סביבה ומדע  מדע  מדעים מדויקים
המבול של נוח לא היה כל כך חזק
אבי בליזובסקי, "הידען"
פורסם: 28.01.09, 10:36
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 81 תגובות ב-78 דיונים
31. צפון
בקיצור מה אתם רבים. ,   1 אתה טועה   (28.01.09)
תפתחו את התנ''ך ותקראו כמו שצריך.. :) אין מקור יותר אמין מאשר תנ''ך!!!
32. גם 30 מטרים זה אירוע אדיר...
אבי ,   תל אביב   (28.01.09)
תחשבו שאתם חיים כל חייכם מול אגם קטן ושקט בלי שום ידיעה שיש כזה דבר "ים". ואז, ביום בהיר אחד- מתקדם לעברכם קיר של מים בגובה 30 מטרים- גבוה יותר מכל דבר שראיתם בחייכם, ומוחה את כל מה שהיה באיזור. עכשיו, תחשבו שגם ירד גשם באותו הזמן- משהו די הגיוני שיש לו סיכויים גבוהים. מה ההסבר ההגיוני שאדם היה נותן לזה? מבול.
33. ל-5: איזה מאמץ השקעת בהסבר הגיוני
(28.01.09)
למי שניזון מאגדות פולקלור...פשששש... לא חבל על האנרגיה המבוזבזת?
34. 14: בדיוק על אנשים כמוך מתבססת הדת.
(28.01.09)
כל מה שמאכילים אתכם - אתם אוכלים.
35. 19: פליז, תגיד לנו שאתה צוחק....
(28.01.09)
36. 22 צודק!
אחד שמבין ומאמין   (28.01.09)
37. לידיעת 1
והמגיבים לו ,   חיפה   (28.01.09)
ישנו מחקר מעניין ביותר של יהודי משכיל ביותר בשם עמנואל וליקובסקי, שהניב תאוריה קרובה מאד לדברים שכתבת, מעלה הרבה שאלות ונותן הרבה תשובות. תוכל להתעניין, יש כמעט את כל הספרים שהוא כתב גם בעברית.
38. ל-20 אני חילוני אבל מלמד נשים תורה שבעל פה גמרה והלכה !!!
הצדיק מסטוצוביץ'   (28.01.09)
////|\\\\ \\\\|////
39. ל34 הפתי והתמים כנס כנס גבר
ההגיוני ,   ירושלים   (28.01.09)
מה שמאכילים אותך המדענים על סיפורים ותאוריות שהתרחשו לפני 200 מיליון שנה אתה אוכל אתה התמים לא ולא היהודים המאמינים ומסתמכים על המסמך הכי מקורי ועתיק שיש התורה
40. אנקדוטה מדעית
שוש הלוי ,   אופקים   (28.01.09)
אני רוצה להוסיף לכתבה אנקדוטה מדעית - לפני כמה מליוני שנים , חיו והתהלכו על פני כדור הארץ , דינוזאורים ענקיים , ועקב שינויים אקלימיים באטמוספירה של כדור הארץ , קפא הכדור ואזל מלאי המזון שנהגו הדינוזאורים לאכול , והם פשוט לא שרדו . חלק מהם עבר מוטאציות ( הלטאה והזיקית למשל ) והתאים את עצמו לתנאים המשתנים של כדור הארץ שבינתיים , נמסו בו כל הקרחונים הגדולים ושטחים גדולים ממנו הוצפו וכך נוצרו האוקיינוסים הגדולים , הימים , הימות , האגמים , הנהרות והנחלים . כיצד כל זה קשור למבול של נח ( "איש צדיק היה" ) אין לי מושג ירוק , אבל תודו שזה מעניין ! שוש הלוי אופקים
41. מישהו מוכן להסביר לי?-יש עשרות מליונים של מיני בע"ח בעולם אי
רני   (28.01.09)
איך כולם נכנסו לתיבה של נוח?
42. מחקר העבר הוא פחות מדויק ממה שנוטים
להציג   (28.01.09)
קיימות עשרות, לכל הפחות, של שיטות תארוך. כולל שיטות תארוך רדיואקטיבי, שמתבססים על פחמן 14 אז היכולת לחזות יותר מ10,000 שנים נמוכה מאוד ובלתי אפשרית תיאורטית שמדובר על 40,000 שנים ובכל זאת מוצאים פחמן 14, שקצב ההתפרקות שלו גבוה מאוד, גם במאובנים בני מיליוני שנים... קיימות סתירות רבות מאוד, ויהיה מעייף לדבר על כולם, אבל על כל פנים-המחקר הנוכחי לא יכול לשלול התרחשות של מבול בהיקף רחב יותר, ממצאים הקשורים למבול נמצאים לא רק באזור הים השחור אלא גם ביבשות מרוחקות כמו אוסטרליה והטענה כי מדובר באירוע בעוצמה נמוכה מבוססת יותר על וויסטפול טינקינק מאשר על עובדות אמיתיות. ממצאים מעניינים אחרים, לא גיאופיזיקליים, הם שגם לסינים יש סיפור דומה להפתיע לזה שלנו על המבול ואפילו לאבוריג'ינים באוסטרליה-אם כן, איך ייתכן שהוא הוגבל רק לים השחור?
43. מי שיודע קצת יהדות - יודע שהמבול היה לפני פחות
ישראלי   (28.01.09)
מ-6000 שנה
44. המבול היה בשנת 1656 לבריאת העולם
מורה לתנ"ך   (28.01.09)
על פי חישוב השנים של הולדת הילדים שמופיעה בתנ"ך מדור האדם הראשון עד דורו של נח +100 שנה מאז שבניו של נח נולדו כי כתוב שהיה בן 600 כשפרץ המבול וילדיו נולדו כשהיה בן 500. היום שנת ה'תשס"ט לבריאת העולם אם אינני טועה.5779
45. לאילנה, מס' 20
איץ   (29.01.09)
מוכנה לעשות הכל? הכל (הרמת גבה)? פרסמי תמונות ונדבר...
46. למגיב 42
(29.01.09)
אני אשמח אם תפנה אותי למחקרים (לא הספר המהפך) שמוכיח שמבול היה באוסטרליה ויבשות רחוקות. ואפרופו אוסטרליה תענה לי על שאלה פשוטה. אם המבול באמת התרחש במימדים כפי שהתורה מתארת וכל החיות על פני כדור הארץ היו בתיבת נוח 0 הנסיעה שלהם הסתיימה על גבי הרי אררט - אז כיצד בדיוק הקנגורו הגיע לאוסטרליה? הקנגורו הינה חיה הנמצאת רק באוסטרליה!!! אז איך היא הגיע מהרי אררט לאוסטרליה?.
47. חפשו את הספר "סוד המבול"
אחד שמבין ,   ת'א   (29.01.09)
מאת הדסה מלמד -יש שם הסבר מדעי מלא שמראה התאמה מדוייקת בין סיפור המבול לבין הממצאים הארכאולוגיים הכי חדישים !! אגב-לפי ההסבר שלה-הגורם הישיר היה כוכב לכת+ירח שלו !! יום טוב.
48. ל 32 - לא מדובר ב"קיר מים"
אחד שחושב שהוא יודע   (29.01.09)
כל העייסק לקח הרבה זמן. נדמה לי שבגירסה של "80 מטר" דובר על מספר חודשים. בקיצור לא היה קיר מים בכל מקרה אלא עלייה הדרגתית של המפלס, כתוצאה של פריצת מים במיצרי הבוספורוס מים מרמרה לים השחור.
49. ל 32 - (המשך)
אותו אחד   (29.01.09)
אבל אתה צודק שהאפקט היה דומה - מבול. גם הגשמים העזים נשמעים סבירים. מדובר בסוף עידן הקרח.
50. למספר 37
(29.01.09)
מספר 1 מבצע פלגיאט לוליקובסקי.... שרובן של טענותיו הופרכו - אם כי הדבר לא פוגע במקוריות מחשבתו !
51. 39-אתה מה הזוי היתי רוצה לקחת מה שאתה לקחת
שפוי   (29.01.09)
52. 42 - נכון, אבל אתה טועה לגמרי
בני   (29.01.09)
1. פחמן 14 לא משמש כלל לבדיקות תיארוך של מעל כמה אלפי שנים בודדות. יש לא מעט דרכי בדיקה מדוייקות יותר. הסיבה למציאת פחמן 14 במאובנים עתיקים היא בד"כ זיהום, ומהזיהומים הללו מתעלמים בבדיקות. 2. הסיפור על רחל בעזה התחיל במקור אחד (כנראה באיזו הרצאה של מחב"ת). תוך שבועיים הסיפור הפך כלל ארצי, עבר מורפוזה לא קטנה והגיע לתקשורת. תן לו עוד 500 שנה ותראה אם הוא לא הופך לסיפור בעל תוקף של מעמד הר סיני.. אז סיפור המבול - סביר שהתחיל מקומי מאוד (איזור הים השחור), עבר מורפוזות על ימין ועל שמאל והגיע הרבה מעבר לים וחזרה. עד שהגיע לכתובים, קרה לו מה שקרה לשאר האגדות: הוא הפך מוגזם בצורה מטורפת, והיום יש מבולבלים שמקבלים אותו כפשוטו.. 3. תופעות של הצפה לא היו מוגבלות לאיזור הים השחור, ולסיפורים אין הגבלה על טווח הפצה. השילוב של הצפה+הפצה = סיפורי התנ"ך...
53. לכל הדוסים למניהם שאומרים לשמור מצוות:
א   (29.01.09)
אבי סבי, משפחתו וחבריו שמרו מצוות בפולין. הם כל כך שמרו מצוות שכאשר נכנסו הנאצים לוארשה הם האמינו שהקב"ה יציל אותם. למזלי סבי שמר "קצת" פחות מצוות וברח אל מעבר לויסלה אל הצד הסובייטי. אלו ששמרו מצוות נטבחו כולם ע"י הנאצים, סבי שלא שמר מצוות ברח ובזכות איש שמירה זו על מצוות אני חי וקיים.
54. 5, המאמצים שלך אולי מבוזבזים על מגיב 1,
טל   (29.01.09)
אבל הם לא בוזבזו עליי. תודה על ההשקעה בתגובה. החכמתי.
55. ל-44 היום 5769 לבריאת העולם הוספת לו 10 שנים בגיל !!!!!
מורה לתורה שבע"פ ,   גמרה והלכה !!!   (29.01.09)
////|\\\\ \\\\|////
56. ל46 ו52 מ42 וקצת על הכותב
42   (29.01.09)
חשוב לשים לב שכותב המאמר הוא אדם שידוע בעמדתיו האנטי דתיות, והינו פעיל או לפחות היה פעיל באחת התנועות הבולטות בישראל ל"מאבק בכפיה דתית" ולהחזרה בשאלה. כך שמסקנותיו מוטות לפחות כמו שלי. שנית, מחקר שפורסם לאחרונה דווקא מלמד שהמקור של הקנגרו הוא ביבשת אירואסיה, או ליתר דיוק בסין ולא באוסטרליה. אם מקבלים את דברי הזוהר שטען שיש 7 יבשות הרבה לפני שהיו לוויינים או היה קולמבוס וכ"ו -ואני בהחלט מקבל אותם, אז החלוקה ליבשות נעשתה לאחר המבול ואיך הגיע לשם הקנגרו מהתיבה עצמה? לא יודע, אני כן יודע שבאוסטרליה יש כמות עצומה של יונקי כיס ולכולם יש מקבילים בקרב יונקים שאינם יונקי כיס ואינם מצויים באוסטרליה. למשל, המקביל לזאב הטסמני הוא זאב רגיל, למרות שלא טוענים שיש להם מקור משותף, ויש דוגמאות רבות כאלו-כולל לקנגורו עצמו, רק שעכשיו אני לא זוכר הכל אבל אתה יכול לבדוק. גם אין הסבר איך הגיע הדינגו לאוסטרליה, טוענים שהאבוריג'ינים הביאו אותו הבעיה היא שמבחינה מחקרית דווקא קיימות ראיות שהדינגו היה שם לפניהם, כנראה. לגבי טענת 52 שמתייחסים להימצאות פחמן 14 במאובנים בני "מאות מיליוני שנים" כאל זיהום, הרשה לי לחלוק עליך. כלומר, אכן מתייחסים עליהם כאל זיהום חיצוני-אבל גם שאין שום הסבר לאיך הוא הגיע, כלומר, שהמאובן נשמר בסביבה ששום אורגניזם חי לא יכול לחדור אליה ולכן גם לא יכול להחדיר פחמן 14... יש הרבה ממצאים מעניינים, למשל, בשנים האחרונות מצאו כמה פעמים דנ"א במאובנים בני עשרות מיליוני שנים, הצליחו להפיק אפילו מקטע דנ"א שלם מטי רקס בן "75 מיליון שנים" שעה שפיזיקלית מקובל בספרות המדעית לדבר על כך שדנ"א, בשום תנאי, גם אידיאלי, לא יכול לשרוד יותר מ100,000 שנים-פשוט כי כדור הארץ שלנו מייצר קרינה טבעית שמפרקת אותו. וזה עוד ממש, אבל ממש, בקטנה. לגבי הסיפור עם רחל-לא אני הבאתי אותו והוא לא קשור לדיון, אם אתה לא מאמין בדברים יותר בסיסיים מן הסתם שלא תאמין בו. לגבי ראיות למבול באוסטרליה, תתחיל בזה שלאבוריג'נים יש באופן מפתיע סיפורים משלהם על המבול, אם אני לא טועה כולל בציורי קיר בני אלפי שנים, וזאת עוד לפני שפגשו את התנ"ך דרך הנוצרים שהגיעו לאוסטרליה.. אבל לגבי עדויות גיאופיזיקליות? טוב, קודם כל משלחת של מדענים שחקרה במקסיקו לא מזמן, מצאה הצטברות משקעים מסיבית בעובי של בין 150 ל500 מטר שנצברה כנראה במהירות מסחררת ובשל אירוע אדיר מימדים-למשל מבול. לגבי אוסטרליה עצמה-קרא את זה: http://creationontheweb.com/images/pdfs/tj/j18_3/j18_3_76-81.pdf
57. ל-56
אסף מלבורן   (29.01.09)
ראשית אם כבר מדברים מחקרית אז הילידים האוסטרלים התפתחו בתוך היבשת במקביל לאדם שטוענים התפתח באפריקה.כך שהם לא הביאו איתם משום מקום לא זאב דינגו ושאר ירקות.שנית קנגורו היא חיה שמקורה ביבשת ושאר חיות כיס התפתחו ביבשת מזיווגים שונים ומשונים.אותו כנל לגבי השד הטזמני שקיים רק בטזמניה וכן ציפור הקיווי שקיימת רק בניו זינלנד ושום מקום אחר.
58. אפילו סרט "עידן הקרח" יותר אמין מכל הסיפור של המבול
לא מאמין   (29.01.09)
59. ל - 50 מ - 1
למדתי מילה חדשה ,   בלועזית - פלגיאט...   (29.01.09)
האמת שלא קראתי את עמנואל וליקובסקי. אבל אני בהחלט רוצה לבדוק את הספרים שלו. ומי ואיך הפריך את הטענות שלו? הייתי רוצה לבדוק את הנושא. תודה. נ.ב. כל מי שקרא את ההודעה שלי למעלה. יש שם טעות. הגשם היה אכן 40 יום כמו שאמר מגיב מספר 4. אחרי זה 150 יום היו מים מתוך מעיינות. ועוד חצי שנה המים ירדו לאט לאט.
60. למגיב 56
(29.01.09)
ספר הזוהר נכתב רק במאה 13 יש על כך אין סוף מחקרים שהוא נכתב על ידי רבי משה די ליאון ולא ברור לי מה זה קשור לסיפור המבול. איזה מחקר פורסם בדיוק על קנגורו שמוצאו מסין? - הנה הבא מראה מקום ולא סיסמא. ונניח והמחקר הכן נכון - באיזה שנה בדיוק הוא "הגיע" ליבשת אוסטרליה ואיך זה מסתגדר עם הכרונולוגיה המקראית? (בקיצור אתה לא יכול לקחת רק עובדה אחת מתוחך מכלול שלם שרק מתאימה לך). על פי הסיפור המקראי כל החיות ירדו מתיבת נוח בהרי אררט לאחר המבול - עדין לא הבנתי איך בדיוק דווקא הקנגרו הגיע לאוסטרליה והפינגוון לקוטב? הזכרת את האבוריג'ינים אבל שום יש לך טעות לוגית - יש עדויות ארכאולוגיות באוסטרליה שלכך שהם חיים באוסטרליה כבר מעל 8000 שנה - כלומר עוד לפני שהעולם היה קיים לשיטתך - איך זה מסתדר עם הכרונולוגיה המקראית? אתה לא יכול לקחת רק מה שנוח לך בקיצור סיפור המבול הינו סיפור קדום שכמוהו יש בכל התרבויות צורכי מוסר והוא לא יותר מאגדת עם הוא בקיצור בולשיט המצאה של אנ שים בשר ודם בדיוק כמו שמלחמת הכוכבים הוא סיפור בידיוני
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה