דיגיטל  מיוחדים של מחשבים  חוק המאגר הביומטרי
למה המדינה רוצה את טביעת האצבע שלי?
אבנר פינצ'וק
פורסם: 23.07.09, 09:28
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 430 תגובות ב-262 דיונים
31. כשתמורת סכום סימלי בלבד במדינתנו ה...
אנונימוס   (23.07.09)
המושחתת הכל נמכר ולמי שרוצה, עם מאגר שכזה נמצא עצמנו יום אחד קמים וללא זהות - זו נגנבה והועברה למי שרצה!!!!
32. בקצרה, עד היום הסתדרנו ללא מאגר מידע, אז לא צריך אותו
מירב   (23.07.09)
המומחה מנה חלק מהסכנות שבמאגר מידע ממוחשב הכולל פרטים אישיים על כל תושבי המדינה שניתן לגלוש אליהם במהירות, בניגוד לכרטיסיות הישנות של צהל למשל, המכילות טביעות אצבע של כל החיילים כולל אנשי מילואים, וגם אני, בטפשותי הסכמתי למסור. הסכנה הפוטנציאלית גדולה עוד יותר כי מי מוכן להשבע שלא יקום כאן בעתיד הלא רחוק משטר לא דמוקרטי ואז לא מהעבריינים נאלץ לפחד אלא מהשטאזי או הקגב הישראלי. כדי להרחיק מתנגדים למשטר לא יהסס השליט להשתמש במידע שאנו עצמנו כאזרחים שומרי חוק מסרנו. ואגב, בגרמניה ובשווייץ רק הדרכונים הם ביומטריים, תעודות הזהוי עדיין לא, וגם באיחוד האירופי כבר מדברים הפקידים בבריסל על מאגרי על של מידע אישי. פקידים אוהבים תחושת כוח ושליטה בנתינים. דווקא בגלל זה אסור לתת להם עודף כוח.
33. חייבים לעצור את המחדל הזה
ג'וני   (23.07.09)
בטח ישמרו על המאגר באותה מקצועיות שעושים את הדיון כדי להקים אותו....מי צריך את המאגר הזה ולמה שטרית שם את כל כובד משקלו על החוק הזה?
כולנו נקרא את תוצאות תחקיר "7 ימים" בתוך חודש להערכתי
34. כל הסיבות למה לא להקים מאגר:
איתן   (23.07.09)
המאגר יהיה בכיה לדורות!

* המאגר ידלוף. מומחי אבטחת מידע אומרים שאי אפשר להבטיח לחלוטין שהנתונים ישארו חסויים. את מרשם האוכלוסין כל אחד יכול להוריד היום באימיול. עד היום אין אחראי על אבטחת מידע במשרד הפנים.
* ביטחון אישי. עבריינים יתחזו למי שרק יבחרו. אפשר להפליל כל אחד. בית המשפט נוטה להרשיע גם על בסיס טביעות אצבעות בלבד .
* האח הגדול. עובדי ממשלה ישתמשו במידע נגד אזרחים. אם זרקתם פחית לפח ציבורי ולמחרת נעשה במקום פשע תזומנו לחקירה. הממשלה בעתיד תוכל לשנות את החוק ולהשתמש במאגר למטרות אחרות. המפלגות מקבלות כבר היום את מרשם האוכלוסין.
* מסחור. בנקים וחברות מסחריות יחייבו מסירת טביעת אצבע/פנים כדי לקבל שירות. זה יהיה תנאי קבלה בריאיון עבודה. המאגר יכלול אפשרות לזיהוי אנשים בתמונה ווידאו. יוכלו לדעת איפה היית ועם מי.
* הליכי חקיקה. ח"כ שיטרית מעביר את החוק בועדה כאשר הוא היחיד שמצביע. שאר חברי הועדה לא מגיעים ומתלוננים ששטרית קובע את הדיונים בקצב מהיר מדי. שיטרית חתם בעבר עם חברה בינלאומית על חוזה בסך 270 מיליון ש"ח להקמת המאגר והתעודות החכמות.
* אין דרך חזרה. בכיר במשרד המשפטים התריע שברגע שמידע ידלוף אי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור כי את טביעות האצבע והפנים שלנו אי אפשר להחליף.
* אין צורך במאגר. אם מישהו יצליח לזייף תעודה ביומטרית אז סביר שגם המאגר לא יעמוד בדרכו. הוא יתחזה כבר בשלב ההרכשה.
* מדינות זרות ישתמשו במידע נגד אנשי צבא וביטחון ישראלים. למשל, אפשר לחשוף ככה מרגלים ולמנוע כניסת ישראלים עם דרכון זר.
* מלחמה בפשיעה. מצדדי המאגר טוענים שניתן באמצעותו לגלות פושעים. אבל כבר היום לוקחים די.אנ.אי וטביעות אצבעות מפושעים.
* בזבוז כסף. המאגר יעלה המון כסף שיממן רשות חדשה שלמה שתפקידה להגן על המאגר.
* חוסר שקיפות. לפי החוק, הרשות הזאת לא תהיה כפופה לחוק חופש המידע, ולכן יהיה קשה לבקר אותה ולמצוא מחדלי אבטחה.
* סעיף 29א לחוק אומר שמי שמסרב לתת את טביעת האצבע שלו ותצלום הפנים דינו מאסר לשנה (בוטל בינתיים).
* יש הטוענים שממילא אנו נותנים את טביעות האצבע כשאנו נכנסים כתיירים לארה"ב. אבל צריך לזכור שאזרחי ארה"ב עצמם לא נדרשים לתת טביעות אצבע לממשלתם כי החוקה מגנה עליהם. מאותה סיבה אין להם אפילו תעודת זהות.
* יש הטוענים שממילא אנו נותנים טביעות אצבע לצבא. אבל לשמחתנו בינתיים הצבא לא מוסר את המידע לכל הרשויות האחרות.

מה לעשות?
עצומה נגד החוק:
http://www.atzuma.co.il/petition/mahadeva/1
עצרת מחאה בת"א במוצ"ש 25.7.09:
http://www.facebook.com/group.php?gid=36747544874
מה לעשות? המרכז לעצירת חוק המאגר הביומטרי
http://no2bio.org/home/action.html
35. אני ממש בעד המאגר הביומטרי
קוב   (23.07.09)
הפושעים בכל הרמות (גנבים/שודדים/רוצחים) יזוהו, יתפסו ויקל על תהליך המשפט.
לא תהיה אפשרות להתחזות ולפעול בפרטי אזרח אחר.
השינוי יהיה כל כך גדול ולחיוב שאני מוכן לקחת את הסיכון שצויין בכתבה.
מעניין מהי הסיבה של מספר חברי כנסת להתנגד? מי, מה ומאיזו סיבה?
36. מישהו זוכר את 1984 ?? את האח הגדול??
(23.07.09)

את הפוטנציאל המפחיד של דליפת המידע לגורמים עבריינים או עויינים, את השליטה המוחלטת ,של הגוף השולט ופירמידת הפקידים האין סופית, על האזרח הקטן , משמע כל אחד ואחד מאיתנו.

התעוררו לפני שיהיה מאוחר מידי, כל רך שיוולד צ'יפ מאחורי האוזן וכל נפיחה רכה תדווח לאח הגדול.

37. חוצנים !!!
(23.07.09)
האם חוצנים השתלטו על מדינת ישראל ? לפי כל הסימנים בכנסת , עיריות, חברת חשמל, מקורות, בנקים .... (בבקשה מכל הגולשים מלאו את החסר) התשובה חיובית. מה עושים ? 
38. אני מסכים עם הכתבה אבל...
אורן ,   אירופה הנאורה   (23.07.09)

עם חלק אחד אני לא מסכים.

נאמר שימצאו 100 טביעות אצבע בזירה ויזמנו את כולם לחקירה.

הרי זאת בדיחה , זה יהפוך את העבודה המשטרתית למשהו לא רציני שהרי לא ינסו להאשים את כולם וממילא לא יהיה ניתן טכנית להתחיל בחקירה של מאות איש על כל קישקוש, ככה שזה לא בהכרח מדוייק. מה גם שבתי המשפט לא יקבלו טענה כזאת בכלל של "מצאנו טביעות אצבע בשירותים בקניון..." של 75000 איש.בקיצור , קישקוש.

בלי קשר אני נגד זה מסיבה שמדובר בישראל. ידוע שישראל הולכת לכיוון של עולם שלישי זה שנים כבר בכל התחומים ככה שצעד כזה לא מפתיע כלל.

מזל שעזבתי לתמיד. ישראל מדינה שמשנות ה 60 שהיתה בשיא שלא רק הלכה והידרדרה.... אני ביושבי באירופה היום כבר מהרהר אולי ליהודים באמת לא מגיעה מדינה. אולי הם לא מסוגלים לנהל את עצמם...

39. אותו משרד שהכניס את הקו קלוקס קאן לארץ?
אזרח רשום במאגר(שזלג   (23.07.09)
40. Ynet,שמחתי לראות שנשארתם נייטרלים ולא אובר ליברלים כהרגלכם:)
אלי ,   מרכז   (23.07.09)
אני חייב להודות שהפעם אני מסכים עם הדעה שלכם לשם שינוי. אבל - העובדה שמהכותרת מי שלא מכיר אותכם או את האגודה לזכויות האזרח עוד עלול לחשוב שמדובר בכתבה אובייקטיבית עדיין מחליאה אותי.
41. למה מאיר שטרית כלכך לוחץ ? כנסו!
נבו דותן ,   ירושלים   (23.07.09)

מאיר שטרית לבדו מנסה לדחוף כדי שהחוק הביומטרי יצא לפועל, אבל למה?

פשוט מאוד!

תפירת מכרז ל-HP שאמורה להיות החברה שמפעילה את המאגר הביומטרי, ואם אכן זה יקרה מדובר באסון לאומי!

42. לקחו בלי לשאול
קופ"ח מכבי   (23.07.09)

הגעתי לבצע בדיקת דם והם לקחו ממני טביעת אצבע. לא אהבתי את העניין.

לא היתה אופציה לבחירה.מעמידים בפני עובדה וזהו ממש חוצפנים

43. שימו לב שכל המתנגדים למאגר הביומטרי הם עו"ד
תימני עצבני ,   צנעא בירת תימן   (23.07.09)
וזאת למה? כי אז יקשה עליהם להגן על העבריינים.
44. בעיקרון אין לי בעיה עם מאגר ביומטרי, אבל כמו AGRON....
Dr.Hoffman   (23.07.09)
כמו שכל אחד היה יכול להוריד את AGRON של 2006 מהרשת (שזה המאגר של משרד הפנים לגבי כל אחד ואחת), שצריך לחקור איך זה הודלף ולהעמיד את האחריים לדין ולכלא... מי אמר שגם המאגר הזה לא יודלף!
אילו אמצעי הגנה הולכים ליהיות לזה? איך יכול ליהיות שאין אף גורם מוסמך ומקצועי שיתן מענה לזה?
45. פשוט מזעזע
(23.07.09)
46. איזה רעיון הזוי. מנסים להפוך אותנו למדינת משטרה
אבי ,   פתח תקווה   (23.07.09)
47. טביעות אצבע ותווי פנים?
אורלי   (23.07.09)

מה קרה ?

כולנו הפכנו לפושעים?

מאגר כזה בידי פקידי ממשלה שמשכורתם זעומה וירצו להיטיב את מצבם הכלכלי יכול בקלות רבה לשמש מקור לרווח נקי ולהגיע לעולם הפשע !

יש למנוע זאת בכל מחיר.

מידע עדכני ביותר יגרום לכך שתהינה יותר פריצות לעסקים לבתים  לאנשי צמרת בכלכלה בארץ ובחו"ל תסמכו על העברינים  כמה מידע זה יכול ל"עזור" להם בתוכניותיהם.

48. סדר עדיפויות
mol ,   tlv   (23.07.09)

עם כל הכבוד למדור מחשבים בYNET, אני לא מבינה למה הכתבה הזאת לא נמצאת בטופ של החדשות, הרי מדובר כאן בפגיעה חמורה בזכויות הפרט/אדם/אזרח וזה שכאילו נשמע הקול המתנגד אבל הוא מוחבא במדור מחשבים ולא עולה לסדר היום הציבורי בתרועה גדולה מראה שסדר העדיפויות בעולם שלנו מעוות.

עורכים יקרים, קחו לתשומת ליבכם ותעלו את הנושא לסדר היום, לראש העמוד, הרי אתם אמורים להיות כלבי השמירה.

49. עד כמה יכולה הכנסת להגיע רחוק
פלוני ,   ב"ש   (23.07.09)
די כבר עם כל החוקים המוזרים והמבזבזים כספיים לחינם
50. לכל המגיבים בתשלום...
לא למאגר האסון! ,   מרכז   (23.07.09)
לכו לחפש עבודה נורמלית, פראזיטים!
51. המאגרים הקיימים מראים בדיוק את הסכנה
עומר ,   נתניה   (23.07.09)
כל ילד שסיים יסודי יכול למצוא בקלות פרטים עליך באינטרנט, לאחר שאלה דלפו ממשרד הפנים.

למה עכשיו אין חשש כזה? אולי כי עכשיו מה שדולף הוא פחות קריטי מטביעות ביומטריות?

ואכן, תמיד ארגוני זכויות אדם, הלא-אובייקטיביים האלה, תומכים בזכויות אדם כשהממסד פוגע בהן. מטורף, אני יודע.

(חוץ מזה, תסמוך על המשטרה שלך שגם עם כל האמצעים בעולם היא לא תגיע כשתזעיק אותה)
52. תחשבו על זה שהמאגר יפול לאירגוני טרור ויזהו כל ישראלי בעולם
(23.07.09)
53. הוד מעלתו שיטרית - זו דרכו להיזכר לעד
אובלי   (23.07.09)
צודק כותב הכתבה שאת חברי הכנסת לא מעניין שוםם דבר,הכל אינטרסנטי ומגמתי.
מר שיטרית מוכן לגרום לנזק בלתי הפיך ובלבד שיכנס לספרי ההיסטוריה שלנו...
זה הדבר היחידי שמעניין אותו.
ולעצם העינין - הנושא מאוד חשוב ורגיש מכדי שיזלזלו בו ואו יקבלו החלטות נמהרות כפי שאנחנו יודעים לעשות.
ללמוד מארצות אחרות זה לא רק לנסוע לבקר אצלם תחת המעטה של סיור לימודים,אלא גם ליישם את מה שנלמד.
עורו אזרחי ישראל לפני שהשר שיטרית יהרוס את מה שעוד נשאר לנו.
54. הטכנולוגיה אדישה האנשים לא
יודע דבר ,   ירושלים   (23.07.09)

בטכנולוגיה עצמה אין בעיה . הבעיה היא שיש אנשים רעים שעושים בה שימוש לא ראוי.גם למוסד וגם ל CIA יש מאגרי מידע והם אינם דולפים, משום שהם מוגנים כראוי ומי שמטפל בהם נבדק תקופתית.נכון שמאגר המידע של משרד הפנים דולף , אבל זה לא בגלל הצד הטכני אלא האנושי.קיימות היום טכנולוגיות הצפנה מאד משוכללות , א-סימטריות , בלתי ניתנות לפריצה , לפחות לא על ידי ארגוני פשע ודומיהם.יש גם מדינות דמוקרטיות שמקיימות מאגרי מידע , אנגליה ושוויץ , למשל.

שלא נשכח שכל המתנגדים למאגר מוסרים , ללא היסוס, טביעות אצבע ותמונת פנים ביומטריות לפקידים זוטרים בשגרירות ארה"ב בעת בקשת ויזה.שם המאגר מוגן לא מי יודע מה וכל גורם אמריקאי יכול לעשות בו שימוש כרצונו.לאמריקאים יש , אגב , הסכמי שת"פ בנושא עם מדינות האיחוד האירופי.

כמי שמכיר את הנושא "לא רע" , הדאגה שלי העיקרית היא שאנשי מינהל האוכלוסין הנוכחיים יטפלו במאגר.עדיף שינוהל במשרד המשפטים ושלא יופעל , בשום מקרה - ON LINE .

55. לאבנר פינצ'וק ושאר כותבי ynet
יהודי   (23.07.09)

תודה שאתם ממשיכים כל יום להכניס כתבות לעניין הזה, כל הכבוד שהכנסתם את זה לחחק העליון בynet אבל זה לא מספיק, המודאות הציבורוית מאוד נמוכה ורדודה בעניין, זה באמת עניין של ה'אח הגדול -הריאלטי'..

 

ובאיחוד לאור העובדה שמשרד הפנים לא חזק בשמירה על פרטיות האזרח (לא רק בגלל שהאקרים מרבים לפרוץ אליו, אבל בגלל שאפילו אנשים מבפנים יכולים לעשות בו שימוש אישי בלי שאף אחד ירגיש)

56. מאמר מצוין
שימי   (23.07.09)
כל הכבוד.
57. יוסף סטלין: החבר שיטרית, אתה ממש מפתיע אותי
רן   (23.07.09)
 הייתי ממנה אותך בקלות  ראש קגב- ." השד היהודי מאיר אוליי תחזור לבקבוק? אתה פגע רע ,ואימבציל , לך תתנדב לקרקס בתור חבל - כי אתה כבר שנים ליצן
58. עוד פעם שמו את הכתבות האלה במדור מחשבים?
אבי ,   רמת השרון   (23.07.09)
מתי יבינו שמדובר בנושא שקריטי לפרטיות האזרח ולחירותו?
זה צריך להיות במדור חדשות.
לא כל דבר שקשור למאגר נתונים צריך להכנס למדור מחשבים.
למדור מחשבים תשאירו את הכתבות על חלונות 7 ולינוקס.
59. שטרית כמה אתה משלם לתגובות בעד?
ירון   (23.07.09)
60. תעצרו את זוועה הזאת!!
חייל   (23.07.09)

ממשלה מפגרת!

לא מבינים את מה שהם עושים... או במקרה הזה לא עושים

תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה