חדשות  דעות  מאמרים  גד ברזילי
סכנה ממשית בחוק הנכבה
גד ברזילי
פורסם: 20.07.09, 12:50
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 186 תגובות ב-120 דיונים
1. סיפור מתקופת סטאלין
שונא שמאלנים   (20.07.09)

בתקופת סטאלין היה נהוג לחייב את משפחות הנרצחים בידי חוליות המוות של הק.ג.ב בעלות הכדור שתקעו להם בעורף.

 

אבקש את סליחתם שמאלנים, אבל לי ולשאר היהודים אין כוונה לממן את ארונות הקבורה שיקירכם, צאצאיו הפיזיים והרוחנים של המופתי חאג' אמין אל-חוסייני ימח שמו, מכינים לכולנו.

 

2. אתה טועה ומטעה.
מתן ,   חולון   (20.07.09)

בתור פרופסור למשפטים שכותב ב YNET אני תמה:האם לא שמעת על המושג "דמוקרטיה מתגוננת"? האם לא למדת הסטוריה?הנה לך פסק דין מאלף בנושא:

"חופש ההתאגדות הוא מעיקרי המשטרה הדמוקרטי ואחת מזכויות היסוד של האזרח. חלילה לנו לשלול זכות זו ולפסול אגודה בשל כך בלבד, שמטרתה או אחת ממטרותיה היא לשאוף לשינוי המצב החוקי הקיים במדינה. .. אך שום משטר חופשי לא ייתן ידו והכרתו לתנועה החותרת תחת אותו משטר עצמו... לא פעם קרה בהיסטוריה של מדינות בעלות משטר דמוקרטי תקין, שקמו עליהן תנועות פשיסטיות וטוטליטריות למיניהן, והשתמשו בכל אותן הזכויות של חופש הדיבור, העיתונות וההתאגדות, שהמדינה מעניקה להן, כדי לנהל את פעילותן ההרסנית בחסותן. מי שראה זאת בימי הרפובליקה של ויימר לא ישכח את הלקח".   (ע"ב 1/65  ירדור נ' יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית לכנסת השישית, פ"ד יט(3), 365). אז בוא ואשאל אותך:האם ה"בלסטינים" היקרים עליך כל כך נאבקים ב-א-מ-ת על "הזכרון ההיסטורי"?התשובה היא לא. הם נאבקים על הזכות לציין את היום שבו הם נכשלו לזרוק אותנו לים יחד עם  עוד 8 מדינות ערב.אם באמת הם היו מנסים להיכנס עמנו לתהליך שלום עוד ב48,יום הנכבה היה נמנע ויחד איתה כל הפארסה של רמיסת הדמוקרטיה הישראלית.אין לי בעיה שערביי ישראל יציינו את הנכבה בד' אמותיהם.אבל אם הם מציינים את הנכבה בצמתים,שורפים דגלי ישראל,מניפים דגלי "ב-לסטין" וזורעים הרס וחורבן ביום הזה (ברכוש שאני משלם מכיסי על תיקונו!) אז עם כל הכבוד-שום זכות לא מגיעה להם.מגיע להם כלא ותשלום קנס ופיצויים למדינה (כן כן,בדיוק כמו לחרדים שניר ברקת תובע אותם בתביעה אזרחית על ההפגנות המבישות שלהם!!).עצם זה שהאוניברסיטאות נותנות עדיפות לסטודנטים ערביים במעונות,בשכר לימודי ובתנאים,ונותנת להתאגדויות סטודנטים (כדוגמת אלארד) לתת דריסת רגל באוניברסיטאות,אומר דרשני.אני התגייסתי לצבא ונתתי 3 שנים מחיי.הסטודנט הערבי לא ביצע אפילו שירות לאומי אלא ישר נכנס ללמוד וסיים את התואר כשאני הזדכיתי על הציוד בבקו"ם.ובין הערבים לחרדים יש הבדל תהומי.גם אם החרדים לא מכירים במדינת ישראל,אף חרדי לא יעז להתפוצץ על אוטובוסים בה ולסייע לטרור לשלוט ברחובות.אז בבקשה,טול קורה מבין עיניך.זכויות ניתנות למי שראוי להן.YNET-לא לצנזר.חופש הביטוי.
3. דו קיום לא יהיה פה לצערי , אולי שקט מתוח על חבית אבק שריפה
(20.07.09)
היהודים והפלסטינים המוסלמים לא יכולים לחיות ביחד נקודה

היות ואנחנו מחלקים את השטח לשני מדינות , מקומם של הפלסטינים המוסלמים בפלסטין .
זאת הייתה גם מהותה של תוכנית החלוקה לישראל שלא יצאה לפועל עד כה אך ורק בגלל התעקשות הפלסטינים המוסלמים להשאר בתוך השטח היהודי תוך רצון לפינוי כל היהודים משטחם .

