בריאות  איכות חיים
"ספר פופוליסטי שמטרתו למכור כמה שיותר עותקים"
קרן בית-און
פורסם: 02.10.09, 11:32
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 63 תגובות ב-36 דיונים
1. אני מסכים לגבריי עם הנאמר בכתבה
נעם ,   השרון   (02.10.09)

הרי לא חסרים מחקרים אשר מאמתים את היכולות של הרפואה הסינית , רק לפני שנה או שנתיים יצאה כתבה של הBBC (כן , אותו מקום עבודה של כותב הספר) אשר בה הכתבת  הוכיחה באמצעות בדיקות מאוד מקיפות (פיקחו על הניסוי רופאים מערביים בכירים) את היעילות הברורה של של דיקור שלא לדבר על צמחי המרפא הסיניים .

בקיצור לפני שקופצים ורצים לצעוק לטובת איזה ספר שרק קראנו (כמו מר אברי גלעד) צריך לבדוק טוב טוב את העובדות .

 

חג שמח...

2. רפופא מבוססת הוכחות מול זאת המבוססת דימיון
Gao ,   Pi   (02.10.09)
הרפואה המודרנית או הקונבנציונלית היא רפואה המבוססת הוכחות. ובזה נאמר כי עליה לבסס את הטיפול ע"י ניסיון והוכחה כי הטיפול פועל יעיל והנזק קטן מהתועלת.
כמובן שעל הניסוי או המחקר חייב לעבור בהצלחה ושתוצאותיו יוכלו להיות בעלי שיחזור בכל מעבדה או מרפאה המיועדת לכך.
רפואה המבוססת היא רפואה שאין הוכחה למה ומדוע ואפילו אם הטיפול פועל אבל זה מה יש וכך נעשה.
אבל באו נעזוב את כל שטויות המדעיות... אם הרפואה האלטרנטיבית כלכך טובה למה בסין החיים היו בזבל עד שנכנסה הרפואה המדעית מבוססת ההוכחות?
3. קופות החולים ובתי החולים
דר'   (02.10.09)

משלבים "רפואה משלימה" לצורכי רווח,

מכיון שאיננה כלולה בסל הבריאות ויש הרבה יחסי ציבור בענין - ניתן לגבות ולהעלות את ההכנסות.

 

המטפלים האלטרנטיביים עושים זאת בד"כ כהכנסה צדדית או מתפרנסים מללמד אחרים את עקרונות ה"בשורה".

4. קופות חולים ורפואה משלימה
מנהל במערכת הבריאות   (03.10.09)
גם במכבי וגם בקופת חולים מדובר במכונות כסף שמוגדרות כחברות בת בארגונים. תאמיני לי שבמידה ולא יהיו רווחיות יסגרו אותן תוך 5 דקות למרות "היעילות" הרפואית הגדולה שהן מביאות.
המצב הוא כזה שעם כל כך הרבה פניות לרפואה משלימה בארץ חבל לקופות החולים לא להשתתף בחגיגה על חשבון הצרכן.
5. קופות החולים זו לא הוכחה
אורי   (03.10.09)
קופות החולים משלבות רפואה משלימה (כולל סינית) רק בגלל בשיקול הכספי. כאחד שהלך ללא מעט טיפולי רפואה משלימה - בגלל אישתי - שבה משלמים הרבה יותר כסף, לי זה עזר רק בהגדלת שלוות הנפש (חשוב כשלעצמו). נכון יש מחקרים המוכיחים שרפואה סינית עוזרת בהפחתת כאב. בקופות החולים מפנים לרפואה משלימה רק חולים שהיו מקבלים כדורי מים במקום או כאלה שמתעקשים לקבל אותה.
6. רק טעות אחת קטנה בכתבה
שני פרופסורסקי ,   יקנעם   (03.10.09)

את כותבת "האחריות על בריאותו אינה נתונה רק בידיהם של הרופא, המנתח או החוקר, אלא גם בידיו, בגישתו לגופו".

לגישתי, האחריות על הבריאות נתונה אך ורק בידיו של האדם, ותפקידו של הרופא, המנתח, החוקר או המדקר, ההומיאופת, ההילר או הנטורופת אינו אלא לסייע, לייעץ ולעזור לאדם לרפא את עצמו ולמנוע מחלות עתידיות. את זה הרפואה המודרנית נוטה לשכוח ובגדול.

אני רואה כל יום אנשים הסובלים מנזקיו של הטיפול הרפואי  הקונבנציונלי ואשר הרפואה הטבעית אכן עוזרת להם.

אז שיהיו בריאים כל אלה הקוטלים את הרפואה ה"אלטרנטיבית" (יותר נכון לקרוא לה טבעית או משלימה). ואני אשמח לעזור להם להיות בריאים אם ירצו...

7. כתבה יפה וממצה
ד"ר גדעון רון   (03.10.09)

וניתן להוסיף כי כל הרעיון של "השימוש בעקרונות של רפואה נסמכת-ראיות כדי לבחון טיפולים אלטרנטיביים" [ציטוט מהספר] הוא מופרך מעיקרו, משום שכל העקרונות הנ"ל נוצרו מלכתחילה מתוך החשיבה הקונבנציונאלית.

למשל, מה זו מחלה? האם זה משהו שתוקף את הגוף ("תקפה אותו מחלה" או  "מחלה הפילה אותו למשכב") ולכן יש לסלקו (כפי שסבורים מומחי הרפואה המערבית) או אולי מדובר בכלל בתהליך שהגוף עצמו יוצר, ברוב המקרים, להגנתו?!

8. איזה שטויות במיץ ומלא אי דיוקים והטעיות
עדנה כהן   (03.10.09)
9. קופות חולים הוכחה ???!!1
אלכס   (03.10.09)
לקחת את דרך הפעולה העלובה  של מערכת הרפואה הפונה לכוון יחסי ציבור ולא רק לרפואה טהורה כהוכחה להצלחה ואמינות , זה בדיוק מתאים להעדר בקרה על אמינות ויכולת הרופאה האלטרנטיבית . רמה של אמונות טפלות. ברפואה הרגילה מי שנכשל , עשוי להיענש, אין דבר כזה כלל ברפואה אלטרנטיבית , הפועל בשיטת מצליח, אם לא מצליח אין שום לקיחת אחריות
10. הרפוא המערבית לעגה לדיקור, עד שבאו המכשירים האלקטרוניים
יוסלה   (03.10.09)

שמראים שאכן קיימים בגוף ערוצי אנרגיה שאין להם ביטוי בתחום המוחשי, וקודם לכן ב 1939 הומצאה המצלמה הקיריליאנית שמראה שהצ'קרות (מרכזי האנרגיה) אכן קיימות ,כל השיטות הללו מתועדות לאורך 6000 שנים ומשמשות במזרח עד היום, אז מי הם זבי החוטם שמתיימרים לספר לנו מה עובד ומה לא עובד.

הכל כסף רבותי! יתכן שהספר הבא שלהם יהיה שהשמש מופעלת ב 220 וולט(:

11. אני מסכים שקריאה בקפה זאת רמיה
שבץ חלובה ,   נוע אמון   (03.10.09)
כל המנחשים בקפה הם רמאים מדופלמים וכמוהם גם הנומרולוגים. רפואה סינית נטרופתית דיקור הומיאופטית שיאצו רפלוקסולוגיה הוכיחו את עצמם. אמנם אחוז ההצלחה שלהם לא גבוה אבל יש אנשים שמגיבים יפה וחוסכים לעצמם צרות. ההבדל היהסוי בין רפואה מערבית לאלטנטיבית הוא שהמערביתץ נעזרת בתרופות כימיות בעלות רכוז ועוצמה גבוהים שיעשו את העבודה בעוד שהאלטרנטיבית מבוססת על עידוד הגוף לרפא את עצמו ויכולת זאת מוגבלת תלוי בגיל ובמצב החולה ולכן גם התוצאות מוגבלות.
12. היתלות בקופת חולים נזק לרפואה אחרת
תגובה ,   מעוררת חשד   (03.10.09)
ההיתלות בקופ"ח מראה על טפשות חוסר הבנה או הולכת שולל, ברור שקופות החולים יסכמו לעשות כל דבר שיעשיר את קופתן ובתנאי שיאמינו שאינו גורם נזק שיגרום לתביעות רפואיות.
13. טוב הייתה עושה הגברת בית און אילו ביססה את
דבריה על מחקרים   (03.10.09)
14. קופות החולים הבינו שהן יכולות לעשות המון כסף
(03.10.09)

אם יפתחו ליין אלטרנטיבי, זו ממש לא הוכחה לכך שהן מאמינות בכוחה של רפואה זו.

הכתבה שלך מטרתה להעלות על נס בדיוק את הפיתוי שגורם לאנשים להוציא ממיטב כספם על אשליות

15. ומה ההוכחות שלך קרן?
יפית ,   ת"א   (03.10.09)
הכותבת בעצם לא אומרת דבר. היא לא מוכיחה כלום ולא עונה עניינית לטענות שמועלות בספר. היא דווקא גורמת לפקפק ברפואה האלטרנטיבית עם הטיעונים חסרי הביסוס שהיא מעלה
16. ריפוי או פיתוי
סיגי ,   מרכז   (03.10.09)
כל שנותר לומר, כל אדם ואמונתו ודרכו לטפל בגופו.יש מספיק מטפלים אלטרנטיבים אחראים ומשכילים שיודעים את הגבול בין שימוש ברפואה קונבנציונלית ומשלימה . ולעיתים הם נעזרים אחד בשני. לבטל לגמרי את כל הרפואה המשלימה נראה שרלטני בפני עצמו.
17. קופות החולים לא הוכחה אבל הסינים עצמם הוכחה שהרוב בלוף
michael ,   tel aviv   (03.10.09)

קופות החולים נענו לטרנד בשוק ומציעים טיפולים "אלטרנטיביים" בתשלום כשירות נוסף. זה בשום אופן לא "משולב" בטיפולים הקבועים שלהם כפי שטוענת המחברת בצורה מטעה.

 

לעומת זאת, הסינים עצמם הם ההוכחה שרוב הרפואה הסינית היא בלוף; בשנים האחרונות הרפואה המערבית התפתחה בסין בקצב מדהים וכמו הרופאים ובתי החולים בשיטה המערבית הוכלים וגדלים וכן כמות המטופלים. למה הסינים עוברים לרפואה המערבית? כי עם השגשוג הכלכי הם כבר יכולים להרשות לעצמם רפואה מתקדמת..אם הרפואה הסינית היתה כל כך מוצלחת למה הם עוברים בהמוניהם לרפואה נורמלית?

18. חחחחח
עידן   (03.10.09)

תמשיכי לחיות בסרט

 

יש לי תגובה קוטלת לכל טענה שלך אבל גם אז את וכל ה"מאמינים" שלך תמצאו מילוט בטיעונים שלא מביישים את האפיפיור (או כל איש דת, פתטי ככל שיהיה, אחר)

 

19. חבל שלא קראת את הספר
יובל ,   ישראל   (03.10.09)
אם היית קוראת את הספר היית מבינה שהטיעון "התעלמות מוחלטת מהיסטוריה ארוכת שנים של טיפול וריפוי בטכניקות השונות שמציעה רפואה זו" הוא אווילי וחסר רלוונטיות, לאורך ההיסטוריה היו הרבה טיפולים שהשתמשו בהם אלפי שנים ללא היותם יעילים.
אלפי שנים השתמשו בהקזת דם כדי לרפא חולים. הרבה יותר שנים מאשר הרפואה המודרנית קיימת. פעם הבעה שתרגישי רע אני מציע שתנסי להקיז לעצמך קצת דם , אם זה לא יעזור תקיזי עוד.
מה שחשוב זה אילו טיפולים נמצאים יעילים ובטוחים תחת מחקר מבוקר, לא איזה טיפולים הם יעילים בהוצאת כסף ממטופלים ותלמידים אצלך בבי"ס.
לא ברור לי איך את מצליחה לישון בלילות מתוך ידיעה שבצע הכסף שהבית ספר שלך מייצג הורג אנשים.
20. צודק בהחלט.
(03.10.09)
21. איזה מחלה או מגפה פתרה הרפואה הסינית.
פקפקן   (03.10.09)
22. לידיעת כל החסידים של ה"רפואה" האלטרנטיבית
הייתי שם   (04.10.09)

רוב המרכזים ללימוד וטיפול אלטרנטיבי נוסדו ע"י אותם גופים שהביאו לכאן את שלחות האוניברסיטה של "לטביה" ומדינות מזרח אירופאיות נוספות כדי שיתנו תואר ראשון" קל (ויקר) על מנת להעלות את השכר במגזר הציבורי (למעט לציין שהלומד לתואר זה קיבל את התואר לאחר שהגיש "עבודות" מועתקות ועבר "מבחנים" לא אמינים) התארים לא מוכרים ע"י שום מוסד אקדמי בעולם.

לאחר שנחשפה ההונאה של האוניברסיטאות הפיקטיביות אותם חברות איבדו מקור הכנסה נוח ולכן עברו לייבא טרנד חדש, לא מדעי ולא מבוסס, שנקרא "רפואה לא  קונבנציונלית" (חלק מהמכללות מלמדות יחד עם "תורת הדיקור" גם אסטרולוגיה ומעבירות שיעורי "הילינג", פתיחה בטארות ו"תיקשור".

 

אז תחשבו טוב טוב לפני שאתם לוקחים את הילד החולה שלכם למטפל "אלטרנטיבי", ולא משנה כמה דיפלומות קיקיוניות תלויות לו על הקיר בקליניקה היוקרטית שלו....

23. בתי חולים גם מבצעים טיפולים אנטי רפואיים
(04.10.09)

ראיה חותכת שפעילות במוסד רפואי "מערבי" כקופת חולים ובית חולים בארץ אינה תמיד משיקולים רפואיים טהורים הינה השרות שבית חולים - גם בארה"ב - מציע

תקיפת תינוק בסכין במלאת לו 8 ימים ללא כל צורך רפואי, משיקולים שאינם רפואיים בעליל, אלא לענות על אילוצים חברתיים ו"תרבותיים" . נישגב מבינתי להבין כיצד רופאים מפרים את שבועת הרופאים ותוקפים תינוק בריא בסכין .

24. שיקול כלכלי ............
22   (04.10.09)

קופות החולים מספקות שרותים של רפואה אלטרנטיבית רק ע"פ שיקולים כלכליים ותוספת בהכנסות שזה מביא לה   "הציבור מאמין הציבור משלם ".

בהרבה פעמים אין לרפואה הקונבנציונלית מענה לבעיות רפואיות רבות והציבור חושב שעם אין פתרונות פו אולי יש שם בקיצור " מחפשים את המטבעה רק מתחת לפנס " .

יש הטיה מחשבתית נפוצה שעם אין פתרון במקום מסויים חייב להיות פתרון במקום אחר.

מצד שני גם עם רפואה האלטרנטיבית חרטה גדולה ופועלת באפקט הפלסבו ומסייע לאנשים מסויימים אין סיבה למה לא להשתמש בה את החולה בטח לא מעניין מתתודולוגיה החולה רוצה הטבה וסיוע לבעיתו ( זה בהבט הלא מדעי ).

25. קופ"ח מציעות טיפולים אלטרנטיבים רק כי הן מרוויחות מזה כסף
דור   (04.10.09)
26. כלל לא הגבת לספר, לא הצלחת להתמודד איתו?
אסף   (04.10.09)
יש טענות ובדיקות רציניות בספר שמכבדות את השיטות הקלאסיות והמודרניות גם יחד. המסקנה של הבדיקות האלה היא, מה לעשות, בעד מה שהתוצאות הוכיחו.

עכשיו תתמודדי עם הבדיקות שנעשו בספר, ואל תתני תגובה כללית מתחמקת. אני תוהה אם פשוט לא קראת את הספר, או שלא הצלחת להתמודד עם הרמה שלו.
27. שטויות במיץ.
יוסף ,   יבנה   (04.10.09)

כשתלמדי לכתוב בלי שגיאות כתיב , אולי יגיע הזמן שתבדקי גם מה את כותבת.

 

28. אני למדתי בבית הכסף אותו קרן מנהלת
יוסף ,   יבנה   (04.10.09)

ואלו היו ארבעת השנים הכי נפלאות בחיי. 

 

אני הגעתי לרפואה סינית לאחר שהייתי סטודנט להנדסת ביוטכנולוגיה בבן גוריון , אך בגלל בעיות בריאות קשות לא הצלחתי להתמיד שם.

הרפואה הסינית עזרה לי כל כך עד שהחלטתי ללמוד אותה.

 

היום אני עוזר לאנשים כמטפל , ולפעמים גם חוסך מהם ניתוחים. כמו כן הרבה מהמטופלים שלי הם אנשים שלרפואה המערבית פשוט אין פתרון עבורם ואצלי הם רואים שיפור.

 

הנקודה היחידה שבה אני מסכים עם הביקורת היא שיש הבדלים משמעותיים ברמת המטפלים. אני היום לא הייתי הולך למטפל שלא מסוגל להרגיש צ'י ומרידיאנים. ואין הרבה מטפלים כאלו.

 

 

 

 

29. ההצלחה שיווקית לא רפואית
הכלכלן   (04.10.09)

והתגובה של הגברת רק מוכיחה זאת...

דרך אגב, המרוויחים הכי גדולים מהאופנה הזאת זה לא הקופות אלא מיליון בתי הספר שצצו ופרחו.

ממקום של אפס פיקוח ואפס סטנדרטים של צוות מלמד מרשה לעצמה הגברת לא מעט זלזול באנשים משכילים.

 

הם עושים את זה בשביל כסף ? \הפוסל במומו פוסל

30. הפוסל, במומו פוסל!
מירון גרסטמן ,   רמת-גן   (04.10.09)

הכותבת כנראה לא קראה את הספר...

הספר הוא אולי הדבר  הרחוק ביותר מפופוליסטי.

ההמלצה שלי. קנו מהר את הספר המהנה הזה ותראו שהוא עונה לכל טענה המועלית ע"י בר-און.

 הספר בודק בשיטתיות מדעית וברצינות תהומית טענות של תחומים שונים ברפואה האלטרנטיבית. הוא גם מפרט את טענות נציגי הרפואה האלטרנטיבית נגד הביקורת המדעית עליהם. בטענות אלו כלולות רוב הנקודות שהוכתבת ציינה כאן. הוא מתייחס אליהן בכבוד רב (מדי) ושולל אותן אחת אחת! 

מי שהרצינות שלו מוטלת בספק הוא זה אשר כותב דברים מעורפלים כמו קרן בר-און. הנה דוגמאות:

 "היסטוריה שמגובה בכתבים ומוכיחה את עצמה עד ימינו אנו" ו- "נסיון מצטבר של אלפי שנים" - בדיוק להיפך: אין שום שיטה סדורה במסורת הריפוי העתיקות. לא היו חילופי ידע בין אלפי מדענים כפי שנהוג ברפואה המודרנית. כל אחד "חקר" לעצמו. האם היה "study" אחד בסגנון מודרני בכל אותן אלפי שנים, שהקיף אלפי נבדקים במרכזים רפואיים על פני כל הגלובוס, שנותח סטטיסטית להסקת מסקנות? כלום! הכל מסורות לא מוכחות! פשוט אמירה ריקה מתוכן של בר און. סיימון סינג לעומת זאת הרים את הכפפה, וניתח בצורה רצינית מחקרים מקיפים של העשורים האחרונים שניסו לראשונה לבדוק יעילות של טיפולים "אלטרנטיביים" והראה שברובם המכריע, השיטות האלה במקרה הטוב לא יעילות ובמקרה הרע מזיקות. בקיצור: פשוט אל תאמינו לה כשהיא מדברת על שיטות מוכחות, זה פשוט שקר שחוזרים עליו הרבה פעמים.

 בר-און גם שוכחת לציין ששותפו של סינג: אדזארד, הוא פרופסור לרפוי אלטרנטיבי. כלומר: הוא בא מהדיסציפלינה שלה, אלא שהוא אדם כנראה נדיר באינטגריטי שלו, והסכים לבחון את השיטות בצורה מדעית - וכל מה שזה אומר הוא: צורת בדיקה אובייקטיבית המתבססת על מחקר בלתי מוטה לחלוטין של תוצאות!!

כעדות ליעילות של הטיפולים, בר-און מציינת את ההצלחה הכלכלית שלהם ואף את העובדה שקופות החולים מחזיקות מרפאות אלטרנטיביות. ממש הוכחה!!

אולי היא רוצה לציין גם התכנסות אלפי אנשים לקניית מים קדושים מנתיבות כעדות לסגולות המרפא שלהם? קופות החולים תומכות בשיטות האלה מסיבה העיקרית הבאה: כלכלית! זה פשוט מכניס כסף. סיבה נוספת היא הורדת עומס מטיפול רגיל שהגיע למיצוי היכולת שלו.

שאלתם את עצמכם פעם, למה בכלל קיימת הפרדה לטיפול אלטרנטיבי בשונה מהקונבנציונלי? הרי כל טיפול יעיל שהוא (כל טיפול!) העומד במבחן יעילות, נכנס למטרית הטיפול הקונבנציונאלי. במלים אחרות, טיפול אלטרנטיבי הוא פשוט כותרת לכל השיטות שלא עומדות במבחן היעילות! בעלי השיטות מתחמקים באופן שיטתי מעמידה בקריטריונים שמטרתם פשוטה בתכלית: הוכחת יעילות. הם אפילו לא יכולים לתאר פרוטוקול ברור של טיפול  בתואנה של התאמה  אישית, כאילו שטיפול קונבנציונאלי אינו אישי. או בטענה הפופוליסטית של טיפול הוליסטי, עוד שקר ירוד. חבר רופא אמר לי פעם, שרופא קונבנציונאלי שלא מסתכל על המכלול הוא פשוט רופא רע, לא רופא קונבנציונאלי.  

 

תגובות נוספות
חזרה לכתבה