|
אילו לא היה מדובר במנכ"לית של חברה העוסקת בחינוך הפרטי, הייתי עוד מוכנה להקשיב, אבל כאן זה רעיון שיווקי 'מתוחכם'!
לא לחינוך הפרטי, כן לחיזוק החינוך הממלכתי!
|
|
|
32. לרוב האנשים אין כסף לגן פרטי....
רוב האנשים לא יכולים אפילו לחשוב על אופציה של גן פרטי..
להזכירך גן פרטי זה 2500-3000 ש"ח במקרה הטוב.
רוב האנשים פשוט מוצאים סידורים אחרים ל"צהרון" ולביביסיטר.. סבתות יש שתיים ודודים ודודות, ושכנות וילדות בנות 14..
ככה שההפרש הוא לא זניח בכלל....
אם לרוב האוכלוסייה פה הייתה את האפשרות הכלכלית לשלוח את הילדים לבית ספר פרטי הם היו עושים את זה.. אבל מה לעשות שחלקנו אפילו לא מסתדרים עם לשלם 700-800 ש"ח בשנה לבית הספר! שלא לדבר על להעלות אוכל כל יום על השולחן.
תרדי מהעץ שעליו את חיה. תבקרי בשכונה בורגנית טיפוסית אפילו לא בשכונות עוני ונראה אותך מרצה לתושבים שם על להכניס ילד לבית ספר או גן פרטי.
|
|
|
33. עוד דוגמא לפלצנות הורית
כמו כל ההורים של הדמוקרטים
וכאלה שרוצים שהמורים יהיו השרתים שלהם
הורים חרדתיים המבקשים ליצור שמורות טבע מוגנות עבור הילדים שלהם.
|
|
|
34. שפה ניאו ליברלית של אמא
"לנצל נכון"
"את מי צריך לשרת"
אלה רק מעט ציטוטים מתוך דבריה של הכותבת
המייצגת דור ניאו ליברלי של הורים ששכחו שבית הספר אינו מפעל של ההורים שלהם.
|
|
|
35. אוי, התחבא לה האינטרס
הכותבת שכחה לציין שהיא עוסקת בחינוך פרטי, ושהמהלך שהיא ממליצה עליו כאן יכניס לה הרבה מאוד כסף.
|
|
|
נו באמת, מה היה צפוי שתכתוב הגברת המכובדת שכל פרנסתה תלויה בקיום רשת פרטית אקסטרנית. תמוה בעיני שבמדור "אובייקטיבי" לכאורה של דעות, משתמשת הגברת הנ"ל כפירסומת בוטה להפרטת מערכת החינוך כאשר מובן ששיקוליה הם כלכליים גרידה. טוב היתה עושה הרשת החדשותית, אם היתה תורמת לכותבת ספייס לאיזה פופ אפ מסחרי של בית סיפרה, היה בכך פחות טעם לפגם מפירסום הבעת דעתה המאוד חד צדדית ובעיקר רווית ריר חמדני למראה המערכת הכושלת.
אני מאחלת לילדתה הקטנה שתקלט במערכת חינוך ממלכתית ושאולי ועל אף שדה הקרב המתנהל בתוכה תצליח להקנות לצאצא הרך נורמות של חמלה ומחוייבות חברתית, שנראה אמה שכחה מזמן- אחרת לא היתה משתלכת בזילזול שכזה בזכויות העובד.
|
|
|
|
|
|
38. חינוך זה נושא שהמדינה רוצה לשמור לעצמה
מה המדינה תעשה אם תלמדי את הילדים שלך לדאוג לעצמם? לקדם את עצמם? להרוויח בעצמם? מה תעשי כשהם ירצו עצמאות מהמיסים הכבדים בהם נענשים אלו שהתאמצו והשיגו השיגים של ממש?
זה בלתי אפשרי לשלוט בקבוצת אנשים שיודעים לחשוב באופן עצמאי ובכל פוליטיקאי רואים "משרת" ולא "מנהיג". כמו שהם רואים את וועד הבית. הם רואים בעצמם מנהיגים.
עקרונות אלו יש לדכא כמה שיותר מוקדם. וזה מה שמערכת החינוך עושה. היא לא רוצה לדאוג שילדים ילמדו לחשוב באופן ביקורתי ומעמיק. הם מעדיפים נוער שכל נסיון להכנס למחשבה מעמיקה הוא "חפירה" ואין סיבה להגיע לדברים "כבדים" כרגע או בכלל. כמו כן יש צורך לדאוג שכל הילדים ידעו ש-"סבא סטאלין דואג להם בקרמלין" ולא יחשבו על זה יותר מדיי. אחרת הם לא ירצו להתגייס, לשלם את נטל המס ובכלל יחשבו על לעזוב את הארץ.
|
|
|
39. כמה שטויות במאמר אחד
| oneofus , |
חיפה |
|
(05.10.09) |
יש לי 3 ילדים שיחיו שנים קטנים (10 ו 11.5) ואחד גדול.
יפה אמרת - טירונות.
בעצם השאלה שלך "למה אנו חושבים שגן, בית-ספר וחינוך בכלל חייבים להכשיר ילדים לחישול פיסי ונפשי" גלומה השאלה. זו טירונות זה הבסיס זה הסגל ואלה החברים שיהיו אח"כ עם הילד .
הוא יצטרך ללמוד לעמוד על שלו,להתחבר לילדים אחרים ,לספוג עלבונות מכות וניתוק מאימא לכמה שעות כל יום (זוכרת את הימים הראשונים בגן?)
זו הכנה לחיים האמיתיים - ואת זה לא ניתן לעשות באקוריום!
כתבת
"למה במציאות בה זכויות הפרט, העובד, חופש העיסוק המידע והבחירה, אנחנו עדיין חושבים שהילדים שלנו הם רכוש המדינה"
SPEAK FOR YOURSELF
ה זה השטויות האלה עוד רגע וילד בביס יסודי שהציץ לילדה בשרותים יואשם בהטרדה מינית!
היום חזרה הקטנה ממחנה ג'ודו בן יומיים
בת יחידה בין 50 בנים.
"רצו להציץ לי " היא אמרה אז העפתי אותם מהחדר
ומישהו אחר רצה קרב נגדי, אז הראיתי לו!
ומאידך "נהניתי להסתרק מול כולם כדי להוציא להם את העינים " אמרה הקלפטע. את זה מותק לא לומדים בבית!
איש אינו חושב שילדו הוא רכוש המדינה . נהפוך הוא - כולנו חושבים שאפשר לעשות יותר (חינוך אפור, לחץ בבית והעשרה).
חינוך גבירתי מקבלים בבית! לא בבית הספר.
לגבי ההמשך - בתגובה הבאה
|
|
|
40. המטרה הבלתי מוצהרת של מערכת החינוך בישראל
היא לבנות מוטיבציה לנוער לשרת בצבא. לכן, זה לא משנה מבחן פיזה או מבחן טורינו - מתמטיקה זה לא חשוב, וגם לא אנגלית וספרות. חשוב לשמוע הרצאות של רבי סרנים, חשוב ללמוד על התנ"ך, חשוב לסוע לפולין ולדעת שכולם שונאים אותנו.
רוצים לחיות במקום כזה? אני לא ואלפי בוגרי תואר שני המהגרים מדי שנה מישראל גם לא.
עכשיו, קורא ישראלי יקר, הוסף לי מינוס אחד להמלצה על התגובה וחזור לפייס את הדיסוננס הקוגניטיבי שלך.
|
|
|
כסף. כיתות קטנות ומשכורות טובות יצרו סביבת לימודים בריאה ורמת מורים מעולה. נקודה.
ובקשר לאלימות, גם כאן הפיתרון פשוט- לימוד אומנויות לחימה חובה מכתה א ברמה גבוהה ובמגע מלא. נקודה.
|
|
|
42. צודקת, מפחיד לשלוח היום ילד לביה"ס!!
| גם ככה רמת הלימודים , |
זו בדיחה גרועה |
|
(06.10.09) |
|
|
|
לא בדיוק קשור ...
עבדתי באנקורי לפני כ20 שנה
אביבה (אמא של אסנת) אשה מדהימה
שהצליחה לשלב בין בר קיימא לעסק כלכלי
היא מנהלת אמיתית שלא לקחה אף פעם קורסי ניהול...
ואגב, היא שרתה נפלאות גם את הילדים שלא צלחו להתברג במסגרות הרגילות
וגם את המדינה היות ואותם ילדים נקלטו באנקורי ולא הסתובבו ברחובות
בקיצור-הרבה כבוד לאמא..
|
|
|
44. צודקת במאה אחוז!!!
| בשמת , |
תל אביב |
|
(05.10.09) |
|
|
|
|
|
|
46. הבעיה הכי גדולה של מערכת החינוך היא ההורים.
| תלמיד תיכון , |
ישראל |
|
(05.10.09) |
הרי רק ההורים יודעים מה טוב לילדים שלהם- אז למי אכפת מהמערכת?
אם ילד נכשל- זה לא בגלל שהוא לא עושה שיעורי בית, זה בגלל שהמורה גרועה!
אם ילד מוזמן למנהלת בגלל שהוא מפריע, זה רק בגלל שהמורים שונאים אותו!
אם הוא הרביץ לילד אחר- הילד השני התחיל!
הרי הילד של כל הורה הוא שיא היצירה, שלמות מוחלטת, אלוהים בכבודו ובעצמו! הוא לא טועה! אם נראה שהוא טועה, זה בגלל המערכת!
וככה מערכת החינוך מתנהלת- אחרי הגחמות של ההורים שרובם עיוורים ולא רואים מה הולך בבתי הספר. הם מתעלמים מהילד שלהם לחלוטין ולא משקיעים בו שנייה מזמנם ואחר כך כשהוא מתחיל להיכשל במבחנים את מי הם מאשימים? את המערכת כמובן! המורים לא יכולים לעשות שום דבר לילדים האלה כי הילדים מקבלים גיבוי מלא מההורים וככה המערכת נראית.
אם כל ההורים היו עושים בדיוק מה שהמערכת אומרת- אחוז מהתלמידים היה סובל וכל 99 האחוזים האחרים היו לומדים טוב יותר.
|
|
|
47. מנכ"ל רשת אנקורי,גוזרת קופון מן המקום אליו היא שייכת
מוזר... את חלק מחינוך, או שמא חותרת מתחת לחינוך, מגלגלת עיניים לשמים וצוחקת כל הדרך אל הבנק. על גבם של מי?
של מי שהולך או נזרק ליתר דיוק, ללמוד ברשת האקסטרנית שאת המנכ"לית שלה.
מוזר אכן מוזר מאוד. דעי וישמי:
השינוי מתחיל בתוכך.
|
|
|
48. מאד בעייתי, כולל ניגוד אינטרסים
זהירות, כותבת הדעה היא מנכ"ל רשת פרטית. אבל זה אנחנו מגלים רק בסוף. היא פותחת בהצגה עצמית חלקית ומטעה כאם של ילדה בגן.
יש סתירה פנימית מובנית בין הגדלת כוח המנהל כפי שהיא רוצה (היא הרי מנכלית) ובין מס השפתיים שלה על הרמת מעמד המורה. איך יורם מעמד המורה אם המנהל יוכל להעיף אותו גם מסיבות לא רלוואנטיות (וכולנו יכולים לדמיין את המנהל הקטנוני שמעיף מורה בעל כאריזמה).
|
|
|
49. אז קודם קראתי את ההתחלה היפה. אחר-כך את ההמשך שמלא סתירות
| מאן דהוא , |
באר-שבע |
|
(06.10.09) |
("חיזוק סמכות המורים"? אבל קודם דיברת על המלחמה בין תלמידים למורים כמצב בעייתי! ; "יעדים לאומיים"? לא דיברת לפני שניה על זה שהילדים הם לא של המדינה?)
אבל אז הגעתי לחתימה, והכל התברר והסתדר. הגברת בסך הכל דואגת לבעלי המניות, או מי שזה לא יהיה שמרוויח כסף מהרשמה של תלמידים לרשת "אנקורי". ומכיוון שכך היא גם מפזרת סיסמאות נוחות לכל אוזן, שלא מתיישבות בשום אופן וצורה אחת עם השנייה.
האמת היא שיש רק שלושה דברים יותר גרועים מילדים שנתונים למרותה של מדינה אלימה. יש רק שני דברים יותר גרועים מילדים שנתונים למרותה של מנהלת כוחנית. יש רק דבר אחד מילדים הנתותנים למרותה של מורה חולת אגו, והדבר הזה הוא ילדים הנתונים למרותם של הורים מתעללים. על אחת כמה וכמה טובה כפולה ומכופלת למקום עלינו שיש ילדים שנתונים גם למרותה של מדינה אלימה, גם למרותה של מנהלת כוחנית, גם למרותה של מורה חולת אגו וגם למרותם של הורים מתעללים, וכל הרפורמות שמחזקות את הסמכויות של מי שזה לא יהיה באות על חשבונם.
הכותב הוא מורה בבית-ספר פרטי. גילוי נאות.
|
|
|
50. כל זמן שאינך מבקשת מהמדינה מימון בשום צורה -
כספית או אחרת - תנסי להשיג כל מה שאת מבקשת בחינוך ילדייך.
|
|
|
51. בתנאי שלא תקחי כסף ממימון הגן הכללי של ילדיי
| אחת בלי גן פרטי |
|
|
(06.10.09) |
|
|
|
52. זה נקרא כמו נאום אוניברסיטאי לא רע, אבל אוי מהתוצאות
| מה השורה התחתונה? |
|
|
(06.10.09) |
|
|
|
53. חבל שהכותבת אינה מיישמת את הגיגיה במערכת אותה היא מנהלת...
במקום לנהל מערכת חליפית טובה לפי רוח הדברים עליהם כתבה - היא עומדת בראש בית חרושת לציונים, שבינו לבין חינוך אין ולו קשר קלוש ביותר...
|
|
|
54. בתור מנכ"לית של רשת חינוך פרטית, ברור שהכותבת
תמליץ על החינוך הפרטי. לא ניתן לצפות ממנה לאוביקטיביות.
|
|
|
|
ואז ראיתי מה את עושה כשהילדה בגן והבנתי שזה עוד ניסיון פתטי לקדם את רווחיך ורווחי אסון החינוך הפרטי.אנטי ציונים, עזבו אותנו בשקט
|
|
|
56. אם גן עירוני עם צהרון אינו זול מפרטי, להיכן הולך הכסף?
במאמרך טענת שגן העירוני עם צהרון שאמור להיות מסובסד ושיש בו פחות עובדים לילד אינו זול משמעותית מגן פרטי. (אם מתחשבים גם בחופשים).
הייתי רוצה לראות חישוב כזה במספרים.
מעבר לזה, למען הגילוי הנאות חשוב היה לציין שאת מנכ"ל של רשת חינוך פרטית . לא כל אחד יודע מה זו רשת אנקורי.
|
|
|
57. נכון מאד!! מה עושים??
ילדתי הגדולה בת 3 וכבר ראיתי כמה את צודקת. על הגב שלה ושל 25 בני גילה הקטנטנים והמתוקים ערכו כבר בתחילת שנה מלחמות על מבנים, והעבירו אותם מגן לגן בשבועיים הראשונים שלהם בחיים בגן ממלכתי!!! כך הם עברו את המעבר הקשה בין גנים פרטיים/מטפלות לגן. אני לא צריכה לפרט את התוצאות- הרטבות, אלימות, בעיות בשינה, רגרסיה בהתפתחות וכו'. הגננות היו אובדות עצות וחסרות ביטחון, וכל המלחמות והמתח בין ההורים לגורמים השונים השפיעו על הילדים מאד. אני לא חושבת שזה חישל אותם בשום צורה. רק גרם להמון עוגמת נפש ומשקעים.
איך נלחמים בזה? מה עושים?? למה הכל מלא שחיתות ואינטרסים שונים- וטובת הילד נשכחת? האם כך אבלה את שארית חינוך ילדי- במאמץ לתקן ולרפד את הקשיים שנגרמים להם על ידי גופי חינוך שונים? זה זוועה.
|
|
|
אני יודעת על ב"ס אחר שהוא הרבה יותר שפוי מ"מערכת החינוך" ויש הורים שמביאים את ילדיהם מרחוק אליו. שמו "בי"ס עתיד" במקווה ישראל בחולון.
|
|
|
59. מסכים עם כל מילה. "גיוון הוא כוח"
| צביקי לוין , |
תל אביב |
|
(05.10.09) |
"גיוון הוא כוח", קראתי פעם אמרה זו במאמר של פובליציסט חכם בתארו את מדינת ישראל והבעייתיות של המרקם החברתי שלה. רוצה לומר, שבמקום לכוון למטרה של אחידות, שאינה אפשרית, בוודאי לא בישראל 2009, אנו צריכים להתאים את עצמינו לגיוון החברתי, לשלל הצבעים, התרבויות, הצלילים והריחות - ולקבל את כוחינו ממנו, מן הגיוון. כל אדם הוא שונה, וכל ילד הוא שונה, מגיע מרקע שונה ובעל צרכים שונים. לא כל תלמיד יכול לשאת על עצמו את עול "המערכת" ולהתאים עצמו אליה כמו גם שלא כל חייל יכול להיות בהכרח בסיירת גולני. כוחה של חברה נמדד ביכולת שלה להתאים את עצמה לצרכיו של השונה, האחר, הדורש זווית הסתכלות שונה. את נקודות המבט ה"אחרות" הללו, במערכת החינוך כמו גם בכל תחומי חיינו כאן, יש לאמץ ולחבק ולעודד - ולא להוקיע.
כאיש תאטרון וכאיש חינוך יצא לי לעבוד לאורך שנים מספר עם תלמידי תיכון "אנקורי". גיליתי שם בקרב התלמידים מגוון אינסופי של טיפוסים ונפשות שקיבלו יחס אישי והכוונה אישית, תלמיד תלמיד לפי אישיותו, מקצבו ורוחו.
המגוון הנפלא הזה, יצר אנרגיה יחודית ויצירתית כל כך בבית הספר - שלי, כאיש תיאטרון, היה חומר גלם מדהים לעבודה יצירתית עם תלמידים מרתקים.
תלמידים שמקשיבים להם ולא רק מצווים עליהם "לעמוד בסטנדרטים".
כך, בדרך זו, הם הגיעו ל"סטנדרטים" בעצמם.
זוהי נפש האדם וזוהי נפש התלמיד. מורכבת ומגוונת ודורשת יחס אישי והתאמה אישית. ה"מערכת" אינה קדושה. ה"תלמיד" קדוש.
גיוון - הוא כוח !
|
|
|
60. גם בטבע - אחידות יוצרת פגיעות
ומגוון מייצר חוזק ומאפשר לכל אורגניזם את ההסתגלויות המיוחדות לסביבתו. גם במערכת החינוך יש סביבות שונות וילדים שונים עם דרישות וצרכים שונים. לחשוב שמערכת אחידה אחת מתאימה לכולם זו טיפשות. אנחנו לא רוצים לייצר ילדים אחידים כמו בפס ייצור. אנחנו רוצים בחברה אנשים מגוונים עם רעיונות שונים ומשונים שיתפתחו לכל הכיוונים. ניתן לעשות זאת דווקא ע"י "שיחרור" של המוסדות ונתינת הכוח בידם להתאים את עצמם למצבים השונים. הפיקוח המרכזי לעולם לא יוכל להשתוות לכך. נכון שיהיו כמה כשלונות אבל אלה ילכו ויעלמו בתהליך של ברירה טבעית. יווצר תהליך אבולוציוני של שיפור מתמיד של מערכת החינוך ומה יותר טוב מזה? תסתכלו על הטבע חברים, אפשר ללמוד הרבה.
| |