דיגיטל  מיוחדים של מחשבים  חוק המאגר הביומטרי
מאגר טביעות אצבע - סכנה לביטחון המדינה
פרופ' אלי ביהם
פורסם: 30.07.09, 11:26
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 499 תגובות ב-286 דיונים
1. המאגר הביומטרי יתפוצץ לנו בפנים
א   (30.07.09)
2. שימו לב: אי אפשר להחזיר את הגלגל אחורה.
יצחק ,   ירושלים   (30.07.09)
אחד הדברים המסוכנים במאגר זה חוסר האפשרות לתקן נזקים שקרו כתוצאה מדליפה של כולו או רק חלק. טביעת האצבעות ויתר הפרטים הביומטריים ישארו לעד ולא ניתנים לחלפה כמו מספר כרטיס אשראי.
3. שגיאות במערכות ביומטריות
אוזניון   (30.07.09)
מלערכות ביומטריות יש תמיד גם אחוזי שגיאה שיכולים לנוע בין חלקי אחוז לעשרות אחוזים. זה אולי לא נשמע הרבה אבל באוכלוסיה גדולה זה יגרום למאות ואלפי שגיאות כל יום.
מה יקרה אם ארצה להוציא תעודה אבל בגלל שגיאה במערכת יהיה כבר מישהו אחר אם אותו זיהוי כמוני? המערכת לא סתכים להנפיק לי תעודה.
ומה יקרה אם בשעת הרישום המערכת תשגה והזיהוי שלי לא יהיה נכון ואח"כ כל פעם שארצה להשתמש בתעודה אחשב כמתחזה.
ואם שוטר ינסה לזהות אותי אבל בגלל שגיאה זה לא יצליח - הוא יוכל לאסור אותי עד שאוכל להוכיח את זהותי?
4. אני לא הולך להשתתף בקומדיה שלהם..
אלון   (30.07.09)
שיפרצו את המאגר ויפיצו אותו תוך מס' שבועות אני כל כך יהיה שמח להגיד לכל הגאונים שאמרו שהוא לא יפרץ להגיד להם א-מ-ר-ת-י ל-כ-ם (!)
הם לא מבנים ברגע שזה נפרץ אין דרך חזרה זהו פשוט זהו !
אני אומר לכם את האמת אני מיואש רק נס יצליח להוריד את החוק הזה ל-ת-מ-י-ד
פשוט אסור לו לעבור וצריך לגרוס כל חומר שנרשם לשרוף אותו עד סופו!!
5. קשקוש בלבוש
שומר חוק ,   ראשל"צ   (30.07.09)
אני מעדיף להיכנס לכלא מאשר לתת לחבורת ליצנים נתונים ביולוגיים אישיים. פשוט מגוחך שהם חושבים שהם יכריחו אזרחים בעלי זכויות יסוד (כמו חופש הפרטיות!) לוותר על ייחודם בעולם..

שיחפשו אותי :)
6. גם בתחום הפלילי יוכלו להפליל חפים מפשע-הפצת טביעות אצבע וכ"ד
אזרח ,   תל אביב   (30.07.09)
7. חייבים ביומטרי אם רוצים ת.ז.
קורא ותיק   (30.07.09)

גם תמונה היא אמצעי ביומטרי - למה זה ברור שב-ת.ז. צריכה להיות תמונה ואילו שאר האמצעים לא מקובלים?

אם רוצים תעודה המזהה את בעליה - חייבים אמצעי ביומטרי.

(בניגוד לתעודה שמזהה אמצעי טכנולוגי אחר כגון חשבון בנק)

זאת הדרך היחידה לחבר בין האדם הביולוגי לתעודה הטכנולוגית שהוא מחזיק.

אז נכון צריך למצוא אמצעי מתאים, ואולי טביעת אצבע קלה מדי לזיוף - אבל מה שהמאמר למעלה בעצם מציע זה לשפוך את המים עם התינוק.

ללא אמצעי ביומטרי אני יכול לבוא למשרד הפנים לטעון שהת.ז. שלי אבדה ושהשם שלי הוא פרופ. אלי ביהם ולא תיהיה שום דרך למנוע ממני לקבל תעודה על שמו.

8. ynet, נא לשים בעמוד הראשון
עידו ,   ת"א   (30.07.09)
ynet, כל הכבוד לכם על הסיקור הנרחב, אתם תורמים את חלקכם למניעת האסון - בדיוק כמו שעיתון בסדר גודל שלכם צריך לעשות.
אבל מקומה של הידיעה הזאת וידיעות אחרות על המאגר בכותרות הראשיות, רק ככה הציבור הרחב יוכל לראות את הסכנות ולהודיע לפוליטיקאים שהציבור הרחב, שומר החוק והסדר, לא מעוניין שמידע כזה ישמר במוסדות המדינה.
9. העם צריך להתאחד ולא לתת לרשויות את הנתונים
סטודנט   (30.07.09)
הביולוגים שלו.
מה הם יעשו?!?
ישימו את כל מדינת ישראל בכלא?!
10. אני לא מצליח להבסין למה אנשים מתנגדים
בעד   (30.07.09)

לא ישמרו תמונה של הפנים וטביעות האצבעות, בסך הכל רוצים לשמור 6 נקודות ייחוס שמהם מחשבים מספר ייחודי לכל אדם.

