יהדות  טורים אישיים  רבקה לוביץ
לוחם כיהודי, ייקבר כגוי?
רבקה לוביץ'
פורסם: 14.01.09, 14:01
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 170 תגובות ב-170 דיונים
61. 2: אל תעלילי עלינו עלילות שווא!
ירון ,   ת"א   (14.01.09)
הבעיה הבאמת קשה אבל היא נגרמת בגלל הלובי של החרדים ברבנות - תאשימי את הלובי הזה ולא את העם שלך!
62. זה נגרם בגלל שלטון החרדים ברבנות - ניתן לשינוי!
אלכס ,   ראשון   (14.01.09)
רוב מוחלט של הישראלים היו מזמן מוצאים דרך אלגנטים לגייר בקלות את זכאי חוק השבות המעוניינים בכך. הבעיה נובעת אך ורק מן הכוח של החרדים ברבנות - שממילא לא אכפת להם מצה"ל. קצת יותר לחץ במקומות הנכונים והבעיה תיפתר!
63. צה"ל דווקא משקיע הרבה בגיור.
גר   (14.01.09)
אני הייתי לוחם ואחי עכשיו לוחם בצנחנים והוא כרגע בקורס לגיור אז הצבא אכן עושה הרבה הבעייה היא עם האזרחים ולא עם החיילים כי לצבא יש פיתרון.
64. הפתרון מאוד פשוט יש להפריד בין דת ומדינה
גיא   (14.01.09)
שהדתיים יחיו איך שבא להם, שינשאו איך שבא להם, שיקברו איך שבא להם. שיעשו הכל לפי ההלכה. אבל החוקים במדינה לא יכולים ליהות מוכתבים על ידיהם או ע"י ההלכה. יש להתייחס לכל האזרחים בשיוויון. לא יתכן שהלוחם לצורך הלחימה יהודי אבל שבא להנשא הוא לא מספיק יהודי. לכן עושים הפרדה מוחלטת בין דת ומדינה ושהחוקים לגבי קבורה/נישואים/גירושים. לא יהוו חלק מההלכה (ולא יעברו דרך הרבנות) אלה היו חלק מחוקים אזרחים שלא קשורים בשום אופן לדת. זה גם טוב למדינה באופן כללי כי כך לא ניהיה מדינה "דתית" או ש"קשורה לדת" וגם לא ניהיה תלויים בדתיים, ובגחמות שלהם. ניהיה פשוט מדינה דמוקרטית חילונית שמסתמכת על חוקים אזרחים נטו.
65. זה רק הדתיים אשמים
(14.01.09)
בשבילי הם יותר יהודים מכל דוס שיושב בחיידר
66. אני מסכימה עם כל מילה שלך
נ ,   עוטף עזה   (14.01.09)
אני מסכימה עם כל מילה שלך, ונראה לי שאם הרבנות לא מסכימה לקבל אותם כיהודים, הפתרון צריך להיות לאפשר לכל אחד להקבר בכל בית קברות בכל דרך שהוא רוצה, ולהוציא את השליטה בבתי הקברות מידי הדתיים הקיצוניים. גם אני, כחילונית, אשר רוצה להקבר קבורה חילונית לא מורשית להקבר בבתי הקברות של חברה קדישא. הוצאת החזקה שלהם על בתי הקברות תאפשר לכל חייל להיקבר בבית עלמין צבאי ללא הבדל של דת, גזע ומין
67. דם שנשפך על הגנת אדמה יהודית הוא קדוש ולכן יהודי!
מוטי   (14.01.09)
קיפוח נפש דוחה שבת, צריך לפרש על הדרש ולא על הפשט....