שנים ניסינו לקיים פה דו קיום אבל לצערנו זה לא יקרה , כל ילד רואה שהמצב מוביל לפיצוץ או להשתלטות פלסטינית מוסלמית על ישראל בצורה דמוקרטית !
4. מאמר מעולה
מרצה למשפטים   (20.07.09)
מאמר חד, מדוייק ומעולה. מגיב מספר 1 פשוט אינו יודע מה הוא סח. חבל שקולות מדוייקים וצלולים כמו פרופ' ברזילי אינם נשמעים יותר ברמה. חבל שהרוח הנושבת היא פשטנית וברברית כמו מגיב 1, למשל.
5. דמוקרטיה מתגוננת
אילן ,   ירושלים   (20.07.09)

הכותב טועה כאשר הוא מגדיר את חופש הביטוי כמוגבל ל"סדר הפוליטי."

גבולות חופש הביטוי הם כאשר הדבר מתנגש עם היסודות שעליהם ניצבת מדינת ישראל.   מי שמערער על כך שליהודים יש זכות להקים את מולדתם ושמולדתם היא מדינת ישראל, אינו יכול לפנות להנהגת המדינה ולומר לה:  אמנם אין לכם זכות קיום אבל כסף אתם כן תתנו לי כל עוד אתם קיימים.

הטענה כאילו הקמת מדינת ישראל היא אסון, פיחרושה: אין למדינת ישראל זכות קיום.  אין מדינה בעולם שתאפשר את הפארסה הזאת בנימוק של "חופש הביטוי".

6. פירוש המילה נכבה הוא אסון ...
(20.07.09)

שום מדינה בעולם המערבי הנאור לא היתה מתירה שביום העצמאות שלה תהיה קבוצה עם נציגות בפרלמנט שתכריז  על יום העצמאות שלה כאסון או שואה.

אדוני הפרופסור. מהכרותי עם המנטליות הערבית לצערי רק כח והפחדה עובדים לעומת כניעה והתרפסות שמביאים רק טרור ערבי. לכן לצאת בנחרצות עם חוק מדינה נגד הכרזת יום העצמאות של מדינתינו האחת והיחידה כיום אסון זוהי הפגנת כח שלנו. בניגוד לדעתך תווכח לראות שערביי ישראל יתקפלו ותראה פחות מקרי עזמי בשארה של בגידה במדינה. 

7. מסכימה עם כל מילה של הכותב.
מטי ,   השרון   (20.07.09)

אני מאמינה בזכותנו, היהודים, להקים מדינה בא"י, אבל עם זאת כואב לי שאין לנו חמלה והבנה כלפי אנשים שחייהם השתנו לבלי הכר עם הקמת מדינת ישראל.

יש לי כעס על הרשעות של מחוקקי "חוק הנכבה", שאינם מאפשרים לאנשים לכאוב את כאבם. שכן אין כאן תמימות שאולי אפשר להפוך את כל ערביי ישראל לציונים נלהבים.

כל עוד ערביי ישראל שומרי חוק, אין כל סיבה להערים עליהם קשיים מכל סוג שהוא, כולל קשיים נפשיים. וכמו שאומר מחבר מאמר זה, זה רק יהיה בעוכרינו. כי תמיד ימצאו דרכים לעקוף את החוק והתוצאה תהיה תמיד יותר גרועה.

8. שום משטר חופשי לא ייתן ידו והכרתו לתנועה החותרת תחת אותו מש
toni   (20.07.09)
 שום משטר חופשי לא ייתן ידו והכרתו לתנועה החותרת תחת אותו משטר עצמו...
9. נשארו עוד שפויים
ג'נובי ,   באר-שבע   (20.07.09)
כתבה מצוינת. לפחות נשארו כאלה שעוד מבינים שבשביל רווח פוליטי זול ועלוב ועם שחצנות ישראלית טיפוסית, הורסים את  האפשרות של יצירת אזרחות אמיתית (בה כל התושבים מרגישים שווים במדינה).. ככה מתפוררת ישראל...  הלואי ויקשיבו לו.
10. ממרומי הקתדרה הדברים, נראים אחרת. פשוטי העם, לעומת זאת....
ג'ורג' ,   מרילנד   (20.07.09)
11. ראיה צרה ומגמתית!
דוד   (20.07.09)
מדוע אני לא מופתע? ישנו הבדל מהותיבין כנס בנושא מדינה דו לאומית וכנס שמטרתו הריסתה והשמדתה של מדינת ישראל. ישנו הבדל בין מגמות פוליטיות הקורות לדו שיח  על יצירת ישות מדינית שאינה יהודית (תוך הסכמה הדדית). לבין כזו ששוללת את הישות הקיימת רק משום שהיא יהודית או אינה ערבית-איסלמית. ואם אינך יודע את ההבדל אתה מוזמן להצטרף לכל ההזויים שנהיה מוכנים להחזיר תמורת שטחים.
12. מדינה לא צריכה לממן הסתה להכחדתה!!!
"סדר פוליטי" עאלק!   (20.07.09)
13. לתגובה 2 ..
(20.07.09)

תגובה פשוט מצויינת.

אסור בתכלית האיסור לתת בשם חופש הביטוי ,חופש לפגוע.

לא יתכן שבשם חופש הביטוי יצעקו לחיסול המדינה שמעניקה את החופש הזה.

הדמוקרטיה היא דבר נפלא ובתנאי שלא יפרו אותה בניסיון להשמידה.

14. דמוקרטיה אינה הפקרות
גדעון רשף ,   סאן פאולו, ברזיל   (20.07.09)

ניצולם של עקרונות הדמוקרטיה ע"י גורמים עוינים , הפכה להסטרטגיה של כוחות אלה, בדרכם להפלת המישטר. לכן ,יש צורך דחוף לשים גבולות ומגבלות לפעילותם. כל זאת תוך שמירה מכסימלית על עקרונות הדמוקרטיה.

אין שום הצדקה למימון פעילותם של גופים אלה ע"י הממשל. כמובן שבהקשר זה ,חשובה ביותר פעילותה של מערכת המשפט, במניעת ניצול לרעה של החוק ע"י הממשל. זו הפעילות הנכונה וההרמונית של שלושת הרשויות של המשטר הדמוקרטי. האחת מפקחת על פעילותה התקינה של הרשות האחרת.

לצערינו זו נאיביות להאמיו שהרחוב הערבי יהפוך, מהיום למחר,לאוהד מדינת היהודים-ישראל. כיום העמדה הקיצונית שולטת ברחוב המוסלמי.

 

15. .
אורי   (20.07.09)
"הממשלה מוכנה לדיון ציבורי מוגבל בלבד, שכן לפי הצעת החוק היא תסכים לתקצב רק גופים שאינם מטילים ספק באופיו של הסדר הפוליטי הקיים."
דמגוגיה , אין שום פגיעה בחופש הבעת דעה .
לא מדובר ב"הסדר פוליטי" אלא במעין חוקה ברוח מגילת העצמאות ולכן אין הגיון שגוף מתוקצב יפעל בניגוד לרוחה ואופיה של המדינה , ודאי שניתן לקיים שוק דעות באקדמיה כל עוד אין הסתה לאלימות.
16. למזלנו רוב העם התפכח וחושב אחרת
amir   (20.07.09)
17. אילולי הערבים היו מנצחים במלחמה 47-49 היינו נשחטים אז
ציוני אמיתי ,   מדינת היהודים   (20.07.09)

וזה גם סביר מה שיקרה ביום שהערבים ירימו ראש

 

לכן אל לנו ללכת שבי אחר כל הניסיונות של הערבים להשתמש בדמוקרטיה ע"מ לפעול נגד מדינת ישראל מדינת היהודים

 

אם יש ערבים שחושבים שהם רוצים לממש את זכותם הלאומית יש להגלותם לירדן ויפה שעה אחת קודם

 

הדור של הערבים שגדל היום נהנה מזזכויות יתר ללא כל חובות

 

הגיע הזמן שנתפכח

18. מעניין איך היו מתייחסים לכך בארה"ב - כנראה שלילת אזרחות
אבי   (20.07.09)

במקרה הטוב.

 

19. במסווה של דאגה לחופש הביטוי
שוש ,   מרכז   (20.07.09)
לא משנה מה ייכתבו כל הפרשנים למיניהם. השכל הישר אומר שאין לתת יד ו/או שום תמיכה מכל סוג שהוא לזה שרוצה לחסל אותך! נקודה. וכל אותם יפי נפש שכותבים ומפרשים תילי תילים של מילים בעבור חופש הביטוי כביכול - רק גורמים לנזק גדול יותר. אנו אזרחים חפצי חיים, חפצי שלום ושלווה אולם שכינינו הערבים וגם אלה שחיים בינינו מקבלים רוח גבית - רוח רעה וחושבים שמותר להם הכל ובכן לא הכל מותר - וזה לפחות בשם השכל הישר ולא ההתפלספות
20. .
אורי   (20.07.09)
"הממשלה מוכנה לדיון ציבורי מוגבל בלבד, שכן לפי הצעת החוק היא תסכים לתקצב רק גופים שאינם מטילים ספק באופיו של הסדר הפוליטי הקיים."
דמגוגיה , אין שום פגיעה בחופש הבעת דעה .
לא מדובר ב"הסדר פוליטי" אלא במעין חוקה ברוח מגילת העצמאות ולכן אין הגיון שגוף מתוקצב יפעל בניגוד לרוחה ואופיה של המדינה , ודאי שניתן לקיים שוק דעות באקדמיה כל עוד אין הסתה לאלימות.
21. צודק! אין פה דמוקרטיה
עדי ,   ת"א   (20.07.09)
22. הכותב כמו רוב השמאל הקיצוני הוא לאומן פלסטינאיי מצוי...
אני ,   י-ם   (20.07.09)
וגם תומך בטרור הערבי במודע או לא?!
23. פרופסור ברזילאי בגלל שכמוך מדינת היהודים גוועת..
אריה   (20.07.09)

 

 מוטב שתחיי ברצועה או הארץ דמוקטית אחרת...

24. צודק כל מלה מיותרת
אור   (20.07.09)
25. יש הבדל
(20.07.09)
עצום בין אלה שלא מכבדים את יום הזיכרון ואת יום העצמאות, ולאלה שחוגגים את יום הנכבה. ההבדל הוא שהם רוצים ליראות את סוף המדינה.
26. שב בוושינגטון ובכה על העוול שעשו לאינדיאנים
ערן   (20.07.09)
את הפלסטינים תשאיר לנו.
27. באמת!?
אסף כץ   (20.07.09)
אני רוצה שתסביר לי למה מימון של פעילות המעודדת לחימה כנגד המדינה (וזאת רשימת הפעילויות המופיעה בחוק) צריך להיות מכיסה של המדינה?
הכותב אמנם מתחיל בדברים נכונים למדי, אבל ה"מסקנות" שהוא מסיק כלל ועיקר אינן קשורות לעובדות שהוא מביא (הערבים צריכים להפוך לציונים!?). הדוגמה שהוא מביא בנושא האוניברסיטה גם מחשידה אותו באי קריאת הצעת החוק.
פרט לכך, אני נדהם מכך שפרופסור למשפטים לא מכיר את תקנות ההגנה לשעת חירום שמאפשרות לממשלה לא רק לשלול את התקציבים מגופים ציבוריים אלא גם לשלוח אותך לכלא על מעשים כאלו (מה שגורם לתהייה למה צריך חוק נוסף, אבל זה כבר סיפור אחר).
28. מה אם ישיבות אנטי ציוניות?
סתם מעניין ,   אשדוד   (20.07.09)
29. אף אחד לא מנע מהם לחגוג תנקבה רק הם לא יקבלו כסף מהמדינה
השמואלנים מסיטים!!!!   (20.07.09)
30. אז הוא מציע שאנחנו נממן פעילות אסלאמית קיצונית כדי שחמאס לא?
פוסט שמאלני ,   רחובות   (20.07.09)
"הצעת החוק דווקא תגביר מיידית את הסתמכותו של המיעוט על תקציבי הרשימות האיסלמיסטיות הפונדמנטליסטיות" - יופי, אז במקום זה המדינה תפנה תקציבים לפעילות נגד עצם קיומה?
רגע, ולמה אני כותב "במקום זה" ולא "בנוסף"? האם מישהו חושב שאם המדינה תמשיך לממן גופים רשמיים שמתנכרים לה, אז הם יסרבו לקבל במקביל תמיכה מהתנועות האסלאמיות הקיצוניות? נו באמת.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה