רכב  משפט וצרכנות
יבוא מקביל: מה באמת יקרה למחירי המכוניות?
שחר הזלקורן
פורסם: 26.05.09, 13:16
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 91 תגובות ב-58 דיונים
1. גם אם כך, לפחות לא תהיה בלעדיות.
מיכאל ,   ראש פינה   (26.05.09)
קרוב לוודאי שרמת השירות תעלה. וחוץ מזה, אני לא מזלזל ב 2-3% הנחה.
2. אז למה יבוא אישי יותר זול???
(26.05.09)
3. תורידו את המס, תעלו מחירי הדלק.
גוגל ,   הוד השרון   (26.05.09)

1) פחות נסועה.

2) גיל ממוצע רכב יורד

   1) תצרוכת דלק נמוכה.

   2) יותר בטיחות.

3) הנחה להברידי כלולה (פחות דלק לק"מ).

4. חכמים
י   (26.05.09)
נו באמת מה אתה חושב שכולם טיפשים הם יכולים לקנות בזול ולמכור בזול בגלל התחרות תפסיכו לנבא ראינו אותכם עם המשבר האחרון תנו לנו שוק פתוח ותדאגו להוריד מיסים ולצמצם משרדי ממשלה במקום
5. "רכבי נישה" = כל מה שלא יפנומטית 1600 סדאן
(26.05.09)

חגיגה אמיתית לכל מי שלא נכנע לתרבות העדר.

מי שרוצה "דווקא גיר ידני"

מי שרוצה "דווקא דיזל"

מי שרוצה "דווקא סטיישן"

מי שרוצה "דווקא מנוע 1400 טורבו"

בקיצור, כל מה שאינו מזדה 3/B3/קורולה סדאן 1600 אוטומטית - מחירו יוזל.

6. היום נישה, מחר להיט במחיר סביר.
גוגל ,   הוד השרון   (26.05.09)
7. אם המחירים ירדו מה טוב, בכל מקרה לא נפסיד מזה
מאיר הכוכב ,   רעננה   (26.05.09)
8. שיורידו את מחירי הדלק
גולדנפלייס ,   באר שבע   (26.05.09)

בטח שהעשירים יהנו ושאר העם ידפק באמת יפה כל הכבוד גוגל..

 

גולדן פלייס

9. Finally some competition
Michael   (26.05.09)
The entire world operates using this model and the consumers unequivocally win from every single perspective.

First and foremost buy competition which results in reduced prices to the consumer.

Secondly because the cars are imported by competing companies they must include additional extras to the new cars sold at no extra cost to the consumer.

Third and most importantly they add such things as extended warranty and free petrol (gas) for a period of time.

Anyone who claims otherwise is either lying, stupid or most probably paid by the monopolies that currently control the Israeli car market to say so
10. ברור שיוריד את המחירים ! יבואנית מרצדס ו ב.מ.וו
1+1=2   (26.05.09)
יבואניות מרצדס,ב.מ.וו,אאודי,לקסוס וכו' מרויחות על כל מכירת רכב של מעל 500,000  הרווח שלהם הוא 120,000 ש"ח ! ! ! על כל מכירה ! ושלא נדבר על התוספות שמגיעות בסטנדרט וגובים עליהם בארץ תשלום.
11. להיפך. אם חברות הליסינג יפסיקו לקנות מהיבואנים
אבי ,   רמת השרון   (26.05.09)
יפסק גם יכולת הלחץ שלהם על היבואן לשמור על המחיר לצרכן גבוה.
כפי שהתברר במספר כתבות בתקופה האחרונה, חברות הליסינג לוחצות על יבואני הרכב להעלות את מחירי הרכב לצרכן הפרטי. זאת על מנת להעלות את ערך צי הרכב שברשותן ולהשפיע לטובה על המאזנים שלהם.
במידה ולא ימשיכו לרכוש את היבואן, לא יהיה להם גם אפשרות ללחוץ להעלאת המחיר לצרכן הפרטי ומכאן גם הוזלה די גדולה שפתאום תגיע משום מקום.
12. תוכנית שמטרתה להשכיח מהציבור את הבעיה האמיתית
אספוץ   (26.05.09)

והבעיה היא 70% מיסוי על רכבים!!!

כל עוד הממשלה תיג(בה)נוב אחוז מס שערורייתי שכזה מצד אחד ומצד שני תתחום את מחירי קבוצות הרישוי גם אם יהיו 80 יבואנים לכל סוג רכב משחק רב במיחר לא יהיה להם.

אז תעשו טובה ולכו למכור לוקשים לפראיירים

13. השינוי יהיה גדול, ולא תמיד לטובה
אור   (26.05.09)
השינוי והרפורמה עלול לעשות שינוי דיי משמעותי בשוק.
בגלל שינוי המדיניות יש סיכוי שמחיר המכוניות הפופולריות כיום אפילו יעלה, מדובר ברכבים הפופולריים ביותר כיום - פוקוס/מונדיאו, מאזדה 3/6 וכל שאר המכוניות שמחירן נקבע על פי שיטת המיסוי.
אבל מצד שני, השינוי יאפשר את הגדלת השוק של מה שנקרא כיום "רכבי נישה", לאנשים תהיה אופציה יותר מציאותית לקנות יותר סוגים של רכבים, רכבים מתאימים יותר וגם יותר רמות אבזור, בקיצור, שבירה של שיטת הליסינג ורמת מחירי הליסינג הקיימת כיום.
כיום גם הפיז'ו 106 הוא רכב נישה למרות שאינו רכב יוקרה, אם תחזור לארץ קטגוריית המיני השיטה יוכלה להביא גם לחיסכון בדלק, ובנוסף אוכלי נוכל להפסיק את המדיניות הנוראית שבה אנשים מוותרים על ציוד בטיחות חשוב (בקרת יציבות/משיכה) בגלל שיטת המס.
14. כל מה שצריך כדי להוריד מחיר
אמיר   (26.05.09)
פתיחה של השוק ליבוא מקבילי הוא רעיון טוב, אבל אפשר גם אחרת. אפשר לשנות את דרגות המס של שובי השימוש, במקום המדרגות הדרקוניות אפשר להחליט שהמס הוא לפי אחוז מסוים משווי הרכב נניח 3% ואז אין צורך להשוות מחירים, והשוק באמת פתוח לתחרות.
15. 2050? WHEN?
Jimmy ,   Israel   (26.05.09)

I don't think it will every happen here!

I hope I am WRONG!

16. לא ממש מדויק
פוקוס ליסינג ,   תל אביב   (26.05.09)

נכון, מתח הרווחים של מאזדה 3 וטויוטה קורולה הוא לא היסטרי - החיסכון יהיה של 2-3% בלבד

 

אבל יש שני יתרונות עיקריים:

1. מכוניות זולות כמו אופטרה, אביאו, גטס ולאנסר מדור קודם נמכרות היום במחיר מופקע רק כי היבואן יכול להרשות לעצמו. יבואן מקביל יכול לגרום להוזלה של 10K ש"ח ויותר במחירן של מכוניות אלו (נכון חלקית גם למכוניות קצת יותר יקרות כמו גולף)

2. יש מצב שיגיעו לארץ עוד כמה דגמים שלא מגיעים היום ויש לי תקווה לנהוג בפוקוס י-ד-נ-י-ת  עם מנוע אמיתי ולא בעגלה עם המנוע המיושן שדלק מוטורס דוחפת לנו

 

17. תנו לשוק להתנהל
david   (26.05.09)

כל חברת ליסינג יכולה להגיד מה שהיא רוצה.

כולם צריכים להפסיד מיש שיש לו הרבה רכבים (ליסינג) יפסיד הרבה

מי שיש לו מכונית אחת יפסיד פחות

אבל אי אפשר לדעת איך תפתח הדינמיקה

יכול  להיות שירדו ב10-20 % 

מזכיר לי את התקופה שסלקום נכנסה לשוק כל מחירי הטלפונים והשיחות ירדו פלאים וכולם מרוויחים

אז איך פלאפון לפני 13 שנה שדדו אותנו עם מחירי מכשירים בשמיים

ומחירי זמן אוויר כמו באטמוספרה ????

18. הכותב לא נותן למציאות להשפיע עליו
JOE   (26.05.09)

ממש כאן נכב לפני שבוע כי GM וקריזלר "משחררות" לשוק רכב חדיש בשווי מעל 6 מיליארד דולר. בממוצע של 25 אלף דולר לרכב נותן רבע מיליון כלי רכב חדשים מציפים את השוק. גם פורד לא תוכל להישאר אדישה ותוריד מחירי.גם ביפן לא ממש מחככים ידים וסופרים כסף. אירופה בלחץ ורק הכותב שאנן.

יבוא מקביל ויבוא אישי יורידי את מחירי כל הרכבים.

קריזלר חדשה נמכרה פה בארץ ב 130 אלף שקל במקום 180 אלף. השברולט החדשה מבקשת 114 אלף שקל ובהנחות לחבר וכו' בפחות מ 110 אלף.

חכה עד אוגוסט ולך תקרא את "על השחיטה".

מחירי שחיטה יהיו פה. ארה"ב "איבדה 100 טריליון דולר"!!! כבר ראיתי שיונדאי בארה"ב מוכרת 1+1 בדולר!!!

עצה אישית: לא להחזיק רכב יקר ולחכות...אני מתכונן לכך בשקט וארכוש מודל 2008 אמריקאית בהרבה פחות ממחירה כעת.פורד מוסטנג 8 ציל' דגם "ראוש" שנמכרה חדשה ב 80.000דולר, מוצעת כעת ב 25.000!!!

19. מעניין כמה באמת עולה ליבואן היום..
ari   (26.05.09)

את הרכב מקבוצה 2 (נכון שהכי משעמם אבל גם הכי פופולארי, כנרא  אנו עם משעמם-)

מאזדה 3 מתחילה ב 14K$=56K שח,+ 84% מס קניה, 103000, + מעמ = 119000 ש"ח , מוכרים אותה ב 114000, נגיד 5% רווח נקי (לא תפעולי) = 108300. כמעט 10K לא לטובת היבואן. ז"א ע"מ שיבואן באמת ירוויח על המכונית הוא צריך לקנות אותה לא ב 14 K$ (מחיר התחלתי בארה"ב אחרי רווח של 1500-2000$ של סוכן) אלה בפחות מ 10K$

קבוצות רישוי מאפשרות ליבואנים "להסתיר" עלות אמיתית של רכב

אבסורד: באנגליה היא עולה £14,300 ו"בראבו" 50 פחות, אבל לא מייבאים אותה ארצה כי היא "יקרה" ליבואן.

דורשים להוריד קבוצות רישוי ולהטיל מס לפי מחיר האמיתי, זיהום הסביבה,

חלס, אנו במאה 21, אפשר להשתמש במחשב

 

20. למה לא להתרכז בדבר העיקרי ??
ר   (26.05.09)
הורדת המס הדרקוני על הרכב והדלק . לא להתבייש . אני לא צריך להיות עשיר כדי לנהוג ברכב סביר . זכותי וזכותכם שיהיה לנו שינוע מוטורי עצמי במחיר סביר . המס הגבוה על דלק ורכב נועד לכסות על חוסר יעילות מקצועיות של המערכת ,בזבוז כספים משווע ,שחיתות ותעשיית הג'ובים . עד מתי נאפשר להם להתעמר בנו . זה לא גזירה משמים תבינו ריבונו של עולם . שמתם לב למשפט בכתבה שאומר לגבי הורדת המס על הרכב כי " ..זה לא ישתנה " כאילו זה אקסיומה , מוחלט . רבותי אתם רוצים לחיות חיים נורמאלים או רק לקטר ולהקריב את איכות חייכם לשלטון הרקוב והמושחת הזה ? תנו לי תשובה אחרי שתחשבו . הכי חשוב אל תגידו אי אפשר לשנות . זה תלוי בנו . זכרו את לך ואלאנסה מפולין .
21. השלב הבא לרסן את לוי יצחק השמאי הלאומי
יגאל שור   (26.05.09)
לא הגיוני שאיש אחד שולט בכל שוק הרכב המשומש
22. הצדקה מופרחת!ומסע הפחדה עי סוכניי מזדה!!
דוד רז ,   חיפה   (26.05.09)
אין כל הצדקה למחירים המופקעים שהסוכנויות גובות עבור מכוניות מזדה למינהן!ואכן ישנה הצדקה כלכלית לייבא מזדה מאירופה או מארצות הברית !לאחר בדיקה מעמיקה ההבדל במחיר נע בין 21000 שח למזדה 3 מנוע 2000   ויתר המזדות למינהן  שמאובזרות במיטב השיכלולים לעומת המחיר בישראל!!החמור ביותר מסע ההפחדה של בעליי הסוכנויות שלא ניתן לקבל שירות על סמך אחריות בין לאומית במוסכיי החברה!!אני מברך על כך שממשלת ישראל עשתה צעד גדול לריוחת תושביה בהקשר!!
23. כמה יבואנים צריך כדי לפתוח את השוק ?
אני רק שאלה   (26.05.09)

אכן יש הגיון בכתבה אך יחד עם זאת צריך להבין : צריך רק אחד .

 

מספיק שיקום יבואן אחד  שיתחרה בקרטל הקיים והשוק יפתח לרווחה ,

כל הנימוקים לא יעזרו אם מישהו יהיה מוכן למכור פוקוס ב 20K פחות .

 

המתחרים שלו יהיו חייבים ללכת בעקבותיו או לצבוע את מלאי המכוניות שלהם

בכחול ולזרוק לים , זה היופי בתחרות חופשית .

תמיד יגיע מישהו שיסתפק ברווח של עשרות מיליונים "בלבד" , במקום במאות , ומי שיתן את התמורה הכי טובה לנו הקונים ינצח .

24. AVIS חייבת להבין משהו חשוב !
זה אני ,   תל אביב -יפו   (26.05.09)
ברגע שהיא למשל תוריד במחירים בחודשים הקרובים , יותר הולכים לכיוון של המליסינג ...מכוניות כמו מאזדה שהמכונית הולכת חזק בארץ , מזילים את המאזדה וחברותיה לשוק , מפרסמים את זה ויראו איך כולם יבואו אליהם.

שראיתי את המחירים , לא התאכזבתי אבל באמת אני חושב שAVIS יכולים להוריד קצת. (ממה שכבר ירד)
25. יבואנים ק'וזק נגזל
נהגוס   (26.05.09)
הפער הרבה יותר גדול הונדה אקורד מנוע 2400 בארץ זה הדגם המפואר מתחיל מ 250,000 ש"ח, בארה"ב זהוא הדגם הבסיסי מחיר "מחירון 21,500$ כאשר אצל דילרים מקומיים ניתן להשיג ב 18/19,000$ גם עם 120% מס לא מגיעים לכזה מחיר ושלא לומר גיל רגיל כאשר בארץ לכזו בקשה אפילו לא צוחקים.
26. על קרטל שמעתםםםםם?
אחד העם   (26.05.09)
27. ביבוא מקביל, יבואן של יצליח למכור לליסינג יוריד מחיר לפרטיים
יובל ,   מרכז   (26.05.09)
28. מיסי מדינה על מכוניות.
salomon ,   מרכז   (26.05.09)

כידוע ברוב המדינות המתוקנות משלמים כ- 17% מע"מ על המכוניות ותו לא. הגיע הזמן באמת שהמיסים במדינה העשקנית הזאת עם כל יבואני הרכב למיניהם יפסיקו את העושק הנוראי הזה. אם במדינה עם חכמי החלם שלה חושבים המנהיגים שאנחנו בכיסם הם טועים.שיקום מישהו מביניהם ויאמר די לגזל לאור יום ובצורה לכאורה חוקית, אני בטוח שנתמוך בו רובנו האזרחים במאת האחוזים.מה דעתכם חברים? להריץ את זה ובגדול. ביכולתינו להפיל ממשלות או לחליפין לא לבחור בה בהתאם למצע שהיא מציגה. ומיסוי סביר על מכוניות יכול גם לגרום לכך.אני תקווה לשמוע מכם חברים וכן בואו ננסה זאת הלא מכוניות היום הן לא מותרות!!! אז בבקשה נתחיל.....

 

29. כתבה מטעם
בודק   (26.05.09)
"אמנם אין ספק כי ליבואניות הרכב יש אינטרס ברור להמעיט - לפחות כלפי חוץ - מחשיבות הרפורמה, אך אי אפשר לבטל את תחזיותיהן." - בטח
"ראוי לציין כי
המרכיב העיקרי במחירים הוא מס - אותו גובה מדינת ישראל." - לא אמת, איך אתה מסביר שטויוטה קאמרי פרמיום עולה בארה"ב 28000$ ואילו בארץ 265000? (ראו ב- http://www.toyota.co.il/toyota-cars/camry-price.htm) כשמס קניה הוא 78%?
30. לא הבנתי
נתנאל   (26.05.09)
ניו קופל אומרים שזה יוריד את מחיר המכוניות אז זה נכון או לא??
תגובות נוספות
חזרה לכתבה