיכתו. סביר להניח כי אריאלי, רק לשם המשל, אינו סבור כי על הממשלה לקדם בעת דמדומיה את יוזמת פרידמן, מדוע הוא כן תומך בכל טירוף לטובת הפלסטינים בעת אותם הדמדומים? הסיבה היא פשוטה, איראלי וחבריו אינם דמוקרטים, אינם אנשי חוק אלא שפוטים של האויב. לא בכדי אין אריאלי יוצא נגד אבו מאזן הדורש את זכות השיבה שכן אריאלי וחבריו בשמאל הקיצוני תומכים מזמן בזכות השיבה. אריאלי יודע שדבר לא יציל את אבו מאזן, איראילי יודע היטב שדרכו כשלה, העובדות אינן מעניינות את אריאלי. אריאלי גם לא נותן תשובה כלל לשאלות יסוד, כגון, כיצד ישמרו האינטרסים החיוניים לנו, למה בדיוק צריך לקבל את כל דרישות האויב עד לאחרונה שבהן ומה בעצם זכותנו כאן. אריאלי וחבריו מצויים מזמן כבר בתחום הפו"צ וההזיות.
27. לא למדת את הלקח
מיכאל ,   נתיבות   (08.09.08)
בעשור האחרון הבאתם עלנו את האסון הגדול הנקרא אוסלו(הסכם שהחל במתן שוחד לח"כ גולפרב ושגב,נראה שבהסכם זה נזרעו זרעי השחיתות ללא בושה -שחיתות היתה בעבר אך עם תחושת בושה מסויימת השתדלו להסתיר ולא להצהיר "היא מקדמת אג'נדה" או" מקדמת את השלום" )נראה כי אתם חיים במדינה אחרת ומה שגרוע יותר אתם לא לומדים את הלקח!!!.הגיע הזמן שתקשיבו לדברי הערבים -(בעיקר בערבית) ותבינו שהם אינם מעונינים ב שלום ולא חשוב מאיזה פלג פלשתיני.מעניין מה היית אומר אילו היה מדובר בנתניהו?? נראה לי שסעיף ההתיפיפות היה מקבל קדימות עליונה.בתמימותי אני מחפש שמאלן עם מנימום של יושרה קם ואומר אני לא מוכן להשתתף במשחק הלא דמוקרטי והלא הוגן הזה ,משחק שבו יש אתרוגים שהשמירה עליהם רומסת את כל ערכי האמינות/יושר שאתם מנסים להתהדר בהם -לא שמעתי אף סמאלן(לא שגיאת כתיב) האומר זאת ,לצערי אני שומע על עיתונאים המקדמים "אג'נדה" ולא מדווחים ביושר. אני מצפה לשמוע על חיפוש האמת ,דבר שהסמאל מנסה להתהדר בו אך נוהג בצורה שונה.
28. אריאלי/ הבנתי מה אנחנו צריכים לתת. אבל מה יתנו הפלשתינים?
דוד   (09.09.08)
כל הסכם הוא דו-צדדי ;. נותנים ומקבלים. ואל תספר לי על הכרה במדינת ישראל. את הסחורה הזו קנינו כבר לפחות 5 פעמים (זוכר את ביקור קלינטון בעזה?) אני עוד זוכר ששאלו את ערפאת: אבל התחייבת לשמור על השקט? והוא ענה: מה אני, השוטר שלהם? אז אם אנחנו צריכים להיות השוטרים נסתדר הרבה יותר טוב כשהגדה תהיה מרושתת במחנות ובהתנחלויות
29. כדרכם בקודש של השמאל- הפיתרון הוא לוותר לכולם..
יוני ,   שומרון   (08.09.08)
למר אריאלי יש טענות על כך שהממשלה נותנת המון לחמאס.... הוא חס וחלילה לא חושב שהממשלה צריכה להמנע מכך, אלא הוא בסך הכל חושב שלמען האיזון הקדוש בהתרפסותנו בפני הערבים- עלינו לתת את מנת הויתורים הקבועה והמכובדת גם לעמיתי החמאס, הלא הם אש"ף והטרוריסט העומד בראשם אבו מאזן.... מדהים אותי כל פעם מחדש איך אנשים אינטיליגנטים ומשכילים לכאורה כדוגמת אריאלי וחבריו יכולים לטעות עד כדי כך בהבנת המציאות.. פשוט לא להאמין... האנשים האלה מובילים את המדינה לאסון במשך כמעט שני עשורים...
30. גם לשיטתך אתה טועה
nמתנחל כתום מיהודה   (08.09.08)
אפילו אם נעזוב דעות פוליטיות מנוגדות, עדיין נראה על פניו שהכותה מבולבל, מבולבל מאוד. 1. אם ובהנחה שממשלת ישראל הנוכחית באה במו"מ אם חמאס עזה ומו"מ מצליח, הרי ברור שחמאס יו"ש חוגג חגיגה גדולה, ולגבי חגיגות חאמס עזה זה לא משנה הם סגורים. 2. אז מה בואו נאמר לממשלת החידלון בואו נעשה מעשה - לא משחררים את גלעד שליט???????????????? 3. משהו כאן אצלנו, אם בין הכותבים ובין אם המחליטים חייב להבין דבר. אבו מאזן עצמו שבוי כרגע בידי חמאס. אבו מאזן כיום לא יכול להזיז את הראש מול הג'יהאד האיסלמי. אבו מאזן לא אשם בכך, הביאו את הצרה הזו עלינו ועל אבו מאזן ביחד אבל על חלב שנשפך? הרי אבו מאזן יודע היכן הוא חי הפובלציסט - לא! השמאל הישראלי והמרכז היהודי בא"י אם ערביי א"י והכושית האמריקאית נתנו אור ירוק לחמאס להיכנס לפוליטיקה שלהם. שתי מערכות בחירות אבו מאזן הפסיד (רשיות מקומיות ופרלמנט). בעזה, למרות אלפי קנים, צבא מאומן ומיומן וכל שאר האלמנטים שנתנו בידיו הוא נפל נפילה שאין ממנה חזרה. עזה היא חמאס. נקודה. אם ילך לבחירות בלי עזה יחשב לבוגד שמותר על מחצית עמו, אם ילך אם עזה אז עזה תתן לחמאס 99% והוא נפל כמו אבן לבור מים. אז בחסות ישראלית מלאה שבו ניתן לעצור קצת חמאסניקים לא מזוינים, עוצרים, אבל זה לא מחזק אותו. לא מחזק אותו מכיוון שלפתח' אין מה למכור לצבור הולך וגדל של חוזרים בתשובה בשטח, לפתח' אין מה למכור לאלפי נשים שבכל שבוע אומרות מה הן חושבות מתחת לרעלה שמחסה אתפניהן כולל העיינים...! אז 1,000 קלצ'ניקובים ועוד 300 אסירים קטנים לא מחזקים את אבו מאזן, גם לא הסכם אם ישראל שמפקיר את עזה. אבו מאזן אם יעשה הסכם יתלה על עמוד חשמל אחרי 24 שעות. אבו מאזן מפחד מעמודי חשמל, אבו מאזן מעדיף מרצדס שחורה. זה יש לו עכשיו...
תגובות נוספות
חזרה לכתבה