68. בגלל פאשיסטים כמו #12 זה המצב הקיים
StoutViking   (14.01.09)
להקיא ממך וזהו. קחי את תורת הגזע בשקל שלך ודחפי אותה לעצמך באוזן יחד עם ההלכות הגזעניות והחשוכות שלך. יהודי שנלחם בצבא האנגלי יכול להיקבר היכן שהוא רוצה ולהתחתן עם מי שהוא רוצה ואיפה שהוא רוצה, בעוד אותם "גויים" עליהם מדובר נקברים מאחורי הגדר כמו מצורעים/הומלסים/כלבים. אם יש להם "מזל" אז הם נופלים בקרב ונקברים בחלקה צבאית. אם אין להם, אז בקרוב נשמע על עוד אם חד הורית שצריכה למכור את הבית בשביל להטיס את גופת בנה לקבורה באוקראינה. להתחתן הם לא יכולים בארצם, גם עם "גויים" כמוהם אלא צריכים לברוח לקפריסין ולשלם מאות אם לא אלפי דולרים כדי להתחתן בלי המשפחה והחברים בבושת פנים כאילו עשו משהו לא בסדר. זה מדהים איך המדינה הזאת "נזכרת" בבני תערובת אלו כאשר היא צריכה לשלוח להם צו גיוס/8. את מוכנה להגיד לי דבר אחד רק? כשעלו הנה אלפי יהודים, ניצולי שואה אשר היו במחנות הריכוז, גם להם בדקו בציציות לראות מי הייתה האמא שלהם? אותם "גויים" עליהם את מדברת נאמנים למדינה פי כמה וכמה מאשר כאלו כמוך וכל מיני "נטורי חרטא". אותם "גויים" תרמו רבות לכלכלה, לחינוך, לבטחון ולמדע בישראל ואתם רק מעמיקים את הבורות, העוני, הגזענות ומקרבים למלחמת אחים. להזכירך, בגלל שנאת חינם נפל בית המקדש ואת שונאת את השונה ממך לחינם. מה כן, קשה להגיד שאת החרדים שונאים ככה סתם.
69. מצחיק אלה שקבעו זאת לא משרתים בצבא...
זה שירקתם עליו ,   קפריסין כזה או אחר   (14.01.09)
אז שלוש שנים בסדיר, 12 שנה במילואים והכל ביחידה קרבית, שתי אינתיפאדות ועדיין לא יכול להתחתן בארץ. כן ניסיתי להתגייר, אבי יהודי ואמי יהודיה אבל אני החלטתם שלא וכל זאת כשרדפתי אחרי ערבים בסדיר. חכו תראו איזה קטעים ירוצו אצלכם בקרוב כשהערבים יציעו לכל אותם גויים להתחתן תחת האיסלם....
70. ל-12
גוי ,   רחובות   (14.01.09)
כשינסו לקבור את הבנים שלך כמו כלבים מחוץ לגדר ותצטרכי לנסוע בכל הארץ ולחפש מקום שמוכן לקבור בכבוד - רק אז אולי תביני על מה מדובר בכתבה ! וגם לא בטוח שתביני...
71. כל מי שהגיע לישראל לפי חוק שבות הוא יהודי
סרגיי , יהודי בנפש   (15.01.09)
נצאים לא בחרו כל כך האם אנו יהודים לפי הלכה. תגידו תודה לנו שאנחנו פה.
72. תשובה
רן ,   באר שבע   (14.01.09)
למקרה שלא סיפרו לך זו מדינה של העם היהודי. הלוחם נלחם לשמור על מדינתו של העם היהודי, מן הראוי שיקבר כיהודי!.
73. ישראל מדינה גזענית
עולה חדש ,   מרוסיה   (14.01.09)
צריך לעשות הפרדה בין דת למדינה. נישאוים וקבורה חייבים להיות אזרחיים. די עם כפייה דתית! כרגע ישראל היא מדינה גזענית.
74. בני,ובנות כהן וגרושה
מרים ,   השרון   (14.01.09)
הכותבת התיחסה לקטגוריות שונות אך לא הכניסה סעיף חשוב,בני, ובעיקר בנות כהן וגרושה אינם יכולים להנשא,גם אם הם ואביהם ואימם היו קצינים בצהל. היו לי כמה מקרים במשפחה, ופשוט, בושה לספר על כך,
75. שאלה מטופשת
R ,   י-ם   (14.01.09)
התשובה היא כן! הגוי ייקבר כגוי, היהודי ייקבר כיהודי , הקבורה כגוי ,לעניות דעתי אינה פחות מכובדת או פחות טובה! אז איפה הבעיה?
76. מלחמת הבננות
גזר   (14.01.09)
שלום, מאד נהנית מקריאת הכתבה מאחר ואני חש כי היא מדברת אלי באופן מיוחד נולדתי לאבא בננה ואמא גזר ברפובליקת הבננות.זה היה בשנת השמיטה תשמ"ח, היה ממש שמח. לצערי, למרות חירוף נפשי בצבא הבננות. הממסד הרבנני לא הכיר בי כבננה, וכל זה רק בגלל שסירבתי להתקפל קצת ושיעשו לי מעשר. הממסד לא הכיר בטיעוני הרגשניים, הוא טען כי בבית הדין עושים דין! יש חוקים שקובעים מי בננה ומי לא. מאד נעלבתי... מה? רק בגלל שאני גזר אני לא יכול להיות בננה? אבל אני כתום וקשוח, אמשיך במאבק שלי וכולם יראו, אותי יזרקו לפח שמיטה ביחד עם כל הבננות העקומות האלה! ושוב תודה לכותבת, הגיור מפיך צהוב אפילו ביחס לבננה!
77. קבורה לפי רצון הנקבר
זה עם הבננות   (15.01.09)
נראה לי לגיטימי לחלוטין, שכשם שהתגובות מצביעות על שאיפה שיקבר גוי באופן בו הוא חפץ כך תנתן ליהודי אורתודוכסי האפשרות להקבר באופן בו הוא חפץ. בתי קברות אורתודוכסיים נועדו ככלות הכל לאותודוקסים עצם העובדה שבתי קברות אורתודוכסיים מסכימים לקבל גויים בתנאים מגבילים לא הופכת אותם לפשיסטים\גזעניים ובטח ולא אומרת שצריך להוציא את בתי הקברות האורתודוכסיים מידי האורתודוכסים בגלל שיקולים רגשניים כאורתודוקסי אני מבקש לעמוד על זכותי להקבר ע"פ חוקי ההלכה. אם יש מי שרוצה אחרת, שיעשה מה שהוא רוצה, בבית קברות אחר!
78. אני חייל לשעבר .לא יהודי!
מה זה משנה ,   חיפה   (14.01.09)
אני ממש לא מבין מה הבעיה פה! מי אתם שתגידו לי מה אני אני פה מבחירה אבי יהודי ואימי לא! אז אני גוי וטוב לי ! אני לא חושב שאני צריך להיקבר בבת קברות של יהודים למרות שאני אזרח ישראלי איפה הקשר? מה אתם רבים בשבילי . מה שכן מי שהתחיל בתהליך של גיור ונפל בדרך בקרב או בצה"ל כנראה מעאניין למות כיהודי . זה משהו אחר אך רבים מחברי שהם לא יהודים לא מעוניינים בזה. תחשבו שאתם גרים במדינה אחרת של נוצרים או מוסלמים ואתם הולכים לצבא ומיתם הייתם רוצים להיקבר בבית קברות מוסלמי נוצרי .או יהודי ? על מה קשקשת פה בכלל? נכון להתחתן פה עם יהודיה זה בעיה וצריך לנסוע לקפריסין או לא יודע מה אבל זה עדיך מלהתגייר. או ההפך.וזה בחירה שליאני בחרתי לא חהתגייר ואני לא מרגיש רע בזה א ני אזרח המדינה סוג א א רק לא יהודי כמוכם שסליחה אבל מזיין תשכל על כל דבר שלא קשור אליו. אז אני מבין את רובכם אבל תבינו זאת הבחירה שלנו!.ותעזבו אותנו בשקט . נרצה להתחתן איתכם או שניסע לקפריסין או שנתגייר או ההפך ! אין פה שום בעיה! שיהיה לכם דברים אחרים לקשקש . יום טוב אזרח שטוב לו כך
79. שייתגיירו ...
בני   (14.01.09)
80. לרבנית אילנה לוי, בדרך כלל אני מסכים איתך
(14.01.09)
הפעם גיבבת שטויות. "השכל לא עובד," טענת ???? אל תתיהרי ונסי את עצמך להשתמש בו, אלוהים לא מינה אותך לסגניתו.
81. מה הקשר? יכול אדם שיהיה טוב, וישר ולוחם נועז...אבל לא יהודי.
חילוני, לא פנאט   (15.01.09)
זה לא פרס, זו עובדה. ולדרוש ש"יכירו בו כיהודי, כיוון שהוא רואה עצמו ככזה", היא שטות. יש כללים וצריך לכבד אותם.
82. זאת האמת.....
יובל המנובל ,   חיפה   (14.01.09)
כל מי שנלחם להגן על ישראל מציל הרבה נפשות יהודיות ועל כן זכאי ליהדותו
83. LOL!!!
Helen ,   USA   (15.01.09)
84. נראה לי שהיא צריכה לפתוח בית דין משלה
שלמר   (14.01.09)
85. רבקה, כדאי לבדוק את העובדות
משה ,   צפון   (14.01.09)
נדמה לי ששאלת הקבורה מצאה פתרון. כדאי לבדוק את זה עם הרבנות הצבאית לפני שכותבים. שאלת הגיור כואבת וגם לזה צה"ל דואג יותר מאשר כל מסגרת אחרת. בדרך כלל מסכים איתך אבל הפעם אינני בטוח שהבסיס העובדתי שלך מספיק מוצק. הטענות אינן יכולות להטען על רקע הסאטוס הצבאי.
86. נולדתי פה
לא קורבן ,   מדינת ישראל   (15.01.09)
לאב יהודי צבר שהביא את אהובתו לחיות עמו. שירתתי בצה"ל שירות מלא. אינני פושעת בדבר. עשיתי בגרות בתנ"ך,גדלתי בחברה יהודית ישראלית. שפת אמי היא עברית ורק בשפה זו דיברו בביתי. ובמאה שערים הם לא מתגייסים ולא מדברים עברית. זה לא מעניין אותי איפה יקברו אותי. זה מרתיח אותי שהמדינה למעשה לא נותנת לי את כל הזכויות אבל דורשת ממני את כל החובות. מדינה גזענית המבדילה דם מדם.
87. אז תעשו גיור.גם תדעו קצת יותר יהדות.
אתגר   (15.01.09)
אז תעשו גיור.גם תדעו קצת יותר יהדות.
88. ביזיון לצבא
לוחם במילואים   (14.01.09)
בתור אחד ששירת את שירותו הצבאי כלוחם בצנחנים לדעתי זאת בושה גדולה למדינה שחיה את חייה תחת מלחמה מתמדת ונשענת על אותם הלוחמים שמגינים בגופם על מדינת ישראל אז לא יעלה על הדעת שהם לא יקברו כחברם לנשק אלא יקברו מחוץ "לגדר" במילה אחת ביזיון!!!
89. סכותם של הרוים שכולים דתיים לקבור ילדיהם בבתי קברות יהודים.
חילוני   (14.01.09)
אני בטוח שבצבא ארה"ב מאפשרים קבורה בחלקה נפרדת ליהודים. אין ספק שזכותם של משפחות דרוזיות שכולות לקבור את בניהם בבית קברות נפרד. אבל הצבא צריך לבנות חלקות כלליות לתת להורים לבחור אם לקבור את בניהם בחלקה יהודית בלבד, דרוזית בלבד או כללית שבא כמובן יערכו טקס אשכבה לפי איזה דת שיבחרו.
90. אתם רציניים????
א.ר ,   מרכז   (15.01.09)
מבחינתי מי שהתגייס ושירת בצבא יותר יהודי מכל אותם אוכלי חינם שיושבים כל היום על ישבנם המפואר ולא עושים כלום. מוגנים ע"י חיילים שמסכנים את נפשם למענם ועוד מעיזים לפתוח את הפה. אין לכם בושה? זה כבר מעבר להלכה, זה כבוד המת. וואלה יופי, לא מתגייסים, לא עובדים, לא תורמים כלום למדינה חיים על חשבונם של אחרים ועוד מעיזים לפתוח את הפה. אפשר לשמור על מסורת בצורה לוגית ולא ראש בקיר.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה