כל השיטה הזאת של השאלונים באינטרנט פותחה במתכוון על מנת לבלבל עד כמה שאפשר את הלקוח, בכדי שישלם כמה שאפשר יותר כסף בגלל טעויות.
ידוע לי מניסיון אישי שהשאלונים מנוסחים בצורה מבלבלת בכוונה, ועובדים שניסו לשפר אותם בכדי שיובנו יותר טוב פוטרו מעבודתם בתמורה למאמציהם.
בנוסף לכך עליכם לדעת שכל המרכז הזה שדרכו עונים לכם, או באי-מייל או בטלפון, בכלל לא נמצא בשגרירות בארץ.
ה"שירות" המפוקפק הזה ניתן ע"י חברה פרטית בארה"ב, שקיבלה חוזה שמן מחברה אחרת שיש לה קשרים מאד מסויימים עם המימשל האמריקאי.....
מאז שהחל השירות הזה דרך האינטרנט לפני איזה שלוש שנים, פוטרו שם כל אלה שהבינו עברית וניסו לשפר את השירות....
מאחר והם לא משלמים מי יודע מה, אז האנשים שהם מסוגלים להשיג לעבודה הזאת הם לא מי יודע מה על רמה - לפחות לא מבחינת השליטה בשפה.
כתוצאה מכך התשובות שמקבלים לשאלות באי-מייל הן לעיתים קרובות בכלל לא לעניין.
הם שוכרים שם לצורך המענה לשאלות בעברית כל מיני מקומיים שבילו איזה זמן בארץ ונדמה להם שהם שולטים בעברית ברמה מספקת, או ערבים ישראלים שירדו מהארץ והידע שלהם בעברית מלכתחילה היה ברמה של כיתה גימל בעממי.....
אבל כשמשלמים משכורת רעב ומפטרים כל מי שיודע את השפה יותר מדי טוב - אז זה הוא המצב.
ישראלים שעסקו בשפה העברית כל חייהם ושולטים בה כמו שצריך לא תמצאו שם.
המצב החמיר כאשר עברו לשירות הטלפוני.
במשך חודשים הם לא הצליחו למצוא אף אחד שיהיה מוכן בכלל לענות על הצעות העבודה שלהם.
בסופו של דבר הם עלו על "רעיון".
או שהם "ייבאו" אותם/ן מהארץ, או שבמיקרה התמזל מזלם והם/הן הגיעו לארה"ב ביוזמתם/ן הפרטית, אבל בעלי החברה האמריקאית שמספקים לשגרירויות את השירות הזה עלו על הכושים העבריים מדימונה.
מסתבר, ככל הנראה, שרבים מצאצאי הכושים העבריים יורדים מהארץ וחוזרים למולדתם.
מאחר והם צאצאים של אזרחים אמריקאיים אז אין להם בעיות עם זה.
העברית שהם יודעים היא עברית של הרחוב, המשולבת עם עברית תנ"כית ארכאית - במיקרה הטוב......
במבחני הקבלה הם לא הצליחו להבין משפטים פשוטים שנמסרו להם לתרגום, אבל בכל זאת שכרו אותם כי לא היו שום מועמדים אחרים....
מאחר ומדובר ברוב המיקרים בבנות צעירות בשנות ה-20 המוקדמות מאד שלהן, הן הסכימו בשמחה לקבל את העבודה למרות התשלום המעליב ממש.
אז אל תצפו לגדולות מהשירות הקיקיוני הזה.
משרתים אותכם ברוב המכריע של המיקרים אנשים שלא מבינים הרבה מה אתם אומרים או כותבים להם, ועונים לכם מסקריפטים אוויליים שנכתבו עבורם מראש ע"י אנשים שנדמה להם שהם מבינים עברית, והם בקושי מבינים את משמעותם.
הבעיה הזאת איננה מתבטאת רק בשפה העברית.
תשאלו כל מי שמבין רוסית מה דעתו על האתר שלהם בשפה הרוסית ותראו איך שלא יפסיק לצחוק במשך שבוע....
יש שם כאלה טעויות מזוויעות שזה לא ייאומן, והם לא מתקנים אותן.
כל העובדים שמבינים רוסית אשר העירו להם על כך כבר מזמן לא עובדים שם.....
99% מהפונים שהיו אולי מעדיפים לפנות ברוסית כבר הרימו מזמן ידיים ופונים עם שאלותיהם באנגלית.
העיקר שתשלמו ממיטב כספכם בכדי שמספר חברות לא ראויות תתעשרנה (רוב הכסף בכלל לא הולך לממשלת ארה"ב.....), וכל זה מבלי שיהיה על כל העסק פיקוח ממשלתי כלשהו מעבר ל"פיקוח" של השגרירויות בעצמן - שגם הוא קיים או לא קיים בהתאם לכמות התלונות שמתקבלות מהציבור, שחושב בטעות שהשגרירות היא זו שנותנת את השירות הזה.....
אז פשוט כדאי שתדעו מול מה אתם עומדים.
זה הכל.
לא היה מזיק אם איזשהו עיתונאי מוכשר במיוחד, ועמיד בפני איומים, היה כותב על כל זה איזשהי כתבת תחקיר מעמיקה....