 

זה בכלל לא נכון שהמאגרים בארץ פרוצים, ראו לדוגמה מאגרים רפואיים ומאגרים של הבנקים. מה שפרוץ הוא מה שמחלקים להרבה מאוד אנשים, כמו פנקס הבוחרים שמחולק לכל פעיל מפלגה.

 

ובכלל מי שרוצה טביעת אצבע ותמונה שלכם רק צריך לעקוב אחריכם ולקחת את הטביעות ממשהו שנגעתם בו.

ולמי שחושש, דבר ראשון תמחקו את התמונה שלכם מהפייסבוק.

11. תגובה לתגובת השר (שלא מופיע בכתבה)
(30.07.09)

היום בעיתון ראיתי את תגובת השר שחותמי מכתב המדענים לא מכירים את פרטי החוק. בדיוק בגלל זה אסור לאשר את החוק במהירות בזק. מדובר בחוק עם השלכות רציניות ופוטנציאל לנזק ארוך טווח. חשוב שיהיה לציבור ולמומחים זמן (וגישה) לנוסח החוק המוצע על מנת שיוכלו לקרוא ותו ולהגיב עיניינית.

או שאולי החוק עובר תהליך מהיר בשביל שיהיה אפשר לפטור את כל המתנגדים ב"הם לא מכירים ת'פרטים"

12. כל הכוד על המאמר, במילה אחת המאגר מסוכן ואפילו מיותר
פרטיות=זכות בסיס   (30.07.09)
13. פרופסור יקר, התרה היא שהאנשים בצמרת השלטונית לא נבונים כמוך
שרון ,   1984 זה כאן!   (30.07.09)
להם יש אינטרסים אחרים, מלבד בטחון הציבור ואבטחת מידע להם יש אינטרס מובהק לעשות כסף ולצבור עוד ועוד כוח ופיקוח כלפי הציבור, להפוך את הציבור לעדר ממשי בתנאי פיקוח של כלא! כך יותר קל לשלוט בציבור כשהוא ידע שכל הזמן צופים בו, מנטרים אותו, כל הזמן מפקחים - עינו של האח הגדול פקוחה תמיד!
ככה יגדל לנו כאן דור צייתן, פחדן, מדוכא ומפוקח בתנאי מעבדה! כמובן שההשפעה הפסיכולוגית תהיה חסרת פשרות ותעלה לדורות הבאים ביוקר וזאת רק בגלל אשמת הדור שלנו שלא היוו פקחים מספיק, לא נזהרו ולא למדו על סמך ההיסטוריה שחווינו על בשרנו שכוח בידי השלטון זה דבר מבורך אך כוח אבסלוטי משחית! מדוע האנושות לא לומדת מההיסטוריה? לא ברור! אבל מה שבטוח שנשלם על זה ביוקר, קלות הדעת וההתעסקות בטפל מאפיינת את המציאות שלנו יותר מתמיד! אנשים שטופי מוח מתרבות הריאליטי הביזיונית, התת מודע שלהם עבר שטיפה סיסטמטית שמצלמות זה טוב ושפרטיות זה פאסה, בנוסף לזה תרבות הרשתות החברתיות הוסיפו את שלהן, אם פעם אנשים הסתתרו מאחורי הניק שלהם ברשת ולא העזו להעלות תמונה שלהם, כיום המצב שונה לחלוטין! אז מדוע שהממשלות לא יקפצו על הפוטנציאל וינצלו זאת לטובתם? אם התעשיה מסוגלת להשתמש בזה לטובתם ולעשות עלינו כסף, הממשלות מסוגלות גם! בנוסף הן יבנו לעצמן ציבור צייתן מדוכא ומפוקח אז מה רע? הכל רע! כי עבדים היינו ועבדים נשאר! אם הציבור לא יתערר בקרוב אנחנו נהיה לא רק עבדים לכסף ולממשלות מושחתות, אלא שנהיה עבדים ממש! כי ברגע שזה מתחיל ממאגרי מידע וביומטריה, זה ימשיך למאגרי DNA ושבבי GPS או RFID תת עוריים וכבר ידאגו לשווק את זה לציבור בצורה התמימה ביותר בתירוץ רקוב של "לבטחונך האישי כנגד הטרור" כמו שעשו בארה"ב אחרי ה11 בספטמבר וכמה אנשים תמימים ובהולים הלכו להתנדב להיות מושתלי השבב הראשונים מבלי לפקפק בעינו הפקוחה של האח הגדול שחדר לגופם. פשוט עלבון לאינטילגציה האנושית, לחשוב שאורוול הזהיר אותנו עוד לפני 60 שנה? מד"ב? לא! זו המציאות שכופים עלינו!
14. הכי עצוב שמדינת העם היהודי מובילים את זה!
יוסי ,   שכחנו את השואה?   (30.07.09)
אתה צודק פרופסור אני מסכים איתך לגמרי! לא יאומן שהעם היהודים כזה אדיש, אטום ובור בנושא שבמקור היה חייב להיות הכי חשוב לנו, מאגרים!!!! מאגרי מידע על אזרחים או בכלל על אנשים זה רע! IBM הקימו בזמנו מערכות חשוב שיעזרו לנאצים לתייג את היהודים (בזמנו לא היה ביומטריה אז הסתפקו בקעקועים) במחשבים ולפתוח מאגר של כל האנשים במחנות! כך לנאצים היה מאגר על כל היהודים שהם הפכו לעבדים, לנחותים יותר מחיות ועצמים דוממים! הנאצים בזמנו בטח היו שמחים לקבל מאגר ביומטרי, אבל הינה עברו 60 שנה ומי מובילה בתחום הזה למרבה האירוניה? ישראל! במקום שנתנגד אנחנו מובילים את זה? אור לגויים דווקא בדבר הכי טפל ואנטי אנושי שיש? מי מוביל את זה? שטרית? הוא ומשפחתו לא עברו שואה, הוא עולה ממרוקו, כנראה זה הזילזול שלו ביהודי אירופה, כי רובם כבר מתים ואין מי שיקום וקרא "לא למאגר" מניצולי השואה, והילדים והנכדים שלהם? דור שטוף מוח מהטלויזיה והתקשורת הממסדית שבקושי טרחה לסקר ולידיע את הציבור במידע החשוב כנגד המאגר, אז מי נשאר ליזעור? כמובן שוב אנחנו, אנשי המחשוב הוטכנולוגיה שמודעים לסכנות, אבל מי מקשיב לחבורת גיקים כשהם מתנגדים לטכנולוגיה בעצמם? עוד מסוגלים לחשוב שאנחנו טכנופובים.. כמות הבורות שיש בעם הזה מדהימה! אם לא תדאגו לעצכם מי ידאג לכם? אנחנו לפחות מבינים את הסכנות ונדע להתמודד איתם! אך לאזרח הממוצע אין שום סיכוי לשרוד בעידן המידע, זה יהיה עידן חדש של נוכלים מתוחכמים ומהצד השני אנחנו אלו שיודעים לפעול נגדם! אני לא מדבר על המשטרה הטיפשה שאין לה שמץ למה היא נכנסת ואני לא מדבר על ממשלות טיפשות שחושבות שהם ישיגו שליטה מוחלטת באנשים, הם וגם המשטרה תעלמנה בתוך כל הכאוס שיווצר כאן כתוצאה מהחוקים שהם מנסים לחוקק, כי ככה לא בונים ממשל! כוח אבסלוטי משחית רבותיי, אתם מנסים לעשות לעצמכם חיים קלים אבל כולנו נשלם על זה ביוקר! חבל שזהו הצעד שבחרה ממשלת ישראל לעשות. חבל!
15. מסכים עם כל מילה בכתבה. הכתבה מקבלת משנה תוקף משום כותבה
מישהו ,   אי שם   (30.07.09)
כל מי שמתעסק מעט בתחום יודע שאלי ביהם הינו ממומחי ההצפנה ואבטחת המידע הבולטים בעולם (כן, בעולם). בין תרומותיו לנושא ניתן למנות את המצאת הקריפטואנליזה הדיפרנציאלית ועוד. לקורא הממוצע, אציין כדוגמאות את עזרתו של ביהם בהוכחת יכולת הפריצה להצפנה המשמשת ברשת ה-GSM.

הכתבה מקבל משנה תוקף משום שנכתבה דווקא ע"י מומחה בסדר גודל הזה. עזות המצח של יו"ר הועדה שטרית, בהתעלמותו הבוטה מעדויותיהם של מומחי אבטחה בסדר הגודל הזה וגורמים אחרים, ואוזלת היד וחוסר הרצון של הממשלה להתערב ולעצור את הפארסה הזו, הינה בהחלט נושא לועדת חקירה ממלכתית, שאין לי ספק שתאלץ לקום כאשר המאגר ידלוף (ההמנעות משימוש במילה "אם" הינה מכוונת).

נראה כי שטרית פשוט אינו מבין עד כמה הוא אינו מבין בתחום, ומתנהג כשור המכוון לסדין האדום. רק חבל שהסדין בו הוא פוגע הוא בטחונם ופרטיותם של אזרחי המדינה.
16. צריך לשקול מחדש את ההחלטה על המאגר
אלעד ,   הרצליה   (30.07.09)

ברור לכולם שהממשלה והכנסת לא היו ערים לכל הבעיות הנ"ל כשהציעו את החוק.

למרות שהרצון היה טוב, זה לא מספיק. צריך למשוך את הצעת החוק ולשקול מחדש תוך שיתוף הממומחים.

17. האסון הביומטרי מתקרב
(30.07.09)
badbio.wordpress.com
18. ומישהו יקשיב לו ? למה בג"ץ לא מתערב ? מי יגן עלינו ???
שש   (30.07.09)
לא כל החלטת ממשלה היא נכונה לאזרחים .
19. 15מסכימה איתך בכל מילה. מסור פרטיך לודא כי לא תעלם
לפי ה IP במחשב ,   מודאגת   (30.07.09)
20. מחר נתבקש לחרוט מספר על זרוע..... די לדיקטטורה
כרטיס מגנטי+ תמונה ,   מאגר מידע   (30.07.09)
21. חייבים לעצור את המאגר!
אוי לנו   (30.07.09)
22. איפה בג"צ?????
הצילו!! ,   בקרוב לא ישראל   (30.07.09)
אלוהים! מה קורה במדינה הזו ?!?!?
23. יש כל-כך הרבה הפרות של זכויות האדם והאזרח בישראל
שעוד חוק כבר לא משנה   (30.07.09)
אי-הפרדה בין דת ומדינה.
אפלייה על רקע דתי/לאומי.
גיוס בכפייה.
24. כשמאיר שטרית מתלהב - אני מבוהל
אמיר ,   כפר סבא   (30.07.09)

מאיר שטרית מדבר בהתלהבות גדולה על כל דבר. הוא מאד "מבסוט מעצמו".

 

איך יתכן ששר פנים לא שמע את ראשי הפקולטות הנוגעות בענין - לפני שהגיש את הצעותיו?

 

איך יתכן שבימינו, שר יאמין שאפשר - בחוק !!! - לבנות מערכת שתהיה חסינה לפריצה?  ולבנות על זה?

 

כשמאיר שטרית נחרץ, נלהב, ואינו מסוגל לראות את נסיכונים העצומים - והבלתי אחראיים בהצעה שלו - אני נחרד.

 

פחד אלוהים.

25. עוד לא מאוחר - בואו נעצור את זה
סוקי ,   רחובות   (30.07.09)
עשרות אלפי חתימות, כמעט 8000 חברים בקבוצת פייסבוק.
http://www.atzuma.co.il/petition/mahadeva/1/
http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=36747544874
26. הטרור מסוכן. הביומטרי הכלי נגדו
absalom   (30.07.09)
וכל טיעוני הנגד שטותים והסטריים
27. במדינה כמו שלנו...
saralesh   (30.07.09)
שיש  אנשים  שישמחו  להיתפרנס  מכישלונם  של  אחרים  המאגר  הביומטרי  הוא  אסון  מראש.  במדינתינו  החוקים  פרוצים  ,והפושעים  רק  מיתרבים.  לא  מתאים.
28. להקשיב לפרופפסור הניכבד !!!!
שלום ישראל ,   חיפה   (30.07.09)
חכים , אני תוהה בליבי איזה כלים מיוחדים ונישגבים מבינתנו יש לכם ולפרופסור הניכבד אין !  הכותב אליכם , בהגדרה איש מחשבים ואבטחת מידע זה שנים רבות  , עד היום אני נידרש כל יום לעדכן את הידע שלי וזה כרוך במאמץ והשקעה לקא קטנה , והינה אתם , חברי כנסת , פלשתם בעזות מצח לתחום מיקצועי טהור , מה שלא היתם מעיזים לעשות אילו היה מדובר בחוות דעת רפואיות , ומנסים להכניס עם שלם לטרוף הזה , תקראו היטב את הכתבה הזו, ואני מקוונה שזה חשכנע אתכם לרדת מהעץ המסוכן והרה האסון הזה !!! בטח חשבתם להפריט את המאגר הזה באחד הימים כפי שעשיתם למאגר האוכלוסין של מדינת ישראל !!! שהים היום הוא נגיש תמורה כסךף לכל דורש כמעט !!!!
29. אם יוקם המאגר, הוא יפרץ תוך שבועות, ואז יתחיל הבלגן...
alexds9 ,   Israel   (30.07.09)
30. למידע : no2bio.org
(30.07.09)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה