חדשות  פרשנות  במבחן הביטחון / רון בן ישי
הצבא עושה תשובה?
פורסם: 06.10.08, 10:08
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפסת כתבה הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 77 תגובות ב-77 דיונים
31. take off the gloves!!!!
zvi ,   toronto   (07.10.08)
it's time to take off the gloves! bomb Iran,Syria and lebanon to the stoone age!!! use the same tactics the american used against the japanese, just think how many israeli lives it's going to save! make a n example of this scum bags muslim countries! and i can guarantee you we going to have peace for the next 10o years! destroy their citires mosques schools kindergardens, take no prisoners! show the world who is the boss!
32. שבירת המוקאומה -מלחמה אחרת
נצח ,   ישראל   (07.10.08)
1. חיסול מנהיגי מוקאומה ברצף (פעולות חשאיות). 2. פיגועים כלכליים בנכסי המשטרים - (פעולות חשאיות). נזק יקר לתשתיות מים, חשמל ונפט, ואוניות. 2.מדיניות הרתעה לירי רקטי ידועה ומפורסמת מראש (Automatic Trip Wire Fire): 1. ירי רק"ק קצר טווח - פרסום רשימת מטרות מראש (לאו דווקא למקורות הירי). בכל מקרה של ירי רק"ק - יתבצע ירי נגדי אוטומטי לבנק המטרות. כך שאשמת השמדתם על הצד היורה.הלחץ הפוליטי הפנימי על הצד השני. 2.ירי טק"ק ארוך טווח - מדיניות הרתעה גריעינית. הצהרה - כל ירי של טיל בליסטי למרכז אוכלוסיה יחשב למתקפה גרעינית פוטנציאלית (ואיך נדע שלא כך באמת הדבר?). מקבלי ההחלטות בצד השני ונותני חסותם (רוסיה) - יצטרכו לחשב את הסיכונים. במקביל פרסום בנק מטרות קונבנציונאלי לירי נגדי אוטומטי (לכל שיגור של טיל חץ כנגד טיל תוקף - יתלווה שיגור טק"ק ישראלי למטרות המפורסמות מראש- תחנות חשמל, מוסדות ממשל, מאגרי מים, תשתיות נפט).
33. לא כל מחלוקת או התלבטות צריך למהר ולחשוף
חילוני חרד   (07.10.08)
"בכתבות הבאות נכיר כמה מהפתרונות המוצעים אצלנו, כמו גם את ההתלבטויות והמחלוקות, המתנהלות סביבם הרחק ככל האפשר מעין הציבור." אם המחלוקות חייבות להשאר הרחק ככל האפשר מעיני הציבור (והאויב), למה לפעול נגד זה בכוח רק בשם זכות ה"ציבור" לדעת? לא כל דבר צריך או אפילו כדאי לחשוף!
34. מסכים עם 9
יהואר גל- יו"ר מפלגת   (07.10.08)
מדינות שהפעילו טרור וזרעו הרס אדיר, יפן וגרמניה, הפכו למדינות דמוקרטיות, שומרות חוק וסדר עולמי, זכויות אדם, ושוחרות שלום. מדוע? התשובה בתגובת -9. דרזדן, הירושימה ונגסקי. פעולות שהצד ה"נחנח", הפעיל נגדן וגרם לתודעתם - עד כאן. ל-9 054-4206477
35. יום כיפור של הצבא
ran ,   מרכז   (07.10.08)
ניראה שאף אחד לא מעיז לומר שהמלך עירום
36. 17 ו9 תשובות לעניין
(07.10.08)
37. ל-20 היקר.....
kro ,   תל אביב   (07.10.08)
כן זה אותו אלוהים.......שהביא אותך לפה בעקבות טרבלינקה ואושוויץ.......
38. לכל פעולות ה"התנגדות" מכנה משותף אחד
מזל   (07.10.08)
כך גם לפי מר בן ישי, ניצול הרגישות והמוסריות שלנו על מנת להתיש אותנו, אגב, זו בעייה שעימה מתמודדים גם לא מעט אזרחים בתוך ישראל עצמה, מה עושים? הולכים על היתרון היחסי שלנו, לרגישות שלנו לחיי אדם יש גם צד שני וזה היכולת המדעית והטכנולוגית היחסית גבוהה שלנו, אי אפשר להילחם בפראים בפראות וגם ולכן גם האסטרטגיה שהציגו המתכננים והאלופים בזמן אחרון לא תעבוד, לחיזבאללה לא אכפת שנמחוק כפרים שלמים,עובדה שלאזרחים הערבים אין את היכולת לקשר בין תוקפנות החיזבאללה לסבל שהומט עליהם ולכן כמה שהם חוטפים יותר ככה הם מגבירים את תמיכת במי שמזיין להם את החיים. היתרון היחסי שלנו הוא בטכנולוגיה ועם כל הזלזול במסכי פלזמה ואמצעים מתוחכמים אין לנו ברירה,זו הדרך היחידה שבה אפשר להתמודד מבלי לרדת לרמה של הערבים.
39. שכחת נק' תורפה מאוד רצינית
(07.10.08)
אי הנכונות של ישראל לגבות מחיר דמים מאויבייה הוא הוא החולשה העיקרית שלה. זאת בנוסף לאובדן הדרך והפילוג בעם, שממיסים את שאריות החוסן המדיני שלנו.
40. איפה "המתמטיקאי" שיסביר שוב למה אנחנו מפסידים?
(07.10.08)
עם ההסבר קצר וקולע ע"פ תורת המשחקים. תכתוב את זה שוב!
41. מישהו רואה 45000 רקטות נרקבות אצלם במחסנים?
(07.10.08)
הם ישוגרו יום אחד. תהיו בטוחים.
42. כמו תמיד מרתק
ע.נ ,   צפון   (07.10.08)
מקיף, עם רגליים על הקרקע וללא משוא פנים. תודה
43. # 1. לדעתי, דווקא אתה שכחת כי השלום, הוא אכן הביטחון הרב
יוסי נץ   (07.10.08)
ביותר בו אנו מסוגלים לזכות. כמו שנאמר, אכן, אנו צריכים להיות מוכנים למלחמה בצורה הטובה ביותר, אולם יחד עם זאת, לפרק את כל מוקשי המלחמה. הטוב ביותר שניתן הוא להיות חזקים ובוטחים, לשדר את הביטחון (לא בזעקות מתלהמות ומטופשות מן הסוג של תגובתך) ויחד עם זאת לשאוף לשלום, שכאמור הוא הביטחון הטוב ביותר.
44. אני דווקא רואה מדינה פורחת וחזקה מתמיד.
נדי ,   ת"א   (07.10.08)
לא במלחמה ארה"ב הביסה את בריה"מ אלא בניצחון הרוח האנושית. כמה נהרגו במלחמת לבנון השניה? כמה נהרגו מאז בתאונות דרכים? כמה נהרגו בשל מחלות? כמה בשל אלימות במשפחה? קורבנות מסוג אחד לא עדיפים מאשר סוג אחר. לא מוטרד בשל סוג אחד ספציפי דווקא.
45. האמת, ממש מיאש!!
לחוצה   (07.10.08)
השקט הזה הוא זמני אבל מה אח"כ? עוד מלחה? עוד יפה נפש שלא נותנים לנו כמדינה להגן על עצמנו? די כבר עם כל הדיבורים היפים והרגישים , לא הגיע הזמן שאנחנו כאזרחים של המדינה נרגיש שיש לנו צבא שאפשר להתגאות בו? ולא כל פעם שחייל עושה מהלך מעמידים אותו לדין וכל המדינה "נוזפת" בו - זו קצת חוצפה ופה הבעיה שלנו כמדינה. אז דיי עם הצביעות אזחרי מדינת ישראל קחו את עצמכם בידיים הגיע הזמן שנתחיל להרגיש בטוחים ועל כל מכה שנקבל לתת פיצוץ!!!!
46. 18- מסכים עם כל מילה
רופא, ירושלים   (07.10.08)
באמת דיי לכל יפה הנפש הצבועים הגיע הזמן שנפסיק להיות שורדים ונתחיל לחיות חיים נורמאלים!!!
47. יש פיתרון - כיבוש וגרוש רוב האוכלוסייה
אצבע(חבושה) הגליל ,   ק"ש   (07.10.08)
דיי למילחמות חוזרות ונישנות על אותו שטח את הליטני כבשנו כבר 5 פעמים!!! צריך ליצרוב את הניצחון שלנו במילחמה ע"י סיפוח עשרות קילומטרים בשטח האוייב.
48. רון בפעם הבאה כל כפר שממנו ישוגר טיל יושמד-ראה פוטין
אלי ,   י-ם   (07.10.08)
49. דווקא אנחנו רגע לפני הפתרון
נדי ,   ת"א   (07.10.08)
זו עדיין לא שירת הברבור של הטרור האסלמי אבל צעד חשוב בכיוון. ברור לכולם שהנפט הוא המניע את הטרור המוסלמי. ברור לכולם שתוך 20 שנה הוא יגמר ואז, כך או אחרת, יגמר להם הכסף. והכי חשוב שלא תהיה להם פצצה עד אז כי בנפיחה האחרונה של הטרור הפונדמליסטים הוא ירצו להתאבד יחד עם כל העולם.
50. השלום באירופה הוא תוצאה של הכרעה צבאית מוחלטת
נוח ,   רג   (07.10.08)
פרס הביא לו פעם את השלום האירופאי כדוגמא כיצד יריבות ארוכת שנים יכולה להפוך לשלום יציב. רק שכח לציין שהשלום האירופאי הזה הושג רק לאחר הכרעה צבאית מוחלטת ושתי פצצות אטום!, לפעמים צריך לתת למלחמה להשיג את היעדים המדינים, בבלקן לא היית הכרעה כזו ולכן אין שם שלום, כך גם במזרח התיכון, עד שהערבים לא יחסלו את מדינת ישראל- לא יהיה "שלום" .
51. מי אמר שאנחנו צריכים להפסיד במלחמות התשה.
נו באמת   (07.10.08)
את החנק על עזה ניתן לשכפל על הגדה ולבנון. האגדה שהאוכלוסיה הערבית מחוסנת בפני קשיי היום יום התנפצה בג'ננה שקיבלו בעזה. אפשר ללחוץ בהדרגה - העיתונות ודעת הקהל מגיבות לשינויים חריפים הן לא מזהות התקדמות הדרגתית. יש המון מה לעשות צריך רק לצאת מהקפאון המחשבתי ולהשתמש בנשק הטוב ביותר שלנו בזכות מודיעין ויכולת ביצוע. חיסולים חיסולים ועוד פעם חיסולים, של חיזבאללה, פלשטינים, סורים ואיראנים שיהיו עסוקים בשמירה על התחת שלהם.
52. במלחמה כמו במלחמה.
אבי ,   דרום   (07.10.08)
ל-9 התגובה שלך,נכונה ומדויקת מהכתבה של רון בן-ישי, שצריך להוציא מאמר מידי פעם ולא לחדש כלום.כל עוד לא נבין שבמזרח התיכון, אנחנו צריכים לאמץ חלק מהנורמות של שכנינו,לא יעזרו כל חוכמולוגיות השמאל והתקשורת. גמר חתימה טובה לכל עם ישראל.
53. קו פרשת המים הוא פרשת "דיר יאסין"
ץונאמי   (07.10.08)
באשר בפעולה צבאית לגיטימית נהרגו עשרות אזרחים. במקום לעבור על הפרשה לסדר היום "במלחמה כמו במלחמה" נכנסנו לפניקה ובקשנו סליחה. מה זה "בקשנו" - התחננו. והעניין לא ירד נהאג'נדה שלנו. צריך להבהיר חד משמעית . על פגיעה באזרחים נגיב על מקורות הירי ועל אוכלוסיה אזרחית אבל לא אחרי שבוע ולא אחרי חודש - מיידית!!! לא לכנס את הממשלה וועדת הביטחון ומליאת הכנסת וארגון אמהות עובדות. מיידית!! בפעם הבאה שיורים קסאם מעזה או קטיושה מלבנון או מכות לבחור יהודי בפריס לפוצץ להם את הצורה שהערבים אפילו לא יחשבו להפליץ לכיון שלנו.
54. רון ,סייג לחוכמה שתיקה.
ג'ויה   (07.10.08)
כתבותייך לעיתים חושפות יתר על המידה,דרכים ואפשרויות שאולי לא עלו בדעתם של אויבינו,לכן,אנא ממך, אין זה הזמן לומר הכל ובגלוי,זה לא חכם...
55. לכל האוילים ואנשי השנאות החולניים.
גדעון   (07.10.08)
לא היה ראש ממשלה בישראל, שלא נאלץ להתחשב בעולם בכלל ובארצות הברית בפרט. מבן גוריון הגדול , עד בגין הגדול וכל אלה שביניהם.
56. האם יש אסטרטגיה נגד שלום עכשיו ו - 4 אימהות
ספינר   (07.10.08)
חורגות?
57. כמה טוב היה פה לפני אוסלו?
מתנחל כתום מיהודה   (07.10.08)
אז שדרות היתה סתם עיירת פיתוח בנגב המערבי, לא בחדשות. מדינת ישראל נתנה לצה"ל לעבוד, וגם לשב"כ ואוטובוסים כמו קניונים לא עפו באויר. לא היו מתאבדים ערבים בכלל !!! טיל אחד לא נפל בחיפה, אפילו חצור הגלילית לא ידעה מה זה קטיושה. היו פעם ימים יותר שקטים, יותר בשליטה, יותר אם תקוה. מאז ש'עושים' כאן שלום ומחפשים 'פיוס' וכאלה, אתם יודעים מותה של א"י השלמה וכו'. כן זה המצב, מה לעשות?????
58. * חשיפת הנשק הסודי, רק בעלי סיווג - סודי ביותר - להכנס *
מומחה למומחים   (07.10.08)
מי שאין לו סיווג נא לא לקרוא את התגובה הזו, לסגור אותה עכשיו, תודה. לבעלי סיווג סודי ביותר הנה הנשק הסודי: מדיניות ההמנעות מפגיעה באזרחים. התפיסה על פיה אין לפגוע באזרחים בזמן מלחמה רלוונטית רק כאשר שני הצדדים מכבדים אותה. כאשר אנו נמצאים במערכה בה אחד הצדדים מצהיר במפורש שהמדיניות שלו היא טבח המוני של אזרחים, לא יתכן לדרוש מן הצד השני להלחם "מלחמה נקיה". אין דבר כזה מלחמה נקיה. זו שטות שמאלנית מצויה. במלחמות נהרגו אזרחים וימשיכו להיהרג. זכות ההגנה העצמית של מדינה כוללת את הזכות להשיב אש לעבר מקורות הירי. האם יש שם אזרחים? זו האחריות המלאה של הפושעים כנגד האנושות המשגרים משם טילים ישירות כלפי אזרחים! זהו הנשק הסודי, עימו יש להגיע לאו"ם ולדרוש את זכותה הלגיטימית של ישראל להשיב אש לעבר מקורות הירי - עם כל הצער שבדבר. אבל אזרחינו לא יהיו הפקר. זה אמנם מצער אבל מלחמה זה לא גן של שושנים. זכותנו לא להפקיר את אזרחינו! לא מקובל שהעולם ידרוש מאיתנו לעשות זאת! זה גם בלתי מתקבל על הדעת שהאנושות בכבודה ובעצמה תאשר לקבוצות ברבריות לטבוח המוני אזרחים, בתנאי שהם דואגים לעשות זאת כשהם מוקפים באזרחים. זה ממש כבר לא מצחיק. אם האויב לא רוצה שנירה על אזרחיו יש לו דרך פשוטה מאוד להגיע לכך: לא לירות על אזרחינו. מן הרגע הזה הכל פשוט: מחסלים את כל קני השיגור שלהם תוך יום אחד. יהיו קורבנות אזרחים: עשר, מאה, אולי כמה מאות. אבל המלחמה תסתיים מהר מאוד, תוך כמה ימים, ההכרעה תהיה ברורה והחשק להמשיך במלחמות יצא להם מהר מאוד. זה נשמע בלתי אנושי, אבל בספירה הכללית מספר הקורבנות האזרחים יהיה נמוך יותר מן המלחמות הבלתי נגמרות הללו. הקונספציה של התרת דמם של אזרחי צד אחד בלבד - שגויה, בלתי מוסרית, אפילו שערורייתית! לא צריך לפחד לאמר את האמת.
59. מה הפאניקה? להזכירכם אנו מעצמה גרעינית
לפי פרסומים זרים ,   אף אחד לא ינצח אותנו   (07.10.08)
60. 54: אל תדאג במילא אף גורם משמעותי לא מתייחס ברצינות להתראות
מייק ,   תל אביב   (07.10.08)
זוכר את מלחמת יום הכיפורים? לא יודע מדוע ממשיכים לקרוא לזה 'הפתעת' מלחמת יום הכיפורים, הדבר האחרון שהיה שם זה הפתעה, הכל היה ידוע והמשיכו להתעסק 'בקונספציות', בערך כמו שקורה היום. אז אל תידאג חביבי אף אחד פה לא מקשיב לאף אחד למרות מה שקרה במלחמה ההיא. דרך אגב, צה"ל מוכן היום במאת האחוזים למלחמה סטייל מלחמת יום כיפור, רק שהמלחמה הבאה (כמו מלחמת לבנון השנייה) אפילו לא דומה לה.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה